abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218634212
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Postbodes ja?
[..]
He kijk, hoogleraar Schinkel mag weer eens zijn mening geven @:Kramerica-Industries! Blijkbaar is "sympathiek" ook een objectieve graadmeter waarmee je kunt bepalen of een commercieel bedrijf zou moeten bestaan.
[..]
Ik denk dat het nog wel eens zou kunnen tegenvallen hoeveel partijen om de vijf jaar met elkaar zouden willen "strijden" om voor minieme marges post te mogen bezorgen...
Als ze de post teruggeven aan de overheid zullen er vast ook veel bezorgers afvallen, i.v.m betere /strengere screening(justis)niet dat dat verkeerd is,de rotte appels haal je er dan zo tussenuit.Een postnl doet maar een eenmalige screening, daarna weten ze never of je nog iets uitgevreten hebt. Mocht dit zo doorgaan,ben ik weleens benieuwd naar de resultaten.
pi_218635543
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)vrezen-voor-hun-baan
[..]
Liever niet.. 5 jaar is niks. En het gaat nooit beter worden. Alleen maar problemen doorschuiven op de volgende winnende partij..
En weer die Schinkel. Werkelijk in elk artikel over PostNL en concurrentie wordt deze prutsprofessor opgevoerd. In het 8 Uur Journaal werd hij ook al geïnterviewd. Zijn er geen andere economen in Nederland te vinden, of is deze man in feite een betaald lobbyist in dienst van een concurrent van PostNL? Hoe meer stukken van zijn hand ik lees, hoe meer bij mij de indruk oprijst dat deze man is blijven hangen in economische opvattingen die 20 jaar geleden gangbaar waren, maar inmiddels achterhaald zijn. Inmiddels zijn steeds meer mensen er wel van doordrongen dat je niet elke sector moet privatiseren, en dat concurrentie niet per definitie leidt tot lagere prijzen en betere service. Als de prijzen al dalen dan komt dit vaak door uitgeklede service of uitgeklede arbeidsvoorwaarden bij het personeel. Dat hebben we in het verleden ook gezien bij Selektmail, Sandd en PostNL's eigen prijsvechter VSP Post. Maar meneer Schinkel heeft dat denk ik even gemist.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218638082
Op het nieuws heb je wel vaker twijfelachtige experts. Zie bijvoorbeeld ook het hele debacle met Rian van Rijbroek…
pi_218643356
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ze flikken wel meer dingen die niet koosjer zijn,dat is ook een van de redenen,dat er niet heel veel animo voor het werk is.
Dat kan er mee te maken hebben, ik weet niet in hoeverre mensen op de hoogte zijn van het reilen en zeilen bij PostNL voordat ze er aan de slag gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Juridisch mag dat absoluut niet, maar veel bezorgers laten zich helaas piepelen. Uit angst dat hun contract niet wordt verlengd, of omdat ze geen zin hebben in ruzie met de baas. En dan zijn er nog bezorgers met een aanvullende uitkering voor wie het financieel weinig uitmaakt of ze die extra uren uitbetaald krijgen of niet (hoewel ze dan natuurlijk wel extra verlofopbouw mislopen). De bezorgers van Sandd hadden het nog veel slechter, die kregen aanvankelijk stukloon waarmee je meestal het minimumloon niet haalde. En toen Sandd uiteindelijk bij wet gedwongen werd de bezorgers per uur te betalen, kregen mensen inderdaad bijv. 2 uur betaald voor een wijk die je niet sneller dan 3 uur kon lopen. En in hun CAO stond ook nog eens dat je nooit recht had op uitbetaling van meer uren dan de computer van Sandd op basis van de norm (die nagenoeg onhaalbaar was) had uigerekend. Een CAO die dan ook geen enkele fatsoenlijke bond wilde ondertekenen, uitgezonderd een of ander schimmig bondje met de nietszeggende naam Landelijke Belangen Vereniging.
Persoonlijk zou ik er dan snel klaar mee zijn, of wat hier ook al werd gezegd: terug naar het depot met wat je over hebt en dat ze het maar uitzoeken. Gelukkig heb ik hier nooit problemen gehad met het goedkeuren van uren, andere collega's ook niet. Iedereen die ik ken plust ook als het nodig is en meeste collega's zijn minder positief dan in het verleden over PostNL wat er ook aan bijdraagt dat bijvoorbeeld niemand meer mint. Niet dat dat iets is wat verplicht is, maar een aantal mensen deden dat nog wel eens.

Bij Sandd moest je ook nog eens het zelf gaan sorteren. Nu is het bij PostNL ook wel meer naar de bezorgers verschoven kwa handelingen (zoals het sorteren op straat of 'samenvoegen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:38 schreef V__L_N het volgende:

[..]
De regels zeggen dat het goedgekeurd moet. Maar lc's krijgen een quota voor plustijd. Dus sommige zijn er rustig onder en sommige niet. Ik heb er 1 die als maatstaf had dat ie elke dag minimaal 5 mensen met plustijd belde en die moesten dan uitleggen waarom en wat. Als ie twijfelde moest ie het wel goedkeuren maar dan ging ie bv zeggen dat ie een keer komt meelopen. Of favo postnl truukje, zeggen dat dingen niet tellen als werktijd of dat het onder overservice valt. Ik ken aardig wat bezorgers die niet of weinig durven plussen.
[..]
Juridisch mag het niet. Je moet er iets voor terug geven. Dus of tvt of gvt. Maar de postnl legt de verantwoording voor het claimen van de tijd bij de bezorgers en het goedkeuren van de tijd bij de laag erboven. Dat zorgt voor veel creatieve dingen.

Waarom denk je dat de postnl zo weinig personeel heeft? Het is een enorm flexibele baan. Je kan het uitvoeren tussen 9 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds. Geen diploma's nodig... Waaaarom zouden niet meer mensen het willen doen? En waarom haken de meeste mensen in de eerste paar weken al weer af?
Jammer is dat wel, in plaats van maar geld proberen weg te halen bij de onderste laag en keer wat extra waardering. Misschien helpt dat meer voor het aantrekken van personeel? Net als dat minnen vrijwillig is maar er wel op blijven hameren dat dat zo hoort om het wel te doen. Bij ons depot stopt er nu ook weer iemand mee. In het afgelopen jaar is er niemand bijgekomen. Keertje iemand die zou beginnen maar was überhaupt nooit komen opdagen.
pi_218644480
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:47 schreef Semargofni het volgende:
Dat kan er mee te maken hebben, ik weet niet in hoeverre mensen op de hoogte zijn van het reilen en zeilen bij PostNL voordat ze er aan de slag gaan.
ze kunnen zich hier inlezen :)
pi_218672719
En 3 keer raden welke econoom er ook weer z'n plasje over mag doen?

https://www.tweedekamer.n(...)er-wijziging-postwet
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218672728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En 3 keer raden welke econoom er ook weer z'n plasje over mag doen?

https://www.tweedekamer.n(...)er-wijziging-postwet
Overigens ook bijzonder dat DHL de directeur communicatie stuurt ipv iemand van de werkvloer zoals de rest van de bedrijven. Ik verwacht overigens niet veel van morgen. De 'uitdagende' marktomstandigheden van PostNL zullen wel worden erkend maar gezien de politieke status van het land zullen besluiten weer worden uitgesteld...
pi_218672879
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Overigens ook bijzonder dat DHL de directeur communicatie stuurt ipv iemand van de werkvloer zoals de rest van de bedrijven. Ik verwacht overigens niet veel van morgen. De 'uitdagende' marktomstandigheden van PostNL zullen wel worden erkend maar gezien de politieke status van het land zullen besluiten weer worden uitgesteld...
Nog bijzonderder dat de bvpp niet komt opdagen voor dit soort dingen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218677960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 00:18 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Nog bijzonderder dat de bvpp niet komt opdagen voor dit soort dingen...
Gelukkig was het FNV er wel. Ik denk dat die eerder zullen opkomen voor de postbezorgers dan de BVPP, die vaak toch meer aan de kant van het management schijnt te staan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218678554
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Gelukkig was het FNV er wel. Ik denk dat die eerder zullen opkomen voor de postbezorgers dan de BVPP, die vaak toch meer aan de kant van het management schijnt te staan.
uit het stuk:Achtergrond
Nederlanders versturen steeds minder brieven en kaarten. Sinds 2009 daalt het aantal met zo’n zeven procent per jaar.
dat is minder dan waar wij ieder jaar mee geconfronteerd worden,ik lees ieder jaar -10%
pi_218678878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
uit het stuk:Achtergrond
Nederlanders versturen steeds minder brieven en kaarten. Sinds 2009 daalt het aantal met zo’n zeven procent per jaar.
dat is minder dan waar wij ieder jaar mee geconfronteerd worden,ik lees ieder jaar -10%
PostNL voorspelt ieder jaar een volumedaling van rond de 10% en baseert daar ook onze looptijdreductie op. Achteraf blijkt de volumedaling vaak lager uit te vallen, maar denk maar niet dat je 1 minuut terug krijgt omdat ze achteraf te veel tijd van je wijk hebben afgehaald. En de pakjes nemen wel nog steeds toe, maar dat is blijkbaar geen reden om er tijd bij te geven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218679137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
PostNL voorspelt ieder jaar een volumedaling van rond de 10% en baseert daar ook onze looptijdreductie op. Achteraf blijkt de volumedaling vaak lager uit te vallen, maar denk maar niet dat je 1 minuut terug krijgt omdat ze achteraf te veel tijd van je wijk hebben afgehaald. En de pakjes nemen wel nog steeds toe, maar dat is blijkbaar geen reden om er tijd bij te geven.
Dat terwijl pakjes echt tijd kosten , vaak aanbellen, brietjes schrijven, naar de retailer etc
pi_218684249
Rechter: overheid hoeft geen subsidie aan PostNL te verlenen

https://nos.nl/artikel/25(...)n-postnl-te-verlenen
  vrijdag 5 september 2025 @ 10:28:08 #164
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218684704
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Gelukkig was het FNV er wel. Ik denk dat die eerder zullen opkomen voor de postbezorgers dan de BVPP, die vaak toch meer aan de kant van het management schijnt te staan.
Klopt, daarom ben ik ook lid van de fnv. De cnv was er ook. Beide met een goed verhaal. De leden leken echter meer en bijzonder gecharmeerd van het verhaal van die kletsmajoor van een proffessor. Totaal onrealistisch verhaal over stukjes van de upd naar de overheid en dan aanbesteden. Hij deed het voorkomen alsof de sorteercentra er vooral waren voor de upd en dat die dus dan daar bij hoorde. Ook een beetje alsof die gedraaid worden door een klein deel van het personeel. Ipv dat de sorteermachines van de postnl 80% zakelijke post draaien enzo. Dat overschaduwde dat deel van het verhaal wel. Ik vond het verhaal van van Unck slap trouwens.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
uit het stuk:Achtergrond
Nederlanders versturen steeds minder brieven en kaarten. Sinds 2009 daalt het aantal met zo’n zeven procent per jaar.
dat is minder dan waar wij ieder jaar mee geconfronteerd worden,ik lees ieder jaar -10%
Ik hoorde van Unck ook zeggen gisteren. Er is nu 70% minder post dan 20 jaar geleden... Met 7% per jaar in een rechte lijn kom je idd op dat getal uit. We hebben natuurlijk covid jaren gehad die beter gingen. De dip daarna zal wel iets harder zijn geweest.

Ik vermoed sterk dat 10% de postnl inhaalslag is. Like het is 7%, maar we besparen voor 10% want dan houden we iets speelruimte over.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218684764
En het spelletje gaat beginnen: PostNL wil na vonnis af van wettelijke verplichting op postbezorging

https://nos.nl/artikel/25(...)ing-op-postbezorging

https://www.postnl.nl/ove(...)ng-verplichting-upd/
pi_218685103
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Postbodes ja?
[..]
He kijk, hoogleraar Schinkel mag weer eens zijn mening geven @:Kramerica-Industries! Blijkbaar is "sympathiek" ook een objectieve graadmeter waarmee je kunt bepalen of een commercieel bedrijf zou moeten bestaan.
[..]
Ik denk dat het nog wel eens zou kunnen tegenvallen hoeveel partijen om de vijf jaar met elkaar zouden willen "strijden" om voor minieme marges post te mogen bezorgen...
Jep dat zie je nu al bij het OV. Provincies mogen weer eigen bedrijven oprichten omdat niemand wil inschrijven op een busverbinding met maar 5 klanten per dag maar die wel cruciaal is voor de leefbaarheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218685441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:28 schreef V__L_N het volgende:
Ik hoorde van Unck ook zeggen gisteren. Er is nu 70% minder post dan 20 jaar geleden... Met 7% per jaar in een rechte lijn kom je idd op dat getal uit. We hebben natuurlijk covid jaren gehad die beter gingen. De dip daarna zal wel iets harder zijn geweest.

Ik vermoed sterk dat 10% de postnl inhaalslag is. Like het is 7%, maar we besparen voor 10% want dan houden we iets speelruimte over.
Even de rekenmachine erbij gehaald:

Met 10% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,90 ^ 20 = 0,1215... (ongeveer 88% minder dan toen),
met 7% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,93 ^ 20 = 0,2342... (ongeveer 77% minder dan toen)
met 6% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,94 ^ 20 = 0,2901... (ongeveer 71% minder dan toen)

als de hoeveelheid nu 70% minder is dan 20 jaar geleden dan is de factor per jaar 0,3 ^ (1/20) = 0,9415... ,
een vermindering van ongeveer 5,84% per jaar

(het symbool ^ staat voor machtsverheffen)
pi_218685583
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:34 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En het spelletje gaat beginnen: PostNL wil na vonnis af van wettelijke verplichting op postbezorging

https://nos.nl/artikel/25(...)ing-op-postbezorging

https://www.postnl.nl/ove(...)ng-verplichting-upd/
Postbedrijf wil geen post bezorgen. OK.
pi_218686037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 12:00 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Postbedrijf wil geen post bezorgen. OK.
quote:
Minister Karremans is niet van plan om de wettelijke verplichting bij PostNL te laten vallen. "De postdienst is belangrijk voor rouwkaarten bijvoorbeeld. Ik ga Nederlanders niet de dupe laten worden van een machtsstrijd tussen PostNL en mij", zegt hij. "PostNL zou het niet moeten laten hangen op 15 miljoen en ze hebben ook niet kunnen aantonen dat het zo nijpend is."

Volgens de minister zijn er andere oplossingen mogelijk: "Ik heb altijd gezegd dat het kabinet maatregelen kan nemen om de deadlines te verruimen. Ik heb al aangekondigd dat te willen doen en op die koers zit ik nog steeds."

Karremans besloot eerder al dat PostNL per 1 juli 2026 brievenbuspost niet langer binnen 24 uur hoeft te bezorgen, maar binnen 48 uur. PostNL zei toen al dat de verruiming van de bezorgtijd niet genoeg is om het bedrijf uit de financiële problemen te helpen.
pi_218686046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep dat zie je nu al bij het OV. Provincies mogen weer eigen bedrijven oprichten omdat niemand wil inschrijven op een busverbinding met maar 5 klanten per dag maar die wel cruciaal is voor de leefbaarheid.
Ja dat is ook een goed voorbeeld idd. Je hebt een eisenlijstje dat steeds strenger wordt (je moet flink investeren want de bussen moeten milieuvriendelijk zijn, mogen niet te oud zijn, je moet maatschappelijk verantwoord ondernemen en door allerlei ambtelijke hoepels springen om dat aan te tonen) en daar tegenover staan steeds mindere opbrengsten. Nou, dan ga je dus weinig geinteresseerden vinden. De theorie van de vrije markt werkt niet als de markt veel te schraal is om aantrekkelijk te zijn voor gezonde concurrentie tussen meerdere commerciele partijen.
pi_218689811
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:34 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En het spelletje gaat beginnen: PostNL wil na vonnis af van wettelijke verplichting op postbezorging

https://nos.nl/artikel/25(...)ing-op-postbezorging

https://www.postnl.nl/ove(...)ng-verplichting-upd/
ja ze hebben al genoeg gepakt bij de pbz,gedurende iets meer dan 20jaar,ze doen het daar maar mee.en verder als tip ga je management snoeien,en niet meer bij de uitvoering lopen schaven.
pi_218689819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 11:31 schreef blijevis het volgende:

[..]
Even de rekenmachine erbij gehaald:

Met 10% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,90 ^ 20 = 0,1215... (ongeveer 88% minder dan toen),
met 7% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,93 ^ 20 = 0,2342... (ongeveer 77% minder dan toen)
met 6% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,94 ^ 20 = 0,2901... (ongeveer 71% minder dan toen)

als de hoeveelheid nu 70% minder is dan 20 jaar geleden dan is de factor per jaar 0,3 ^ (1/20) = 0,9415... ,
een vermindering van ongeveer 5,84% per jaar

(het symbool ^ staat voor machtsverheffen)
ja ze rekenen altijd in hun eigen zak,we zijn jarenlang genaaid,tijd voor revanche.
pi_218690543
En onze prutsprofessor mag weer eens wat onzin uitkramen tegenover de NOS.
quote:
Maarten Pieter Schinkel, hoogleraar Economie aan de Universiteit van Amsterdam, pleit ervoor dat het hele postsysteem op de schop gaat. "Het brievennetwerk moet worden losgeknipt en vervolgens door de overheid worden aanbesteed, samen met UPD. Dat kan landelijk of regionaal en PostNL hoeft dan niet te bieden", zegt hij.

Dit kan volgens Schinkel worden vergeleken met hoe het spoor in Nederland is geregeld: ProRail is de beheerder van het spoor en de NS en regionale vervoerders mogen via een aanbesteding het spoor gebruiken. In zo'n soort scenario komt de infrastructuur (brievenbussen, de sorteermachines en de busjes) rond de post in overheidshanden en kan de uitvoering aanbesteed worden aan PostNL of een andere partij als DHL of UPS.
Dus de overheid gaat de sorteermachines, brievenbussen en bestelbusjes (en: naar ik aanneem, dan ook maar gelijk de e-bikes) kopen van PostNL? En wie dan de aanbesteding wint mag deze dan gratis gebruiken? Nog even afgezien van de vraag of er veel animo voor zou zijn is de tweede vraag hoe PostNL dan die al die andere post en pakketten die GEEN deel van de UPD uitmaken (en dat is nog al wat: afhankelijk van wie je moet geloven 85 tot 95% van de totale posthoeveelheid) moet gaan bezorgen, als we onze hele infrastructuur net van de hand hebben moeten doen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de overheid iets met de plannen van Schinkel gaat doen, want de overheid wil ons helemaal geen geld geven. En het bedrijf nationaliseren, zelfs al zou het slechts ten dele zijn, zal ze ongetwijfeld veel meer geld gaan kosten dan die 68 miljoen die PostNL nu wil. Alleen 1 enkele SMX-sorteermachine kost al vele miljoenen.

En bij zo'n openbare aanbesteding is het ook het idee dat degene die de laagste offerte uitbrengt, de aanbesteding wint. Dus die zal dan ook nog geld moeten krijgen van de overheid. Maar zoals de overheid er nu in staat kan zo'n aanbesteding enkel gewonnen worden door een bedrijf dat een offerte van NUL euro of minder uitbrengt. 8)7

Ook grappig dat die Schinkel steeds met ProRail en de NS als voorbeeld komt. Het is hem blijkbaar nooit opgevallen dat die splitsing totaal GEEN succes is, dat er alsnog jaarlijks miljoenen subsidie naartoe gaat, en dat de vergelijking ook nog eens mank gaat doordat zowel NS als ProRail allebei voor 100% staatseigendom zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 5 september 2025 @ 22:53:03 #174
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218690923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep dat zie je nu al bij het OV. Provincies mogen weer eigen bedrijven oprichten omdat niemand wil inschrijven op een busverbinding met maar 5 klanten per dag maar die wel cruciaal is voor de leefbaarheid.
Omdat sommige dingen maatschappelijk te belangrijk zijn om er afstand van te nemen. Je moet ze behouden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 11:31 schreef blijevis het volgende:

[..]
Even de rekenmachine erbij gehaald:

Met 10% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,90 ^ 20 = 0,1215... (ongeveer 88% minder dan toen),
met 7% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,93 ^ 20 = 0,2342... (ongeveer 77% minder dan toen)
met 6% minder per jaar kom je na 20 jaar uit op 0,94 ^ 20 = 0,2901... (ongeveer 71% minder dan toen)

als de hoeveelheid nu 70% minder is dan 20 jaar geleden dan is de factor per jaar 0,3 ^ (1/20) = 0,9415... ,
een vermindering van ongeveer 5,84% per jaar

(het symbool ^ staat voor machtsverheffen)
Ah thanks. Ik had het in mijn hoofd gedaan, dus kwam zelf iets onder de 75 uit bij 7%. Niet helemaal perfect. Maar goed, postnl praat wisselend over 2009 en 20 jaar. Maar 2009 is geen 20 jaar geleden. Dus opzich is de nauwkeurigheid goed genoeg. 6/7% zou kunnen. 10% is veel te hoog. Wat we allemaal ook al jaren zeggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En onze prutsprofessor mag weer eens wat onzin uitkramen tegenover de NOS.
[..]
Dus de overheid gaat de sorteermachines, brievenbussen en bestelbusjes (en: naar ik aanneem, dan ook maar gelijk de e-bikes) kopen van PostNL? En wie dan de aanbesteding wint mag deze dan gratis gebruiken? Nog even afgezien van de vraag of er veel animo voor zou zijn is de tweede vraag hoe PostNL dan die al die andere post en pakketten die GEEN deel van de UPD uitmaken (en dat is nog al wat: afhankelijk van wie je moet geloven 85 tot 95% van de totale posthoeveelheid) moet gaan bezorgen, als we onze hele infrastructuur net van de hand hebben moeten doen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de overheid iets met de plannen van Schinkel gaat doen, want de overheid wil ons helemaal geen geld geven. En het bedrijf nationaliseren, zelfs al zou het slechts ten dele zijn, zal ze ongetwijfeld veel meer geld gaan kosten dan die 68 miljoen die PostNL nu wil. Alleen 1 enkele SMX-sorteermachine kost al vele miljoenen.

En bij zo'n openbare aanbesteding is het ook het idee dat degene die de laagste offerte uitbrengt, de aanbesteding wint. Dus die zal dan ook nog geld moeten krijgen van de overheid. Maar zoals de overheid er nu in staat kan zo'n aanbesteding enkel gewonnen worden door een bedrijf dat een offerte van NUL euro of minder uitbrengt. 8)7

Ook grappig dat die Schinkel steeds met ProRail en de NS als voorbeeld komt. Het is hem blijkbaar nooit opgevallen dat die splitsing totaal GEEN succes is, dat er alsnog jaarlijks miljoenen subsidie naartoe gaat, en dat de vergelijking ook nog eens mank gaat doordat zowel NS als ProRail allebei voor 100% staatseigendom zijn.
Dit heeft ie gisteren in de ronde tafelgesprekken ook gezegd. De kamerleden waren bijzonder gecharmeerd van zijn verhaal. De fnv'er die er naast zat, stuk minder want die heeft ervaring met ov.... Dus die zei al, gegarandeerd een verslechtering. Daarnaast liet ie toen al doorschemeren dat ie eigenlijk gewoon niet wist waar het precies om ging. Op de vraag van een kamerlid hoe hij dan zag voor de werknemers gaf hij aan: dan neem je die paar werknemers over met de sorteercentra, net als wat brievenbussen. Het is zoveel meer complexer dan dat. Het hele upd netwerk is compleet verweven in het postnl zakelijke post netwerk. Iets wat de acm ook aangaven. Het is verschrikkelijk moeilijk om te zien wat aan geld waar precies voor wordt besteed. Daarvoor zouden ze inzagen moeten hebben in alles, dan kunnen ze controleren of die subsidie ook precies alleen gebruikt wordt voor de upd.

Overigens valt in de zijlijn steeds van unck zijn opmerkingen over teveel mensen op. Hij zegt nu natuurlijjk afvloeien, de vakbonden zeggen dat het niet zo werkt. Mijn beeld is ook een beetje dat van unck voor sorteerd op een echte actieve krimp.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218691114
Ik wil de boekhouder van PostNL wel eens spreken over hoeveel geld er over de balk is gegooid in de laatste 5 jaar met al die reorganisaties.
Elk jaar een ander systeem voor hoe het zogenaamd efficiënter zal werken met het daarbij behorende (dure) hulpmiddel.
Elk jaar meer post in tassen proppen op piekdagen, en dan tijd van wijken afhalen, Daarna de OR in een nieuwsbrief laten zeggen, tegen het personeel, dat plussen veel geld kost voor het bedrijf.
Vervolgens geld uitgeven aan wielrenners en dure app nonsens zoals Tradler.
Elk jaar dure onderzoekbedrijven inhuren die gaan vertellen waarom het niet werkt.
Elk jaar topsalarissen voor kantoorpersoneel blijven uitbetalen terwijl er wijken blijven staan, want postbezorgers krijgen het niet weg op een dag door de hoeveelheid post en tekort aan personeel.
Elk jaar minder kwaliteit leveren en liever het geld in eigen zak steken dan te investeren in een verbetering of terugdraaien van de faux pas.
Elk jaar verbaasd zijn over zoveel klachten met als resultaat dat mensen geen post meer willen sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door YBouncer op 05-09-2025 23:36:37 ]
pi_218695600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:31 schreef YBouncer het volgende:
Ik wil de boekhouder van PostNL wel eens spreken over hoeveel geld er over de balk is gegooid in de laatste 5 jaar met al die reorganisaties.
Elk jaar een ander systeem voor hoe het zogenaamd efficiënter zal werken met het daarbij behorende (dure) hulpmiddel.
Elk jaar meer post in tassen proppen op piekdagen, en dan tijd van wijken afhalen, Daarna de OR in een nieuwsbrief laten zeggen, tegen het personeel, dat plussen veel geld kost voor het bedrijf.
Vervolgens geld uitgeven aan wielrenners en dure app nonsens zoals Tradler.
Elk jaar dure onderzoekbedrijven inhuren die gaan vertellen waarom het niet werkt.
Elk jaar topsalarissen voor kantoorpersoneel blijven uitbetalen terwijl er wijken blijven staan, want postbezorgers krijgen het niet weg op een dag door de hoeveelheid post en tekort aan personeel.
Elk jaar minder kwaliteit leveren en liever het geld in eigen zak steken dan te investeren in een verbetering of terugdraaien van de faux pas.
Elk jaar verbaasd zijn over zoveel klachten met als resultaat dat mensen geen post meer willen sturen.
alllemaal goede en juist genoemde punten,zat net even bij de collega's van Nu te kijken(reactie's )er zitten een hoop mensen tussen die het allemaal wel weten,alleen durven ze er zelf niet rond te lopen,wat een absurde reactie's staan er tussen.
pi_218696643
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
alllemaal goede en juist genoemde punten,zat net even bij de collega's van Nu te kijken(reactie's )er zitten een hoop mensen tussen die het allemaal wel weten,alleen durven ze er zelf niet rond te lopen,wat een absurde reactie's staan er tussen.
Altijd van die reacties in de trant van "geef die paar brieven maar met de pakketservice mee". Zich niet realiserend dat we nog steeds dagelijks ruim 6 miljoen brieven bezorgen versus ruim 1 miljoen pakketten. Een gemiddelde pakketbezorger bezorgt ongeveer 200-250 pakketten op een dag. Dus die zou dan elke dag 1500 brieven moeten meenemen, dat zijn 2 a 3 piekwijken aan post. Dan moet die arme bezorger 85 uur per week werken. _O-
Dan kun je bij wijze van spreken nog beter die "paar" pakjes aan de postbezorger meegeven. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218715950
quote:
Zucht. Altijd weer die journalisten die zich onvoldoende in het onderwerp verdiepen. Om te beginnen die kop van het artikel: PostNL wil niet af van de briefpostbezorging, PostNL wil af van de UPD. En de UPD is niet hetzelfde als briefpost en/of postzegelpost. De post die onder de UPD valt is alle enkelstuks briefpost tot 2kg en enkelstuks pakketpost tot 10 kg. Daarnaast vallen rouwkaarten, medische post, braillezendingen en een groot deel van de post uit het buitenland ook onder de UPD. De 85% briefpost die niet onder de UPD valt (partijenpost van bedrijven en overheid), daar wil PostNL absoluut niet vanaf.En natuurlijk weer ter afsluiting het obligate geraaskal van meneer Schinkel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218716293
quote:
Hoe het PostNL eigenlijk de niet-UPD-post afhandelen als ze alle sorteercentra moeten afstaan aan de overheid?
pi_218716448
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:43 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Hoe moet PostNL eigenlijk de niet-UPD-post afhandelen als ze alle sorteercentra moeten afstaan aan de overheid?
Dat vraag ik mij ook af. Die Schinkel heeft het steeds over het nationaliseren van het netwerk van PostNL, maar als je kijkt naar wat er volgens hem onder het netwerk van PostNL valt (oranje brievenbussen, sorteercentra, auto's, een deel van de medewerkers), dan blijft er van PostNL zonder netwerk wel heel erg weinig over. Hooguit wat kantoren met managers en ondersteunend personeel. Dan kun je beter HEEL PostNL nationaliseren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 8 september 2025 @ 23:04:08 #182
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218718896
Ik vermoed dat van schinkel zichzelf gewoon niet zo goed heeft ingelezen in wat er daadwerkelijk nodig is voor de upd. Ik hoorde eerder al dat het heel lastig is op precies te bepalen wat de upd kost omdat postnl sommige kosten zo heen en weer schuift. Dus het zou ook nog kunnen dat postnl wel degelijk een deel van de sorteercapaciteit afschuift op de upd... Dan zullen ze bv 15% van de sorteermachtines moeten afstaan ofzo...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218718907
"PostNL stelt dat het de afgelopen jaren al honderden miljoenen heeft bespaard door slimmer te gaan werken. ‘Die mogelijkheden zijn nu, door de huidige wettelijke UPD-eisen, uitgeput’, aldus PostNL-directeur Maurice Unck eerder deze week in een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer."

Dit snap ik niet.
Met de UPD-eisen die de afgelopen jaren golden konden ze blijkbaar honderden miljoenen euros besparen, maar er is toch op heden nog steeds niets verandert aan die UPD-eisen?
Die zijn toch nog steeds hetzelfde als die afgelopen jaren?

Hoezo zijn de UPD-eisen dan opeens onredelijk?
Omdat je geld op is?
Waar zijn die honderden miljoenen aan uitgegeven dan?
pi_218719446
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 23:06 schreef YBouncer het volgende:
Hoezo zijn de UPD-eisen dan opeens onredelijk?
Omdat je geld op is?
Waar zijn die honderden miljoenen aan uitgegeven dan?
Bonussen en aandeelhouders?
pi_218725671
Er is weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl(...)20september-mail.pdf
pi_218725680
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 23:06 schreef YBouncer het volgende:
al honderden miljoenen heeft bespaard door slimmer te gaan werken
slimmer ja slimmer afnemen van de uitvoering,stelletje boeven.
pi_218732180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 04:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
Bonussen en aandeelhouders?
Gouden handdruk Herna Verhagen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218784556
De overheid zou postnl financieel is goed door moeten lichten. Grote kans dat er op plekken waar wij als bezorgers niks van merken en die niks bijdragen gesmeten wordt met geld. Het bezorgen word alleen maar zwaarder, elke dag een enorme piekwijk met doorgeschoven pakjes. Ik plus me tegenwoordig gek, maar nog steeds zijn er mensen met een uitkering of weinig zelfvertrouwen die dat niet doen.
pi_218788018
Plussen is ook hier aan de orde van de dag. Vanmiddag werd ik gebeld over mijn wijk in een ander dorp dat ze daar de helft van de wijken gaan uitbesteden dus dat ik daar niet meer perse nodig zal zijn. Geen mensen te vinden. Scheelt voor mij dan weer op en neer fietsen maar goed nu gooien ze daar dus de handdoek in de ring daar.

Morgen komt de grote baas van PostNL met nieuws, we gaan het zien.
pi_218789590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:50 schreef Semargofni het volgende:
Plussen is ook hier aan de orde van de dag. Vanmiddag werd ik gebeld over mijn wijk in een ander dorp dat ze daar de helft van de wijken gaan uitbesteden dus dat ik daar niet meer perse nodig zal zijn. Geen mensen te vinden. Scheelt voor mij dan weer op en neer fietsen maar goed nu gooien ze daar dus de handdoek in de ring daar.

Morgen komt de grote baas van PostNL met nieuws, we gaan het zien.
Het zal mij benieuwen. Enerzijds vraagt PostNL om subsidie omdat naar eigen zeggen de mogelijkheden voor verder reorganiseren en bezuinigen uitgeput zijn. Anderzijds dreigen ze met gedwongen ontslagen als er geen subsidie komt. Dat komt op mij tegenstrijdig over. Als er nog op grote schaal banen geschrapt kunnen worden, dan zijn de mogelijkheden voor verder bezuinigen duidelijk NIET uitgeput.

Maar ik zie wel welk konijn er morgen uit de hoge hoed getoverd wordt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218789998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het zal mij benieuwen. Enerzijds vraagt PostNL om subsidie omdat naar eigen zeggen de mogelijkheden voor verder reorganiseren en bezuinigen uitgeput zijn. Anderzijds dreigen ze met gedwongen ontslagen als er geen subsidie komt. Dat komt op mij tegenstrijdig over. Als er nog op grote schaal banen geschrapt kunnen worden, dan zijn de mogelijkheden voor verder bezuinigen duidelijk NIET uitgeput.

Maar ik zie wel welk konijn er morgen uit de hoge hoed getoverd wordt.
Gewoon weer een concrete) dreiging: als de overheid niet tegemoet komt gaan er 5000 bezorgers uit of stopt PostNL eind 2028 met bezorgen. Zoiets.
pi_218795537
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Gewoon weer een concrete) dreiging: als de overheid niet tegemoet komt gaan er 5000 bezorgers uit of stopt PostNL eind 2028 met bezorgen. Zoiets.
Niet dus. PostNL lijkt wel als een blad aan een boom gedraaid. Ineens is het geen 5 voor 12 meer, maar zijn wij een solide bedrijf en verwacht men over 3 jaar weer miljoenenwinsten. Er zijn nog talloze manieren gevonden om efficiënter te werken en geld te besparen. En voor wat betreft de UPD wil PostNL op een constructieve manier de dialoog aangaan met de politiek. Worden nu de lopende rechtszaken stopgezet? Heeft Pim Berendsen geconcludeerd dat zijn methode van met gestrekt been erin gaan averechts werkt, en probeert hij het nu volgens de Herna-methode? Of wordt er hier een rookgordijn opgetrokken met mooie woorden en eufemismen? Wordt die constructieve dialoog in de rechtszaal gevoerd, en betekent het behoud van duizenden arbeidsplaatsen eigenlijk dat er ook duizenden uitvliegen, maar dat het glas half vol zit?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218796592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet dus. PostNL lijkt wel als een blad aan een boom gedraaid. Ineens is het geen 5 voor 12 meer, maar zijn wij een solide bedrijf en verwacht men over 3 jaar weer miljoenenwinsten. Er zijn nog talloze manieren gevonden om efficiënter te werken en geld te besparen. En voor wat betreft de UPD wil PostNL op een constructieve manier de dialoog aangaan met de politiek. Worden nu de lopende rechtszaken stopgezet? Heeft Pim Berendsen geconcludeerd dat zijn methode van met gestrekt been erin gaan averechts werkt, en probeert hij het nu volgens de Herna-methode? Of wordt er hier een rookgordijn opgetrokken met mooie woorden en eufemismen? Wordt die constructieve dialoog in de rechtszaal gevoerd, en betekent het behoud van duizenden arbeidsplaatsen eigenlijk dat er ook duizenden uitvliegen, maar dat het glas half vol zit?
600 pakketautomaten per jaar plaatsen en de ontvanger 'stimuleren' (lees: moeilijk maken) om voor thuisbezorging te kiezen zal wel tot een hogere winst voor de top leiden toch? En zo niet dan weer huilen over 2 jaar en hopen tot onze Tsjechische vriend 100% van de aandelen overneemt en samenvoegt met GLS en DPD.
pi_218813337
quote:
PostNL dreigt briefbezorging te versoberen, als kabinet niet ingrijpt


Als het kabinet niet met een oplossing komt voor de verlieslatende postbezorging bij PostNL, dan zal het bedrijf zelf maatregelen nemen, zegt ceo Pim Berendsen. Dan denkt de topman aan bezorging binnen twee werkdagen, in plaats van één, en het weghalen van postbussen op locaties waar die nauwelijks gebruikt worden.

‘Zo kan het niet langer’, aldus Berendsen in een gesprek met het FD naar aanleiding van de beleggersdag van PostNL woensdag. Hier maakte de onderneming zijn groei- en winstverwachtingen bekend voor de komende drie jaar. PostNL denkt te kunnen groeien van ¤3,2 mrd omzet in 2024 naar ¤4 mrd in 2028. Ook voor het genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebit) voorziet Berendsen groei, van ¤53 mln nu naar ¤175 mln in 2028.

Maar om dat voor elkaar te krijgen moet er iets gebeuren bij de postbezorging. PostNL en het kabinet hebben al tijden een conflict over de brievenpost. PostNL is bij wet het aangewezen bedrijf om de Universele Postdienst (UPD) uit te voeren. Dat houdt onder meer in dat 95% van de brieven de volgende werkdag moet worden bezorgd. Volgens Berendsen zorgt die verplichting voor forse verliezen bij PostNL. Het eiste daarom van de staat een subsidie van ¤68 mln voor de komende twee jaar. Dat weigerde demissionair minister van Economische Zaken Vincent Karremans (VVD).

Het bedrijf startte een rechtszaak bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven om de subsidie alsnog af te dwingen, maar afgelopen september gaf die PostNL ongelijk. De rechter vindt dat het kabinet niet verplicht is tot staatsteun. Ook is niet gebleken dat de postbezorging leidt tot een ‘onevenredige financiële last’, aldus de rechter.

Voor Berendsen was het daarmee niet klaar. Hij verzoekt de minister PostNL te ontslaan van de wettelijke verplichtingen. Hij geeft Karremans twee maanden, tot begin november, de tijd om met een oplossing te komen. Eerder zegde het kabinet al toe dat PostNL vanaf juli 2026 post niet langer binnen 24 maar binnen 48 uur mag bezorgen.

Maar dat is volgens Berendsen niet afdoende. Hij voegt er daarom nu aan toe: ‘Als de minister niet tijdig met noodzakelijke veranderingen komt, dan zullen wij zelf stappen nemen. Dat zou kunnen betekenen dat we naar day+twee [tweedaagse bezorging, red.] gaan en dat we nadenken of er wel 10.000 brievenbussen in Nederland moeten staan, die voor de helft leeg zijn en waar we toch iedere dag langs moeten’. Verder wil de topman niet concreet maken wat de maatregelen zouden kunnen zijn. ‘De bal ligt nu eerst bij de minister om met een plan te komen.’

Op de vraag of dit een realistische eis is aan de minister, gezien het vertrek van twee partijen uit het kabinet en de komende verkiezingen, zegt Berendsen: ‘Waarom moet dat het probleem van PostNL zijn? De minister is in functie en dat is hij over twee maanden waarschijnlijk ook nog. Dus we wachten zijn keuze af en kijken dan verder.’

Berendsen is niet bang dat PostNL teruggefloten wordt vanwege de wettelijke verplichting. ‘Gezien het hele voortraject denk ik niet dat dat zal gebeuren. We hebben aangegeven dat deze leidt tot een onevenredige last. Toezichthouder ACM zegt dat er structureel iets moet veranderen. We zijn al jaren in gesprek. Ik ben de tel kwijt hoeveel ministers van Economische Zaken er zijn geweest, die hier geen besluit over genomen hebben. Op een gegeven moment kun je in alle redelijkheid niet van een commerciële partij verlangen dat het structureel verlies maakt op een opgelegde taak, waar niemand in de vrije markt op zit te wachten.’

Bij een commerciëlere opstelling van PostNL ziet Berendsen goede kansen voor het halen van de groeiprognoses, zoals woensdag aangekondigd. Het bedrijf wil inzetten op een verdubbeling van het aantal pakketautomaten in 2028 en investeren in betere bezorging van online bestelde pakketten, zogeheten e-commerce. ‘Daar valt aanzienlijk meer winstmarge op te maken. Onze ambities zijn niet gelijk morgen geregeld, maar wij kunnen onze beloftes zeker waarmaken’, zegt Berendsen.

Analisten waarschuwen echter dat PostNL de lat hoog legt. ‘De ambities liggen fors hoger dan de huidige realiteit’, zei zakenbank Degroof Petercam. Daar is Berendsen het niet mee eens. ‘Tegenover concurrenten zijn wij bij verre de leverancier waar consumenten het tevredenst over zijn. We hebben het meest fijnmazige netwerk en zijn de grootste qua capaciteit. We zijn goed gepositioneerd om met de markt mee te groeien.’
Bovenstaande stukje komt uit een recent interview dat Pim Berendsen gaf aan het Financieel Dagblad. Het constructieve overleg met de overheid waar hij eerder deze week nog over sprak is hij alweer vergeten, lijkt het. De overheid MOET de postwet aanpassen volgens de eisen van Pim, en doen ze dat niet dan gaat PostNL de postwet gewoon doelbewust overtreden door bezorgdagen te schrappen en oranje brievenbussen weg te halen. Meneer Berendsen verwacht dat wij daar straffeloos mee weg gaan komen, en dat de ACM er wel begrip voor zal hebben. We halen immers ook al jaren de 95% norm voor de overkomstduur niet, en daar zijn we ook al jarenlang straffeloos mee weg gekomen, moet hij gedacht hebben. Ik vraag me af of die vlieger wel opgaat. Als post vertraagt door personeelsgebrek, dus een wijk blijft een dag liggen omdat er geen bezorger is, dan kun je nog wel een beroep op overmacht doen. Op het moment dat je gaat dreigen met gedwongen ontslagen, dan wordt het al een ander verhaal. Gedwongen ontslagen vallen over het algemeen bij bedrijven die onvoldoende werk voor het personeel hebben, en dus een personeelsoverschot. Dus of dat personeelstekort bij PostNL is een verzinsel, of dat dreigen met ontslagen is bluf. En wijken laten staan en brievenbussen weghalen volgens een vooropgezet plan, is geen overmacht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218814622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vraag me af of die vlieger wel opgaat. Als post vertraagt door personeelsgebrek, dus een wijk blijft een dag liggen omdat er geen bezorger is, dan kun je nog wel een beroep op overmacht doen.
nog sterker en dat heb ik jaren terug dat ze met dit gekke gedoe begonnen al aangegeven bij de dame die die planning maakte, dat het ook iedere keer dezelfde wijken waren die bleven staan...... ik snapte al die klachten wel....
Echt ik blijf meelezen omdat ik toch een jaar of 10 voor dat bedrijf gewerkt heb, sommige mensen echt nog steeds be st vaak spreek, maar ik ben zo blij dat ik nu binnen een organisatie werk waar mensen WEL worden gewaardeerd, ondanks dat echt niet alles soepel loopt
pi_218832252
https://archive.ph/BgY76

lekker snugger,alle toestellen zijn uiteindelijk ook traceerbaar o.a. door een imeinr.
invoeren jaarlijkse screening(kost wel geld)scheelt een hoop misstanden,het gaat wel om spullen van klanten,
de relatie die ze met ons hebben komt door dit soort dingen in een kwaad daglicht.
pi_218832360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet dus. PostNL lijkt wel als een blad aan een boom gedraaid. Ineens is het geen 5 voor 12 meer, maar zijn wij een solide bedrijf en verwacht men over 3 jaar weer miljoenenwinsten. Er zijn nog talloze manieren gevonden om efficiënter te werken en geld te besparen. En voor wat betreft de UPD wil PostNL op een constructieve manier de dialoog aangaan met de politiek. Worden nu de lopende rechtszaken stopgezet? Heeft Pim Berendsen geconcludeerd dat zijn methode van met gestrekt been erin gaan averechts werkt, en probeert hij het nu volgens de Herna-methode? Of wordt er hier een rookgordijn opgetrokken met mooie woorden en eufemismen? Wordt die constructieve dialoog in de rechtszaal gevoerd, en betekent het behoud van duizenden arbeidsplaatsen eigenlijk dat er ook duizenden uitvliegen, maar dat het glas half vol zit?
uit deze bron:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ekomstAantrekkelijke werkgever

PostNL zegt een aantrekkelijke en inclusieve werkgever te willen blijven en de betrokkenheid van medewerkers verder te willen vergroten. Onze ervaring is dat heel veel werknemers niet de mening delen dat PostNL een aantrekkelijke werkgever is.

Kan me daar niet echt in vinden momenteel,wie wel?
pi_218832417
Het werk is leuk, de werkgever waardeloos vandaar dat ik ook blij ben dat ik post bezorg van post NL zonder post NL als werkgever te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')