abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2025 @ 17:46:59 #301
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_218151190
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef wbwb het volgende:

[..]
PostNL kan net zo goed ook dat soort gesubsidieerde medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aannemen, dus dat is geen voordeel.
PostNL doet dat ook reeds. Zie: https://www.postnl.nl/werkenbij/productie/jobcoaching/

Maar voordat je daar hetzelfde financiėle voordeel van hebt als sociale werkplaatsen, mag je wel nagenoeg AL je productiepersoneel door mensen met een arbeidsbeperking vervangen. En dan nog vraag ik me af of het ECHT veel goedkoper wordt. Vergeet niet dat dergelijke bezorgers vaak zeer intensieve begeleiding nodig hebben, waarvoor je ook weer daartoe geschoolde begeleiders nodig hebt, en hun werktempo over het algemeen veel lager ligt.

Hier in de regio heeft PostNL wel samengewerkt met Business Post, en veel wijken aan hun uitbesteed, dat was geen succes. De bezorgkwaliteit werd nog lager (en hij was al niet hoog), en hun bezorgers konden de hoeveelheid werk niet aan. Wijken van 2 tot 2,5 uur moesten worden opgesplitst, en daar waren 2 van die gasten dan ieder 4 uur mee bezig. Dus dan is subsidie leuk en aardig, maar 2,5 uur ongesubsidieerd is goedkoper dan 8 uur met subsidie.
Zeker als je bedenkt dat die jongens nog best goed betaald kregen. Ze kregen per uur een stuk meer dan wij.

Uiteindelijk was het niet eens PostNL die de samenwerking opzegde, maar Business Post zelf; ze vonden het te veel werk.

Ik denk dat die sociale werkplaatsen niet alleen veel lagere prijzen kunnen rekenen dan PostNL omdat ze subsidies ontvangen. Ik denk dat het ook in belangrijke mate komt omdat ze itt PostNL niet aan de postwet gebonden zijn EN geen winstoogmerk hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')