abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218456501
In Engeland lijkt het tij atm aardig te keren gelukkig. Veel demonstraties tegen Starmer en zijn immigratiebeleid.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:16:34 #127
375570 crew  Cyan9
pi_218458404
Ik heb bijna vier hele pagina's aan rotzooi moeten vegen. Als het niet normaal kan, gaat het dicht en vermaken jullie je maar op een andere manier. Kappen met de persoonlijke aanvallen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:26:54 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218458476
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
migratie is ook van de 4 verdieping naar de eerste verdieping

Data verplaatsen van de ene server naar de andere server, dat is ook migratie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218459287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.
Zeker. Wat is volgens jou een rijke cultuur?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:31:00 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218462877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Klopt, ik noem vooral individuele vrijheid een rijke cultuur. En daar is het Westen, en Nederland voorop, een ster in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:41:26 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218462996
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt, ik noem vooral individuele vrijheid een rijke cultuur. En daar is het Westen, en Nederland voorop, een ster in.
Proficiat.
Ik hou van lekker eten, en mooie vrouwen, en goede wijn, en mooie vrouwen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:22:59 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218463510
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Proficiat.
Ik hou van lekker eten, en mooie vrouwen, en goede wijn, en mooie vrouwen.
welkom in brabant, aldus :7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218463568
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zeker. Wat is volgens jou een rijke cultuur?
Vooral beschaafde mensen, positiviteit en die op een beschaafde manier met elkaar omgaan.
Vakman pur sang
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:28:46 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218463597
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
welkom in brabant, aldus :7
Ik heb wat meer nodig dan friet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218463754
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb wat meer nodig dan friet.
Noem eens wat rijke culturen welke je zou preferen boven de Nederlandse.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:12:07 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218482075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:36 schreef Mathijsco het volgende:
Een taaie, bestuurlijke klasse (grotendeels Europees verbonden) die het probleem maar bleef wegzetten als ‘xenofoob’ en ‘onfatsoenlijk’.

De komende jaren gaan we wel degelijk toe naar een beleid van actieve remigratie.
Maar het wordt een nog een lange weg.
Ok dan moet mijn ex ook terug ??

dat zal schrikken zijn voor haar

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.
Wij zijn degenen die etnisch gezuiverd gaan worden.
Ja dat denk ik ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218482129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gelachen

Ik vroeg aan Chatgpt wat de Nederlandse cultuur is, verder dan onderstaande kwam het niet. Nederland heeft helemaal geen cultuur is de harde conclusie.

quote:
De Nederlandse cultuur is een mix van eeuwenoude tradities, moderne invloeden en een sterke internationale oriëntatie. Ik zal het even overzichtelijk samenvatten in de belangrijkste kenmerken:

1. Waarden en mentaliteit

Directheid: Nederlanders staan bekend om hun recht-voor-z’n-raap-communicatie.

Gelijkwaardigheid: Sterk gevoel dat iedereen gelijke rechten en kansen moet hebben.

Nuchterheid: Liever praktisch en realistisch dan overdreven of emotioneel.

2. Tradities & Feestdagen

Koningsdag (27 april): Heel Nederland oranje, vrijmarkten en feesten.

Sinterklaas (5 december): Cadeaus, gedichten en pepernoten.

Elfstedentocht: Schaatstocht in Friesland (alleen bij voldoende ijs).

Fietscultuur: De fiets is hét vervoermiddel, voor jong en oud.

3. Eten & drinken

Stamppot, erwtensoep, haring, poffertjes, stroopwafels.

Koffie- en theemomenten zijn belangrijk in sociale contacten.

In de stad ook veel internationale keuken door multiculturele invloeden.

4. Kunst & architectuur

Wereldberoemde schilders: Rembrandt, Vermeer, Van Gogh, Mondriaan.

Moderne architectuur in steden als Rotterdam.

Veel musea, van het Rijksmuseum tot kleine lokale kunstprojecten.

5. Vrije tijd & sport

Voetbal (Ajax, PSV, Feyenoord) en schaatsen zijn populair.

Veel festivals (muziek, kunst, theater) en markten.

Water en boten zijn belangrijk (varen, zeilen, vissen).

6. Politiek & samenleving

Democratie met veel partijen, coalitieregeringen.

Hoge mate van persvrijheid.

Sterke sociale voorzieningen.

Als je het in één zin zou samenvatten:

De Nederlandse cultuur draait om vrijheid, gelijkheid, directheid, fietsen, gezelligheid en een mix van oude tradities en moderne wereldse invloeden.

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218482233
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:20 schreef 2172619626795 het volgende:
Die gemaakte verontwaardiging toch steeds :')

Ik geloof in onze (1)vrije (2)seculiere (3)democratische samenleving waarin (4)de vrijheid van meningsuiting en de rechten van (5)vrouwen, (6)anders geaarden beschermt worden.

Dit staats haaks op de islamitische filosofie en overal waar de Islam groeit, vallen de bovenstaande punten ten prooi aan het conservatieve en isolationistische gedachtegoed van de Islam.

Ik heb dit een aantal jaar van dichtbij mee mogen maken. Het is evident dat je als linkse kiezer met het faciliteren van de Islam bijna al je eigen idealen te grabbel gooit. De identiteitscrisis vanuit menig linkse stemmer hierover laat mij echt in totale verwarring.

Die jarenlang ongezonde obsessie met de Islam begrijp ik dus inderdaad ook niet. Als die ongezonde obsessie met de Islam er niet was, had ik links gestemd net zoals miljoenen anderen.
[..]
Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.
Maar hoe ga je 'vrijheid van meningsuiting' samen laten gaan met het verbannen van extreme geloofsovertuigingen, die dat, en andere kernwaarden, eigenlijk aantasten? Daar wringt de schoen. En veel gelukszoekers uit Afrika zijn geen moslim, dus alleen moslims verbannen lost het immigratie probleem ook niet op.
pi_218482421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:

En zijn er echt mensen die denken dat immigratie hier de grootste oorzaak van is?
Wel fijn dat je zelf al meteen nuanceert, je bent er bijna.

Doorgaans wordt het zo geframed dat islam- en migratieciritici slechts 1 oorzaak (willen) zien. Uiteraard om ze daarmee in de hoek van dom rechts te kunnen positioneren.
-
pi_218482440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 09:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Gelachen

Ik vroeg aan Chatgpt wat de Nederlandse cultuur is, verder dan onderstaande kwam het niet. Nederland heeft helemaal geen cultuur is de harde conclusie.
[..]

1. Kernwaarden die vaak genoemd worden

Gelijkwaardigheid – sterk egalitaire inslag; weinig hiërarchie in taal en omgang.

Directheid – men zegt vaak wat men denkt, soms lomp, maar bedoeld als eerlijkheid.

Pragmatisme – oplossingsgericht, “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg”.

Vrijheid van mening en levensovertuiging – historisch geworteld in tolerantie, al is dat in de praktijk soms begrensd.

Overleg en consensus – het poldermodel: beslissingen via inspraak en compromis.

2. Typische uitingen en symbolen

Feestdagen zoals Koningsdag, Sinterklaas, 4/5 mei.

Fiets als vervoermiddel nummer één.

Koffie met iets erbij, liefst in vaste sociale rituelen.

Waterbeheer en dijken als nationale trots.

3. Institutionele kant

Democratische rechtsstaat met parlementaire traditie.

Sterke rol van gemeenten, verenigingen, buurtinitiatieven.

Onderwijs en gezondheidszorg als publieke kernvoorzieningen.

4. Culturele stijl

Nuchter, spaarzaam en soms wat zuinig.

Humor die vaak droog of licht ironisch is.

Weinig formeel gedoe in kleding en aanspreekvormen.

Kort gezegd:
De Nederlandse cultuur is een mengsel van egalitaire waarden, direct taalgebruik, polderend overleg en een sterk besef van collectief pragmatisme, ingebed in symbolen en gebruiken die draaien om vrijheid, gelijkheid en een praktische omgang met elkaar en de omgeving
pi_218482643
Actief aangejaagd zondebokdenken. Er is frustratie, er moet een oorzaak zijn, moslims en migranten zijn dan lekker makkelijk, want dat zijn zulke brede groepen dat er heel gemakkelijk kenmerken in te vinden zijn waar naar te wijzen is en te roepen: kijk dan hoe erg!

Het is jammer dat het denken daarna dan vaak ophoudt, want wie verder gaat zoeken en z'n eigen overtuigingen gewoon grondig tegen het licht houdt, ziet al snel dat de werkelijkheid veel ingewikkelder is.
pi_218482864
Het is inderdaad tijd dat die jarenlange obsessie met arbeidsmigratie van de VVD gestopt wordt.
pi_218483022
Wees wijs: vervang de VVD niet door de links-radicalen van GroenLinks. Dat is de ene dwangbuis verruilen voor de andere: moreel absolutisme, identiteitspolitiek en een koers die gevaarlijk dicht langs antisemitisme scheert.

Wat krijg je dan? Vier jaar klimaatgehamer. Vier jaar eenhoorns. Vier jaar ‘Pelle’ en ‘Olympus’ -oh nee, niet weer- die vanaf de UvA-campus Nederland komen uitleggen hoe je een visje moet bakken, in een speciaal ingericht klimaat journaal bij de NOS.
pi_218483043
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Mathijsco het volgende:
Wat krijg je dan? Vier jaar klimaatgehamer. Vier jaar eenhoorns. Vier jaar ‘Pelle’ en ‘Olympus’ -oh nee, niet weer- die vanaf de UvA-campus Nederland komen uitleggen hoe je een visje moet bakken, in een speciaal ingericht klimaat journaal bij de NOS.
Als je er een karikatuur van moet maken om er tegen te kunnen zijn, wat zegt dat dan over je standpunt?
pi_218483068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Als je er een karikatuur van moet maken om er tegen te kunnen zijn, wat zegt dat dan over je standpunt?
Dat is vooral praktisch:
het is dat kleine korreltje realiteit dat het beeld doet landen, zonder dat je het helemaal hoeft uit te spellen.

Scheelt weer server ruimte. 🙂👍
pi_218483122
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Dat is vooral praktisch:
het is dat kleine korreltje realiteit dat het beeld doet landen, zonder dat je het helemaal hoeft uit te spellen.

Scheelt weer server ruimte. 🙂👍
Nee, het is juist bijzonder onpraktisch. Je neemt jezelf in de maling ermee en het is volstrekt onduidelijk waar je nou eigenlijk tegen bent. Hier kun je vinden wat ze bij PvdA-GL vinden. Kun je alsnog fanatiek tegen zijn, maar dan ageer je tenminste tegen bestaande standpunten.
pi_218483226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Nee, het is juist bijzonder onpraktisch. Je neemt jezelf in de maling ermee en het is volstrekt onduidelijk waar je nou eigenlijk tegen bent. Hier kun je vinden wat ze bij PvdA-GL vinden. Kun je alsnog fanatiek tegen zijn, maar dan ageer je tenminste tegen bestaande standpunten.
En dan met droge ogen een link plaatsen naar de partij-website van PvdA/ GL. Serieus?

Hier wat beeld, voor als mijn -compacte- beschrijving nog niet helemaal tot de verbeelding sprak.

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:04:12 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218483254
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Mathijsco het volgende:
Wees wijs: vervang de VVD niet door de links-radicalen van GroenLinks. Dat is de ene dwangbuis verruilen voor de andere: moreel absolutisme, identiteitspolitiek en een koers die gevaarlijk dicht langs antisemitisme scheert.

Begin je nu ook hier iedereen lastig te vallen met je ongezonde GL-obsessie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 12-08-2025 12:26:38 ]
Huilen dan.
pi_218483284
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:00 schreef Mathijsco het volgende:
En dan met droge ogen een link plaatsen naar de partij-website van PvdA/ GL. Serieus?
Ja natuurlijk. Daar geeft een partij aan wat de standpunten zijn. Zo werkt dat nu eenmaal.
pi_218483486
Dit hele circus is niet zomaar een obsessie, het is een sluwe afleidingsmanoeuvre. Echte problemen aanpakken is moeilijk en vraagt visie, geld en geduld. Dat levert geen snelle stemmen op, dus laten politici het liever liggen en voeren ze het makkelijke spel van bangmakerij.

Maar om hier uit te breken heb je sterke leiders nodig. Leiders die durven zeggen: stop met die afleidingsmanoeuvres, hier liggen de echte problemen, en daar pakken we ze aan. Die niet meegaan in polarisatie en korte termijn winst, maar kiezen voor moed, visie en lange termijn oplossingen.

Zulke leiders zijn zeldzaam. Politiek is een spel van schreeuwerigheid en zetelmaximalisatie, niet van rust en daadkracht. Zolang die ontbreken, blijven te weinig woningen gebouwd, blijven wachtlijsten groeien en verzwakt ons onderwijs.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')