Dilan praat gewoon inhoudsloos mee het op dat moment populaire narratief. Alleen kom je niet heel geloofwaardig over als dat narratief (en dus je uitspraken) gedurende je korte periode als lijsttrekker meerdere keren wijzigen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:30 schreef tizitl2 het volgende: [..] Radicaal links komt nauwelijks van de grond joh; PvdD stijgt niet, Denk niet, de SP nauwelijks, Bij1 bestaat nauwelijks meer en de communisten zijn op 3,5 paardenkop in de lokale politiek na volledig uitgefaseerd. Dus nee linksextremisten zijn niet in trek, in ieder geval niet qua zetels. Wat in trek is zijn rechtsradicale partijen en middenpartijen. Het probleem wat Yesilgöz echter steeds voor zichzelf creëert is dat het niet beiden kan. Of je gaat schreeuwen als Wilders, of je kiest voor een redelijk imago als staatsvrouw. Nu schreeuwt ze zichzelf voorbij met bijvoorbeeld achterlijke teksten over een Douwe Bob (maar er zijn meer voorbeelden) als het om het midden gaat, maar niet hard genoeg om de radicale kant aan te spreken. Dan lekt het dus aan beide kanten.
Dat de arbeidsproductiviteit in Nederland zich niet geweldig ontwikkelt en bij overheden die ontwikkeling bijna nul of zelfs negatief is, is toch geen nieuws? Bijna iedere overheidsinstantie is afgelopen jaren met 20-30% gegroeid, maar je maakt mij niet wijs dat er ook 20-30% meer werk/producten/diensten of kwaliteit is geleverd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:20 schreef Hexagon het volgende: [..] Nou kom maar met een onderbouwing dan. In plaats van wat te roepen hier. Welke ambtenaren doen te weinig en kunnen weg?
Nee, juist niet. Het komt door die mythe die ik ook al eerder aangestipt heb. Het is een excuus. Er moet meer gedaan worden (is vaak niet eens waar, maar goed) => meer mensen aannemen. Die reflex is waar het misgaat. En dan maakt het voor mij niet uit of er dan voltijd ambtenaren of externen bijgehaald worden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jij lijkt te denken dat het ambtenarenapparaat voor de lol is uitgebreid...
Bedankt voor het maken van mijn puntquote:Op woensdag 30 juli 2025 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat de arbeidsproductiviteit in Nederland zich niet geweldig ontwikkelt en bij overheden die ontwikkeling bijna nul of zelfs negatief is, is toch geen nieuws? Bijna iedere overheidsinstantie is afgelopen jaren met 20-30% gegroeid, maar je maakt mij niet wijs dat er ook 20-30% meer werk/producten/diensten of kwaliteit is geleverd.
Ik denk dat ook wel een heel groot probleem is dat er veel kennis is verdwenen en nu ingehuurd wordt. Dat kost klauwen met geld. Daarnaast zijn de IT systemen natuurlijk een complete ramp. Geen idee hoe je dat gaat fixen en goed gaat houden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Het komt door die mythe die ik ook al eerder aangestipt heb. Het is een excuus. Er moet meer gedaan worden (is vaak niet eens waar, maar goed) => meer mensen aannemen. Die reflex is waar het misgaat. En dan maakt het voor mij niet uit of er dan voltijd ambtenaren of externen bijgehaald worden.
De 'hersteloperatie' van het toeslagenschandaal is vooral door deze mythe én door de belachelijke regeldruk opgelegd door politici en media een complete ramp geworden. Maar niemand die er iets over durft te zeggen. Als bijvoorbeeld D66 zou roepen: koop de rest af met 5k en stop er mee zou ik vrijwel zeker op Jetten stemmen. Hoezeer ik ook vind dat hij keihard gefaald heeft tot nu toe.
Alleen de methode die je voorstelt om het te bereiken is volslagen ridicuulquote:Op woensdag 30 juli 2025 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor het maken van mijn punt
Welke politici van GL/PvdA vind je extreemlinks. Ik zie ze niet in de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel, ze zitten bij PvdA-GL nu. Zowel in de achterban als bij de politici.
Ik heb zo'n vermoeden dat Piri wordt bedoeld. Past niet in het narratief, maar komt van de PvdA.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke politici van GL/PvdA vind je extreemlinks. Ik zie ze niet in de Tweede Kamer.
Misschien denk je aan een lokaal iemand . Wie en hoevelen zijn extremist
Piri is niet extreemlinks. Ook niet radicaallinks .quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat Piri wordt bedoeld. Past niet in het narratief, maar komt van de PvdA.
Nou ja dat is een beetje een catch-22 hé. Die consultants en externen worden ingehuurd juist om er voor te zorgen dat het 'zorgvuldig' gaat, want dat is de eis. Politici en media zijn simpelweg niet tevreden als de overheid pragmatisch handelt. In het voorbeeld van de toeslagenhersteloperatie wordt dit heel duidelijk, de 30k die uitgekeerd werd was de pragmatische oplossing. Eigenlijk veel te ruim en je beloont er ook een hele bak fraudeurs mee, maar goed. Zo'n operatie kan je nog opzetten en zoals jij zegt, liever wat meer geld teruggeven aan mensen die benadeeld zijn dan te weinig of aan consultants. Dus de opzet aan de start was niet verkeerd, gewoon die 30k en dan voor de mensen die zwaarder benadeeld waren wat dieper graven en een bedrag uitkeren op basis van maatwerk.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En inderdaad de overheid mag wel eens pragmatisch omgaan met de zaken die verkeerd gaan. Liever mensen wat te veel terug geven, dan dat alles naar consultants gaat.
Je kan natuurlijk geen namen noemen van die politici, want die zijn er niet. Check je fantasietjes toch eerstquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
In plaats daarvan worden sommige politici soms boos als er bedrijven zijn met 'maar' 48% vrouwen in het bestuur ofzo.
Zoek eens op wat een hyperbool is. Kom dan maar eens terug met een inhoudelijke reactie.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk geen namen noemen van die politici, want die zijn er niet. Check je fantasietjes toch eerst
Er is een reden dat er meer ambtenaren komen. Niet omdat die uit de ruimte gezonden worden en hier een baan toegewezen krijgen. Maar omdat het volk uiteindelijk veel meer van de overheid wil.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe en waarom? Leg het eens uit.
Nogmaals: de hoeveelheid ambtenaren is geëxplodeerd, alles is zowel veel langer gaan duren als veel duurder geworden. Met die werkelijkheid zul je moeten rekenen, niet met jouw fantasie.
quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is een reden dat er meer ambtenaren komen. Niet omdat die uit de ruimte gezonden worden en hier een baan toegewezen krijgen. Maar omdat het volk uiteindelijk veel meer van de overheid wil.
Om een voorbeeld te noemen. Als er ergens iets mis gaat roepen de burgers meteen
"DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! WAAROM MAG DIT VAN DE OVERHEID!!! ER MOET AANGEPAKT WORDEN!!!"
Daar geeft de politiek dan gehoor aan, en dan komen er meer ambtenaren.
quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Het komt door die mythe die ik ook al eerder aangestipt heb. Het is een excuus. Er moet meer gedaan worden (is vaak niet eens waar, maar goed) => meer mensen aannemen. Die reflex is waar het misgaat. En dan maakt het voor mij niet uit of er dan voltijd ambtenaren of externen bijgehaald worden.
De 'hersteloperatie' van het toeslagenschandaal is vooral door deze mythe én door de belachelijke regeldruk opgelegd door politici en media een complete ramp geworden. Maar niemand die er iets over durft te zeggen. Als bijvoorbeeld D66 zou roepen: koop de rest af met 5k en stop er mee zou ik vrijwel zeker op Jetten stemmen. Hoezeer ik ook vind dat hij keihard gefaald heeft tot nu toe.
Als D66 dat zou voorstellen krijg je weer een hoop mekkeraarsquote:
Jij fantaseert foute meningen van anderen . En dat noem je hyperbool. Mooi woord, om leugens te verbergenquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoek eens op wat een hyperbool is. Kom dan maar eens terug met een inhoudelijke reactie.
Oh wacht.
Is dat zo? Wordt het aantal ambtenaren niet juist al jaren teruggebracht? Ik heb geen cijfers paraat, het is een oprechte vraag. Mijn indruk is juist vroeger de overheid veel ambtenaren in dienst had en daarmee zelf in staat was hun activiteiten uit te voeren, terwijl de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer werk naar externe partijen is geschoven.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is een reden dat er meer ambtenaren komen. Niet omdat die uit de ruimte gezonden worden en hier een baan toegewezen krijgen. Maar omdat het volk uiteindelijk veel meer van de overheid wil.
Om een voorbeeld te noemen. Als er ergens iets mis gaat roepen de burgers meteen
"DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! WAAROM MAG DIT VAN DE OVERHEID!!! ER MOET AANGEPAKT WORDEN!!!"
Daar geeft de politiek dan gehoor aan, en dan komen er meer ambtenaren.
Het gaat voornamelijk om de achterban (hier een lijstje:)quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk geen namen noemen van die politici, want die zijn er niet. Check je fantasietjes toch eerst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die de partij in een wurggreep houdt, voor materialisatie daarvan verwijs ik gemakshalve naar de wanstaltige vertoning tijdens het laatste congres-van-twee-congressen. Daarnaast zijn figuren als Bouchallikht en Amsterdamse lijsttrekker Groot Wassink natuurlijk makkelijk op dat lijstje te plaatsen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
Zoek nou maar eens op wat hyperbool betekent kereltje. Het zal je goed doenquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij fantaseert foute meningen van anderen . En dat noem je hyperbool. Mooi woord, om leugens te verbergen
Ja dat stijgt al jarenquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Wordt het aantal ambtenaren niet juist al jaren teruggebracht? Ik heb geen cijfers paraat, het is een oprechte vraag. Mijn indruk is juist vroeger de overheid veel ambtenaren in dienst had en daarmee zelf in staat was hun activiteiten uit te voeren, terwijl de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer werk naar externe partijen is geschoven.
Dat is correct. Dus ben je het met me eens dat in reflex meer ambtenaren aannemen niet helpt?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als D66 dat zou voorstellen krijg je weer een hoop mekkeraars
"WRAAAAAAAAAAH, MISSCHIEN KRIJGEN MENSEN GELD WAT ZE ANDERS NIET KRIJGEN, EN IK NIET!!!! DAT MAG NIET!!! HET ZAL TOT DE LAATSTE CENT BEREKEND WORDEN!!!!!!"
Zekerquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is correct. Dus ben je het met me eens dat in reflex meer ambtenaren aannemen niet helpt?
Ah interessant, ik dacht dat de externe inhuur juist ten koste van eigen medewerkers zou gaan. Maar de rijksoverheid neemt gewoon van allebei meer aanquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat stijgt al jaren
https://www.ewmagazine.nl(...)n-ambtenaren-36320w/
Maar dat krijg je met veeleisende burgers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |