abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218057691

Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweersmeldingen
Blitzortung Realtime onweersmeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
I'm Weather VK en West-Europa wolkenradar met exportfunctie voor GIF-animatie
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---

---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live

DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)
pi_218057695
GENOT
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:17:46 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218057706
Bizar. Ga volgende week naar de kust in Portugal maar in Nederland gaat het dus gewoon warmer zijn....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 14:19:31 #4
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_218057718
Je moet ook niet in de volle zon fucking cardio gaan doen bij 31 graden nee. Dan ga je overduidelijk dood :'(

Gewoon tranquilo wat setjes pull ups in de schaduw, bam.

pi_218057782
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:45:23 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218057909
RIP senioren
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218057943
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
Je moet ook niet in de volle zon fucking cardio gaan doen bij 31 graden nee. Dan ga je overduidelijk dood :'(

[ afbeelding ]
Stoer hoor :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218057959
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:19 schreef dick_laurent het volgende:

[ afbeelding ]
Zondag 14:00 een race
Maar dat is nog voor de bloedbloedhitte van maandag/dinsdag
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 juni 2025 @ 14:51:40 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218057960
Gelukkig koelt het na woensdag weer even af, moet zaterdag een borrel op een boot doen (man man man), maar no way dat ik daar naartoe ga als het 30+ is _O- (maar het is al betaald en afzeggen is kut, dus liever dat het dan gewoon behaaglijk is)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:53:38 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218057979
twitter
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:57:25 #11
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218058012
De Middellandse zee is dit jaar weer erg warm en ik meen dat dat in 2019 ook zo was. Het lijkt me dat schroei-hitte uit de Sahara dan vrij spel heeft in Europa omdat er dan onderweg minder warmte uitgewisseld wordt met de zee. Zo kan vanuit het zuiden zeer hete lucht van 40+°C met de geur van verschroeide Fransen en zwetende Belgen ver doordringen tot in onze contreien.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:12:53 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218058108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En de rest van je uitrusting? Minstens net zo belangrijk :P

Bergwandelschoenen zijn overigens niet lomp, je moet gewoon de juiste kopen. Ik merk tijdens het wandelen echt niet dat ik 'lompe schoenen' aan heb. Wanneer ik het wel merk, is als het terrein ruig, glad of bedekt met een sneeuwveld is. :Y
Kiprun hardloopshort, Lazio Roma tanktop en kjelvik shoftshell vest voor boven. Verder lichte rugzak met 1 liter water, zonnebrand, red bull op de top, verder wat energybars. Onderweg wat eten bij een hut. Thats about it. Enige wat ik mijd is sneeuw.

Maar goed als ik die debielen passeer met ezelbepakking, stokken en alles, warme kledij en allerlei troep, zware veldfles en zulks, dan gniffel ik altijd even. Vaak kom je ze dan weer tegen op de terugweg als zij ze nog steeds zuchtend en puffend bezig zijn met de klim.
pi_218058145
quote:
Ja, ik woon in Gilze-Rijen. Keiheet. Het is hier dan echt keiheet, ik doe nu echt niet drama-queenen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218058169
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik woon in Gilze-Rijen. Keiheet.
Je woont in Gilze of in Rijen. Tenzij je op het vliegveld woont :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218058175
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je woont in Gilze of in Rijen. Tenzij je op het vliegveld woont :P
Ja, in Rijen. Vlak bij het vliegveld wel.

Maar het is hier zo heet dat ik dan niet eens naar buiten ga, laat staan sporten. Iedereen zelf weten, natuurlijk.
pi_218058190
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, in Rijen. Vlak bij het vliegveld wel.

Maar het is hier zo heet dat ik dan niet eens naar buiten ga, laat staan sporten. Iedereen zelf weten, natuurlijk.
Wel jammer dat Surae niet meer bestaat, anders kon je daar nog gaan poedelen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218058204
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel jammer dat Surae niet meer bestaat, anders kon je daar nog gaan poedelen.
Nou voor de middag ga ik nog wel zwemmen bij Warande, maar na de middag is ook alle schaduw dan bezet.

Maar dat is wel heel jammer ja.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2025 @ 15:47:43 #18
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_218058296
Ik moet het eerst nog zien, die voorspelde hitte. Vooralsnog is de maand juni hier een ongekend natte maand geweest, en de maand is nog niet eens om
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_218058382
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kiprun hardloopshort, Lazio Roma tanktop en kjelvik shoftshell vest voor boven. Verder lichte rugzak met 1 liter water, zonnebrand, red bull op de top, verder wat energybars. Onderweg wat eten bij een hut. Thats about it. Enige wat ik mijd is sneeuw.

Maar goed als ik die debielen passeer met ezelbepakking, stokken en alles, warme kledij en allerlei troep, zware veldfles en zulks, dan gniffel ik altijd even. Vaak kom je ze dan weer tegen op de terugweg als zij ze nog steeds zuchtend en puffend bezig zijn met de klim.
O ja, voor die kleine wandelingetjes is dat wel voldoende, al vind ik 1L water wel echt veel te weinig. En je zult niet heel hoog gaan hopelijk met die kleren (tenzij in de buurt van een lift), want dan ben je dus zwaar de lul als het mis gaat.

Gniffel maar, je mist alleen de beste plekken waar de dagjesmensen niet komen en de zonsopkomst/ondergang op de toppen _O_

Wij gniffelen wel als je in een aluminiumfolie gewikkeld uit de helikopter stapt :P ;)
pi_218058388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:47 schreef Djeez het volgende:
Ik moet het eerst nog zien, die voorspelde hitte. Vooralsnog is de maand juni hier een ongekend natte maand geweest, en de maand is nog niet eens om
Per saldo valt het mee, er is ook een hele lange droge periode geweest vooraf.
pi_218058393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:47 schreef Djeez het volgende:
Hoeveel mm heb je gemeten?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 16:19:04 #22
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218058536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:02 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hoeveel mm heb je gemeten?
In Assen minimaal 264
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_218058802
Icon laat ook 40 graden zien woensdag.

v
pi_218059019
Donderdag volgens buienradar 26m regen in rotterdam 😬😬
pi_218059162
NOS
Warm, warmer, warmst, is de tendens voor de dagen daarna. Dinsdag is in het binnenland kans op extreme warmte met temperaturen rond 35 graden.

EXTREME WARMTE :')
90% van de bewoonde wereld lacht hierom
pi_218059174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:45 schreef Perrin het volgende:
RIP senioren
  vrijdag 27 juni 2025 @ 17:42:55 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218059209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:38 schreef Evangelion het volgende:
NOS
Warm, warmer, warmst, is de tendens voor de dagen daarna. Dinsdag is in het binnenland kans op extreme warmte met temperaturen rond 35 graden.

Die zijn het gewend. Plus hangt ook van de luchtvochtigheid af.

Probleem met nederland is dat we er als samenleving niet goed mee om gaan. Iedereen wordt verwacht nog steeds even snel te werken/lopen/alles op tijd is, etc.

Er is een reden dat grote delen van Azie en Afrika ook een stuk rustiger aan doen :P (dat doen wij dan weer vaak af als luiheid, maar als stratenmaker bij 35 graden werken is gewoon niet te doen bijvoorbeeld)
pi_218059329
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Die zijn het gewend. Plus hangt ook van de luchtvochtigheid af.

Probleem met nederland is dat we er als samenleving niet goed mee om gaan. Iedereen wordt verwacht nog steeds even snel te werken/lopen/alles op tijd is, etc.

Er is een reden dat grote delen van Azie en Afrika ook een stuk rustiger aan doen :P (dat doen wij dan weer vaak af als luiheid, maar als stratenmaker bij 35 graden werken is gewoon niet te doen bijvoorbeeld)
Veel arme landen liggen ook in de heetste delen van de wereld.
v
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:11:24 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218059402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
O ja, voor die kleine wandelingetjes is dat wel voldoende, al vind ik 1L water wel echt veel te weinig. En je zult niet heel hoog gaan hopelijk met die kleren (tenzij in de buurt van een lift), want dan ben je dus zwaar de lul als het mis gaat.

Gniffel maar, je mist alleen de beste plekken waar de dagjesmensen niet komen en de zonsopkomst/ondergang op de toppen _O_

Wij gniffelen wel als je in een aluminiumfolie gewikkeld uit de helikopter stapt :P ;)
Door mijn lichte uitrusting ren ik letterlijk de berg af. Ook veel fijner afdalen, minder belasting voor de knieeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de minste of geringste weeromslag staan we weer zo beneden.
pi_218059455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:11 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Door mijn lichte uitrusting ren ik letterlijk de berg af. Ook veel fijner afdalen, minder belasting voor de knieeen.

SPOILER
Bij de minste of geringste weeromslag staan we weer zo beneden.
Juist ja. Ik hoop voor je dat je nooit in noodweer terecht komt. Heb wel eens wat nodig gehad bij noodweer van mijn noodpakket. Gelukkig konden we redelijk vlot verder en bleef de temperatuur vrij hoog. Was vooral zorgen dat we droog bleven, uit de wind en wat afdalen ivm onweer. Zou het langer duren, dan waren er wel een paar wandelaars in de buurt die zwaar in de problemen waren gekomen.

Droog en warm kunnen blijven, met voldoende eten/water is vitaal.

Snel onder? Juist ja, dat zit er niet in als je op 3000+ zit zonder lift in de buurt. :N
Ja, als je wegglijd op je sneakertjes misschien :') :P
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 juni 2025 @ 18:30:04 #31
284411 crew  heywoodu
pi_218059473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:38 schreef Evangelion het volgende:
NOS

In Brazilië was het van de week groot nieuws, met dramafoto's en alles, dat het in Sao Paulo 6 graden was. Tips over hoe er mee om te gaan, waarschuwingen, etc.

Het ligt maar net aan wat ergens normaal is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218059485
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In Brazilië was het van de week groot nieuws, met dramafoto's en alles, dat het in Sao Paulo 6 graden was. Tips over hoe er mee om te gaan, waarschuwingen, etc.

Boek jij de tickets? Klinkt hemels :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 juni 2025 @ 18:34:23 #33
284411 crew  heywoodu
pi_218059490
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Boek jij de tickets? Klinkt hemels :D
Neuh, want als het daar gaat regenen zit je ook zo weer vast met afgesloten wegen en aardverschuivingen enzo, buiten dat het dan nog steeds gewoon een gevaarlijk kutland is én het ook gewoon nu weer 20+ is (maar dan drijfnat) :D

Lekker naar IJsland, boh.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:36:30 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218059503
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Neuh, want als het daar gaat regenen zit je ook zo weer vast met afgesloten wegen en aardverschuivingen enzo, buiten dat het dan nog steeds gewoon een gevaarlijk kutland is én het ook gewoon nu weer 20+ is (maar dan drijfnat) :D

Is het op ijsland juist niet vaak grijs weer ipv helder?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 juni 2025 @ 18:37:34 #35
284411 crew  heywoodu
pi_218059507
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Is het op ijsland juist niet vaak grijs weer ipv helder?
Dat wel, maar niet Braziliaans broeierig warm, gewoon lekker fris :9
pi_218059549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In Siberië lachen ze idd ook als het 10 graden vriest. Hier vriest het dan streng.
v
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:49:28 #37
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218059568
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Juist ja. Ik hoop voor je dat je nooit in noodweer terecht komt. Heb wel eens wat nodig gehad bij noodweer van mijn noodpakket. Gelukkig konden we redelijk vlot verder en bleef de temperatuur vrij hoog. Was vooral zorgen dat we droog bleven, uit de wind en wat afdalen ivm onweer. Zou het langer duren, dan waren er wel een paar wandelaars in de buurt die zwaar in de problemen waren gekomen.

Droog en warm kunnen blijven, met voldoende eten/water is vitaal.

Snel onder? Juist ja, dat zit er niet in als je op 3000+ zit zonder lift in de buurt. :N
Ja, als je wegglijd op je sneakertjes misschien :') :P

User @Geschiedkundige die een middagje gaat hiken in de alpen.

SPOILER
pi_218059603
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

User @:geschiedkundige die een middagje gaat hiken in de alpen.

SPOILER
Kun je schijtlollige plaatjes posten, maar een goede voorbereiding, kledij en bagage kan het verschil tussen leven en dood betekenen in de bergen. Zeker als je iets van de gebaande paden afgaat en de hoogte in.

Nogmaals, ik hoop dat je nooit in een noodsituatie komt. Het weer in de bergen kan gewoon razendsnel omslaan en je kunt soms geeoon verrast worden. Daar valt niet altijd tegenop te 'plannen' tijdens het wandelen/klimmen.
pi_218059624
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja pff, annuleer de boel maar. Dooie mus.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 19:42:57 #40
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218059828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:57 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Kun je schijtlollige plaatjes posten, maar een goede voorbereiding, kledij en bagage kan het verschil tussen leven en dood betekenen in de bergen. Zeker als je iets van de gebaande paden afgaat en de hoogte in.

Nogmaals, ik hoop dat je nooit in een noodsituatie komt. Het weer in de bergen kan gewoon razendsnel omslaan en je kunt soms geeoon verrast worden. Daar valt niet altijd tegenop te 'plannen' tijdens het wandelen/klimmen.
Ik heb altijd te veel mee. Het weer kan je je wel goed op voorbereiden. Het slaat nooit zomaar om. Kan wel snel gaan, maar je hebt nog steeds ingrediënten nodig
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_218059878

Mensen die dit hebben hangen verdienen in Kabinet @RamboDirk 1 geen tweede kans.
pi_218059948
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Lazio Roma? Ik dacht dat je m’n Totti vriend was. ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_218060037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:42 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ik heb altijd te veel mee. Het weer kan je je wel goed op voorbereiden. Het slaat nooit zomaar om. Kan wel snel gaan, maar je hebt nog steeds ingrediënten nodig
Klopt, maar er kan eigenlijk niks aan de hand lijken en een half uur later zit je in de shit. Dat gebeurt natuurlijk niet zo vaak, maar het kán wel. En dan ben je blij als je je zaakjes goed op orde hebt. Je bent immers niet zo maar ergens als je op hoogte en van de 'standaardroutes' af bent. Het hoeft ook overigens niet per se onweer te zijn. Kan ook in het voor- of naseizoen zijn dat er plotseling toch vrij onverwachts sneeuw valt. Heb ik ook wel eens gehad, sta je toch ook mooi te kijken in niemandsland. Bleef gelukkig niet echt goed liggen, zsm de afdaling ingezet natuurlijk wel :+

Maar beter tienduizend keer te veel spul mee, dan één keer te weinig. :Y
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:13:37 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218060056
pi_218060095
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:13 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
RIP ;(

Ik wilde naar de zuidkant van de Alpen gaan, maar zag daar ook al wat signalen van 40+ voorbij komen. Blijf dit weekend nog in het Ötztal en daarna zie ik wel of ik nog wat naar Süd Tirol ga, weer in Ehrwald ga zitten of weer even naar huis. Morgen iets van 25 graden hier. Zondag wel 30.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 juni 2025 @ 20:34:51 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218060185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:13 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, dit gaat zo ver dat ik zelfs medelijden heb met @Geschiedkundige
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218060301
Ik moet ook altijd wel lachen om van die mensen die met rugzakken en bergschoenen aan hier door de Groote Peel gaan lopen. Wat zit daar dan allemaal in denk ik? En dan kiezen ze de rode route van 8 km, of de gele van 4....
pi_218060307
Wat een drukte om een beetje warmte. Gewoon over je heen laten komen en je zoveel mogelijk aanpassen. Als je je vooraf druk maakt weet je sowieso al dat het mis gaat.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:00:46 #49
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218060357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een drukte om een beetje warmte. Gewoon over je heen laten komen en je zoveel mogelijk aanpassen. Als je je vooraf druk maakt weet je sowieso al dat het mis gaat.
Veranderen kunnen we het toch niet 😉
Never Stop Exploring!
pi_218060402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ok, dit gaat zo ver dat ik zelfs medelijden heb met @:Geschiedkundige
Gelukkig ben ik er niet :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 juni 2025 @ 21:10:34 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218060426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Gelukkig ben ik er niet :+
Ja dan niet hè
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218060482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik moet ook altijd wel lachen om van die mensen die met rugzakken en bergschoenen aan hier door de Groote Peel gaan lopen. Wat zit daar dan allemaal in denk ik? En dan kiezen ze de rode route van 8 km, of de gele van 4....
Ja dat is wel wat overkill als je alleen die route doet. Al zijn gewoon, goede wandelschoenen wel prettig lopen vind ik. Ook in de Peel bv. heb ik ze dan vaker wel aan, maar soms vergeet ik het ook gewoon. Tegenwoordig heb ik echter wel altijd een redelijke rugzak mee ook binnen Nederland, meestal eentje van 60 liter. Daar doe ik dan wel voldoende drinken, eten, reservekleren voor de kleine etc in voor ons gezin. Vaak zijn we dan wel ruim een halve dag tot hele dag weg.
pi_218060487
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja dan niet hè
Ja, heb je een keer medelijden is het niet nodig. De volgende keer zal ik branden. ;(
pi_218062566
twitter
v
pi_218062579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:53 schreef bloodymary1 het volgende:
En ook maar 2 dagen.
De helft van de mensen is volgende week ook gewoon aan het werk met airco op kantoor. Het valt allemaal wel mee.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 10:50:28 #56
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218063104
We rennen richting week 27 van droogtejaar 2025

SPOILER

[ Bericht 49% gewijzigd door RamboDirk op 28-06-2025 10:57:03 ]
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:37:02 #57
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_218063373
Kunnen we ook even geen 40 graden op de kaarten hebben? Straks gaan ze nog meer zeuren dat het klimaat nog sneller opwarmt :{
pi_218063397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:44 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En ook maar 2 dagen.
De helft van de mensen is volgende week ook gewoon aan het werk met airco op kantoor. Het valt allemaal wel mee.
Maandag kantoor kom ik niet onderuit.
Dinsdag thuis een goede reden om geen zak te doen. w/ Warm, zucht, puf, steun, zwaar
pi_218063476
Twee daagjes 30+ valt allemaal best mee. Gewoon op de koelere dagen huis goed laten doorwaaien 's avonds/'s nachts. Op hete dagen alles goed dichthouden en zonwering en dan kun je 's nachts nog prima slapen met 19 graden buiten met de ramen open. En donderdag koelt het alweer af.

Mensen maken zich druk om niks. Het wordt pas vervelend als dit weer meer dan een week aanhoud en het kwik meerdere nachten achter elkaar niet onder de 20 graden uitkomt.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:59:20 #60
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218063496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:55 schreef littlemindy het volgende:
Twee daagjes 30+ valt allemaal best mee. Gewoon op de koelere dagen huis goed laten doorwaaien 's avonds/'s nachts. Op hete dagen alles goed dichthouden en zonwering en dan kun je 's nachts nog prima slapen met 19 graden buiten met de ramen open. En donderdag koelt het alweer af.

Mensen maken zich druk om niks. Het wordt pas vervelend als dit weer meer dan een week aanhoud en het kwik meerdere nachten achter elkaar niet onder de 20 graden uitkomt.
Klopt.
Heb wel te doen met de mensen die buiten moeten werken. Lijkt me zwaar.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:01:04 #61
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218063506
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt.
Heb wel te doen met de mensen die buiten moeten werken. Lijkt me zwaar.
Ben er 1 van. :W
Never Stop Exploring!
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 12:08:46 #62
Dick Laurent Is Dead
pi_218063554
quote:

Mensen maken zich druk om niks. Het wordt pas vervelend als dit weer meer dan een week drie maanden aanhoudt en het kwik meerdere nachten drie maanden achter elkaar niet onder de 20 graden uitkomt.
Even aangepast aan de situatie hier :D :O

#teamairco
pi_218063769
Inmiddels volledig bewolkt aan het raken hier, maakt het meteen wat drukkender.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:47:58 #64
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218063827
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Klopt, maar er kan eigenlijk niks aan de hand lijken en een half uur later zit je in de shit. Dat gebeurt natuurlijk niet zo vaak, maar het kán wel. En dan ben je blij als je je zaakjes goed op orde hebt. Je bent immers niet zo maar ergens als je op hoogte en van de 'standaardroutes' af bent. Het hoeft ook overigens niet per se onweer te zijn. Kan ook in het voor- of naseizoen zijn dat er plotseling toch vrij onverwachts sneeuw valt. Heb ik ook wel eens gehad, sta je toch ook mooi te kijken in niemandsland. Bleef gelukkig niet echt goed liggen, zsm de afdaling ingezet natuurlijk wel :+

Maar beter tienduizend keer te veel spul mee, dan één keer te weinig. :Y
Ja, maar dat weet je voor die tijd als je op pad gaat. Als de ingrediënten er zijn op buien, dan pas je je rugzak daar op aan. Maar het hoeft overigens niet. Het slaat echt nooit zomaar om. Ik neem vrijwel altijd genoeg mee. Ook omdat ik het hooggebergte wel opzoek, maar je hebt ook dagen met kaiserwetter en dan neem ik minder mee. Dan komt er echt absoluut geen bui.
Never Stop Exploring!
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:59:32 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218064364
GFS gaat voor pittige hitte in Frankrijk woensdag

zaterdag 28 juni 2025 @ 14:08:54 #66
438527 MissButterflyy
pi_218064402
Spanje ook, temperaturen tot 45 graden. :o
  zaterdag 28 juni 2025 @ 14:19:11 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218064481
Landschap gaat lekker bakken en braden. De Sahara komt naar u toe (langzaam maar gestaag)
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 14:22:23 #68
Dick Laurent Is Dead
pi_218064526
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
pi_218065294
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
40-45 graden? @onlogisch
  zaterdag 28 juni 2025 @ 16:45:22 #70
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_218066122
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Landschap gaat lekker bakken en braden. De Sahara komt naar u toe (langzaam maar gestaag)
Blij dat ik al ff egypte ben ..hier is de hitte prima te doen. Zou niet willen ruilen met NL met die hete dagen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 28 juni 2025 @ 16:48:37 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218066185
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Blij dat ik al ff egypte ben ..hier is de hitte prima te doen. Zou niet willen ruilen met NL met die hete dagen.
Egypte :) vanavond een taharrush om lokale gebruiken te leren kennen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 17:07:16 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218066473
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Hangt ervan af waar. Normaal droge hitte idd maar in de vallei van de koningen was het super benauwd. 35+ met hoge luchtvochtigheid. Heetste wat ik ooit meegemaakt heb. Liters water gingen erdoorheen per uur :D
pi_218066895
Icon laat weer 40 zien in Limburg.
v
pi_218067088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 16:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Egypte :) vanavond een taharrush om lokale gebruiken te leren kennen.
Heerlijke flaneer
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:10:34 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218067118
pi_218067281
45 graden in Sevilla
blablablabla
pi_218067285
quote:

Gewoon de airco aan en de ramen dicht wat dacht je daarvan.
blablablabla
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:30:19 #78
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218067323
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:24 schreef Elan het volgende:
45 graden in Sevilla
Record is 46 graden volgens mij. Dus wellicht kans op een nieuw record.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:54:14 #79
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218067468
quote:
Announce Deelen 44.3C
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:54:33 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218067470
quote:

Niet iedereen zit in dezelfde situatie als jou he, misschien moelijk voor te stellen.Genoeg mensen waar het snel 27 graden binnen is en ook niet snel afkoelt.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 19:00:37 #81
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218067518
quote:
Gratis naar het zwembad
Ook in de Franse havenstad Marseille, waar temperaturen worden verwacht van rond de 40 graden, mogen de inwoners gratis naar het zwembad.
Een tweeluik @Zipportal

SPOILER
pi_218067594
Dinsdag tennissen. Rond etenstijd

Ik ben razend @monkyyy
pi_218067600
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 19:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Een tweeluik @:zipportal

SPOILER
Stukje tropicana
  zaterdag 28 juni 2025 @ 19:28:40 #84
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218067702
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 19:15 schreef Wereldgozer het volgende:

Ik ben razend @:monkyyy
Lekker hangry op de baan staan.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_218068454
Juni was een droge (40mm) en een maand met veel zon .
Deze maand zal meer dan 1.5 graden warmer zijn dan gemiddeld.

v
pi_218068481
quote:
45 graden in Sevilla
In Andalusie moet je vanaf mei tot oktober niet willen zijn :X
pi_218068550
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 21:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
In Andalusie moet je vanaf mei tot oktober niet willen zijn :X
Koutisten unite
pi_218068616
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 19:15 schreef Wereldgozer het volgende:

Ik ben razend @:monkyyy
Stel je niet aan. Gewoon je zweetbandje om en gaan. @memphis
  zaterdag 28 juni 2025 @ 21:52:04 #89
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218068890
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 20:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Juni was een droge (40mm) en een maand met veel zon .
Deze maand zal meer dan 1.5 graden warmer zijn dan gemiddeld.

[ afbeelding ]
Vond juni wel een fijne zomer maand eigenlijk. Gewoon zomer die z'n naam eer aan doet. Sommige nachten mochten wel wat frisser. Verder eigenlijk weinig op aan te merken. Beter dan te koud, koel, nat, vochtig, grijs of winderig :7
Never Stop Exploring!
pi_218069055
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 21:16 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Stel je niet aan. Gewoon je zweetbandje om en gaan. @:memphis
Roger that
  zondag 29 juni 2025 @ 02:24:25 #91
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_218069925
Gatverdamme, wat een gore plak acht. :') 85% LV, ik deed daarnet m'n koptelefoon af en hoor een partij herrie, was m'n mechanische ventilatie op hoog gesprongen omdat de vochtsensor getriggerd was, alsof de douche aanstaat _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 29 juni 2025 @ 02:33:47 #92
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_218069932
Lekker ook voor je buren die naast dat ding liggen te slapen, godver de godver. :X Gelijk de stekker eruit gerukt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 29 juni 2025 @ 03:23:27 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218069975
Hier geeft de app 93% aan buiten.
pi_218070503
quote:
45 graden in Sevilla
In Marokko verwachten ze 50 graden
pi_218070654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 21:52 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Vond juni wel een fijne zomer maand eigenlijk. Gewoon zomer die z'n naam eer aan doet. Sommige nachten mochten wel wat frisser. Verder eigenlijk weinig op aan te merken. Beter dan te koud, koel, nat, vochtig, grijs of winderig :7
te veel wind/10
  zondag 29 juni 2025 @ 10:18:10 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218071324
Hier in limboland al de 1ste code geel te pakken voor extreme hitte.
pi_218071398
twitter
Zonder wrijving geen glans
  zondag 29 juni 2025 @ 10:48:45 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218071509
De modellen lijken nu ook woensdag voor 35 graden plus te gaan...
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 10:52:42 #99
8781 crew  Frutsel
pi_218071524
quote:
9s.gif Op zondag 29 juni 2025 10:48 schreef Momo het volgende:
De modellen lijken nu ook woensdag voor 35 graden plus te gaan...
Voor Limburg(Ell) staat er al 37 op dinsdag en 38 op woensdag.
pi_218071534
Zweet nu al als een maffiosi
  zondag 29 juni 2025 @ 11:04:14 #101
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218071610
Dinsdag en woensdag ligt Nederland op een rooster!

Tijdens de eerste twee dagen van juli bereikt de hitte een climax met regionaal temperaturen boven 35 graden. We komen namelijk in relatief vochtige en zeer warme tropische lucht terecht. Op dinsdag wordt het maximaal tussen 30 en 35 graden: in het zuidoostelijk deel van het land wordt het plaatselijk circa 36 graden. Op woensdag lijkt de hitte in het noorden en noordwesten iets te temperen, maar in het zuidoosten wordt het met 37 tot 38 graden nog extremer. Verder is het dinsdag zonnig weer, woensdag komen er meer wolken en kunnen er later op de dag, binnen het bereik van een noordoost-zuidwest georiënteerde vore van lagedruk, enkele (onweers)buien ontstaan.

twitter
Never Stop Exploring!
pi_218071635
Mensen die zeggen het valt allemaal wel mee is maar paar dagen warm spreek lekker voor jezelf.

Mijn huis is nu al 27.5 binnen en dat is niet fijn, vind ik wel best wel storend als mensen zeggen ja valt allemaal wel mee.

Nee is gewoon warm.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 11:17:42 #103
Dick Laurent Is Dead
pi_218071706
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Mensen die zeggen het valt allemaal wel mee is maar paar dagen warm spreek lekker voor jezelf.

Mijn huis is nu al 27.5 binnen en dat is niet fijn, vind ik wel best wel storend als mensen zeggen ja valt allemaal wel mee.

27.5 maar binnen? Valt allemaal wel mee.

pi_218071721
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
27.5 maar binnen? Valt allemaal wel mee.

[ afbeelding ]
Hoe hou je het vol? Serieuze vraag, doe je dan minder bijvoorbeeld? Of ben je eraan gewent dat het zo warm is?
  zondag 29 juni 2025 @ 11:19:31 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218071726
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dinsdag en woensdag ligt Nederland op een rooster!

Tijdens de eerste twee dagen van juli bereikt de hitte een climax met regionaal temperaturen boven 35 graden. We komen namelijk in relatief vochtige en zeer warme tropische lucht terecht. Op dinsdag wordt het maximaal tussen 30 en 35 graden: in het zuidoostelijk deel van het land wordt het plaatselijk circa 36 graden. Op woensdag lijkt de hitte in het noorden en noordwesten iets te temperen, maar in het zuidoosten wordt het met 37 tot 38 graden nog extremer. Verder is het dinsdag zonnig weer, woensdag komen er meer wolken en kunnen er later op de dag, binnen het bereik van een noordoost-zuidwest georiënteerde vore van lagedruk, enkele (onweers)buien ontstaan.

[ x ]
Dat "zeer benauwd" is erger dan de temperatuur :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 29 juni 2025 @ 11:19:51 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218071728
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:19 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Hoe hou je het vol? Serieuze vraag, doe je dan minder bijvoorbeeld? Of ben je eraan gewent dat het zo warm is?
Hij woont in Spanje ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218071729
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat "zeer benauwd" is erger dan de temperatuur :'(
Dat dus, luchtkwaliteit voelt zwaar aan.
pi_218071732
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij woont in Spanje ;)
Ohhhh vandaar.
pi_218071738
Nationaal hitteplan vanaf morgen van kracht!
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 11:23:14 #110
Dick Laurent Is Dead
pi_218071744
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:19 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Hoe hou je het vol? Serieuze vraaf, doe je dan minder bijvoorbeeld. Of ben je eraan gewent dat het zo warm is?
Gewenning hoor. Plafond ventilatoren aan en gewoon relaxt blijven. Dit gaat hier nog minimaal 2 maanden zo door.

(We hebben wel airco's overigens hoor sowieso slapen we met airco aan op 25c in slaapkamer, prima)
pi_218071767
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Gewenning hoor. Plafond ventilatoren aan en gewoon relaxt blijven. Dit gaat hier nog minimaal 2 maanden zo door.

(We hebben wel airco's overigens hoor sowieso slapen we met airco aan op 25c in slaapkamer, prima)
Pittig, maar je bent wat meer geacclimatiseerd :P je kan er beter tegen dan iemand zoals ik (qua gewenning).
  zondag 29 juni 2025 @ 11:36:19 #112
438527 MissButterflyy
pi_218071841
quote:

Nee is gewoon warm.
Vervelend voor je dat je er zo’n last van hebt. Ik zou dan echt investeren in een airco.
pi_218071854
quote:

Nee is gewoon warm.
27.5 voordat de warme dagen komen lijkt me idd geen feestje.
pi_218071869
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vervelend voor je dat je er zo’n last van hebt. Ik zou dan echt investeren in een airco.
Ja vind echt zwaar, ik slaap er zo slecht van. Maar bedankt iig voor beetje medeleven het komt wel goed uiteindelijk maar ik merk aan mijn lichaam dat dit weer echt slopend is.

Ik heb dan wel mijn eigen hitteplan hier dan (gordijnen dicht, veel fans) maar het helpt nauwelijks :P dan idd airco optie als het steeds zo warm blijft (het is al 2 weken warm binnen) ja dat krijg ik er niet zo uit zoals nu.
pi_218071873
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
27.5 voordat de warme dagen komen lijkt me idd geen feestje.
Ja precies, iets minder blessed :P het is wat het is, maar er zit wel verschil in hoe mensen de warmte ervaren.
pi_218071874
quote:

Nee is gewoon warm.
En die warmte gaat er voorlopig ook gewoon niet meer uit. Kan het donderdag wel 'maar' 22 graden worden maar je hebt minstens een week lang temperaturen beneden de 20 graden nodig om dat uit huis te krijgen.

Ik heb godzijdank een airco en goed geïsoleerd huis maar heb wel te doen met anderen.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 11:50:59 #117
8781 crew  Frutsel
pi_218071931
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik dat elk jaar meer en meer overweeg. Ik kan er ook niet zo goed tegen maar zeg elk jaar "ach die 10 dagen in het jaar dat ik het nodig vind". Maar inmiddels lijken dat 30 dagen te zijn. Dus elk jaar twijfel ik over die investering en elk jaar stel ik et uit. Kijk ook rond voor een ander huis (incl. airco :') ) :P
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 11:51:55 #118
8781 crew  Frutsel
pi_218071935
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:39 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ja vind echt zwaar, ik slaap er zo slecht van. Maar bedankt iig voor beetje medeleven het komt wel goed uiteindelijk maar ik merk aan mijn lichaam dat dit weer echt slopend is.

Ik heb dan wel mijn eigen hitteplan hier dan (gordijnen dicht, veel fans) maar het helpt nauwelijks :P
Fans? Staan die op straat en joelen ze dan je naam en staan ze met die waaiers of wat? O-)
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 11:53:33 #119
Dick Laurent Is Dead
pi_218071949
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:40 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ja precies, iets minder blessed :P het is wat het is, maar er zit wel verschil in hoe mensen de warmte ervaren.
Nee ik snap het wel hoor en vooral wat betreft het slapen.
Wij houden de airco hier overdag veel uit om de energiekosten ook een beetje in toom te houden. Zolang ik gewoon rustig zit met een ventilator op me kan ik 28 a 29 graden wel overleven.

Slapen echter wordt een ander verhaal. Dat doen we sws met airco aan. Zonder slaap je gewoon verrot, daar is niet aan te ontsnappen.
Je lichaam kan namelijk tot max 26 graden 'handelen' als je slaapt, alles daarboven, dan kan je lichaam niet meer goed de temperatuur reguleren tijdens de slaap en slaap je daardoor in alle gevallen veel minder goed.
En slechte nachtrust is funest, zoals iedereen weet ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2025 @ 12:26:43 #120
862 Arcee
Look closer
pi_218072144
Max temp De Bilt.

28-06-2025: 25.5
29-06-2025: 25.5 of hoger
30-06-2025:
01-07-2025:
02-07-2025:

We zitten op koers voor een landelijke hittegolf. 8-)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 29 juni 2025 @ 12:40:58 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_218072242
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:26 schreef Arcee het volgende:
Max temp De Bilt.

29-06-2025: 25.5 of hoger
30-06-2025:
01-07-2025:
02-07-2025:

Dinsdag en Woensdag 35-36 graden. :wtf: Als dat geen hitterecord wordt?! :? w/
pi_218072280
Ik heb de fout gemaakt een mobiele airconditioning aan te schaffen omdat de VVE split units niet toestaat. Nou dat ding maakt kabaal, kan net de slaapkamer 4 graden koelen en als je hem uit zet is het in no time weer 27 binnen. In de nacht moet ie sowieso uit omdat de shutters niet meer sluiten met de afvoerslang. Ik moet zeggen dat ik de 27 binnen nieteens meer als onaangenaam ervaar, puur door gewenning.
pi_218072281
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik dat elk jaar meer en meer overweeg. Ik kan er ook niet zo goed tegen maar zeg elk jaar "ach die 10 dagen in het jaar dat ik het nodig vind". Maar inmiddels lijken dat 30 dagen te zijn. Dus elk jaar twijfel ik over die investering en elk jaar stel ik et uit. Kijk ook rond voor een ander huis (incl. airco :') ) :P
Krijg je geen spijt van. Sowieso is droge lucht veel beter te harden dan die klamme drukkende lucht. Door zweten en de liters vocht in je matras is het standaard een stuk vochtiger in je slaapkamer. En zoals gezegd als het blijft bij warme dagen buiten was er geen probleem maar de hitte blijft dagen zo niet weken hangen.Je zal zien dat je dat ding tussen de 60 en 90 dagen gaat gebruiken. En je kunt er ook mee verwarmen.
blablablabla
  zondag 29 juni 2025 @ 12:48:55 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218072285
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Record van 40,7 zal er wel niet aan gaan
  zondag 29 juni 2025 @ 12:50:27 #125
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_218072294
Ik heb een ongelofelijke hekel aan warm weer. Eigenlijk kan de hele zomer van mij gestolen worden, maar goed.

Temperaturen van rond de 40 graden in Nederland hebben we een aantal jaar geleden overleefd, dus dan doen we dat nu ook. It is what it is...
pi_218072295
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wij houden de airco hier overdag veel uit om de energiekosten ook een beetje in toom te houden. Zolang ik gewoon rustig zit met een ventilator op me kan ik 28 a 29 graden wel overleven.
Je woont in Spanje toch? Kun je geen zonnepanelen installeren?
Op zonnige dagen hier in NL staat de airco overdag dan vol aan, dat compenseert dan mooi met de opgewekte energie
pi_218072299
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:47 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik heb de fout gemaakt een mobiele airconditioning aan te schaffen omdat de VVE split units niet toestaat. Nou dat ding maakt kabaal, kan net de slaapkamer 4 graden koelen en als je hem uit zet is het in no time weer 27 binnen. In de nacht moet ie sowieso uit omdat de shutters niet meer sluiten met de afvoerslang. Ik moet zeggen dat ik de 27 binnen nieteens meer als onaangenaam ervaar, puur door gewenning.
Voor de VVE telt gewoon de meerderheid dus als jij genoeg medestanders kunt verzamelen en tijdens de ledenvergadering een concreet voorstel doet kun jij prima een airco ophangen.
blablablabla
  zondag 29 juni 2025 @ 13:05:38 #128
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218072385
Donderdag 24 graden in polaire lucht

Maar woensdag eerst 38
https://x.com/Kachelmannw(...)dw7PxuJrgqtvalA&s=19
Never Stop Exploring!
pi_218072435
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor de VVE telt gewoon de meerderheid dus als jij genoeg medestanders kunt verzamelen en tijdens de ledenvergadering een concreet voorstel doet kun jij prima een airco ophangen.
Been there done that, maakt lawaai dus weggestemd.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 13:17:11 #130
Dick Laurent Is Dead
pi_218072473
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:50 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Je woont in Spanje toch? Kun je geen zonnepanelen installeren?
Op zonnige dagen hier in NL staat de airco overdag dan vol aan, dat compenseert dan mooi met de opgewekte energie
Yep, en yep. Maar we gaan volgend jaar verhuizen dus op dit huis gaan we geen panelen meer installeren (wonen nu op urbanizatie redelijk dicht bij de zeer toeristische kust en we willen iets meer het binnenland in waar je meer grond en ruimte hebt voor hetzelfde geld)

En voordat men denkt, meer binnenland in, NOG heter!? Nou... ja en nee :)

Hier ad kust heb je namelijk in de zomer vrijwel altijd hoge luchtvochtigheid vanwege de zee. Dus zeg 34 graden met 60% rv zorgt voor een ontieglijk drukkende klamme hitte.

Versus 37 graden wat meer het binnenland in, met bijna altijd een luchtvochtigheid van 30/40% max. Heb al paar keer het verschil gevoeld en gek genoeg is de hitte in het binnenland zelfs iets (met nadruk op iets ;) ) beter te handelen.

Maar ja, op volgende casa willen we idd paneeltjes uiteindelijk :)

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door dick_laurent op 29-06-2025 13:25:14 ]
  zondag 29 juni 2025 @ 14:06:33 #131
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218072934
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 13:05 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag 24 graden in polaire lucht

Maar woensdag eerst 38
https://x.com/Kachelmannw(...)dw7PxuJrgqtvalA&s=19

Run na run zie ik dat GFS meer de neiging heeft om donderdag ook nog warm te laten verlopen, terwijl ECMWF na woensdag koeler weer berekent.
pi_218072982
Ik had begrepen dat het pas dinsdag vochtig/benauwd zou worden. Maar ik heb bij 22c nu 75% LV op de bovenverdieping, een half uur nadat ik de airco uitgezet heb. Is dit nog restant van gisteren? Dauwpunt is van gisteren 18c naar vandaag 16c gegaan zegt de weerapp dus het zou droger moeten zijn? Maar gisteren was de LV in huis lager. Midden van het land.

[ Bericht 3% gewijzigd door DutchBlend op 29-06-2025 15:04:38 ]
  zondag 29 juni 2025 @ 14:22:55 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218073091
Harmonie run dinsdag

pi_218073104
quote:
15s.gif Op zondag 29 juni 2025 13:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Yep, en yep. Maar we gaan volgend jaar verhuizen dus op dit huis gaan we geen panelen meer installeren (wonen nu op urbanizatie redelijk dicht bij de zeer toeristische kust en we willen iets meer het binnenland in waar je meer grond en ruimte hebt voor hetzelfde geld)

Hier ad kust heb je namelijk in de zomer vrijwel altijd hoge luchtvochtigheid vanwege de zee. Dus zeg 34 graden met 60% rv zorgt voor een ontieglijk drukkende klamme hitte.

Versus 37 graden wat meer het binnenland in, met bijna altijd een luchtvochtigheid van 30/40% max. Heb al paar keer het verschil gevoeld en gek genoeg is de hitte in het binnenland zelfs iets (met nadruk op iets ;) ) beter te handelen.

SPOILER
Haha wel treffende smileys op het temperatuur display :D
Maar idd een plek met een lagere LV is wel dragelijker. Zit je dan niet op een plek in het binnenland waar het erg dor oogt qua landschap? Of is dat waar je nu zit ook al
  zondag 29 juni 2025 @ 15:53:03 #135
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218074333
quote:
15s.gif Op zondag 29 juni 2025 13:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

SPOILER
Wanneer gaan jullie waarheen?
Never Stop Exploring!
  Forum Admin zondag 29 juni 2025 @ 15:59:36 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218074460
Voor de mensen die twijfelen aan een airco en er het geld voor hebben - neem een split unit die ook kan verwarmen. Heb je het hele jaar plezier van ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218074677
De 30 graden is aangetikt.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 16:34:58 #138
Dick Laurent Is Dead
pi_218074969
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:53 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Wanneer gaan jullie waarheen?
Vanaf februari gaan we pas moven.

En weten nog niet precies waar we terecht zullen gaan komen, we kijken nu een beetje naar verschillende opties hier in de omgeving. Eergisteren al een huis bezichtigd vlakbij Crevillente. Mooie grote tuin en ligging, maar huis was echt ouderwets van binnen en zou dus veel opknapwerk nodig hebben. Wordt dus echt een beetje kijken wat wel/niet haalbaar is allemaal.
pi_218075029
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor de mensen die twijfelen aan een airco en er het geld voor hebben - neem een split unit die ook kan verwarmen. Heb je het hele jaar plezier van ;)
Wat ik wel begreep is bij verwarmen dat apparaat uit ook sneller afkoelen is, klopt dat?

Ik twijfel idd over een splitairco voor verwarmen, maar ik wil het wel 21/22 graden hebben in de winter. Dat kost me nu 550m3 gas, dus ik vrees dat financieel overstappen nooit rendabel is. Maar belangrijker vind ik dan dat de warmte wel aangenaam blijft, ik heb helaas geen familie die het huis verwarmt met airco om het te testen.

En ja, het is een voordeel dat je dan die 10-15 dagen in het jaar dat het 30+ is kunt koelen. Daar voor vind ik dat niet zo nodig, dan gaat het niet over de 27 graden in huis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin zondag 29 juni 2025 @ 16:42:17 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218075055
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ik wel begreep is bij verwarmen dat apparaat uit ook sneller afkoelen is, klopt dat?

Ik twijfel idd over een splitairco voor verwarmen, maar ik wil het wel 21/22 graden hebben in de winter. Dat kost me nu 550m3 gas, dus ik vrees dat financieel overstappen nooit rendabel is. Maar belangrijker vind ik dan dat de warmte wel aangenaam blijft, ik heb helaas geen familie die het huis verwarmt met airco om het te testen.

En ja, het is een voordeel dat je dan die 10-15 dagen in het jaar dat het 30+ is kunt koelen. Daar voor vind ik dat niet zo nodig, dan gaat het niet over de 25 graden in huis.
Vloerverwarming/koeling is het beste qua afgifte. Dat is alleen niet in elke woning mogelijk. Daarnaast kun je de stookkosten dan verdelen over zowel de split unit als de centrale verwarming - wat je dus minder gas (maar wel meer kw/h) kost. Dat is alsnog goedkoper dan enkel met de CV stoken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 29 juni 2025 @ 16:45:10 #141
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218075095
Mensen kunnen altijd de herfst opzoeken ?

twitter
Never Stop Exploring!
pi_218075107
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vloerverwarming/koeling is het beste qua afgifte. Dat is alleen niet in elke woning mogelijk. Daarnaast kun je de stookkosten dan verdelen over zowel de split unit als de centrale verwarming - wat je dus minder gas (maar wel meer kw/h) kost. Dat is alsnog goedkoper dan enkel met de CV stoken.
Vloerverwarming heb ik idd niet. De laminaatvloer is wel aan vervanging toe, dus ik twijfel daar wel over (en dan kun je idd in principe wel iets koelen met een hybride warmtepomp).
Maar de keus is een beetje: hybride warmtepomp of airco (of niet doen). En als ik dan deze week zou moeten beslissen wordt het vast airco, maar dan wil ik niet in de winter spijt hebben...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218075185
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:45 schreef INViCTuS het volgende:
Mensen kunnen altijd de herfst opzoeken ?

[ x ]
Stavanger (dat is gewoon Zuid-Noorwegen en vanuit Nederland net zo goed te doen als de cote d'azur, vanuit mijn huis is Stavanger 20min dichterbij dan Nice) is het nu 15 graden. Je kunt dus idd ook gewoon de kou opzoeken.
pi_218075545
Heerlijke zondag. Niks meer aan doen. _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2025 @ 19:04:15 #145
862 Arcee
Look closer
pi_218076231
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nee, lijkt me niet. 35-36 is geen hitterecord, zelfs in De Bilt niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2025 @ 19:05:01 #146
862 Arcee
Look closer
pi_218076236
Max temp De Bilt.

29-06-2025: 26.9
30-06-2025:
01-07-2025:
02-07-2025:

Morgen is cruciaal. Ik gok op 29.9 voor De Bilt. :Y)
  zondag 29 juni 2025 @ 19:36:44 #147
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218076500
-O- :{w

twitter
Never Stop Exploring!
pi_218076729
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
-O- :{w

[ x ]
Niet meer te stoppen. ;(
pi_218076747
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 19:04 schreef Arcee het volgende:

[..]
Nee, lijkt me niet. 35-36 is geen hitterecord, zelfs in De Bilt niet.
Dagrecord zou kunnen.
v
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2025 @ 20:20:38 #150
862 Arcee
Look closer
pi_218076778
quote:
4s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:15 schreef 12Beaufort het volgende:

[..]
Dagrecord zou kunnen.
Hoe dan?

34,2 (1957)
pi_218076797
2 juli 2015 werd het 38.2 in Maastricht.
v
  zondag 29 juni 2025 @ 21:15:39 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218077276
Prachtige dagen zo, echt heerlijk genieten van deze nieuw hollandsche zomers. Vandaag lekker met de motor naar de Hoek geweest, flinke files en veel exotisch volk. Korte broek, bloot bovenlijf.

Lekker flaneren, terrasje gepakt. Met handgebaren besteld omdat horecapersoneel geen Nederlands spreekt. Paar keer aangehaald door wat verwarde personen.

Eind van de middag in de oven van een betegelde postzegeltuin in het zwembad gechilled bij 40 graden. Veel bedrijvigheid in de tuintjes. Geschreeuw in het arabisch bij een burenruzie even verderop. (waarschijnlijk en of andere stammenstrijd)

Luide turkse muziek uit een van de tuintjes. Constante blauwe lucht van de BBQ's in de straat. Veel jongens uit de maghreb die op en neer racen met hun motoren en scooters.

Nu lekker het weekend afsluiten onder het genot van een drankje. Terwijl het luidruchtige Eritreese feestje doet denken aan vakantie in verre oorden.

Dit is het zwitsers leven gevoel/dolce vita nu we de nieuw hollandse nacht in gaan.

Heerlijk zomer.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:47:49 #153
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218077495
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:15 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtige dagen zo, echt heerlijk genieten van deze nieuw hollandsche zomers. Vandaag lekker met de motor naar de Hoek geweest, flinke files en veel exotisch volk. Korte broek, bloot bovenlijf.

Lekker flaneren, terrasje gepakt. Met handgebaren besteld omdat horecapersoneel geen Nederlands spreekt. Paar keer aangehaald door wat verwarde personen.

Eind van de middag in de oven van een betegelde postzegeltuin in het zwembad gechilled bij 40 graden. Veel bedrijvigheid in de tuintjes. Geschreeuw in het arabisch bij een burenruzie even verderop. (waarschijnlijk en of andere stammenstrijd)

Luide turkse muziek uit een van de tuintjes. Constante blauwe lucht van de BBQ's in de straat. Veel jongens uit de maghreb die op en neer racen met hun motoren en scooters.

Nu lekker het weekend afsluiten onder het genot van een drankje. Terwijl het luidruchtige Eritreese feestje doet denken aan vakantie in verre oorden.

Dit is het zwitsers leven gevoel/dolce vita nu we de nieuw hollandse nacht in gaan.

Heerlijk zomer.
Die pauper scooters zijn wel sneu. Echt voor luie mensen
Never Stop Exploring!
pi_218077710
Eindhoven de heetste _O_
pi_218077774
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:19 schreef PSVCL het volgende:
Eindhoven de heetste _O_
Beter kijken. Limburg is - zoals in 90% van de gevallen - uiteraard warmer. Hooguit dat die betonplak regelmatig langzamer afkoelt in de avond.
  zondag 29 juni 2025 @ 22:33:30 #156
38496 Perrin
pi_218077792
pi_218077803
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Beter kijken. Limburg is - zoals in 90% van de gevallen - uiteraard warmer. Hooguit dat die betonplak regelmatig langzamer afkoelt in de avond.
Eindhoven (en omgeving ) ,en zuid Limburg wisselen elkaar altijd af. Beide zijn altijd de warmste regio's van NL _O_ 8-)
pi_218077837
Waarom het de komende dagen niet alleen warm, maar ook benauwd wordt - https://nos.nl/l/2573008
blablablabla
pi_218077877
Mijn hondje kan ook niet goed tegen de warmte :{ , hij ligt dan ook veel binnen op de (koude) tegels :s) O+
pi_218077908
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:49 schreef TLC het volgende:
Mijn hondje kan ook niet goed tegen de warmte :{ , hij ligt dan ook veel binnen op de (koude) tegels :s) O+
Ik vind het altijd grappig/mooi als de katten buiten voor pampus liggen
Zoiets (links) maar dan nog chiller. Deze is alert.

pi_218077924
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:42 schreef Elan het volgende:
Waarom het de komende dagen niet alleen warm, maar ook benauwd wordt - https://nos.nl/l/2573008
Omdat het zomer is
pi_218077926
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:56 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik vind het altijd grappig/mooi als de katten buiten voor pampus liggen
Zoiets (links) maar dan nog chiller. Deze is alert.

[ afbeelding ]
Katten _O_ _O_ _O_ _O_
pi_218077946
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Omdat het zomer is
Als je het stukje daadwerkelijk gelezen had kon je lezen dat het twee verschillende stromingen zijn. Eentje via de oceaan en eentje over land met drogere lucht.

Wat we nu voor de kiezen krijgen is redelijk uniek omdat het normaliter zorgt voor wisselvallig weer en geen mokerhitte.
blablablabla
pi_218077967
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je het stukje daadwerkelijk gelezen had kon je lezen dat het twee verschillende stromingen zijn. Eentje via de oceaan en eentje over land met drogere lucht.

Wat we nu voor de kiezen krijgen is redelijk uniek omdat het normaliter zorgt voor wisselvallig weer en geen mokerhitte.
De NOS is net zo betrouwbaar als de fabeltjeskrant
  zondag 29 juni 2025 @ 23:16:59 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218077994
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Zelfs de grootste opperwap kan iets basaal als stromingen in de atmosfeer of oceaan niet ontkennen.
pi_218078004
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Zelfs de grootste opperwap kan iets basaal als stromingen in de atmosfeer of oceaan niet ontkennen.
:R :W
pi_218078049
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Eindhoven de domste.
blablablabla
pi_218078064
Grote verschillen vannacht in Nederland..
  zondag 29 juni 2025 @ 23:48:37 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218078095
11 graden in NO Groningen en nog 23 graden in Limburg
pi_218078225
Straks krijgen we nog vorst op klomphoogte :7
pi_218078324
Team airco heeft de eerste overwinning al geboekt. We gaan vandaag voor de verdubbeling.
pi_218078816
15 graden.
Voelt gewoon fris aan :+
v
  maandag 30 juni 2025 @ 08:33:58 #173
34663 SpeedyGJ
pi_218078827
Was best fris vanmorgen op de fiets in een t-shirt O+
pi_218079065
Ik hoop dat nattebol temperaturen ons de komende jaren bespaard blijven. Maar met de huidige ramkoers moeten we daar wel rekening mee gaan houden.

---
2. Humid Heat (High Humidity)

This is far more dangerous. High humidity prevents sweat from evaporating, which blocks cooling.

The key measure here is "Wet-Bulb Temperature" — a combination of heat and humidity.

A wet-bulb temperature of 95°F (35°C) is considered the upper survivability limit for more than a few hours, even for healthy people at rest, in the shade, and with water.

At this point, your body can no longer cool itself, and internal temperature starts rising.

Studies (e.g. by Penn State, 2020) show that in real conditions, the limit is even lower — closer to 88–90°F (31–32°C) wet-bulb — due to physical exertion and variation in metabolism.

----

Lang verhaal kort. Als we hier de 34 of 35 graden aantikken met een hoge luchtvochtigheid. Dan kan dat letterlijk verstikkend werken.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 09:30:50 #175
Dick Laurent Is Dead
pi_218079197
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:06 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoop dat nattebol temperaturen ons de komende jaren bespaard blijven. Maar met de huidige ramkoers moeten we daar wel rekening mee gaan houden.

---

This is far more dangerous. High humidity prevents sweat from evaporating, which blocks cooling.

The key measure here is "Wet-Bulb Temperature" — a combination of heat and humidity.

A wet-bulb temperature of 95°F (35°C) is considered the upper survivability limit for more than a few hours, even for healthy people at rest, in the shade, and with water.

At this point, your body can no longer cool itself, and internal temperature starts rising.

Studies (e.g. by Penn State, 2020) show that in real conditions, the limit is even lower — closer to 88–90°F (31–32°C) wet-bulb — due to physical exertion and variation in metabolism.

----

Lang verhaal kort. Als we hier de 34 of 35 graden aantikken met een hoge luchtvochtigheid. Dan kan dat letterlijk verstikkend werken.
Hoe werkt dat precies? Want het dauwpunt moet dan ook heel hoog zijn toch? Ik geloof dat er wel grafieken online zijn om zoiets te meten.
Ah gevonden

Inderdaad vanaf 35 graden en 70% luchtvochtigheid kom je in de 'dodelijke' zone terecht...

Ik zie deze omstandigheden hier aan de Spaanse zuidoost kust wel gebeuren in de komende jaren ja. Luchtvochtigheid hangt nu al vaak rond de 60/65% met temps rond de 30c

[ Bericht 4% gewijzigd door dick_laurent op 30-06-2025 09:37:49 ]
pi_218079235
quote:

---

----

Toch is dat al regelmatig voor gekomen en zijn er toen nog geen doden gevallen. Of misschien wel natuurlijk ,maar het was niet dat mensen bij bosjes omvielen.

Ook is dat geen weer wat je hier op het Europese continent kan verwachten maar eerder in Saudi Arabië, Pakikstan Australië, Zuid Amerika etc.
blablablabla
  maandag 30 juni 2025 @ 09:39:53 #177
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218079237
quote:

---

----

Ja dus.
Hele leefgebieden op aarde leven al eeuwen zo. Dit soort angshazerij :')
pi_218079260
Een fijne hittegolf, allen *O*
pi_218079282
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hoe werkt dat precies? Want het dauwpunt moet dan ook heel hoog zijn toch? Ik geloof dat er wel grafieken online zijn om zoiets te meten.
Ah gevonden

Inderdaad vanaf 35 graden en 70% luchtvochtigheid kom je in de 'dodelijke' zone terecht...

Ik zie deze omstandigheden hier aan de Spaanse zuidoost kust wel gebeuren in de komende jaren ja. Luchtvochtigheid hangt nu al vaak rond de 60/65% met temps rond de 30c
Inderdaad. Maar ook ertegenaan is gevaarlijk.

De nieuwsberichten waarschuwden vroeger, toen we minder extremen hadden, dat ouderen en zwakkeren extra voorzichtig moesten zijn. Nu begint men daarmee, aangevuld met dat het iedereen kan treffen.

In bepaalde opzichten doet het me wat denken aan dat experiment dat ze deden met een auto in de brandende zon. Waarin iemand plaatsnam met een afgetraind lijf en een topconditie. Die na een niet al te lange tijd bijna letterlijk gek werd en zo snel mogelijk eruit wilde.
pi_218079305
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja dus.
Hele leefgebieden op aarde leven al eeuwen zo. Dit soort angshazerij :')
Nattebol temperaturen zijn van een zeldzaam lokaal fenomeen naar een toename en langer aanhoudende trends gegaan. En als je er zin in hebt mag je jezelf best beschikbaar stellen als heldhaftig proefkonijn.
  maandag 30 juni 2025 @ 09:58:32 #181
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218079371
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nattebol temperaturen zijn van een zeldzaam lokaal fenomeen naar een toename en langer aanhoudende trends gegaan. En als je er zin in hebt mag je jezelf best beschikbaar stellen als heldhaftig proefkonijn.
Ik schuif dit aanbod door naar @Evangelion die doet bij een nattekutbol tempratuur van 30 graden nog zijn hardloop rondje.
pi_218079412
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik schuif dit aanbod door naar @:evangelion die doet bij een nattekutbol tempratuur van 30 graden nog zijn hardloop rondje.
30 graden is niet waar het over ging.
  maandag 30 juni 2025 @ 10:10:35 #183
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218079439
Dit kan ook weer zware terreur buien opleveren in het najaar. Goor water.

https://x.com/Kachelmann/(...)cjKZj85RJQl4UNA&s=19
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 10:14:10 #184
38496 Perrin
pi_218079484
Wel handig, kun je gekookte vis vangen.
pi_218079500
Zo wat klusjes gedaan. Nu doen we geen zak meer.
  maandag 30 juni 2025 @ 10:23:35 #186
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218079551
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:15 schreef Zipportal het volgende:
Zo wat klusjes gedaan. Nu doen we geen zak meer.
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @KingRoland
  maandag 30 juni 2025 @ 10:32:51 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218079599
Beetje stom dat code geel maar tot dinsdag duurt.
pi_218079647
Kijk nu al uit naar donderdag :)
  maandag 30 juni 2025 @ 10:45:43 #189
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218079674
pi_218079735
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik schuif dit aanbod door naar @:evangelion die doet bij een nattekutbol tempratuur van 30 graden nog zijn hardloop rondje.
Gisteren een wedstrijd gewonnen. De andere deelnemers gaven waarschijnlijk meer om hun gezondheid dan om de winst.
LOSERS
  maandag 30 juni 2025 @ 10:58:49 #191
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218079746
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijk nu al uit naar donderdag :)
Donderdagmiddag 16 uur weekend *O*
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 11:40:42 #192
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_218080001
Een hele fijne bijna 21 graden in Assen nu.
Dus ik ben druk om koel te vangen!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 30 juni 2025 @ 11:43:09 #193
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218080016
29 graden al in Limburg
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 11:54:35 #194
Dick Laurent Is Dead
pi_218080082
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Een hele fijne bijna 21 graden in Assen nu.
Dus ik ben druk om koel te vangen!
Wie is Koel en waarom wil je die vangen?
  maandag 30 juni 2025 @ 11:59:52 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218080118
twitter

maandag 30 juni 2025 @ 12:06:39 #196
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_218080169
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wie is Koel en waarom wil je die vangen?
Koel streelt de huid en die aanraking bezorgt kippenvel.
Koel roeleert

Koel is dus een goede partij om te vangen.
pi_218080202
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:06 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Koel streelt de huid en die aanraking bezorgt kippenvel.
Koel roeleert

Koel is dus een goede partij om te vangen.
Roeleert. Dat woord heb ik sinds 2001 ook niet meer gehoord.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:17:27 #198
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218080250
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:59 schreef Momo het volgende:

Klinkt alsof het weer tijd is voor een zomerbingokaart. :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juni 2025 @ 12:18:02 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218080257
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:17 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Klinkt alsof het weer tijd is voor een zomerbingokaart. :P
Geen zware lichamelijke activiteiten? Valt lopen daar ook onder?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218080311
Ik heb het opgezocht en er bestaat helaas geen mevrouw met de naam Co de Oranje ;(
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 12:29:29 #201
Dick Laurent Is Dead
pi_218080343
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, en ook niet helikopteren. :{w
  maandag 30 juni 2025 @ 12:34:50 #202
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_218080395
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Oude wijven mogen dat nog gebruiken
  maandag 30 juni 2025 @ 12:36:37 #203
38496 Perrin
pi_218080417
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:34 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Oude wijven mogen dat nog gebruiken
Koel weer is chill tegenwoordig.
pi_218080455
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mag motorboaten dan weer wel? :@
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juni 2025 @ 12:41:49 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218080468
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
:{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 juni 2025 @ 12:44:03 #206
38496 Perrin
pi_218080491
quote:
[ x ]

[ afbeelding ]
Het is warm.
pi_218080896
Vandaag valt het echt nog mee. Gewoon warm. Niet extreem of zo.

Maar ik kom net terug van drie weken Italië. Misschien dat je lichaam er dan toch aan went of zo.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 juni 2025 @ 13:29:38 #208
284411 crew  heywoodu
pi_218080916
Heeft iemand ergens dat kaartje met temperaturen van heel of een groot deel van Europa met blauwe achtergrond? Ik vergeet steeds waar die te vinden is :D

Achtergrond is volgens mij altijd blauw, alleen de nummertjes hebben dan een kleurtje.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:41:08 #209
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218080988
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zo rennen we naar een hitteberoerte.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:42:01 #210
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218080995
Die mensen van Extencion Rebellion blijven nu zonder lijm wel aan het asfalt plakken.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:47:34 #211
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218081050
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:42 schreef tesssssssss het volgende:
Die mensen van Extencion Rebellion blijven nu zonder lijm wel aan het asfalt plakken.
Het leukste is om ze dan nog extra aan te drukken. >:)
  maandag 30 juni 2025 @ 14:07:31 #212
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_218081185
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:

Maar ik kom net terug van drie weken Italië. Misschien dat je lichaam er dan toch aan went of zo.
Ik vind het vandaag nog echt lekker :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 30 juni 2025 @ 14:16:46 #213
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218081254
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:42 schreef tesssssssss het volgende:
Laten we hopen dat die huilstruiken van sneu neuzen rebellion dan zo lang mogelijk blijven plakken. Kansloos kut volk
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 14:17:57 #214
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218081261
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:

In Nederland is het al snel extreem en uitzonderlijk, hè ;). De Bilt nu op 28. Niks extreem aan. Zullen we de 40 halen?
Never Stop Exploring!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 juni 2025 @ 14:23:01 #215
284411 crew  heywoodu
pi_218081294
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:17 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
In Nederland is het al snel extreem en uitzonderlijk, hè ;). De Bilt nu op 28. Niks extreem aan. Zullen we de 40 halen?
Lekker op z'n Zuid-Amerikaans (of eigenlijk waar dan ook ter wereld): anders dan het gemiddelde en het is nieuwswaardig :Y
pi_218081323
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:17 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ja hier 31, maar is toch ook helemaal niet extreem. Of vervelend.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 30 juni 2025 @ 14:27:40 #217
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218081334
WAT EEN HITTE
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 juni 2025 @ 14:33:59 #218
284411 crew  heywoodu
pi_218081401
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Extreem is dat in Nederland niet nee, of het vervelend is is natuurlijk onmogelijk te zeggen, want voor de één is het nou eenmaal vreselijk en voor de ander heerlijk, en voor het merendeel waarschijnlijk gewoon 'warm, maar boeiend' :+
  maandag 30 juni 2025 @ 14:55:10 #219
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218081621
Hier in Gilze-Rijen is het 31 graden volgens het weerbericht.

...en hier binnen is het airco.
  maandag 30 juni 2025 @ 14:59:52 #220
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218081673
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als je in perfecte gezondheid bent, is het niet vervelend. Maar dat is helaas niet iedereen.
  maandag 30 juni 2025 @ 15:13:22 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218081790
Morgen, aantal modellen

pi_218081864
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:47 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Het leukste is om ze dan nog extra aan te drukken. >:)
DemonRage, zoals in Gaza
  maandag 30 juni 2025 @ 15:23:25 #223
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218081881
Zal wel 29.9 worden in de Bilt en geen hittegolf
Never Stop Exploring!
pi_218081936
12 graden genot op de top _O_
pi_218082119
Volgens mij heeft Eindhoven nu al officieel een lokale hittegolf te pakken (of pas morgen, kan ook).
  maandag 30 juni 2025 @ 15:53:37 #226
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218082199
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij heeft Eindhoven nu al officieel een lokale hittegolf te pakken (of pas morgen, kan ook).
Denk morgen
Never Stop Exploring!
pi_218082336
'Vrouwen bloot handel dood' is wel sprekend in de winkelstraat.
Je kunt een kanon afschieten :')
pi_218082359
Hitte en onweer laten evenementen in Drenthe sneuvelen

https://www.rtvdrenthe.nl(...)in-drenthe-sneuvelen

Het is ook nooit goed.
pi_218082381
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:10 schreef Dutch_view het volgende:
'Vrouwen bloot handel dood' is wel sprekend in de winkelstraat.
Je kunt een kanon afschieten :')
Waarom zou je ook gaan winkelen bij 30+? Alsof dat nog niet vermoeiend genoeg is bij 15 graden :N
pi_218082416
Media maken er wel weer ultiem drama van he. Hadden we paar jaar geleden niet wekenlang zo'n warmte? 2 daagjes nu en ze doen nog net niet alsof we de noodtoestand moeten uitroepen.

Alles voor de clicks.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 30 juni 2025 @ 16:26:45 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218082443
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef RipCity het volgende:
Media maken er wel weer ultiem drama van he. Hadden we paar jaar geleden niet wekenlang zo'n warmte? 2 daagjes nu en ze doen nog net niet alsof we de noodtoestand moeten uitroepen.

Alles voor de clicks.
Wekenlang 30+, wanneer dan?

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/hittegolven
  maandag 30 juni 2025 @ 16:55:22 #232
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218082653
Wordt geen landelijke hittegolf
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 17:01:04 #233
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218082703
quote:
De Bilt :')
@Geschiedkundige heeft nog wel een excel van zijn omgeving.
pi_218082773
Net geen 30 in de Bilt.
Het kan nog...
v
  maandag 30 juni 2025 @ 17:16:03 #235
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218082802
Beste jaar sinds 2019 _O_
pi_218082810
29.7 nu. :D
v
pi_218082877
Net een hete douche genomen. Het voelt nu erg aangenaam
  maandag 30 juni 2025 @ 17:44:16 #238
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218082974
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef RipCity het volgende:

Alles voor de clicks.
Volgens mij was er paar jaar geleden er nachten dat het niet onder de 30 kwam
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 30 juni 2025 @ 17:46:23 #239
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218082986
En we hebben weer een "Debilletje"

twitter
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 17:46:23 #240
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_218082987
Fijnmazig model van KNMI laat zien dat de afkoeling woensdag best snel komt al (begin middag).
Dan heb je dus code oranje voor 1 echte hittedag (morgen) en een plaknacht (dinsdag op woensdag) _O_. Verder is het niet anders dan dat we de afgelopen weken al eens hebben gehad. Het is wat :D.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  maandag 30 juni 2025 @ 17:59:10 #241
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218083071
Kunnen we woensdag nog een Onweer des Doods verwachten?
  maandag 30 juni 2025 @ 18:00:34 #242
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218083076
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:59 schreef kibo het volgende:
Kunnen we woensdag nog een Onweer des Doods verwachten?
Mogelijk
Never Stop Exploring!
pi_218083135
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat is eens gebeurd in 2019, op mijn verjaardag 26 juli.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:12:08 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218083140
quote:
[ x ]

[ afbeelding ]
Dat wordt gezellig:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218083152
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
@:geschiedkundige heeft nog wel een excel van zijn omgeving.
Ik zal straks ff kijken of ik erbij kan :7
pi_218083157
Precies 30 in de Bilt...
v
pi_218083171
quote:
4s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:15 schreef 12Beaufort het volgende:
Precies 30 in de Bilt...
_O_
  maandag 30 juni 2025 @ 18:19:39 #248
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218083182
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Die nacht van 25 op 26 juli na het warmterecord in 2019... ik probeerde te slapen, wat eventjes lukte tot ik 's nachts wakker werd om 1:30u en op mijn telefoon keek: het was nog 31°C. :o

Het weermodel Harmonie laat het van dinsdag op woensdag op sommige plekken niet verder afkoelen dan 26°C. Ik denk dat dit weermodel lichtelijk overdrijft w.b.t. het hitte-eiland effect van de steden:
  maandag 30 juni 2025 @ 18:42:48 #249
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218083319
quote:
4s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:15 schreef 12Beaufort het volgende:
Precies 30 in de Bilt...
Heb je daar bron/plaatje van?
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 18:56:59 #250
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_218083415
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:19 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Die nacht van 25 op 26 juli na het warmterecord in 2019... ik probeerde te slapen, wat eventjes lukte tot ik 's nachts wakker werd om 1:30u en op mijn telefoon keek: het was nog 31°C. :o

Het weermodel Harmonie laat het van dinsdag op woensdag op sommige plekken niet verder afkoelen dan 26°C. Ik denk dat dit weermodel lichtelijk overdrijft w.b.t. het hitte-eiland effect van de steden:
[ afbeelding ]
Klinkt als een heat burst of was deze temp voorspelt?
  maandag 30 juni 2025 @ 18:57:32 #251
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218083417
Vandaag trouwens prima te doen. Warm met lage luchtvochtigheid is gewoon goed vol te houden

Her kan wel
Never Stop Exploring!
pi_218083459
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:42 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
twitter
v
pi_218083465
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:42 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/

30.1 zelfs geweest.
pi_218083493
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag trouwens prima te doen. Warm met lage luchtvochtigheid is gewoon goed vol te houden

Her kan wel
Lekker weertje idd. :)
  maandag 30 juni 2025 @ 19:26:38 #255
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218083664
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De woorden "dat roeleert de pan uit" komen regelmatig uit mijn mond...ik ben dan ook flink op leeftijd
tenminste...volgens mijn 9 jarige dochter
pi_218084054
quote:
Openbare zwembaden in Marseille zijn gratis tijdens hittegolf
Openbare zwembaden in de Franse stad Marseille zijn al sinds vrijdag gratis open. De stad heeft besloten om iedereen, ongeacht leeftijd, gratis toegang te bieden tot openbare gemeentelijke zwembaden. Om de veiligheid van gebruikers te garanderen, is er wel per zwembad een maximaal bezoekersaantal vastgesteld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ook-rond-parijs.html

Het zag er zwart van de mensen. @RamboDirk
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 20:18:46 #257
Dick Laurent Is Dead
pi_218084226

Wat zien al die Nederlanders er toch gelukkig uit :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2025 @ 20:30:42 #258
862 Arcee
Look closer
pi_218084342
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:55 schreef INViCTuS het volgende:
Wordt geen landelijke hittegolf
Max temp De Bilt.

30-06-2025: 30.1 _O_
01-07-2025:
02-07-2025:

pi_218084390
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
@:geschiedkundige heeft nog wel een excel van zijn omgeving.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik zal straks ff kijken of ik erbij kan :7
In juli/augustus 2020 hadden we wel een verschroeiende hittegolf hier:

30 juli: 29.1
31 juli: 35.7
1 aug: 31.1
2 aug: 25.8
3 aug: 25.7
4 aug: 25.1
5 aug: 30.8
6 aug: 33.4
7 aug: 36.1
8 aug: 38.1
9 aug: 35.6
10 aug: 37.0
11 aug: 35.3
12 aug: 35.2
13 aug: 34.6
14 aug: 30.7
15 aug: 30.0
16 aug: 32.4

17 aug: 28.5
18 aug: 26.9
19 aug: 30.1
20 aug: 30.8
21 aug: 31.3

22 aug: 25.3
23 aug: 22.7 *O*

Volgens mij de meest langdurige, heel warme reeks die ik heb gemeten. 2018 was er ook een maand lang een hittegolf hier meen ik, maar dat heb ik nergens staan helaas.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2025 @ 20:39:38 #260
862 Arcee
Look closer
pi_218084407
quote:
9s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:36 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
[..]
[..]

Volgens mij de meest langdurige, heel warme reeks die ik heb gemeten. 2018 was er ook een maand lang een hittegolf hier meen ik, maar dat heb ik nergens staan helaas.
Klopt, 29 dagen in Achterhoek en Twente. _O_
  maandag 30 juni 2025 @ 20:43:45 #261
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218084433
Wat een fantastische reeksen! *O*
pi_218084440
quote:

[..]
[..]
[..]

2020 godenjaar
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 juni 2025 @ 20:53:08 #263
284411 crew  heywoodu
pi_218084495
quote:

[..]
[..]
[..]

Godverdomme ja, dit was echt niet te harden _O-
  maandag 30 juni 2025 @ 21:03:20 #264
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218084583
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:30 schreef Arcee het volgende:

[..]
Max temp De Bilt.

30-06-2025: 30.1 _O_
01-07-2025:
02-07-2025:

Ja, het was kantje boord.
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 21:04:16 #265
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218084587
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:39 schreef Arcee het volgende:

[..]
Klopt, 29 dagen in Achterhoek en Twente. _O_
Achterhoek represent :7 _O_
Never Stop Exploring!
  maandag 30 juni 2025 @ 21:04:46 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218084591
quote:

[..]
[..]
[..]

Dat is wel echt een vieze reeks
pi_218084626
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindhoven de heetste

@Geschiedkundige in the mud
  maandag 30 juni 2025 @ 21:23:43 #268
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218084745
quote:

[..]
[..]
[..]

23 augustus 2020 ging de jas weer aan.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:27:53 #269
38496 Perrin
pi_218084795
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
23 augustus 2020 ging de jas weer aan.
Dit herinner ik me nog, kon vanwege de htte vaak pas ver na middernacht een beetje slapen. Hangen op de bank, alle ramen open.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:28:06 #270
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218084799
Duurt nog wel ff voor de ramen/deuren open kunnen.

Woensdrecht nog 30 graden :7
Never Stop Exploring!
pi_218084807
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:01 schreef Zipportal het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)ook-rond-parijs.html

Het zag er zwart van de mensen. @:rambodirk
Standje ernaast van de politie om aangifte te doen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 juni 2025 @ 21:29:22 #272
284411 crew  heywoodu
pi_218084817
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:28 schreef INViCTuS het volgende:
Duurt nog wel ff voor de ramen/deuren open kunnen.

Woensdrecht nog 30 graden :7
Ah, dan kan de boel hier op zolder alvast open.
pi_218084957
Alles open en gelukkig nog een beetje woei!
  maandag 30 juni 2025 @ 21:56:54 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218085114
quote:

[..]
[..]
[..]

Die in 2018, daar zat toch een dagje 24,9 tussen kan ik mij herinneren :') dus NET niet een maand lang hittegolf. Of was dat een andere?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 30 juni 2025 @ 22:02:56 #275
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218085168
Tripje k*t weer en herfst iemand?

https://www.wetteronline.de/wetter/reykjavik
Never Stop Exploring!
pi_218085365
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:02 schreef INViCTuS het volgende:

Morgen 11 graden en zon. Klinkt aantrekkelijker dan 37 graden voor de gemiddelde mens hoor :)
pi_218085375
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is wel echt een vieze reeks
Ja, echt veel dertigers gemeten toen. Niet fijn ;(
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 juni 2025 @ 22:29:38 #278
284411 crew  heywoodu
pi_218085376
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:02 schreef INViCTuS het volgende:

Twee wat natte dagen er tussen en verder ziet het er echt goddelijk uit. Zonnetje, niet al te warm, de IJslanders hebben het mooi voor elkaar de komende dagen.

pi_218085428
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Twee wat natte dagen er tussen en verder ziet het er echt goddelijk uit. Zonnetje, niet al te warm, de IJslanders hebben het mooi voor elkaar de komende dagen.

[ afbeelding ]
Boh echt he _O_
pi_218085508
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker die winterjas weer aan en die gure wind om de oren.

Hell no.

ZomerGOD it is. O+
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2025 @ 22:53:09 #281
862 Arcee
Look closer
pi_218085562
quote:
16s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die in 2018, daar zat toch een dagje 24,9 tussen kan ik mij herinneren :') dus NET niet een maand lang hittegolf. Of was dat een andere?
De Bilt kwam toen tot 13 dagen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:02 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

De weg naar de historische hittegolf van juli 2018.

01 28.7° C 15-07-2018
02 29.7° C 16-07-2018
03 26.0° C 17-07-2018
04 25.3° C 18-07-2018
05 25.9° C 19-07-2018
06 25.2° C 20-07-2018
07 26.8° C 21-07-2018
08 27.2° C 22-07-2018
09 29.7° C 23-07-2018
10 31.9° C 24-07-2018
11 30.2° C 25-07-2018
12 35.7° C 26-07-2018 (evenaring temperatuurrecord De Bilt)
13 35.4° C 27-07-2018

Maximumtemperaturen in De Bilt.

Vandaag ook alvast ingevuld. :Y)

Nu vooral kijken of we zaterdag de 25 gaan halen.
En Achterhoek en Twente dus tot 29 dagen. 8-)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2025 @ 23:15:38 #282
862 Arcee
Look closer
pi_218085748
De Bilt na 18:00 uur pas over de 30 graden. Opmerkelijk.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 23:23:47 #283
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218085785
Ze zouden beter die hittegolf norm aanpassen naar 5 dagen over de 27,5 graden. Rekent gemakkelijker
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 30 juni 2025 @ 23:51:49 #284
34663 SpeedyGJ
pi_218085903
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:15 schreef Arcee het volgende:
De Bilt na 18:00 uur pas over de 30 graden. Opmerkelijk.
Net even dat ene dipje in de wind die het em deed. Het was ook maar voor paar minuten.
Als de wind geen dipje had, was die 30 waarschijnlijk niet eens op de teller geweest.
pi_218086020
Wtf, het is een graad warmer dan een uur geleden :')
pi_218086083
Midden van het land, 50% LV bij pakweg 22c buiten. Dauwpunt 11c.
Toch voelt het al als vochtige lucht buiten voor mij. Ligt dat nou aan mij of ervaren anderen dat ook zo?
pi_218086088
Wat is dit voor absurd weer???????
  dinsdag 1 juli 2025 @ 06:59:05 #288
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218086608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 01:00 schreef Alpha0 het volgende:

Rokjesweer :Y
  dinsdag 1 juli 2025 @ 06:59:24 #289
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218086615
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Als het november zou zijn, ja.

Temperatuur i.c.m lage luchtvochtigheid gister was goed te doen. Hoef ik geen kou voor in de plaats
Never Stop Exploring!
pi_218086632
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 06:59 schreef DemonRage het volgende:

[..]
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/width:1080/height:720/plain/https://s3-newsifier.ams3(...).jpg@webp]afbeelding[/url] ]
Rokjesweer :Y
*O*
pi_218086635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 01:00 schreef Alpha0 het volgende:
Zomer :Y
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:04:03 #292
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_218086642
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zomer :Y
Is magic

Maar wel even buiten werken vandaag
Never Stop Exploring!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 juli 2025 @ 07:04:47 #293
284411 crew  heywoodu
pi_218086646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 06:59 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Als het november zou zijn, ja.

Temperatuur i.c.m lage luchtvochtigheid gister was goed te doen. Hoef ik geen kou voor in de plaats
Dat hebben ze in deze tijd van het jaar zo te zien ook niet echt in Reykjavik, gewoon lekker weer :9

Maar goed, dit blijft natuurlijk ook een eeuwige heen-en-weer tussen voorkeuren :+

Achterlijk warm vandaag, geniet ervan!
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:05:12 #294
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218086650
Vanmiddag om 15.00 uur is het hier ( Gilze-Rijen) 37 graden.

Dan zit ik naast of onder de airco, maar andere mensen; geniet ervan!
  Redactie Frontpage dinsdag 1 juli 2025 @ 07:12:00 #295
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_218086702
Gaan we ergens de 40 nog halen vandaag of morgen?
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 juli 2025 @ 07:17:03 #296
284411 crew  heywoodu
pi_218086729
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:12 schreef _UserName_ het volgende:
De kans lijkt me erg klein :P
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:19:42 #297
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_218086766
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:12 schreef _UserName_ het volgende:
Ik verwacht het niet maar wellicht komen er nieuwe kansen. Het Amerikaanse weermodel GFS spuugt er namelijk alweer een periode met ongelofelijke pleurishitte uit.

Zie: wetterzentrale.de (klik er maar een beetje doorheen)

Vanaf donderdag 10 juli elke dag temperaturen boven de 30°C en op veel dagen richting 36 a 37°C... gelukkig is dat nog in de onbetrouwbare termijn we iig eerst een weekje doorwaaien. :)
pi_218086831
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:19 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Ik verwacht het niet maar wellicht komen er nieuwe kansen. Het Amerikaanse weermodel GFS spuugt er namelijk alweer een periode met ongelofelijke pleurishitte uit.

Vanaf donderdag 10 juli elke dag temperaturen boven de 30°C en op veel dagen richting 36 a 37°C... gelukkig is dat nog in de onbetrouwbare termijn we iig eerst een weekje doorwaaien. :)
Opbokken met GFS :(
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 07:27:10 #299
Dick Laurent Is Dead
pi_218086835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:05 schreef tesssssssss het volgende:
Vanmiddag om 15.00 uur is het hier ( Gilze-Rijen) 37 graden.

Dan zit ik naast of onder de airco, maar andere mensen; geniet ervan!
Vanmiddag hier (zuidkust Spanje) precies ook 37 graden.

Gefeliciteerd. Nu hoeven jullie niet meer op vakantie hierheen te komen :+
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 07:40:41 #300
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218086983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:19 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Een wijs man zei mij ooit dat het weer nooit accuraat te voorspellen is wanneer dat nog meer dan 72 uur bij ons vandaan ligt.

@helpmefok
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 07:40:46 #301
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218086986
Dicht.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch