Geen denken aan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig dit gezien je eerdere posts tegen mij. Uiteindelijk trek je dus dezelfde conclusies als ik.
Ik begrijp je standpunt overigens helemaal hoor, alleen richt jij je woede tot normale burgers en reserveer ik het voor de politiek en de instituties, ik raad je aan om hetzelfde te doen.
Grappig hoe we daar helemaal niets meer over horen. Democratische politici worden vermoord door een MAGA gekkie en na een week is het al uit het nieuws. Bizar eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:56 schreef beefkeek het volgende:
Trump says ‘I hate them’ about Democrats
2 weken geleden dat er meerdere democraten vermoord zijn en Trump denkt: joh, laat ik het vuurtje nog even opstoken
Handig. Ik ben bang dat de remmen los gaan
Hoe is het een masterclass als ik jou iets dwing te doen uit een positie van machtquote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je hoort dus klaarblijkelijk niet bij die tegenstanders die het wel een masterclass vonden.
Uiteraard mag je die mening gewoon hebben natuurlijk, laten we wel wezen.
Als je zijn fans zou moeten omschrijven, kom ik ook altijd uit bij ongeïnformeerd en ongeïnteresseerd. Sommigen dom, sommigen slim maar altijd ongeïnformeerd en een totale desinteresse in wat ze niet weten of snappen...trieste tijdenquote:Op zaterdag 5 juli 2025 01:04 schreef Beathoven het volgende:
Sommigen noemden Trump niet intelligent, maar wel gehaaid.
Wat ook het laatstgenoemde onderuit haalt is het feit dat hij ná de doordrukking van de BBB in besloten kringen zou hebben aangegeven inhoudelijk niet veel over de BBB te weten.
Niet intelligent, niet gehaaid. Gewoon vies lui met desinteresse en ongeinformeerdheid als resultaat.
Ook lees je weleens analyses op speeches van trump waar hij om zn unieke stijl wordt geprezen.
Maar als je een simpele boer (disclaimer: er zijn ook vele intelligente boeren) een miljard zou geven en een podium, dan heb je zoiets als Trump.
Trump fans, zeker degenen buiten de VS, zijn gewoon gore fascisten. Laat daar vooral geen misverstand over bestaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 01:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Als je zijn fans zou moeten omschrijven, kom ik ook altijd uit bij ongeïnformeerd en ongeïnteresseerd. Sommigen dom, sommigen slim maar altijd ongeïnformeerd en een totale desinteresse in wat ze niet weten of snappen...trieste tijden
Moet het wel een narcistische simpele boer zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 01:04 schreef Beathoven het volgende:
Sommigen noemden Trump niet intelligent, maar wel gehaaid.
Wat ook het laatstgenoemde onderuit haalt is het feit dat hij ná de doordrukking van de BBB in besloten kringen zou hebben aangegeven inhoudelijk niet veel over de BBB te weten.
Niet intelligent, niet gehaaid. Gewoon vies lui met desinteresse en ongeinformeerdheid als resultaat.
Ook lees je weleens analyses op speeches van trump waar hij om zn unieke stijl wordt geprezen.
Maar als je een simpele boer (disclaimer: er zijn ook vele intelligente boeren) een miljard zou geven en een podium, dan heb je zoiets als Trump.
Bizar is dat op July 4th in het "land of the free" een wet wordt afgetekend die het leven voor tientallen miljoenen mensen slechter gaat maken om in ruil een paar honderdduizend nog meer geld te laten harken.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 00:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Grappig hoe we daar helemaal niets meer over horen. Democratische politici worden vermoord door een MAGA gekkie en na een week is het al uit het nieuws. Bizar eigenlijk.
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 02:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bizar is dat op July 4th in het "land of the free" een wet wordt afgetekend die het leven voor tientallen miljoenen mensen slechter gaat maken om in ruil een paar honderdduizend nog meer geld te laten harken.
Ook het fenomeen om b.v. (zogenaamd) minder/geen belasting te gaan heffen op overwerk of fooien, is verkapt daarmee de onzekerheid op inkomen variabel weer tot slavenarbeid vermaken. Nog even los dat de staat dus minder inkomsten krijgt en per (economische) definitie, het leven per saldo duurder wordt.
Wie dan oud/ziek/afgedaan niet meer in staat is om over te werken of fooien te grabbelen, zoekt het maar helemaal uit. Hierbij FF snappen dat fooi/overwerk veelal niet extra is om leuke dingen te doen maar voor veel mensen keihard nodig is om te voorzien in de lasten van het bestaan.
Moet je ook maar blijven zorgen dat je succesvol bent als de 2% die daar supergoed in is.
Ik blijf het vreemd vinden dat een meerderheid van mensen aldaar lijkt te denken dat ze met de BBB ook tot de nieuwe rijken gaan behoren. Ondertussen zorgt (BigBadBill) Trump er eigenhandig voor dat de staatsschuld in de toekomst FF met 10% verhoogd wordt. Maar goed dat is dan voor later zorg.
Komisch blijft hoe de Amerikaanse Droom als leugen uitwerkt, als iemand maar genoeg z'n best doet en het wil, maak die het overal ... toch ?
DNC launches campaign accusing Trump of 'killing the American dream'quote:EdTrust Statement: On Independence Day, Trump Signs Away the American Dream
“Today, on the very day our nation celebrates freedom and opportunity, President Trump signed into law a bill that does the exact opposite. It robs millions of Americans of both. The so-called ‘One Big Beautiful Bill’ is nothing short of the Great American Heist — a cruel, calculated effort to strip students and working families of education, healthcare, and economic mobility. Curbing aid for students and borrowers, dismantling SNAP and Medicaid, and handing public dollars to private schools isn’t patriotic; it’s un-American. We, as advocates, will not rest until every student has the freedom to learn, the power to succeed, and a fair shot at the American Dream.”
Knettergestoordquote:KAREN SERGESON: The people I work with when they did the tariffs, because it's hurting our company, they were so mad, I go "listen. This is going to be temporary, but it's for the future. It's for your kids' futures. Something's got to happen, otherwise the country will go broke."
Is het misschien omdat de instituties ideologisch erg dicht bij je liggen en je “normale mensen” die dezelfde mening niet delen nu ziet als het gevaar?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geen denken aan.
Het stupide eentonige geblaat jegens 'de instituties' wens ik niet te delen. Verhoudingsgewijs leven wij hier nog steeds in een tamelijk beschaafde rechtsstaat.
En 'normale' burgers bestaan sowieso niet.
Fair enough.quote:Daarnaast trek ik niet dezelfde conclusies als jij.
Ik maakte 'slechts' gebruik van vergelijkbare ressentimenten.
.
Dit zijn ideologen, ze zitten ook op rechts blijkbaar. Op links heb je een vergelijkbaar fenomeen alleen worden die in Nederland gesteund door de instituties. Mensen die schreeuwen om hogere belastingen en nog meer klimaatmaatregelen ondanks het feit dat we een minimaal invloed hebben op de lange termijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 03:24 schreef Kijkertje het volgende:
Trump Fan At Rally Tells MAGA Host How Much Trump Tariffs Are Hurting Her Company — But Still Thinks He’s ‘Fantastic!’
[ afbeelding ]
[..]
Knettergestoord![]()
Het worden van een Amerikaan zit wel in de roots van het land zelf. In Europa ligt dat toch anders waar het zijn van een Nederlander of welk volk ook komt met een enorme geschiedenis etc.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 03:51 schreef Eagles89 het volgende:
Prachtige fly over ook van de B2’s die vorige week nog dienst deden om de vrije wereld veilig te houden, met het mooiste volkslied ter wereld, en een import bruid die trots Amerikaanse is en haar hand op haar hart legt zodra het volkslied begint. Wanneer zou de multiculturele aanwinst in Nederland hun hand op het hart leggen bij het Wilhelmus denken jullie? En die zijn nota bene in Nederland geboren verdomme. In de Tweede Kamer durven ze zelfs spelden van vreemde landen op hun borst te tonen, zo brutaal ze zijn. Not in the good old USA, met dit leiderschap wordt iedereen die zich tegen het land en de Amerikaanse vlag toont keihard aangepakt vanaf nu: TOO MUCH WINNING
Bekijk deze YouTube-video
Deze vrouw heeft de ideologie dat Trump ('voor de kinderen') de VS van het faillisement gaat redden door de rijken forse belastingverlagingen te geven die betaald moeten worden met bezuinigingen op gezondheidszorg/ voedsel voor kinderen en biljoenen aan extra leningen die ze in de toekomst mogen afbetalen?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 05:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit zijn ideologen, ze zitten ook op rechts blijkbaar. Op links heb je een vergelijkbaar fenomeen alleen worden die in Nederland gesteund door de instituties. Mensen die schreeuwen om hogere belastingen en nog meer klimaatmaatregelen ondanks het feit dat we een minimaal invloed hebben op de lange termijn.
Het grote verschil is dat deze vrouw gelooft dat het tijdelijke pijn is terwijl men in Nederland gelooft dat de goude eeuw op ons wacht zolang we maar blijven investeren in het klimaatmaatregelen.
Je zal de parallellen wel niet zien, maar zo ziet het er voor mij al jaren uit.
Nee.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 05:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is het misschien omdat de instituties ideologisch erg dicht bij je liggen en je “normale mensen” die dezelfde mening niet delen nu ziet als het gevaar?
[..]
"Most popular bill ever signed in the history of our country"quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:45 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's clownshow ter ere van de 4th of July/ de ondertekening van de wet/ hemzelf. Verplichte aanwezigheid van Melania:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lt66islxbw22
[ afbeelding ]
MSNBC zendt in een split screen soms wat beelden uit zonder geluid maar gaan gewoon verder met hun eigen berichtgeving/ interviews.
https://bsky.app/profile/digby56.bsky.social/post/3lt6a7pni7v24
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command."
Ja het zal vast heel populair zijn onder de mensen die hun medicaid verliezen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:52 schreef Arcee het volgende:
"Most popular bill ever signed in the history of our country"
is het niet eens tijd om deze act te stoppen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |