abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juli 2025 @ 10:27:28 #1
862 Arcee
Look closer
pi_218126929

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218126975
De bbb gaat wifi snelheden in de VS langzamer maken. Laat Amerikanen maar de pijn van langzame wifi voelen!
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:54:12 #3
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218127107
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lt5wpovouk2i

Haha...dit is zo (!) on brand voor Trump en Maga _O-
  zaterdag 5 juli 2025 @ 11:47:56 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218127493
Collega moet eind van maand naar 'Murica.

Ik zit hem al te narren dat we in-flight hem gaan bombarderen met pro-palie, pro-BLM en anti-trump memes.

Na het genar hem maar advies gegeven om een nieuwe telefoon uit voorraad te halen, daar z'n sim in te doen. En laat je laptop ook maar achter, die hebben we op kantoor aldaar wel.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:14:21 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218127760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
De bbb gaat wifi snelheden in de VS langzamer maken. Laat Amerikanen maar de pijn van langzame wifi voelen!
Jarenlang werd er gedaan alsof BBB het kwaad van Schwaab en Rutte was...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218127909
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 05:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze vrouw heeft de ideologie dat Trump ('voor de kinderen') de VS van het faillisement gaat redden door de rijken forse belastingverlagingen te geven die betaald moeten worden met bezuinigingen op gezondheidszorg/ voedsel voor kinderen en biljoenen aan extra leningen die ze in de toekomst mogen afbetalen?

[ afbeelding ]

Aparte ideologie hoor! :{w

Welnee ze is gewoon een adorerende Trumpfan die geen idee heeft wat hij doet. Lid van de MAGA-sekte.

Ik vermoed één van de mensen die volgens jou 'de rol die Hillary Clinton speelde onmiddelijk doorprikte' en daarom niet op haar stemde :')

Hoe krijg je het allemaal bedacht :D

Bron
Fijn dat je eindelijk het gevaar ziet van ideologen. Nu nog het besef dat er op links talloze ideologen zitten, alleen hebben die de instituties mee met als gevolg dat ideologen maatschappelijk geaccepteerd zijn.
pi_218127921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 08:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nee.
'Normale' mensen bestaan niet.
En mijn uitleg over de instituties heb ik ook gewoon gegeven.

Zoek de spijkers op laag water maar voor je eigen mening.
Leuke ontwijking, het zegt mij ieder geval genoeg.
pi_218128197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Leuke ontwijking, het zegt mij ieder geval genoeg.
Ik ben dolgraag leuk, en dat het jou in ieder geval genoeg zegt, rijmt niet met je vorige post.
Fijn weekend!
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218128950
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:47 schreef ExTec het volgende:
Collega moet eind van maand naar 'Murica.

Ik zit hem al te narren dat we in-flight hem gaan bombarderen met pro-palie, pro-BLM en anti-trump memes.

Na het genar hem maar advies gegeven om een nieuwe telefoon uit voorraad te halen, daar z'n sim in te doen. En laat je laptop ook maar achter, die hebben we op kantoor aldaar wel.
De VS is in een halfjaar van een bondgenoot naar een land gegaan waar mensen en bedrijven China maatregelen voor nemen.

En nog heeft die oranje gek fans hier.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 14:33:05 #10
510207 Rijksambtenaar
Ambtenaar in functie
pi_218129018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De VS is in een halfjaar van een bondgenoot naar een land gegaan waar mensen en bedrijven China maatregelen voor nemen.

En nog heeft die oranje gek fans hier.
De VS heeft gewoon weer een goede oorlog nodig. Of dat intern of extern is maakt ze niet zoveel uit.

Uberhaupt een failed state dat naar mijn idee altijd al een laag vertrouwen samenleving is geweest. En stereotypes en fascisten de dienst uitmaken.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 14:54:19 #11
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218129186
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Fijn dat je eindelijk het gevaar ziet van ideologen. Nu nog het besef dat er op links talloze ideologen zitten, alleen hebben die de instituties mee met als gevolg dat ideologen maatschappelijk geaccepteerd zijn.
Zegt de extremistische lolbertarier die het liefst eenieder die even niet voor zichzelf kan zorgen laat creperen omdat het hem anders kostbare centjes kost….
pi_218129720
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:09 schreef Gunner het volgende:

[..]
is het niet eens tijd om deze act te stoppen?

Mensen gaan dood (of op z'n minst verslechteren hun omstandigheden aanzienlijk) door deze bill en jij staat hier met droge ogen te beweren dat het WIN is. Geef eens antwoord op de vraag voor wie dat dan is?

Dat de moderatie dit niet als trollen ziet verbaasd me echt.
Ik merk dat ik alleen maar radicaler wordt. Ik heb altijd sympathie voor een ouderwetse klassieke Amerikaan als Trump gehad, en voor de bekende Amerikaanse mentaliteit in het algemeen. Ik ben er niet voor niets naartoe geemigreerd. Maar sinds de omslag in het westen door hun enorme instroom van niet westerse bewoners, die duidelijk totaal andere waarden en normen hanteren dan ik, en dat het altijd aanwezige (activistisch) links daar mee durft samen te werken/een duivels verbond mee durft te sluiten, en ik daardoor de laatste twee decennia de samenlevingen in West Europa en grote steden in Amerika compleet zag veranderen, en duidelijk echt een flinke verslechtering waarneembaar is, ben ik ondanks dat ik Trump soms net als Wilders een domme lompe hork vind, zij de enigen zijn die vechten tegen het op het oog onvermijdelijke: de ineenstorting van de vrije westerse samenleving van de afgelopen 80 jaar.

Er moeten nu extreem radicale maatregelen worden genomen dit te stoppen, Trump doet dat met delen van Project 2025, en ik voorspel daarmee de redding van Amerika voor de vrije wereld. Wilders probeert dat in Nederland maar is bij lange na niet vaardig genoeg, en heeft het ironische enorme nadeel van het veel democratischere politieke systeem in Nederland.
Daarom denk ik dat West Europa gaat vallen, maar Amerika zal wederom, net als in de 20ste eeuw, de redding en licht van de wereld blijven.
Mensen van 50 en jonger zullen dit in hun leven allemaal nog meemaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eagles89 op 05-07-2025 16:00:02 ]
pi_218129841
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:53 schreef Eagles89 het volgende:
Ik ben er niet voor niets naartoe geemigreerd.
Waar woon je dan?
De enige echte.
pi_218130083
quote:

[..]
Ik merk dat ik alleen maar radicaler wordt. Ik heb altijd sympathie voor een ouderwetse klassieke Amerikaan als Trump gehad, en voor de bekende Amerikaanse mentaliteit in het algemeen. Ik ben er niet voor niets naartoe geemigreerd. Maar sinds de omslag in het westen door hun enorme instroom van niet westerse bewoners, die duidelijk totaal andere waarden en normen hanteren dan ik, en dat het altijd aanwezige (activistisch) links daar mee durft samen te werken/een duivels verbond mee durft te sluiten, en ik daardoor de laatste twee decennia de samenlevingen in West Europa en grote steden in Amerika compleet zag veranderen, en duidelijk echt een flinke verslechtering waarneembaar is, ben ik ondanks dat ik Trump soms net als Wilders een domme lompe hork vind, zij de enigen zijn die vechten tegen het op het oog onvermijdelijke: de ineenstorting van de vrije westerse samenleving van de afgelopen 80 jaar.

Er moeten nu extreem radicale maatregelen worden genomen dit te stoppen, Trump doet dat met delen van Project 2025, en ik voorspel daarmee de redding van Amerika voor de vrije wereld. Wilders probeert dat in Nederland maar is bij lange na niet vaardig genoeg, en heeft het ironische enorme nadeel van het veel democratischere politieke systeem in Nederland.
Daarom denk ik dat West Europa gaat vallen, maar Amerika zal wederom, net als in de 20ste eeuw, de redding en licht van de wereld blijven.
Ik lees al heel mijn jeugd dit soort angstverhaaltjes over moslims die het einde van het westen gaan worden. Desondanks neemt het percentage niet toe in Nederland en is de grootste ellende altijd geconcentreerd gebleven in achterstandswijken die 80 jaar geleden nog veel minder leuk waren om te wonen dan nu.

Wat ik wel waarneem is dat extreemrechts in Europa en nu ook de VS het hele systeem overhoop kunnen halen, openlijk vriendjespolitiek bedrijven en het voor andere partijen veel moeilijker maken om succesvol mee te doen aan verkiezen dmv tactieken die in de jaren 30 van de vorige eeuw thuishoren.

Als iets mijn gemakkelijke vredige leventje gaat kapotmaken van binnenuit, dan zijn het mensen zoals jij.
pi_218130090
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:02 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waar woon je dan?
Ik heb in Santa Ana, Irvine en Newport Beach (allen in Californie) gewoond.
pi_218130114
Heerlijk die negeerfunctie
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 5 juli 2025 @ 16:20:55 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218130125
quote:

[..]

De redding van de vrije wereld? Trump heeft eigenhandig de westerse alliantie, en daarmee de internationale rechtsorde, om zeep geholpen. Om over zijn eigen rechtsorde maar te zwijgen.

Daarmee heeft 'ie de facto bereikt dat de VS het zonder partners zal moeten opnemen tegen China, wat ze zeker zullen gaan afleggen omdat 350mln Amerikanen domweg niet op kunnen tegen 1,4mld Chinezen. In een conflict is Amerika de sjaak; geen productiecapaciteit, geen mineralen en geen vrienden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218130212
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik lees al heel mijn jeugd dit soort angstverhaaltjes over moslims die het einde van het westen gaan worden. Desondanks neemt het percentage niet toe in Nederland en is de grootste ellende altijd geconcentreerd gebleven in achterstandswijken die 80 jaar geleden nog veel minder leuk waren om te wonen dan nu.

Wat ik wel waarneem is dat extreemrechts in Europa en nu ook de VS het hele systeem overhoop kunnen halen, openlijk vriendjespolitiek bedrijven en het voor andere partijen veel moeilijker maken om succesvol mee te doen aan verkiezen dmv tactieken die in de jaren 30 van de vorige eeuw thuishoren.

Als iets mijn gemakkelijke vredige leventje gaat kapotmaken van binnenuit, dan zijn het mensen zoals jij.
Dat mag je vinden. Maar alleen al het feit dat je noemt dat het percentage niet westerse immigranten in West Europa (ook Nederland) niet zou toenemen, toont al aan hoe ongelofelijk naief of onwetend je bent. Of allebei. Een samenleving veranderd niet van vandaag op morgen, dat gaat heel geleidelijk. Het nadeel is dat als het eenmaal het punt van no return bereikt, het ook niet of nauwelijks nog omgedraaid kan worden. Daarom is pappen en nathouden in West Europa zo populair, maar dat gaat op de lange termijn geen oplossing zijn.
pi_218130261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De redding van de vrije wereld? Trump heeft eigenhandig de westerse alliantie, en daarmee de internationale rechtsorde, om zeep geholpen. Om over zijn eigen rechtsorde maar te zwijgen.

Daarmee heeft 'ie de facto bereikt dat de VS het zonder partners zal moeten opnemen tegen China, wat ze zeker zullen gaan afleggen omdat 350mln Amerikanen domweg niet op kunnen tegen 1,4mld Chinezen. In een conflict is Amerika de sjaak; geen productiecapaciteit, geen mineralen en geen vrienden.
Dat zullen we zien, of Amerika het zal afleggen. China heeft al zn schuld in de VS, de vastgoed ellende daar is gigantisch, een groot deel in China leeft rond de armoede grens, en kopieert nog steeds vrijwel alles. China was tot voor kort een derde wereld land, maar zijn gegroeid door hun enorme export overschot vanwege enorm goedkope (slaaf achtige) arbeid. Afrika heeft ook dubbel(!) meer inwoners dan Europa en Amerika bij elkaar, dat zegt dus echt helemaal niets.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eagles89 op 05-07-2025 16:36:08 ]
pi_218130267
Wel makkelijk dat, zoals heel vaak, alles weer de schuld is van den buut'nlanders als de overheid op massale schaal gezondheidszorg onbereikbaar maakt voor miljoenen mensen, de staatsschuld enorm op laat hogen, en ik weet niet hoeveel andere maatregelen neemt die als enig gevolg hebben dat arme mensen nòg armer worden, allemaal om de rijken nog rijker te maken met belastingvoordelen.

Mja, die buut'nlanders he.

De hersengymnastiek die hier toegepast wordt zou een Olympische sport moeten worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218130318
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niets met een gevaarlijke ideologie te maken. Wel met goedgelovigheid en misinformatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 05-07-2025 16:47:18 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 5 juli 2025 @ 16:39:00 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218130353
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 02:25 schreef Kijkertje het volgende:
Voor de private gevangenismultinationals breken er iig wel gouden tijden aan :X

[ afbeelding ]
Ook dit en de opkomende ontwikkeling dat orde, rechtspraak en handhaving; geprivatiseerd kan worden is niet veel meer dan de afbraak van de samenleving.

Het was al fout om nutsvoorzieningen en laat staan zorg te gaan privatiseren.
Wat wordt het volgende defensie privatiseren ? Of overheidsdiensten zodat je als afhankelijk gemaakte burger moet rond(s)hoppen ? (Stel je eens voor hoe dat gaat, bij brand krijgt iemand mits vermogend, eerst een offerte).
Verdere ideeën sluit ik inmiddels niet uit en Trump imo feitelijk als wannabe autocraat aan het doen is, om regering te privatiseren en dan alleen nog werkzaam is voor de groep die er beter van wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218130536
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 5 juli 2025 @ 16:52:38 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218130539
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 03:51 schreef Eagles89 het volgende:
Prachtige fly over ook van de B2’s die vorige week nog dienst deden om de vrije wereld veilig te houden, met het mooiste volkslied ter wereld, en een import bruid die trots Amerikaanse is en haar hand op haar hart legt zodra het volkslied begint. Wanneer zou de multiculturele aanwinst in Nederland hun hand op het hart leggen bij het Wilhelmus denken jullie? En die zijn nota bene in Nederland geboren verdomme. In de Tweede Kamer durven ze zelfs spelden van vreemde landen op hun borst te tonen, zo brutaal ze zijn. Not in the good old USA, met dit leiderschap wordt iedereen die zich tegen het land en de Amerikaanse vlag toont keihard aangepakt vanaf nu: TOO MUCH WINNING

Bekijk deze YouTube-video
Los dat het een act is, snap ik de hier gebezigde liefdesuiting als onderwerping. Ik hoop dat mensen die oog hebben voor anderen zich blijven bedenken dat wat Trump c.s. doen, niets veel meer is dan met pracht en praal opzichtig Keizer zijn door mensen te gebruiken die het geluk niet hebben (gehad/gekregen/verworven/gestolen).

Aanbidders zijn gevangen in de gotspe omdat ze niet ander kunnen dan dan hun Koning in Tower Of Power steunen. De Amerikaanse Droom is vooral een Leugen. Maar goed, ik snap de aanbidding die voortkomt uit tijdelijk tot waanzin gebrachte euforie. Een beetje als dat "je cluppie" gewonnen heeft en de volgende dag gewoon weer sappelen wordt om in zorgen rond te komen.
pi_218130564
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:30 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dat zullen we zien, of Amerika het zal afleggen. China heeft al zn schuld in de VS, de vastgoed ellende daar is gigantisch, een groot deel in China leeft rond de armoede grens, en kopieert nog steeds vrijwel alles. China was tot voor kort een derde wereld land, maar zijn gegroeid door hun enorme export overschot vanwege enorm goedkope (slaaf achtige) arbeid. Afrika heeft ook dubbel(!) meer inwoners dan Europa en Amerika bij elkaar, dat zegt dus echt helemaal niets.
China richt zich op de lange termijn. Voor Peking zijn tegenslagen - zoals de vastgoedbubbel, tegenvallende groeicijfers en demografische problemen - weliswaar vervelend, maar de blik is en blijft gericht op de verre toekomst.

En waar de VS uit elkaar wordt getrokken door interne chaos en incompetent leiderschap, daar handelt Peking over het algemeen gedecideerd en consistent.

Het westen wordt economisch en demografisch aan alle kanten voorbij gestreefd. 'Wij' zijn globaal gezien een steeds kleinere minderheid.

Om ons staande te houden in dat geopolitiek geweld zou het westen de banden moeten versterken en allianties moeten smeden met landen in de 'Global South'.

Maar onder Trump gebeurt het tegenovergestelde. Dankzij hem is de VS een wereldmacht in verval, die de rest van het westen dreigt mee te slepen in haar val.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218130572
  zaterdag 5 juli 2025 @ 16:56:14 #27
510207 Rijksambtenaar
Ambtenaar in functie
pi_218130577
quote:
ben ik ondanks dat ik Trump soms net als Wilders een domme lompe hork vind, zij de enigen zijn die vechten tegen
_O- :D

quote:
Trump doet dat met delen van Project 2025, en ik voorspel daarmee de redding van Amerika voor de vrije wereld.
Trump gaat de VS weer vrij maken door met zijn Taliban het een grote kalifaat te maken. Waar vrouwen weer in de keuken blijven, homo's verboden en zwarten/mexicanen weer op de plantage. Want god zou dit willen. _O_
pi_218130587
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Zegt de extremistische lolbertarier die het liefst eenieder die even niet voor zichzelf kan zorgen laat creperen omdat het hem anders kostbare centjes kost….
Jij bent ook zo’n typische ideoloog, met een stropop vol in de aanval. Het is zo voorspelbaar allemaal en jullie zijn zo makkelijk te bespelen omdat ik weet hoe jullie denken.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 16:58:04 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218130596
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

We kunnen beter direct stoppen met de farce van de NATO.
Ik geef met het loslaten van Oekraïne door Trump, geen cent meer voor een vertrouwen dat USA een vinger zal gaan uitsteken wanneer één van de baltische staten gaat worden bedreigd.

Als Trump wil gaan opknokken met China, moet en gaat die die dat zelf maar alleen met de zijnen doen.
pi_218130607
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:26 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Maar alleen al het feit dat je noemt dat het percentage niet westerse immigranten in West Europa (ook Nederland) niet zou toenemen, toont al aan hoe ongelofelijk naief of onwetend je bent. Of allebei. Een samenleving veranderd niet van vandaag op morgen, dat gaat heel geleidelijk. Het nadeel is dat als het eenmaal het punt van no return bereikt, het ook niet of nauwelijks nog omgedraaid kan worden. Daarom is pappen en nathouden in West Europa zo populair, maar dat gaat op de lange termijn geen oplossing zijn.
Ik benoem feiten en jij antwoord met mag je vinden en nog wat persoonlijke oordelen. Je zit in een leugenfuik van miljardairs die je graag bang en arm willen hebben.
pi_218130644
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Los dat het een act is, snap ik de hier gebezigde liefdesuiting als onderwerping. Ik hoop dat mensen die oog hebben voor anderen zich blijven bedenken dat wat Trump c.s. doen, niets veel meer is dan met pracht en praal opzichtig Keizer zijn door mensen te gebruiken die het geluk niet hebben (gehad/gekregen/verworven/gestolen).

Aanbidders zijn gevangen in de gotspe omdat ze niet ander kunnen dan dan hun Koning in Tower Of Power steunen. De Amerikaanse Droom is vooral een Leugen. Maar goed, ik snap de aanbidding die voortkomt uit tijdelijk tot waanzin gebrachte euforie. Een beetje als dat "je cluppie" gewonnen heeft en de volgende dag gewoon weer sappelen wordt om in zorgen rond te komen.
Ik verafschuw het steeds rijker worden van een klein groepje ten kostte van een grote arme meerderheid. Maar extreem kapitalisme is altijd nog beter dan het doorgeslagen socialisme in veel andere landen. Amerika geeft het geld deels uit aan de extreem rijken, maar vooral ook aan de ondernemers, de werkenden, en aan defensie en Homeland Security. En dat zijn precies de zaken waar je in de huidige tijd geld aan zou moeten besteden. En dat die schuld daarmee verder oploopt…het maakt niet zoveel uit als je failliet gaat wanneer je zelf de bank van de wereld bent. Het is veel en veel belangrijker je positie te behouden door meer schuld te creëren als je schuld toch al niet meer te behappen is. Wat Trump nu doet is voor het grootste gedeelte van de nieuwe wet het allerbeste wat je in de positie van Amerika momenteel kunt doen. En natuurlijk zitten er nadelen aan, en natuurlijk gaan er ook extreem rijken door profiteren, maar die groep gaat anders op een andere manier voor zichzelf zorgen, maak je daar geen illusies over. Of dacht je dat de extreem rijken in Nederland netjes hetzelfde betalen als de middeninkomens?
pi_218130670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik benoem feiten en jij antwoord met mag je vinden en nog wat persoonlijke oordelen. Je zit in een leugenfuik van miljardairs die je graag bang en arm willen hebben.
De feiten zijn volgens jou dat de demografische ontwikkeling in de westerse wereld al decennia constant blijft. Dat zijn geen feiten maar keiharde leugens. Dan kan ik er weinig meer van maken.
pi_218130682
Welcome to the Mafia Presidency

That’s a nice business you’ve got there.

zaterdag 5 juli 2025 @ 17:08:24 #34
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218130720
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 17:02 schreef Eagles89 het volgende:

[..] Amerika geeft het geld deels uit aan de extreem rijken, maar vooral ook aan de ondernemers (no -> tariffs), de werkenden (Hell no -> BBB)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218130853
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
China richt zich op de lange termijn. Voor Peking zijn tegenslagen - zoals de vastgoedbubbel, tegenvallende groeicijfers en demografische problemen - weliswaar vervelend, maar de blik is en blijft gericht op de verre toekomst.

En waar de VS uit elkaar wordt getrokken door interne chaos en incompetent leiderschap, daar handelt Peking over het algemeen gedecideerd en consistent.

Het westen wordt economisch en demografisch aan alle kanten voorbij gestreefd. 'Wij' zijn globaal gezien een steeds kleinere minderheid.

Om ons staande te houden in dat geopolitiek geweld zou het westen de banden moeten versterken en allianties moeten smeden met landen in de 'Global South'.

Maar onder Trump gebeurt het tegenovergestelde. Dankzij hem is de VS een wereldmacht in verval, die de rest van het westen dreigt mee te slepen in haar val.
Het staat Europa vrij zich aan te sluiten bij de VS, net als andere landen, maar dan moeten ze wel accepteren dat de VS de leiding neemt en het geen innige liefdesrelatie zoals vroeger meer zal worden. En dat de VS zich niet slap zal opstellen en de regels zal willen bepalen.
Europa moet dat gewoon accepteren, dan maar wat meer betalen aan tarieven, en Amerikaanse wapens (die overigens verreweg superieur zijn dus niks mis mee).
Dát is de enige juiste beslissing, Europa is te zwak om het alleen te redden, en China is veel en veel gevaarlijke dan de VS, want wat je zegt klopt, China zit er in voor de lange termijn, zie hoe ze handelen in Afrika en het MO en ook Rusland. Maar Europa is demografisch veranderd, en slaat nu een andere weg in, is eigenwijs en strijkt Trump tegen de haren in, en die niet de juiste is. Europa heeft de VS nodig, en niet andersom. En als ze de keuze maken een knieval te maken voor het Amerika van Trump, zal de VS Europa nooit als gunstige handelspartner laten vallen.
pi_218130959
twitter

Goed vraag inderdaad, waar is het inderdaad mis gegaan bij de democraten. Ik vind overigens ook dat het gebrek aan nationale trots zijn weerslag heeft in de politiek. Zorgt het gebrek aan trots in het land voor een enorme ruk naar links? Eerst met Sanders, daarna AOC en nu de nieuwe socialistische held Mamdani?
pi_218130990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In Argentinië zeiden de economen etc in de media hetzelfde, maar die maatregelen bleken goud waard te zijn. Argenië gaat enorm goed. Je kunt nu nog helemaal niet zeggen hoe het zal uitpakken. Er is paniek om niks. Wacht gewoon af hoe het zal uitpakken, in 2016-2020 onder Trump 1 had de werkende Amerikaan in alle inkomens meer geld over, reden waarom Trump wederom werd verkozen in 2024, dus waarom nu opeens niet meer? Er wordt heel veel geld extra geleend, dat gaat hoe dan ook de economie in, bij de extreem rijken, rijken, en uiteindelijk ook bij de ondernemers en rijkere middenklasse.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 17:27:57 #38
510207 Rijksambtenaar
Ambtenaar in functie
pi_218131127
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 17:21 schreef Eagles89 het volgende:
Argenië gaat enorm goed.
Ja
quote:
Je kunt nu nog helemaal niet zeggen hoe het zal uitpakken.
Oke
quote:
in 2016-2020 onder Trump 1 had de werkende Amerikaan in alle inkomens meer geld over, reden waarom Trump wederom werd verkozen in 2024
Met die retoriek. Waarom verloor Trump in 2020 de verkiezingen van een stille seniel? Als hij het zo goed deed had hij alle staten gewonnen toch?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 17:31:40 #39
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218131216
quote:
....
Wat Trump nu doet is voor het grootste gedeelte van de nieuwe wet het allerbeste wat je in de positie van Amerika momenteel kunt doen.
....
Het is zeker niet het allerbeste noch nodig maar gezien de integrale weeffout van zeker die samenleving; die boert op andermans beurs, het enige dat zij in haar onversneden opportunisme kan wil bedenken.

Een samenleving die is/wordt ingericht om alleen de winnaars daarvan te fetêren zal ontdekken dat haar deelnemers het daarin zullen gaan verliezen. Niet gelijk nu, waar golven van vermeend geluk tegen de kant opklotsen; maar op termijn zal men omkijken in de geschiedenis met waar het daar fout was (gegaan).
Het is vooral triest. dat samenlevingen steeds meer kijken naar morgen voor zichzelf ipv overmorgen voor iedereen. Niet kunnen bedenken dat schulden (daarin) nooit een goede basis kunnen vormen voor een toekomst.

Er is natuurlijk een pracht(ige) manier om "all-in" van schulden af te komen door degene aan wie dat (terug)betaald moet worden, (uit de) weg te ruimen. Kortom, oorlogjes beginnen zodat die tenminste afleiden en wanneer het bloed in de straten loopt, de winst tegen de muren kan klotsen.
Bij winnen is schuld gewist en bij lijfelijk verliezen doet het er niet meer toe.
Hier speelt ook een probleem van "too big too fall" mee en men dus eerst zal proberen een schuld af te wentelen op de groep die zich niet daartegen te verzetten.

Het zijn wel interessante tijden en 10/15 jaar terug kon ik niet bedenken dat ik as-we-speak de geschiedenis zo snel en onvoorspelbaar zien te kantelen.
Wellicht was het toen ook al maar ervoer ik dat anders als slow motion. Nu lijkt het vooral - ook vanwege media - van het ene debacle nog sneller naar de volgende misrekening te lopen.
pi_218131425
Argentinie gaat prima ja? Bijna 50% leeft onder de armoedegrens.

Gaat prima :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218131491
quote:

[..]
ouderwetse klassieke Amerikaan als Trump
_O-
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218131545
quote:

[..]
Ik verafschuw het steeds rijker worden van een klein groepje ten kostte van een grote arme meerderheid
:D :'( :D .

De Eagles van vandaag is weer om te smullen.
pi_218131554
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 17:42 schreef Barbusse het volgende:
Argentinie gaat prima ja? Bijna 50% leeft onder de armoedegrens.

Gaat prima :')
Soms moet je een stapje terug doen om vervolgens 2 stappen vooruit te maken.
Dat word ons ook verteld met betrekking tot het klimaat, allemaal een stapje terug zodat we in de toekomst vele stappen vooruit kunnen maken.
Ik ben geneigd om Milei te geloven tegenover de fantasten in Europa waar het zuur nog steeds erg zuur smaakt.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:03:43 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218131691
quote:

[..]

Zucht. Je geeft totaal geen antwoord op mijn vraag. Maar ik weet wel waarom

Waar de fuck haal je immigratie nu weer vandaan

[ Bericht 1% gewijzigd door Gunner op 05-07-2025 18:15:40 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218131704
The U.S. Is Switching Sides

Donald Trump is giving Vladimir Putin every incentive to keep killing Ukrainians.

zaterdag 5 juli 2025 @ 18:05:33 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218131722
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:06:06 #47
38496 Perrin
pi_218131733
quote:

[..]
Ik verafschuw het steeds rijker worden van een klein groepje ten kostte van een grote arme meerderheid. Maar extreem kapitalisme is altijd nog beter dan het doorgeslagen socialisme in veel andere landen. Amerika geeft het geld deels uit aan de extreem rijken, maar vooral ook aan de ondernemers, de werkenden, en aan defensie en Homeland Security. En dat zijn precies de zaken waar je in de huidige tijd geld aan zou moeten besteden. En dat die schuld daarmee verder oploopt…het maakt niet zoveel uit als je failliet gaat wanneer je zelf de bank van de wereld bent. Het is veel en veel belangrijker je positie te behouden door meer schuld te creëren als je schuld toch al niet meer te behappen is. Wat Trump nu doet is voor het grootste gedeelte van de nieuwe wet het allerbeste wat je in de positie van Amerika momenteel kunt doen. En natuurlijk zitten er nadelen aan, en natuurlijk gaan er ook extreem rijken door profiteren, maar die groep gaat anders op een andere manier voor zichzelf zorgen, maak je daar geen illusies over. Of dacht je dat de extreem rijken in Nederland netjes hetzelfde betalen als de middeninkomens?
Een betere simp kunnen de miljardairs zich niet wensen.
pi_218131761
pi_218131772
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:04 schreef Kijkertje het volgende:
The U.S. Is Switching Sides

Donald Trump is giving Vladimir Putin every incentive to keep killing Ukrainians.

[ afbeelding ]
Tuurlijk vind 'ie oorlogsmisdadiger Vladje wel tof.

Trump wil zelf ook wel graag als veroveraar de boeken in, met z'n taal richting Groenland, Canada en Panama...
pi_218131967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 17:27 schreef Rijksambtenaar het volgende:

[..]
Ja
[..]
Oke
[..]
Met die retoriek. Waarom verloor Trump in 2020 de verkiezingen van een stille seniel? Als hij het zo goed deed had hij alle staten gewonnen toch?
Één woord: corona.
pi_218132081
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een betere simp kunnen de miljardairs zich niet wensen.
En ruim 100 miljard meer naar Defensie. De reden waarom ze die actie afgelopen maand konden uitvoeren in Iran, waar jij zo enorm positief over was, is dat ze dat al tientallen jaren extreem veel van hun begroting in Defensie steken en ze dat met deze wet nu ook voor de toekomst veilig stellen. Wees liever blij en een beetje nederig dat ze zich zo enorm meer in de schulden willen steken om hun leidende positie als militaire supermacht te willen behouden. Want Europa heeft dat meer dan een halve eeuw(!) NIET gedaan, waardoor ze al dat geld lekker aan andere zaken konden besteden.
pi_218132197
Duidelijk, miljoenen mensen gezondheids zorg ontzeggen door Medicaid af te schaffen en enorm te korten op ziekenhuizen, bezuinigingen onderwijs en milieu. En dat om te kunnen betalen voor ICE een groter budget te kunnen geven dan russisch defensie en een tax break voor de allerrijksten, dat zijn allemaal zaken die de VS vooruit helpen.

Oh ja, en buut'landertjes pesten. Vooral dat want so much fun.

Van de pot gerukt ben je als je dit steunt :{
pi_218132215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:18 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik heb in Santa Ana, Irvine en Newport Beach (allen in Californie) gewoond.
Allemaal geen plekken die veel last hebben van migranten volgens mij. Wat maakt dat je daar zo’n hekel aan hebt? Vergeet overigens niet, ook jouw paspoort kan ‘gewoon’ ongeldig verklaard worden als Maxima ‘m nog een keer voor schut zet. Zo droevig zijn ze nog wel daar
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:02:00 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218132334
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:51 schreef Barbusse het volgende:

Van de pot gerukt ben je als je dit steunt :{
En op moeilijke vragen krijg je geen antwoord maar een lofzang terug waar ik niet om vroeg
pi_218132378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:02 schreef Gunner het volgende:

[..]
En op moeilijke vragen krijg je geen antwoord maar een lofzang terug waar ik niet om vroeg
Das al tijden zo met die "Fuck you, I got mine"-juicherds.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:11:44 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_218132432
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:39 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En ruim 100 miljard meer naar Defensie. De reden waarom ze die actie afgelopen maand konden uitvoeren in Iran, waar jij zo enorm positief over was, is dat ze dat al tientallen jaren extreem veel van hun begroting in Defensie steken en ze dat met deze wet nu ook voor de toekomst veilig stellen. Wees liever blij en een beetje nederig dat ze zich zo enorm meer in de schulden willen steken om hun leidende positie als militaire supermacht te willen behouden. Want Europa heeft dat meer dan een halve eeuw(!) NIET gedaan, waardoor ze al dat geld lekker aan andere zaken konden besteden.
Ik wist dat het beroerd gesteld was met de kennis van de huidige generatie, maar dat het zó erg was….. Tuurlijk joh, het is allemaal altruïsme van de VS. Ze verwachten helemáál niet er zelf beter van te worden. Ze zijn zelfs bereid hun eigen bevolking te doden, allemaal voor ons… <snif (ontroering wordt mij te machtig)>
pi_218132599
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:39 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Nederig.. mijn hemel. Heb je al een Trump phone besteld?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:29:08 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_218132651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nederig.. mijn hemel. Heb je al een Trump phone besteld?
Hij zal wel een Daddy t-shirt hebben.
pi_218133001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Hij zal wel een Daddy t-shirt hebben.
Originally signed by Mark Rutte.
pi_218133074
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Allemaal geen plekken die veel last hebben van migranten volgens mij. Wat maakt dat je daar zo’n hekel aan hebt? Vergeet overigens niet, ook jouw paspoort kan ‘gewoon’ ongeldig verklaard worden als Maxima ‘m nog een keer voor schut zet. Zo droevig zijn ze nog wel daar
Santa Ana is klein Mexico, Irvine is klein China, en Newport Beach is groot Bloemendaal. Dus ik heb van alle culturen genoten :) Echter voelen ze zich bijna allemaal Amerikaans, en hangt overal de vlag fier te wapperen aan de huizen. 365 dagen per jaar. Dan heb ik geen enkele moeite met de situatie, want er heerst enigszins een eenheid. Al ergerde ik me wel steeds vaker aan met name de latino’s, die ook hun specifieke culturele problemen meenemen. Maar hun religieuze deler met Amerikanen is cruciaal, wat zorgt voor begrip onderling. Bovendien kijken ze behoorlijk op tegen blanke Amerikanen, wat ook veel helpt.

Hoe anders is dat in West Europa! Dat is absoluut niet te vergelijken. Het gaat te veel off topic maar iedereen weet heel erg goed wat ik bedoel. Het is verschrikkelijk, en op de lange termijn kan dat toch nooit goed gaan?
pi_218133440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik wist dat het beroerd gesteld was met de kennis van de huidige generatie, maar dat het zó erg was….. Tuurlijk joh, het is allemaal altruïsme van de VS. Ze verwachten helemáál niet er zelf beter van te worden. Ze zijn zelfs bereid hun eigen bevolking te doden, allemaal voor ons… <snif (ontroering wordt mij te machtig)>
Laat Europa de hete kolen dan uit het vuur halen als ze het allemaal zo goed weten? Oh wacht, die moeten Trump “daddy” noemen omdat ze zelf tot niks in staat zijn en de Russen zonder Amerikaanse steun inmiddels nu al vodka aan de Maas zaten te drinken.
Maar elke dag zit het hier wel weer vol met alwetende Fokkers met het belachelijk maken van de Amerikanen. Bah.
pi_218133465
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 20:03 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Bovendien kijken ze behoorlijk op tegen blanke Amerikanen, wat ook veel helpt.
_O-
  zaterdag 5 juli 2025 @ 20:49:56 #63
66444 Lord_Vetinari
pi_218133557
  zaterdag 5 juli 2025 @ 20:50:17 #64
38496 Perrin
pi_218133561
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 20:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
_O-
Wie kijkt nu niet op tegen de apex der beschaving?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 20:52:33 #65
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218133582
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 20:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Maar elke dag zit het hier wel weer vol met alwetende Fokkers met het belachelijk maken van de Amerikanen. Bah.
Dat is jouw interpretatie. Bij een betere administratie die betere beslissingen maakt zou dat niet zo zijn

Wil je nog antwoord geven op mijn eerder aan jou gestelde vragen waarom de bezuinigingen op Medicaid winning is?
pi_218133611
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 20:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Laat Europa de hete kolen dan uit het vuur halen als ze het allemaal zo goed weten? Oh wacht, die moeten Trump “daddy” noemen omdat ze zelf tot niks in staat zijn en de Russen zonder Amerikaanse steun inmiddels nu al vodka aan de Maas zaten te drinken.
Die moeten Trump daddy noemen _O-
Trump wordt voor lul gezet, en zowel hij als jij hebben dat niet door...

zaterdag 5 juli 2025 @ 21:18:25 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218133838
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En het 'grappige' is; hij krijgt er echt geen cent meer door.
pi_218133945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 20:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
_O-
"Sure, gringo."
pi_218134032
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:05 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
De uitzondering zit 'm in de republikeinen die worden omgekocht om mooie grotere voordelen mogelijk te maken. Voor hen werkt trickle down een beetje.

Vandaar dat ze er laaiend enthousiast over zijn. Kan op de hoop van de 'works for me, not for thee'
  zaterdag 5 juli 2025 @ 21:55:07 #70
38496 Perrin
pi_218134176
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De uitzondering zit 'm in de republikeinen die worden omgekocht om mooie grotere voordelen mogelijk te maken. Voor hen werkt trickle down een beetje.

Vandaar dat ze er laaiend enthousiast over zijn. Kan op de hoop van de 'works for me, not for thee'
Simpen voor de miljardairs in de hoop dat ze je wat kruimels toewerpen.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 21:58:26 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218134208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Simpen voor de miljardairs in de hoop dat ze je wat kruimels toewerpen.
Paar jaar geleden waren de techbedrijven nog hét kwaad in die kringen.
pi_218134913
De enige echte.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 23:36:41 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218134925
quote:
American party - naam eener in 1852 in de Vereenigde Staten van Noord-Amerika ontstane partij, wier doel was alle vreemdelingen van openbare ambten uit te sluiten en den politieken invloed der Roomsch-Katholieke kerk te breken. Na eerst veel harer bedoelingen te hebben bereikt, bracht sedert 1856 de Slavenquaestie scheiding in de partij; hare krachten raakten versnipperd en spoedig verdween zij van het staatkundig tooneel.
https://www.ensie.nl/oosthoek1916/american-party
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 23:52:03 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_218135031
pi_218135282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 17:04 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
De feiten zijn volgens jou dat de demografische ontwikkeling in de westerse wereld al decennia constant blijft. Dat zijn geen feiten maar keiharde leugens. Dan kan ik er weinig meer van maken.
Dat schreef ik niet.
pi_218135284
quote:
Also known as the Know Nothing Party. Goed gevonden naam wel dus.
pi_218135479
Dit kon wel eens de rede zijn waarom Musk zogenaamd ruzie heeft met Trump.
De republikeinen gaan stemmen verliezen door wat ze nu aan het doen zijn en natuurlijk is het niet de bedoeling dat de democraten weer een meerderheid krijgen.

Ja het is bnw maar als Musk en Trump/republikeinen echt tegenover elkaar staan dan gaat hij niet zomaar een partij kunnen starten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218135517
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 20:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is jouw interpretatie. Bij een betere administratie die betere beslissingen maakt zou dat niet zo zijn

Wil je nog antwoord geven op mijn eerder aan jou gestelde vragen waarom de bezuinigingen op Medicaid winning is?
Je noemde me twee posts geleden nog een enorme trol hier, en nu moet ik opeens serieus antwoorden. Ik heb je al een te lang antwoord gegeven voor de trol die je me noemt. Maar ik zal je zeggen: de Amerikaanse mentaliteit en cultuur is totaal anders dan de West en Noord Europese. Er is altijd al een enorme kloof in de gezondheidszorg geweest tussen deze twee. Je kunt dus niet zomaar zeggen: “er worden nu meer mensen hun zorg ontnomen, dus dat is slecht”. Zij leven in Amerika, waar lokale communities veel meer een rol spelen, en waar je werkgever deals heeft met medische instanties. Laat de kreupelen maar over de straat kruipen, de doden naast de ziekenhuizen opgestapeld worden. De mensen omkomen van de bezuiniging op de zorg. We zullen zien of dat gaat gebeuren. Je schreeuwt en roept prachtig de linkse media na, maar dat werd en wordt al jaren gedaan. En als ze net zo nauwkeurig over de Big Beautiful Bill berichten als over destijds de Trump 1 periode, zijn campagne (pure demonisering) en al helemaal de Israel-Gaza oorlog en de Israel/Amerika-Iran oorlog, dan heb ik mijn portie wel gehad.
Laat maar zien hoe Amerika er voor en na Trump voor zal staan. In 2016-2020 ging het veel beter voor de gemiddelde Amerikaan dan dr voor en dr na, ondanks de jarenlange hetze vanuit de media dat de derde wereld oorlog zou uitbreken, en de wereld in chaos zou worden gestort. Allemaal pure ophitserij en vaak zelfs pure misleiding vanuit de media. Om te kotsen. En hier in Politiek op Fok kom ik veel van hetzelfde geklets tegen.
  zondag 6 juli 2025 @ 01:55:03 #79
323401 Kijkertje
met filter
pi_218135533
24 doden in Texas en talloze vermisten waaronder veel kinderen (zomerkamp meisjes).

Texas Officials Blame Agency Gutted by Trump for Results of Deadly Storm

Experts warned for months about cuts to NWS and NOAA

quote:
And the chickens have come home to roost. Hundreds of people have already been killed across the US in a variety of storms including deadly tornadoes - many of which were inaccurately forecasted. And we are just entering peak hurricane season. Meteorologist Chris Vagasky posted earlier this spring on social media: “The world’s example for weather services is being destroyed.”

Now, after severe flooding in non-evacuated areas in Texas has left at least 24 dead with dozens more missing, including several young girls at a summer camp, Texas officials are blaming their failure to act on a faulty forecast by Donald Trump’s new National Weather Service gutted by cuts to their operating budget and most experienced personnel.

At a press conference last night, one official said: “The original forecast we received on Wednesday from the National Weather Service predicted 3-6” of rain in the Concho Valley and 4-8” of rain in the hill country. The amount of rain that fell in these locations was never in any of their forecasts. Everybody got the forecast from the National Weather Service. They did not predict the amount of rain that we saw.”
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lt7jtfnvc22h

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 06-07-2025 02:21:27 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 02:05:20 #80
323401 Kijkertje
met filter
pi_218135547

pi_218135559
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2025 01:23 schreef bedachtzaam het volgende:
Dit kon wel eens de rede zijn waarom Musk zogenaamd ruzie heeft met Trump.
De republikeinen gaan stemmen verliezen door wat ze nu aan het doen zijn en natuurlijk is het niet de bedoeling dat de democraten weer een meerderheid krijgen.

Ja het is bnw maar als Musk en Trump/republikeinen echt tegenover elkaar staan dan gaat hij niet zomaar een partij kunnen starten.
Niet echt BNW gegeven Bannon openlijk dubieuze tactieken verkondigde.

Musk heeft na (volgens democratische waarden) strafbare acties met DOGE en zijn boude uitspraak over empathie bestrijden alleen de Maga-kant nog als visvijver over, dus veel meer dan dat haalt hij er niet uit.

Het is balletje-balletje als in PVV-VVD met dezelfde eindbestemming in zicht. Keuze tussen standje 10 en standje 8

Met de democraten nu buitenspel en Musk als een gever van valse hoop die nog jaren nodig heeft, maar wel leuk het worstelspel meespeelt.
  zondag 6 juli 2025 @ 02:27:03 #82
323401 Kijkertje
met filter
pi_218135588
Inmiddels:

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ltao2lguoo2w

'Trump is upgrading the technology' volgens zijn slaafje Kristi Noem :')

Dat hij heeft de NWS kapot heeft gemaakt vertelt ze er niet bij ....

Inmiddels 51 doden volgens de NYT.

quote:
The search for those who were swept away by devastating floods in Central Texas grew increasingly desperate as the death toll jumped to 51 on Saturday night and the likelihood of finding more survivors appeared to diminish.

In Kerr County, where waterways gorged by thunderstorms tore through a Christian girls' camp, trapped families inside trailer homes and swept people into the currents, the authorities said that some two dozen campers remained unaccounted for, and that there was "no cap" to the broader tally of the missing. State and local officials said the search was now a race against time, but they refused to relinquish their hope that more survivors would be found.

[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 06-07-2025 02:49:00 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 03:07:55 #83
323401 Kijkertje
met filter
pi_218135620
De gouverneur van Texas Greg Abbott:

Gov. Abbott: 'Prayer does work'

During a news conference Saturday afternoon, Gov. Gregg Abbott talked about the common refrain during the Central Texas flood disaster: prayer. Calling for continued prayers and saying 'prayer does work.'
pi_218135627
Ah, ja, maar waarom zit 'ie dan nog steeds in een rolstoel? Misschien maar een necromancer erbij halen, daar heb ik inmiddels meer vertrouwen in.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 6 juli 2025 @ 03:43:18 #85
66444 Lord_Vetinari
pi_218135629
  zondag 6 juli 2025 @ 05:25:40 #86
323401 Kijkertje
met filter
pi_218135906
As Floods Hit, Key Roles Were Vacant at Weather Service Offices in Texas

Some experts say staff shortages might have complicated forecasters’ ability to coordinate responses with local emergency management officials.

pi_218135941
Nobody knew that the weather could be so complicated.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218135995
"Miljoenen mensen wordt hun zorg ontnomen en mogen creperen en dat is ok", zegt vogeltjesdans in heel veel woorden.

Mja.

Dat deze regering verantwoordelijk gaat worden voor talloze onnodige doden is al duidelijk, zie posts hierboven.

Maar blijf juichen joh.

:{
pi_218136111
Daarnaast is een claim als dat "je werkgever deals heeft met medische instanties" ook lachwekkend stompzinnig compleet niet waar. Voor een enorm aantal mensen gaat hun zorgverzekering via hun werkgever, en nee, een bedrijf dat zorgverzekering biedt is geen medische instantie. Maar goed, da's ook niet verwonderlijk voor iemand die claimt naar de VS te zijn geëmigreerd, maar blijkbaar niet veel meer dan een paar weken te hebben ge-Airbnb-ed.
  zondag 6 juli 2025 @ 06:57:08 #90
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_218136184
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lt6mfdtvrc2n

Het blijft onbegrijpelijk hoe één man als god vereerd door een stel droeftoeters, een heel land ( het machtigste land ter wereld) in de afgrond kan duwen. “Geloof Trump en niet de wetenschap, want hij heeft een oom die aan een universiteit heeft gewerkt, dus hij is een genie,” En de clowns buigen en juichen.

Met een viltstift op een kaart verandert hij persoonlijk de routes van orkanen en hoosbuien. Maar deze hoosbuien nu net even niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-07-2025 07:06:19 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 07:05:37 #91
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_218136215
Texas officials appeared to be almost entirely issuing vital emergency alerts about the deadly Kerr County flooding via Facebook and Twitter/X.

Utter malpractice to restrict these alerts to social media platforms that huge numbers of people don’t use anymore.

Handig …
https://bsky.app/profile/faineg.bsky.social/post/3ltb23rdfgk2v

NPR has compiled a timeline of when local, state and federal officials posted warnings on social media as well as the timeline of events as presented by local officials.

https://www.npr.org/2025/(...)app&utm_campaign=npr

Met gift link

https://bsky.app/profile/meidastouch.com/post/3ltbgyaqfss2g

NYT: As Floods Hit, Key Roles Were Vacant at Weather Service Offices in Texas

Some experts say staff shortages might have complicated forecasters’ ability to coordinate responses with local emergency management officials.
pi_218136289
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 05:41 schreef OMG het volgende:
Met de nieuwe America Party of zoiets van 'Chew Musky' worden alle klimaatprobleempjes kundig opgelost. We schieten het k*tweer gewoon met AI naar Mars.
pi_218136323
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 05:41 schreef OMG het volgende:
In 1987 heeft dat gebied ook al een keer net zo'n overstroming gehad, typisch amerikaans om geen beleidsmaatregelen te nemen en maar te blijven bidden dat God niet meer zulk weer veroorzaakt. :')
pi_218136331
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In 1987 heeft dat gebied ook al een keer net zo'n overstroming gehad, typisch amerikaans om geen beleidsmaatregelen te nemen en maar te blijven bidden dat God niet meer zulk weer veroorzaakt. :')
Bidden voor oorlogsmaterieel doen ze dan weer niet.
pi_218136452
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Met de nieuwe America Party of zoiets van 'Chew Musky' worden alle klimaatprobleempjes kundig opgelost. We schieten het k*tweer gewoon met AI naar Mars.
Nou ja, mijn ervaring met "AI" is dat het soms precies de oplossing geeft die ik zoek, maar grotendeels debiele dingen doet,l zoals m'n code veranderen, 80% weg gooit, en me achterlaat met spul dat voor geen meter werkt. Bedankt, Copilot.

Maar goed, schiet die kerel in Mars. Of een willekeurige muur op aarde. Nothing of value will be lost.
  zondag 6 juli 2025 @ 08:40:38 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218136465
quote:
81s.gif Op zondag 6 juli 2025 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
De gouverneur van Texas Greg Abbott:

Gov. Abbott: 'Prayer does work'

During a news conference Saturday afternoon, Gov. Gregg Abbott talked about the common refrain during the Central Texas flood disaster: prayer. Calling for continued prayers and saying 'prayer does work.'

De gouverneur verwijt de bevolking van Texas dus eigenlijk dat ze niet genoeg gebeden hebben?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218136479
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik verteldde m'n vrouw hierover en toen ze Guadalupe River hoorde kwam 't op mij over alsof 't niet de eerste keer was met deze rivier.
pi_218136496
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 08:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De gouverneur verwijt de bevolking van Texas dus eigenlijk dat ze niet genoeg gebeden hebben?
Misschien heeft Ted tips en moeten ze massaal eens naar Cancun?
pi_218136610
Na de tie-breaker te zijn geweest voor de BBB en de stekker uit goede waarschuwingssystemen is getrokken, stuurt Vance zijn gebeden naar de nabestaanden van de ramp in Texas.

US Vice-President JD Vance also reacted on X, describing the deaths as “an incomprehensible tragedy.” He added, “Our nation’s heart breaks for the victims in Texas and their families. I hope everyone affected knows they’re in the prayers of my family, and of millions of Americans.”

Oh, ze staan in zijn lijstje van gebeden.

Wat liev.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juli 2025 @ 09:28:25 #100
862 Arcee
Look closer
pi_218136669
Heeft Biden al de schuld gekregen van de dodelijke overstromingen in Texas?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 juli 2025 @ 09:34:36 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218136697
quote:
15s.gif Op zondag 6 juli 2025 09:28 schreef Arcee het volgende:
Heeft Biden al de schuld gekregen van de dodelijke overstromingen in Texas?
Ja, hij heeft zich vast schuldig gemaakt aan weather modification.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 6 juli 2025 @ 10:28:03 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218137083
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:30 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Inwoners zeggen niet alles inderdaad. Maar itt Afrika zijn in China de 1,4 mld mensen onder één systeem en één vlag georganiseerd. Dat betekent dat je dat potentieel gericht in kunt zetten. De instituties die dat kunnen in China zijn niet perfect, maar wel oud en zeer functioneel. En armelui zijn bij uitstek uitstekend vervangbaar kanonnenvoer - dat zien we ook bij de Russen in Oekraïne.

En ja, de Chinese economie heeft problemen - maar de Amerikaanse heeft dat ook. Ze worden er al een tijdje ruimschoots uit geproduceerd door de Chinezen, om maar eens wat te noemen. En dat wat de Amerikanen wel produceren hangt van Aziatische halffabricaten aan elkaar, en die zijn echt niet meer beschikbaar na een tijdje knokken tegen China. Tegen de tijd dat de Amerikanen die ketens weer draaiend in huis hebben heeft China haar drie keer gezonken marine al weer vervangen. En onderschat de Chinezen niet - op de terreinen die er toe doen, kopiëren ze helemaal niets meer maar zijn ze in de lead: EV, AI, en inmiddels ook kernfusie.

Het allerbelangrijkste: in de huidige conflicten spelen ze stilzwijgend een rol. Ze hebben tot dusver nog 0 exposure gehad. Die gasten zitten te wachten tot het kaartenhuis voldoende in elkaar gedonderd is om een strategische sweep te maken. En met het huidige buitenlandse beleid van de VS gaat dat moment vrij rap komen en gaan ze dat voor elkaar krijgen. De enige manier waarop de VS China kunnen containen is met hulp van NAVO partners/de EU, Japan, Zuid-Korea en Australië. Al die relaties staan op spanning / brokkelen af, mede dankzij de Chinezen die in al die conflictjes brandstof stoppen door Rusland, Iran en Noord-Korea te steunen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 06-07-2025 10:35:24 ]

zondag 6 juli 2025 @ 10:34:27 #103
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218137139
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
We kunnen beter direct stoppen met de farce van de NATO.
Ik geef met het loslaten van Oekraïne door Trump, geen cent meer voor een vertrouwen dat USA een vinger zal gaan uitsteken wanneer één van de baltische staten gaat worden bedreigd.

Als Trump wil gaan opknokken met China, moet en gaat die die dat zelf maar alleen met de zijnen doen.
We hebben de NAVO nog nodig zolang we zelf geen geloofwaardige afschrikking hebben. Als we daar zijn - over een jaar of 10 - kunnen we eruit. Tot die tijd zullen we de Yanks at arms length moeten houden. Daarna kunnen we als EU zelf geopolitiekje gaan spelen.

zondag 6 juli 2025 @ 10:46:33 #104
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218137241
Wel erg triest dat nu juist door bezuinigingen zoveel doden zijn te betreuren omdat belangrijke data niet op tijd kon worden doorgegeven,o.a door personeelstekorten.

En dat dan schaamteloos WINNING noemen.
  zondag 6 juli 2025 @ 10:48:19 #105
13309 nostra
ask why
pi_218137262
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:46 schreef Gunner het volgende:
Wel erg triest dat nu juist door bezuinigingen zoveel doden zijn te betreuren omdat belangrijke data niet op tijd kon worden doorgegeven,o.a door personeelstekorten.

En dat dan schaamteloos WINNING noemen.
Mèh, er is nog weinig aan causatie te leggen daar (ook de vakbonden zelf spreken dat in dit specfieke geval tegen).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 6 juli 2025 @ 10:51:30 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218137281
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Mèh, er is nog weinig aan causatie te leggen daar (ook de vakbonden zelf spreken dat in dit specfieke geval tegen).
Misschien maar dit soort dingen helpen ook niet mee;

Wie heeft schuld aan ruim 50 doden en 27 vermiste meisjes? ‘Weerdienst Texas heeft groot personeelstekort’

Wellicht zullen we het nooit zeker kunnen weten.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:00:49 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_218137341
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wie heeft schuld aan ruim 50 doden en 27 vermiste meisjes? ‘Weerdienst Texas heeft groot personeelstekort’

Wat dacht je van meneer Musk en zijn DOGE hobby?
  zondag 6 juli 2025 @ 11:30:39 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218137653
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit verband er niet echt aan te tonen zal zijn waarbij het voor beeldvorming, bezuiningen, koren op de molen zal zijn van zie je wel. De vraag voor slachtoffers en hun nabestaanden zal de twijfel gaan zijn of de regering onder invloed van maatregelen niet aansprakelijk is voor hun leed.

Wat kortzichtige MAGATS niet zullen snappen dat je ook uitgaven moet blijven doen voor zaken die niet direct verband houden met tastbare winst. Andersom is er de discussie in hoeverre de overheid aansprakelijk is of moet zijn voor iemand individuele situatie.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:55:06 #109
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218137828
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dit gaat ook niet helpen:

quote:
In 2025, FEMA was subjected to cuts by the Trump administration, firing more than 200 new and veteran employees on February 17, 2025. On March 24, 2025, Homeland Security Secretary Kristi Noem said she would move to eliminate FEMA.
https://en.wikipedia.org
  zondag 6 juli 2025 @ 15:52:41 #110
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218140103
In een topic over Amerikaanse politiek is kritiek op politieke besluiten zeuren zeiken en zaniken? Bijzonder weer...
  zondag 6 juli 2025 @ 15:55:42 #111
66444 Lord_Vetinari
pi_218140134
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2025 15:52 schreef Barbusse het volgende:
In een topic over Amerikaanse politiek is kritiek op politieke besluiten zeuren zeiken en zaniken? Bijzonder weer...
Je mag alleen maar ‘Hosanna’ roepen over de maatregelen en Trump aanbidden , als het aan Chivaz en Eagles ligt. Dissidente meningen zijn nadrukkelijk niet toegestaan!
pi_218140200
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Inwoners zeggen niet alles inderdaad. Maar itt Afrika zijn in China de 1,4 mld mensen onder één systeem en één vlag georganiseerd. Dat betekent dat je dat potentieel gericht in kunt zetten. De instituties die dat kunnen in China zijn niet perfect, maar wel oud en zeer functioneel. En armelui zijn bij uitstek uitstekend vervangbaar kanonnenvoer - dat zien we ook bij de Russen in Oekraïne.

En ja, de Chinese economie heeft problemen - maar de Amerikaanse heeft dat ook. Ze worden er al een tijdje ruimschoots uit geproduceerd door de Chinezen, om maar eens wat te noemen. En dat wat de Amerikanen wel produceren hangt van Aziatische halffabricaten aan elkaar, en die zijn echt niet meer beschikbaar na een tijdje knokken tegen China. Tegen de tijd dat de Amerikanen die ketens weer draaiend in huis hebben heeft China haar drie keer gezonken marine al weer vervangen. En onderschat de Chinezen niet - op de terreinen die er toe doen, kopiëren ze helemaal niets meer maar zijn ze in de lead: EV, AI, en inmiddels ook kernfusie.

Het allerbelangrijkste: in de huidige conflicten spelen ze stilzwijgend een rol. Ze hebben tot dusver nog 0 exposure gehad. Die gasten zitten te wachten tot het kaartenhuis voldoende in elkaar gedonderd is om een strategische sweep te maken. En met het huidige buitenlandse beleid van de VS gaat dat moment vrij rap komen en gaan ze dat voor elkaar krijgen. De enige manier waarop de VS China kunnen containen is met hulp van NAVO partners/de EU, Japan, Zuid-Korea en Australië. Al die relaties staan op spanning / brokkelen af, mede dankzij de Chinezen die in al die conflictjes brandstof stoppen door Rusland, Iran en Noord-Korea te steunen.
Je onderschat hoeveel onderdrukking er gaande is in China, en hoeveel mensen niet gemotiveerd zijn voor een oorlog op andere bodem, en je kunt ze echt niet dwingen. Maar belangrijker: er zit gigantisch veel belang in de VS door hele rijke en belangrijke Chinezen.
Ik heb in een regio gewoond in de VS waar enorm veel rijke Chinezen wonen, en het is echt gigantisch wat voor vermogen en invloed daar zit. En al die kinderen en inmiddels kleinkinderen etc etc zitten op scholen, universiteiten en werken op heel veel belangrijke posities, hebben heel veel ondernemingen en hebben ook nog banden met China. China en de VS gaan geen oorlog voeren, nu niet en in de nabije toekomst niet. Misschien in de verre toekomst. Maar ik ben overtuigd dat een nieuwe wereld oorlog eerder met Rusland en een deel van de Islamitische wereld (waarvan een deel inmiddels in West Europa zit) zal zijn dan met China.

Overigens wel eens met je betoog dat veel westerse landen van elkaar vervreemden. Deels door Trump zn beleid die de boel duidelijk op scherp heeft gezet. Maar daar kun je met zn allen ook sterker uitkomen en hoeft niet meteen negatief te zijn. Zie nu de hogere uitgaven aan de Navo dankzij Trump.
pi_218140225
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2025 15:52 schreef Barbusse het volgende:
Het is wel errug veel allemaal. Het kan ook wat minder zuur en zeikerig maar eens dat mensen dat lekker zelf moeten weten. Maar ik mag dat toch vinden :) in andere topic is veel meer een gebalanceerd geluid dan hier.
  zondag 6 juli 2025 @ 16:18:35 #114
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218140532
Het is niet zuur en zeikerig, het is terechte kritiek. Miljoenen mensen uit Medicaid trappen en een enorme verhoging van de staatsschuld doorvoeren om een belastingverlaging voor de super rijken te kunnen betalen is simpelweg niet goed te praten.

Maar je mag het proberen.

Alleen doe je dat consistent niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 06-07-2025 16:26:03 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 16:25:03 #115
66444 Lord_Vetinari
pi_218140634
pi_218140920
quote:
15s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:18 schreef Barbusse het volgende:
Het is niet zuur en zeikerig, het is terechte kritiek. Miljoenen mensen uit Medicaid trappen en een enorme verhoging van de staatsschuld doorvoeren om een belastingverlaging voor de super rijken te kunnen betalen is simpelweg niet goed te praten.

Maar je mag het proberen.

Alleen doe je dat consistent niet.
Wie worden er uitgetrapt?
life is like a box of chocolates
  zondag 6 juli 2025 @ 16:48:52 #117
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218141124
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:38 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Wie worden er uitgetrapt?
Moet dit nu echt nog een keer uitgelegd worden?
  zondag 6 juli 2025 @ 17:04:35 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218141500
quote:
Hier wordt alleen vermeld dat dit zou kunnen gebeuren. Bovendien stamt dit artikel uit februari en verwijst het naar een artikel uit december 2024. De 'Big Beautiful Bill' legt vooral een deel van de financiering voor medicaid bij de staten zelf en daarnaast wordt de financiering voor onzin zoals genderchirurgie geschrapt, dat is natuurlijk ook een uitstekend besluit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 6 juli 2025 @ 17:05:54 #119
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218141525
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
Hier wordt alleen vermeld dat dit zou kunnen gebeuren.
Ja, dat lees ik idd heel erg veel in deze topic.

"dat en dat gaat dat tot gevolg hebben!"

"dat moeten we dan maar afwachten."
&lt;signature here&gt;.
  zondag 6 juli 2025 @ 17:25:11 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218141926
quote:
“Trump is of the opinion that in such cases penal servitude or even a hard labor sentence for life will be regarded as a sign of weakness. An effective and lasting deterrent can be achieved only by the death penalty or by taking measures which will leave the family and the population uncertain as to the fate of the offender. Deportation … serves this purpose.”
quote:
“Efficient and enduring intimidation can only be achieved either by capital punishment or by measures by which the relatives of the criminals do not know the fate of the criminal. The prisoners are, in future, to be transported … secretly, and further treatment of the offenders will take place here; these measures will have a deterrent effect because: A. The prisoners will vanish without a trace. B. No information may be given as to their whereabouts or their fate.”
If you know you know.
pi_218142015
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier wordt alleen vermeld dat dit zou kunnen gebeuren. Bovendien stamt dit artikel uit februari en verwijst het naar een artikel uit december 2024. De 'Big Beautiful Bill' legt vooral een deel van de financiering voor medicaid bij de staten zelf en daarnaast wordt de financiering voor onzin zoals genderchirurgie geschrapt, dat is natuurlijk ook een uitstekend besluit.
Het is alleen niet zo dat de staten er extra geld voor krijgen. Om dat gat te dichten zullen staten dus of belasting moeten verhogen, of betalingen aan zorg/ziekenhuizen etc moeten schrappen. Raad 's wat het meest waarschijnlijke is?

Net als de eerdere discussie rondom de National Weather Service en of de bezuinigingen daar tot gevolg hebben dat er nu niet snel genoeg ingegrepen kan worden. Ja, het is niet onomstotelijk bewezen, maar het is niet echt een stretch om aan te nemen dat er een relatie is. Het is tenslotte de enige grote verandering die er recent plaatsgevonden heeft, en de data was vorig jaar stukken beter dan nu.
  zondag 6 juli 2025 @ 17:35:03 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218142208
En in de complete achterlijke backwater redneck states gaan de rurale ziekenhuizen al dicht.

Totdat billy bob redneck een ongeluk heeft, en de ambulance nu ineens 3 counties verder moet rijden.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 6 juli 2025 @ 17:41:42 #123
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218142401
https://www.americanprogr(...)dicaid-and-medicare/

Donate

Share
Article
Jul 3, 2025
The Truth About the One Big Beautiful Bill Act’s Cuts to Medicaid and Medicare
The Center for American Progress and The Arc break down the One Big Beautiful Bill Act, exposing how its deep cuts to Medicaid and Medicare will lead to benefit losses, increased paperwork requirements, and rural hospital closures that will hurt Americans—especially people with disabilities.

Authors

Mia Ives-Rublee

Kim Musheno
Advancing Racial Equity and Justice, Budget, Disability, +5 More

A sign that reads “One Big Beautiful Bill Act” is seen by a desk.
A sign that reads “One Big Beautiful Bill Act” is seen by a desk after the the U.S. House of Representatives passed President Donald Trump’s tax bill at the U.S. Capitol in Washington, D.C., on July 3, 2025. (Getty/AFP/Alex Wroblewski)
This column is a collaboration between the Center for American Progress and The Arc.

Authors’ note: The disability community is rapidly evolving to use identity-first language in place of person-first language. This is because it views disability as being a core component of identity, much like race and gender. Some members of the community, such as people with intellectual and developmental disabilities, prefer person-first language. In this column, the terms are used interchangeably.

On July 3, Congress passed the sweeping, regressive One Big Beautiful Bill Act (OBBBA). Amid the self-imposed rush to deliver the bill to President Donald Trump’s desk by July 4, many Americans will be looking for information about the bill, which was largely debated in the dead of night and pushed through at breakneck speed. This confusion has only been exacerbated by misleading and inaccurate statements about how and whether the bill’s cuts will affect people with disabilities.

In this column, the Center for American Progress and The Arc address the rhetoric surrounding the bill and unpack the devastating impacts that its deep cuts to Medicaid and Medicare, in particular, will have on people with disabilities.

Those who need Medicaid most, including people with disabilities and the elderly, will be affected by the bill’s cuts
The nonpartisan Congressional Budget Office (CBO) estimated that the OBBBA will cut federal spending on Medicaid and Children’s Health Insurance Program (CHIP) benefits by $1.02 trillion, due in part to eliminating at least 10.5 million people from the programs by 2034. With new federal limits on Medicaid eligibility likely increasing the number of uninsured, along with other provisions that restrict states’ ability to raise revenue to fund their Medicaid programs, states will have to reevaluate their budgets to either supplement the spending or cut services. Research shows that when federal funding for Medicaid decreases, states tend to cut optional benefits such as home- and community-based (HCBS) first. It is nearly impossible to carve out a specific population, such as disabled people or elderly people, because the cuts to Medicaid funding will affect everyone due to hospital closures and health care workforce layoffs.

The bill will make it harder for states to fund home- and community-based services
The OBBBA creates a new category in 1915(c) HCBS waivers that will cover people who do not meet the existing requirement of needing an institutional level of care to receive HCBS. States would be allowed to apply to access this funding as long as their proposed program does not increase the average HCBS wait times for people who meet the need for institutional care. In order to implement this additional category, the federal government will provide $50 million in fiscal year 2026 and $100 million in fiscal year 2027. In 2020, average Medicaid per capita spending on HCBS was $36,275. Yet in the first year of the bill’s new HCBS waiver, funds from the bill would only be able to cover HCBS costs for about 27 people per state—without accounting for overhead spending or inflation. Moreover, states will be contending with massive federal funding losses due to the bill’s Medicaid cuts, which will likely lengthen wait times for HCBS, making them ineligible to establish the new category at all.

Stay informed
on the Disability Justice Initiative
Email Address(Required)
Email Address
Medicaid paperwork requirements will cause eligible people to lose coverage
While some advocates of the One Big Beautiful Bill Act have claimed that it will “[stop] the subsidization of competent adults who are just choosing to not work,” the reality is that nearly all Medicaid recipients who aren’t automatically eligible based on Supplemental Security Income (SSI) or Social Security Disability Insurance (SSDI) and are able to work are already working. Indeed, only 8 percent of recipients between the ages of 19 and 64 who weren’t on SSI or SSDI in 2023 “[weren’t] working due to retirement, inability to find work, or other reason[s].” Those who were not working were statistically more likely to be older women who left the workforce to care for aging parents or children.

The OBBBA requires individuals to prove that they are working, engaging in community service, or receiving work training for at least 80 hours per month—or that they are enrolled in school part time—unless they qualify for an exemption. Medicaid enrollees who are trying to find a job, are having difficulty finding employment, or who lack reliable transportation to work would be penalized under this requirement. That includes at least more than 2.6 million adults with disabilities who don’t have SSI or SSDI and have difficulty working due to disability or illness.

Research indicates that paperwork requirements such as those in the bill—particularly for Medicaid—don’t increase employment rates or increase overhead costs. A group of researchers evaluated the first year of paperwork reporting requirements in Arkansas and found that there was a significant loss of Medicaid coverage in the initial six months among eligible people and no significant change in employment. Georgia also implemented a trial program, called Pathways, that included paperwork requirements, and state caseworkers found the monthly verification of employment overly burdensome. To date, taxpayers have spent more than $86 million on Pathways only to have 6,500 participants enrolled in the first 18 months of the program—75 percent fewer enrollees than the state had estimated would participate in year one.

The bill will put rural hospitals at risk
The OBBBA includes $50 billion in relief funding for rural hospitals over a five-year period to help reduce the disastrous impacts of the bill’s roughly $1 trillion in Medicaid cuts. As of May 2025, there were approximately 2,086 rural hospitals receiving $12.2 billion a year in net revenue from Medicaid. At the median, rural hospitals’ revenue from Medicaid is $3.9 million a year.

Rural hospitals have some of the lowest operating margins in the nation, especially compared with urban hospitals, meaning that any reductions in revenue could lead to closures. The average operating margin for rural hospitals was 3.1 percent in 2023, with 44 percent of rural hospitals operating with negative margins. As a result, more than 300 rural hospitals are currently at “immediate risk” of closure, especially now that the OBBBA is projected to cut Medicaid spending by $1.02 trillion. The relief fund designed to blunt the negative impacts caused by the bill would not come close to filling that gap. If every rural hospital in the country received an even share of the $50 billion in relief support, it would amount to only $4.5 million every year for five years. At the close of those five years, that funding would disappear altogether.

Notably, children and nonelderly adults are more likely to rely on Medicaid if they live in rural areas compared with urban areas. The prevalence rate of disability is also higher in rural areas, and disabled rural residents are more likely to be Medicaid recipients than disabled urban residents. This leaves disabled people as some of those most at risk when rural hospitals close.

Medicare benefits will be cut
The OBBBA prohibits the implementation of two finalized rules until October 1, 2034. The rules would have made it easier for very low-income Medicare enrollees to access Medicare Savings Programs (MSPs), which help cover premiums and cost-sharing for their Medicare benefits. This will disproportionately affect disabled people, as they are more likely to have lower incomes than nondisabled people. Second, the bill eliminates Medicare eligibility for people with lawful immigration status who have already paid into the program. Lastly, according to the CBO, absent future congressional action, the bill will trigger $490 billion in cuts to Medicare from 2027 to 2034 due to the Statutory Pay‑As‑You‑Go Act of 2010.

See also
10 Egregious Things You May Not Know About the One Big Beautiful Bill Act
Members of the House walk up the steps of the U.S. Capitol.
Article
10 Egregious Things You May Not Know About the One Big Beautiful Bill Act
Jul 3, 2025

Colin Seeberger, Andrea Ducas, Natasha Murphy,

Conclusion
Approximately 16 million people could end up uninsured due to the OBBBA, causing massive disruptions in health care. Congress is making historic cuts to essential services to give tax cuts to the wealthy. And disabled people and other vulnerable communities will likely bear the greatest burden.

The authors would like to thank Andrea Ducas, William Roberts, Colin Seeberger, Lily Roberts, Madeline Shepherd, and Shannon Baker-Branstetter for their reviews; Casey Doherty for her fact-checking; and CAP’s Editorial and Legal teams for their guidance.
pi_218142568
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:41 schreef Barbusse het volgende:

Authors’ note: The disability community is rapidly evolving to use identity-first language in place of person-first language. This is because it views disability as being a core component of identity, much like race and gender. Some members of the community, such as people with intellectual and developmental disabilities, prefer person-first language. In this column, the terms are used interchangeably.
:')
  zondag 6 juli 2025 @ 17:53:15 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218142721
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
:')
Is dat echt het enige dat je uit het stuk haalt?
pi_218142759
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is dat echt het enige dat je uit het stuk haalt?
Neuh, het zou best kunnen dat de cijfers kloppen. Die bill is een gedrocht van start to finish en gaat de VS heel veel schade toebrengen op de lange termijn.
  zondag 6 juli 2025 @ 17:56:22 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218142797
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Neuh, het zou best kunnen dat de cijfers kloppen. Die bill is een gedrocht van start to finish en gaat de VS heel veel schade toebrengen op de lange termijn.
Ik denk dat er genoeg mensen in NL die dit ook wel zien zitten.
  zondag 6 juli 2025 @ 18:06:12 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218142943
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik denk dat er genoeg mensen in NL die dit ook wel zien zitten.
Eh, wat precies, wel zien zitten...?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 6 juli 2025 @ 18:13:20 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218143016
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, wat precies, wel zien zitten...?
Daad zetten bij 'waarom zou ik betalen voor iemand die ziek is'? En meer dingen die in de BBB staan, waaronder een groot leger maken waarmee buitenlanders het liefst hardhandig worden verwijderd en in verschrikkelijke, Hollywood-achtige gevangenissen worden gestopt en daar je hele land voor in de superschulden gooien.
  zondag 6 juli 2025 @ 18:23:58 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_218143144
How Trump’s ‘Big, Beautiful Bill’ Will Make China Great Again

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 06-07-2025 18:31:19 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 18:38:10 #131
66444 Lord_Vetinari
pi_218143256
  zondag 6 juli 2025 @ 18:42:46 #132
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218143280
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:35 schreef ExTec het volgende:
En in de complete achterlijke backwater redneck states gaan de rurale ziekenhuizen al dicht.
I
Ik zag laatst een persco waar Leavitt dat ontkende.
  zondag 6 juli 2025 @ 18:47:15 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218143295
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zag laatst een persco waar Leavitt dat ontkende.
Ow, KKKaren ontkende het?

Dan zal het wel niet waar zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_218143314
Komende jaren zullen we zien wat de bill doet, als je oude filmpjes ziet van Reagan over gedrag democraten is er niet veel veranderd, paniek schoppen om niets vaak en MSM doet er graag aan mee.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:15:29 #135
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218143600
Okay
  zondag 6 juli 2025 @ 19:21:28 #136
323401 Kijkertje
met filter
pi_218143658
Goed argument.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:22:44 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218143668
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:49 schreef hondonspain het volgende:
Komende jaren zullen we zien wat de bill doet, als je oude filmpjes ziet van Reagan over gedrag democraten is er niet veel veranderd, paniek schoppen om niets vaak en MSM doet er graag aan mee.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:32:28 #138
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218143765
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, KKKaren ontkende het?

Dan zal het wel niet waar zijn.

Gevonden. . Maak ervan wat je wil.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:39:02 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218143814
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:32 schreef Gunner het volgende:

[..]

Echt, man, wat een kutonzin komt er uit haar mond.
  zondag 6 juli 2025 @ 20:13:18 #140
66444 Lord_Vetinari
pi_218144131
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:49 schreef hondonspain het volgende:
paniek schoppen om niets vaak
“Om niets”, ook _O-
quote:
en MSM doet er graag aan mee.
Ach, de ‘Lügenpresse’ wordt ook weer van stal gehaald.
  zondag 6 juli 2025 @ 20:18:02 #141
323401 Kijkertje
met filter
pi_218144158
quote:

[..]

Ze heeft geen flauw benul van de consequenties van de eisen die er gesteld worden willen mensen nog in aanmerking kunnen komen voor Medicaid. Ze verpakt het gewoon in oneliner die lekker overkomt bij het goedgelovige volgvolk.

What Medicaid Work Requirements Mean for Enrollees

Policy analysts expect millions of Americans to lose coverage because of cumbersome paperwork, bureaucratic hurdles and noncompliance

How proposed cuts to Medicaid could affect rural hospitals

quote:
Rural hospitals across the country, many already struggling to stay afloat, could face devastating consequences if proposed Medicaid cuts in the domestic spending bill become law. To help understand what's at stake, Geoff Bennett spoke with Tim Wolters, the director of reimbursement for the Citizens Memorial Hospital system in southwestern Missouri.

Rural southwest Nebraska clinic closes, blaming expected Medicaid cuts

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 06-07-2025 20:40:49 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 20:18:55 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218144167
quote:

[..]

Die dame is echt volledig gehersenspoeld...

Geen politica, niet eens een persofficier, gewoon een cultlid van de Trump-kerk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 juli 2025 @ 20:25:12 #143
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218144221
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die dame is echt volledig gehersenspoeld...

Geen politica, niet eens een persofficier, gewoon een cultlid van de Trump-kerk.
Je zou bijna Sean Spicer die zich voor de pers in de bosjes verschool gaan missen :')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juli 2025 @ 20:25:20 #144
862 Arcee
Look closer
pi_218144223
quote:

[..]

"Bla bla bla... the Biden administration... bla bla bla"
  zondag 6 juli 2025 @ 20:26:17 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218144227
Uiteindelijk zal Biden als een van de betere presidenten de geschiedenis in gaan; Trump, zowel mach 1 als mach 2, als een aberratie, een tragedie en een verspilling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 juli 2025 @ 20:28:27 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218144250
L' histoire se répète.

Randy Newman - Louisiana 1927
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218144287
Veel van de stemmers zitten in rural gebieden en die worden de dupe volgens de theorien, dus Republikeinen plegen zelfmoord, lijkt me wat onlogisch.
pi_218144288
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteindelijk zal Biden als een van de betere presidenten de geschiedenis in gaan; Trump, zowel mach 1 als mach 2, als een aberratie, een tragedie en een verspilling.
Yip, de cijfers bewijzen het
  zondag 6 juli 2025 @ 20:48:44 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218144416
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:31 schreef hondonspain het volgende:
Veel van de stemmers zitten in rural gebieden en die worden de dupe volgens de theorien, dus Republikeinen plegen zelfmoord, lijkt me wat onlogisch.
Hoezo. Het was ze beloofd dat er niet in Medicaid gesneden zou worden dus waarom zouden ze dat verwachten. .
  zondag 6 juli 2025 @ 20:53:22 #150
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_218144470
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hoezo. Het was ze beloofd dat er niet in Medicaid gesneden zou worden dus waarom zouden ze dat verwachten. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')