Alsnog een stuk beter dan de meeste andere culturen, en resulterend in een veel prettiger land om in te leven. Vraag me af wat je hier doet als jij het zo erg vindt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Ja dat heeft hij net opgenoemd. Allemaal gerechten die hier rechtstreeks naar de varkens gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten. De Nederlandse keuken an sich is niet per se mijn ding, maar dat is de discussie niet. Het ging er om of Nederland cultuur heeft of niet. En ja, dat heeft het en die gaat verder dan 'Hazes' en 'comazuipen'.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Massa's Nederlanders die nu onze cultuur vormen hebben van minimaal de helft van die lijst geen flauw idee dat ze bestaan. En als je er over gaat vertellen, vallen ze in slaap.
[..]
Howard, log gewoon uit man. Met je ranzige haringen en smakeloos roggebrood.
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taalquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:59 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja kijk daar heb je het al, ik woon niet in Holland
Hollandse cultuur is niet mijn cultuur
Ik ging niet voor mijn plezier naar die moskee. Ik werd uitgenodigd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten.
[..]
[..]
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.
Een schilderij bekijken is geen cultuur snuiven. Volkskunst kijken is wel cultuur snuiven, daar vallen onze grootmeesters niet onder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten.
[..]
[..]
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.
De wereld omvormen tot een grote generieke eenheidsdiarree waarmee de diversiteit dus afneemt i.p.v. toe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan best van andere culturen genieten, terwijl je ook van je eigen geniet. Schijnbaar is dat weer niet mogelijk in de wereld van FOK!
Wonend in Wageningen met de op Amsterdam na de meeste nationaliteiten in de gemeente, is het hier genieten.
Hollands is regionaalquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taal
Een cultuur superieur vinden ten opzichte van een andere cultuurquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:44 schreef Black_Baron het volgende:
Nederlandse cultuur is onderdeel van de Europese cultuur. De rijkste cultuur ter wereld.
De cultuur met de meeste invloed wereldwijd.
Haters gonne hate
Generieke eenheidsdiarree cultuur? Ja die komt uit USA. Dat maar stoppen dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De wereld omvormen tot een grote generieke eenheidsdiarree waarmee de diversiteit dus afneemt i.p.v. toe.
Wat maakt iets nog Nederland(s) behalve dat het zich geografisch bevindt binnen wat ooit onze landsgrenzen waren?
Hollandse pot bekt gewoon lekkerder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Hollands is regionaalIk woon in Nederland
en erger mij groen en geel aan dat Holland synoniem is voor Nederland.
Ja maar wat als die haring in de zee bij Zeeland is gevangen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hollandse nieuwe met uitjes
En de Beerenburg natuurlijk!quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taal
Ja hou nou eens op joh. Hollandse nieuwe is gewoon een begrip. Zo noem je die dingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja maar wat als die haring in de zee bij Zeeland is gevangen?
Hoe is "ratten roosteren" eigenlijk primitiever of anders dan varkens, koeien of kippen roosteren?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook zijn culturen waar men vogelspinnen eet of ratten roostert nogal primitief en onsmakelijk.
Een Beerenburg in de morgen is een dag zonder zorgen!quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 07:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen journalist voor te zijn
[..]
Wat vonden de vrouwen niet erg?
@Harvest89quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 07:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Spreekt voor uzelf.
Ik bijvoorbeeld ken de cultuur rondom de Islam als geen ander. En die is alles behalve zo solidair als jij denkt te kunnen beoordelen op basis van een moskee-bezoekje.
En dat moet ik natuurlijk helemaal zelf weten zonder lastig gevallen te worden met een hondenfluitje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:09 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
@:harvest89
Ik zie dat je het topic een beetje de berm in probeert te trekken, maar tegelijkertijd negeer je mijn vraag en opmerkingen.
1. Een deel van de problemen met onderwijs is direct te herleiden tot overvolle klassen en zwarte scholen waar leerlingen met een migratie-achtergrond bovengemiddeld aandacht opslurpenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat immigratie een groter probleem is dan de levenskwaliteit van een Nederlandse inwoner die middelmatig onderwijs krijgt vanwege bezuinigingen, middelmatige zorg vanwege lange wachtlijsten, 2 jaar op de GGZ wachtlijst staat en nog 7 jaar moet wachten op een woning?
Oh, jeetje. Het was niet te bedoeling om je zo emotioneel te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En dat moet ik natuurlijk helemaal zelf weten zonder lastig gevallen te worden met een hondenfluitje.
Ik heb daar niet als een soort journalist mensen benaderd met een vragenvuur. Nogmals, van wat ik kon zien vonden die vrouwen het niet erg om apart te bidden.
'Als jullie stoppen met mensenrechten en de grondwet, dan stoppen wij met plastic in je eten stoppen'quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke standpunten heeft rechts dan betreffende PFAS?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |