ja hier idd,lekker strakke tijdquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan me de tijd nog heugen dat je niet in korte broek mocht lopen, al was het 35 graden. Witte sportschoenen dragen was ook uit den boze. Bij ons kwam er een keer iemand van het hoofdkantoor kijken, en toen werd er een postbode naar huis gestuurd omdat ie witte schoenen en een baseballcap droeg. Management by walking around, noemde (toen nog) TPG Post dat. En er werd ook nog volop gerookt binnen. Om maar aan te geven dat vroeger toch ook niet alles beter was.
Vroeger waren ze met veel zaken wel overdreven streng, maar tegenwoordig zijn ze overdreven soepel. Als ik zie hoe sommige collega's er bij lopen! Het zal wel met de krappe arbeidsmarkt te maken hebben, of met PostNL's hang naar inclusiviteit, maar kom op! Van top tot teen getatoeëerde of zwaar gothic-stijl opgemaakte bezorgers (m/v), bezorgers die er uit zien (en ruiken) alsof ze zo uit de daklozenopvang komen, we hebben een kerel die altijd in camouflagekleding loopt als een soort G.I. Joe, zweverige types op blote voeten, etc.
De tijd dat er nog een auto'tje naast je stopte en er een tl zijnhoofd uit stak en zei: "waar is je bedrijfskleding"...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan me de tijd nog heugen dat je niet in korte broek mocht lopen, al was het 35 graden. Witte sportschoenen dragen was ook uit den boze. Bij ons kwam er een keer iemand van het hoofdkantoor kijken, en toen werd er een postbode naar huis gestuurd omdat ie witte schoenen en een baseballcap droeg. Management by walking around, noemde (toen nog) TPG Post dat. En er werd ook nog volop gerookt binnen. Om maar aan te geven dat vroeger toch ook niet alles beter was.
Vroeger waren ze met veel zaken wel overdreven streng, maar tegenwoordig zijn ze overdreven soepel. Als ik zie hoe sommige collega's er bij lopen! Het zal wel met de krappe arbeidsmarkt te maken hebben, of met PostNL's hang naar inclusiviteit, maar kom op! Van top tot teen getatoeëerde of zwaar gothic-stijl opgemaakte bezorgers (m/v), bezorgers die er uit zien (en ruiken) alsof ze zo uit de daklozenopvang komen, we hebben een kerel die altijd in camouflagekleding loopt als een soort G.I. Joe, zweverige types op blote voeten, etc.
ja kwam dat gisteren laat alweer tegen,lekker zooitje ongeregeld.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:16 schreef wbwb het volgende:
https://www.l1nieuws.nl/n(...)stbode-op-non-actief
fijn weer, (oranje kaart)? een beetje leidinggevende ziet heus wel dat iedereen zowat door z'n hoeven gaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:17 schreef V__L_N het volgende:
Van de afgelopen 2 dagen alle plustijd afgekeurd... 2,5 uur totaal
Blijkbaar dus niet. Halve regio heeft er mee te maken. Lc ook letterlijk, bel me niet en ik bel jouw ook niet. Je mag niet plussen onder basistijd, calamiteiten of bijzondere producten. Je krijgt de tijd later terug via de planning als we denken dat dat terecht is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
fijn weer, (oranje kaart)? een beetje leidinggevende ziet heus wel dat iedereen zowat door z'n hoeven gaat.
Wat een idioten! De afspraak met de OR is dat een LC die jouw plustijd wil afkeuren van tevoren (!) contact met jou moet opnemen EN jou een schriftelijke verklaring moet doen toekomen. Ik zou zeker een oranje kaart indienen, sterker nog: ik zou met het hele depot massaal oranje kaarten gaan indienen, en ik zou ook zeker melden bij de OR (or-operations@postnl.nl) dat jouw leidinggevende denkt dat ie z'n eigen regels mag verzinnen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Blijkbaar dus niet. Halve regio heeft er mee te maken. Lc ook letterlijk, bel me niet en ik bel jouw ook niet. Je mag niet plussen onder basistijd, calamiteiten of bijzondere producten. Je krijgt de tijd later terug via de planning als we denken dat dat terecht is.
quote:Een coach mag schriftelijk gemotiveerd een aanvraag voor plus- of mintijd afkeuren, maar nooit zonder vooraf mondeling contact met medewerker hierover. Geen contact betekent dat de aanvraag is goedgekeurd.
1 van de collega's heeft gebeld met de LC. Die zegt de regel is van het managment en je krijgt het terug van de planning met een andere code. Ik heb vaag het gevoel dat het iets te maken heeft met die evaluatie van de tijden die deze maand loopt? Dat sommige codes wel worden mee genomen en andere niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een idioten! De afspraak met de OR is dat een LC die jouw plustijd wil afkeuren van tevoren (!) contact met jou moet opnemen EN jou een schriftelijke verklaring moet doen toekomen. Ik zou zeker een oranje kaart indienen, sterker nog: ik zou met het hele depot massaal oranje kaarten gaan indienen, en ik zou ook zeker melden bij de OR (or-operations@postnl.nl) dat jouw leidinggevende denkt dat ie z'n eigen regels mag verzinnen.
Jouw LC kletst uit z'n nekharen. Een regel van "het management"? Van welk management dan? Wellicht van z'n eigen manager, maar niet van het landelijke management. Want als het landelijk zo zou zijn, dan zouden wij die afspraken zwart op wit terug moeten kunnen vinden EN dan zou dit dus ook in ELKE regio zo moeten gaan en niet alleen in jouw halve regio. Dat je tijd terug krijgt van de planning met een andere code is de afspraak mbt minnen. Als je mint krijg je een deel van de geminde tijd weer terug van de planning onder een bepaalde code, maar die code is niet bestemd om te compenseren voor afgekeurde plustijd. Als dat bij jullie gebeurt, dan loopt de logistiek coach (en de logistiek manager) gewoon de kluit te besodemieteren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:42 schreef V__L_N het volgende:
[..]
1 van de collega's heeft gebeld met de LC. Die zegt de regel is van het managment en je krijgt het terug van de planning met een andere code. Ik heb vaag het gevoel dat het iets te maken heeft met die evaluatie van de tijden die deze maand loopt? Dat sommige codes wel worden mee genomen en andere niet.
Ga de or wel weer mailen, maar heb daar dus echt geen vertouwen in. Ze hebben ook al heel veel verprutst. Heb een vermoeden dat ik gewoon moet afwachten of het wel of niet komt
zeker een nieuwe die wat indruk wol maken(kosten besparen over andermans rug)? jammer dat ik er niet loop bleef er veel staanquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Blijkbaar dus niet. Halve regio heeft er mee te maken. Lc ook letterlijk, bel me niet en ik bel jouw ook niet. Je mag niet plussen onder basistijd, calamiteiten of bijzondere producten. Je krijgt de tijd later terug via de planning als we denken dat dat terecht is.
gewoon lekker laten staan als je tijd erop zit plus foto en toedeloe.gratis werken kun je overal.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:42 schreef V__L_N het volgende:
[..]
1 van de collega's heeft gebeld met de LC. Die zegt de regel is van het managment en je krijgt het terug van de planning met een andere code. Ik heb vaag het gevoel dat het iets te maken heeft met die evaluatie van de tijden die deze maand loopt? Dat sommige codes wel worden mee genomen en andere niet.
Ga de or wel weer mailen, maar heb daar dus echt geen vertouwen in. Ze hebben ook al heel veel verprutst. Heb een vermoeden dat ik gewoon moet afwachten of het wel of niet komt
Ik ga het wel melden hoor. Heb de mail klaar met alle screenshots. Maar de laatste 2 keer heeft de or ons ook laten zitten. Halve depot kon ineens geen vakantie krijgen, de or sprak mooie woorden dat het niet mocht. Maar we moesten het zelf maar uitzoeken. Idem met aflooptijd in het rooster.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jouw LC kletst uit z'n nekharen. Een regel van "het management"? Van welk management dan? Wellicht van z'n eigen manager, maar niet van het landelijke management. Want als het landelijk zo zou zijn, dan zouden wij die afspraken zwart op wit terug moeten kunnen vinden EN dan zou dit dus ook in ELKE regio zo moeten gaan en niet alleen in jouw halve regio. Dat je tijd terug krijgt van de planning met een andere code is de afspraak mbt minnen. Als je mint krijg je een deel van de geminde tijd weer terug van de planning onder een bepaalde code, maar die code is niet bestemd om te compenseren voor afgekeurde plustijd. Als dat bij jullie gebeurt, dan loopt de logistiek coach (en de logistiek manager) gewoon de kluit te besodemieteren.
Mijn vertrouwen in de OR is ook niet groot, maar als je niks meldt dan doet de OR sowieso niks, en zeggen ze vervolgens "wij hebben geen signalen ontvangen". Dus meld het, blijf het melden, en laat al je collega's ook melden. Bij de OR, en ook bij de vakbond. Als er veel meldingen komen wordt er hopelijk wat mee gedaan, als er geen meldingen komen weet je zeker dat er niks gebeurt en gaat het management alleen maar nog meer van dit soort geniepige trucjes uithalen omdat ze denken dat ze overal toch wel mee wegkomen.
hier maken ze het helemaal mooi,met die splitsing gewoon bijna 40 min per week (2 piekwijken) aan tijd weg.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik ga het wel melden hoor. Heb de mail klaar met alle screenshots. Maar de laatste 2 keer heeft de or ons ook laten zitten. Halve depot kon ineens geen vakantie krijgen, de or sprak mooie woorden dat het niet mocht. Maar we moesten het zelf maar uitzoeken. Idem met aflooptijd in het rooster.
Je bedoeld omdat alle wijken die meer dan 3,5 uur zijn worden gespiltst? Volgens mij is dat vooral een desperate poging om de verzuimcijfers naar beneden te krijgen. Hier geen wijken die op papier groter zijn dan 3,5. Dat je dan op 4 uur uitkomt met plustijd telt niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier maken ze het helemaal mooi,met die splitsing gewoon bijna 40 min per week (2 piekwijken) aan tijd weg.
als voorbeeld als een hele wijk 4 uur duurt ,een gesplitste doet dan 2 keer 2 uur, bij mij is het dan 2 keer 7 kwartier, op alle mogelijke manieren proberen ze geld af te pakken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:01 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je bedoeld omdat alle wijken die meer dan 3,5 uur zijn worden gespiltst? Volgens mij is dat vooral een desperate poging om de verzuimcijfers naar beneden te krijgen. Hier geen wijken die op papier groter zijn dan 3,5. Dat je dan op 4 uur uitkomt met plustijd telt niet.
Maar dat kan toch ook niet zomaar? Moet daar geen aan en aflooptijd bij dan. Het zou langer moeten worden, niet korter.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als voorbeeld als een hele wijk 4 uur duurt ,een gesplitste doet dan 2 keer 2 uur, bij mij is het dan 2 keer 7 kwartier, op alle mogelijke manieren proberen ze geld af te pakken.
nee maar het gebeurt wel en als je bang bent ben je gewoon de pisang,iid als bij jullie depot ze flikken echt vanalles nu. Die splitsing opzich is ook een heel drama ,overal liggen de bundels,buiten dat je j een ongeluk sjouwt 15 tassen is niks gisteren en vandaag.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar dat kan toch ook niet zomaar? Moet daar geen aan en aflooptijd bij dan. Het zou langer moeten worden, niet korter.
Bedrijf is ook helemaal losgeslagen. Hadden we kunnen verwachten, de overheid geeft ze een vinger en ze maken d'r gigantisch misbruik van. Niks nieuws en we hadden allemaal kunnen weten dat het zou gebeuren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
nee maar het gebeurt wel en als je bang bent ben je gewoon de pisang,iid als bij jullie depot ze flikken echt vanalles nu. Die splitsing opzich is ook een heel drama ,overal liggen de bundels,buiten dat je j een ongeluk sjouwt 15 tassen is niks gisteren en vandaag.
Als PostNL straks alleen nog maar piekwijken gaat bezorgen (dalwijken alleen maar met rouw- en medische post) dan loopt post ook veel sneller extra vertraging op. Je doet op dinsdag iets op de bus voor iemand in een X-wijk, dan wordt het op z'n vroegst op donderdag bezorgd. Maar als het verkeerd gesorteerd wordt, wordt het pas op zaterdag bezorgd. En als we in juli 2027 misschien wel 72 uur over de UPD-post mogen doen, dan leidt een sorteerfout er meteen toe dat een poststuk minstens een week (!) onderweg is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Bedrijf is ook helemaal losgeslagen. Hadden we kunnen verwachten, de overheid geeft ze een vinger en ze maken d'r gigantisch misbruik van. Niks nieuws en we hadden allemaal kunnen weten dat het zou gebeuren.
Gisteren geen pakketjes en kleine post geleverd voor mijn wijk. Vandaag de pakketjes wel gekregen, maar natuurlijk gewoon niet ingesorteerd. Dus moest ik 3 tassen pakketten gaan samenvoegen. De kleine post is nog niet gedaan, dus die gaat naar morgen. Dat is ook weer veel langer dan die 48. Maar ja, als je toestemming geeft voor 2 dagen dan kan 3 of 4 ook wel.
Oeps, het is ook fout gegaan bij het bezorgen van de vervangende passenquote:In de Limburgse gemeente Sittard-Geleen zijn niet alle vervangende stempassen bezorgd, meldt L1 Nieuws. Vorige week werd bekend dat ruim 2000 stempassen in twee wijken in de stad niet bij de bewoners waren aangekomen. Daarop stuurde PostNL nieuwe passen naar de adressen in deze wijken.
Bewoners hadden die vóór 15 oktober moeten ontvangen, maar dat is niet overal goed gegaan. Degenen die nu nog geen stempas hebben gekregen, moeten er zelf een aanvragen bij de gemeente.
lekker die Djoserboeken,heleboel hier.Eerder hadden we de " verkleinde" versie al.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als PostNL straks alleen nog maar piekwijken gaat bezorgen (dalwijken alleen maar met rouw- en medische post) dan loopt post ook veel sneller extra vertraging op. Je doet op dinsdag iets op de bus voor iemand in een X-wijk, dan wordt het op z'n vroegst op donderdag bezorgd. Maar als het verkeerd gesorteerd wordt, wordt het pas op zaterdag bezorgd. En als we in juli 2027 misschien wel 72 uur over de UPD-post mogen doen, dan leidt een sorteerfout er meteen toe dat een poststuk minstens een week (!) onderweg is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |