In dit topic zitten vooral postbezorgers en een enkele postbode. Niemand van de pakketservice. Maar voor zover ik weet neemt PostNL altijd de track & trace code over van Royal Mail, dus als de code nog niet herkend wordt betekent dat meestal dat PostNL het pakje nog niet verwerkt heeft. Als het nog bij de douane ligt kun je niet veel meer doen dan rustig afwachten.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh fijn een Post NL topic. Misschien dat iemand mij kan helpen.
Een vriendin heeft voor mij in Engeland een pakje verstuurd naar mij via Royal Mail met track and trace. Volgens die track and trace ligt dat pakje alweer 2 weken bij de Nederlandse douane (customs). Ik zou graag willen weten wanneer mijn pakje bezorgd kan worden en ik hoop niet dat hij kwijt raakt, want het is best iets bijzonders. Punt is dat Post NL de track and trace niet herkend, alleen de Royal Mail. Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Wachten? Contact leggen met Royal Mail? Toch contact leggen met Post NL (die mijn tracking niet herkent dus ik vraag me af of ze me kunnen helpen?).
Bij de douane hebben ze ook een achterstand. Vanuit Engeland kan rustig een maand duren.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vriendin heeft voor mij in Engeland een pakje verstuurd naar mij via Royal Mail met track and trace. Volgens die track and trace ligt dat pakje alweer 2 weken bij de Nederlandse douane (customs). Ik zou graag willen weten wanneer mijn pakje bezorgd kan worden en ik hoop niet dat hij kwijt raakt, want het is best iets bijzonders. Punt is dat Post NL de track and trace niet herkend, alleen de Royal Mail. Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Wachten? Contact leggen met Royal Mail? Toch contact leggen met Post NL (die mijn tracking niet herkent dus ik vraag me af of ze me kunnen helpen?).
Een maand? Wow. Dan wacht ik nog even af.quote:Op maandag 7 juli 2025 23:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Bij de douane hebben ze ook een achterstand. Vanuit Engeland kan rustig een maand duren.
sinds ze uit EUR economische ruimte zijn ,is het een stuk trager geworden,als iets een te hoge waarde heeft komen er ook nog extra kosten bij(invoerkosten , e.d.) zelf drijf ik echt geen handel meer met engelse verkopers, teveel betalen voor iets van niets,en de daarbijkomende traagheid.Mooier is het er dus niet op geworden.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
hier liep het ook helemaal uit de hand, al jaren geleden,er werd vaak op zondag bezorgd, ipv vrij/za, ja daar komen klachten van,toen hebben ze na een tijd besloten om er helemaal mee te stoppen.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vergeet niet dat dergelijke bezorgers vaak zeer intensieve begeleiding nodig hebben, waarvoor je ook weer daartoe geschoolde begeleiders nodig hebt, en hun werktempo over het algemeen veel lager ligt.
'Het is erg druk! Je post kan wat langer onderweg zijn'.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:51 schreef V__L_N het volgende:
Wat heerlijk dat zomerdal. 2,5 uur plustijd... Man alsof ze weken aan post aan het inhalen zijn
Ik had gisteren ook nog Kampioenen (die 2 weken geleden al bezorgd hadden moeten zijn) en nog een paar verdwaalde Consumentengidsen van vorige week dinsdag, plus de Nieuwe Oogst van afgelopen donderdag. En ik miste de helft van de machinepost, en die zat er vandaag (daldag) tussen. Nee, het gaat weer lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Nou dat langer onderweg klopt wel. Was nu nog kampioenen aan het weglopen. Had die van mezelf 3 weken geleden al in huis. Dat soort dingen gaan echt nergens meer over.
En weer eens wat geraaskal van professor Schinkel. Waarom wordt elke keer deze pseudowetenschapper erbij gehaald als er weer eens wat over PostNL en concurrentie te melden valt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:51 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/per-ongeluk-geprivatiseerd
ja zeker een heel drama,hoop dat ze de verantwoordelijken hard aanpakken zodat ze het nooit meer zullen vergeten,wat ze aangericht hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:05 schreef Bladblazer het volgende:
Weer even een paar maanden aan berichten bij gelezen. Nog steeds erg blij dat ik niet meer bij deze ballentent werk....
Dit is trouwens ook schandalig:
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-hebben-geleid.html
Zolang de kosten stijgen en de volumes dalen krijgen ze op termijn wel een soort van subsidie of verruiming in bezorgtijd. De overheid zit er ook niet op te wachten dat PostNL de bezorging teruggeeft of stopt.. maar ik dacht eigenlijk dat het jaren geleden al einde oefening was maar jullie zijn veel te loyaal aan het bedrijf. Er zijn veel betere betaalde banen waar je wel gewoon van kan rondkomen zonder rare fratsen als zomerdal en uren afsnoepen..quote:Op zondag 13 juli 2025 20:25 schreef zerebus het volgende:
Als ik heel eerlijk ben hoop ik dat die subsidie er niet komt en dat het bezorgen gewoon binnen 24 uur moet. Het 1e omdat het te idioot voor woorden is om subsidie te vragen terwijl de managers niks inleveren. Het 2e omdat het verruimen van de bezorgtermijn alleen maar voor drukkere wijken en een hogere werkdruk gaat zorgen, bovendien heb ik het idee dat ze dit vooral willen om boetes te voorkomen.
Verder kunnen er volgens mij bij het management ook best wel wat uit, het bedrijf lijkt tegenwoordig een soort van omgekeerde sociale werkplek, waar onderaan het echte werk door normale mensen gedaan wordt. Ondertussen moet bovenin een zwakbegaafde bedrijfstop bezig worden gehouden en komen ze met alle krankzinnige plannen van afgelopen jaren. Denk aan het bomvest, onlogisch bezorgen etc.
Heeft in mijn geval weinig met loyaliteit te maken. Ik doe dit werk al meer dan 25 jaar, en het idee dat ik iets anders zou moeten gaan doen, leidt tot enorme stress. Ik ben geen liefhebber van verandering. Plus, ik zou niet weten wat ik dan voor ander werk zou moeten doen. De zorg of de horeca zijn om medische redenen te zwaar voor mij, en heel de dag op een kantoor achter een computerscherm zitten lijkt me ook verschrikkelijk.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Zolang de kosten stijgen en de volumes dalen krijgen ze op termijn wel een soort van subsidie of verruiming in bezorgtijd. De overheid zit er ook niet op te wachten dat PostNL de bezorging teruggeeft of stopt.. maar ik dacht eigenlijk dat het jaren geleden al einde oefening was maar jullie zijn veel te loyaal aan het bedrijf. Er zijn veel betere betaalde banen waar je wel gewoon van kan rondkomen zonder rare fratsen als zomerdal en uren afsnoepen..
Dit vind ik dus best een goed initatief. Heb zelf ook al een paar meldingen gedaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:45 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.upday.com/nl/(...)tsbare-buren/3jdkv1r
https://www.bnnvara.nl/ka(...)ijk-kwetsbare-mensenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dit vind ik dus best een goed initatief. Heb zelf ook al een paar meldingen gedaan.
Ook weer een hoop mensen die de benaming van zowel bedrijf als personeel niet kennen. Letten jullie "postbodes" van "Post Punt En El" wel op of mensen niet teveel spulletjes kopen?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/ka(...)ijk-kwetsbare-mensen
die 1e reactie , domme mensen zijn er toch
quote:Lastig....de een van Post.nl zal zich ertoe geroepen voelen en de ander zal zijn schouders ophalen...overigens,hier in de flat woont een bejaarde met zijn dochter,hij in de 80,gesloopt door Corona,kan niets meer..,zij in de 50 schat ik,met het geestelijk vermogen van een 6-8 jarige ofzo,koopt alles wat los en vast zit bij Alie en Bol..krijgt derhalve veel bezorgers aan de deur,die het afgeven en weer weg zijn..de enorme vervuilde stinkende situatie binnen niet meekrijgen..hoe zien deze post.nl-ers dit dan..?
die 2e rangs gedachten gaat ze een keer opbreken,heb je ook gezien dat er meer volk bij komt, in die schema's zie ik nog steeds teveel kosten, welke wel beter richting de uitvoering kunnen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De uitkomsten waren geen verrassing, ik denk dat de meeste postbezorgers ook wel hadden kunnen aangeven waaraan het schort (onvoldoende betrokkenheid, slechte communicatie, etc),
Ik maak geen meldingen meer, het duurt minstens een maand voordat je er een, nietszeggend, antwoord op krijgt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder moeten wij het kennelijk melden als er niet-24 uurs post in de dalwijken zit.
waar, nooie verhalen dat ze met het (zoveelste)nieuwe systeem iedereen weer naar het zin ,willen maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:41 schreef V__L_N het volgende:
Het bedrijf wil geen seconden extra uitbetalen
hier worden de meldingen gewoon afgesloten,zonder enig wederhoor en vaker dan men denkt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:04 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ik maak geen meldingen meer, het duurt minstens een maand voordat je er een, nietszeggend, antwoord op krijgt.
Dat dit in de nieuwsbrief van de OR moet staan duidt er toch wel op dat het zeer vaak gebeurt. Dan begrijp ik niet waarom er niet eerder in het sorteerproces wordt ingegrepen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder moeten wij het kennelijk melden als er niet-24 uurs post in de dalwijken zit. Ja, dan blijf ik aan de gang! Want het gebeurt heel vaak dat Voorbereiden een stapel post voor mijn X-wijk op dinsdag over het hoofd ziet, en het er dan maar wpoensdag bij doet. Of ze gooien het tussen een verkeerde wijk op dinsdag, de bezorger stickert het af en gooit het in de oranje bus, en de volgende dag zit het bij mij. Dat moeten we dan allemaal gaan melden bij OR en teamleider, liefst met foto's erbij?
Je moet tegenwoordig als depothouder materiaal aanvragen via het meldingensysteem. Zelfs die worden gewoon dicht gegooid en dan heb je na 2/3 maanden nog niks ontvangen...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier worden de meldingen gewoon afgesloten,zonder enig wederhoor en vaker dan men denkt.
ja het gaat nergens meer over,dan verwachten ze nog dat alle neuzen een kant op staan.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig als depothouder materiaal aanvragen via het meldingensysteem. Zelfs die worden gewoon dicht gegooid en dan heb je na 2/3 maanden nog niks ontvangen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |