abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2025 @ 08:11:21 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218429895
Immigratie en islam, al 23 jaar 1 van de hoofdonderwerpen van de Nederlandse politiek. Elke verkiezing duikt er weer een andere partij op die de stok wil overnemen, tot ongekende ruzies over ministerposten, en zelfs splitsing van de ministerposten.

Waar komt die ongezonde obsessie vandaan? De obsessie die tot nu toe geen oplossing heeft gehad volgens elke partij die aan de macht is geweest. Is dit simpelweg stemmenlokkerij, een onderwerp dat sommige partijen bestaansrecht geeft?

Wanneer is de laatste keer dat de thuiszorg het hoofdonderwerp was? Of onderwijs? Of gehandicaptenzorg? Of het OV?

Als het eens een keer over een ander onderwerp gaat, is het wat vaags als bestaanszekerheid of koopkracht.

Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat immigratie een groter probleem is dan de levenskwaliteit van een Nederlandse inwoner die middelmatig onderwijs krijgt vanwege bezuinigingen, middelmatige zorg vanwege lange wachtlijsten, 2 jaar op de GGZ wachtlijst staat en nog 7 jaar moet wachten op een woning?

En zijn er echt mensen die denken dat immigratie hier de grootste oorzaak van is? We bouwen de helft minder dannin 1960-1970, terwijl we nu de helft meer inwoners hebben.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 6 augustus 2025 @ 08:17:09 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218429932
Ach het is wel lekker makkelijk al die enge rare buitenlandse mensen de schuld te geven van het eigen zielige leventje.
pi_218429959
Tweeds week vam September in 2001. Er waren net een paar duizend mensen vermoord in de naam van Allah, en op het journaal zagen we beelden van feestvierende moslims en brandende Amerikaanse vlaggen. Toen is er denk ik wel een hoop begonnen.
-nee-
pi_218429960
Die gemaakte verontwaardiging toch steeds :')

Ik geloof in onze (1)vrije (2)seculiere (3)democratische samenleving waarin (4)de vrijheid van meningsuiting en de rechten van (5)vrouwen, (6)anders geaarden beschermt worden.

Dit staats haaks op de islamitische filosofie en overal waar de Islam groeit, vallen de bovenstaande punten ten prooi aan het conservatieve en isolationistische gedachtegoed van de Islam.

Ik heb dit een aantal jaar van dichtbij mee mogen maken. Het is evident dat je als linkse kiezer met het faciliteren van de Islam bijna al je eigen idealen te grabbel gooit. De identiteitscrisis vanuit menig linkse stemmer hierover laat mij echt in totale verwarring.

Die jarenlang ongezonde obsessie met de Islam begrijp ik dus inderdaad ook niet. Als die ongezonde obsessie met de Islam er niet was, had ik links gestemd net zoals miljoenen anderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:

Waar komt die ongezonde obsessie vandaan?
Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.

[ Bericht 41% gewijzigd door 2172619626795 op 06-08-2025 08:58:57 ]
pi_218430088
En weer drie klanten. Gaat hard deze week.

Ontopic: Het is bangmakerij om zieltjes te winnen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218430124
Gewoon wegwezen met de islam uit het westen dan zijn alle problemen in 1 keer opgelost.
pi_218430350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:51 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon wegwezen met de islam uit het westen dan zijn alle problemen in 1 keer opgelost.
Hoe gaat dat het probleem van bijvoorbeeld PFAS-vervuiling oplossen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218430408
Een taaie, bestuurlijke klasse (grotendeels Europees verbonden) die het probleem maar bleef wegzetten als ‘xenofoob’ en ‘onfatsoenlijk’.

Binnen die sfeer konden roofdieren als Mark Rutte opereren - onderwijl het probleem niet oplossend, maar quadruplerend.

De (Europese) wal heeft inmiddels het tij gekeerd, en de grenzen gaan langzaam maar gestaag dicht. Daar zijn politici voor vermoord, mensen voor vermoord, een krantenredactie voor uitgemoord, een cineast voor vermoord, aanslagen voor gepleegd. Daar zijn complete wijken voor geïslamiseerd. Daaraan zijn miljoenen debatten voorafgegaan.

Kun je dit moslims aanrekenen? Ja en nee. Ze hebben dankbaar gebruikgemaakt van de open uitnodiging die hen is geboden. Ook is de islam een absolutair geloof, dus je weet wat je binnenhaalt.

De komende jaren gaan we wel degelijk toe naar een beleid van actieve remigratie. Maar het wordt een nog een lange weg.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:37:58 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:36 schreef Mathijsco het volgende:

De komende jaren gaan we wel degelijk toe naar een beleid van actieve remigratie. Maar het wordt een nog een lange weg.
Ah je bent voor etnisch zuiveren
pi_218430440
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe gaat dat het probleem van bijvoorbeeld PFAS-vervuiling oplossen?
Politiek is consessies doen.

Ik kijk anders tegen het stikstofprobleem aan dan links. Als links echter bereid is om zijn standpunt ten opzichte van immigratie uit islamitische landen de veranderen, zijn rechtste stemmers bereid om hun standpunten op onder andere PFAS te veranderen.
pi_218430528
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Politiek is consessies doen.

Ik kijk anders tegen het stikstofprobleem aan dan links. Als links echter bereid is om zijn standpunt ten opzichte van immigratie uit islamitische landen de veranderen, zijn rechtste stemmers bereid om hun standpunten op onder andere PFAS te veranderen.
Welke standpunten heeft rechts dan betreffende PFAS? :?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:47:30 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430564
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit

pi_218430565
quote:

[..]
Daarvoor lees je de verkiezingsprogramma’s maar na. :)
pi_218430626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:20 schreef 2172619626795 het volgende:

Ik geloof in onze (1)vrije (2)seculiere (3)democratische samenleving waarin (4)de vrijheid van meningsuiting en de rechten van (5)vrouwen, (6)anders geaarden beschermt worden.

Dit staats haaks op de islamitische filosofie en overal waar de Islam groeit, vallen de bovenstaande punten ten prooi aan het conservatieve en isolationistische gedachtegoed van de Islam.

Ik heb dit een aantal jaar van dichtbij mee mogen maken. Het is evident dat je als linkse kiezer met het faciliteren van de Islam bijna al je eigen idealen te grabbel gooit. De identiteitscrisis vanuit menig linkse stemmer hierover laat mij echt in totale verwarring.

Die jarenlang ongezonde obsessie met de Islam begrijp ik dus inderdaad ook niet. Als die ongezonde obsessie met de Islam er niet was, had ik links gestemd net zoals miljoenen anderen.
[..]
Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.
Dit is dus precies het probleem: de waarden van de islam staan haaks op die van de westerse, democratische samenleving. Dat maakt moslims niet minderwaardig of zo, maar wel dat er hier geen ruimte is voor het islamitsche gedachtengoed. Genoeg plekken op de wereld waar je dat wel uit kunt dragen.
pi_218430657
quote:
Immigratie en islam, al 23 jaar 1 van de hoofdonderwerpen van de Nederlandse politiek. Elke verkiezing duikt er weer een andere partij op die de stok wil overnemen, tot ongekende ruzies over ministerposten, en zelfs splitsing van de ministerposten.

Waar komt die ongezonde obsessie vandaan? De obsessie die tot nu toe geen oplossing heeft gehad volgens elke partij die aan de macht is geweest. Is dit simpelweg stemmenlokkerij, een onderwerp dat sommige partijen bestaansrecht geeft?

Wanneer is de laatste keer dat de thuiszorg het hoofdonderwerp was? Of onderwijs? Of gehandicaptenzorg? Of het OV?

Als het eens een keer over een ander onderwerp gaat, is het wat vaags als bestaanszekerheid of koopkracht.

Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat immigratie een groter probleem is dan de levenskwaliteit van een Nederlandse inwoner die middelmatig onderwijs krijgt vanwege bezuinigingen, middelmatige zorg vanwege lange wachtlijsten, 2 jaar op de GGZ wachtlijst staat en nog 7 jaar moet wachten op een woning?

En zijn er echt mensen die denken dat immigratie hier de grootste oorzaak van is? We bouwen de helft minder dannin 1960-1970, terwijl we nu de helft meer inwoners hebben.
Tegen de huidige migratie is niet op te bouwen, zeggen woningbouwexperts.
En waarom moeten al die mensen naar dit al idioot dichtbevolkte land komen?
Dat dit nog steeds een discussiepunt is komt omdat er nog niet het kleinste begin gemaakt is met het terugdringen van de immigratie en omdat de samenhang in de samenleving schrikbarend afneemt.

[ Bericht 5% gewijzigd door CarbonC op 06-08-2025 09:59:32 ]
pi_218430703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah je bent voor etnisch zuiveren
Je representeert eigenlijk perfect het allergrootste probleem.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:11:25 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430851
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:56 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Je representeert eigenlijk perfect het allergrootste probleem.
Welk probleem? Dat ik niet voor het deporteren van mensen met het verkeerde geloof ben?
pi_218430874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welk probleem? Dat ik niet voor het deporteren van mensen met het verkeerde geloof ben?
Religie is niet het probleem, de groepsmentaliteit van de aanhangers ervan wel.
pi_218430887
Ik heb Syrische vluchtelingen geholpen.
De man des huizes zei: "We willen graag verhuizen naar een plaats dicht bij Utrecht: dicht bij moskeeën, en dicht bij islamitische slagers en winkels, mar niet in Utrecht zelf: te veel moslims daar, dat is niet goed voor onze kinderen."
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:15:54 #21
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218430901
Het is een subtiele stille hint en een test.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
En weer drie klanten. Gaat hard deze week.

Ontopic: Het is bangmakerij om zieltjes te winnen.
We zien de meest recente versie van de lijst graag verschijnen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218430903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welk probleem?
Het ontmenselijken van andersdenkenden door ze woorden in de mond te leggen die ze nooit hebben gebruikt.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:17:52 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430919
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:15 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Het ontmenselijken van andersdenkenden door ze woorden in de mond te leggen.
Nou nee, remigratie omdat je mensen met een bepaald geloof weg wilt hebben is gewoon hetzelfde als etnisch zuiveren. Kan er niks beters van maken.
pi_218430935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, regnigratie omdat je mensen met een bepaald geloof weg wilt hebben is gewoon hetzelfde als etnisch zuiveren. Kan er niks beters van maken.
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.
Wij zijn degenen die etnisch gezuiverd gaan worden.
pi_218430947
Wel grappig trouwens; als je de grenzen wat dicht wil hebben voor massa-immigratie, is het meteen etnisch zuiveren! _O- :')

Ga lekker in L.A. demonstreren of zo.
pi_218430958
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.
Laat me raden, over een jaar of 20? Net zoals we dat al 25 jaar moeten aanhoren?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:21:29 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218430959
quote:

[..]
Hoe dan :')?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:23:15 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430973
quote:

[..]
Vervelend leven in zulke voordurende angst
pi_218430979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, remigratie omdat je mensen met een bepaald geloof weg wilt hebben is gewoon hetzelfde als etnisch zuiveren. Kan er niks beters van maken.
Nu niet gaan draaien en de vermoorde onschuld uit gaan hangen. Na wat je hebt gezegd trapt niemand daar meer in :)
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:24:48 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430987
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nu niet gaan draaien en de vermoorde onschuld uit gaan hangen. Na wat je hebt gezegd trapt niemand daar meer in :)
Ik draai niet, ik licht vooral toe.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:25:41 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218430993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:20 schreef ToT het volgende:
Wel grappig trouwens; als je de grenzen wat dicht wil hebben voor massa-immigratie, is het meteen etnisch zuiveren! _O- :')

Iemand pleit hier voor gewongen remigratie voor mensen met het verkeerde geloof. Hoe wil je dat anders noemen dan etnische zuivering?
pi_218431952
quote:

[..]
"Als ik er geld aan kan verdienen vind ik het prima"
"Pools are perfect for holding water"
pi_218431965
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Blij om te horen dat Wilders en de PVV dan geen optie voor je zijn. Aangezien jij onze rechtsstaat waardeert, en Wilders er schijt aan heeft en de trias politica de nek om wilt draaien.
pi_218432117
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Blij om te horen dat Wilders en de PVV dan geen optie voor je zijn. Aangezien jij onze rechtsstaat waardeert, en Wilders er schijt aan heeft en de trias politica de nek om wilt draaien.
Klopt inderdaad! :)

Ik heb laatst wel gestemd op de PVV, omdat ik vind dat ze het na decennialang oppositie en propositie rondom dit thema het van mij mochten proberen. Helaas hebben ze het verpest, dus de volgende verkiezingen zullen ze mijn stem inderdaad niet meer krijgen.
pi_218432225
Ik denk dat (ongewenste) migratie wel een probleem is ja.
Vakman pur sang
pi_218432347
quote:

Poeh. I've had my share of shit maar dit is wel next level.

Heel veel landen (lees: elk land wat op een bepaalde mate aan immigratie onderhevig is) heeft een probleem met immigratie en immigranten. Jij doet lijken alsof dit een 'Nederland-probleem' is, maar dat is gewoon een wereldwijd probleem. Daar zijn ontzettend veel voorbeelden van, maar die wil jij niet zien dus daar zal ik je verder ook niet mee vermoeien.

En verder: Het OV als hoofdonderwerp van de politiek? :D Als dat zo is dan zijn heel veel andere problemen schijnbaar al opgelost. Alle punten die jij noemt komen gewoon aan bod, maar klimaat en migratie vragen schijnbaar de meeste aandacht. Dat eerste punt heb jij dan gek genoeg wel weer vrede mee maar dat 2de punt vind je schijnbaar een beetje lastig om de adresseren.

En dat is prima; gelukkig zijn er miljoenen Nederlanders die het geen probleem vinden om het te bespreken :)
pi_218432407
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
w/
pi_218432454
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:03 schreef Tjoent het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
w/
Iemand die MP wil worden en zegt schijt te willen hebben aan rechters, zou van een volk wat trots is op diens staat, geen enkele stem behoren te krijgen.

Maar blijkbaar omvat enige trots op of liefde voor Nederland, niet het Nederlandse staatsrecht.
pi_218432476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:56 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Poeh. I've had my share of shit maar dit is wel next level.

Heel veel landen (lees: elk land wat op een bepaalde mate aan immigratie onderhevig is) heeft een probleem met immigratie en immigranten. Jij doet lijken alsof dit een 'Nederland-probleem' is, maar dat is gewoon een wereldwijd probleem. Daar zijn ontzettend veel voorbeelden van, maar die wil jij niet zien dus daar zal ik je verder ook niet mee vermoeien.

En verder: Het OV als hoofdonderwerp van de politiek? :D Als dat zo is dan zijn heel veel andere problemen schijnbaar al opgelost. Alle punten die jij noemt komen gewoon aan bod, maar klimaat en migratie vragen schijnbaar de meeste aandacht. Dat eerste punt heb jij dan gek genoeg wel weer vrede mee maar dat 2de punt vind je schijnbaar een beetje lastig om de adresseren.

En dat is prima; gelukkig zijn er miljoenen Nederlanders die het geen probleem vinden om het te bespreken :)
Eigenlijk alleen migratie.
Klimaat, is al EU geregeld in de verordening EPBD4 en BBL.
Stikstof, is eigenlijk helemaal geen probleem.
Natuur, gewoon toegankelijk houden en mensen van genieten.
Zorg, moet goedkoper, zorg dat er minder mensen wonen, en gelukkiger zijn. GGZ idem.
Economie, gaat niet verkeerd, zorgen dat ondernemers in NL blijven.
Onderwijs, gaat opzich prima als er geen raddraaiers bij zijn.
Huizen, teveel mensen. Minder mensen-> geen huizen nodig.

Blijft over….
Vakman pur sang
pi_218432560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Iemand die MP wil worden en zegt schijt te willen hebben aan rechters, zou van een volk wat trots is op diens staat, geen enkele stem behoren te krijgen.

Maar blijkbaar omvat enige trots op of liefde voor Nederland, niet het Nederlandse staatsrecht.
Jamaar de rechters zijn links en activistisch!1!1!!!
pi_218432640
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Support your local D66-judge. 💪🏼
pi_218432643
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk, er zullen vast goede bij zitten.
Vakman pur sang
pi_218433080
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:31 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Support your local D66-judge. 💪🏼
Jij acht het wenselijk dat een overheid gerechtelijke uitspraken over het handelen van die overheid gaat negeren?

Maar dan alleen mbt migratie en klimaat toch? Of zou je ook graag zien dat de overheid rechters de vinger geeft mbt iets als een toeslagenaffaire? Box3 belasting? Ik neem aan dat er dan wél naar de rechter geluisterd dient te worden?
pi_218433545
quote:

Het is gewoon een verdienmodel om geld en zeteltjes mee te verdienen

Zo simpel is het
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 19:18:44 #45
375570 crew  Cyan9
pi_218435414
Kappen met de persoonlijke aanvallen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')