https://nos.nl/artikel/25(...)tbodehulp-in-leerdamquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:04 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik had prijs, 12 tassen NPL plus wat djosers en een paar kinderpostzegels, buiten de acht gewone tassen.
Er zal zo wel een bericht(of niet)ivm oranje verschijnen, gr vanuit het kantoor zzzzzquote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:30 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet nog 6 maanden geleden was er geen werk voor me. Maanden heb ik onder mijn contract gewerkt. Deze week ineens extra wijken op mijn rooster. Volgende week nog meer en blijkbaar permanent. Van 10 uur in de min elke maand ineens naar 10 uur in de plus... Goh... Ze weten echt wat ze doen hoor...
Of niet. Hij land hier om 6 uur. Denk dat ze verwachten dat iedereen dan al klaar is. Ben zelf meestal later, maar vermoed dat ze dat niet interessant vinden en zeggen. Had je maar eerder moeten beginnenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Er zal zo wel een bericht(of niet)ivm oranje verschijnen, gr vanuit het kantoor zzzzz
het lijkt wel of we nog de enige 2 hier zijn,er is niks meer over van de begintijd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Of niet. Hij land hier om 6 uur. Denk dat ze verwachten dat iedereen dan al klaar is. Ben zelf meestal later, maar vermoed dat ze dat niet interessant vinden en zeggen. Had je maar eerder moeten beginnen
Hey, ik ben er ook nog!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het lijkt wel of we nog de enige 2 hier zijn,er is niks meer over van de begintijd.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het lijkt wel of we nog de enige 2 hier zijn,er is niks meer over van de begintijd.
Beetje mijn gevoel elke keer als ik rondkijk in de postnl ook... Er is echt haast niemand meer over van 10+ jaar geleden. Lijkt wel alsof de leegloop de laatste 1,5 jaar nog harder gaat dan daarvoor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hey, ik ben er ook nog!
Ja, toen ik wegging bij PostNL was er ook nog maar 1 iemand over van toen ik begon bij PostNL. Overigens wel nog 3 mensen van Sandd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef V__L_N het volgende:
[..]
[..]
Beetje mijn gevoel elke keer als ik rondkijk in de postnl ook... Er is echt haast niemand meer over van 10+ jaar geleden. Lijkt wel alsof de leegloop de laatste 1,5 jaar nog harder gaat dan daarvoor.
Nog steeds dol op dit kleine rondje van het internet waar we anoniem zijn trouwens
quote:"Onze postbezorgers lopen hun rondes met dezelfde inzet als altijd, maar met steeds minder post in de tas", zegt Maurice Unck, directeur van de brievenbuspostafdeling van PostNL. "Twintig jaar geleden bezorgden we nog drie brieven per dag per adres, nu zijn dat er gemiddeld drie per week."
quote:Brievenbuspakje+
We verhogen het tarief met 3,5%. De piektoeslag gaat omhoog van ¤ 0,17 naar ¤ 0,18 per stuk.
Op 1 januari 2026 introduceren we het ‘brievenbuspakje+ Standaard’. We streven ernaar om dit nieuwe product binnen 2 bezorgdagen te bezorgen.
Tijdens de looptijd van je overeenkomst kunnen we het bestaande brievenbuspakje+ (met de eerstvolgende werkdag als gestreefde bezorgdag) stopzetten. In dat geval introduceren we een nieuw brievenbuspakje+ met een hogere bezorgservice. We bezorgen deze pakjes dan 6 dagen per week (maandag t/m zaterdag) in plaats van 5 dagen. Daarnaast scant de bezorger het pakje direct aan de deur. Ons streven is om dit brievenbuspakje+ binnen 24 uur te bezorgen. Voor het nieuwe brievenbuspakje+ kunnen we een ander tarief rekenen dan het tarief voor het huidige brievenbuspakje+. Op deze wijziging is artikel 10 lid 2 van jouw overeenkomst van toepassing.
De toeslag voor overschrijding van de maximumafmetingen wordt ¤ 4,50. Dit is ongeacht het volume brievenbuspakjes+ dat je per jaar via ons verstuurt.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:55 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Postzegel wordt vanaf Nieuwjaarsdag wéér 9 cent duurder https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-9-cent-duurder
[..]
Het komt er dus op neer dat het 24-uurs brievenbuspakje uit de tassen van de postbezorger gaat verdwijnen en naar de pakketchauffeur gaat (bezorging ma-za, scan aan de deur). Is dat efficient? Ik dacht eerlijk gezegd dat de voet-fietsbestelling goedkoper was dan de autobestelling. Als er zo nodig pakjes van ons naar de pakketservice overgeheveld moeten worden, hevel dan die schoenendoospakketten over. Ik heb nu regelmatig dat ik in een flat samen met de pakketchauffeur in de lift sta, en dat ik dan een paar uur later die zelfde chauffeur ook nog eens tref bij de retailer.quote:
Voorheen waren dit soort fora een stuk populairder. Helaas een van de (in mijn ogen negatieve) gevolgen van social media.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef V__L_N het volgende:
[..]
[..]
Beetje mijn gevoel elke keer als ik rondkijk in de postnl ook... Er is echt haast niemand meer over van 10+ jaar geleden. Lijkt wel alsof de leegloop de laatste 1,5 jaar nog harder gaat dan daarvoor.
Nog steeds dol op dit kleine rondje van het internet waar we anoniem zijn trouwens
Of moeten wij volgend jaar opeens weer alles gaan scannen zoals voorheen? Dan schuiven ze de maandag pakjes gewoon dinsdag erbij en zeggen ze: "oepsie klantjes, we hebben het niet gehaald binnen 24 uur. Sorry hoor."quote:Het komt er dus op neer dat het 24-uurs brievenbuspakje uit de tassen van de postbezorger gaat verdwijnen en naar de pakketchauffeur gaat (bezorging ma-za, scan aan de deur). Is dat efficient? Ik dacht eerlijk gezegd dat de voet-fietsbestelling goedkoper was dan de autobestelling.
Ik vraag me af hoe groot de spreiding rondom dat gemiddelde is. Ik loop voornamelijk in het buitengebied en daar heb ik veel meer dan 3 poststukken per week voor de meeste adressen. Maar wellicht dat in stedelijk gebied (en dan vooral de sociale huurflats) veel minder post valt, wat het gemiddelde weer naar beneden haalt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:55 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Postzegel wordt vanaf Nieuwjaarsdag wéér 9 cent duurder https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-9-cent-duurder
[..]
er moet staan:Onze postbezorgers lopen zich een slag in de ronde voor dezelfde of minder tijd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:55 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Onze postbezorgers lopen hun rondes met dezelfde inzet als altijd
ook niet heel gek ,voor een bijstansuitkering moet je 20+uren lopen(en dan heb je het wel helemaal gehad/kapot,zeker vandaag de dag), dan wordt het met nieuwe aanwas nooit meer wat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:58 schreef Semargofni het volgende:
of andere aanmeldingen maar dat komt eigenlijk niet meer voor.
op het platteland lijkt me de "terugloop" het grootst, hier in de Randstad heb je gewoon iedere dag voor een beetje 3uurs wijk 10/15tassen en soms wel boven de 20. Met 2 van zulke wijken ben je compleet stuk, want je loopt er rustig 8/9uur mee rond.(wat niet eens mag)quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe groot de spreiding rondom dat gemiddelde is. Ik loop voornamelijk in het buitengebied en daar heb ik veel meer dan 3 poststukken per week voor de meeste adressen. Maar wellicht dat in stedelijk gebied (en dan vooral de sociale huurflats) veel minder post valt, wat het gemiddelde weer naar beneden haalt.
Frappant ook dat de postzegelprijs verhoogd wordt omdat er minder brieven verstuurd worden, maar de tarieven voor (brievenbus)pakjes, waar er juist veel meer van verstuurd worden, ook stijgen. Typische PostNL-logica
Als ik het zo lees willen ze dus gaan proberen zoveel mogelijk brievenbuspakketjes over te zetten naar 48 uur en anders naar de pakketten. Maar in de wandelgangen gaat dat de tests voor 48 uur nu totaal mislukken omdat ze het binnen niet aankunnen.quote:
Dat niet komen opdagen of binnen een week weg wordt wel echt een soort norm. Volgens mij doen we ook geen vakantiewerkers of kerstwerkers meer. Alles gaat dan naar de uitbesteding wat absoluut nergens goed gaat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:58 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Voorheen waren dit soort fora een stuk populairder. Helaas een van de (in mijn ogen negatieve) gevolgen van social media.
Op het ene depot waar ik werk zijn nog best veel oudgedienden, op het andere is er bijna niemand meer. Laatst nog iemand gestopt na een jaartje schat ik. Voorheen kwamen er nog wel eens vakantie werkers bij, of andere aanmeldingen maar dat komt eigenlijk niet meer voor. Of mensen stoppen binnen no-time. Laatst nog iemand van het UWV die zou moeten worden ingewerkt, nooit op komen dagen.
Mijn dorpswijk (wel in de randstad) heeft zo'n 8 tassen voor een piek van 3 uur. De uitschieters maken het vooral bizar. De postnl zou er beter aan doen om meer gestructureerde afspraken te maken met hun klanten. Maar feit is dat die super extreme dagen goedkoper zijn door onze loyaliteitquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
op het platteland lijkt me de "terugloop" het grootst, hier in de Randstad heb je gewoon iedere dag voor een beetje 3uurs wijk 10/15tassen en soms wel boven de 20. Met 2 van zulke wijken ben je compleet stuk, want je loopt er rustig 8/9uur mee rond.(wat niet eens mag)
Protip: Je bent loyaal naar vrienden, familie, de sportclub waar je dingen voor doet, maar niet aan een commercieel bedrijf, als je als bedrijf loyaliteit wilt bedrijven dan geef je je werknemers een aandelenpakket of een hoge bonus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:29 schreef V__L_N het volgende:
Mijn dorpswijk (wel in de randstad) heeft zo'n 8 tassen voor een piek van 3 uur. De uitschieters maken het vooral bizar. De postnl zou er beter aan doen om meer gestructureerde afspraken te maken met hun klanten. Maar feit is dat die super extreme dagen goedkoper zijn door onze loyaliteit
En ik ook nog, post wel niet erg veel maar loop en lees nog steeds mee!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hey, ik ben er ook nog!
Ben wel benieuwd of jullie ook op/in de Facebookgroepen actief zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:58 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Voorheen waren dit soort fora een stuk populairder. Helaas een van de (in mijn ogen negatieve) gevolgen van social media.
ja zomers ziet het er uiterst " romantisch" uit, maar zo gauw het een beetje herst/winter wordt is het andere koek.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:29 schreef the_X het volgende:
de meesten stoppen al aan het einde van de 1ste dag veel met de mededeling "het was niet wat ik ervan verwachte..."
Klopt, meeste mensen hebben een te rooskleurig beeld vermoed ik. Er is door de jaren heen ook meer bijgekomen met het 'samenvoegen' op straat bijvoorbeeld wat het ook niet makkelijker maakt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:29 schreef the_X het volgende:
[..]
En ik ook nog, post wel niet erg veel maar loop en lees nog steeds mee!
[..]
Ben wel benieuwd of jullie ook op/in de Facebookgroepen actief zijn.
Ikzelf ben ook nog mentor, de meesten stoppen al aan het einde van de 1ste dag veel met de mededeling "het was niet wat ik ervan verwachte..."
De Or nieuwsbrief gelezen, belachelijk dat wij buiten die ATR vallen diverse lopen hier wel 8/9uur per dag rond, wat niet eens mag.Verder het gpsproject komt weer bovendrijven, ja alles voor de winst. Hier meerdere incl. me 40/45min per week over 2 dagen(1 wijk) aan tijd pissen. Deze is belangrijk dat ze het weten:GPS gebruik kan alleen als het vrijwillig is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hey, ik ben er ook nog!
Geen idee, met mij is niks afgesproken.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef YBouncer het volgende:
Ik lees in de nieuwsbrief van de OR tot mijn verbazing deze zin, onder het kopje Minnen en Plussen:
"....De afspraken over verplicht plussen en minnen geldt dus niet voor deze wijken."
Hoezo verplicht? Welke afspraken? Sinds wanneer? En vooral hoezo?
OR zijn echt een stelletje slappe zakken. De wet is gewoon dat ingeroosterde tijd betaalde tijd is, dus minnen is geheel vrijwillig, net zoals je eigen tijd meten. Jammer dat bezorgers niet op een lijn te krijgen zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef YBouncer het volgende:
Ik lees in de nieuwsbrief van de OR tot mijn verbazing deze zin, onder het kopje Minnen en Plussen:
"....De afspraken over verplicht plussen en minnen geldt dus niet voor deze wijken."
Hoezo verplicht? Welke afspraken? Sinds wanneer? En vooral hoezo?
Jammer dat bezorgers niet op een lijn te krijgen zijn: dat zooitje van dat vest zeker niet,beroerd word je er van.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:53 schreef Bezorgertje het volgende:
Jammer dat bezorgers niet op een lijn te krijgen zijn
Volgens PostNL zelf is het verloop onder postbezorgers zo groot (40%) dat er geleidelijk naar 48 uurs en later naar 72 uurs bezorging over kan worden gegaan, zonder dat gedwongen ontslagen nodig zijn. Bij ons is het verloop behoorlijk hoog, dus ik maak me daar niet zoveel zorgen over.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:49 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij hebben een andere tc of hoe ze nu ook heten en werkoverleg. Sorteercentrum Arnhem verdwijnt, daldagen ook. Waarschijnlijk binnen een jaar al.. Als ik geen 60 plusser was was ik allang naar iets anders gegaan, en vrees dat er binnenkort wel een ontslaggolf gaat komen. Wel triest hoe een ooit fijnvertakt en goedwerkende bedrijf de nek is omgedraaid.
ja en er staat veel te weinig tegenover.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En daar ben ik wel bang voor, want na bijna 30 jaar post bezorgen begint mijn lichaam ook te piepen en te kraken.
In die ronde tafelsessie hadden de bonden het daarover. Dat de postnl dit wel heel mooi kan zeggen, maar dat de praktijk is dat de werkpakketten dan niet meer aansluiten en dat er dus moet worden voorkomen dat het bedrijf gaat kaasschaven op de uren van medewerkers.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens PostNL zelf is het verloop onder postbezorgers zo groot (40%) dat er geleidelijk naar 48 uurs en later naar 72 uurs bezorging over kan worden gegaan, zonder dat gedwongen ontslagen nodig zijn. Bij ons is het verloop behoorlijk hoog, dus ik maak me daar niet zoveel zorgen over.
Waar ik me wel zorgen over maak is de zwaarte van het werk. Zeker op NRP2-depots is 15-20 tassen voor een piekwijk eerder regel dan uitzondering. Maar nu lopen mensen nog zowel piek- als dalwijken, zodat het nog enigszins behapbaar blijft. Maar straks heb je geen dalwijken meer, dan loop je dinsdag een x-wijk, woensdag y, donderdag x en vrijdag weer y. En de zaterdag gaat er in 2027 misschien wel helemaal af. Dus dan kun je je elke dag een breuk sjouwen. En daar ben ik wel bang voor, want na bijna 30 jaar post bezorgen begint mijn lichaam ook te piepen en te kraken.
helemaal waar hier niet meer maar m n wijken zijn ook tegen de 4uur(op papier) werkelijke tijd is veel meer per dag, incidenteel een halve piek pd erbij, alleen als ik er zin in heb,maar die animo wordt steeds minder.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb nu 4 dagen een piek en een dal. Dat is loodzwaar
Misschien is dat wel de manier waarop PostNL gedwongen ontslag wil voorkomen. Gewoon het werk zo zwaar maken dat veel bezorgers uit zichzelf afhaken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
helemaal waar hier niet meer maar m n wijken zijn ook tegen de 4uur(op papier) werkelijke tijd is veel meer per dag, incidenteel een halve piek pd erbij, alleen als ik er zin in heb,maar die animo wordt steeds minder.
ja een soort van verkapt wegtreiterenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de manier waarop PostNL gedwongen ontslag wil voorkomen. Gewoon het werk zo zwaar maken dat veel bezorgers uit zichzelf afhaken.
Halve wijken is uberhaupt klote.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
helemaal waar hier niet meer maar m n wijken zijn ook tegen de 4uur(op papier) werkelijke tijd is veel meer per dag, incidenteel een halve piek pd erbij, alleen als ik er zin in heb,maar die animo wordt steeds minder.
Uit onderzoek van de Consumentenbond bleek ook dat PostNL van alle grote pakketbedrijven in Nederland verreweg de beste was, of, beter gezegd, de minst slechte. UPS kwam als slechtste uit het onderzoek, en de in het artikel beschreven klachten kwamen ook precies overeen met de klachten die ik heb over UPS. Tijdvakken die 3x per dag veranderen en chauffeurs die beweren dat je niet thuis was terwijl ze niet eens langs geweest zijn. Vervolgens kan je via de website instellen naar welk afhaalpunt je pakje moet, maar dat negeren ze gewoon, om het vervolgens naar een ander punt te brengen wat 10 km verder van je huis ligt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:06 schreef wbwb het volgende:
Die andere postbedrijfjes (MSG en zo) zijn ook echt niet alles. Ik verstuur momenteel zo'n 400 poststukken per maand, waarvan ongeveer een derde met die andere postbedrijfjes en de rest met PostNL. Afgelopen maand zijn 12 van mijn poststukken kwijtgeraakt. Dat is dus een verliespercentage van zo'n 3%, wat echt veel te hoog is. Slechts 1 van die kwijtgeraakte poststukken ging met PostNL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |