Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Waar komt die ongezonde obsessie vandaan?
Hoe gaat dat het probleem van bijvoorbeeld PFAS-vervuiling oplossen?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:51 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon wegwezen met de islam uit het westen dan zijn alle problemen in 1 keer opgelost.
Ah je bent voor etnisch zuiverenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:36 schreef Mathijsco het volgende:
De komende jaren gaan we wel degelijk toe naar een beleid van actieve remigratie. Maar het wordt een nog een lange weg.
Politiek is consessies doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe gaat dat het probleem van bijvoorbeeld PFAS-vervuiling oplossen?
Welke standpunten heeft rechts dan betreffende PFAS?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Politiek is consessies doen.
Ik kijk anders tegen het stikstofprobleem aan dan links. Als links echter bereid is om zijn standpunt ten opzichte van immigratie uit islamitische landen de veranderen, zijn rechtste stemmers bereid om hun standpunten op onder andere PFAS te veranderen.
Ditquote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke standpunten heeft rechts dan betreffende PFAS?
Daarvoor lees je de verkiezingsprogramma’s maar na.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is dus precies het probleem: de waarden van de islam staan haaks op die van de westerse, democratische samenleving. Dat maakt moslims niet minderwaardig of zo, maar wel dat er hier geen ruimte is voor het islamitsche gedachtengoed. Genoeg plekken op de wereld waar je dat wel uit kunt dragen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:20 schreef 2172619626795 het volgende:
Die gemaakte verontwaardiging toch steeds
Ik geloof in onze (1)vrije (2)seculiere (3)democratische samenleving waarin (4)de vrijheid van meningsuiting en de rechten van (5)vrouwen, (6)anders geaarden beschermt worden.
Dit staats haaks op de islamitische filosofie en overal waar de Islam groeit, vallen de bovenstaande punten ten prooi aan het conservatieve en isolationistische gedachtegoed van de Islam.
Ik heb dit een aantal jaar van dichtbij mee mogen maken. Het is evident dat je als linkse kiezer met het faciliteren van de Islam bijna al je eigen idealen te grabbel gooit. De identiteitscrisis vanuit menig linkse stemmer hierover laat mij echt in totale verwarring.
Die jarenlang ongezonde obsessie met de Islam begrijp ik dus inderdaad ook niet. Als die ongezonde obsessie met de Islam er niet was, had ik links gestemd net zoals miljoenen anderen.
[..]
Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.
Tegen de huidige migratie is niet op te bouwen, zeggen woningbouwexperts.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Immigratie en islam, al 23 jaar 1 van de hoofdonderwerpen van de Nederlandse politiek. Elke verkiezing duikt er weer een andere partij op die de stok wil overnemen, tot ongekende ruzies over ministerposten, en zelfs splitsing van de ministerposten.
Waar komt die ongezonde obsessie vandaan? De obsessie die tot nu toe geen oplossing heeft gehad volgens elke partij die aan de macht is geweest. Is dit simpelweg stemmenlokkerij, een onderwerp dat sommige partijen bestaansrecht geeft?
Wanneer is de laatste keer dat de thuiszorg het hoofdonderwerp was? Of onderwijs? Of gehandicaptenzorg? Of het OV?
Als het eens een keer over een ander onderwerp gaat, is het wat vaags als bestaanszekerheid of koopkracht.
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat immigratie een groter probleem is dan de levenskwaliteit van een Nederlandse inwoner die middelmatig onderwijs krijgt vanwege bezuinigingen, middelmatige zorg vanwege lange wachtlijsten, 2 jaar op de GGZ wachtlijst staat en nog 7 jaar moet wachten op een woning?
En zijn er echt mensen die denken dat immigratie hier de grootste oorzaak van is? We bouwen de helft minder dannin 1960-1970, terwijl we nu de helft meer inwoners hebben.
Welk probleem? Dat ik niet voor het deporteren van mensen met het verkeerde geloof ben?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:56 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Je representeert eigenlijk perfect het allergrootste probleem.
Religie is niet het probleem, de groepsmentaliteit van de aanhangers ervan wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk probleem? Dat ik niet voor het deporteren van mensen met het verkeerde geloof ben?
We zien de meest recente versie van de lijst graag verschijnen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
En weer drie klanten. Gaat hard deze week.
Ontopic: Het is bangmakerij om zieltjes te winnen.
Het ontmenselijken van andersdenkenden door ze woorden in de mond te leggen die ze nooit hebben gebruikt.quote:
Nou nee, remigratie omdat je mensen met een bepaald geloof weg wilt hebben is gewoon hetzelfde als etnisch zuiveren. Kan er niks beters van maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:15 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het ontmenselijken van andersdenkenden door ze woorden in de mond te leggen.
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, regnigratie omdat je mensen met een bepaald geloof weg wilt hebben is gewoon hetzelfde als etnisch zuiveren. Kan er niks beters van maken.
Laat me raden, over een jaar of 20? Net zoals we dat al 25 jaar moeten aanhoren?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.
Wij zijn degenen die etnisch gezuiverd gaan worden.
Hoe danquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.
Vervelend leven in zulke voordurende angstquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Nu niet gaan draaien en de vermoorde onschuld uit gaan hangen. Na wat je hebt gezegd trapt niemand daar meer inquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, remigratie omdat je mensen met een bepaald geloof weg wilt hebben is gewoon hetzelfde als etnisch zuiveren. Kan er niks beters van maken.
Ik draai niet, ik licht vooral toe.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nu niet gaan draaien en de vermoorde onschuld uit gaan hangen. Na wat je hebt gezegd trapt niemand daar meer in
Iemand pleit hier voor gewongen remigratie voor mensen met het verkeerde geloof. Hoe wil je dat anders noemen dan etnische zuivering?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:20 schreef ToT het volgende:
Wel grappig trouwens; als je de grenzen wat dicht wil hebben voor massa-immigratie, is het meteen etnisch zuiveren!![]()
"Als ik er geld aan kan verdienen vind ik het prima"quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:20 schreef 2172619626795 het volgende:
Die gemaakte verontwaardiging toch steeds
Ik geloof in onze (1)vrije (2)seculiere (3)democratische samenleving waarin (4)de vrijheid van meningsuiting en de rechten van (5)vrouwen, (6)anders geaarden beschermt worden.
Dit staats haaks op de islamitische filosofie en overal waar de Islam groeit, vallen de bovenstaande punten ten prooi aan het conservatieve en isolationistische gedachtegoed van de Islam.
Ik heb dit een aantal jaar van dichtbij mee mogen maken. Het is evident dat je als linkse kiezer met het faciliteren van de Islam bijna al je eigen idealen te grabbel gooit. De identiteitscrisis vanuit menig linkse stemmer hierover laat mij echt in totale verwarring.
Die jarenlang ongezonde obsessie met de Islam begrijp ik dus inderdaad ook niet. Als die ongezonde obsessie met de Islam er niet was, had ik links gestemd net zoals miljoenen anderen.
[..]
Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.
Klopt inderdaad!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Blij om te horen dat Wilders en de PVV dan geen optie voor je zijn. Aangezien jij onze rechtsstaat waardeert, en Wilders er schijt aan heeft en de trias politica de nek om wilt draaien.
Poeh. I've had my share of shit maar dit is wel next level.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Immigratie en islam, al 23 jaar 1 van de hoofdonderwerpen van de Nederlandse politiek. Elke verkiezing duikt er weer een andere partij op die de stok wil overnemen, tot ongekende ruzies over ministerposten, en zelfs splitsing van de ministerposten.
Waar komt die ongezonde obsessie vandaan? De obsessie die tot nu toe geen oplossing heeft gehad volgens elke partij die aan de macht is geweest. Is dit simpelweg stemmenlokkerij, een onderwerp dat sommige partijen bestaansrecht geeft?
Wanneer is de laatste keer dat de thuiszorg het hoofdonderwerp was? Of onderwijs? Of gehandicaptenzorg? Of het OV?
Als het eens een keer over een ander onderwerp gaat, is het wat vaags als bestaanszekerheid of koopkracht.
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat immigratie een groter probleem is dan de levenskwaliteit van een Nederlandse inwoner die middelmatig onderwijs krijgt vanwege bezuinigingen, middelmatige zorg vanwege lange wachtlijsten, 2 jaar op de GGZ wachtlijst staat en nog 7 jaar moet wachten op een woning?
En zijn er echt mensen die denken dat immigratie hier de grootste oorzaak van is? We bouwen de helft minder dannin 1960-1970, terwijl we nu de helft meer inwoners hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:03 schreef Tjoent het volgende:
Iemand die MP wil worden en zegt schijt te willen hebben aan rechters, zou van een volk wat trots is op diens staat, geen enkele stem behoren te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar blijkbaar omvat enige trots op of liefde voor Nederland, niet het Nederlandse staatsrecht."Pools are perfect for holding water"
Eigenlijk alleen migratie.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:56 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Poeh. I've had my share of shit maar dit is wel next level.
Heel veel landen (lees: elk land wat op een bepaalde mate aan immigratie onderhevig is) heeft een probleem met immigratie en immigranten. Jij doet lijken alsof dit een 'Nederland-probleem' is, maar dat is gewoon een wereldwijd probleem. Daar zijn ontzettend veel voorbeelden van, maar die wil jij niet zien dus daar zal ik je verder ook niet mee vermoeien.
En verder: Het OV als hoofdonderwerp van de politiek?Als dat zo is dan zijn heel veel andere problemen schijnbaar al opgelost. Alle punten die jij noemt komen gewoon aan bod, maar klimaat en migratie vragen schijnbaar de meeste aandacht. Dat eerste punt heb jij dan gek genoeg wel weer vrede mee maar dat 2de punt vind je schijnbaar een beetje lastig om de adresseren.
En dat is prima; gelukkig zijn er miljoenen Nederlanders die het geen probleem vinden om het te bespreken
Jamaar de rechters zijn links en activistisch!1!1!!!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Iemand die MP wil worden en zegt schijt te willen hebben aan rechters, zou van een volk wat trots is op diens staat, geen enkele stem behoren te krijgen.
Maar blijkbaar omvat enige trots op of liefde voor Nederland, niet het Nederlandse staatsrecht.
Support your local D66-judge. 💪🏼quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jamaar de rechters zijn links en activistisch!1!1!!!
Dat lijkt me sterk, er zullen vast goede bij zitten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jamaar de rechters zijn links en activistisch!1!1!!!
Jij acht het wenselijk dat een overheid gerechtelijke uitspraken over het handelen van die overheid gaat negeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:31 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Support your local D66-judge. 💪🏼
Het is gewoon een verdienmodel om geld en zeteltjes mee te verdienenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Minder van een bepaalde religie is natuurlijk niet gelijk aan deporteren van mensen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hé...
Even he...
Leuk experiment.
Vraag even aan al die oh zo links-progressieve apostelen van vooruitgang, gelijkheid en wetenschap...
of ze MEER of MINDER christendom in NL zouden willen.
...
Precies.
Stel hypocrieten.
Dat is niet de vraag.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Minder van een bepaalde religie is natuurlijk niet gelijk aan deporteren van mensen.
Als het aan mij lag was iedereen atheist.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet de vraag.
Zou jij meer of minder Christendom in NL voorstaan?
Het is in strijd met de spaanse grondwet lees ik net. Doe dan zoals Frankrijk: Alle religie uit overheidsgebouwen verbannen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:43 schreef MisterFox het volgende:
Zeer goed nieuws uit Spanje:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)islamitische-feesten
woningnood is het hoofdthema laatstelijkquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Minder religie. Ze zijn allemaal kut.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hé...
Even he...
Leuk experiment.
Vraag even aan al die oh zo links-progressieve apostelen van vooruitgang, gelijkheid en wetenschap...
of ze MEER of MINDER christendom in NL zouden willen.
...
Precies.
Stel hypocrieten.
Nee, het is aantoonbaar dat één religie meer negatieve effectieven heeft dan andere religies anno 2025.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Minder religie. Ze zijn allemaal kut.
Wat zou er precies racistisch aan zijn? Moslims zijn geen ethnische groep. Dat jij verder onder de indruk bent van een bezoek aan moskee is natuurlijk verder prima, het staat je vrij om je te bekeren als je dat zou willen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
Het is inderdaad een ongezonde obsessie. En het is vooral angst gecombineerd met een sterk staaltje racisme.
Ook de rijken gebruiken die angst als bliksemafleider om de mensen tegen elkaar op te hitsen en af te leiden van daadwerkelijke sociaaleconomische problemen.
Ook als je bijvoorbeeld een moskee zou bezoeken zoals ik heb gedaan, daar zie je zelf hoe netjes en beleefd die mensen zijn. En er niets is om bang voor te zijn. Ook veel samenhang, zorg, en solidariteit naar elkaar onder de mensen, waar deze huidige maatschappij nog wat van kan leren.
veel ook wel, sterker nog ik kan me er zo uit mijn hoofd meer voor de geest halen die wel voor Nederland uit komen dan andersom tbhquote:Op donderdag 7 augustus 2025 08:39 schreef HowardRoark het volgende:
Het is bijvoorbeeld ook niet zonder reden dat sporters (voetballers bijvoorbeeld) met een migratieachtergrond in veel gevallen niet kiezen voor het land waarin met geboren en getogen is, maar voor het land van de (groot)ouders.
Oh zo te lezen heb je veel ervaring met de Islam. Leuk dat je in een moskee bent geweest!quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
Ook als je bijvoorbeeld een moskee zou bezoeken zoals ik heb gedaan, daar zie je zelf hoe netjes en beleefd die mensen zijn. En er niets is om bang voor te zijn. Ook veel samenhang, zorg, en solidariteit naar elkaar onder de mensen, waar deze huidige maatschappij nog wat van kan leren.
Ook zo mooi.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh zo te lezen heb je veel ervaring met de Islam. Leuk dat je in een moskee bent geweest!
Wat ik me afvraag, -en aangezien jij eens in een moskee bent geweest kan ik dat het beste aan jou vragen-: hoe ervaren de moslim vrouwen het gezamenlijk bidden, de samenhang en de solidariteit binnen de moskee?
Ik ben geen journalist he. Wat ik kon zien vonden die vrouwen dat niet erg.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh zo te lezen heb je veel ervaring met de Islam. Leuk dat je in een moskee bent geweest!
Wat ik me afvraag, -en aangezien jij eens in een moskee bent geweest kan ik dat het beste aan jou vragen-: hoe ervaren de moslim vrouwen het gezamenlijk bidden, de samenhang en de solidariteit binnen de moskee?
Het is dan ook bekend dat vrouwen in de islam écht een stem hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben geen journalist he. Wat ik kon zien vonden die vrouwen dat niet erg.
Daar hoef je toch geen journalist voor te zijnquote:
Wat vonden de vrouwen niet erg?quote:Wat ik kon zien vonden die vrouwen dat niet erg.
Spreekt voor uzelf.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:29 schreef Harvest89 het volgende:
Het is geen racisme troefkaart. Er is daadwerkelijk sprake van racisme. Massa's moslimhaters die geen idee hebben wat dat geloof over het algemeen betekent, maar omdat het redelijk nieuw is en dus vreemd, en omdat de mensen vaak een andere kleur hebben spuwen ze haat.
Veroorzaakt door migratie.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningnood is het hoofdthema laatstelijk
woningnood is veroorzaakt door teveel huishoudens , ieder huishouden behoeft aparte woonruimtequote:
quote:AI-overzicht
In 2024 hebben 31.000 statushouders woonruimte toegewezen gekregen in Nederland.
Echter, er was een achterstand in de huisvesting van statushouders, waardoor medio 2024 al een tekort van 10.900 toewijzingen was. Begin 2025 wachtten ruim 20.000 statushouders op een woning bij hun toegewezen gemeente, meldt VluchtelingenWerk.
In 2024 zijn er minder nieuwbouwwoningen gerealiseerd dan in de voorgaande vijf jaar, namelijk 69.000.
Dit is een daling van 5% ten opzichte van 2023.
Naast nieuwbouw zijn er ook woningen toegevoegd door het splitsen van bestaande woningen en transformaties van kantoren.
In totaal zijn er in 2024 ongeveer 82.000 woningen aan de woningvoorraad toegevoegd, wat minder is dan in de voorgaande jaren.
De bouw van thuisplusflats zou de doorstroom weer op gang kunnen brengenquote:Wat is huishoudensverdunning?
Gemiddeld wonen er 2,10 mensen in een Nederlands huishouden, in 1965 was de gemiddelde huishoudensgrootte nog 3,45.
Door deze zogenaamde 'huishoudensverdunning' is het aantal huishoudens veel sneller gegroeid dan de bevolking.
In 2030 wordt verwacht dat het aantal huishoudens in Nederland verder zal toenemen, met name door een stijging van het aantal eenpersoonshuishoudens.
Het CBS voorspelt dat het aantal huishoudens in 2030 zal uitkomen op ongeveer 8,5 miljoen, vergeleken met 7,9 miljoen in de huidige situatie.
Belangrijkste trends:
Meer eenpersoonshuishoudens:
De huishoudensgroei wordt voornamelijk gedreven door een toename van het aantal mensen dat alleen woont.
Vergrijzing:
De vergrijzing speelt ook een rol, met een verwachte toename van het aantal 70-plussers.
Randstad:
De groei van het aantal huishoudens is vooral merkbaar in de Randstad.
Woningbouwopgave:
Om aan de toenemende vraag te voldoen, is er een flinke woningbouwopgave, met een verwachte nieuwbouw van 900.000 woningen tot 2030.
Amper nog wel, bijzonder weer.quote:
woningbouw was door de jaren heen 100.000 woningen per jaar , dat is niet meer zo, er worden niet genoeg woningen gebouwd meer door stikstof smoesjes , niet willen bouwen waar gras groeit en onwil van gemeentes en provinciesquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amper nog wel, bijzonder weer.
Dus die honderduizenden mensen die er door de jaren heen zijn bijgekomen (ook door hun grote aantallen nakomelingen hier) heeft geen enkele invloed op de woningproblematiek denk je? Vooral ook wetende dat asielzoekers natuurlijk disproportioneel in de sociale huur terechtkomen.
De realiteit is natuurlijk dat zonder deze instroom, het probleem stukken minder groot zou zijn. Tel daar nog eens de instroom aan expats bij op en zonder dat was het probleem niets in vergelijking met wat het nu is.
Emigratie of Immigratie ??quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. Migratie.
Niet asiel alleen. Maar migratie wel degelijk.
Tussen 2000 en 2025 is er een aanzienlijke emigratie uit Nederland geweest, met een duidelijke stijging in de laatste jaren.
In 2021 vertrokken 145.330 mensen, in 2022 steeg dit naar 173.469, en in 2023 en 2024 verder naar respectievelijk 192.469 en 205.000 mensen.
In de eerste helft van 2025 vertrokken 95.600 mensen.
Bijna een half miljoen mensen erbij puur aan migratiesaldo, en die maken ook kinderen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Emigratie of Immigratie ??
Want dat houd elkaar redelijk in evenwicht
[..]
https://www.adviesraadmig(...)021/02/05/wist-u-dat..-blog-1#:~:text=In%20die%20tien%20jaar%20zijn,zijn%20in%20de%20CBS%2Dcijfers.quote:In die tien jaar zijn een half miljoen mensen meer naar Nederland gekomen dan er vertrokken.
Het totale aantal nam per jaar toe waarbij de toename van immigranten aanzienlijk groter was dan de stijging van de emigratie. Het aantal immigranten in 2010 bedroeg circa 150.000 en in 2019 was dit 270.000. Voor emigranten was dit in 2010 circa 120.000 en in 2019 160.000. De totale bevolking in Nederland is in deze periode met circa 800.000 personen gegroeid. Meer dan de helft van deze toename komt door migratie.
dat zullen vooral mensen zijn die hierheen gehaald zijn, mijn echtgenote kwam uit Kirgizië , die zal ook in die telling zittenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Bijna een half miljoen mensen erbij puur aan migratiesaldo, en die maken ook kinderen.
[..]
https://www.adviesraadmig(...)021/02/05/wist-u-dat..-blog-1#:~:text=In%20die%20tien%20jaar%20zijn,zijn%20in%20de%20CBS%2Dcijfers.
quote:2021-2024:
Er was een duidelijke stijging in het aantal mensen dat Nederland verliet, met een piek in 2024.
2025:
De emigratie in de eerste helft van 2025 is ongeveer gelijk aan het voorgaande jaar.
Redenen voor emigratie:
Jonge werkende Nederlanders emigreren vaak vanwege gebrek aan toekomstperspectief in Nederland, zoals de hoge kosten van een huis.
Tegenbeweging:
Hoewel er veel emigratie is, blijft de Nederlandse bevolking groeien door immigratie.
Specifieke cijfers:
2021: 145.330 emigranten.
2022: 173.469 emigranten.
2023: 192.469 emigranten.
2024: 205.000 emigranten (ongeveer).
2025 (eerste helft): 95.600 emigranten.
Nou, dat is duidelijk. Wat jou mogen er meer komen begrijp ik?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Lekker man die immigratie. Kan ik nog cultuur snuiven zonder op vakantie te gaan, goede gesprekken hebben en zo nu en dan gratis eten krijgen. Heerlijk.
Stuk gezelliger ook om als buren te hebben dan die PVV Tokkies.
wat bedoel je nu steeds ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
Inderdaad, comazuipen onder het genot van Hazes cd's.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Nederland heeft ook inheemse cultuur.
Dat is wel een wat dommige opmerking. Natuurlijk heeft Nederland een rijke cultuur en geschiedenis, zoals vrij veel landen trouwens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, comazuipen onder het genot van Hazes cd's.
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een wat dommige opmerking. Natuurlijk heeft Nederland een rijke cultuur en geschiedenis, zoals vrij veel landen trouwens.
In elk geval een stuk rijker dan wat jij noemde, daar is niets subjectiefs aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.
Als je op een paar stoffige saaie schilderijen doelt of zo dat interesseert het gros niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In elk geval een stuk rijker dan wat jij noemde, daar is niets subjectiefs aan.
Ahja onze eigen cultuur. Genietuh.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat is duidelijk. Wat jou mogen er meer komen begrijp ik?
En mocht het je ontgaan zijn: Nederland heeft ook inheemse cultuur. Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
Nou, op naar de Toppers dan maar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ahja onze eigen cultuur. Genietuh.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je op een paar stoffige saaie schilderijen doelt of zo dat interesseert het gros niet.
Jups, al klagend en verkleed als zwarte piet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, op naar de Toppers dan maar.
Ik ontken het niet. Ik heb het gewoon benoemd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Het wordt er niet beter op met je. Je kunt best andere culturen waarderen zonder die van je thuisland te ontkennen, weet je.
Dit is het eerste waar je aan denkt? Raar, want bier is an sich niet eens Nederlands. Ik denk eerder aan mensen zoals Rembrandt, van Leeuwenhoek, Vermeer, van Gogh, Hals, Spinoza, Erasmus, Jacobs, Mondriaan, Escher en de Oranjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, comazuipen onder het genot van Hazes cd's.
Wellicht moet je jezelf afvragen waarom je dat hekelt, maar een bezoek aan een saaie en stoffige moskee heel leuk vindt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je op een paar stoffige saaie schilderijen doelt of zo dat interesseert het gros niet.
Massa's Nederlanders die nu onze cultuur vormen hebben van minimaal de helft van die lijst geen flauw idee dat ze bestaan. En als je er over gaat vertellen, vallen ze in slaap.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is het eerste waar je aan denkt? Raar, want bier is niet eens Nederland. Ik denk eerder aan mensen zoals Rembrandt, van Leeuwenhoek, Vermeer, van Gogh, Hals, Spinoza, Erasmus, Jacobs, Mondriaan, Escher en de Oranjes.
Howard, log gewoon uit man. Met je ranzige haringen en smakeloos roggebrood.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
Nederlandse keuken inclusief oliebollen, kaas, stroopwafels, erwtensoep, haringhappen en roggebrood.
Volgens Harvest is dat inderdaad niet mogelijk blijkbaar. Het moet ontkend worden, het mag niet bestaan, want anders denkt men misschien dat je andere culturen minder waardeert ofzo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan best van andere culturen genieten, terwijl je ook van je eigen geniet. Schijnbaar is dat weer niet mogelijk in de wereld van FOK!
Wonend in Wageningen met de op Amsterdam na de meeste nationaliteiten in de gemeente, is het hier genieten.
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens Harvest is dat inderdaad niet mogelijk blijkbaar. Het moet ontkend worden, het mag niet bestaan, want anders denkt men misschien dat je andere culturen minder waardeert ofzo?
Benoemd dat het volgens jou niet bestaat, ik ging ervan uit dat je het ontkende uit een soort weg-met-ons-gedachte, maar wellicht ben je echt zo slecht onderwezen en weet je niet beter.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ontken het niet. Ik heb het gewoon benoemd.
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens Harvest is dat inderdaad niet mogelijk blijkbaar. Het moet ontkend worden, het mag niet bestaan, want anders denkt men misschien dat je andere culturen minder waardeert ofzo?
Interessante take. Dan zijn mensen als Harvest de echte Nederlanders en levend voorbeeld van de Nederlandse cultuur, tegen wil en dankquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef capricia het volgende:
Is die 'down with us' niet ook een beetje onze moderne cultuur?
Hoezo Howard? Harvest is volgens mij degene die een cultuur uitsluit. En je kunt natuurlijk best alleen Hollandse pot eten, hoewel ik zelf wel graag afwissel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
Ja kijk daar heb je het al, ik woon niet in Hollandquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoezo Howard? Harvest is volgens mij degene die een cultuur uitsluit. En je kunt natuurlijk best alleen Hollandse pot eten, hoewel ik zelf wel graag afwissel.
Alsnog een stuk beter dan de meeste andere culturen, en resulterend in een veel prettiger land om in te leven. Vraag me af wat je hier doet als jij het zo erg vindt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Ja dat heeft hij net opgenoemd. Allemaal gerechten die hier rechtstreeks naar de varkens gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten. De Nederlandse keuken an sich is niet per se mijn ding, maar dat is de discussie niet. Het ging er om of Nederland cultuur heeft of niet. En ja, dat heeft het en die gaat verder dan 'Hazes' en 'comazuipen'.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Massa's Nederlanders die nu onze cultuur vormen hebben van minimaal de helft van die lijst geen flauw idee dat ze bestaan. En als je er over gaat vertellen, vallen ze in slaap.
[..]
Howard, log gewoon uit man. Met je ranzige haringen en smakeloos roggebrood.
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taalquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:59 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja kijk daar heb je het al, ik woon niet in Holland
Hollandse cultuur is niet mijn cultuur
Ik ging niet voor mijn plezier naar die moskee. Ik werd uitgenodigd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten.
[..]
[..]
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.
Een schilderij bekijken is geen cultuur snuiven. Volkskunst kijken is wel cultuur snuiven, daar vallen onze grootmeesters niet onder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten.
[..]
[..]
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.
De wereld omvormen tot een grote generieke eenheidsdiarree waarmee de diversiteit dus afneemt i.p.v. toe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan best van andere culturen genieten, terwijl je ook van je eigen geniet. Schijnbaar is dat weer niet mogelijk in de wereld van FOK!
Wonend in Wageningen met de op Amsterdam na de meeste nationaliteiten in de gemeente, is het hier genieten.
Hollands is regionaalquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taal
Een cultuur superieur vinden ten opzichte van een andere cultuurquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:44 schreef Black_Baron het volgende:
Nederlandse cultuur is onderdeel van de Europese cultuur. De rijkste cultuur ter wereld.
De cultuur met de meeste invloed wereldwijd.
Haters gonne hate
Generieke eenheidsdiarree cultuur? Ja die komt uit USA. Dat maar stoppen dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De wereld omvormen tot een grote generieke eenheidsdiarree waarmee de diversiteit dus afneemt i.p.v. toe.
Wat maakt iets nog Nederland(s) behalve dat het zich geografisch bevindt binnen wat ooit onze landsgrenzen waren?
Hollandse pot bekt gewoon lekkerder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hollands is regionaalIk woon in Nederland
en erger mij groen en geel aan dat Holland synoniem is voor Nederland.
Ja maar wat als die haring in de zee bij Zeeland is gevangen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hollandse nieuwe met uitjes
En de Beerenburg natuurlijk!quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taal
Ja hou nou eens op joh. Hollandse nieuwe is gewoon een begrip. Zo noem je die dingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja maar wat als die haring in de zee bij Zeeland is gevangen?
Hoe is "ratten roosteren" eigenlijk primitiever of anders dan varkens, koeien of kippen roosteren?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook zijn culturen waar men vogelspinnen eet of ratten roostert nogal primitief en onsmakelijk.
Een Beerenburg in de morgen is een dag zonder zorgen!quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 07:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen journalist voor te zijn
[..]
Wat vonden de vrouwen niet erg?
@Harvest89quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 07:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Spreekt voor uzelf.
Ik bijvoorbeeld ken de cultuur rondom de Islam als geen ander. En die is alles behalve zo solidair als jij denkt te kunnen beoordelen op basis van een moskee-bezoekje.
En dat moet ik natuurlijk helemaal zelf weten zonder lastig gevallen te worden met een hondenfluitje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:09 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
@:harvest89
Ik zie dat je het topic een beetje de berm in probeert te trekken, maar tegelijkertijd negeer je mijn vraag en opmerkingen.
1. Een deel van de problemen met onderwijs is direct te herleiden tot overvolle klassen en zwarte scholen waar leerlingen met een migratie-achtergrond bovengemiddeld aandacht opslurpenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Oh, jeetje. Het was niet te bedoeling om je zo emotioneel te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En dat moet ik natuurlijk helemaal zelf weten zonder lastig gevallen te worden met een hondenfluitje.
Ik heb daar niet als een soort journalist mensen benaderd met een vragenvuur. Nogmals, van wat ik kon zien vonden die vrouwen het niet erg om apart te bidden.
'Als jullie stoppen met mensenrechten en de grondwet, dan stoppen wij met plastic in je eten stoppen'quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
migratie is ook van de 4 verdieping naar de eerste verdiepingquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
Zeker. Wat is volgens jou een rijke cultuur?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |