dat zullen vooral mensen zijn die hierheen gehaald zijn, mijn echtgenote kwam uit Kirgizië , die zal ook in die telling zittenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Bijna een half miljoen mensen erbij puur aan migratiesaldo, en die maken ook kinderen.
[..]
https://www.adviesraadmig(...)021/02/05/wist-u-dat..-blog-1#:~:text=In%20die%20tien%20jaar%20zijn,zijn%20in%20de%20CBS%2Dcijfers.
quote:2021-2024:
Er was een duidelijke stijging in het aantal mensen dat Nederland verliet, met een piek in 2024.
2025:
De emigratie in de eerste helft van 2025 is ongeveer gelijk aan het voorgaande jaar.
Redenen voor emigratie:
Jonge werkende Nederlanders emigreren vaak vanwege gebrek aan toekomstperspectief in Nederland, zoals de hoge kosten van een huis.
Tegenbeweging:
Hoewel er veel emigratie is, blijft de Nederlandse bevolking groeien door immigratie.
Specifieke cijfers:
2021: 145.330 emigranten.
2022: 173.469 emigranten.
2023: 192.469 emigranten.
2024: 205.000 emigranten (ongeveer).
2025 (eerste helft): 95.600 emigranten.
Nou, dat is duidelijk. Wat jou mogen er meer komen begrijp ik?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Lekker man die immigratie. Kan ik nog cultuur snuiven zonder op vakantie te gaan, goede gesprekken hebben en zo nu en dan gratis eten krijgen. Heerlijk.
Stuk gezelliger ook om als buren te hebben dan die PVV Tokkies.
wat bedoel je nu steeds ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
Inderdaad, comazuipen onder het genot van Hazes cd's.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Nederland heeft ook inheemse cultuur.
Dat is wel een wat dommige opmerking. Natuurlijk heeft Nederland een rijke cultuur en geschiedenis, zoals vrij veel landen trouwens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, comazuipen onder het genot van Hazes cd's.
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een wat dommige opmerking. Natuurlijk heeft Nederland een rijke cultuur en geschiedenis, zoals vrij veel landen trouwens.
In elk geval een stuk rijker dan wat jij noemde, daar is niets subjectiefs aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.
Als je op een paar stoffige saaie schilderijen doelt of zo dat interesseert het gros niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In elk geval een stuk rijker dan wat jij noemde, daar is niets subjectiefs aan.
Ahja onze eigen cultuur. Genietuh.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat is duidelijk. Wat jou mogen er meer komen begrijp ik?
En mocht het je ontgaan zijn: Nederland heeft ook inheemse cultuur. Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
Nou, op naar de Toppers dan maar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ahja onze eigen cultuur. Genietuh.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je op een paar stoffige saaie schilderijen doelt of zo dat interesseert het gros niet.
Jups, al klagend en verkleed als zwarte piet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, op naar de Toppers dan maar.
Ik ontken het niet. Ik heb het gewoon benoemd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Het wordt er niet beter op met je. Je kunt best andere culturen waarderen zonder die van je thuisland te ontkennen, weet je.
Dit is het eerste waar je aan denkt? Raar, want bier is an sich niet eens Nederlands. Ik denk eerder aan mensen zoals Rembrandt, van Leeuwenhoek, Vermeer, van Gogh, Hals, Spinoza, Erasmus, Jacobs, Mondriaan, Escher en de Oranjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, comazuipen onder het genot van Hazes cd's.
Wellicht moet je jezelf afvragen waarom je dat hekelt, maar een bezoek aan een saaie en stoffige moskee heel leuk vindt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je op een paar stoffige saaie schilderijen doelt of zo dat interesseert het gros niet.
Massa's Nederlanders die nu onze cultuur vormen hebben van minimaal de helft van die lijst geen flauw idee dat ze bestaan. En als je er over gaat vertellen, vallen ze in slaap.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is het eerste waar je aan denkt? Raar, want bier is niet eens Nederland. Ik denk eerder aan mensen zoals Rembrandt, van Leeuwenhoek, Vermeer, van Gogh, Hals, Spinoza, Erasmus, Jacobs, Mondriaan, Escher en de Oranjes.
Howard, log gewoon uit man. Met je ranzige haringen en smakeloos roggebrood.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
Nederlandse keuken inclusief oliebollen, kaas, stroopwafels, erwtensoep, haringhappen en roggebrood.
Volgens Harvest is dat inderdaad niet mogelijk blijkbaar. Het moet ontkend worden, het mag niet bestaan, want anders denkt men misschien dat je andere culturen minder waardeert ofzo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan best van andere culturen genieten, terwijl je ook van je eigen geniet. Schijnbaar is dat weer niet mogelijk in de wereld van FOK!
Wonend in Wageningen met de op Amsterdam na de meeste nationaliteiten in de gemeente, is het hier genieten.
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens Harvest is dat inderdaad niet mogelijk blijkbaar. Het moet ontkend worden, het mag niet bestaan, want anders denkt men misschien dat je andere culturen minder waardeert ofzo?
Benoemd dat het volgens jou niet bestaat, ik ging ervan uit dat je het ontkende uit een soort weg-met-ons-gedachte, maar wellicht ben je echt zo slecht onderwezen en weet je niet beter.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ontken het niet. Ik heb het gewoon benoemd.
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens Harvest is dat inderdaad niet mogelijk blijkbaar. Het moet ontkend worden, het mag niet bestaan, want anders denkt men misschien dat je andere culturen minder waardeert ofzo?
Interessante take. Dan zijn mensen als Harvest de echte Nederlanders en levend voorbeeld van de Nederlandse cultuur, tegen wil en dankquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef capricia het volgende:
Is die 'down with us' niet ook een beetje onze moderne cultuur?
Hoezo Howard? Harvest is volgens mij degene die een cultuur uitsluit. En je kunt natuurlijk best alleen Hollandse pot eten, hoewel ik zelf wel graag afwissel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
Ja kijk daar heb je het al, ik woon niet in Hollandquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoezo Howard? Harvest is volgens mij degene die een cultuur uitsluit. En je kunt natuurlijk best alleen Hollandse pot eten, hoewel ik zelf wel graag afwissel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |