abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218508574
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 08:54 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die "niet geschoten is altijd mis" zeggen. Als je niet schiet, heb je dus ook niet mis geschoten, lutser. Dan heb je gewoon, nou ja, niet geschoten. Je schiet mis als je wél schiet, maar het doel niet raakt.
Het klopt niet, maar de beeldspraak is wel duidelijk en het is ook wel een mooi motto om (soms) naar te leven.

In tegenstelling tot "de uitzondering die de regel bevestigt" wat letterlijk EN figuurlijk nergens op slaat. :P
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:26:31 #77
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218508596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 09:22 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Het klopt niet, maar de beeldspraak is wel duidelijk en het is ook wel een mooi motto om (soms) naar te leven.

In tegenstelling tot "de uitzondering die de regel bevestigt" wat letterlijk EN figuurlijk nergens op slaat. :P
Het principe is prima, alleen zou ik het dan anders formuleren. "Niet geschoten is nooit raak." :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218508603
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 19:27 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Chrome is het kwaad
Ik ga Comet maar eens uitproberen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:40:20 #79
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218508705
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 09:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ga Comet maar eens uitproberen.
Vivaldi lang geleden van gehoord maar Comet is nieuw voor mij
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_218508711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 09:40 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Vivaldi lang geleden van gehoord maar Comet is nieuw voor mij
Van Perplexity.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218508833
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 09:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het principe is prima, alleen zou ik het dan anders formuleren. "Niet geschoten is nooit raak." :Y
Nooit raak is altijd mis, toch? ;)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218515757
Mensen die, al zwemmend in een Nederlandse zoetwaterzwemplas, waterplanten raken met hun voeten en roepen: : “ Ik raak ZEEwier”. Wat een domheid. En niet eentje, nee de hele dag door…
pi_218521536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 00:50 schreef Teslynd het volgende:
Youtube heeft een afgrijselijk nieuwtje. Vermoedelijk op basis van woonplaats wordt nu zoveel mogelijk vertaald naar het lokale Kromtaallands: de titel en de omschrijving. Zo te zien wordt woord voor woord vertaald en geen enkele kennis van idioom. De hele lading die de vlogger dacht mee te geven is daarmee verknald. Als je kijkt via het video-overzicht kan je daar niet omheen. Niet elke video heeft dat, dus mogelijk is het iets wat de vlogger aan/uit kan zetten.
Kunnen we het zelf ook uitzetten?
Ik zocht zojuist iets op Google, en zag dat ze nu ook zijn begonnen met zoekresultaten vertalen! Er stond een redditpagina als zoekresultaat bij waarvan de titel en korte omschrijving gewoon in het Nederlands. En nog niet eens in de buurt van waar ik naar op zoek was, maar dat terzijde. Gaat heen met die ongevraagde vertalingen!

Kon ook zo snel niet vinden waar/of ik dat kon aanpassen, volgens chatgpt is dit niet standaard te wijzigen. Duckduckgo maar als standaard ingesteld.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218528196
Plezierbootjes waarvoor de brug omhoog moet en iedereen moet wachten.

Vorige week heb ik niet geklaagd, want toen was het lekker weer. Maar vandaag man man. Bootje varen is geen hobby. Niet in Nederlandse grachten in ieder geval.
pi_218528394
Jack van Gelder.

Die mate van domheid kun je alleen met dodelijke ziektes uitdrukken.
pi_218528470
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 18:01 schreef Haushofer het volgende:
Jack van Gelder.

Vreselijke kerel met zijn zonnebankhoofd en dom rechts geschreeuw
  zondag 17 augustus 2025 @ 18:16:01 #87
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218528481
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 18:01 schreef Haushofer het volgende:
Jack van Gelder.

Stukjesschrijvers kunnen er iig lekker op los.

https://www.volkskrant.nl(...)rbij-hoort~baba5c62/

https://chrisklomp.nl/jack-van-gelder-de-terreur-van-talkshows/

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 17-08-2025 18:25:08 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 augustus 2025 @ 07:45:03 #88
284411 crew  heywoodu
pi_218531143
Mensen die steeds "welke" gebruiken, als in, "de trein welke naar Utrecht gaat". Talking to you, stem in de trein :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  maandag 18 augustus 2025 @ 08:03:56 #89
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218531209
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 07:45 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die steeds "welke" gebruiken, als in, "de trein welke naar Utrecht gaat". Talking to you, stem in de trein :(
Dat is nette ouderwetse taal, die gewoonlijk uit de huidige spreektaal is verdwenen.
  maandag 18 augustus 2025 @ 08:52:37 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218531449
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 08:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat is nette ouderwetse taal, die gewoonlijk uit de huidige spreektaal is verdwenen.
In tegenstelling tot het gebruik van "die" als relatief verwijswoord bij onzijdige substantieven. "Het meisje die", "het bedrijf die". Dat hoor je nu al decennia zelfs op het journaal omdat het blijkbaar spreektaal is geworden en dus daar ook mag of zo. Elke keer als ik het hoor knapt er een piepklein adertje in mijn achterhoofd.
pi_218531675
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 07:45 schreef heywoodu het volgende:
Dit is allemaal puur het gevolg van de ver-Engeling van de Nederlandse taal. Niet alleen worden bestaande Nederlandse woorden vervangen door Engelse woorden (random i.p.v. willekeurig, bijvoorbeeld) maar ook dit soort Google-translate v0.1beta vertalingen: de "welke" in deze zin is "which" in het Engels. En omdat ook uitdrukkingen slecht vertaald worden zal een uitdrukking als "Laat me met rust!" binnenkort ook wel weggegooid worden en vervangen worden door "Laat me alleen!" (kromme vertaling van "Leave me alone!" uit het Engels).
:r
  maandag 18 augustus 2025 @ 10:16:14 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218531992
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 09:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dit is allemaal puur het gevolg van de ver-Engeling van de Nederlandse taal. Niet alleen worden bestaande Nederlandse woorden vervangen door Engelse woorden (random i.p.v. willekeurig, bijvoorbeeld) maar ook dit soort Google-translate v0.1beta vertalingen: de "welke" in deze zin is "which" in het Engels. En omdat ook uitdrukkingen slecht vertaald worden zal een uitdrukking als "Laat me met rust!" binnenkort ook wel weggegooid worden en vervangen worden door "Laat me alleen!" (kromme vertaling van "Leave me alone!" uit het Engels).
Ik kan mijn hoofd er niet omheen wikkelen dat men de Nederlandse taal zo naar de honden laat gaan...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 augustus 2025 @ 11:21:31 #93
284411 crew  heywoodu
pi_218532618
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 08:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ja, vroeger was dat wellicht netjes (hoewel niet meerdere keren gelijk achter elkaar, denk ik, dat zie ik zelfs in oude krantenartikelen niet), maar nu wordt het echt vooral gebruikt door mensen die denken héél formeel en netjes te praten of schrijven, zonder door te hebben dat het eigenlijk erg geforceerd klinkt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 augustus 2025 @ 11:22:31 #94
284411 crew  heywoodu
pi_218532628
quote:

[..]
"Nee hoor, ik ben oké." (niet als antwoord op een vraag of iemand in orde is of iets dergelijks, maar als antwoord op iets als "wil je wat drinken?")

Zelfs het typen hiervan bracht me weer een stukje dichter bij de dood.
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2025 @ 11:23:17 #95
842 Zorro
Z
pi_218532636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen die dit weer, inclusief binnen, heerlijk vinden.

Ik heb vrienden die gewoon dit heerlijk vinden, ook al is het 24 graden binnen. Het maakt ze niet uit.
Dat is het toch ook _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2025 @ 11:26:18 #96
842 Zorro
Z
pi_218532659
quote:

[..]
"Laat me alleen" is de schuld van Rita Hovink
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 18 augustus 2025 @ 12:16:35 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218532923
quote:
6s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
"Laat me alleen" is de schuld van Rita Hovink
En het Klein Orkest! :(

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator / Redactie FP maandag 18 augustus 2025 @ 19:02:35 #98
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_218535743
Dat de huismerkbolognesechips (4x woordwaarde) van de Plus echt nergens meer naar smaakt :{
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Spellchecker dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:46:23 #99
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218542263
Iemand die aan het tafeltje naast jou komt zitten in een restaurant.
Met WOLKEN parfum :r

Gelukkig waren we net klaar met eten :X
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:53:39 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218542299
Artikelen die je toegestuurd worden in nauwelijks te openen dozen. Ze worden deels gelijmd. Werkelijk, hoe krijg je die fatsoenlijk open? Mij lukt het niet op een simpele manier dus dan pak ik de schaar en snij door de bovenkant heen. Het is dat ik geen lange nagels heb. Dit debiele pakket kost me dus een kwartier en heel veel ergernis. Daarnaast is de doos niet meer te gebruiken dus nog zonde ook. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')