Vergane glorie...quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:31 schreef flipsen het volgende:
Ik heb Zandvoort altijd troosteloos gevonden eigenlijk...
Synesthesiequote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die met kleuren en vormen voor begrippen heeft ook een naam. Weet ik zo niet maar vind het zo fascinerend!
Sommige mensen hebben hebben het ook met emoties. Of met mensen (ik ben rood, jij bent lila etc).
Bijzonder kind ben je.
Qua muziek op de achtergrond: als ik thuis werk altijd radio aan. Als ik in mijn eentje op kantoor ben nooit radio aan. Want dat past niet. Of zo. Stilte thuis leidt me dan ook af, stilte op kantoor nooit.
Vergelijk aandacht met een spotlight in het theater. Wat zich buiten het spotlight bevindt, is er wel, maar toch neem je het niet waar. Soms is je spotlight smaller dan op andere momenten.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gebeurt vaak dat J de keuken inloopt en tegen me begint te praten en dat ik zijn eerste woorden niet hoor. Dan gaat hij harder praten. Het wil er gewoon niet in dat het niets met volume te maken heeft maar dat ik gewoon in gedachten ben. En ik snap niet dat hij dat niet snapt want voor mij is dat normaal.
Ja een zaklampjequote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vergelijk aandacht met een spotlight in het theater. Wat zich buiten het spotlight bevindt, is er wel, maar toch neem je het niet waar. Soms is je spotlight smaller dan op andere momenten.
Wow, die mag op een tegeltjequote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:05 schreef Clubsoda het volgende:
Met je zaklampje langs de stellingkasten van het leven.
Nou, vooral off season, als er niemand in die flats woont en daarnaast al die "TE KOOP" borden, of is dat tegenwoordig niet meer zo? Mensen die helemaal lyrisch zijn van hun flat met uitzicht op zee. En er na een paar maanden achterkomen dat dat ´s nachts gewoon een diep donker zwart niets is. En dus staat het een jaar later alweer te koop.quote:
Ja ik heb m zowaar voorgelezen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, da's mooi ruk en vermoeiend ook. Met je zaklampje langs de stellingkasten van het leven.
Aandacht is een heel boeiend concept. Heel moeilijk in woorden te vatten ook. De spotlightmetafoor doet het vaak best goed.
Had jij in je eerste jaar van je studie niet een serie vakken genaamd IVP 1 (t/m 6), wat Inleiding en Verdieping in de Psychologie betekende en waarbij 1 een algemene intro was een 2 een vreselijk blok van de sectie psychonomie was over Aandacht? Wat echt de allerslechtste reclame voor het mooiste vak was? Of was dat alleen in mijn tijd. Anyways, die spotlight komt daaruit.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 06:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik heb m zowaar voorgelezen.
Ik dacht dat je uitzonderlijk poëtisch was gisteravond maar blijkbaar was het een van je ouwetjes
Nope. Mijn eerste jaar was wel bijzonder matig met filosofie van de sociale wetenschappen en een super slecht gedoceerd statistiekvak op bizar laag niveau dat praktisch niemand haalde en meer saaie shit, maar verder herinner ik me er niet veel van.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 07:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Had jij in je eerste jaar van je studie niet een serie vakken genaamd IVP 1 (t/m 6), wat Inleiding en Verdieping in de Psychologie betekende en waarbij 1 een algemene intro was een 2 een vreselijk blok van de sectie psychonomie was over Aandacht? Wat echt de allerslechtste reclame voor het mooiste vak was? Of was dat alleen in mijn tijd. Anyways, die spotlight komt daaruit.
De stellingkasten improviseerde ik er zelf spontaan bij. Op zich is het mijn werk om metaforen te improviseren en ik recycle ook wel eens
Ik heb vast al eens verteld dat ik Andy in het echt ben tegengekomen? En dat hij veel minder leuk was dan ik dachtquote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
SPSSAndy Fields geweldige boek
Dat je toch hebt doorgezet! Nee, geen gamma-P. Wij hadden drie trimesters met steeds naast elkaar 2 IVP vakken en een vak methoden en technieken. En dan gingen we heel breed door de psychologie, met algemeen, functieleer, ontwikkeling, klinische, gezondheids en a&o. Het tweede jaar was daarentegen wel heel stom, maarja, dan was je natuurlijk al de 30% die die propedeuse überhaupt haalde en te invested.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nope. Mijn eerste jaar was wel bijzonder matig met filosofie van de sociale wetenschappen en een super slecht gedoceerd statistiekvak op bizar laag niveau dat praktisch niemand haalde en meer saaie shit, maar verder herinner ik me er niet veel van.
Dat eerste eigenlijk alleen omdat er 4 jaar oid nadat ik begon een bezemklas was waar ze uit wanhoop omdat zoveel mensen het nog niet gehaald hadden de vragen al vooraf bekend maakten en in werkgroepen (waar uiteraard bijna niemand naartoe ging maar iedereen uit kopieerde) de perfecte antwoorden formuleerden waardoor iedereen die enigszins uit zijn hoofd kon leren dat shitvak eindelijk achter zich kon laten.
Wij hadden nog gamma propedeuse, weet niet of die bij jullie nog bestond, waardoor je dus in je eerste jaar eigenlijk precies niks leerde over het vak dat je wilde studeren (als je dat vooraf al wist) maar werd verzopen in algemeenheden mbt sociale wetenschappen.
Dat is best een tegenvaller. Iemand die zo'n tof boek kan schrijven, kan toch helemaal niet niet leuk zijn?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb vast al eens verteld dat ik Andy in het echt ben tegengekomen? En dat hij veel minder leuk was dan ik dacht![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |