Linksonderin komen is wel een prestatie.quote:
Persoonlijk lukt het me vrij gemakkelijk.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Linksonderin komen is wel een prestatie.
In alle eerlijkheid vind ik niet zo vreselijk veel van beiden. Ik heb geen X of socials en ook hier reageer ik nauwelijks op dergelijke berichten, dus zie ze niet voorbij komen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat vind je concreet van mensen als Groot Wassink en Bouchallikht?
HAMAS moet definitief weg uit GAZA , anders gaat het weer gebeuren en dan nog veel en veel ergerquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je oproept tot het recht van Hamas op gewapend verzet tegen Israël ben je wat wat bij betreft extreemlinks ja.
Onbekend maakt onbemind.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Persoonlijk lukt het me vrij gemakkelijk.
Nee... VVD bij monde van Yesilgoz schept een beeld van regeren met Timmermans is heel slecht voor het land en dat willen we niet doen. Andersom doet Timmermans dat niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Timmermans trapt op dezelfde manier tegen de VVD, bijvoorbeeld in dit essay, als Y. dat doet tegen PVDAGL.
Ergens wel fascinerend inderdaad.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk, populair worden door niets te doen. Politiek in Nederland blijft belachelijk.
Een maand geleden was het verschil met de VVD nog onoverbrugbaar.quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... VVD bij monde van Yesilgoz schept een beeld van regeren met Timmermans is heel slecht voor het land en dat willen we niet doen. Andersom doet Timmermans dat niet.
Bontebal is nooit zo heilig verklaard als Omtzigt. Die heeft zich echt van een paar zetels en bespot worden terug omhoog gewerkt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens wel fascinerend inderdaad.
Dit zal nu nog wel werken, maar ik vraag me af of dit blijft zodra er scherpe debatten gaan volgen. Dan zal hij zich niet zo op de vlakte kunnen blijven houden.
Ja... die Israelische terroristen willen alle Palestijnen definitief weg uit de Gaza.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HAMAS moet definitief weg uit GAZA , anders gaat het weer gebeuren en dan nog veel en veel erger
https://speld.nl/2025/07/(...)QpYPZkpWhADsVr6yMpKAquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:35 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Bontebal is nooit zo heilig verklaard als Omtzigt. Die heeft zich echt van een paar zetels en bespot worden terug omhoog gewerkt.
Bovendien nooit weggelopen voor moeilijke keuzes en niet teveel beloofd. Het niet steunen van de asielwetten wat bij een deel gevoelig lag bijvoorbeeld, gewoon goed uitgelegd en hij stijgt verder. Ook klare wijn over de PVV. Of het steunen van sommige wetten om het beleid bij te sturen.
Ik verwacht eigenlijk dat hij prima overeind gaat blijven en zelfs premier wordt.
nee voor 2005 waren er al Palestijnen en toen was in GAZA ,de Fatah en HAMAS , HAMAS heeft Fatah toen eruit gejaagd en is de baas geworden in GAZAquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... die Israelische terroristen willen alle Palestijnen definitief weg uit de Gaza.
Dan is ook Hamas weg. Dus gaan ze verder met moorden, mensen wegdrijven van hun woonplaats...en oja.... palestijnen uithongeren ... en het einddoel moet zijn via een concentratiekamp de Palestijnen wegjagen/deporteren naar andere landen.
"nog veel erger" ? dat is toch al gaande met 60.000 Palestijnen vermoord en wie weet .... nog meer.
Hier kan je terecht: POL / De Israel-Palestina kwestie #10 Jezus is een Palestijnquote:Op woensdag 30 juli 2025 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee voor 2005 waren er al Palestijnen en toen was in GAZA ,de Fatah en HAMAS , HAMAS heeft Fatah toen eruit gejaagd en is de baas geworden in GAZA
HAMAS is een vreselijke dictator in GAZA
Ik vermoed ook dat het CDA momenteel op pole position zit. Tijdens de debatten zal niemand ook maar een gelegenheid onbenut laten om in te peperen dat een stem op Geert een verloren stem is. Yesilgoz is te schreeuwerig en te weinig verbindend om premierwaardig te zijn en ik vermoed dat het pad dat PvdAGL nu in is geslagen onder Timmermans wellicht goed ligt bij de eigen aanhang, maar veel anderen toch een tikje te radicaal is en daardoor zal afschrikken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:35 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Bontebal is nooit zo heilig verklaard als Omtzigt. Die heeft zich echt van een paar zetels en bespot worden terug omhoog gewerkt.
Bovendien nooit weggelopen voor moeilijke keuzes en niet teveel beloofd. Het niet steunen van de asielwetten wat bij een deel gevoelig lag bijvoorbeeld, gewoon goed uitgelegd en hij stijgt verder. Ook klare wijn over de PVV. Of het steunen van sommige wetten om het beleid bij te sturen.
Ik verwacht eigenlijk dat hij prima overeind gaat blijven en zelfs premier wordt.
Ik zou zeggen dat het Timmermans zou helpen als hij probeert concreter te worden met zijn plannen. En sowieso zaken als een hoger minimumloon moeten toch aanspreken?quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het CDA momenteel op pole position zit. Tijdens de debatten zal niemand ook maar een gelegenheid onbenut laten om in te peperen dat een stem op Geert een verloren stem is. Yesilgoz is te schreeuwerig en te weinig verbindend om premierwaardig te zijn en ik vermoed dat het pad dat PvdAGL nu in is geslagen onder Timmermans wellicht goed ligt bij de eigen aanhang, maar veel anderen toch een tikje te radicaal is en daardoor zal afschrikken.
Die hele wasstraat van Timmermans die nu ineens wordt neergezet als “man van de straat” is overigens ook te belachelijk voor woorden, ik kan me niet voorstellen dat iemand in deze truc trapt.
VVD zal vast wel weer vol inzetten op de tweestrijd met het ‘rode gevaar’ Timmermans en rechts Nederland trapt er vast wel weer met open ogen in.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het CDA momenteel op pole position zit. Tijdens de debatten zal niemand ook maar een gelegenheid onbenut laten om in te peperen dat een stem op Geert een verloren stem is. Yesilgoz is te schreeuwerig en te weinig verbindend om premierwaardig te zijn en ik vermoed dat het pad dat PvdAGL nu in is geslagen onder Timmermans wellicht goed ligt bij de eigen aanhang, maar veel anderen toch een tikje te radicaal is en daardoor zal afschrikken.
Die hele wasstraat van Timmermans die nu ineens wordt neergezet als “man van de straat” is overigens ook te belachelijk voor woorden, ik kan me niet voorstellen dat iemand in deze truc trapt.
Klopt. Als Timmermans GL zou lozen zou PvdA weer de grootste kunnen worden zelfs.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het Timmermans zou helpen als hij probeert concreter te worden met zijn plannen. En sowieso zaken als een hoger minimumloon moeten toch aanspreken?
Hear hearquote:Op woensdag 30 juli 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voorts: Bontenbal I, kan niet wachten.
Terug naar normaal.
Dat kunnen ze nu juist worden. Met 10 zetels ben je niet de grootste in Nederland.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Als Timmermans GL zou lozen zou PvdA weer de grootste kunnen worden zelfs.
Ik denk dat ze daarmee dan vooral stemmen naar het CDA jagen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
VVD zal vast wel weer vol inzetten op de tweestrijd met het ‘rode gevaar’ Timmermans en rechts Nederland trapt er vast wel weer met open ogen in.
Zo’n tweestrijd is wat de VVD graag wil maar Dilan is te zwak als lijsttrekker en te ongeloofwaardig als potentiële premier. De VVD wordt sowieso niet de grootste in oktober.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
VVD zal vast wel weer vol inzetten op de tweestrijd met het ‘rode gevaar’ Timmermans en rechts Nederland trapt er vast wel weer met open ogen in.
De groep middeninkomens heeft niets aan een hoger minimumloon, maar Timmermans beschouwt hen wel als rijk en trekt ze leeg. Links is voor iedereen die zichzelf enigszins kan bedruipen allang geen optie meer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het Timmermans zou helpen als hij probeert concreter te worden met zijn plannen. En sowieso zaken als een hoger minimumloon moeten toch aanspreken?
quote:Agnes Joseph keert NSC per direct de rug toe en stapt over naar BBB: ‘Voelde onvoldoende steun’
Tweede Kamerlid Agnes Joseph verruilt per direct NSC voor de BBB. Ze voelt zich onvoldoende gesteund binnen de partij, nadat ze stevig botste met toenmalig partijgenoot en minister Eddy van Hijum over de pensioenkwestie. Dat maakt Joseph woensdag bekend. Bij de verkiezingen op 29 oktober staat ze op plek acht van de conceptkandidatenlijst van de BBB.
Plek 8 bij BBB, dat gaat lastig worden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:00 schreef freako het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ende-steun~aa41fd14/
[..]
Sneu dat ze haar zetel meeneemt. En lachwekkend gespeeld door Agnes. Plek 8 is gewoon een tribuneplaats op dit moment.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:00 schreef freako het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als BBB verder komt dat 6 zetels.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:00 schreef freako het volgende:
[..]
Wat een enorm opportunismequote:Op woensdag 30 juli 2025 21:00 schreef freako het volgende:
[..]
Ik snap het wel. BBB haalt zeker geen 8 zetels, Joseph haalt nooit 17.500 voorkeursstemmen. Kan net een restzeteltje schelen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:22 schreef Tocadisco het volgende:
Snap ook niet dat BBB zich eraan waagt, want geheid dat zij nog een keer gaat overstappen naar 50Plus zodra de BBB naar haar inzicht niet voldoende aandacht aan haar paradepaardjes geeft.
Nouja het afgelopen kabinet was wat dat betreft toch veel sterker een brevet van onvermogen dam een aanbevelingsbrief.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
als ie net meer zo op de milieu toer gaat met zijn biomassa, dan had dat best weer een sociaal democratische middenpartij van belang weer kunnen worden \ jaquote:Op woensdag 30 juli 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Als Timmermans GL zou lozen zou PvdA weer de grootste kunnen worden zelfs.
Die was toch ook al bezig met 50 plus?quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:22 schreef Tocadisco het volgende:
Snap ook niet dat BBB zich eraan waagt, want geheid dat zij nog een keer gaat overstappen naar 50Plus zodra de BBB naar haar inzicht niet voldoende aandacht aan haar paradepaardjes geeft.
Er is een peiling waarin 52% tegen was door eenvandaag. Dat was wel maanden terug en de groter wordende honger kan natuurlijk invloed hebben op de meningsvorming.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
Weet iemand of er een peiling is geweest hoe Nederlanders de motie Piri beoordelen. .
De helft van de Fokkers! vinden het jodenhaat.
Toch hoor je niet veel in de media dat de helft van Nederland dit ook zo ziet.
Zijn mensen bang om hun mening te uiten? Of schamen ze zich daarvoor.
Eigenlijk is het triest dat er geen peiling was... Dus toch een taboe: het sanctioneren van Israel ?
Een klusje voor die man, toch ?... hoeheethijookalweer... notoir peiler
De motie Piri afkeuren kan om diverse redenen. Maar in hoeverre denken Nederlanders dat die motie jodenhaat is. Als je de peiling op Fok! ziet dan is het verontrustend hoe de helft van Nederland mogelijk denkt en nog meer bedenkelijkheid is dat men dat niet tot weinig zegt. Evenzo de onwil te peilen hoeveel men acht dat de motie jodenhaat is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:08 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Er is een peiling waarin 52% tegen was door eenvandaag. Dat was wel maanden terug en de groter wordende honger kan natuurlijk invloed hebben op de meningsvorming.
Bovendien: de motie inhoudelijk afkeuren is nog wel wat anders dan iemand van Jodenhaat betichten. Zie de casus Douwe bob voor het nuanceverschil tussen een actie afkeuren en grote woorden gebruiken.
Link naar de peiling:
https://eenvandaag.avrotr(...)rid-coenradie-160599
Nouja gezien het verloop van kamerleden kan Agnes nog best eens een kans maken om later terug te keren.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:48 schreef freako het volgende:
[..]
Ik snap het wel. BBB haalt zeker geen 8 zetels, Joseph haalt nooit 17.500 voorkeursstemmen. Kan net een restzeteltje schelen.
Een rekenwonder kunnen ze bij de BBB inderdaad wel gebruiken. Er moet immers ongeveer jaarlijks een nieuwe rekenmethode verzonnen waarmee het stikstofprobleem wordt opgelost, totdat die weer door de rechter wordt afgeschoten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Tja, Agnes wil gewoon in De Kamer blijven om mensen te vervelen met haar onheilsprofetieen omtrent het nieuwe pensioenstelsel. Bij BBB kunnen ze wel een rekenwonder gebruiken want Caro heeft dyscalculie en Henk is ook geen econoom, dus zal haar wel een redelijke positie op de kieslijst zijn aangeboden.
Henk Vermeer is een clown.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Tja, Agnes wil gewoon in De Kamer blijven om mensen te vervelen met haar onheilsprofetieen omtrent het nieuwe pensioenstelsel. Bij BBB kunnen ze wel een rekenwonder gebruiken want Caro heeft dyscalculie en Henk is ook geen econoom, dus zal haar wel een redelijke positie op de kieslijst zijn aangeboden.
nou Agnes is zeker niet dom en weet meer dan menigeen dat het huidige paternalistische pensioenstelsel dat stamt uit de jaren 50 van de vorige eeuw zo fout is als maar kanquote:Op woensdag 30 juli 2025 22:59 schreef -XOR- het volgende:
quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een rekenwonder kunnen ze bij de BBB inderdaad wel gebruiken. Er moet immers ongeveer jaarlijks een nieuwe rekenmethode verzonnen waarmee het stikstofprobleem wordt opgelost, totdat die weer door de rechter wordt afgeschoten.
Er moet inderdaad een andere rekenmethode komen, een die door TNO geadviseerd wordt,quote:https://www.rivm.nl/stikstof/actueel
Het RIVM heeft de stikstofdeposities van de agrarische bedrijven en de industrie bij elkaar opgeteld.
Op basis van de emissies per zone komt het RIVM op onderstaande gemiddelde stikstofdepositie uit op alle stikstofgevoelige gebieden (exclusief de grote wateren):
in het Natura 2000-gebied zelf: ongeveer 30 mol N/ha/jaar
binnen de zone van 250 meter: ongeveer 57 mol N/ha/jaar
binnen de zone van 500 meter: ongeveer 82 mol N/ha/jaar
binnen de zone van 1000 meter: ongeveer 127 mol N/ha/jaar
Het gaat hierbij om gemiddelden. Per gebied verschillen de uitkomsten.
De huidige norm van 0,0005 is niet te meten, door niemand, alleen theoretisch te berekenen , zelfs in een oud koffiefilter zit meer stikstof in de koffiedik dan verantwoord is voor een heel Natura2000 gebied, want de meetmethode AERIUS kan geen ondergrens van 0,0005 meten, ook geen 0,05 , ook geen 0,5 zelfs niet 1 mol, alleen theoretisch berekenenquote:AI-overzicht
Het TNO advies over een nieuwe ondergrens voor stikstofdepositie is 1 mol per hectare per jaar.
Dit is een voorstel om de huidige ondergrens van 0,005 mol/ha/jaar te verhogen, omdat stikstofdepositie onder de 1 mol/ha/jaar te gering is om betrouwbaar te meten en aan een bron te koppelen voor besluitvorming.
Stikstof is voor de natuur wat Vitamine C is voor de mens, vooral NH3, het groeit als een achtelijke allemaalquote:Koffiedik wordt aanbevolen als meststof vanwege de hoge concentratie stikstof.
Stikstof is inderdaad een essentiële voedingsstof voor gezonde en krachtige plantengroei.
Toch hebben planten meer nodig dan alleen stikstof.
Hoewel koffiedik rijk is aan stikstof, zijn de andere twee belangrijke voedingsstoffen - kalium en fosfor - slechts in lage concentraties aanwezig.
Hier ligt het probleem: planten hebben kalium nodig voor weerstand tegen hitte, droogte, vorst en ongedierte.
Fosfor bevordert een gezonde vrucht- en bloemvorming en versterkt de wortels.
Bemesting met alleen koffiedik resulteert dus in ondervoeding.
Een complete meststof met alle noodzakelijke hoofd- en sporenelementen (NPK meststof) is onmisbaar voor de langdurige gezondheid van planten.
Koffiedik als compostversneller
Maak je geen zorgen: je kunt koffiedik nog steeds nuttig gebruiken!
Het verrijkt keukenafval in je composthoop.
Het koffiedik en de koffiefilter zullen samen composteren
Zelfs koffiepads kunnen zonder problemen op de composthoop worden gegooid.
Het stikstofrijke koffiedik versnelt het ontbindingsproces.
quote:Wat doet stikstofoxide met je lichaam?
Stikstofoxide ook bekend als NO -Nitric oxide wordt bij inspanning en beweging vrijgemaakt aan de binnenkant van je bloedvaten.
Het zorgt voor vaatverwijding en dat is goed voor doorbloeding, hartvaten maar ook voor je hersenen.
quote:AI-overzicht
Stikstofmonoxide (NO), ook bekend als stikstofoxide, speelt een belangrijke rol bij de verwijding van bloedvaten. Dit proces, vasodilatatie genaamd, verbetert de bloedcirculatie en zuurstofvoorziening in het lichaam
Kun je stikstofoxide als supplement nemen?
Stikstofmonoxidesuppletie heeft veel gunstige en stimulerende effecten op het hart .
Deze effecten omvatten een verlaging van de bloeddruk en arteriële stijfheid en een verbetering van de bloedstroom in de halsslagader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |