weet je tenminste dat je nog in de wacht staat..quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 06:29 schreef Seeburg54 het volgende:
Als je telefonisch in de wacht staat bij de een of andere instantie is dat al irritant genoeg. Maar tot je grote ergernis kun je dan ook vaak nog naar een of ander stom muziekje luisteren.
Ik heb daar toch zo'n hekel aan.
Over opvulmuziekjes gesproken:quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 06:29 schreef Seeburg54 het volgende:
Als je telefonisch in de wacht staat bij de een of andere instantie is dat al irritant genoeg. Maar tot je grote ergernis kun je dan ook vaak nog naar een of ander stom muziekje luisteren.
Ik heb daar toch zo'n hekel aan.
vers zakje .... brrrrquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:58 schreef obligataire het volgende:
Thee die niet kleurt als je er een vers zakje in houdt
HEMA heeft daar tegenwoordig ook een handje van.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 01:05 schreef Soury het volgende:
Ik word helemaal gestoord van de mailtjes die je krijgt als je wat online besteld hebt. Echt een rolletje plakband ofzo en dan moet je een review schrijven. Klik je het weg krijg je een tweede mail omdat het vast aan je aandacht is ontsnapt.
Of vragen om een review als je iets besteld hebt, al voordat je het bestelde ontvangen hebtquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 01:05 schreef Soury het volgende:
Ik word helemaal gestoord van de mailtjes die je krijgt als je wat online besteld hebt. Echt een rolletje plakband ofzo en dan moet je een review schrijven. Klik je het weg krijg je een tweede mail omdat het vast aan je aandacht is ontsnapt.
Gisteren werd ik bij Allianz na 4x doorverbonden te zijn met de zoveelste nietsnut gewoon afgebroken. Wat een kut verzekeringsmaatschappij. Klootzakken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:22 schreef mschol het volgende:
[..]
weet je tenminste dat je nog in de wacht staat..
bij mijn werk hebben we doodse stilte want geen centrale om dat te regelen
dan hangen mensen op en bellen opnieuw omdat ze denken dat ze opgehangen zijn
Ik had een keer een nieuw e-mailadres en die wist ik dus net niet uit m'n hoofd. Ik met Allianz bellen voor wat met de auto, wou die vrouw me gewoon niet helpen omdat ik die mail niet precies meer wist. Was één letter verschil. Terwijl naam, geboortedatum, etc. alles gewoon goed was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Gisteren werd ik bij Allianz na 4x doorverbonden te zijn met de zoveelste nietsnut gewoon afgebroken. Wat een kut verzekeringsmaatschappij. Klootzakken.En natuurlijk tussen het wachten door kutmuziek.
![]()
Idioten, klantvriendelijkheid nul.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer een nieuw e-mailadres en die wist ik dus net niet uit m'n hoofd. Ik met Allianz bellen voor wat met de auto, wou die vrouw me gewoon niet helpen omdat ik die mail niet precies meer wist. Was één letter verschil. Terwijl naam, geboortedatum, etc. alles gewoon goed was.
Denk dat dat met opzet wordt gedaan op zo'n posters, om wat 'dichterbij' en persoonlijker te klinken zeg maar. En om iedereen, inclusief jongeren, aan te spreken. U wordt vooral nog gebruikt voor ouderen en officiële communicatie volgens mij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:37 schreef Netsplitter het volgende:
Het ge-jij en jou tegenwoordig. Wat is er mis om mensen die niet kent gewoon aan te spreken met u??
Was laatst in een ziekenhuis, hing een poster: heb jij je al opnieuw gegeristreerd??
Fucking irritant.
Ow, het is fucking mijn, geen me.....
‘Vrouw’quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen (voornamelijk vrouwen heb ik het idee) die een andere vrouw aanspreken met 'vriendin'.
Of "honey" in de VS. In het begin vond ik het eigenlijk gewoon irritant, maar op een gegeven moment hoor je het niet eens meer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
‘Vrouw’![]()
Bij de Britten vind ik ‘doll’ and ‘love’ dan wel weer zeer leuk.
Ik erger me dan weer aan deze mening,quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:37 schreef Netsplitter het volgende:
Het ge-jij en jou tegenwoordig. Wat is er mis om mensen die niet kent gewoon aan te spreken met u??
Was laatst in een ziekenhuis, hing een poster: heb jij je al opnieuw gegeristreerd??
Fucking irritant.
"meneer"quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik erger me dan weer aan deze mening,. Nu spreek ik zelf vaak wel mensen met ‘u’ aan omdat dat er gewoon sinds kinds af aan in is geramd, maar het ‘eisen’ ervan vind ik echt niet te doen. Ik heb genoeg met mensen en/of klanten gewerkt om te weten dat dat allemaal kutvolk is. Eigenlijk precies het volk dat zelf nul procent respect toont, is het volk dat van je eist te vousvoyeren (of zich zeer beledigd voelt bij tutoyeren).
Los daarvan word ik zelf ook wel eens met ‘u’ aangesproken (Gen Z doet mij dit als millennial soms aan) en ik krijg daar de kriebels van. Ben ik 85 jaar of zo,
?
Het is fucking geregistreerd, geen gegeristreerd.....quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:37 schreef Netsplitter het volgende:
.;; gegeristreerd??
Fucking irritant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel eens mijn e-mails doorgenomen om te wien welke bedrijven de u-vorm gebruiken en welke bedrijven kiezen voor de jij-vorm. banken en verzekeraars gebruiken altijd de u-vom. Waarschijnlijk om het wat zakelijk te houden. Bij andere bedrijven is het vooral de jij-vorm, al zitten daar wel uitzonderingen bij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Denk dat dat met opzet wordt gedaan op zo'n posters, om wat 'dichterbij' en persoonlijker te klinken zeg maar. En om iedereen, inclusief jongeren, aan te spreken. U wordt vooral nog gebruikt voor ouderen en officiële communicatie volgens mij.
Maar in principe ben ik het wel eens met deze klacht. Gebruik zelf ook altijd in eerste instantie de u-vorm als ik mensen niet ken. Zeg ook altijd u tegen winkelpersoneel, maar vaak wordt er dan gelijk in de jij-vorm teruggesproken.
Wel in mails, maar niet in de winkels ....quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:37 schreef Netsplitter het volgende:
Nou ja, van de simpele dingen. Zoals de vogeltjes die hier in groepjes aan de vetbollen hangen. Mijn tuin in het algemeen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:47 schreef Pisces29 het volgende:
Niemand meer iets positiefs te vertellen?![]()
![]()
GC / Dingen waar je enorm vrolijk van wordt #1
En terecht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer een nieuw e-mailadres en die wist ik dus net niet uit m'n hoofd. Ik met Allianz bellen voor wat met de auto, wou die vrouw me gewoon niet helpen omdat ik die mail niet precies meer wist. Was één letter verschil. Terwijl naam, geboortedatum, etc. alles gewoon goed was.
Nee, want een half uur later belde ik nog een keer en toen kreeg ik iemand anders aan het woord en toen werd het gewoon geregeld.quote:
En dat is dan toch juist de persoon die het verkeerd doet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, want een half uur later belde ik nog een keer en toen kreeg ik iemand anders aan het woord en toen werd het gewoon geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |