Dat over die gedachten stoppen is iets wat ik nu leer bij schema therapie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Okee niet allemaal hoor. Maar het is wel echt zelden stil in mijn hoofd. Ik hoor mijn gedachten hardop (geen idee of echt allemaal, maar iig wel regelmatig/veel). Als ik wat lees hoor ik dat hardop (ook hier weer geen idee of altijd, maar iig regelmatig/veel). Wat ik nu aan het typen ben, hoor ik ook in mijn hoofd tijdens het typen (ik weet niet of dat altijd is of alleen als ik zoals nu meelees met wat ik typ, want als wel dan 'is' het er gewoon ofzo, het is niet een bewust proces). Ik kan ook muziek horen in mijn hoofd inderdaad. En wat @:Cat-astrophe zegt van intern dialoog bij afwegingen maken oid heb ik ook, en dat hoor ik dan ook hardop.
Misschien is dit overigens ook wel waarom ik weinig kan met mensen die zeggen dat je iets gewoon niet moet denken, en dat ik het me niet voor kan stellen dat die mensen dat ook echt kunnen. Beslissen dat een gedachte je niet helpt en hem dan links laten liggen en er niks mee doen is misschien ook wel makkelijker als die gedachte niet hardop in je hoofd hoorbaar is? En ermee 'in gesprek' gaan is misschien juist iets wat je sneller doet als je hem dus wel hoort? (Wat er dan vervolgens dus weer voor zorgt dat de gedachte nog meer aandacht krijgt). Maar dat bedenk ik ter plekke, misschien heeft dit er niks mee te maken.
Ik denk overigens dat het niet altijd zo is, want als ik college sta te geven dan heb ik denk ik niet dat ik al mijn gedachten hoor. Of in ieder geval niet bewust/daar geen focus op, anders zou ik echt niks meer kunnen uitleggen. Maar ik word wel met enige regelmaat afgeleid door mijn eigen gedachten als ik 'saaier' / minder hoofd-activiteit-vragend werk aan het doen ben, dat dan weer wel. Dat het me zoveel moeite kost om te bedenken wanneer ik wat nou wel of niet hoor geeft al aan hoe automatisch het is en hoe niet-bewust ik me er normaal gezien van ben
Dus niet echt beelden, maar leeg zou ik het zeker niet noemen @:Candaasje
Dat is ook niet iets wat je kunt proberen, dan krijg je het roze-olifant-syndroom.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja weet ik veelik kan prima mijn hoofd uit hebben. De vraag 'waar denk je aan?' is meermaals al met 'niets' beantwoord.
Ik ook nietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:21 schreef gcjoel het volgende:[b]
Ik kan niet aan niks denken[_b]
Lijkt me heerlijk rustig.
Ik kan wel prima niks doen.
Maar dat was de vraag niet. Het ging ook niet over vrouwen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja weet ik veelik kan prima mijn hoofd uit hebben. De vraag 'waar denk je aan?' is meermaals al met 'niets' beantwoord.
Is het niet "normaal" dat als je aan die extreem zure snoepjes denkt, dat dan je speekselklieren beginnen te werken? Vergelijkbaar met die pupil-reactie? Ik zie beelden erg makkelijk, bijvoorbeeld als ik een offerte opmaak voor een reis. Maar geuren ook ja, ik "ruik" nog hoe het bijvoorbeeld vroeger bij een vriendje thuis rook (vies hehe). Mijn vrouw zei vorige week tegen me dat ze nog de oren van Bella kan voelen (de zachtste hondenoren ooit). Ik kan dat ook wel ja. Rijke fantasie? Als ik een boek lees zie ik de personen ook voor me. En als het boek dan verfilmd wordt, klopt er vaak geen hout van die filmquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stemmen, liedjes, muziek. Allerlei.
Ze ruiken ook.
Proeven.
Voelen.
Leip volk is het. Ik vraag me af hoe ze ooit nog iets gedaan krijgen met al dat gedoe in hun hoofd. Ik heb al moeite met focus met alleen mijn woorden en concepten van binnen.
Jup, heerlijk. En mijn vrouw begrijpt dat inderdaad nietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Mannen lopen altijd achter. Allemaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:46 schreef flipsen het volgende:
Ik loop weer eens een paar reacties achter. Kunnen jullie niet gewoon pas vanaf 13:00 ofzo reageren? Dan ben ik ook wakker
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Mannen lopen altijd achter. Allemaal.
Ja maar vrouwen....quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Mannen lopen altijd achter. Allemaal.
Woman needs a man like a fish needs a bicyclequote:
Ik las eens een boek met de titel 'De vis zonder fiets'. De originele titel was 'Every woman loves a Russian poët'quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woman needs a man like a fish needs a bicycle
Ik zei het misschien wat te stellig. Ik denk ook wel dat het kan, want ik word er zelf ook steeds beter inquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat over die gedachten stoppen is iets wat ik nu leer bij schema therapie.
Want ongeacht of je het hardop hoord in je hoofd of niet heb je de keuze om het daar te stoppen of om het te voeden (het gesprek met jezelf gaande houden)
Dus dat is eerder een aangeleerd schema dan niet mogelijk.
/einde wijsneus
Ja, logisch.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik las eens een boek met de titel 'De vis zonder fiets'. De originele titel was 'Every woman loves a Russian poët'
Da's dan ook bijzonder hoe dat gegaan isquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik las eens een boek met de titel 'De vis zonder fiets'. De originele titel was 'Every woman loves a Russian poët'
Komt het wel eens voor dat Praxis goedkoper is dan? Ik vergelijk nog maar incidenteel, alleen als ik iets thuis wil laten bezorgen of Hornbach echt uit de route is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:44 schreef derLudolf het volgende:
In de categorie, altijd even kijken aan elke kant van de grens ik bij de bouwmarkt stop op weg naar huis![]()
https://toom.de/p/spachtelmasse-uniflott-5-kg/3053743
https://toom.de/p/feinspachtelmasse-uniflott-finish-8-kg/2356740
11+13=¤24
Versus
https://www.praxis.nl/bou(...)tel-wit-5-kg/1790064
https://www.praxis.nl/ver(...)platen-4-kg/10008191
¤22+22=¤44
Is dit nu de box voor financiën, de auto-box, de administratieve aardrijkskunde dan wel de huistuin&keuken-box?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:44 schreef derLudolf het volgende:
In de categorie, altijd even kijken aan elke kant van de grens ik bij de bouwmarkt stop op weg naar huis![]()
huhquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dit nu de box voor financiën, de auto-box, de administratieve aardrijkskunde dan wel de huistuin&keuken-box?
Mannen zijn zo.. complex.
Praxis ligt op de route. Gammel en Karwei hebben het niet en BMN is volgens mij beperkt open (en heeft waarschijnlijk alleen 25kg zakken)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt het wel eens voor dat Praxis goedkoper is dan? Ik vergelijk nog maar incidenteel, alleen als ik iets thuis wil laten bezorgen of Hornbach echt uit de route is.
Check in the box, Stift!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dit nu de box voor financiën, de auto-box, de administratieve aardrijkskunde dan wel de huistuin&keuken-box?
Mannen zijn zo.. complex.
Waar haal jij anders DHZquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt het wel eens voor dat Praxis goedkoper is dan? Ik vergelijk nog maar incidenteel, alleen als ik iets thuis wil laten bezorgen of Hornbach echt uit de route is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |