abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218436105
Iedereen heeft wel zaken waar hij/zij/hen, etc., zich enorm aan ergert. Zoals aan gedrag van anderen, bepaalde nare dingen die telkens weer opnieuw gebeuren die voorkomen hadden kunnen worden, of noem maar op. Uiteraard kun je niet gelijk alles bedenken waar je je aan ergert, dus je kunt hier op elk moment terugkomen om zulke zaken te posten als je weer iets te binnen schiet waar je je ook kapot aan kunt ergeren.
Dus wat zijn de zaken waar je je het meest aan ergert?

----------------

Hier verder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218436135
Dat je een ferme slok neemt van een lekker koud biertje, waar blijkbaar een klein vliegje in zat :(

Waar je pas achter komt als die specifiek slok met wat extra's naar binnen gaat :( :r

Zojuist gebeurd :(
A murky, forgotten land.
pi_218436191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sowieso, dat collega's de deur achter zich dichttrekken voor vakantie zonder de boel fatsoenlijk over te dragen :(
Ligt eraan hoe urgent je werk is natuurlijk, maar ik heb ook wel geleerd dat er 9 van de 10 keer niks mee gebeurt als je weg bent dus ik bespaar me zoveel mogelijk de moeite. Die 10e keer is dan pech gehad. :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 augustus 2025 @ 20:36:13 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218436294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:19 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Vorige week iets in Azure
error: unknown error

bedankt microsoft dit helpt
Zo één had ik onlangs ook in Azure: "An error has occurred."

Ja, ok. Bedankt, gaan we mee aan de gang.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 6 augustus 2025 @ 20:39:01 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218436341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:29 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe urgent je werk is natuurlijk, maar ik heb ook wel geleerd dat er 9 van de 10 keer niks mee gebeurt als je weg bent dus ik bespaar me zoveel mogelijk de moeite. Die 10e keer is dan pech. :P
Mja, ik werk met (o.a.) psychiatrische patiënten die hun vertrouwen in onze organisatie en soms het leven in het algemeen al verloren hebben, dus dan kan ik er echt niet bij dat er collega's zijn die niet even de moeite nemen om urgente dossiers over te dragen. Het kan een suïcidegevaar opleveren.

Maar ik heb ook elders meegemaakt (gemeente) dat de pipo die over bijzondere uitkeringen ging mensen 6 weken liet wachten op hun gehoorapparaten omdat hij te lam was om zijn dossiers te delen of dat de ambtenaar die over vergunningen voor dakkapellen ging er een maand niet was, waardoor mensen in de problemen kwamen met aannemers of handhaving. Dat is gewoon onbeschoft naar je van jou afhankelijke klanten toe.
pi_218438098
Stof en kattenhaar dat in no-time z’n weg weer terugvindt op plaatsen die je pás hebt schoongemaakt. :%

Begrijpelijk met 2 langharige katten maar super irritant. :+
pi_218438148
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:32 schreef vencodark het volgende:
Stof en kattenhaar dat in no-time z’n weg weer terugvindt op plaatsen die je pás hebt schoongemaakt. :%

Begrijpelijk met 2 langharige katten maar super irritant. :+
Als baasje van een hond zeer herkenbaar :D
A murky, forgotten land.
  FOK!fotograaf donderdag 7 augustus 2025 @ 06:25:43 #8
842 Zorro
Z
pi_218439386
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als baasje van een hond zeer herkenbaar :D
Een hond met kattenhaar zou ik ook ERG irritant vinden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 augustus 2025 @ 07:05:23 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_218439426
Aan de uitspraak ‘dat wens je je ergste vijand nog niet toe’ erger ik me eigenlijk altijd wel dood. Of het verlengde ervan: ‘dat wens je niemand toe’.

Ik wens mijn ergste vijand heel veel toe, van alles. En hoezo zou ik iets heel ergs aan níemand toewensen? Even in het extreme getrokken, maar waarom zou ik bijvoorbeeld een verkrachter of een moordlustige dictator niets ernstigs toewensen?

Ik vind die uitspraak altijd zo’n vals sentiment ‘uitstralen’.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 08:56:20 #10
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_218440018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:29 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe urgent je werk is natuurlijk, maar ik heb ook wel geleerd dat er 9 van de 10 keer niks mee gebeurt als je weg bent dus ik bespaar me zoveel mogelijk de moeite. Die 10e keer is dan pech gehad. :P
Voor mij is het heel simpel. Ik begin vanaf volgende week aan een nieuw project en mijn leidinggevende heeft me gevraagd deze week te gebruiken om alles op te zetten qua accounts etc. Maar zelf is die nu ook deze week met verlof. :')

Dus ja ik heb gister al een mail gestuurd met screenshot van mijn 'error' en de out of office reply van de admin dude die mij mogelijk had kunnen helpen met daarbij het bericht dat ik heb gedaan wat ik kon maar nu niet verder kan door externe afhankelijkheden. :W

So now me be like

Trouwste user 2022 donderdag 7 augustus 2025 @ 08:57:55 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_218440031
Vooroordelen en gekleurde toevoeging in nieuwsberichten op de Frontpage. Het wordt steeds erger en het wordt steeds (extreem) rechtser.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218440212
skateboarders :(
Pecunia non olet
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:22:04 #13
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218440347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 08:57 schreef tong80 het volgende:
Vooroordelen en gekleurde toevoeging in nieuwsberichten op de Frontpage. Het wordt steeds erger en het wordt steeds (extreem) rechtser.

extreem zelfs! :')

Je klinkt als Jesse Klaver, die weet ook altijd alles zo goed te framen...
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:31:23 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218440420
youtube die er alles aan doet om mensen met een adblocker in de weg te zitten.
:r
fuck off ik wil geen ads, ik zal er nooit op klikken en blijf adblockers gebruiken tot ik doodga.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:32:27 #15
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218440424
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:31 schreef junkiesietze het volgende:
youtube die er alles aan doet om mensen met een adblocker in de weg te zitten.
:r
fuck off ik wil geen ads, ik zal er nooit op klikken en blijf adblockers gebruiken tot ik doodga.
Gebruik je Firefox?
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:34:55 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218440437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:32 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Gebruik je Firefox?
Ja, ublock origin ofcourse.
Sponsor block.
Tampermonkey age verification hack.

Maar toch heb ik bij youtube filmpjes kijken eerst 10sec een zwart scherm met die notificatie van youtube: "if your experiencing longer loading times click here" ofzo
Maar liever dat dan een ad moeten bekijken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:38:27 #17
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218440945
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:34 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Ja, ublock origin ofcourse.
Sponsor block.
Tampermonkey age verification hack.

Maar toch heb ik bij youtube filmpjes kijken eerst 10sec een zwart scherm met die notificatie van youtube: "if your experiencing longer loading times click here" ofzo
Maar liever dat dan een ad moeten bekijken.
precies hetzelfde hier

Nooit iets anders gebruiken dan Firefox: die handhaven nog het 'normale' extensie-manifest
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:51:06 #18
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218441595
Mensen die een zin beginnen met "Niks is erger dan..." en dan opvolgen met een milde ergernis zoals erachter komen dat je de melk bent vergeten bij het boodschappen doen. Er is heel veel erger dan dat. Met je drama.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:51:46 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218441598
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die een zin beginnen met "Niks is erger dan..." en dan opvolgen met een milde ergernis zoals erachter komen dat je de melk bent vergeten bij het boodschappen doen. Er is heel veel erger dan dat. Met je drama.
Ja, er is echt niks ergers dan mensen die dat doen.
Huilen dan.
pi_218443731
Mensen die steeds zeggen: Weetjewattetis?

En dan met een verhaal komen wat nu juist niet de kern van de zaak is.

Ik reageer hier dan op de volgende manier op: "Jij zegt: Weetjewattetis en maar wat je dan als uitleg geeft is het nu juist niet! Hoe zit dat?
pi_218443777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:15 schreef Boezeidekoe het volgende:
Mensen die steeds zeggen: Weetjewattetis?

En dan met een verhaal komen wat nu juist niet de kern van de zaak is.

Ik reageer hier dan op de volgende manier op: "Jij zegt: Weetjewattetis en maar wat je dan als uitleg geeft is het nu juist niet! Hoe zit dat?
Weetjewattetis
Maggewoonniegebeurenklaar
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:25:23 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218443788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:23 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Weetjewattetis
Maggewoonniegebeurenklaar
Zoistmanet
Huilen dan.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:37:31 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218444758
Dat instructies van programma's zoals bijvoorbeeld die in Microsoft 365 (cq. Office) vaak achter lopen op de werkelijkheid, omdat er steeds weer kleine dingetjes in die programma's worden verschoven/heringedeeld.

Is de instructie een paar jaar oud, dan kan het weleens in een zoekplaatje veranderd zijn.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 augustus 2025 @ 20:02:07 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_218445415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:22 schreef MisterFox het volgende:

[..]
extreem zelfs! :')

Je klinkt als Jesse Klaver, die weet ook altijd alles zo goed te framen...
Vertel mij wat. Jesse heeft de afgelopen 20 jaar van Nederland een puinhoop gemaakt. Heel links is verrot. Maar blijf lekker de bal verplaatsen. :D :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218446301
Ongevraagde autocorrect en erger nog vertaling.
pi_218447741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:19 schreef Horzula het volgende:
Ongevraagde autocorrect en erger nog vertaling.
Oh jeez, ja!! :(
pi_218447929
quote:
17s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 07:05 schreef ChipsZak. het volgende:
Aan de uitspraak ‘dat wens je je ergste vijand nog niet toe’ erger ik me eigenlijk altijd wel dood. Of het verlengde ervan: ‘dat wens je niemand toe’.

Ik wens mijn ergste vijand heel veel toe, van alles. En hoezo zou ik iets heel ergs aan níemand toewensen? Even in het extreme getrokken, maar waarom zou ik bijvoorbeeld een verkrachter of een moordlustige dictator niets ernstigs toewensen?

Ik vind die uitspraak altijd zo’n vals sentiment ‘uitstralen’.
Hiervoor hadden we als kind een theoretische oplossing. Niet dood wensen maar een toverstokje dat maakt dat zo'n persoon gewoon niet meer bestaat en eigenlijk (liever niet te ver doordenkend) nooit bestaan heeft.
Nee, het is niet per definitie een vals sentiment. Vuur met vuur bestrijden kan nuttig zijn, maar kwaad met kwaad vergelden kan een nare spiraalwerking hebben.

Ergerlijk vals sentiment speelt ook als er iets met kleine kinderen is. Als bij een ongeluk een klein kind om komt, maar de kostwinner er goed doorkomt, is het gezin beter af dan met het kind en zonder de kostwinner, uitgaande van een normaal gezin.
pi_218447960
Youtube heeft een afgrijselijk nieuwtje. Vermoedelijk op basis van woonplaats wordt nu zoveel mogelijk vertaald naar het lokale Kromtaallands: de titel en de omschrijving. Zo te zien wordt woord voor woord vertaald en geen enkele kennis van idioom. De hele lading die de vlogger dacht mee te geven is daarmee verknald. Als je kijkt via het video-overzicht kan je daar niet omheen. Niet elke video heeft dat, dus mogelijk is het iets wat de vlogger aan/uit kan zetten.
Kunnen we het zelf ook uitzetten?
pi_218448152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Youtube heeft een afgrijselijk nieuwtje. Vermoedelijk op basis van woonplaats wordt nu zoveel mogelijk vertaald naar het lokale Kromtaallands: de titel en de omschrijving. Zo te zien wordt woord voor woord vertaald en geen enkele kennis van idioom. De hele lading die de vlogger dacht mee te geven is daarmee verknald. Als je kijkt via het video-overzicht kan je daar niet omheen. Niet elke video heeft dat, dus mogelijk is het iets wat de vlogger aan/uit kan zetten.
Ja, maar je moet naar je YouTube account. Daar is ergens een setting General => App language waar je de standaardtaal naar English terug kunt zetten en dan is het weer Engels.
pi_218449250
quote:
Dit merk ik ook, maar het is niet bij elk filmpje. Heel apart dat ik ineens een Nederlandse debiel vertaalde titel zie in m'n feed. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:24:23 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218449704
quote:
Ik heb het nog letterlijk nergens gezien, maar het lijkt me wel irritant. Ze zouden wel zo'n functie moeten maken waarbij titels vol hoofdletters automatisch genormaliseerd worden.

On-topic: mensen die YouTube-filmpjes online zetten waarbij hele woorden - of godbetert hele titels - in hoofdletters staan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:26:15 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218449715
quote:
Als je gewoon achter een pc/laptop zit, heeft Firefox er een app voor, 'YouTube Anti Translate'.

Verder: als je ook liever van al die thumbnails vol verschrikte hoofden met open monden af wil, en eventueel ook van schreeuwerige titels (alleen op de pc/laptop), kan je DeArrow inschakelen. Ook dat is er voor Firefox.

Dan krijg je een kurkdroog ogend YouTube, zo ongeveer zoals het er 10-15 jaar geleden uit zag.
pi_218449790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als je gewoon achter een pc/laptop zit, heeft Firefox er een app voor, 'YouTube Anti Translate'.

Verder: als je ook liever van al die thumbnails vol verschrikte hoofden met open monden af wil, en eventueel ook van schreeuwerige titels (alleen op de pc/laptop), kan je DeArrow inschakelen. Ook dat is er voor Firefox.

Dan krijg je een kurkdroog ogend YouTube, zo ongeveer zoals het er 10-15 jaar geleden uit zag.
Goede tip. Helaas heb ik een smartphone.
pi_218451117
#werkenbijdeNOS deel 31924
https://nos.nl/artikel/2577956
Astronomen vinden mogelijk 'Avatar-planeet' bij ster Alpha Centauri A

quote:
Planeten bij andere sterren worden exoplaneten genoemd. Er zijn er sinds 1992 bijna 6000 van ontdekt, maar zelden staan die zo relatief dichtbij als deze. De nieuwe exoplaneet met de naam S1 is een gasreus, zoals Jupiter, en draait om de ster Alpha Centauri A.

Dat maakt dit nieuws spannend voor sciencefiction-liefhebbers. De fictieve maan Pandora, waar de Avatar-films zich afspelen, draait om precies zo'n gasreus en ook nog eens bij diezelfde ster, Alpha Centauri A.
1. kutfilm
2. totaal niet relevant
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:13:43 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218462139
Mensen die met meerdere fietsen in de trein het pad barricaderen, zodat het lastig wordt om naar het toilet te gaan.

Het is niet druk, in principe is er elders ruimte voor ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')