abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:00:44 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218449535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Alsnog een stuk beter dan de meeste andere culturen, en resulterend in een veel prettiger land om in te leven. Vraag me af wat je hier doet als jij het zo erg vindt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:01:26 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218449540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
Ja dat heeft hij net opgenoemd. Allemaal gerechten die hier rechtstreeks naar de varkens gaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:02:06 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218449547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ben ook wel benieuwd welk eten Howard eet dan, als hij niet van andere culturen wil genieten.
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten. De Nederlandse keuken an sich is niet per se mijn ding, maar dat is de discussie niet. Het ging er om of Nederland cultuur heeft of niet. En ja, dat heeft het en die gaat verder dan 'Hazes' en 'comazuipen'.
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Massa's Nederlanders die nu onze cultuur vormen hebben van minimaal de helft van die lijst geen flauw idee dat ze bestaan. En als je er over gaat vertellen, vallen ze in slaap.
[..]
Howard, log gewoon uit man. Met je ranzige haringen en smakeloos roggebrood.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:02:50 #104
pi_218449554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:59 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja kijk daar heb je het al, ik woon niet in Holland :+
Hollandse cultuur is niet mijn cultuur :P
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taal ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:03:50 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218449562
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten.
[..]
[..]
Het valt op dat je keer op keer met afkeer en zelfs antipathie spreekt over je eigen cultuur. Hoe komt dit? Waarom ga jij met meer plezier naar een moskee dan naar een museum over Nederlandse kunst? Want die indruk wekken je berichten wel.
Ik ging niet voor mijn plezier naar die moskee. Ik werd uitgenodigd.
Eenmaal daar heb ik gewoon een paar dingen geconstateerd.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:04:01 #106
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218449564
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb ik dit gezegd? Ik vind talloze niet-Nederlandse keukens juist genieten.
[..]
[..]
Een schilderij bekijken is geen cultuur snuiven. Volkskunst kijken is wel cultuur snuiven, daar vallen onze grootmeesters niet onder.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218449565
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan best van andere culturen genieten, terwijl je ook van je eigen geniet. Schijnbaar is dat weer niet mogelijk in de wereld van FOK! :')

Wonend in Wageningen met de op Amsterdam na de meeste nationaliteiten in de gemeente, is het hier genieten.
De wereld omvormen tot een grote generieke eenheidsdiarree waarmee de diversiteit dus afneemt i.p.v. toe.
Wat maakt iets nog Nederland(s) behalve dat het zich geografisch bevindt binnen wat ooit onze landsgrenzen waren?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:04:44 #108
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218449569
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat doet me eraan denken, we hebben naast nationale ook nog regionale culturen! De Friese alleen al, met het fierljeppen en skûtsjesilen, sûkerbôle, de Elfstedentocht en de stug in stand gehouden taal ^O^
Hollands is regionaal :P Ik woon in Nederland :+ en erger mij groen en geel aan dat Holland synoniem is voor Nederland.
Trotste mama van Ambar
pi_218449573
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:44 schreef Black_Baron het volgende:
Nederlandse cultuur is onderdeel van de Europese cultuur. De rijkste cultuur ter wereld.
De cultuur met de meeste invloed wereldwijd.

Haters gonne hate
Een cultuur superieur vinden ten opzichte van een andere cultuur :')
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:06:02 #110
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218449579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:04 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De wereld omvormen tot een grote generieke eenheidsdiarree waarmee de diversiteit dus afneemt i.p.v. toe.
Wat maakt iets nog Nederland(s) behalve dat het zich geografisch bevindt binnen wat ooit onze landsgrenzen waren?
Generieke eenheidsdiarree cultuur? Ja die komt uit USA. Dat maar stoppen dan.
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:07:02 #111
pi_218449586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:04 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Hollands is regionaal :P Ik woon in Nederland :+ en erger mij groen en geel aan dat Holland synoniem is voor Nederland.
Hollandse pot bekt gewoon lekkerder. :) Niet beledigd zijn.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:15:17 #112
pi_218449642
Hollandse nieuwe met uitjes :9~
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:16:01 #113
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218449652
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hollandse nieuwe met uitjes :9~
Ja maar wat als die haring in de zee bij Zeeland is gevangen?
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:16:12 #114
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218449655
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En de Beerenburg natuurlijk!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:18:00 #115
pi_218449666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja maar wat als die haring in de zee bij Zeeland is gevangen?
Ja hou nou eens op joh. Hollandse nieuwe is gewoon een begrip. Zo noem je die dingen.
pi_218449670
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook zijn culturen waar men vogelspinnen eet of ratten roostert nogal primitief en onsmakelijk.
Hoe is "ratten roosteren" eigenlijk primitiever of anders dan varkens, koeien of kippen roosteren? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:18:25 #117
pi_218449672
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
En de Beerenburg natuurlijk!
Een Beerenburg in de morgen is een dag zonder zorgen! *)
  Moderator vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:38:56 #118
375570 crew  Cyan9
pi_218449844
Graag weer een beetje ontopic. Een discussie over cultuur is best interessant, maar dat kan in een ander topic.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218450489
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 07:21 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Daar hoef je toch geen journalist voor te zijn :?
[..]
Wat vonden de vrouwen niet erg?
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 07:29 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Spreekt voor uzelf.

Ik bijvoorbeeld ken de cultuur rondom de Islam als geen ander. En die is alles behalve zo solidair als jij denkt te kunnen beoordelen op basis van een moskee-bezoekje. :)
@Harvest89

Ik zie dat je het topic een beetje de berm in probeert te trekken, maar tegelijkertijd negeer je mijn vraag en opmerkingen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:13:57 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218450514
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:09 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
@:harvest89

Ik zie dat je het topic een beetje de berm in probeert te trekken, maar tegelijkertijd negeer je mijn vraag en opmerkingen.
En dat moet ik natuurlijk helemaal zelf weten zonder lastig gevallen te worden met een hondenfluitje.
Ik heb daar niet als een soort journalist mensen benaderd met een vragenvuur. Nogmals, van wat ik kon zien vonden die vrouwen het niet erg om apart te bidden.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:19:55 #121
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218450557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat immigratie een groter probleem is dan de levenskwaliteit van een Nederlandse inwoner die middelmatig onderwijs krijgt vanwege bezuinigingen, middelmatige zorg vanwege lange wachtlijsten, 2 jaar op de GGZ wachtlijst staat en nog 7 jaar moet wachten op een woning?
1. Een deel van de problemen met onderwijs is direct te herleiden tot overvolle klassen en zwarte scholen waar leerlingen met een migratie-achtergrond bovengemiddeld aandacht opslurpen

2. Zorg is interessant want, Nederland heeft eigenlijk een bovengemiddelde zorg qua capaciteit en kwaliteit in vergelijking met andere (ja westerse) landen en laat dit nou net een gebied zijn waar migranten NIET bovengemiddeld gebruik maken van de faciliteiten. En nee dat jouw huisarts jou ooit een keertje naar huis heeft gestuurd met een paracetamolletje is niet genoeg anekdotisch bewijs om te stellen dat het hier in Nederland compleet kut is. Dus laat dat maar zitten.

3. GGZ is echter weer exact een gebied waar migranten (vooral niet-westerse migranten en hun kinderen) 75% meer gebruik van maken dan een autochtone Nederlander. Dus dat daar wachtlijst en capaciteitsproblemen zijn komt dus deels door migratie.

Dus echt heel grappig dat je exact die dingen noemt waaruit een pijnlijk patroon naar voren komt. Namelijk:
- Dingen waar migranten bovengemiddeld gebruik van maken of zich bovengemiddeld schuldig aan maken zijn ook echt een probleem in Nederland
- Dingen waar migranten op of ondermatig onderdeel van zijn worden als kwaliteitief hoog beschouwd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218450565
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En dat moet ik natuurlijk helemaal zelf weten zonder lastig gevallen te worden met een hondenfluitje.
Ik heb daar niet als een soort journalist mensen benaderd met een vragenvuur. Nogmals, van wat ik kon zien vonden die vrouwen het niet erg om apart te bidden.
Oh, jeetje. Het was niet te bedoeling om je zo emotioneel te maken.

Als ik ergens op bezoek ga, maak ik altijd een praatje met de mensen daar. Voor mij is dat vanzelfsprekend, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo werkt. Sommige mensen vinden het fijner om (in dit geval) een andere cultuur vanaf een afstandje te bewonderen en baseren daar hun mening op. Helemaal niets mis mee natuurlijk, iedereen is daarin anders. :)

Tevens is het niet mijn bedoeling om je met een hondenfluitje te ,,roepen”. Sorry als dat zo overkwam. Het was meer uit praktische redenen dat ik de posts even deed quoten, om jou de tijd te besparen ernaar terug te moeten scrollen. Het was goed bedoeld, maar sorry als ik je daarbij een vervelend gevoel gaf.

Maar bedankt voor het delen van je ervaring!
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:21:20 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218456271
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke standpunten heeft rechts dan betreffende PFAS? :?
'Als jullie stoppen met mensenrechten en de grondwet, dan stoppen wij met plastic in je eten stoppen'

Wat?!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218456487
Eigenlijk zou de topictitel moeten zijn: De jarenlange, ongezonde, absolute obsessie met critici van immigratie en islam.

Hoi :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218456498
Zoals al eerder in dit topic staat is 9/11 wel een reden geweest. Dat Nederland volstroomt met lieden die schijt hebben aan alles wat westers is lijkt me ook niet bevorderlijk, maar ondertussen willen ze wel onophoudelijk aan de tiet in het door hun verfoeide westerse land. De overheid zou het lef moeten hebben om het kaf van het koren te scheiden, maar ze nemen alleen maar beslissingen die voor meer onrust zorgen. En ondertussen worden er heel wat koppen in het zand gestoken. Blijkbaar mag Nederland niet meer Nederland zijn, en kunnen wij ons aan gaan passen. Mooi man. }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')