Ja dat is wel wat overkill als je alleen die route doet. Al zijn gewoon, goede wandelschoenen wel prettig lopen vind ik. Ook in de Peel bv. heb ik ze dan vaker wel aan, maar soms vergeet ik het ook gewoon. Tegenwoordig heb ik echter wel altijd een redelijke rugzak mee ook binnen Nederland, meestal eentje van 60 liter. Daar doe ik dan wel voldoende drinken, eten, reservekleren voor de kleine etc in voor ons gezin. Vaak zijn we dan wel ruim een halve dag tot hele dag weg.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik moet ook altijd wel lachen om van die mensen die met rugzakken en bergschoenen aan hier door de Groote Peel gaan lopen. Wat zit daar dan allemaal in denk ik? En dan kiezen ze de rode route van 8 km, of de gele van 4....
En ook maar 2 dagen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een drukte om een beetje warmte. Gewoon over je heen laten komen en je zoveel mogelijk aanpassen. Als je je vooraf druk maakt weet je sowieso al dat het mis gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door RamboDirk op 28-06-2025 10:57:03 ]
Maandag kantoor kom ik niet onderuit.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En ook maar 2 dagen.
De helft van de mensen is volgende week ook gewoon aan het werk met airco op kantoor. Het valt allemaal wel mee.
Klopt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:55 schreef littlemindy het volgende:
Twee daagjes 30+ valt allemaal best mee. Gewoon op de koelere dagen huis goed laten doorwaaien 's avonds/'s nachts. Op hete dagen alles goed dichthouden en zonwering en dan kun je 's nachts nog prima slapen met 19 graden buiten met de ramen open. En donderdag koelt het alweer af.
Mensen maken zich druk om niks. Het wordt pas vervelend als dit weer meer dan een week aanhoud en het kwik meerdere nachten achter elkaar niet onder de 20 graden uitkomt.
Ben er 1 van.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Heb wel te doen met de mensen die buiten moeten werken. Lijkt me zwaar.
Even aangepast aan de situatie hierquote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:55 schreef littlemindy het volgende:
Mensen maken zich druk om niks. Het wordt pas vervelend als dit weer meer dan een week drie maanden aanhoudt en het kwik meerdere nachten drie maanden achter elkaar niet onder de 20 graden uitkomt.
Ja, maar dat weet je voor die tijd als je op pad gaat. Als de ingrediënten er zijn op buien, dan pas je je rugzak daar op aan. Maar het hoeft overigens niet. Het slaat echt nooit zomaar om. Ik neem vrijwel altijd genoeg mee. Ook omdat ik het hooggebergte wel opzoek, maar je hebt ook dagen met kaiserwetter en dan neem ik minder mee. Dan komt er echt absoluut geen bui.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt, maar er kan eigenlijk niks aan de hand lijken en een half uur later zit je in de shit. Dat gebeurt natuurlijk niet zo vaak, maar het kán wel. En dan ben je blij als je je zaakjes goed op orde hebt. Je bent immers niet zo maar ergens als je op hoogte en van de 'standaardroutes' af bent. Het hoeft ook overigens niet per se onweer te zijn. Kan ook in het voor- of naseizoen zijn dat er plotseling toch vrij onverwachts sneeuw valt. Heb ik ook wel eens gehad, sta je toch ook mooi te kijken in niemandsland. Bleef gelukkig niet echt goed liggen, zsm de afdaling ingezet natuurlijk wel
Maar beter tienduizend keer te veel spul mee, dan één keer te weinig.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Spanje ook, temperaturen tot 45 graden.
40-45 graden? @onlogischquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Spanje ook, temperaturen tot 45 graden.
Blij dat ik al ff egypte ben ..hier is de hitte prima te doen. Zou niet willen ruilen met NL met die hete dagen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Landschap gaat lekker bakken en braden. De Sahara komt naar u toe (langzaam maar gestaag)
Egyptequote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Blij dat ik al ff egypte ben ..hier is de hitte prima te doen. Zou niet willen ruilen met NL met die hete dagen.
Hangt ervan af waar. Normaal droge hitte idd maar in de vallei van de koningen was het super benauwd. 35+ met hoge luchtvochtigheid. Heetste wat ik ooit meegemaakt heb. Liters water gingen erdoorheen per uurquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Blij dat ik al ff egypte ben ..hier is de hitte prima te doen. Zou niet willen ruilen met NL met die hete dagen.
Heerlijke flaneerquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Egyptevanavond een taharrush om lokale gebruiken te leren kennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |