SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Kantoorwerk lijkt me bijna net zo kut als bloedhitte. Alleen dan 250 dagen per jaar ofzo.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:43 schreef onlogisch het volgende:
Zij die vandaag buiten werken, leraar/lerares zijn in een veel te warm klaslokaal, zorgmedewerkers die weer mogen rennen en vliegen en ander gepeupel; Ik groet u vanuit mijn kantoor (met airco)
Maak er een mooie dag van.
Alsof dat ooit een optie wasquote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vanmiddag hier (zuidkust Spanje) precies ook 37 graden.
Gefeliciteerd. Nu hoeven jullie niet meer op vakantie hierheen te komen
Ach wat is kantoorwerk. Ben de hele dag met klanten, belastingwetten en cijfers bezig, is een soort hobby. Vind het leuk en interessant. En het voordeel is dat ik als eigen baas mijn eigen tijd in kan delen. Niet van 9 tot 5.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kantoorwerk lijkt me bijna net zo kut als bloedhitte. Alleen dan 250 dagen per jaar ofzo.
Ik vind de Spaanse kust met al die hotels, friettenten en Hollanders gewoon niet tof.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
GOH, meneer houdt niet van hitte. En dat heeft ie niet al 500 miljoen miljard keer gemeld
[ afbeelding ]
Eigen baas scheelt wel al een boel lijkt mejaquote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ach wat is kantoorwerk. Ben de hele dag met klanten, belastingwetten en cijfers bezig, is een soort hobby. Vind het leuk en interessant. En het voordeel is dat ik als eigen baas mijn eigen tijd in kan delen. Niet van 9 tot 5.
Zit jij trouwens in Spanje?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
GOH, meneer houdt niet van hitte. En dat heeft ie niet al 500 miljoen miljard keer gemeld
[ afbeelding ]
Hel op aarde idd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind de Spaanse kust met al die hotels, friettenten en Hollanders gewoon niet tof.
Lekker Nederlandstalige muziek in het door Nederlanders beheerde café. Kroketje, frietje en een Heineken op het terras. Oranje vlaggetjes.quote:
Klappen voor de Zorg.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:43 schreef onlogisch het volgende:
Zij die vandaag buiten werken, leraar/lerares zijn in een veel te warm klaslokaal, zorgmedewerkers die weer mogen rennen en vliegen en ander gepeupel; Ik groet u vanuit mijn kantoor (met airco)
Maak er een mooie dag van.
In de buurt van de hitterecords.quote:
Bij de kaartjes samengesteld door Meteociel.fr ?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vroeger was geel 25-30 graden. Nu is dat 17
Nee, door de NOS/RTL. Als je daar vandaag de dag vergelijkbare plaatjes (qua temperatuur) naast legt zie je ook een verschil dat het alleen maar RODER EN DONKERDER is geworden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de kaartjes samengesteld door Meteociel.fr ?
Goed verhaal hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee, door de NOS/RTL. Als je daar vandaag de dag vergelijkbare plaatjes (qua temperatuur) naast legt zie je ook een verschil dat het alleen maar RODER EN DONKERDER is geworden.
Wat denk je van die wegwerkers die asfalt leggen??? Dik teer werend pak aan en dan 50 graden op je kop.quote:
lol dat hier uberhaupt een artikel voor (nodig) isquote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed verhaal hoor
https://nieuwscheckers.nl(...)t-van-recente-datum/
Vergelijk gewoon de temperaturen in plaats van die dommige meta-discussie over de kleurtjes.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed verhaal hoor
https://nieuwscheckers.nl(...)t-van-recente-datum/
Het hitterecord van station Voorschoten wordt hier gewoon verpulverd. Helpquote:
Tja, mensen willen graag in álles zien dat de grote boze overheid ons BANG probeert te maken en voor HYSTERIE wil zorgen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]
lol dat hier uberhaupt een artikel voor (nodig) is
Hier in Rijswijk ga ik nu de hond uitlaten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hitterecord van station Voorschoten wordt hier gewoon verpulverd. Help
Die mensen zouden zich drukker moeten maken over de cijfers dan over de kleurtjes.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, mensen willen graag in álles zien dat de grote boze overheid ons BANG probeert te maken en voor HYSTERIE wil zorgen.
Ah, Meteociel, die zocht ik!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de kaartjes samengesteld door Meteociel.fr ?
Het is vooral veel Britten Scandi's en Duitsers to be fair aan de kustquote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lekker Nederlandstalige muziek in het door Nederlanders beheerde café. Kroketje, frietje en een Heineken op het terras. Oranje vlaggetjes.
Wel mooie plek voor @:RamboDirk om te flaneren tussen de 60-jarige - door de overmatige zon - volledig verlepte dames.
Mensen moeten zich helemaal niet zo druk maken. Zeker niet om wat schommelingen over de laatste 200 jaar. Dat is alsof je een honderdjarige beoordeelt op 1 seconde.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die mensen zouden zich drukker moeten maken over de cijfers dan over de kleurtjes.
Die houden het wel 2 dagen uit met genoeg water en schaduw lijkt me.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:23 schreef THEFXR het volgende:
Hoe zit het met de huisdieren?
Kinderbadje kopen zodat ze kunnen afkoelen?
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mensen moeten zich helemaal niet zo druk maken. Zeker niet om wat schommelingen over de laatste 200 jaar. Dat is alsof je een honderdjarige beoordeelt op 1 seconde.
Als ik die honderdjarige in een auto zie zitten dan is dat 1 seconde-oordeel toch echtwel meteen gemaakt hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mensen moeten zich helemaal niet zo druk maken. Zeker niet om wat schommelingen over de laatste 200 jaar. Dat is alsof je een honderdjarige beoordeelt op 1 seconde.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik doe niks anders dan mensen voortdurend beoordelen op 1 seconde eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik die honderdjarige in een auto zie zitten dan is dat 1 seconde-oordeel toch echtwel meteen gemaakt hoor
De wind komt nu nog uit het zuidoosten, als die straks naar het zuidwesten draait zal die wel omhoog schietenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:09 schreef Slobeend het volgende:
De hoge luchtvochtigheid waar ik bang voor was valt me tot nu toe enorm mee, of gaat het nog stijgen?
Ik ben erg benieuwd hoe zich dat verhoudt ten opzichte van, laten we zeggen, de laatste 775.000.000 jaar.quote:
Die stijgt nog. Morgen nog veel hogerquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:09 schreef Slobeend het volgende:
De hoge luchtvochtigheid waar ik bang voor was valt me tot nu toe enorm mee, of gaat het nog stijgen?
Daar ookquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het westen van het land is het heetst. Waarom daar geen code oranje?
[ afbeelding ]
quote:Vandaag en morgen is er extreme hitte (code oranje) in Noord-Brabant, Limburg en Gelderland, ook in de nacht.
Ik bedoel Noord-Holland en Zuid-Hollandquote:
Morgenochtend voor de omslag (buien hopelijk) gaat verschrikkelijk wordenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die stijgt nog. Morgen nog veel hoger
quote:Eindhoven heeft de primeur voor de eerste regionale hittegolf van dit jaar. Het werd daar om tien voor half elf al 30,6 graden. Daarmee is de hittegolf een feit. Er is sprake van een hittegolf als het minstens vijf dagen op rij 25 graden of meer wordt. In Eindhoven was het al sinds vrijdag zomers warm.
Mooi, afvinken en op naar oktober.quote:
Anders ik welquote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:35 schreef Haags het volgende:
[..]
@:nattekat en ik verheugen ons er ook op
*proest*quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:35 schreef Haags het volgende:
[..]
@:nattekat en ik verheugen ons er ook op
Wow, indrukwekkend. (meen ik)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:03 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Uitgestorven Sittard.
Niet uitgestorven Amsterdamquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:03 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Uitgestorven Sittard.
Kan niet wachten op iedereen die het weer gaat hebben over 'het schild van *insertwoonplaats*'quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt respect voor die man met zijn speech in de brandende zon.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:21 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Niet uitgestorven Amsterdam
https://nos.nl/livestream(...)avernijverleden-2025
Ja hier komen er ook steeds meer wolkjesquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:55 schreef heywoodu het volgende:
Een dikke grijze wolk voor de zon ineens, oei
Jeetje, een warmterecord. Dat is tegenwoordig bijna nog zeldzamer dan nat water.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:59 schreef Elan het volgende:
https://www.weeronline.nl(...)-1-juli-ooit-gemeten
RECORDHITTE.
In Kabinet @RamboDirk 1 bestond dat niet meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:21 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Niet uitgestorven Amsterdam
https://nos.nl/livestream(...)avernijverleden-2025
Ik heb de Cabin overheat protection toch maar ingeschakeld vandaag op 40 graden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:31 schreef JopieKlaassen het volgende:
[ afbeelding ]
Best warm in de auto, ben benieuwd of we de 70 graden gaan halen. Hij staat nog een uurtje of twee in de volle zon.
Perfecte temperatuur voor het maken van Ramen eggs. Geen slow cooker meer nodig in dit klimaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:52 schreef JopieKlaassen het volgende:
70 graden in de auto![]()
Lekker pulled pork maken
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:23 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Muh auto heb koorts.
Hoe was het op de weg? @:pisces2935.5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Respect aan alle bouwvakkers die nu op het asfalt op de Zuidas staan. In hun oranje pakjes.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Respect. Zou mij niet lukken denk ikquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Omdat je pas echt een mening kunt geven als je het op zijn minst probeert: ik ben even in de tuin gaan zitten, onder de overkapping dus in de schaduw. Met het superlichte briesje en helemaal niks bewegend trek ik het nét, maar lekker is anders
Bijna 10 minuten inmiddels zowaar, misschien ga ik er zo wel aan wennen ofzo
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Omdat je pas echt een mening kunt geven als je het op zijn minst probeert: ik ben even in de tuin gaan zitten, onder de overkapping dus in de schaduw. Met het superlichte briesje en helemaal niks bewegend trek ik het nét, maar lekker is anders
Ik ben het hele weekend actief geweest in deze temperaturen, kan bevestigen dat het went. Zelfs de 28 graden in huis deed me niet veel.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Ik wil uit nieuwsgierigheid ook nog even met de thermometer in de garage kijken, vermoeden is wel 40+quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Respect. Zou mij niet lukken denk ik
Keti Koti is voor ons een herdenking ipv een feest.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:17 schreef Zipportal het volgende:
[..]
In Kabinet @:RamboDirk 1 bestond dat niet meer.
Je was toch autootjes kijken?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben het hele weekend actief geweest in deze temperaturen, kan bevestigen dat het went. Zelfs de 28 graden in huis deed me niet veel.
Wellicht dat het een autistending is, maar dat is ook een van de redenen dat ik dit dus zo kut vind, dat plakkerige voelt wel zo machtig ranzigquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:17 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, genoeg buiten gedaan. Pak een ijsje en ik kap ermee
Trek het op zich wel, maar voel me inmiddels wel plakkerig :p
Het is niet eens de warmste dag ooit in Nederland. Kortom, het is helemaal niet echt warm.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In 1976 was het op 3 juli om 13:00 in De Bilt 34,9C
Dat is warmer dan vandaag met 33,1C
In 1923 was het op van 10 t/m 13 juli een hittegolf met dagelijks boven de 33C rond 13:00 op De Bilt.
Ik bedoel het is inderdaad warm maar of het bijzonder warm is?
Bijzonder is wat anders dan uniek. Is het uniek warm? Nee. Is het bijzonder warm? Ja. Het is immers sinds 2022 niet meer zo warm geweest. Temperaturen die eens in de 3 jaar voorkomen vind ik wel bijzonder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In 1923 was het op van 10 t/m 13 juli een hittegolf met dagelijks boven de 33C rond 13:00 op De Bilt.
Dat krijgen we morgen....quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Maar het is nu nog geen plakkerige warmte.
Ja. Jij denkt dat je uit je bed de tribune op rolt? Ik heb behoorlijk wat hoogtemeters erop zittenquote:
Ik heb lekker liggen bakken in de tuin na de kinderen opgehaald te hebben. Na ongeveer 10 minuten kon ik mijn zonnebril niet meer ophebben...ding smolt.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Niks gewendquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Jij denkt dat je uit je bed de tribune op rolt? Ik heb behoorlijk wat hoogtemeters erop zitten
En gisteren 18km in totaal gelopen.
Ja, met een eigen zwembad snap ik ook wel dat het lekker kan zijn, zelfs met dit superlichte briesje voelt het lekker fris aan als dat over je natte lijf waaitquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb lekker liggen bakken in de tuin na de kinderen opgehaald te hebben. Na ongeveer 10 minuten kon ik mijn zonnebril niet meer ophebben...ding smolt.
Ben in het zwembad gaan liggen in zo,n hangmat...superlekker en werd net wakker. Was in slaap gevallen
Topdagje zo..ga zo een biertje pakken, denk ik
Goeiemorgenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb lekker liggen bakken in de tuin na de kinderen opgehaald te hebben. Na ongeveer 10 minuten kon ik mijn zonnebril niet meer ophebben...ding smolt.
Ben in het zwembad gaan liggen in zo,n hangmat...superlekker en werd net wakker. Was in slaap gevallen
Topdagje zo..ga zo een biertje pakken, denk ik
Ik wel, maar is me veel te heet midden in de zomer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, met een eigen zwembad snap ik ook wel dat het lekker kan zijn, zelfs met dit superlichte briesje voelt het lekker fris aan als dat over je natte lijf waait
Maar ja, ik heb geen zwembad
36C hier in de tuin in kop van NH. Wat mij opvalt is dat het 34%RH is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerder je temperatuurmeter. Of heb je een tegeltuin? Je meet namelijk 4 graden meer dan het KNMI. Op zulke dagen meet ik zelf in een erg ruime en groene tuin 1 tot 1.5 graden hoger dan KNMI.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
36C hier in de tuin in kop van NH. Wat mij opvalt is dat het 34%RH is.
Dat valt nog wel mee. Of is mijn meetapparatuur stuk?
Heb er 2. Digitaal en kwik. Beide geven rond hetzelfde uit.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eerder je temperatuurmeter. Of heb je een tegeltuin? Je meet namelijk 4 graden meer dan het KNMI. Op zulke dagen meet ik zelf in een erg ruime en groene tuin 1 tot 1.5 graden hoger dan KNMI.
In een stad kun je niet meten. Dat kan wel maar dat zegt niet zoveel door warmte accumulatie.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
36C hier in de tuin in kop van NH. Wat mij opvalt is dat het 34%RH is.
Dat valt nog wel mee. Of is mijn meetapparatuur stuk?
Wel op 1 juli, sinds 1901 was het niet zo warm op 1 juli.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is niet eens de warmste dag ooit in Nederland. Kortom, het is helemaal niet echt warm.
I know, het is zeer plaatselijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In een stad kun je niet meten. Dat kan wel maar dat zegt niet zoveel door warmte accumulatie.
Verder zeg ik om 13:00, nu is het wel warmer maar de metingen in de dagtabel zijn de temperaturen om 13:00.
Ja, in een wijk warmt het ook wel goed op ja. Ik zit echt aan de rand van het dorp. Voorkant van het huis valt nog net 'in de wijk'. Als je aan de achterkant van mijn tuin eruit loopt sta je compleet in het buitengebiedquote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb er 2. Digitaal en kwik. Beide geven rond hetzelfde uit.
In de schaduw.
Zeker geen tegeltuin, wel in een wijk in een dorp.
Ahh heerlijk. Na, ik hoef ook maar 200m te lopen hoor. Sta ik ook op een akker.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, in een wijk warmt het ook wel goed op ja. Ik zit echt aan de rand van het dorp. Voorkant van het huis valt nog net 'in de wijk'. Als je aan de achterkant van mijn tuin eruit loopt sta je compleet in het buitengebied
Gilze doet weer even een gooi naar het oude record.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:08 schreef Momo het volgende:
En ondertussen ook boven de 35 graden
[ afbeelding ]
Cheers! Ben aan de tweede bezig. Nou ja, ik had vandaag vrij en werk morgen vanuit huis, tuin en zwembadquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
GoeiemorgenAlsof je al weekend hebt.
Proost.
Ja veel bewolking in rotterdam. Slaat een beetje dichtquote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
Lijken wel steeds meer wolkjes te ontstaan hier in het zuidwesten, voor vandaag staat nog geen regen op de planning toch?
Weerrecords zijn dan ook nieuwswaardig. Alleen kouderecords zie je nou eenmaal niet zo vaak, want ja, het warmt op.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel op 1 juli, sinds 1901 was het niet zo warm op 1 juli.
Maar eerder was het net een dag later dus nog wel warmer.
Ook een jaar dat het 13,7C was op 1 juli om 13:00.
Maakt ook niet uit maar het gaat om niks anders in het (weer) nieuws.
Dus dan lijkt het super uniek.
Voor het echte werk moet je in Duitsland zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
Lijken wel steeds meer wolkjes te ontstaan hier in het zuidwesten, voor vandaag staat nog geen regen op de planning toch?
Klopt, mooie paddestoelen. Maar gaat niets gebeuren hoor. In ieder geval vandaag niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
FOK is een Nederlandstalig forum.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:22 schreef Maver24 het volgende:
Hete temps met lage humidity is wel echt heel fijn. Hier kan ik wel goed op teren
Ik leef nog, maar ik heb airco. Het is hier nu 37 graden. Ik woon in Midden-Brabant, in Gilze-Rijen (Rijen)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:16 schreef Revanches het volgende:
Hoe gaat het met de mensen in Brabant en limburg? Inmiddels gekookt?
Ik ook niet. Sterker; ik woon al een jaar of 10 op 3 minuten lopen van het strand maar de keren dat ik in die tijd op het strand heb liggen bakken zijn op 1 hand te tellen. Niks voor mij.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Ik begrijp dan alleen echt helemaal niks van mensen die op een handdoekje in het zand op het strand volle bak zon gaan liggen. Onder het mom van "verkoeling aan zee"
Als je net gezwommmen hebt voel je je toch wel zeker 10 min als God in Frankrijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik ook niet. Sterker; ik woon al een jaar of 10 op 3 minuten lopen van het strand maar de keren dat ik in die tijd op het strand heb liggen bakken zijn op 1 hand te tellen. Niks voor mij.
Lekker kanker kweken, ofzo. "Maar ik heb vanochtend een keertje gesmeerd hoor."quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Ik begrijp dan alleen echt helemaal niks van mensen die op een handdoekje in het zand op het strand volle bak zon gaan liggen. Onder het mom van "verkoeling aan zee"
Daarom beklim jij ook bergen en een ander niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Duindorpgenotquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik ook niet. Sterker; ik woon al een jaar of 10 op 3 minuten lopen van het strand maar de keren dat ik in die tijd op het strand heb liggen bakken zijn op 1 hand te tellen. Niks voor mij.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:28 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)e-in-alpen~aa61b943/
Tsja...
Potentieel staat er toch, of wou inhoudelijk discussiëren over de skew-T plot in de tweet?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Och begint er weer een met rampscenario’s hoor.
Wel iemand die er verstand van heeft. Zit ook achter de waarschuwingen bij estofexquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De dag doorgekomen, het is hier pas over 2 uur onder de 30 graden.quote:
Bovenwoning?quote:
Jezus. Doe dit in een spoiler voor @Geschiedkundigequote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jezus. Doe dit in een spoiler voor @:Geschiedkundige
Tied voor de herfst.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:20 schreef Haags het volgende:
Zon is weg.
Het is weer voorbij die mooie zomer @:zipportal
WHAT THE F*CK. Daar sterf je toch bijna in zo'n huis (?). Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het 32+ graden ergens binnen isquote:
Ja nou ik schrik daar wel echt van. Dat zijn wel serieuze waardes die gezondheidsproblemen kunnen (!) opleveren.Als dat mijn huis was, pakte ik een touwtje en een krukje denk ik.quote:
Buien in de herfstquote:
Beter de hoogte in jaquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Als dat mijn huis was, was ik niet thuis maar ergens op Terschelling.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nou ik schrik daar wel echt van. Dat zijn wel serieuze waardes die gezondheidsproblemen kunnen (!) opleveren.Als dat mijn huis was, pakte ik een touwtje en een krukje denk ik.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nou ik schrik daar wel echt van. Dat zijn wel serieuze waardes die gezondheidsproblemen kunnen (!) opleveren.Als dat mijn huis was, pakte ik een touwtje en een krukje denk ik.
Ja lach maar. Ik heb het niet over mezelf (is nooit 32.5 binnen dus geen idee). Maar er zijn echt wel groepen mensen waarbij dit problemen kan opleveren. Dat ontkennen is vrij kansloos. Maar goed, je bent dan ook een wappie.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Bij mij is het 31 binnen, is heerlijk man. Maar ben dan ook voor dit weertype gemaakt (als mediterraan)
Jullie zijn niks gewend
Verkoelend plaatje voor je hieronder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
WHAT THE F*CK. Daar sterf je toch bijna in zo'n huis (?). Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het 32+ graden ergens binnen isHoe hou je dat vol?
Maar goed, gelukkig is het lekker weer. Je kunt altijd nog naar buiten
Dat voelt beter aan jaquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
Verkoelend plaatje voor je hieronder.![]()
[ afbeelding ]
Hopelijk leven de planten in je moestuin nog. Hier in de kas is 't tegen de 50 graden. Gelukkig heb ik een druppelsysteem, vandaar ook ruim 200 liter water.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat voelt beter aan ja
Hier nu 23 graden buiten. Donderdag veel regen, maak ik de boel ff klaar. Vrijdag weer naar huis denk ik.
Of toch nog Süd Tirol, maar moet ff kijken qua weer. Was me afgelopen week veel te heet.
Doorzettingsvermogen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
WHAT THE F*CK. Daar sterf je toch bijna in zo'n huis (?). Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het 32+ graden ergens binnen isHoe hou je dat vol?
Maar goed, gelukkig is het lekker weer. Je kunt altijd nog naar buiten
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:15 schreef Beathoven het volgende:
Smeltende / vervormende campers in Zuid-Spanje.
https://youtube.com/shorts/Yb_EY6kwz9E?si=9kane3qbEhBM9wxN
Denk dat het voor veel Nederlanders de laatste zomer in Spanje is.
Prachtig.quote:Dankjewel Linda.... byzondere oproep....."Help... de camper smelt...."
Eerst even een disclaimer... onderstaande reactie geschreven vanuit mijn inziens... en ervaringen....niet om te oordelen of kritiek te geven...
Vaak geven mijn reactie cognitieve disonnantie.... omdat wij in twee verschillende realiteiten leven....en ik vanaf 2017 aan het experimenteren ben met de nieuwe realiteit van Aquarius...
Mijn eerste reactie is gelijk.... stap in de camper en rij naar een land waar het koeler is.... naar Noord Nederland bijvoorbeeld.....
Maar wellicht ben je hier tegen verzekerd..... en word alles vergoed....
En altijd rustig blijven en het zoveel mogelijk accepteren.... want als je in de stress raakt.... heb je geen overzicht meer... dan word je blind voor de oplossingen...
...en maak je vaak de verkeerde keuzes.... accepteren geeft zelfvertrouwen... en wanneer JIJ jezelf vertrouw..gaat het leven jullie ook vertrouwen....
Meestal ligt de oplossing in je omgeving.... veel mensen zien het vaak niet...
Jullie maken wel veel mee....valt mij op.....alsof het leven je of jullie iets wil duidelijk maken..... Wat dat betreft doet Spanje wel zijn naam eer aan..... het geeft spanning...
En dan het woord smelten....oftewel ontdooien...of dooien...maar gelukkig leven jullie nog.... dus het is geen dooien.... maar een verandering van vorm...
Wellicht meer Alice in Wonderland... AL-ICE... ice (ijs) word ook water als het ontdooit... als het smelt... en wij mensen bestaan ook uit water.... zout water wel te verstaan....
Holistisch gezien....spiegelt je buitenwereld je innerlijke wereld.... en kun je het leven meer beschouwen als een film....
Wees de waarnemer van het leven zelf..... maar het leven geeft ook wel eens levenslessen... om je te gaan sturen....
Besef wel...JIJ bent het leven en het leven dat ben JIJ.... het leven is feitelijk je Hogere Zelf... en wil je alleen maar liefde geven.....
Alles draait om het nulpunt...zowel in de buitenwereld als in de innerlijke wereld....
Kan hierover uren doortypen....
Bovenstaande geschreven vanuit naastenliefde.... en vanuit mijn inziens....
Zeker niet om kritiek te geven....Want ergens resoneert Linda enorm bij mij .... ik herken haar zo als een oude ziel...in haar doen en laten....
Het komt zeker goed... het leven word vooruit geleefd maar achteraf pas begrepen.....
Mocht bovenstaande niet direct resoneren...jullie mooie hart lezen ook mee en die gaan jullie er aan herinneren...Niets is wat het lijkt...
Tot 5 juli.....
Gr. Jitzzzz
Komt goed, werken nog andere mensen vrijwillig mee. Een ander heeft nu de 'leiding'. Tientallen kilo's tomaten/komkommers/bonen/courgettes etc al uitgedeeld hoorde ik. Zo lang de planten voldoende water krijgen, is dit redelijk perfect weer. Zeker voor de planten buiten de kassen. Kassen zelf uiteraard ramen/deuren open. Wit gekalkt of doeken opgehangen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:21 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hopelijk leven de planten in je moestuin nog. Hier in de kas is 't tegen de 50 graden. Gelukkig heb ik een druppelsysteem, vandaar ook ruim 200 liter water.
Noord Oost Twente zal wel weer vakkundig tenauwernood ontweken wordenquote:
Te weinig duidelijke alinea's, te veel puntjes na elke zin. Ziet er uit alsof de schrijver het zelf ook niet weet, dus niet gelezen. Samenvatting iemand?quote:
Blijven doneren. @RamboDirkquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, leuke vraag @:Zipportal! ik heb natuurlijk geen echte zolder? alleen fantasie genoeg om met je mee te kletsen![]()
Heb jij zelf wel eens op een ?wietzolder? gestaan? Of wat is jouw ideale temperatuur thuis?
Iemand zegt iets over wat weermodellen zeggen en als opties op tafel leggen. Bepaalde figuren: "OMG ze willen ons BANG maken met hun HYSTERISCHE gedoe!!!"quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wij hebben níet gelachen, ik herhaal:níet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:15 schreef Beathoven het volgende:
Smeltende / vervormende campers in Zuid-Spanje.
https://youtube.com/shorts/Yb_EY6kwz9E?si=9kane3qbEhBM9wxN
Denk dat het voor veel Nederlanders de laatste zomer in Spanje is.
Nope, alleen aircoolersquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sterkte man. Kun je niks doen qua isolatie, zonneschermen, airco ofzo?
Hoop dat het voor je helpt, maar het nadeel van screens is, is dat het je stenen muur niet koelt. Het houdt de zon wellicht buiten je woning, maar de stenen worden alsnog zó warm, dat dat uiteindelijk ook naar binnen straalt.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:05 schreef heywoodu het volgende:
25.4 binnen nu. Blijft jammer dat de screens komende zaterdag pas komen ipv afgelopen zaterdag![]()
En vooralsnog alleen voor (waar de zon tot een uur of 12-13 op staat), maar achter gaat er ook nog wel komen gok ik
Nou ja, het maakt sowieso verschil, dat heb ik in het huis van mijn ouders wel gemerkt. Alles op tijd dicht en naar beneden en het blijft op zulke dagen echt merkbaar koeler. Hier heb ik daar ook wel vertrouwen in: het raam aan de voorkant is erg groot, dus dat afdekken scheelt veel.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:11 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hoop dat het voor je helpt, maar het nadeel van screens is, is dat het je stenen muur niet koelt. Het houdt de zon wellicht buiten je woning, maar de stenen worden alsnog zó warm, dat dat uiteindelijk ook naar binnen straalt.
Beste is gewoon een woningbreed zonnescherm zodat je hele gevel in de schaduw blijft.
Dat is echt elke warme periode/2 dagen. Eerst roepen om hitteplannen, thuisblijven, zon vermijden. En dan komen er weer modellen met stormen des doods, alarmfase oranje of rood en gebeurt er eigenlijk niets.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iemand zegt iets over wat weermodellen zeggen en als opties op tafel leggen. Bepaalde figuren: "OMG ze willen ons BANG maken met hun HYSTERISCHE gedoe!!!"
Leef je nog?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:15 schreef Wereldgozer het volgende:
Dinsdag tennissen. Rond etenstijd
Ik ben razend @:monkyyy
Dit zet droge zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
Koelt al aardig af. Van ongeveer 36 naar nu 34
Hier is het in 1,5 uur van 38 naar 32 gegaanquote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
Koelt al aardig af. Van ongeveer 36 naar nu 34
Dan zijn er weer modellen, dit zijn gewoon de standaard modellen hoor, geen vage output ergens. Waarom zouden weeroutlet het er niet over mogen hebben over dat onweer aankomt morgen? En er liggen gewoon standaardplannen wat wanneer er een weercode wordt gegeven. Niet omdat ze sensatie willen maken. En nee een weercode hoeft geen, paniek, we gaan dood te betekenen, gewoon dat er extremer weer aan komt. Ook wil Hart van Nederland dat jou soms wijsmaken. En zelfs als er dan wel echt extreem onweer lokaal is en dan komt Gerda uit het dorp even klagen dat die code oranje echt voor niks is geweest wat ze heeft niks gezien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is echt elke warme periode/2 dagen. Eerst roepen om hitteplannen, thuisblijven, zon vermijden. En dan komen er weer modellen met stormen des doods, alarmfase oranje of rood en gebeurt er eigenlijk niets.
Mag ik dat grappig vinden?
Oké dankjewel.
De zwaluwen vliegen hoog, we houden het niet droog.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zijn er weer modellen, dit zijn gewoon de standaard modellen hoor, geen vage output ergens. Waarom zouden weeroutlet het er niet over mogen hebben over dat onweer aankomt morgen? En er liggen gewoon standaardplannen wat wanneer er een weercode wordt gegeven. Niet omdat ze sensatie willen maken. En nee een weercode hoeft geen, paniek, we gaan dood te betekenen, gewoon dat er extremer weer aan komt. Ook wil Hart van Nederland dat jou soms wijsmaken. En zelfs als er dan wel echt extreem onweer lokaal is en dan komt Gerda uit het dorp even klagen dat die code oranje echt voor niks is geweest wat ze heeft niks gezien.
Je zit in het WKN topic, het kan er misschien overgaan dat het morgen gaat onweren.
Ik ga richting het noorden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wij hebben níet gelachen, ik herhaal:níet.
Mwoah zomers van 26Cquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ga richting het noorden.
Wanneer je naar gemiddeldes kijkt was Nederland vroeger redelijk in zomer met 23 tot 26 graden. Dan ging je voor 30 graden of net iets meer naar Zuid-Frankrijk. Kennissen vonden het mooi om onverwachts de eigen buren tegen te komen daar en dat je er friet en een frikandel kon halen. (Dezelfde types die klagen dat migranten niet goed inburgeren wat voedsel betreft)
Maar die traditie kan natuurlijk niet worden verbroken, ook al worden nu hoge 30ers ingeruild voor 40ers.
Over 10 jaar sterven ze met 50 graden bij de frikandelkraam.
Geestverruimende middelen moet je mee oppassen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Te weinig duidelijke alinea's, te veel puntjes na elke zin. Ziet er uit alsof de schrijver het zelf ook niet weet, dus niet gelezen. Samenvatting iemand?
Ik hield de gemiddeldes aan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mwoah zomers van 26C
Dan vergeet je de hittegolf van 1923, maar liefst 150 doden in Nl, vooral omdat ze niet konden zwemmen maar toch. Van 4 t/m 12 juli was het schroeiend heet
https://www.rijnmond.nl/a(...)van-100-jaar-geleden
Risicogroep? #viesdikquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Mijn wedstrijd was verplaatst door de hitte
Als enige
Dit is ook allemaal echt al honderdmiljoen keer uitgelegd aan dat soort figuren, alsof het er gewoon niet in wil. Man man man.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zijn er weer modellen, dit zijn gewoon de standaard modellen hoor, geen vage output ergens. Waarom zouden weeroutlet het er niet over mogen hebben over dat onweer aankomt morgen? En er liggen gewoon standaardplannen wat wanneer er een weercode wordt gegeven. Niet omdat ze sensatie willen maken. En nee een weercode hoeft geen, paniek, we gaan dood te betekenen, gewoon dat er extremer weer aan komt. Ook wil Hart van Nederland dat jou soms wijsmaken. En zelfs als er dan wel echt extreem onweer lokaal is en dan komt Gerda uit het dorp even klagen dat die code oranje echt voor niks is geweest wat ze heeft niks gezien.
Je zit in het WKN topic, het kan er misschien overgaan dat het morgen gaat onweren.
Niet te druk om maken, morgen loopt 'ie gewoon weer te mekkeren over de zware neerslag omdat die in het oosten woontquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal echt al honderdmiljoen keer uitgelegd aan dat soort figuren, alsof het er gewoon niet in wil. Man man man.
Waar speelt zich dit af? Voor mijn gevoel hier pas max een graadje of 2 afgekoeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:52 schreef JopieKlaassen het volgende:
In anderhalf uur tijd 10 graden afgekoeld. Het is nu met 25 graden uiterst aangenaam buiten
Hier in Twente is het nu nog maar 28 gradenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Waar speelt zich dit af? Voor mijn gevoel hier pas max een graadje of 2 afgekoeld.
In het Westland. Inmiddels nog maar zo’n 23 graden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Waar speelt zich dit af? Voor mijn gevoel hier pas max een graadje of 2 afgekoeld.
Hier 25. Maar dat voelt niet als 25. (Gevoelstemperatuur 32.)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
In het Westland. Inmiddels nog maar zo’n 23 graden.
De luchtvochtigheid is wel vrij hoog ja. De wind is inmiddels ook naar het westen gedraaid.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier 25. Maar dat voelt niet als 25. (Gevoelstemperatuur 32.)
Oh wacht, ik ben niet buiten. Maar het raam open gaf nog geen verkoeling.![]()
Ja ook omdat het kleine beetje wind dat er was is gaan liggenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Pff, om de een of andere reden voelt het altijd zo drukkend, vies warm als het donker wordt en het nóg warm is, gadverdamme. Laat morgen die koelere lucht maar komen.
In NH staat er nog een heerlijk briesje vanaf zeequote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ook omdat het kleine beetje wind dat er was is gaan liggen
Ik zag het ook net ja op buienradar. En ook in Flevoland. Van ongeveer 26c naar 29c. En nu weer langzaam dalende. Hittebubbel in de lucht?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:54 schreef Slobeend het volgende:
Ineens de temperatuur weer omhoog naar 28.5 in Amersfoort
Als dat koufrontje bij jullie na 16:00 ofzo komt, heb je zelfs nog kans op een 38-er…quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:41 schreef THEFXR het volgende:
Morgen onweer voorspelt maar hier in Limburg komt dat niet.
Nee hoor, gewoon nog 30 hier.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:45 schreef Elan het volgende:
Precies waar ik woon is het natuurlijk weer 29,1 terwijl het zelfs in Limboland is afgekoeld tot een graag of 27.
Het is nog steeds 27 graden hier. Stuur hulptroepenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Maar ik ben ook een goede gesprekspartner.
[ afbeelding ]
Helaas zakt het dauwpunt een stuk trager dan de luchttemperatuur zelf.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Pff, om de een of andere reden voelt het altijd zo drukkend, vies warm als het donker wordt en het nóg warm is, gadverdamme. Laat morgen die koelere lucht maar komen.
quote:A level 3 was issued for the far E Netherlands into NW Germany mainly for swaths of damaging wind gusts.
A level 2 was issued for NE France to SE Denmark for severe wind gusts. Large hail is possible mainly in the western part of this level area.
A level 1 surrounds both other levels for a hail, strong to severe downburst and heavy rain risk.
https://www.estofex.org/
Ik woon in de far east of the Netherlands. Ik zal verslag blijven doen tot het niet meer gaatquote:
Nou ben benieuwd... we zitten op het randje hier in Emmen.quote:
Weet niet welke kaart, maarquote:Op woensdag 2 juli 2025 07:23 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zie op de Harmonie-kaart dat het om 07hr in het oosten al 27 graden zou moeten zijn en in westen 24.
Klopt niet helemaal met de actuele metingen van KNMI. Loopt 5 graden achter.
Ohja. Ik haal die kaartjes altijd van Weerplaza en dacht dat die tijd die er onder staat op de website (waar je per uur doorheen kan scrollen) wel gewoon onze tijd is. Maar is idd allemaal Z.quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Weet niet welke kaart, maar
07z is 09.00
Ja hier in Bloemendaal heeft 't ook geregend, maar ik slaap met oortjes in dus geen idee of er onweer was.quote:
Dat is natuurlijk leuk, maar alle beetjes helpen binnen de mogelijkheden die je wel hebt. Als het buiten om middernacht 25 graden is, is dat niet bepaald lekker, maar nog altijd beter dan de eventuele 30 graden binnen (nogmaals, afhankelijk van je mogelijkheden).quote:Op woensdag 2 juli 2025 01:37 schreef Twieki het volgende:
Jongens, als het al heel erg heet is geweest, heeft het geen zin meer om nog te proberen te 'koelen'. Dat gaat nooit lukken. Je moet met dit soort hitte juist proberen te voorkomen dat de hitte in je huis geraakt.
Sterkte allemaal. Ik ga straks slapen met een slaapkamertemperatuur van 18 graden en 36% luchtvochtigheid.
Ik zit op het randje van 3. Ik film wel vanaf hier hoe je in de hagelbui verdwijntquote:Op woensdag 2 juli 2025 06:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik woon in de far east of the Netherlands. Ik zal verslag blijven doen tot het niet meer gaat![]()
![]()
Kom je eind juli nog ff terug, dan lopen we samen ff de schesaplana opquote:Op woensdag 2 juli 2025 08:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
13 graden en zon genot
Morgen maar langzaam inpakken. Vrijdag naar huis. Kijk over paar weekjes wel weer of we terug gaan
Als het zo warm is kun je die deur beter dicht latenquote:Op woensdag 2 juli 2025 08:28 schreef heywoodu het volgende:
Dat bijna iedereen het liefst voorkomt dat het überhaupt zo warm wordt in huis lijkt me een nogal open deur
HET HELE LAND KRIJGT TOCH WEL FEEST?quote:
Zou best kunnen dat we rond die tijd weer terug gaan. Is alleen twee uurtjes de verkeerde kant uitquote:Op woensdag 2 juli 2025 08:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kom je eind juli nog ff terug, dan lopen we samen ff de schesaplana op. Brand is toch in jouw buurt
Ehrwald naar Brand is toch geen 2 uur?quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat we rond die tijd weer terug gaan. Is alleen twee uurtjes de verkeerde kant uit
Ik loer steeds naar Zuid-Tirol, maar is me te warm. Zal wel najaar worden als het weer dan meezit.
Of een tripje naar Triglav en omgeving, ben ik één keer eerder geweest. Ook erg mooi. Maar dat is nog wel een stuk doorrijden. Denk dat ik dan de vrouw met kind in Ehrwald achterlaat voor een paar daagjes
Maar zal ook wel te warm zijn tegen die tijd
bohquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Binnenkort misschien wel weer
[ afbeelding ]
Helquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laten we het niet hopen, gelukkig nog ver weg.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
43 graden in de Biltquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 24 graden op de Waddenquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
43 graden in de Bilt
[ afbeelding ]
Ik zie die nou niet meer staan (36 graden wel) maar ook een zeer koele periode van onder de 20 binnenkort.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en ook op de noordzeequote:Op woensdag 2 juli 2025 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint al aardig te borrelen boven NW Frankrijk: https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/satelliet/visueel
Dat wordt lachen voor de lopers van de Nijmeegse Vierdaagsequote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die lopen dan echt nietquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:13 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat wordt lachen voor de lopers van de Nijmeegse Vierdaagse
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |