In dit topic zitten vooral postbezorgers en een enkele postbode. Niemand van de pakketservice. Maar voor zover ik weet neemt PostNL altijd de track & trace code over van Royal Mail, dus als de code nog niet herkend wordt betekent dat meestal dat PostNL het pakje nog niet verwerkt heeft. Als het nog bij de douane ligt kun je niet veel meer doen dan rustig afwachten.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh fijn een Post NL topic. Misschien dat iemand mij kan helpen.
Een vriendin heeft voor mij in Engeland een pakje verstuurd naar mij via Royal Mail met track and trace. Volgens die track and trace ligt dat pakje alweer 2 weken bij de Nederlandse douane (customs). Ik zou graag willen weten wanneer mijn pakje bezorgd kan worden en ik hoop niet dat hij kwijt raakt, want het is best iets bijzonders. Punt is dat Post NL de track and trace niet herkend, alleen de Royal Mail. Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Wachten? Contact leggen met Royal Mail? Toch contact leggen met Post NL (die mijn tracking niet herkent dus ik vraag me af of ze me kunnen helpen?).
Bij de douane hebben ze ook een achterstand. Vanuit Engeland kan rustig een maand duren.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh fijn een Post NL topic. Misschien dat iemand mij kan helpen.
Een vriendin heeft voor mij in Engeland een pakje verstuurd naar mij via Royal Mail met track and trace. Volgens die track and trace ligt dat pakje alweer 2 weken bij de Nederlandse douane (customs). Ik zou graag willen weten wanneer mijn pakje bezorgd kan worden en ik hoop niet dat hij kwijt raakt, want het is best iets bijzonders. Punt is dat Post NL de track and trace niet herkend, alleen de Royal Mail. Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Wachten? Contact leggen met Royal Mail? Toch contact leggen met Post NL (die mijn tracking niet herkent dus ik vraag me af of ze me kunnen helpen?).
Een maand? Wow. Dan wacht ik nog even af.quote:Op maandag 7 juli 2025 23:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Bij de douane hebben ze ook een achterstand. Vanuit Engeland kan rustig een maand duren.
sinds ze uit EUR economische ruimte zijn ,is het een stuk trager geworden,als iets een te hoge waarde heeft komen er ook nog extra kosten bij(invoerkosten , e.d.) zelf drijf ik echt geen handel meer met engelse verkopers, teveel betalen voor iets van niets,en de daarbijkomende traagheid.Mooier is het er dus niet op geworden.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh fijn een Post NL topic. Misschien dat iemand mij kan helpen.
Een vriendin heeft voor mij in Engeland een pakje verstuurd naar mij via Royal Mail met track and trace. Volgens die track and trace ligt dat pakje alweer 2 weken bij de Nederlandse douane (customs). Ik zou graag willen weten wanneer mijn pakje bezorgd kan worden en ik hoop niet dat hij kwijt raakt, want het is best iets bijzonders. Punt is dat Post NL de track and trace niet herkend, alleen de Royal Mail. Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Wachten? Contact leggen met Royal Mail? Toch contact leggen met Post NL (die mijn tracking niet herkent dus ik vraag me af of ze me kunnen helpen?).
hier liep het ook helemaal uit de hand, al jaren geleden,er werd vaak op zondag bezorgd, ipv vrij/za, ja daar komen klachten van,toen hebben ze na een tijd besloten om er helemaal mee te stoppen.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vergeet niet dat dergelijke bezorgers vaak zeer intensieve begeleiding nodig hebben, waarvoor je ook weer daartoe geschoolde begeleiders nodig hebt, en hun werktempo over het algemeen veel lager ligt.
'Het is erg druk! Je post kan wat langer onderweg zijn'.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:51 schreef V__L_N het volgende:
Wat heerlijk dat zomerdal. 2,5 uur plustijd... Man alsof ze weken aan post aan het inhalen zijn
Ik had gisteren ook nog Kampioenen (die 2 weken geleden al bezorgd hadden moeten zijn) en nog een paar verdwaalde Consumentengidsen van vorige week dinsdag, plus de Nieuwe Oogst van afgelopen donderdag. En ik miste de helft van de machinepost, en die zat er vandaag (daldag) tussen. Nee, het gaat weer lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Nou dat langer onderweg klopt wel. Was nu nog kampioenen aan het weglopen. Had die van mezelf 3 weken geleden al in huis. Dat soort dingen gaan echt nergens meer over.
En weer eens wat geraaskal van professor Schinkel. Waarom wordt elke keer deze pseudowetenschapper erbij gehaald als er weer eens wat over PostNL en concurrentie te melden valt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:51 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/per-ongeluk-geprivatiseerd
ja zeker een heel drama,hoop dat ze de verantwoordelijken hard aanpakken zodat ze het nooit meer zullen vergeten,wat ze aangericht hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:05 schreef Bladblazer het volgende:
Weer even een paar maanden aan berichten bij gelezen. Nog steeds erg blij dat ik niet meer bij deze ballentent werk....
Dit is trouwens ook schandalig:
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-hebben-geleid.html
Zolang de kosten stijgen en de volumes dalen krijgen ze op termijn wel een soort van subsidie of verruiming in bezorgtijd. De overheid zit er ook niet op te wachten dat PostNL de bezorging teruggeeft of stopt.. maar ik dacht eigenlijk dat het jaren geleden al einde oefening was maar jullie zijn veel te loyaal aan het bedrijf. Er zijn veel betere betaalde banen waar je wel gewoon van kan rondkomen zonder rare fratsen als zomerdal en uren afsnoepen..quote:Op zondag 13 juli 2025 20:25 schreef zerebus het volgende:
Als ik heel eerlijk ben hoop ik dat die subsidie er niet komt en dat het bezorgen gewoon binnen 24 uur moet. Het 1e omdat het te idioot voor woorden is om subsidie te vragen terwijl de managers niks inleveren. Het 2e omdat het verruimen van de bezorgtermijn alleen maar voor drukkere wijken en een hogere werkdruk gaat zorgen, bovendien heb ik het idee dat ze dit vooral willen om boetes te voorkomen.
Verder kunnen er volgens mij bij het management ook best wel wat uit, het bedrijf lijkt tegenwoordig een soort van omgekeerde sociale werkplek, waar onderaan het echte werk door normale mensen gedaan wordt. Ondertussen moet bovenin een zwakbegaafde bedrijfstop bezig worden gehouden en komen ze met alle krankzinnige plannen van afgelopen jaren. Denk aan het bomvest, onlogisch bezorgen etc.
Heeft in mijn geval weinig met loyaliteit te maken. Ik doe dit werk al meer dan 25 jaar, en het idee dat ik iets anders zou moeten gaan doen, leidt tot enorme stress. Ik ben geen liefhebber van verandering. Plus, ik zou niet weten wat ik dan voor ander werk zou moeten doen. De zorg of de horeca zijn om medische redenen te zwaar voor mij, en heel de dag op een kantoor achter een computerscherm zitten lijkt me ook verschrikkelijk.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Zolang de kosten stijgen en de volumes dalen krijgen ze op termijn wel een soort van subsidie of verruiming in bezorgtijd. De overheid zit er ook niet op te wachten dat PostNL de bezorging teruggeeft of stopt.. maar ik dacht eigenlijk dat het jaren geleden al einde oefening was maar jullie zijn veel te loyaal aan het bedrijf. Er zijn veel betere betaalde banen waar je wel gewoon van kan rondkomen zonder rare fratsen als zomerdal en uren afsnoepen..
Dit vind ik dus best een goed initatief. Heb zelf ook al een paar meldingen gedaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:45 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.upday.com/nl/(...)tsbare-buren/3jdkv1r
https://www.bnnvara.nl/ka(...)ijk-kwetsbare-mensenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dit vind ik dus best een goed initatief. Heb zelf ook al een paar meldingen gedaan.
Ook weer een hoop mensen die de benaming van zowel bedrijf als personeel niet kennen. Letten jullie "postbodes" van "Post Punt En El" wel op of mensen niet teveel spulletjes kopen?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/ka(...)ijk-kwetsbare-mensen
die 1e reactie , domme mensen zijn er toch
quote:Lastig....de een van Post.nl zal zich ertoe geroepen voelen en de ander zal zijn schouders ophalen...overigens,hier in de flat woont een bejaarde met zijn dochter,hij in de 80,gesloopt door Corona,kan niets meer..,zij in de 50 schat ik,met het geestelijk vermogen van een 6-8 jarige ofzo,koopt alles wat los en vast zit bij Alie en Bol..krijgt derhalve veel bezorgers aan de deur,die het afgeven en weer weg zijn..de enorme vervuilde stinkende situatie binnen niet meekrijgen..hoe zien deze post.nl-ers dit dan..?
die 2e rangs gedachten gaat ze een keer opbreken,heb je ook gezien dat er meer volk bij komt, in die schema's zie ik nog steeds teveel kosten, welke wel beter richting de uitvoering kunnen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De uitkomsten waren geen verrassing, ik denk dat de meeste postbezorgers ook wel hadden kunnen aangeven waaraan het schort (onvoldoende betrokkenheid, slechte communicatie, etc),
Ik maak geen meldingen meer, het duurt minstens een maand voordat je er een, nietszeggend, antwoord op krijgt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder moeten wij het kennelijk melden als er niet-24 uurs post in de dalwijken zit.
waar, nooie verhalen dat ze met het (zoveelste)nieuwe systeem iedereen weer naar het zin ,willen maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:41 schreef V__L_N het volgende:
Het bedrijf wil geen seconden extra uitbetalen
hier worden de meldingen gewoon afgesloten,zonder enig wederhoor en vaker dan men denkt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:04 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ik maak geen meldingen meer, het duurt minstens een maand voordat je er een, nietszeggend, antwoord op krijgt.
Dat dit in de nieuwsbrief van de OR moet staan duidt er toch wel op dat het zeer vaak gebeurt. Dan begrijp ik niet waarom er niet eerder in het sorteerproces wordt ingegrepen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder moeten wij het kennelijk melden als er niet-24 uurs post in de dalwijken zit. Ja, dan blijf ik aan de gang! Want het gebeurt heel vaak dat Voorbereiden een stapel post voor mijn X-wijk op dinsdag over het hoofd ziet, en het er dan maar wpoensdag bij doet. Of ze gooien het tussen een verkeerde wijk op dinsdag, de bezorger stickert het af en gooit het in de oranje bus, en de volgende dag zit het bij mij. Dat moeten we dan allemaal gaan melden bij OR en teamleider, liefst met foto's erbij?
Je moet tegenwoordig als depothouder materiaal aanvragen via het meldingensysteem. Zelfs die worden gewoon dicht gegooid en dan heb je na 2/3 maanden nog niks ontvangen...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier worden de meldingen gewoon afgesloten,zonder enig wederhoor en vaker dan men denkt.
ja het gaat nergens meer over,dan verwachten ze nog dat alle neuzen een kant op staan.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig als depothouder materiaal aanvragen via het meldingensysteem. Zelfs die worden gewoon dicht gegooid en dan heb je na 2/3 maanden nog niks ontvangen...
En fulltime bezorgers bestaan überhaupt niet eens. Tenzij je de chauffeurs LAB (Lange Auto Bestelling) als postbezorgers ziet.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:08 schreef V__L_N het volgende:
Toch altijd leuk om in de krant te lezen hoe ons werkpakket straks verdeeld wordt...
Er veranderd niks voor de bezorgers staat in elke intraweb bericht. In de krant: Elke fulltime bezorger krijgt straks 2 wijken. Op dinsdag, donderdag en zaterdag de 1 en op woensdag, vrijdag en zaterdag de andere...
Joh, dat is wel een verandering. En moet maar net wel kunnen... (En zachtjes worden er steeds meer bezorgers de deur uit geduwd)
Ik leg ook altijd aan mensen uit dat fulltime bij de postnl 25 uur is... Snappen mensen vaak ook niet.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En fulltime bezorgers bestaan überhaupt niet eens. Tenzij je de chauffeurs LAB (Lange Auto Bestelling) als postbezorgers ziet.
De BVVP zat net bij nieuws van de dag op sbs6.. raar dat zei het voor PostNL opnemen en claimen dat ze verlies maken. Pakketbezorging en PostNL zelf is gewoon nog winstgevend ..quote:Op maandag 21 juli 2025 12:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En fulltime bezorgers bestaan überhaupt niet eens. Tenzij je de chauffeurs LAB (Lange Auto Bestelling) als postbezorgers ziet.
Dat gaat idd goed werken.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:48 schreef ophaling10 het volgende:
@:En dan ook nog opletten dat je die meldingen ter plekke maakt, op straat of depot, want als je al thuis aan de koffie zit, dan mag je de tijd nog niet eens schrijven. Hoepel toch op met die onzin! +1
Nog niet officieel toch? Ze moeten gewoon nog 5 dagen per week bezorgen van de postwet. Ze doen net alsof ze aan het eind van het jaar 3 dagen per week gaan bezorgen? Ze mogen vanaf juli 2026 48 uur doen over brievenbuspost. Dat ze willen stimuleren zakelijk alleen op bepaalde dagen te bezorgen snap ik. Maar postzegelpost moet gewoon nog 5 dagen worden bezorgd en dus 5 dagen een (misschien niet dezelfde bezorger) een bezorger. Beetje zoals de maandag vroeger, dat je ook meerdere wjjken had. Op een gegeven moment had ik nog maar een half tasje post voor 4 wijken samenquote:Op maandag 21 juli 2025 12:08 schreef V__L_N het volgende:
Toch altijd leuk om in de krant te lezen hoe ons werkpakket straks verdeeld wordt...
Er veranderd niks voor de bezorgers staat in elke intraweb bericht. In de krant: Elke fulltime bezorger krijgt straks 2 wijken. Op dinsdag, donderdag en zaterdag de 1 en op woensdag, vrijdag en zaterdag de andere...
Joh, dat is wel een verandering. En moet maar net wel kunnen... (En zachtjes worden er steeds meer bezorgers de deur uit geduwd)
PostNL loopt inderdaad op de zaken vooruit. Volgens de postwet moeten wij 5 dagen per week OVERAL in Nederland bezorgen, dus de ene helft van Nederland op dinsdag de post en de andere helft op woensdag, dat mag niet. Ze mogen, als de standaard postzegelpost ook 48 uurs wordt, dit uiteraard zoveel mogelijk op de piekdagen proppen, dus de dalwijken zullen wel steeds rustiger worden, maar ze mogen de dalwijken niet afschaffen. Dat willen ze natuurlijk op termijn wel, en dat zal heus ook wel gaan gebeuren, maar dan zal eerst de Europese Postwet aangepast moeten worden. En Den Haag kan dat niet zelf doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Nog niet officieel toch? Ze moeten gewoon nog 5 dagen per week bezorgen van de postwet. Ze doen net alsof ze aan het eind van het jaar 3 dagen per week gaan bezorgen? Ze mogen vanaf juli 2026 48 uur doen over brievenbuspost. Dat ze willen stimuleren zakelijk alleen op bepaalde dagen te bezorgen snap ik. Maar postzegelpost moet gewoon nog 5 dagen worden bezorgd en dus 5 dagen een (misschien niet dezelfde bezorger) een bezorger. Beetje zoals de maandag vroeger, dat je ook meerdere wjjken had. Op een gegeven moment had ik nog maar een half tasje post voor 4 wijken samenik snapte wel dat ze de maandag liever kwijt dan rijk waren.
Postnl reorginiseert altijd voor de feiten uit. Dus ze hebben nu toestemming gekregen voor dit. Vervolgens gaan ze het systeem inrichten voor wat ze willen. Daarna gaan ze dan terug naar de politiek en zeggen: kijk, we hebben zo weinig post dat we wel minder dagen kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Nog niet officieel toch? Ze moeten gewoon nog 5 dagen per week bezorgen van de postwet. Ze doen net alsof ze aan het eind van het jaar 3 dagen per week gaan bezorgen? Ze mogen vanaf juli 2026 48 uur doen over brievenbuspost. Dat ze willen stimuleren zakelijk alleen op bepaalde dagen te bezorgen snap ik. Maar postzegelpost moet gewoon nog 5 dagen worden bezorgd en dus 5 dagen een (misschien niet dezelfde bezorger) een bezorger. Beetje zoals de maandag vroeger, dat je ook meerdere wjjken had. Op een gegeven moment had ik nog maar een half tasje post voor 4 wijken samenik snapte wel dat ze de maandag liever kwijt dan rijk waren.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:12 schreef Semargofni het volgende:
Werk inmiddels ook behoorlijk wat jaartjes bij de PostNL als bezorger. Voorheen kon je nog op de officiële site reacties plaatsen maar dat is al een tijd niet meer mogelijk. Leuk om hier het e.a. te lezen van andere bezorgers en zo nu en dan wat te plaatsen wellicht.
Nu vroeg ik me af: komt het bij jullie ook wel eens voor dat je bezwaar maakt op je rooster en ze vervolgens het alsnog laten staan zonder enige terugkoppeling, en hoe ga je daar dan mee om? Gewoon braaf bezorgen ook al komt het niet uit?
En vervolgens mogen wij interviews lezen in de krant met ongetwijfeld zorgvuldig van tevoren gescreende bezorgers die zeggen dat er zo weinig post is dat ze soms maar met een paar brieven heel hun wijk door moeten. Daardoor denkt nu half Nederland dat er amper nog post wordt verstuurd en wij het grootste deel van de tijd amper wat te doen hebben. Maar dat die geïnterviewde bezorger die dag zo weinig post had doordat het bedrijf 99% van de post gewoon nog een dag doorschuift, dat wordt gemakshalve verzwegen. Ongetwijfeld had de beste man de dag erna 8 tassen of meer voor zijn wijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:40 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Besef dat het plaatsen van post op dagen veel gestuurd is door het bedrijf. Ze maken pakketten/kopels waaruit zakelijke afnemers kunnen kiezen. Het punt is dat ze heel bewust sturen op minder bezorgdagen omdat ze graag willen doen alsof de bezorgers heet dure deel zijn van de postnl. Ipv het managment wat het zwaarte punt is aan kosten.
[..]
ja niemand mag de waarheid wetenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:12 schreef Semargofni het volgende:
Werk inmiddels ook behoorlijk wat jaartjes bij de PostNL als bezorger. Voorheen kon je nog op de officiële site reacties plaatsen maar dat is al een tijd niet meer mogelijk. Leuk om hier het e.a. te lezen van andere bezorgers en zo nu en dan wat te plaatsen wellicht.
Nu vroeg ik me af: komt het bij jullie ook wel eens voor dat je bezwaar maakt op je rooster en ze vervolgens het alsnog laten staan zonder enige terugkoppeling, en hoe ga je daar dan mee om? Gewoon braaf bezorgen ook al komt het niet uit?
Hier hing altijd zo'n lijst en eerst klopte die gewoon. Op een gegeven moment kwam er een nieuwe lijst en daarop stonden toen opeens tijden waar echt helemaal niks meer van klopte.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:13 schreef V__L_N het volgende:
Nieuwgierigheidshalve...
Is er bij jullie op het depot ergens een lijst met de tijden "aanloop2" + "afloop2" + de tijd voor de wijk?
Hier is deze niet. Maar ik heb nog nooit ergens gehoord dat er zo'n lijst is.
die app is ook weer veranderd zag ik vanmiddag pas,je mag wel een loupe meenemen om het te kunnen zien,het draait vnl om het plus/min gebeuren ja misschien een tactiek om hier ook weer wat weg te halen: dream on.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:13 schreef V__L_N het volgende:
Nieuwgierigheidshalve...
Is er bij jullie op het depot ergens een lijst met de tijden "aanloop2" + "afloop2" + de tijd voor de wijk?
Hier is deze niet. Maar ik heb nog nooit ergens gehoord dat er zo'n lijst is.
Sinds wanneer is een verjaardagskaart een pakket?quote:Naast leuke pakketjes, zoals verjaardagskaarten
Inclusiviteit gaat bij postnl sneller de deur uit dan de post zelf... Je zal maar slechte ogen hebben of problemen met zulke kleine knopjes te bedienen. Ik plus altijd bij via de computer omdat ik de app dramatisch vind. Maar zo vaak dat die ook storing heeft.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die app is ook weer veranderd zag ik vanmiddag pas,je mag wel een loupe meenemen om het te kunnen zien,het draait vnl om het plus/min gebeuren ja misschien een tactiek om hier ook weer wat weg te halen: dream on.
gisteren kwam ik een rouwkaart met barcode tegen, nog niet eerder gezien,iemand anders dit weleens gezien?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een verjaardagskaart een pakket?
Ik snap echt niet hoe moeilijk het nou kan zijn voor journalisten om gewoon de juiste termen te gebruiken…
Een 3S/track&Trace code bedoel je? Ja die zie ik vaker langskomen, misschien om de bezorging te controleren/traceren?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
gisteren kwam ik een rouwkaart met barcode tegen, nog niet eerder gezien,iemand anders dit weleens gezien?
Ja had ik ook. Een hele dikke, lelijke barcode bovenaan de rouwkaart.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
gisteren kwam ik een rouwkaart met barcode tegen, nog niet eerder gezien,iemand anders dit weleens gezien?
ja nog nooit gezien,en het ziet er niet uit zoals het erop gedrukt is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:14 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Ja had ik ook. Een hele dikke, lelijke barcode bovenaan de rouwkaart.
Die van het pensioenfonds hadden wij ook, twee weken terug. Op de brief zelf, onder het adres, stond een verkeerde codeerregel voorgedrukt. En zelfs met herstelsticker moest je 'm soms meerdere keren teruggooien in de oranje bus, want hij bleef maar terugkomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 23:27 schreef YBouncer het volgende:
Begin van de week kregen we een mailing van een pensioenfonds in de machinepost tas waar blijkbaar wat fout mee was, want het zat in elke wijk, behalve de goede. Er was zelfs een bericht door Pos
tNL uitgestuurd dat er wat fout was gegaan. Gewoon stickeren en terug in de bus gooien en het zou goed komen. Diezelfde week krijgen we een mailing van Schoonenberg met precies hetzelfde probleem...het zit in je wijk, maar geen enkele brief zit op de juiste plek in je bundel. Je bent gewoon aan het kwartetten om het in de juiste volgorde te krijgen.
De pakjestas is hetzelfde probleem aan het worden hier. Ja, de pakjes zitten op straat in de tas gebundeld, maar niet op volgorde. De meeste mensen hier op depot voelen zich gedwongen hun wijk op voorhand door te nemen/sorteren, zodat het wel op volgorde zit. Balen dus.
Hebben meer mensen hier last van?
Die pakjes dat is wat moois ze flikkeren gewoon een half meter op 2 elastieken ,op straat kun je het gaan oprapen,verder zitten er vaakzaken tussen die niet mogen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 23:27 schreef YBouncer het volgende:
Begin van de week kregen we een mailing van een pensioenfonds in de machinepost tas waar blijkbaar wat fout mee was, want het zat in elke wijk, behalve de goede. Er was zelfs een bericht door Pos
tNL uitgestuurd dat er wat fout was gegaan. Gewoon stickeren en terug in de bus gooien en het zou goed komen. Diezelfde week krijgen we een mailing van Schoonenberg met precies hetzelfde probleem...het zit in je wijk, maar geen enkele brief zit op de juiste plek in je bundel. Je bent gewoon aan het kwartetten om het in de juiste volgorde te krijgen.
De pakjestas is hetzelfde probleem aan het worden hier. Ja, de pakjes zitten op straat in de tas gebundeld, maar niet op volgorde. De meeste mensen hier op depot voelen zich gedwongen hun wijk op voorhand door te nemen/sorteren, zodat het wel op volgorde zit. Balen dus.
Hebben meer mensen hier last van?
quote:Sterker nog, ik zou een reorganisatie afkondigen en daarbij de postbezorging stopzetten en alleen doorgaan met de pakketbezorging.Duizenden mensen de ww in, kost de overheid meer dan steun aan het postbedrijf.
ergens kwam ik onder een bericht op SM,vanmorgen een antwoord dat de kosten bij de bezorgers liggen, ja nog even,het hele pbz verhaal bestaat dit jaar rond de 22jaar,wat er allemaal niet gegeven(opgebouwde versoberingen) is vele malen meer dan de gevraagde subsidie, kijk even naar je opgebouwde pensioen t/m vandaag ,dat is werkelijk om te huilen.Een nieuwe achterband kun je er net mee betalen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
PostNL zal niet helemaal kansloos een zaak beginnen lijkt mij. Maar steun vragen terwijl ze nog gewoon winst maken (als geheel bedrijf) is natuurlijk wel bedenkelijk. Ook die eventuele steun moet dan betaald worden door de overheid oftewel de belastingbetaler. Dus ja, verhogen ze de prijzen niet, wordt de service wel slechter en betalen we ondertussen op een andere manier wel aan PostNL.
Al zijn de reacties op nu.nl altijd wel leuk:
[..]
Het is wel duidelijk dat Pim op missie is. Herna had daar geen zin in blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 07:46 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2577607
weer hebben ze het over postbode's ja gaan ze het zelf bezorgen dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat Pim op missie is. Herna had daar geen zin in blijkbaar.
Het is niet zo dat er rijen sollicitanten zijn voor postbezorger... Dus leuk mensen eruit gooien, maar je verkijkt je als bedrijf nog wel op hoeveel bezorgers er straks daadwerkelijk nog zijn.. post bezorgd zichzelf niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:51 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer hebben ze het over postbode's ja gaan ze het zelf bezorgen dan?
Geen sterk argument. Uiteindelijk ben je als bedrijf gewoon winstgevend. Ieder ander bedrijf moet ook gewoon schuiven met onderdelen om de jaarrekening op te maken.. waarom PostNL niet?quote:Met de pakketbezorging maakt PostNL wel winst, maar dat geld overhevelen noemt Berendsen "een absoluut onbegaanbaar pad". Het zou volgens hem "een beetje gek zijn om de concurrentiepositie van een bedrijfsonderdeel dat keihard moet concurreren met bedrijven die in hun eigen land al veel vaker en anders geholpen zijn door een overheid, uit te hollen".
Vergis je er niet in. Volgend jaar juni verdwijnd de helft van de wijken al. Er is bijna nergens zo'n groot personeelsoverschot dat de helft van de wijken blijft staan. Er zijn hele gebieden en depots waar geen overschot is. Dit was al maanden in de maak. Volgend jaar zeggen ze, die 30 is niet genoeg. We moeten nog meer geld en er moeten mensen uit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is niet zo dat er rijen sollicitanten zijn voor postbezorger... Dus leuk mensen eruit gooien, maar je verkijkt je als bedrijf nog wel op hoeveel bezorgers er straks daadwerkelijk nog zijn.. post bezorgd zichzelf niet.
We gaan er allemaal standaard vanuit dat een bedrijf winstgevend moet zijn. Maar in theorie zou het voor de werknemers, het bedrijf en de voortbestaan het helemaal niet noodzakelijk zijn. Winst is voor aandeelhouders en investeerders. Er zijn meer bedrijven in de wereld die gewoon alleen maar bestaan omdat ze monden moeten voeden en gewoon precies genoeg omzet draaien, dan dat er bedrijven bestaan die winsten proberen te pompen voor mensen die er eigenlijk niet voor werken.quote:[..]
Geen sterk argument. Uiteindelijk ben je als bedrijf gewoon winstgevend. Ieder ander bedrijf moet ook gewoon schuiven met onderdelen om de jaarrekening op te maken.. waarom PostNL niet?
ik snap geloof ik niet wat je nou zegt, wijken blijven staan door personeeloverschot???quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:29 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Vergis je er niet in. Volgend jaar juni verdwijnd de helft van de wijken al. Er is bijna nergens zo'n groot personeelsoverschot dat de helft van de wijken blijft staan. Er zijn hele gebieden en depots waar geen overschot is. Dit was al maanden in de maak. Volgend jaar zeggen ze, die 30 is niet genoeg. We moeten nog meer geld en er moeten mensen uit.
[..]
We gaan er allemaal standaard vanuit dat een bedrijf winstgevend moet zijn. Maar in theorie zou het voor de werknemers, het bedrijf en de voortbestaan het helemaal niet noodzakelijk zijn. Winst is voor aandeelhouders en investeerders. Er zijn meer bedrijven in de wereld die gewoon alleen maar bestaan omdat ze monden moeten voeden en gewoon precies genoeg omzet draaien, dan dat er bedrijven bestaan die winsten proberen te pompen voor mensen die er eigenlijk niet voor werken.
Oeps sorry, daar ging iets mis.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik snap geloof ik niet wat je nou zegt, wijken blijven staan door personeeloverschot???
Volgens mij vergis je je. In juni '26 wordt inderdaad de postzegelpost ook 48 uurs, maar dat heeft enkel tot gevolg dat er nog weer een deel van de post van dal naar piek schuift. De dalwijken worden dan nog weer wat rustiger. Maar de dalwijken verdwijnen niet. Want er moet nog steeds elke dag medische, rouw- en spoedpost bezorgd worden, en de brievenbuspakjes blijven ook gewoon 24 uurs.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]Vanaf volgend jaar Juni is het de bedoeling dat de helft van de wijken elke dag gelopen wordt, de andere helft de andere dag. Dat betekend veel minder mensen
Niet zo veel verder in de toekomst dan je denkt:quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij vergis je je. In juni '26 wordt inderdaad de postzegelpost ook 48 uurs, maar dat heeft enkel tot gevolg dat er nog weer een deel van de post van dal naar piek schuift. De dalwijken worden dan nog weer wat rustiger. Maar de dalwijken verdwijnen niet. Want er moet nog steeds elke dag medische, rouw- en spoedpost bezorgd worden, en de brievenbuspakjes blijven ook gewoon 24 uurs.
Dat scenario wat jij schetst, dat ligt veel verder in de toekomst. Er staat zelfs nog ergens een filmpje over op Mijn Werk, waarbij PostNL zelf uitgaat van 2029. Maar dat is misschien zelfs nog te voorbarig van PostNL, want de postwet verplicht ons 5 dagen in de week post te bezorgen op ALLE adressen in Nederland. Dus op de ene dag de ene helft van de adressen en de volgende dag de andere helft, dat mag dus niet! En deze verplichting vloeit voort uit een Europese Postwet, dus dat kan ons kabinet ook niet eigenhandig veranderen.
Toen per januari 2025 (bijna) alle zakelijke post 48 uurs werd, had dat best wat impact. Looptijden van dalwijken gingen van ongeveer een uur, naar ongeveer 30 minuten. Maar zakelijke post is geloof ik ook iets van 95% van ons totale volume, dus logisch dat dat veel impact heeft. Dat die paar ansichtkaarten die je nu in je dalwijk er tussen hebt ook naar een piekdag gaan zal veel minder effect hebben. Misschien gaat zo'n dalwijk straks van 30 naar 15 minuten? Maar in absolute tijd zal de impact veel kleiner zijn dan bij de verschuiving van de zakelijke post, en zelfs toen viel het achteraf erg mee met de personele gevolgen. We hebben een paar weken inderdaad gehad dat we ruim in de mensen zaten, dat mensen zelfs minuren opbouwden, maar doordat het verloop erg hoog is (om van het ziekteverzuim maar te zwijgen) heeft dat niet lang geduurd. En inmiddels zitten we weer ouderwets krap in de mensen en blijven er weer wijken staan.
Er zullen ongetwijfeld depots zijn met personeelsoverschot (niet in mijn regio), maar ik denk niet dat het er veel zijn. PostNL geeft zelf nota bene aan dat de slechte bezorgkwaliteit door personeelstekort komt.
Dat plan van PostNL ken ik ook, en dat weerspreek ik ook niet, maar jij beweerde dus dat dit al in juni 2026 ingaat. En dat klopt volgens mij niet. In een online video van PostNL, die ik helaas niet meer kan terugvinden, gingen ze er vanuit dat dit scenario in 2029 zou ingaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:25 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Niet zo veel verder in de toekomst dan je denkt:
Maurice van Unck:
"Ondertussen bereidt PostNL zich voor op de invoering van het nieuwe 48-uursmodel. Voor zakelijke post gebeurt dat al sinds begin dit jaar. Voor consumenten betekent het straks dat de bezorger drie dagen per week langskomt.
„Een voltijdbezorger krijgt twee wijken. De ene wijk lopen ze op dinsdag, donderdag en zaterdag, de andere op woensdag, vrijdag en zaterdag.”Iedereen kan dus drie keer per week post ontvangen.”
Wie sneller wil verzenden, kan dat nog steeds, maar tegen een hoger tarief. Medische en rouwpost blijven binnen een etmaal bezorgd. Het nieuwe model vraagt om minder medewerkers; hoeveel minder is nog onduidelijk."
Voor brievenbuspakketjes start er een proef met 48-uurs bezorging en ik heb ergens gelezen dat er een vraag ligt bij de cor of 24 uurs brievenbuspakketjes eventueel overgeheveld kunnen worden naar pakketten.
Ik vermoed dat er straks een constructie is dat er 1 bezorger per 5/6 wijken nog de spoed gaat doen op de daldagen. De rest zal over de bezorgers worden verdeeld. Maar feit is dat er mensen weg moeten. Vraag is of de verloop in gebieden groot genoeg is om dat te doen. Maybe in stedelijk gebied of dure gebieden. Maar in de dorpen en kleine steden...
Er gaat trouwens in het najaar al tijd af van de daldagen. 5 tot 10 minuten.
Dat ligt denk ik ook heel erg aan wat voor soort producten en natuurlijk de prijs.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of 48 uurs briefpakjes een succes worden, betwijfel ik. Misschien voor particulieren, maar voor webshops die maar al te graag "vandaag besteld, morgen in huis" willen aanbieden (en dat is toch het overgrote deel van de brievenbuspakjes) vraag ik het mij beleefd af. Tenzij PostNL natuurlijk graag ook volumedaling bij de pakjes wil, en de zakelijke klanten in de armen van bijv DHL wil drijven die WEL 24 uurs bezorging aanbiedt, en ook nog eens 7 dagen per week.
Wel zo dat ze sindsdien eigenlijk geen contract meer geven boven de 25 uur in de hoop dat ooit nog uit te kunnen voeren..quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoe het ook zij, ik werk hier al zo lang, en ik heb al zo ontzettend vaak dit soort paniekzaaierij vanuit PostNL gehoord over ingrijpende reorganisaties en gedwongen ontslagen, dat ik er niet echt meer van onder de indruk kan raken. In de praktijk blijkt het vaak vooral een pressiemiddel te zijn om het personeel (en in dit geval de overheid) onder druk te zetten, en vallen de personele gevolgen redelijk mee. Bijvoorbeeld omdat het via natuurlijk verloop opgelost kan worden, of omdat PostNL op wetten en praktische bezwaren stuit. Zo wilde PostNL in 2010 een groot deel van de fulltimers ontslaan, en verder gaan als deeltijdbedrijf. Iedereen met een contract voor 25 uur of minder was veilig, met meer dan 25 uur zat je op de schopstoel. Maar daar stak het UWV een stokje voor, want bij ontslagen om bedrijfseconomische redenen mag je geen onderscheid maken tussen fulltimers en deeltijdwerkers. Dus de creatieve interpretatie die PostNL nu aan de 5-daagse bezorgplicht denkt te kunnen geven zal ook wel op enig moment op een juridische blokkade stuiten.
Het bericht van de fnv vind ik eerlijker naar de bezorgers,en het is waar wat er staat ,dat weten we allemaal..quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:26 schreef V__L_N het volgende:
BVPP bericht aan de minister: https://www.bvpp.nl/nl/ni(...)p-minister-karremans
En die van de fnv:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)mU3BjZwwuqlP1d4YmoXQ
https://archive.ph/Dl31wquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:51 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)postnl-he#closemodal
raar de originele link krijg ik ook zonder poespasquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 06:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
https://archive.ph/Dl31w
Hmm werkt ook niet zie ik nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |