abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218290115
Werk inmiddels ook behoorlijk wat jaartjes bij de PostNL als bezorger. Voorheen kon je nog op de officiële site reacties plaatsen maar dat is al een tijd niet meer mogelijk. Leuk om hier het e.a. te lezen van andere bezorgers en zo nu en dan wat te plaatsen wellicht.

Nu vroeg ik me af: komt het bij jullie ook wel eens voor dat je bezwaar maakt op je rooster en ze vervolgens het alsnog laten staan zonder enige terugkoppeling, en hoe ga je daar dan mee om? Gewoon braaf bezorgen ook al komt het niet uit?
pi_218292688
Dat gebeurt bij ons ook wel eens. Als er zaterdagmiddag nog steeds geen terugkoppeling is geweest door de planner, dan laten wij dat weten aan onze PC. Die neemt dan contact op met de admi. En dan opeens wordt het wel geregeld.
Onze PC is echt een prima persoon.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 22:40:51 #53
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218293262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Nog niet officieel toch? Ze moeten gewoon nog 5 dagen per week bezorgen van de postwet. Ze doen net alsof ze aan het eind van het jaar 3 dagen per week gaan bezorgen? Ze mogen vanaf juli 2026 48 uur doen over brievenbuspost. Dat ze willen stimuleren zakelijk alleen op bepaalde dagen te bezorgen snap ik. Maar postzegelpost moet gewoon nog 5 dagen worden bezorgd en dus 5 dagen een (misschien niet dezelfde bezorger) een bezorger. Beetje zoals de maandag vroeger, dat je ook meerdere wjjken had. Op een gegeven moment had ik nog maar een half tasje post voor 4 wijken samen :') ik snapte wel dat ze de maandag liever kwijt dan rijk waren.
Postnl reorginiseert altijd voor de feiten uit. Dus ze hebben nu toestemming gekregen voor dit. Vervolgens gaan ze het systeem inrichten voor wat ze willen. Daarna gaan ze dan terug naar de politiek en zeggen: kijk, we hebben zo weinig post dat we wel minder dagen kunnen doen.
Zo hebben ze het ook gedaan met de maandagen. Besef dat het plaatsen van post op dagen veel gestuurd is door het bedrijf. Ze maken pakketten/kopels waaruit zakelijke afnemers kunnen kiezen. Het punt is dat ze heel bewust sturen op minder bezorgdagen omdat ze graag willen doen alsof de bezorgers heet dure deel zijn van de postnl. Ipv het managment wat het zwaarte punt is aan kosten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:12 schreef Semargofni het volgende:
Werk inmiddels ook behoorlijk wat jaartjes bij de PostNL als bezorger. Voorheen kon je nog op de officiële site reacties plaatsen maar dat is al een tijd niet meer mogelijk. Leuk om hier het e.a. te lezen van andere bezorgers en zo nu en dan wat te plaatsen wellicht.

Nu vroeg ik me af: komt het bij jullie ook wel eens voor dat je bezwaar maakt op je rooster en ze vervolgens het alsnog laten staan zonder enige terugkoppeling, en hoe ga je daar dan mee om? Gewoon braaf bezorgen ook al komt het niet uit?
*O* welkom. Meeste hier zijn longtime bezorger.
Die officiele site of facebook heeft als super nadeel dat veel toch weer terug gevoerd naar mensen in het bedrijf die moeite hebben met kritiek. Hier kan er gelukkig nog kritisch gedebateerd worden.

Als ik bezwaar maak reageren ze meestal niet. Officieel is het zo dat je het dan gewoon niet hoeft te bezorgen. Ik stuur altijd mijn planner zaterdagochtend nog een mail dan: Joh je hebt niet gereageerd, dus ik ga ervanuit dat je het nog even weghaalt. Denk dat de officiele weg idd zou zijn om je pc of lc te contacten. Maar ik heb met mijn pc geen contact en met mijn lc heeel beperkt. Planner is dan de makkelijke weg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218293977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 22:40 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Besef dat het plaatsen van post op dagen veel gestuurd is door het bedrijf. Ze maken pakketten/kopels waaruit zakelijke afnemers kunnen kiezen. Het punt is dat ze heel bewust sturen op minder bezorgdagen omdat ze graag willen doen alsof de bezorgers heet dure deel zijn van de postnl. Ipv het managment wat het zwaarte punt is aan kosten.
[..]
En vervolgens mogen wij interviews lezen in de krant met ongetwijfeld zorgvuldig van tevoren gescreende bezorgers die zeggen dat er zo weinig post is dat ze soms maar met een paar brieven heel hun wijk door moeten. Daardoor denkt nu half Nederland dat er amper nog post wordt verstuurd en wij het grootste deel van de tijd amper wat te doen hebben. Maar dat die geïnterviewde bezorger die dag zo weinig post had doordat het bedrijf 99% van de post gewoon nog een dag doorschuift, dat wordt gemakshalve verzwegen. Ongetwijfeld had de beste man de dag erna 8 tassen of meer voor zijn wijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218299743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:12 schreef Semargofni het volgende:

ja niemand mag de waarheid weten :)
  donderdag 24 juli 2025 @ 10:13:05 #56
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218305074
Nieuwgierigheidshalve...

Is er bij jullie op het depot ergens een lijst met de tijden "aanloop2" + "afloop2" + de tijd voor de wijk?

Hier is deze niet. Maar ik heb nog nooit ergens gehoord dat er zo'n lijst is.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218305641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:13 schreef V__L_N het volgende:
Nieuwgierigheidshalve...

Is er bij jullie op het depot ergens een lijst met de tijden "aanloop2" + "afloop2" + de tijd voor de wijk?

Hier hing altijd zo'n lijst en eerst klopte die gewoon. Op een gegeven moment kwam er een nieuwe lijst en daarop stonden toen opeens tijden waar echt helemaal niks meer van klopte.
pi_218320716
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:13 schreef V__L_N het volgende:
Nieuwgierigheidshalve...

die app is ook weer veranderd zag ik vanmiddag pas,je mag wel een loupe meenemen om het te kunnen zien,het draait vnl om het plus/min gebeuren ja misschien een tactiek om hier ook weer wat weg te halen: dream on.
pi_218326133
quote:
Naast leuke pakketjes, zoals verjaardagskaarten
Sinds wanneer is een verjaardagskaart een pakket?

Ik snap echt niet hoe moeilijk het nou kan zijn voor journalisten om gewoon de juiste termen te gebruiken…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:59:13 #61
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218326443
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:22 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
die app is ook weer veranderd zag ik vanmiddag pas,je mag wel een loupe meenemen om het te kunnen zien,het draait vnl om het plus/min gebeuren ja misschien een tactiek om hier ook weer wat weg te halen: dream on.
Inclusiviteit gaat bij postnl sneller de deur uit dan de post zelf... Je zal maar slechte ogen hebben of problemen met zulke kleine knopjes te bedienen. Ik plus altijd bij via de computer omdat ik de app dramatisch vind. Maar zo vaak dat die ook storing heeft.
Loesje
pi_218327986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
Sinds wanneer is een verjaardagskaart een pakket?

Ik snap echt niet hoe moeilijk het nou kan zijn voor journalisten om gewoon de juiste termen te gebruiken…
gisteren kwam ik een rouwkaart met barcode tegen, nog niet eerder gezien,iemand anders dit weleens gezien?
pi_218328113
Erg veel aandacht voor PostNL vandaag in de lokale krant. Artikel over meer dan de helft van de kaarten die niet tijdig aankwamen, lezerspanel over staatssteun PostNL en ingezonden brieven over PostNL. Komkommertijd? Maar ergens ook natuurlijk wel logisch dat PostNL nog steeds doet alsof ze elke dag verplicht worden tot ongewild tewerkstelling. Ze kunnen ook gewoon de postdienst teruggeven aan de staat, maar dan verliezen ze ook het buspakjes netwerk :)
pi_218328896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:38 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
gisteren kwam ik een rouwkaart met barcode tegen, nog niet eerder gezien,iemand anders dit weleens gezien?
Een 3S/track&Trace code bedoel je? Ja die zie ik vaker langskomen, misschien om de bezorging te controleren/traceren?
pi_218334038
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:38 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ja had ik ook. Een hele dikke, lelijke barcode bovenaan de rouwkaart.
pi_218338374
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:14 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Ja had ik ook. Een hele dikke, lelijke barcode bovenaan de rouwkaart.
ja nog nooit gezien,en het ziet er niet uit zoals het erop gedrukt is.
pi_218401912
Begin van de week kregen we een mailing van een pensioenfonds in de machinepost tas waar blijkbaar wat fout mee was, want het zat in elke wijk, behalve de goede. Er was zelfs een bericht door Pos
tNL uitgestuurd dat er wat fout was gegaan. Gewoon stickeren en terug in de bus gooien en het zou goed komen. Diezelfde week krijgen we een mailing van Schoonenberg met precies hetzelfde probleem...het zit in je wijk, maar geen enkele brief zit op de juiste plek in je bundel. Je bent gewoon aan het kwartetten om het in de juiste volgorde te krijgen.
De pakjestas is hetzelfde probleem aan het worden hier. Ja, de pakjes zitten op straat in de tas gebundeld, maar niet op volgorde. De meeste mensen hier op depot voelen zich gedwongen hun wijk op voorhand door te nemen/sorteren, zodat het wel op volgorde zit. Balen dus.
Hebben meer mensen hier last van?
pi_218403909
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 23:27 schreef YBouncer het volgende:
Begin van de week kregen we een mailing van een pensioenfonds in de machinepost tas waar blijkbaar wat fout mee was, want het zat in elke wijk, behalve de goede. Er was zelfs een bericht door Pos
tNL uitgestuurd dat er wat fout was gegaan. Gewoon stickeren en terug in de bus gooien en het zou goed komen. Diezelfde week krijgen we een mailing van Schoonenberg met precies hetzelfde probleem...het zit in je wijk, maar geen enkele brief zit op de juiste plek in je bundel. Je bent gewoon aan het kwartetten om het in de juiste volgorde te krijgen.
De pakjestas is hetzelfde probleem aan het worden hier. Ja, de pakjes zitten op straat in de tas gebundeld, maar niet op volgorde. De meeste mensen hier op depot voelen zich gedwongen hun wijk op voorhand door te nemen/sorteren, zodat het wel op volgorde zit. Balen dus.
Die van het pensioenfonds hadden wij ook, twee weken terug. Op de brief zelf, onder het adres, stond een verkeerde codeerregel voorgedrukt. En zelfs met herstelsticker moest je 'm soms meerdere keren teruggooien in de oranje bus, want hij bleef maar terugkomen.

De kwaliteit van de voorbereiding is hier ook een drama. Veel sorteerfouten, pakjes los in de tas, zonder elastieken, zodat de kleinere pakjes door elkaar raken, steeds meer post die ondersteboven in de bundel zit (adres ondersteboven, en tijdschriften waarbij je dan in de open kant grijpt), kleine post tussen de grote post, kleine post tussen de pakjes, grote post tussen de pakjes, zelfs pakjes tussen de kleine post. En je kan meldingen maken tot je een ons weegt, maar ze doen er niks mee. Of het blijft weken/maanden op "in behandeling" staan en plotseling wordt het zonder toelichting afgesloten, of hij wordt gewoon door iemand van het SCO afgesloten met de opmerking "geen terugkoppeling ontvangen". En de belevering wordt ook steeds slechter. Dan kom je op het depot, is heel je wijk niet geleverd, die ligt dan op een ander depot 30 km verderop. De admie belooft met spoed een chauffeur te sturen, wat natuurlijk niet gebeurt. Of je komt op het depot, maakt de eerste tas open, zit er een compleet andere wijk in. Het is echt een drama.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218412281
https://nos.nl/artikel/2577510

https://www.iex.nl/nieuws(...)sultaten-PostNL.aspx

[ Bericht 44% gewijzigd door ophaling10 op 04-08-2025 08:18:57 ]
pi_218412324
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 23:27 schreef YBouncer het volgende:
Die pakjes dat is wat moois ze flikkeren gewoon een half meter op 2 elastieken ,op straat kun je het gaan oprapen,verder zitten er vaakzaken tussen die niet mogen.
Over de subsidie,het lijkt me redelijk dat de topsalarissen ook aangepast gaan worden,je kan niet om geld vragen en daarmee doorgaan,of zeg ik iets geks ?
Door al die fratsen zoals in bovenstaand schrijven, krijg je straks geen mens meer,en wat er ie gaat langzamerhand moven,let wel buiten Postnl is er genoeg te doen.(onder veel betere conditie's).
Sommige voormalige bezorgers geven dat hier al regelmatig aan.
Met de tijd moet je steeds meer gaan doen in een tijd die zij bepalen,dus extra slijtage aan je lichaam en materiaal,vergeet dat niet.Er zal ook wel een tijd komen dat het plussen geheel verdwijnt,het zijn immers kosten voor ze.
  maandag 4 augustus 2025 @ 10:38:56 #71
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218413374
Volgens mij wordt het straks goedkoper om de privatisering ongedaan te maken.

Dit is toch een onhoudbare zaak. Ging vanmorgen een grote envelop weg brengen. Daar moest al 2,62 aan postzegels op. Daar kan ik echt een enorm aantal km zelf voor rijden...
Loesje
pi_218413597
PostNL zal niet helemaal kansloos een zaak beginnen lijkt mij. Maar steun vragen terwijl ze nog gewoon winst maken (als geheel bedrijf) is natuurlijk wel bedenkelijk. Ook die eventuele steun moet dan betaald worden door de overheid oftewel de belastingbetaler. Dus ja, verhogen ze de prijzen niet, wordt de service wel slechter en betalen we ondertussen op een andere manier wel aan PostNL.

Al zijn de reacties op nu.nl altijd wel leuk:
quote:
Sterker nog, ik zou een reorganisatie afkondigen en daarbij de postbezorging stopzetten en alleen doorgaan met de pakketbezorging.Duizenden mensen de ww in, kost de overheid meer dan steun aan het postbedrijf.
pi_218415080
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
PostNL zal niet helemaal kansloos een zaak beginnen lijkt mij. Maar steun vragen terwijl ze nog gewoon winst maken (als geheel bedrijf) is natuurlijk wel bedenkelijk. Ook die eventuele steun moet dan betaald worden door de overheid oftewel de belastingbetaler. Dus ja, verhogen ze de prijzen niet, wordt de service wel slechter en betalen we ondertussen op een andere manier wel aan PostNL.

Al zijn de reacties op nu.nl altijd wel leuk:
[..]

ergens kwam ik onder een bericht op SM,vanmorgen een antwoord dat de kosten bij de bezorgers liggen, ja nog even,het hele pbz verhaal bestaat dit jaar rond de 22jaar,wat er allemaal niet gegeven(opgebouwde versoberingen) is vele malen meer dan de gevraagde subsidie, kijk even naar je opgebouwde pensioen t/m vandaag ,dat is werkelijk om te huilen.Een nieuwe achterband kun je er net mee betalen.
pi_218421718
quote:
Het is wel duidelijk dat Pim op missie is. Herna had daar geen zin in blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')