abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218368996
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:30 schreef tizitl2 het volgende: [..] Radicaal links komt nauwelijks van de grond joh; PvdD stijgt niet, Denk niet, de SP nauwelijks, Bij1 bestaat nauwelijks meer en de communisten zijn op 3,5 paardenkop in de lokale politiek na volledig uitgefaseerd. Dus nee linksextremisten zijn niet in trek, in ieder geval niet qua zetels. Wat in trek is zijn rechtsradicale partijen en middenpartijen. Het probleem wat Yesilgöz echter steeds voor zichzelf creëert is dat het niet beiden kan. Of je gaat schreeuwen als Wilders, of je kiest voor een redelijk imago als staatsvrouw. Nu schreeuwt ze zichzelf voorbij met bijvoorbeeld achterlijke teksten over een Douwe Bob (maar er zijn meer voorbeelden) als het om het midden gaat, maar niet hard genoeg om de radicale kant aan te spreken. Dan lekt het dus aan beide kanten.
Dilan praat gewoon inhoudsloos mee het op dat moment populaire narratief. Alleen kom je niet heel geloofwaardig over als dat narratief (en dus je uitspraken) gedurende je korte periode als lijsttrekker meerdere keren wijzigen.
pi_218369009
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:20 schreef Hexagon het volgende: [..] Nou kom maar met een onderbouwing dan. In plaats van wat te roepen hier. Welke ambtenaren doen te weinig en kunnen weg?
Dat de arbeidsproductiviteit in Nederland zich niet geweldig ontwikkelt en bij overheden die ontwikkeling bijna nul of zelfs negatief is, is toch geen nieuws? Bijna iedere overheidsinstantie is afgelopen jaren met 20-30% gegroeid, maar je maakt mij niet wijs dat er ook 20-30% meer werk/producten/diensten of kwaliteit is geleverd.
pi_218369088
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Jij lijkt te denken dat het ambtenarenapparaat voor de lol is uitgebreid...
Nee, juist niet. Het komt door die mythe die ik ook al eerder aangestipt heb. Het is een excuus. Er moet meer gedaan worden (is vaak niet eens waar, maar goed) => meer mensen aannemen. Die reflex is waar het misgaat. En dan maakt het voor mij niet uit of er dan voltijd ambtenaren of externen bijgehaald worden.

De 'hersteloperatie' van het toeslagenschandaal is vooral door deze mythe én door de belachelijke regeldruk opgelegd door politici en media een complete ramp geworden. Maar niemand die er iets over durft te zeggen. Als bijvoorbeeld D66 zou roepen: koop de rest af met 5k en stop er mee zou ik vrijwel zeker op Jetten stemmen. Hoezeer ik ook vind dat hij keihard gefaald heeft tot nu toe.

[ Bericht 12% gewijzigd door MoreDakka op 30-07-2025 12:27:55 ]
pi_218369095
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat de arbeidsproductiviteit in Nederland zich niet geweldig ontwikkelt en bij overheden die ontwikkeling bijna nul of zelfs negatief is, is toch geen nieuws? Bijna iedere overheidsinstantie is afgelopen jaren met 20-30% gegroeid, maar je maakt mij niet wijs dat er ook 20-30% meer werk/producten/diensten of kwaliteit is geleverd.
Bedankt voor het maken van mijn punt ^O^
  woensdag 30 juli 2025 @ 12:33:42 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218369209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, juist niet. Het komt door die mythe die ik ook al eerder aangestipt heb. Het is een excuus. Er moet meer gedaan worden (is vaak niet eens waar, maar goed) => meer mensen aannemen. Die reflex is waar het misgaat. En dan maakt het voor mij niet uit of er dan voltijd ambtenaren of externen bijgehaald worden.

De 'hersteloperatie' van het toeslagenschandaal is vooral door deze mythe én door de belachelijke regeldruk opgelegd door politici en media een complete ramp geworden. Maar niemand die er iets over durft te zeggen. Als bijvoorbeeld D66 zou roepen: koop de rest af met 5k en stop er mee zou ik vrijwel zeker op Jetten stemmen. Hoezeer ik ook vind dat hij keihard gefaald heeft tot nu toe.
Ik denk dat ook wel een heel groot probleem is dat er veel kennis is verdwenen en nu ingehuurd wordt. Dat kost klauwen met geld. Daarnaast zijn de IT systemen natuurlijk een complete ramp. Geen idee hoe je dat gaat fixen en goed gaat houden.

En inderdaad de overheid mag wel eens pragmatisch omgaan met de zaken die verkeerd gaan. Liever mensen wat te veel terug geven, dan dat alles naar consultants gaat.
pi_218369276
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bedankt voor het maken van mijn punt ^O^
Alleen de methode die je voorstelt om het te bereiken is volslagen ridicuul :P.
pi_218369358
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jawel, ze zitten bij PvdA-GL nu. Zowel in de achterban als bij de politici.
Welke politici van GL/PvdA vind je extreemlinks. Ik zie ze niet in de Tweede Kamer.
Misschien denk je aan een lokaal iemand . Wie en hoevelen zijn extremist
  woensdag 30 juli 2025 @ 12:49:52 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218369367
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welke politici van GL/PvdA vind je extreemlinks. Ik zie ze niet in de Tweede Kamer.
Misschien denk je aan een lokaal iemand . Wie en hoevelen zijn extremist
Ik heb zo'n vermoeden dat Piri wordt bedoeld. Past niet in het narratief, maar komt van de PvdA.
pi_218369435
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat Piri wordt bedoeld. Past niet in het narratief, maar komt van de PvdA.
Piri is niet extreemlinks. Ook niet radicaallinks .
Ik , gematigd links, ben voor de motie van Piri...
pi_218369439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

En inderdaad de overheid mag wel eens pragmatisch omgaan met de zaken die verkeerd gaan. Liever mensen wat te veel terug geven, dan dat alles naar consultants gaat.
Nou ja dat is een beetje een catch-22 hé. Die consultants en externen worden ingehuurd juist om er voor te zorgen dat het 'zorgvuldig' gaat, want dat is de eis. Politici en media zijn simpelweg niet tevreden als de overheid pragmatisch handelt. In het voorbeeld van de toeslagenhersteloperatie wordt dit heel duidelijk, de 30k die uitgekeerd werd was de pragmatische oplossing. Eigenlijk veel te ruim en je beloont er ook een hele bak fraudeurs mee, maar goed. Zo'n operatie kan je nog opzetten en zoals jij zegt, liever wat meer geld teruggeven aan mensen die benadeeld zijn dan te weinig of aan consultants. Dus de opzet aan de start was niet verkeerd, gewoon die 30k en dan voor de mensen die zwaarder benadeeld waren wat dieper graven en een bedrag uitkeren op basis van maatwerk.

Maar dat kan de overheid niet. Want er zijn politici en media die geen enkele boodschap hebben aan pragmatisch optreden. Die willen punten scoren en dat doe je met grensgevallen. Dus moet het 'zorgvuldiger'. Komen er nog meer beroepsmogelijkheden, wat weer een heel leger aan geldhongerige advocaten en actiegroepen aantrekt die iedereen aansporen om in beroep te gaan. Dus die hele stap met die 30K is overbodig, vrijwel iedereen wil meer dus zal ieder dossier nagekeken moeten worden. Dat gebeurt, maar nog zijn mensen niet tevreden (en het duurt allemaal zo lang) dus wordt er een prinses ingeschakeld die zich er mee gaat bemoeien. Een absolute gotspe (en iedereen lijkt het maar normaal te vinden dat een prinses zich mengt in de politieke uitvoering), wat er weer toe leidt dat er nóg meer mensen aanspraak maken op nóg meer geld. Dus heb je nóg meer dure externen nodig, want het moet zowel zorgvuldig als snel. Als het te lang duurt, komen de schrijnende verhalen weer in de media en via die weg weer in de Kamer. Het is een gebed zonder eind.

Conclusie is dat de overheid fundamenteel niet 'pragmatisch' kan opereren. Daarnaast is de overheid fundamenteel incapabel om aan fraudebestrijding te doen omdat de incentives er niet meer zijn.
pi_218369501
Ook zoiets, in de zorg is 80% van de werknemers vrouw. Is het een probleem dat er zo'n enorm geslachtsverschil is in de op één na grootste sector van Nederland? Zou het wellicht gevolgen kunnen hebben voor productiviteit en kosten van de sector?

Er is niemand in de politiek die deze vragen durft te stellen. In plaats daarvan worden sommige politici soms boos als er bedrijven zijn met 'maar' 48% vrouwen in het bestuur ofzo.

(Bij de overheid als geheel is het 55/45 in het voordeel van mannen, wordt ook nog wel eens boos over gedaan dat het geen 50/50 is)
pi_218369527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
In plaats daarvan worden sommige politici soms boos als er bedrijven zijn met 'maar' 48% vrouwen in het bestuur ofzo.
Je kan natuurlijk geen namen noemen van die politici, want die zijn er niet. Check je fantasietjes toch eerst
pi_218369581
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk geen namen noemen van die politici, want die zijn er niet. Check je fantasietjes toch eerst
Zoek eens op wat een hyperbool is. Kom dan maar eens terug met een inhoudelijke reactie.

Oh wacht.
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:17:24 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218369593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe en waarom? Leg het eens uit.

Nogmaals: de hoeveelheid ambtenaren is geëxplodeerd, alles is zowel veel langer gaan duren als veel duurder geworden. Met die werkelijkheid zul je moeten rekenen, niet met jouw fantasie.
Er is een reden dat er meer ambtenaren komen. Niet omdat die uit de ruimte gezonden worden en hier een baan toegewezen krijgen. Maar omdat het volk uiteindelijk veel meer van de overheid wil.

Om een voorbeeld te noemen. Als er ergens iets mis gaat roepen de burgers meteen

"DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! WAAROM MAG DIT VAN DE OVERHEID!!! ER MOET AANGEPAKT WORDEN!!!"

Daar geeft de politiek dan gehoor aan, en dan komen er meer ambtenaren.
pi_218369602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er is een reden dat er meer ambtenaren komen. Niet omdat die uit de ruimte gezonden worden en hier een baan toegewezen krijgen. Maar omdat het volk uiteindelijk veel meer van de overheid wil.

Om een voorbeeld te noemen. Als er ergens iets mis gaat roepen de burgers meteen

"DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! WAAROM MAG DIT VAN DE OVERHEID!!! ER MOET AANGEPAKT WORDEN!!!"

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

woensdag 30 juli 2025 @ 13:20:19 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218369616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]

Als D66 dat zou voorstellen krijg je weer een hoop mekkeraars

"WRAAAAAAAAAAH, MISSCHIEN KRIJGEN MENSEN GELD WAT ZE ANDERS NIET KRIJGEN, EN IK NIET!!!! DAT MAG NIET!!! HET ZAL TOT DE LAATSTE CENT BEREKEND WORDEN!!!!!!"
pi_218369652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zoek eens op wat een hyperbool is. Kom dan maar eens terug met een inhoudelijke reactie.

Oh wacht.
Jij fantaseert foute meningen van anderen . En dat noem je hyperbool. Mooi woord, om leugens te verbergen
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:27:08 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218369688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Is dat zo? Wordt het aantal ambtenaren niet juist al jaren teruggebracht? Ik heb geen cijfers paraat, het is een oprechte vraag. Mijn indruk is juist vroeger de overheid veel ambtenaren in dienst had en daarmee zelf in staat was hun activiteiten uit te voeren, terwijl de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer werk naar externe partijen is geschoven.
pi_218369706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het gaat voornamelijk om de achterban (hier een lijstje:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die de partij in een wurggreep houdt, voor materialisatie daarvan verwijs ik gemakshalve naar de wanstaltige vertoning tijdens het laatste congres-van-twee-congressen. Daarnaast zijn figuren als Bouchallikht en Amsterdamse lijsttrekker Groot Wassink natuurlijk makkelijk op dat lijstje te plaatsen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218369708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij fantaseert foute meningen van anderen . En dat noem je hyperbool. Mooi woord, om leugens te verbergen
Zoek nou maar eens op wat hyperbool betekent kereltje. Het zal je goed doen :)
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:30:12 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218369709
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:27 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is dat zo? Wordt het aantal ambtenaren niet juist al jaren teruggebracht? Ik heb geen cijfers paraat, het is een oprechte vraag. Mijn indruk is juist vroeger de overheid veel ambtenaren in dienst had en daarmee zelf in staat was hun activiteiten uit te voeren, terwijl de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer werk naar externe partijen is geschoven.
Ja dat stijgt al jaren
https://www.ewmagazine.nl(...)n-ambtenaren-36320w/

Maar dat krijg je met veeleisende burgers
pi_218369714
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als D66 dat zou voorstellen krijg je weer een hoop mekkeraars

"WRAAAAAAAAAAH, MISSCHIEN KRIJGEN MENSEN GELD WAT ZE ANDERS NIET KRIJGEN, EN IK NIET!!!! DAT MAG NIET!!! HET ZAL TOT DE LAATSTE CENT BEREKEND WORDEN!!!!!!"
Dat is correct. Dus ben je het met me eens dat in reflex meer ambtenaren aannemen niet helpt?
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:31:41 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218369721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is correct. Dus ben je het met me eens dat in reflex meer ambtenaren aannemen niet helpt?
Zeker

Maar de reflex van ambtenaren eruit willen gooien, zonder eerst te bepalen welke taken niet meer gedaan moeten worden ook.
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:33:13 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218369734
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat stijgt al jaren
https://www.ewmagazine.nl(...)n-ambtenaren-36320w/

Maar dat krijg je met veeleisende burgers
Ah interessant, ik dacht dat de externe inhuur juist ten koste van eigen medewerkers zou gaan. Maar de rijksoverheid neemt gewoon van allebei meer aan :T
pi_218369739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker

Maar de reflex van ambtenaren eruit willen gooien, zonder eerst te bepalen welke taken niet meer gedaan moeten worden ook.
Nee, juist niet. Omdat het verband er dus niet is, dat zeg je zelf net ook. De afgelopen 10/15 jaar is die reflex er wél geweest, dus dat moet je eerst oplossen. Je moet eerst het vet rigoreus wegsnijden en dat kan zonder daadwerkelijk in te leveren op effectiviteit. Integendeel zelfs.
pi_218369740
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Veel voormalig ambassadeurs en diplomaten. Die staan inderdaad wel bekend als extreemlinks.
pi_218369749
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:33 schreef KareldeStoute het volgende:
Veel voormalig ambassadeurs en diplomaten. Die staan inderdaad wel bekend als extreemlinks.
Als je oproept tot het recht van Hamas op gewapend verzet tegen Israël ben je wat wat bij betreft extreemlinks ja.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_218369761
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn indruk is juist vroeger de overheid veel ambtenaren in dienst had en daarmee zelf in staat was hun activiteiten uit te voeren, terwijl de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer werk naar externe partijen is geschoven.
Waar heb je dat idee vandaan? Misschien is een beetje zelfreflectie op z'n plaats.
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:41:58 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218369778
Dat constante framen en wegzetten van mensen als "extreem links" wanneer ze een mening hebben die je niet bevalt mag ook wel eens stoppen trouwens. Waarom is het tegenwoordig zo moeilijk om naar elkaars argumenten te luisteren, elkaars standpunten te respecteren en constructief naar oplossingen te zoeken?

Als je naar de peilingen kijkt dan zou een breed middenkabinet van PvdAGL + CDA + VVD er best in kunnen zitten. Natuurlijk valt daar van alles op aan te merken, maar het lijkt me allicht beter voor het land dan weer tijd te verdoen met een of andere populistische onzinpartij als de PVV of BBB.

Je zou hopen dat ze dit bij de VVD ook wel inzien, maar in plaats van in alle redelijkheid het midden te zoeken, lijken ze zich onder Yeşilgöz juist steeds verder in te graven om zo'n coalitie onmogelijk te maken. Ik begrijp daar echt niks van.
pi_218369803
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je oproept tot het recht van Hamas op gewapend verzet tegen Israël ben je wat wat bij betreft extreemlinks ja.
Interessante stelling.
pi_218369825
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die de partij in een wurggreep houdt, voor materialisatie daarvan verwijs ik gemakshalve naar de wanstaltige vertoning tijdens het laatste congres-van-twee-congressen. Daarnaast zijn figuren als Bouchallikht en Amsterdamse lijsttrekker Groot Wassink natuurlijk makkelijk op dat lijstje te plaatsen.
Waar heb je dat lijstje vandaan?

Ik zie niet wat een Sylvana Simons nou met de PvdA/GL van doen heeft om maar wat te noemen, en Jeffrey Afriye ook niet. Verder veel PvdD'ers. Staan overigens ook gewoon D66ers en CDAers op en een boel oud ambassadeurs, zijn die ook plots radicaal?

Ik denk dat je gewoon een lijstje hebt gepakt can een of andere petitie waar je het mee oneens was inzake Gaza. Prima verder maar 1 petitie maakt nog niet al die mensen en de betrokken partijen radicaal.
pi_218369829
quote:
8s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:41 schreef Tijn het volgende:
Dat constante framen en wegzetten van mensen als "extreem links" wanneer ze een mening hebben die je niet bevalt mag ook wel eens stoppen trouwens. Waarom is het tegenwoordig zo moeilijk om naar elkaars argumenten te luisteren, elkaars standpunten te respecteren en constructief naar oplossingen te zoeken?
Noemen we het radicaal-links, ook goed.
pi_218369831
quote:
8s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:41 schreef Tijn het volgende:
Dat constante framen en wegzetten van mensen als "extreem links" wanneer ze een mening hebben die je niet bevalt mag ook wel eens stoppen trouwens.
Nou ja, het punt is dat de stabiele centrumpartijstatus van een partij als PVDAGL - dat het op basis van het verleden inderdaad was - redelijk in gevaar gebracht wordt door die radicale elementen in hun achterban. Dat mag best worden benoemd en heeft niets met framen of wegzetten van mensen te maken.
pi_218369849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:47 schreef tizitl2 het volgende:
Ik denk dat je gewoon een lijstje hebt gepakt can een of andere petitie waar je het mee oneens was inzake Gaza. Prima verder maar 1 petitie maakt nog niet al die mensen en de betrokken partijen radicaal.
Het www.geenwoordenmaardaden.nu manifest (en het filmpje met oud-gedienden als Tofik) laaide anders nogal veel stof op, ook binnen de partij. Wat vind je concreet van mensen als Groot Wassink en Bouchallikht?
pi_218369867
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, het punt is dat de stabiele centrumpartijstatus van een partij als PVDAGL - dat het op basis van het verleden inderdaad was - redelijk in gevaar gebracht wordt door die radicale elementen in hun achterban. Dat mag best worden benoemd en heeft niets met framen of wegzetten van mensen te maken.
Het is creatief. Maar dan zou dat voor de VVD nog veel sterker moeten gelden, die hebben immers vol overtuiging en bij herhaling gekozen voor nauwe samenwerking met de extreemrechtse PVV.
pi_218369894
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is creatief. Maar dan zou dat voor de VVD nog veel sterker moeten gelden, die hebben immers vol overtuiging en bij herhaling gekozen voor nauwe samenwerking met de extreemrechtse PVV.
En daar worden ze nu dan ook voor gestraft, tenminste in de peilingen. Dus het lijkt erop dat we het eens zijn. :)

(De vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op omdat de VVD niet gefuseerd is met de PVV)
pi_218369901
quote:

[..]

SPOILER
Ik reageerde op dit bericht
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
In plaats daarvan worden sommige politici soms boos als er bedrijven zijn met 'maar' 48% vrouwen in het bestuur ofzo.
Jij komt met een fout lijstje. Heeft niks te maken met boze politici , boos over maar 48% bedrijfsbestuurders

Wil jij zeggen dat al die mensen radicaal links zijn ? Of gebruik je liever de term extreem links?
pi_218370010
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:53 schreef Bluesdude het volgende:
Ik reageerde op dit bericht
Ja, en de post daarvoor wilde je een lijstje met extreemlinkse politici van GL, dit wordt wel een beetje kommaneuken zo.
pi_218370019
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De VVD wordt zeker ook gegijzeld door extreme facties ja, of dat "veel sterker" is dan bij de PVDA weet ik niet.
pi_218370105
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, en de post daarvoor wilde je een lijstje met extreemlinkse politici van GL, dit wordt wel een beetje kommaneuken zo.
Het was me duidelijk dat het lijstje niet bedoeld is voor die 48% vrouwen fantasie/hyperbool/ stropop
Ik neem aan dat het lijstje een reactie was op mijn eerdere reactie, waar ik vroeg naar namen van de extreemlinkse politici van GL/PvdA in de Tweede Kamer. Ook voor deze vraag is het lijstje niet bruikbaar.
Wellicht wil iemand zeggen dat het allemaal radicaallinkse figuren zijn. Daar vroeg ik niet naar.
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:08:33 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218370130
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:47 schreef nostra het volgende:

[..]
GroenLinks en PvdA hebben altijd verschillende facties binnen hun achterban gehad, die het lang niet altijd met elkaar eens zijn. Maar dat geldt toch voor alle partijen? Waarom laten mensen zich daar nu opeens zo over ophitsen?
pi_218370133
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:59 schreef nostra het volgende:

[..]
De VVD wordt zeker ook gegijzeld door extreme facties ja, of dat "veel sterker" is dan bij de PVDA weet ik niet.
En nu is Kareltje weer klaar want behalve dit soort whatabouttisms heeft hij niets. Het blijft moeilijk voor partisanen om zich voor te stellen dat er mensen zijn die dit soort dingen kunnen observeren bij partijen van de 'eigen kant'.
pi_218370192
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
GroenLinks en PvdA hebben altijd verschillende facties binnen hun achterban gehad, die het lang niet altijd met elkaar eens zijn. Maar dat geldt toch voor alle partijen? Waarom laten mensen zich daar nu opeens zo over ophitsen?
Omdat het nu voor het eerst is dat we te maken krijgen met lui als DWARS en de eerste voortekenen, zoals op dat congres, niet bepaald uitstralen dat die partijen die strubbelingen intern hebben gladgestreken, maar ze straks wel als één blok als coalitiepartner aan tafel zitten. Datzelfde gold, en geldt in zekere mate nog steeds, voor de voorkeur van de VVD om met de PVV samen te gaan boven PVDAGL. Het is toch niet zo moeilijk in te zien dat dat vrij concrete voorbeelden zijn van de polarisering in de samenleving en de toekomstige coalitievorming ernstig zullen belemmeren?
pi_218370196
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Opeens? Hoe kom je daar nou weer bij?

Er is niemand die zich laat ophitsen hoor.
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:15:58 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218370210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is toch niet zo moeilijk in te zien dat dat vrij concrete voorbeelden zijn van de polarisering in de samenleving en de toekomstige coalitievorming ernstig zullen belemmeren?
M'n punt was meer dat je van beroepspolitici die daadwerkelijk het land moeten besturen mag verwachten dat ze niet meegaan in die beweging, maar er juist boven proberen te staan ten behoeve van het landsbelang.
pi_218370220
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:15 schreef Tijn het volgende:

[..]
M'n punt was meer dat je van beroepspolitici die daadwerkelijk het land moeten besturen mag verwachten dat ze niet meegaan in die beweging, maar er juist boven proberen te staan ten behoeve van het landsbelang.
Nou ja, dat zien we zowel bij Timmermans als bij Yesilgöz dus juist net niet, dat is het hele punt.
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:21:30 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218370273
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, dat zien we zowel bij Timmermans als bij Yesilgöz dus juist net niet, dat is het hele punt.
Ja, dat is dan ook m'n klacht :T Hoewel ik persoonlijk bij Yeşilgöz meer problemen zie dan bij Timmermans, maar dat zal wel een reflectie van m'n eigen voorkeur zijn. Bontebal lijkt wat meer in staat de verbinding te zoeken en komt niet over alsof-ie 24/7 op oorlogspad is.

Er is genoeg om boos over te zijn, maar van de mensen die daadwerkelijk de verantwoording dragen om het land te besturen mag je toch verwachten dat ze ook van aanpakken weten, in plaats van alleen van de zijlijn te willen schreeuwen. Laat dat maar lekker aan Geert Wilders over, zou ik denken.
pi_218370281
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zie Timmermans niet trappen tegen de VVD . Andersom wel
pi_218370422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik zie Timmermans niet trappen tegen de VVD . Andersom wel
Timmermans trapt op dezelfde manier tegen de VVD, bijvoorbeeld in dit essay, als Y. dat doet tegen PVDAGL.
pi_218370651
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:59:22 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218370682
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:56 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Linksonderin komen is wel een prestatie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218370737
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Linksonderin komen is wel een prestatie.
Persoonlijk lukt het me vrij gemakkelijk.
pi_218370868
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat vind je concreet van mensen als Groot Wassink en Bouchallikht?
In alle eerlijkheid vind ik niet zo vreselijk veel van beiden. Ik heb geen X of socials en ook hier reageer ik nauwelijks op dergelijke berichten, dus zie ze niet voorbij komen.

De ophef destijds over Kauthar vond ik overtrokken; ze heeft ergens een lezing gegeven toen ze jong was en nam later afstand van die organisatie, zoals zoveel politici met andere ideeën toen ze jong waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door tizitl2 op 30-07-2025 15:37:03 ]
  woensdag 30 juli 2025 @ 15:38:31 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218370951
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:35 schreef nostra het volgende:

[..]
HAMAS moet definitief weg uit GAZA , anders gaat het weer gebeuren en dan nog veel en veel erger

HAMAS moet afgesloten worden van GAZA en GAZA moet weer onder Israel bestuur komen , die hadden GAZA nooit af moeten staan in 2005 , je kon er op rekenen dat zoiets zou gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 30 juli 2025 @ 16:07:10 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218371138
quote:
12s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Persoonlijk lukt het me vrij gemakkelijk.
Onbekend maakt onbemind.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218371150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:56 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd leuk, populair worden door niets te doen. Politiek in Nederland blijft belachelijk.
pi_218371563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Timmermans trapt op dezelfde manier tegen de VVD, bijvoorbeeld in dit essay, als Y. dat doet tegen PVDAGL.
Nee... VVD bij monde van Yesilgoz schept een beeld van regeren met Timmermans is heel slecht voor het land en dat willen we niet doen. Andersom doet Timmermans dat niet.
pi_218371624
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Altijd leuk, populair worden door niets te doen. Politiek in Nederland blijft belachelijk.
Ergens wel fascinerend inderdaad.

Dit zal nu nog wel werken, maar ik vraag me af of dit blijft zodra er scherpe debatten gaan volgen. Dan zal hij zich niet zo op de vlakte kunnen blijven houden.
pi_218371694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee... VVD bij monde van Yesilgoz schept een beeld van regeren met Timmermans is heel slecht voor het land en dat willen we niet doen. Andersom doet Timmermans dat niet.
Een maand geleden was het verschil met de VVD nog onoverbrugbaar.

https://wnl.tv/2025/06/13(...)an-hij-helemaal-niet

Of was het helemaal niks met Dilan

https://www.nu.nl/politie(...)n-onze-richting.html

Nu denk ik dat ze met PvdA er wel uitkomen (het GL deel is een ander verhaal), maar dat dat alleen lukt als zowel Timmermans als Dilan weg zijn.
pi_218371792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:20 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ergens wel fascinerend inderdaad.

Dit zal nu nog wel werken, maar ik vraag me af of dit blijft zodra er scherpe debatten gaan volgen. Dan zal hij zich niet zo op de vlakte kunnen blijven houden.
Bontebal is nooit zo heilig verklaard als Omtzigt. Die heeft zich echt van een paar zetels en bespot worden terug omhoog gewerkt.

Bovendien nooit weggelopen voor moeilijke keuzes en niet teveel beloofd. Het niet steunen van de asielwetten wat bij een deel gevoelig lag bijvoorbeeld, gewoon goed uitgelegd en hij stijgt verder. Ook klare wijn over de PVV. Of het steunen van sommige wetten om het beleid bij te sturen.

Ik verwacht eigenlijk dat hij prima overeind gaat blijven en zelfs premier wordt.
pi_218371890
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HAMAS moet definitief weg uit GAZA , anders gaat het weer gebeuren en dan nog veel en veel erger
Ja... die Israelische terroristen willen alle Palestijnen definitief weg uit de Gaza.
Dan is ook Hamas weg. Dus gaan ze verder met moorden, mensen wegdrijven van hun woonplaats...en oja.... palestijnen uithongeren ... en het einddoel moet zijn via een concentratiekamp de Palestijnen wegjagen/deporteren naar andere landen.

"nog veel erger" ? dat is toch al gaande met 60.000 Palestijnen vermoord en wie weet .... nog meer.
  woensdag 30 juli 2025 @ 17:48:13 #63
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218371905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:35 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Bontebal is nooit zo heilig verklaard als Omtzigt. Die heeft zich echt van een paar zetels en bespot worden terug omhoog gewerkt.

Bovendien nooit weggelopen voor moeilijke keuzes en niet teveel beloofd. Het niet steunen van de asielwetten wat bij een deel gevoelig lag bijvoorbeeld, gewoon goed uitgelegd en hij stijgt verder. Ook klare wijn over de PVV. Of het steunen van sommige wetten om het beleid bij te sturen.

Ik verwacht eigenlijk dat hij prima overeind gaat blijven en zelfs premier wordt.
https://speld.nl/2025/07/(...)QpYPZkpWhADsVr6yMpKA
  woensdag 30 juli 2025 @ 18:49:21 #64
323876 michaelmoore
pi_218372364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ja... die Israelische terroristen willen alle Palestijnen definitief weg uit de Gaza.
Dan is ook Hamas weg. Dus gaan ze verder met moorden, mensen wegdrijven van hun woonplaats...en oja.... palestijnen uithongeren ... en het einddoel moet zijn via een concentratiekamp de Palestijnen wegjagen/deporteren naar andere landen.

"nog veel erger" ? dat is toch al gaande met 60.000 Palestijnen vermoord en wie weet .... nog meer.
nee voor 2005 waren er al Palestijnen en toen was in GAZA ,de Fatah en HAMAS , HAMAS heeft Fatah toen eruit gejaagd en is de baas geworden in GAZA
HAMAS is een vreselijke dictator in GAZA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 30 juli 2025 @ 18:55:52 #65
375570 crew  Cyan9
pi_218372419
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee voor 2005 waren er al Palestijnen en toen was in GAZA ,de Fatah en HAMAS , HAMAS heeft Fatah toen eruit gejaagd en is de baas geworden in GAZA
HAMAS is een vreselijke dictator in GAZA
Hier kan je terecht: POL / De Israel-Palestina kwestie #10 Jezus is een Palestijn
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218372497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:35 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat het CDA momenteel op pole position zit. Tijdens de debatten zal niemand ook maar een gelegenheid onbenut laten om in te peperen dat een stem op Geert een verloren stem is. Yesilgoz is te schreeuwerig en te weinig verbindend om premierwaardig te zijn en ik vermoed dat het pad dat PvdAGL nu in is geslagen onder Timmermans wellicht goed ligt bij de eigen aanhang, maar veel anderen toch een tikje te radicaal is en daardoor zal afschrikken.

Die hele wasstraat van Timmermans die nu ineens wordt neergezet als “man van de straat” is overigens ook te belachelijk voor woorden, ik kan me niet voorstellen dat iemand in deze truc trapt.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:14:01 #67
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218372659
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vermoed ook dat het CDA momenteel op pole position zit. Tijdens de debatten zal niemand ook maar een gelegenheid onbenut laten om in te peperen dat een stem op Geert een verloren stem is. Yesilgoz is te schreeuwerig en te weinig verbindend om premierwaardig te zijn en ik vermoed dat het pad dat PvdAGL nu in is geslagen onder Timmermans wellicht goed ligt bij de eigen aanhang, maar veel anderen toch een tikje te radicaal is en daardoor zal afschrikken.

Die hele wasstraat van Timmermans die nu ineens wordt neergezet als “man van de straat” is overigens ook te belachelijk voor woorden, ik kan me niet voorstellen dat iemand in deze truc trapt.
Ik zou zeggen dat het Timmermans zou helpen als hij probeert concreter te worden met zijn plannen. En sowieso zaken als een hoger minimumloon moeten toch aanspreken?
pi_218372877
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

VVD zal vast wel weer vol inzetten op de tweestrijd met het ‘rode gevaar’ Timmermans en rechts Nederland trapt er vast wel weer met open ogen in.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:41:51 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218372883
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat het Timmermans zou helpen als hij probeert concreter te worden met zijn plannen. En sowieso zaken als een hoger minimumloon moeten toch aanspreken?
Klopt. Als Timmermans GL zou lozen zou PvdA weer de grootste kunnen worden zelfs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:42:17 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218372888
Voorts: Bontenbal I, kan niet wachten.

Terug naar normaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218372944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorts: Bontenbal I, kan niet wachten.

Terug naar normaal.
Hear hear
pi_218373157
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt. Als Timmermans GL zou lozen zou PvdA weer de grootste kunnen worden zelfs.
Dat kunnen ze nu juist worden. Met 10 zetels ben je niet de grootste in Nederland.
  woensdag 30 juli 2025 @ 20:22:19 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218373288
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
VVD zal vast wel weer vol inzetten op de tweestrijd met het ‘rode gevaar’ Timmermans en rechts Nederland trapt er vast wel weer met open ogen in.
Ik denk dat ze daarmee dan vooral stemmen naar het CDA jagen.
pi_218373546
quote:

[..]
Zo’n tweestrijd is wat de VVD graag wil maar Dilan is te zwak als lijsttrekker en te ongeloofwaardig als potentiële premier. De VVD wordt sowieso niet de grootste in oktober.
pi_218373577
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De groep middeninkomens heeft niets aan een hoger minimumloon, maar Timmermans beschouwt hen wel als rijk en trekt ze leeg. Links is voor iedereen die zichzelf enigszins kan bedruipen allang geen optie meer.
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:00:01 #76
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_218373627
https://www.ad.nl/politie(...)ende-steun~aa41fd14/

quote:
Agnes Joseph keert NSC per direct de rug toe en stapt over naar BBB: ‘Voelde onvoldoende steun’

Tweede Kamerlid Agnes Joseph verruilt per direct NSC voor de BBB. Ze voelt zich onvoldoende gesteund binnen de partij, nadat ze stevig botste met toenmalig partijgenoot en minister Eddy van Hijum over de pensioenkwestie. Dat maakt Joseph woensdag bekend. Bij de verkiezingen op 29 oktober staat ze op plek acht van de conceptkandidatenlijst van de BBB.
pi_218373666
quote:
Plek 8 bij BBB, dat gaat lastig worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218373700
Weet iemand of er een peiling is geweest hoe Nederlanders de motie Piri beoordelen. .
De helft van de Fokkers! vinden het jodenhaat.
Toch hoor je niet veel in de media dat de helft van Nederland dit ook zo ziet.
Zijn mensen bang om hun mening te uiten? Of schamen ze zich daarvoor.

Eigenlijk is het triest dat er geen peiling was... Dus toch een taboe: het sanctioneren van Israel ?
Een klusje voor die man, toch ?... hoeheethijookalweer... notoir peiler
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:06:27 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218373714
quote:
Sneu dat ze haar zetel meeneemt. En lachwekkend gespeeld door Agnes. Plek 8 is gewoon een tribuneplaats op dit moment.

Maar ja, heeft ze ook weer haar moment of fame gehad.
pi_218373733
quote:
Het zou me verbazen als BBB verder komt dat 6 zetels.
pi_218373766
quote:
Wat een enorm opportunisme _O-
pi_218373864
Van het ene zinkende schip door naar het ander.
pi_218373877
Snap ook niet dat BBB zich eraan waagt, want geheid dat zij nog een keer gaat overstappen naar 50Plus zodra de BBB naar haar inzicht niet voldoende aandacht aan haar paradepaardjes geeft.
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:22:37 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218373882
Zijn we nog niet van die hooligan af
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:48:47 #85
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_218374157
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:22 schreef Tocadisco het volgende:
Snap ook niet dat BBB zich eraan waagt, want geheid dat zij nog een keer gaat overstappen naar 50Plus zodra de BBB naar haar inzicht niet voldoende aandacht aan haar paradepaardjes geeft.
Ik snap het wel. BBB haalt zeker geen 8 zetels, Joseph haalt nooit 17.500 voorkeursstemmen. Kan net een restzeteltje schelen.
pi_218374202
quote:

[..]
Nouja het afgelopen kabinet was wat dat betreft toch veel sterker een brevet van onvermogen dam een aanbevelingsbrief.

Ik denk dat het eerder het beeld van een ruziemaakster met veel geschreeuw die deel van de ruziënde bende was bevestigd.
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:53:47 #87
323876 michaelmoore
pi_218374205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
als ie net meer zo op de milieu toer gaat met zijn biomassa, dan had dat best weer een sociaal democratische middenpartij van belang weer kunnen worden \ ja
pi_218374269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:22 schreef Tocadisco het volgende:
Die was toch ook al bezig met 50 plus?

Enfin Caroline zal wel denken de Kamer haalt ze toch niet, en die extra voorkeurstemmen neem ik mee.
pi_218374363
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
Weet iemand of er een peiling is geweest hoe Nederlanders de motie Piri beoordelen. .
De helft van de Fokkers! vinden het jodenhaat.
Toch hoor je niet veel in de media dat de helft van Nederland dit ook zo ziet.
Zijn mensen bang om hun mening te uiten? Of schamen ze zich daarvoor.

Eigenlijk is het triest dat er geen peiling was... Dus toch een taboe: het sanctioneren van Israel ?
Een klusje voor die man, toch ?... hoeheethijookalweer... notoir peiler
Er is een peiling waarin 52% tegen was door eenvandaag. Dat was wel maanden terug en de groter wordende honger kan natuurlijk invloed hebben op de meningsvorming.

Bovendien: de motie inhoudelijk afkeuren is nog wel wat anders dan iemand van Jodenhaat betichten. Zie de casus Douwe bob voor het nuanceverschil tussen een actie afkeuren en grote woorden gebruiken.

Link naar de peiling:

https://eenvandaag.avrotr(...)rid-coenradie-160599
pi_218374422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:08 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Er is een peiling waarin 52% tegen was door eenvandaag. Dat was wel maanden terug en de groter wordende honger kan natuurlijk invloed hebben op de meningsvorming.

Bovendien: de motie inhoudelijk afkeuren is nog wel wat anders dan iemand van Jodenhaat betichten. Zie de casus Douwe bob voor het nuanceverschil tussen een actie afkeuren en grote woorden gebruiken.

Link naar de peiling:

https://eenvandaag.avrotr(...)rid-coenradie-160599
De motie Piri afkeuren kan om diverse redenen. Maar in hoeverre denken Nederlanders dat die motie jodenhaat is. Als je de peiling op Fok! ziet dan is het verontrustend hoe de helft van Nederland mogelijk denkt en nog meer bedenkelijkheid is dat men dat niet tot weinig zegt. Evenzo de onwil te peilen hoeveel men acht dat de motie jodenhaat is.
Onderwijl is dit kabinet deels bekeerd tot de motie Piri, dwz een wapenembargo voor offensieve wapens.
pi_218374442
Wat een totaal geschift mens (Agnes)
  woensdag 30 juli 2025 @ 22:25:55 #92
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218374484
Och Agnes.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 30 juli 2025 @ 22:33:37 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218374543
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:48 schreef freako het volgende:

[..]
Ik snap het wel. BBB haalt zeker geen 8 zetels, Joseph haalt nooit 17.500 voorkeursstemmen. Kan net een restzeteltje schelen.
Nouja gezien het verloop van kamerleden kan Agnes nog best eens een kans maken om later terug te keren.
  woensdag 30 juli 2025 @ 22:34:29 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218374554
Als ik de BBB was had ik haar geweigerd. Maar dat doet een partij als de BBB natuurlijk niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 30 juli 2025 @ 22:59:55 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218374697
Tja, Agnes wil gewoon in De Kamer blijven om mensen te vervelen met haar onheilsprofetieen omtrent het nieuwe pensioenstelsel. Bij BBB kunnen ze wel een rekenwonder gebruiken want Caro heeft dyscalculie en Henk is ook geen econoom, dus zal haar wel een redelijke positie op de kieslijst zijn aangeboden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:04:41 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218374731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Tja, Agnes wil gewoon in De Kamer blijven om mensen te vervelen met haar onheilsprofetieen omtrent het nieuwe pensioenstelsel. Bij BBB kunnen ze wel een rekenwonder gebruiken want Caro heeft dyscalculie en Henk is ook geen econoom, dus zal haar wel een redelijke positie op de kieslijst zijn aangeboden.
Een rekenwonder kunnen ze bij de BBB inderdaad wel gebruiken. Er moet immers ongeveer jaarlijks een nieuwe rekenmethode verzonnen waarmee het stikstofprobleem wordt opgelost, totdat die weer door de rechter wordt afgeschoten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218374826
quote:
Henk Vermeer is een clown.
  donderdag 31 juli 2025 @ 03:41:24 #98
323876 michaelmoore
pi_218375208
quote:
nou Agnes is zeker niet dom en weet meer dan menigeen dat het huidige paternalistische pensioenstelsel dat stamt uit de jaren 50 van de vorige eeuw zo fout is als maar kan
Vroeger in de tijd van vadertje Drees was zo een op communistische basis geschoeid systeem mogelijk, nu duikt de hele Europese maffia op die vette pot en is het beter dat belanghebbenden voor hun eigen belangen gaan zorgen

Het huidige pensioenstelsel schreeuwt om misbruik van de 2000 miljard pensioenvermogen
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share

Het is dan ook beter om alvast de AOW inhouding te verhogen naar 20% en het Pensioenpercentage te verlagen van gemiddeld 28% naar 15 % , de werknemer kan dan zelf de laatste 15% zelf fiscaal gunstig gaan sparen
Dat is voor de werknemer 3% meer netto loon en de loonkosten van de werkgever dalen met 8%
De schatkist gaat er dan ook jaarlijks een paar miljard op vooruit door de lagere reservering aan uitgesteld loon

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-07-2025 11:12:02 ]
  donderdag 31 juli 2025 @ 03:45:39 #99
323876 michaelmoore
pi_218375212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een rekenwonder kunnen ze bij de BBB inderdaad wel gebruiken. Er moet immers ongeveer jaarlijks een nieuwe rekenmethode verzonnen waarmee het stikstofprobleem wordt opgelost, totdat die weer door de rechter wordt afgeschoten.
quote:
https://www.rivm.nl/stikstof/actueel
Het RIVM heeft de stikstofdeposities van de agrarische bedrijven en de industrie bij elkaar opgeteld.
Op basis van de emissies per zone komt het RIVM op onderstaande gemiddelde stikstofdepositie uit op alle stikstofgevoelige gebieden (exclusief de grote wateren):

in het Natura 2000-gebied zelf: ongeveer 30 mol N/ha/jaar
binnen de zone van 250 meter: ongeveer 57 mol N/ha/jaar
binnen de zone van 500 meter: ongeveer 82 mol N/ha/jaar
binnen de zone van 1000 meter: ongeveer 127 mol N/ha/jaar
Het gaat hierbij om gemiddelden. Per gebied verschillen de uitkomsten.
Er moet inderdaad een andere rekenmethode komen, een die door TNO geadviseerd wordt,
Dat rechters die door TNO geadviseerde normen afwijzen is terecht omdat Vollebroek die onmiddellijk kan en zal tackelen omdat de politiek niet naar hem wil luisteren
quote:
AI-overzicht
Het TNO advies over een nieuwe ondergrens voor stikstofdepositie is 1 mol per hectare per jaar.
Dit is een voorstel om de huidige ondergrens van 0,005 mol/ha/jaar te verhogen, omdat stikstofdepositie onder de 1 mol/ha/jaar te gering is om betrouwbaar te meten en aan een bron te koppelen voor besluitvorming.
De huidige norm van 0,0005 is niet te meten, door niemand, alleen theoretisch te berekenen , zelfs in een oud koffiefilter zit meer stikstof in de koffiedik dan verantwoord is voor een heel Natura2000 gebied, want de meetmethode AERIUS kan geen ondergrens van 0,0005 meten, ook geen 0,05 , ook geen 0,5 zelfs niet 1 mol, alleen theoretisch berekenen
quote:
Koffiedik wordt aanbevolen als meststof vanwege de hoge concentratie stikstof.
Stikstof is inderdaad een essentiële voedingsstof voor gezonde en krachtige plantengroei.
Toch hebben planten meer nodig dan alleen stikstof.
Hoewel koffiedik rijk is aan stikstof, zijn de andere twee belangrijke voedingsstoffen - kalium en fosfor - slechts in lage concentraties aanwezig.
Hier ligt het probleem: planten hebben kalium nodig voor weerstand tegen hitte, droogte, vorst en ongedierte.
Fosfor bevordert een gezonde vrucht- en bloemvorming en versterkt de wortels.

Bemesting met alleen koffiedik resulteert dus in ondervoeding.
Een complete meststof met alle noodzakelijke hoofd- en sporenelementen (NPK meststof) is onmisbaar voor de langdurige gezondheid van planten.

Koffiedik als compostversneller
Maak je geen zorgen: je kunt koffiedik nog steeds nuttig gebruiken!
Het verrijkt keukenafval in je composthoop.
Het koffiedik en de koffiefilter zullen samen composteren
Zelfs koffiepads kunnen zonder problemen op de composthoop worden gegooid.
Het stikstofrijke koffiedik versnelt het ontbindingsproces.
Stikstof is voor de natuur wat Vitamine C is voor de mens, vooral NH3, het groeit als een achtelijke allemaal

quote:
Wat doet stikstofoxide met je lichaam?
Stikstofoxide ook bekend als NO -Nitric oxide wordt bij inspanning en beweging vrijgemaakt aan de binnenkant van je bloedvaten.
Het zorgt voor vaatverwijding en dat is goed voor doorbloeding, hartvaten maar ook voor je hersenen.
quote:
AI-overzicht
Stikstofmonoxide (NO), ook bekend als stikstofoxide, speelt een belangrijke rol bij de verwijding van bloedvaten. Dit proces, vasodilatatie genaamd, verbetert de bloedcirculatie en zuurstofvoorziening in het lichaam
Kun je stikstofoxide als supplement nemen?
Stikstofmonoxidesuppletie heeft veel gunstige en stimulerende effecten op het hart .
Deze effecten omvatten een verlaging van de bloeddruk en arteriële stijfheid en een verbetering van de bloedstroom in de halsslagader.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 31-07-2025 11:18:13 ]
pi_218375978
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als je de peiling op Fok! ziet
Ja daar zou ik gezien de oververtegenwoordiging van PVV'ers en FVD'ers en de ondervertegenwoordiging van alles links van het midden op de frontpage niet vanuit gaan.

Zie je ook elke keer met de verkiezingspolls.
  donderdag 31 juli 2025 @ 13:00:03 #101
3542 Gia
User under construction
pi_218377979
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 08:59 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja daar zou ik gezien de oververtegenwoordiging van PVV'ers en FVD'ers en de ondervertegenwoordiging van alles links van het midden op de frontpage niet vanuit gaan.

Zie je ook elke keer met de verkiezingspolls.
Peilingen van Ipsos zijn m.i. ook bedenkelijk. Zij bepalen naar wie ze een vragenformulier sturen. Als ze geen rechtse meningen willen, dan sturen ze deze niet naar mensen die niet hebben ingevuld op wie ze gestemd hebben, of die aangeven 'rechts' gestemd te hebben.

Mensen in de onderste lagen van de bevolking doen niet eens mee aan dit soort peilingen.
Dus, naar mijn mening, niet erg objectief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 31-07-2025 15:21:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')