Ligt eraan hoe urgent je werk is natuurlijk, maar ik heb ook wel geleerd dat er 9 van de 10 keer niks mee gebeurt als je weg bent dus ik bespaar me zoveel mogelijk de moeite. Die 10e keer is dan pech gehad.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sowieso, dat collega's de deur achter zich dichttrekken voor vakantie zonder de boel fatsoenlijk over te dragen
Zo één had ik onlangs ook in Azure: "An error has occurred."quote:Op woensdag 6 augustus 2025 17:19 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Vorige week iets in Azure
error: unknown error
bedankt microsoft dit helpt
Mja, ik werk met (o.a.) psychiatrische patiënten die hun vertrouwen in onze organisatie en soms het leven in het algemeen al verloren hebben, dus dan kan ik er echt niet bij dat er collega's zijn die niet even de moeite nemen om urgente dossiers over te dragen. Het kan een suïcidegevaar opleveren.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe urgent je werk is natuurlijk, maar ik heb ook wel geleerd dat er 9 van de 10 keer niks mee gebeurt als je weg bent dus ik bespaar me zoveel mogelijk de moeite. Die 10e keer is dan pech.
Als baasje van een hond zeer herkenbaarquote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:32 schreef vencodark het volgende:
Stof en kattenhaar dat in no-time z’n weg weer terugvindt op plaatsen die je pás hebt schoongemaakt.![]()
Begrijpelijk met 2 langharige katten maar super irritant.
Een hond met kattenhaar zou ik ook ERG irritant vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als baasje van een hond zeer herkenbaar
Voor mij is het heel simpel. Ik begin vanaf volgende week aan een nieuw project en mijn leidinggevende heeft me gevraagd deze week te gebruiken om alles op te zetten qua accounts etc. Maar zelf is die nu ook deze week met verlof.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe urgent je werk is natuurlijk, maar ik heb ook wel geleerd dat er 9 van de 10 keer niks mee gebeurt als je weg bent dus ik bespaar me zoveel mogelijk de moeite. Die 10e keer is dan pech gehad.
extreem zelfs!quote:Op donderdag 7 augustus 2025 08:57 schreef tong80 het volgende:
Vooroordelen en gekleurde toevoeging in nieuwsberichten op de Frontpage. Het wordt steeds erger en het wordt steeds (extreem) rechtser.
Gebruik je Firefox?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:31 schreef junkiesietze het volgende:
youtube die er alles aan doet om mensen met een adblocker in de weg te zitten.
fuck off ik wil geen ads, ik zal er nooit op klikken en blijf adblockers gebruiken tot ik doodga.
Ja, ublock origin ofcourse.quote:
precies hetzelfde hierquote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:34 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ja, ublock origin ofcourse.
Sponsor block.
Tampermonkey age verification hack.
Maar toch heb ik bij youtube filmpjes kijken eerst 10sec een zwart scherm met die notificatie van youtube: "if your experiencing longer loading times click here" ofzo
Maar liever dat dan een ad moeten bekijken.
Ja, er is echt niks ergers dan mensen die dat doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die een zin beginnen met "Niks is erger dan..." en dan opvolgen met een milde ergernis zoals erachter komen dat je de melk bent vergeten bij het boodschappen doen. Er is heel veel erger dan dat. Met je drama.
Weetjewattetisquote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:15 schreef Boezeidekoe het volgende:
Mensen die steeds zeggen: Weetjewattetis?
En dan met een verhaal komen wat nu juist niet de kern van de zaak is.
Ik reageer hier dan op de volgende manier op: "Jij zegt: Weetjewattetis en maar wat je dan als uitleg geeft is het nu juist niet! Hoe zit dat?
Zoistmanetquote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Weetjewattetis
Maggewoonniegebeurenklaar
Vertel mij wat. Jesse heeft de afgelopen 20 jaar van Nederland een puinhoop gemaakt. Heel links is verrot. Maar blijf lekker de bal verplaatsen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:22 schreef MisterFox het volgende:
[..]
extreem zelfs!
Je klinkt als Jesse Klaver, die weet ook altijd alles zo goed te framen...
Oh jeez, ja!!quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:19 schreef Horzula het volgende:
Ongevraagde autocorrect en erger nog vertaling.
Hiervoor hadden we als kind een theoretische oplossing. Niet dood wensen maar een toverstokje dat maakt dat zo'n persoon gewoon niet meer bestaat en eigenlijk (liever niet te ver doordenkend) nooit bestaan heeft.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 07:05 schreef ChipsZak. het volgende:
Aan de uitspraak ‘dat wens je je ergste vijand nog niet toe’ erger ik me eigenlijk altijd wel dood. Of het verlengde ervan: ‘dat wens je niemand toe’.
Ik wens mijn ergste vijand heel veel toe, van alles. En hoezo zou ik iets heel ergs aan níemand toewensen? Even in het extreme getrokken, maar waarom zou ik bijvoorbeeld een verkrachter of een moordlustige dictator niets ernstigs toewensen?
Ik vind die uitspraak altijd zo’n vals sentiment ‘uitstralen’.
Ja, maar je moet naar je YouTube account. Daar is ergens een setting General => App language waar je de standaardtaal naar English terug kunt zetten en dan is het weer Engels.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Youtube heeft een afgrijselijk nieuwtje. Vermoedelijk op basis van woonplaats wordt nu zoveel mogelijk vertaald naar het lokale Kromtaallands: de titel en de omschrijving. Zo te zien wordt woord voor woord vertaald en geen enkele kennis van idioom. De hele lading die de vlogger dacht mee te geven is daarmee verknald. Als je kijkt via het video-overzicht kan je daar niet omheen. Niet elke video heeft dat, dus mogelijk is het iets wat de vlogger aan/uit kan zetten.
Kunnen we het zelf ook uitzetten?
Dit merk ik ook, maar het is niet bij elk filmpje. Heel apart dat ik ineens een Nederlandse debiel vertaalde titel zie in m'n feed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Youtube heeft een afgrijselijk nieuwtje. Vermoedelijk op basis van woonplaats wordt nu zoveel mogelijk vertaald naar het lokale Kromtaallands: de titel en de omschrijving. Zo te zien wordt woord voor woord vertaald en geen enkele kennis van idioom. De hele lading die de vlogger dacht mee te geven is daarmee verknald. Als je kijkt via het video-overzicht kan je daar niet omheen. Niet elke video heeft dat, dus mogelijk is het iets wat de vlogger aan/uit kan zetten.
Ik heb het nog letterlijk nergens gezien, maar het lijkt me wel irritant. Ze zouden wel zo'n functie moeten maken waarbij titels vol hoofdletters automatisch genormaliseerd worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Als je gewoon achter een pc/laptop zit, heeft Firefox er een app voor, 'YouTube Anti Translate'.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Goede tip. Helaas heb ik een smartphone.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:26 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als je gewoon achter een pc/laptop zit, heeft Firefox er een app voor, 'YouTube Anti Translate'.
Verder: als je ook liever van al die thumbnails vol verschrikte hoofden met open monden af wil, en eventueel ook van schreeuwerige titels (alleen op de pc/laptop), kan je DeArrow inschakelen. Ook dat is er voor Firefox.
Dan krijg je een kurkdroog ogend YouTube, zo ongeveer zoals het er 10-15 jaar geleden uit zag.
1. kutfilmquote:Planeten bij andere sterren worden exoplaneten genoemd. Er zijn er sinds 1992 bijna 6000 van ontdekt, maar zelden staan die zo relatief dichtbij als deze. De nieuwe exoplaneet met de naam S1 is een gasreus, zoals Jupiter, en draait om de ster Alpha Centauri A.
Dat maakt dit nieuws spannend voor sciencefiction-liefhebbers. De fictieve maan Pandora, waar de Avatar-films zich afspelen, draait om precies zo'n gasreus en ook nog eens bij diezelfde ster, Alpha Centauri A.
Ik zie ook steeds vaker fatbikes in de trein, en dan lekker met 40KM per uur over perron crossenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:13 schreef Eightyone het volgende:
Mensen die met meerdere fietsen in de trein het pad barricaderen, zodat het lastig wordt om naar het toilet te gaan.
Het is niet druk, in principe is er elders ruimte voor ze.
Firefox en uBlock Originquote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:34 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ja, ublock origin ofcourse.
Sponsor block.
Tampermonkey age verification hack.
Maar toch heb ik bij youtube filmpjes kijken eerst 10sec een zwart scherm met die notificatie van youtube: "if your experiencing longer loading times click here" ofzo
Maar liever dat dan een ad moeten bekijken.
Ik wil eigenlijk nog niet echt overstappen naar Firefox. Heb nu Chrome met uBlock Origin Lite en die is bijna perfect. Nog 1 keer per 100 YouTube video's zo'n adblocker pop op. uBlock Origin zelf was echt perfect.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Firefox en uBlock Origin
Een gouden combi, overal
quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:56 schreef XDo het volgende:
Volwassen mannen Mensen die met verkleinwoorden praten.
Chrome is het kwaadquote:Op zondag 10 augustus 2025 16:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk nog niet echt overstappen naar Firefox. Heb nu Chrome met uBlock Origin Lite en die is bijna perfect. Nog 1 keer per 100 YouTube video's zo'n adblocker pop op. uBlock Origin zelf was echt perfect.
Huh wat vind je lelijk dan?quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind Firefox gewoon lelijk.
Het uiterlijk doet vaag denken aan browsers van een paar decennia terug. Relatief ouderwets, dus. Maar het is zeer duidelijk en intuïtief.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind Firefox gewoon lelijk.
Ik heb een hekel aan het feit dat jij niet even deelt om welk nummer het gaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:28 schreef Eightyone het volgende:
Iets Shazammen wat op het eerste gehoor niet gek klinkt, en er vervolgens achter komen dat het nummer nog geen twee minuten duurt.
Heel soms heb ik bij zo'n nummer echt beet. Maar vaak wordt er uiteindelijk niet uit gehaald wat er in potentie in zit.
En ja, dat (zeer) korte nummers tegenwoordig heel normaal zijn weet ik.
Heel veel, maar de meest recente was Parker Dulany - Back downtown.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:33 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan het feit dat jij niet even deelt om welk nummer het gaat.
Dat.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:06 schreef Eightyone het volgende:
Dit weer, trouwens. M'n interne thermostaat vindt dit niet leuk. Het zal een combinatie van medische redenen zijn.
Anderen lijken er iig minder last van te hebben.
Ik haat dit soort weer.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:06 schreef Eightyone het volgende:
Dit weer, trouwens. M'n interne thermostaat vindt dit niet leuk. Het zal een combinatie van medische redenen zijn.
29 graden op de slaapkamer.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Dit is echt niet leuk.
Hier in mijn regio is het de hele week al boven de 30 graden (gisteren 34, vandaag 33).
En de ellende is dat het in huis dan ook zo heet wordt.
28 graden nu in de woonkamer.
Bij mij sowieso 30+quote:
Naast een gewone staat er achter m'n bed nog een mediumgrote.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij mij sowieso 30+
Gisteren al slecht geslapen ondanks een ventilator op mij gericht, morgen zal ik helemaal een zombie zijn 😱
Morgen gelukkig de laatste dag met 30+
Inclusief de weervrouw die kraait dat het 'lekker terrasweer' oid is.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen die dit weer, inclusief binnen, heerlijk vinden.
Ik heb vrienden die gewoon dit heerlijk vinden, ook al is het 24 graden binnen. Het maakt ze niet uit.
En dan juist op dit soort dagen gaan mensen je uitnodigen om 'lekker dit te doen' of 'gezellig daar naartoe te gaan'. Flikkerstraal op.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb vrienden die gewoon dit heerlijk vinden, ook al is het 24 graden binnen. Het maakt ze niet uit.
En die hun bruine arm naast die van jou houden, als ze een duidelijk kleurverschil zien. "Niet op vakantie geweest?"quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan juist op dit soort dagen gaan mensen je uitnodigen om 'lekker dit te doen' of 'gezellig daar naartoe te gaan'. Flikkerstraal op.
Zijn er serieus mensen die dat nog doen?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En die hun bruine arm naast die van jou houden, als ze een duidelijk kleurverschil zien. "Niet op vakantie geweest?"
Ja hahaha, oh wat ben ik toch duizend procent niet zo.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan juist op dit soort dagen gaan mensen je uitnodigen om 'lekker dit te doen' of 'gezellig daar naartoe te gaan'. Flikkerstraal op.
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:06 schreef Eightyone het volgende:
Ja. Geef mij maar zo’n lekker knisperige ochtend in oktober, met zo’n lekker doorbrekend herfstzonnetje.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik haat dit soort weer.Van mij mag de herfst zijn intrede doen.
Ja, er zijn nog altijd mensen die de hoeveelheid extra risico op kanker zien als een graadmeter voor of ze een mooie vakantie hadden, vreemd genoeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:34 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Zijn er serieus mensen die dat nog doen?
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:18 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die met dit weer 50 rijden waar 50 is toegestaan. Rij gewoon door! Des te koeler is het voor de arm die langs het raam hangt. Hoe harder je rijdt hoe beter.
Één keer was wel genoeg, om het zo maar even te zeggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog altijd mensen die de hoeveelheid extra risico op kanker zien als een graadmeter voor of ze een mooie vakantie hadden, vreemd genoeg.
koop een auto met airco, problem solvedquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:18 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die met dit weer 50 rijden waar 50 is toegestaan. Rij gewoon door! Des te koeler is het voor de arm die langs het raam hangt. Hoe harder je rijdt hoe beter.
mensen die dit weer heerlijk vinden hebben een steekje los imhoquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:23 schreef Evangelion het volgende:
Mensen die dit weer, inclusief binnen, niet heerlijk vinden
Ik maak dat echt nooit meer mee.Ik dacht dat dat iets uit de jaren 80 was...quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog altijd mensen die de hoeveelheid extra risico op kanker zien als een graadmeter voor of ze een mooie vakantie hadden, vreemd genoeg.
Het klopt niet, maar de beeldspraak is wel duidelijk en het is ook wel een mooi motto om (soms) naar te leven.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 08:54 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die "niet geschoten is altijd mis" zeggen. Als je niet schiet, heb je dus ook niet mis geschoten, lutser. Dan heb je gewoon, nou ja, niet geschoten. Je schiet mis als je wél schiet, maar het doel niet raakt.
Het principe is prima, alleen zou ik het dan anders formuleren. "Niet geschoten is nooit raak."quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:22 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Het klopt niet, maar de beeldspraak is wel duidelijk en het is ook wel een mooi motto om (soms) naar te leven.
In tegenstelling tot "de uitzondering die de regel bevestigt" wat letterlijk EN figuurlijk nergens op slaat.
Ik ga Comet maar eens uitproberen.quote:
Vivaldi lang geleden van gehoord maar Comet is nieuw voor mijquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ga Comet maar eens uitproberen.
Van Perplexity.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:40 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Vivaldi lang geleden van gehoord maar Comet is nieuw voor mij
Nooit raak is altijd mis, toch?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het principe is prima, alleen zou ik het dan anders formuleren. "Niet geschoten is nooit raak."
Ik zocht zojuist iets op Google, en zag dat ze nu ook zijn begonnen met zoekresultaten vertalen! Er stond een redditpagina als zoekresultaat bij waarvan de titel en korte omschrijving gewoon in het Nederlands. En nog niet eens in de buurt van waar ik naar op zoek was, maar dat terzijde. Gaat heen met die ongevraagde vertalingen!quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Vreselijke kerel met zijn zonnebankhoofd en dom rechts geschreeuwquote:Op zondag 17 augustus 2025 18:01 schreef Haushofer het volgende:
Jack van Gelder.
Die mate van domheid kun je alleen met dodelijke ziektes uitdrukken.
Stukjesschrijvers kunnen er iig lekker op los.quote:Op zondag 17 augustus 2025 18:01 schreef Haushofer het volgende:
Jack van Gelder.
Die mate van domheid kun je alleen met dodelijke ziektes uitdrukken.
Dat is nette ouderwetse taal, die gewoonlijk uit de huidige spreektaal is verdwenen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 07:45 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die steeds "welke" gebruiken, als in, "de trein welke naar Utrecht gaat". Talking to you, stem in de trein
In tegenstelling tot het gebruik van "die" als relatief verwijswoord bij onzijdige substantieven. "Het meisje die", "het bedrijf die". Dat hoor je nu al decennia zelfs op het journaal omdat het blijkbaar spreektaal is geworden en dus daar ook mag of zo. Elke keer als ik het hoor knapt er een piepklein adertje in mijn achterhoofd.quote:Op maandag 18 augustus 2025 08:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is nette ouderwetse taal, die gewoonlijk uit de huidige spreektaal is verdwenen.
Dit is allemaal puur het gevolg van de ver-Engeling van de Nederlandse taal. Niet alleen worden bestaande Nederlandse woorden vervangen door Engelse woorden (random i.p.v. willekeurig, bijvoorbeeld) maar ook dit soort Google-translate v0.1beta vertalingen: de "welke" in deze zin is "which" in het Engels. En omdat ook uitdrukkingen slecht vertaald worden zal een uitdrukking als "Laat me met rust!" binnenkort ook wel weggegooid worden en vervangen worden door "Laat me alleen!" (kromme vertaling van "Leave me alone!" uit het Engels).quote:Op maandag 18 augustus 2025 07:45 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die steeds "welke" gebruiken, als in, "de trein welke naar Utrecht gaat". Talking to you, stem in de trein
Ik kan mijn hoofd er niet omheen wikkelen dat men de Nederlandse taal zo naar de honden laat gaan...quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is allemaal puur het gevolg van de ver-Engeling van de Nederlandse taal. Niet alleen worden bestaande Nederlandse woorden vervangen door Engelse woorden (random i.p.v. willekeurig, bijvoorbeeld) maar ook dit soort Google-translate v0.1beta vertalingen: de "welke" in deze zin is "which" in het Engels. En omdat ook uitdrukkingen slecht vertaald worden zal een uitdrukking als "Laat me met rust!" binnenkort ook wel weggegooid worden en vervangen worden door "Laat me alleen!" (kromme vertaling van "Leave me alone!" uit het Engels).
Ja, vroeger was dat wellicht netjes (hoewel niet meerdere keren gelijk achter elkaar, denk ik, dat zie ik zelfs in oude krantenartikelen niet), maar nu wordt het echt vooral gebruikt door mensen die denken héél formeel en netjes te praten of schrijven, zonder door te hebben dat het eigenlijk erg geforceerd klinkt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 08:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is nette ouderwetse taal, die gewoonlijk uit de huidige spreektaal is verdwenen.
"Nee hoor, ik ben oké." (niet als antwoord op een vraag of iemand in orde is of iets dergelijks, maar als antwoord op iets als "wil je wat drinken?")quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is allemaal puur het gevolg van de ver-Engeling van de Nederlandse taal. Niet alleen worden bestaande Nederlandse woorden vervangen door Engelse woorden (random i.p.v. willekeurig, bijvoorbeeld) maar ook dit soort Google-translate v0.1beta vertalingen: de "welke" in deze zin is "which" in het Engels. En omdat ook uitdrukkingen slecht vertaald worden zal een uitdrukking als "Laat me met rust!" binnenkort ook wel weggegooid worden en vervangen worden door "Laat me alleen!" (kromme vertaling van "Leave me alone!" uit het Engels).
Dat is het toch ookquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
"Laat me alleen" is de schuld van Rita Hovinkquote:Op maandag 18 augustus 2025 09:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En het Klein Orkest!quote:Op maandag 18 augustus 2025 11:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Laat me alleen" is de schuld van Rita Hovink
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |