Denk morgenquote:Op maandag 30 juni 2025 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij heeft Eindhoven nu al officieel een lokale hittegolf te pakken (of pas morgen, kan ook).
Waarom zou je ook gaan winkelen bij 30+? Alsof dat nog niet vermoeiend genoeg is bij 15 gradenquote:Op maandag 30 juni 2025 16:10 schreef Dutch_view het volgende:
'Vrouwen bloot handel dood' is wel sprekend in de winkelstraat.
Je kunt een kanon afschieten
Wekenlang 30+, wanneer dan?quote:Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef RipCity het volgende:
Media maken er wel weer ultiem drama van he. Hadden we paar jaar geleden niet wekenlang zo'n warmte? 2 daagjes nu en ze doen nog net niet alsof we de noodtoestand moeten uitroepen.
Alles voor de clicks.
De Biltquote:Op maandag 30 juni 2025 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Wekenlang 30+, wanneer dan?
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/hittegolven
Volgens mij was er paar jaar geleden er nachten dat het niet onder de 30 kwamquote:Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef RipCity het volgende:
Media maken er wel weer ultiem drama van he. Hadden we paar jaar geleden niet wekenlang zo'n warmte? 2 daagjes nu en ze doen nog net niet alsof we de noodtoestand moeten uitroepen.
Alles voor de clicks.
Mogelijkquote:Op maandag 30 juni 2025 17:59 schreef kibo het volgende:
Kunnen we woensdag nog een Onweer des Doods verwachten?
Dat is eens gebeurd in 2019, op mijn verjaardag 26 juli.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens mij was er paar jaar geleden er nachten dat het niet onder de 30 kwam
Ik zal straks ff kijken of ik erbij kanquote:Op maandag 30 juni 2025 17:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Bilt
@:geschiedkundige heeft nog wel een excel van zijn omgeving.
Die nacht van 25 op 26 juli na het warmterecord in 2019... ik probeerde te slapen, wat eventjes lukte tot ik 's nachts wakker werd om 1:30u en op mijn telefoon keek: het was nog 31°C.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens mij was er paar jaar geleden er nachten dat het niet onder de 30 kwam
Heb je daar bron/plaatje van?quote:
Klinkt als een heat burst of was deze temp voorspelt?quote:Op maandag 30 juni 2025 18:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die nacht van 25 op 26 juli na het warmterecord in 2019... ik probeerde te slapen, wat eventjes lukte tot ik 's nachts wakker werd om 1:30u en op mijn telefoon keek: het was nog 31°C.
Het weermodel Harmonie laat het van dinsdag op woensdag op sommige plekken niet verder afkoelen dan 26°C. Ik denk dat dit weermodel lichtelijk overdrijft w.b.t. het hitte-eiland effect van de steden:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |