migratie is ook van de 4 verdieping naar de eerste verdiepingquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Voor 'cultuur snuiven' is geen migratie nodig.
Zeker. Wat is volgens jou een rijke cultuur?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een "rijke" cultuur is dat is subjectief.
Klopt, ik noem vooral individuele vrijheid een rijke cultuur. En daar is het Westen, en Nederland voorop, een ster in.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh nee, dat is zeker mogelijk. Als je fan bent van smakeloos eten, lelijke dijken, of dode schilders moet je dat zelf weten. Ik noem het alleen geen "rijke" cultuur.
Proficiat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik noem vooral individuele vrijheid een rijke cultuur. En daar is het Westen, en Nederland voorop, een ster in.
welkom in brabant, aldusquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Proficiat.
Ik hou van lekker eten, en mooie vrouwen, en goede wijn, en mooie vrouwen.
Vooral beschaafde mensen, positiviteit en die op een beschaafde manier met elkaar omgaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zeker. Wat is volgens jou een rijke cultuur?
Ik heb wat meer nodig dan friet.quote:
Noem eens wat rijke culturen welke je zou preferen boven de Nederlandse.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb wat meer nodig dan friet.
Ok dan moet mijn ex ook terug ??quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:36 schreef Mathijsco het volgende:
Een taaie, bestuurlijke klasse (grotendeels Europees verbonden) die het probleem maar bleef wegzetten als ‘xenofoob’ en ‘onfatsoenlijk’.
De komende jaren gaan we wel degelijk toe naar een beleid van actieve remigratie.
Maar het wordt een nog een lange weg.
Ja dat denk ik ookquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat Europese vlaggetje in je UI zal op den duur wel een halve maan er in krijgen, met wat Arabisch gebrabbel over dat Allah de grootste is enzo.
Wij zijn degenen die etnisch gezuiverd gaan worden.
Gelachenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik noem vooral individuele vrijheid een rijke cultuur. En daar is het Westen, en Nederland voorop, een ster in.
quote:De Nederlandse cultuur is een mix van eeuwenoude tradities, moderne invloeden en een sterke internationale oriëntatie. Ik zal het even overzichtelijk samenvatten in de belangrijkste kenmerken:
1. Waarden en mentaliteit
Directheid: Nederlanders staan bekend om hun recht-voor-z’n-raap-communicatie.
Gelijkwaardigheid: Sterk gevoel dat iedereen gelijke rechten en kansen moet hebben.
Nuchterheid: Liever praktisch en realistisch dan overdreven of emotioneel.
2. Tradities & Feestdagen
Koningsdag (27 april): Heel Nederland oranje, vrijmarkten en feesten.
Sinterklaas (5 december): Cadeaus, gedichten en pepernoten.
Elfstedentocht: Schaatstocht in Friesland (alleen bij voldoende ijs).
Fietscultuur: De fiets is hét vervoermiddel, voor jong en oud.
3. Eten & drinken
Stamppot, erwtensoep, haring, poffertjes, stroopwafels.
Koffie- en theemomenten zijn belangrijk in sociale contacten.
In de stad ook veel internationale keuken door multiculturele invloeden.
4. Kunst & architectuur
Wereldberoemde schilders: Rembrandt, Vermeer, Van Gogh, Mondriaan.
Moderne architectuur in steden als Rotterdam.
Veel musea, van het Rijksmuseum tot kleine lokale kunstprojecten.
5. Vrije tijd & sport
Voetbal (Ajax, PSV, Feyenoord) en schaatsen zijn populair.
Veel festivals (muziek, kunst, theater) en markten.
Water en boten zijn belangrijk (varen, zeilen, vissen).
6. Politiek & samenleving
Democratie met veel partijen, coalitieregeringen.
Hoge mate van persvrijheid.
Sterke sociale voorzieningen.
Als je het in één zin zou samenvatten:
De Nederlandse cultuur draait om vrijheid, gelijkheid, directheid, fietsen, gezelligheid en een mix van oude tradities en moderne wereldse invloeden.
Maar hoe ga je 'vrijheid van meningsuiting' samen laten gaan met het verbannen van extreme geloofsovertuigingen, die dat, en andere kernwaarden, eigenlijk aantasten? Daar wringt de schoen. En veel gelukszoekers uit Afrika zijn geen moslim, dus alleen moslims verbannen lost het immigratie probleem ook niet op.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:20 schreef 2172619626795 het volgende:
Die gemaakte verontwaardiging toch steeds
Ik geloof in onze (1)vrije (2)seculiere (3)democratische samenleving waarin (4)de vrijheid van meningsuiting en de rechten van (5)vrouwen, (6)anders geaarden beschermt worden.
Dit staats haaks op de islamitische filosofie en overal waar de Islam groeit, vallen de bovenstaande punten ten prooi aan het conservatieve en isolationistische gedachtegoed van de Islam.
Ik heb dit een aantal jaar van dichtbij mee mogen maken. Het is evident dat je als linkse kiezer met het faciliteren van de Islam bijna al je eigen idealen te grabbel gooit. De identiteitscrisis vanuit menig linkse stemmer hierover laat mij echt in totale verwarring.
Die jarenlang ongezonde obsessie met de Islam begrijp ik dus inderdaad ook niet. Als die ongezonde obsessie met de Islam er niet was, had ik links gestemd net zoals miljoenen anderen.
[..]
Als links dat voor zichzelf weet uit te vinden, zijn ze de eerstvolgende verkiezingen direct de grootste.
Wel fijn dat je zelf al meteen nuanceert, je bent er bijna.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
En zijn er echt mensen die denken dat immigratie hier de grootste oorzaak van is?
1. Kernwaarden die vaak genoemd wordenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gelachen
Ik vroeg aan Chatgpt wat de Nederlandse cultuur is, verder dan onderstaande kwam het niet. Nederland heeft helemaal geen cultuur is de harde conclusie.
[..]
Als je er een karikatuur van moet maken om er tegen te kunnen zijn, wat zegt dat dan over je standpunt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Mathijsco het volgende:
Wat krijg je dan? Vier jaar klimaatgehamer. Vier jaar eenhoorns. Vier jaar ‘Pelle’ en ‘Olympus’ -oh nee, niet weer- die vanaf de UvA-campus Nederland komen uitleggen hoe je een visje moet bakken, in een speciaal ingericht klimaat journaal bij de NOS.
Dat is vooral praktisch:quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je er een karikatuur van moet maken om er tegen te kunnen zijn, wat zegt dat dan over je standpunt?
Nee, het is juist bijzonder onpraktisch. Je neemt jezelf in de maling ermee en het is volstrekt onduidelijk waar je nou eigenlijk tegen bent. Hier kun je vinden wat ze bij PvdA-GL vinden. Kun je alsnog fanatiek tegen zijn, maar dan ageer je tenminste tegen bestaande standpunten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:32 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat is vooral praktisch:
het is dat kleine korreltje realiteit dat het beeld doet landen, zonder dat je het helemaal hoeft uit te spellen.
Scheelt weer server ruimte. 🙂👍
En dan met droge ogen een link plaatsen naar de partij-website van PvdA/ GL. Serieus?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, het is juist bijzonder onpraktisch. Je neemt jezelf in de maling ermee en het is volstrekt onduidelijk waar je nou eigenlijk tegen bent. Hier kun je vinden wat ze bij PvdA-GL vinden. Kun je alsnog fanatiek tegen zijn, maar dan ageer je tenminste tegen bestaande standpunten.
Begin je nu ook hier iedereen lastig te vallen met je ongezonde GL-obsessie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Mathijsco het volgende:
Wees wijs: vervang de VVD niet door de links-radicalen van GroenLinks. Dat is de ene dwangbuis verruilen voor de andere: moreel absolutisme, identiteitspolitiek en een koers die gevaarlijk dicht langs antisemitisme scheert.
Wat krijg je dan? Vier jaar klimaatgehamer. Vier jaar eenhoorns. Vier jaar ‘Pelle’ en ‘Olympus’ -oh nee, niet weer- die vanaf de UvA-campus Nederland komen uitleggen hoe je een visje moet bakken, in een speciaal ingericht klimaat journaal bij de NOS.
Ja natuurlijk. Daar geeft een partij aan wat de standpunten zijn. Zo werkt dat nu eenmaal.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:00 schreef Mathijsco het volgende:
En dan met droge ogen een link plaatsen naar de partij-website van PvdA/ GL. Serieus?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |