Die pauper scooters zijn wel sneu. Echt voor luie mensenquote:Op zondag 29 juni 2025 21:15 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtige dagen zo, echt heerlijk genieten van deze nieuw hollandsche zomers. Vandaag lekker met de motor naar de Hoek geweest, flinke files en veel exotisch volk. Korte broek, bloot bovenlijf.
Lekker flaneren, terrasje gepakt. Met handgebaren besteld omdat horecapersoneel geen Nederlands spreekt. Paar keer aangehaald door wat verwarde personen.
Eind van de middag in de oven van een betegelde postzegeltuin in het zwembad gechilled bij 40 graden. Veel bedrijvigheid in de tuintjes. Geschreeuw in het arabisch bij een burenruzie even verderop. (waarschijnlijk en of andere stammenstrijd)
Luide turkse muziek uit een van de tuintjes. Constante blauwe lucht van de BBQ's in de straat. Veel jongens uit de maghreb die op en neer racen met hun motoren en scooters.
Nu lekker het weekend afsluiten onder het genot van een drankje. Terwijl het luidruchtige Eritreese feestje doet denken aan vakantie in verre oorden.
Dit is het zwitsers leven gevoel/dolce vita nu we de nieuw hollandse nacht in gaan.
Heerlijk zomer.
Beter kijken. Limburg is - zoals in 90% van de gevallen - uiteraard warmer. Hooguit dat die betonplak regelmatig langzamer afkoelt in de avond.quote:
Eindhoven (en omgeving ) ,en zuid Limburg wisselen elkaar altijd af. Beide zijn altijd de warmste regio's van NLquote:Op zondag 29 juni 2025 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beter kijken. Limburg is - zoals in 90% van de gevallen - uiteraard warmer. Hooguit dat die betonplak regelmatig langzamer afkoelt in de avond.
Ik vind het altijd grappig/mooi als de katten buiten voor pampus liggenquote:Op zondag 29 juni 2025 22:49 schreef TLC het volgende:
Mijn hondje kan ook niet goed tegen de warmte, hij ligt dan ook veel binnen op de (koude) tegels
![]()
Omdat het zomer isquote:Op zondag 29 juni 2025 22:42 schreef Elan het volgende:
Waarom het de komende dagen niet alleen warm, maar ook benauwd wordt - https://nos.nl/l/2573008
Kattenquote:Op zondag 29 juni 2025 22:56 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik vind het altijd grappig/mooi als de katten buiten voor pampus liggen
Zoiets (links) maar dan nog chiller. Deze is alert.
[ afbeelding ]
Als je het stukje daadwerkelijk gelezen had kon je lezen dat het twee verschillende stromingen zijn. Eentje via de oceaan en eentje over land met drogere lucht.quote:
De NOS is net zo betrouwbaar als de fabeltjeskrantquote:Op zondag 29 juni 2025 23:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je het stukje daadwerkelijk gelezen had kon je lezen dat het twee verschillende stromingen zijn. Eentje via de oceaan en eentje over land met drogere lucht.
Wat we nu voor de kiezen krijgen is redelijk uniek omdat het normaliter zorgt voor wisselvallig weer en geen mokerhitte.
Zelfs de grootste opperwap kan iets basaal als stromingen in de atmosfeer of oceaan niet ontkennen.quote:Op zondag 29 juni 2025 23:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De NOS is net zo betrouwbaar als de fabeltjeskrant
quote:Op zondag 29 juni 2025 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs de grootste opperwap kan iets basaal als stromingen in de atmosfeer of oceaan niet ontkennen.
Eindhoven de domste.quote:Op zondag 29 juni 2025 23:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De NOS is net zo betrouwbaar als de fabeltjeskrant
Hoe werkt dat precies? Want het dauwpunt moet dan ook heel hoog zijn toch? Ik geloof dat er wel grafieken online zijn om zoiets te meten.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:06 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoop dat nattebol temperaturen ons de komende jaren bespaard blijven. Maar met de huidige ramkoers moeten we daar wel rekening mee gaan houden.
---
2. Humid Heat (High Humidity)
This is far more dangerous. High humidity prevents sweat from evaporating, which blocks cooling.
The key measure here is "Wet-Bulb Temperature" — a combination of heat and humidity.
A wet-bulb temperature of 95°F (35°C) is considered the upper survivability limit for more than a few hours, even for healthy people at rest, in the shade, and with water.
At this point, your body can no longer cool itself, and internal temperature starts rising.
Studies (e.g. by Penn State, 2020) show that in real conditions, the limit is even lower — closer to 88–90°F (31–32°C) wet-bulb — due to physical exertion and variation in metabolism.
----
Lang verhaal kort. Als we hier de 34 of 35 graden aantikken met een hoge luchtvochtigheid. Dan kan dat letterlijk verstikkend werken.
Toch is dat al regelmatig voor gekomen en zijn er toen nog geen doden gevallen. Of misschien wel natuurlijk ,maar het was niet dat mensen bij bosjes omvielen.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:06 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoop dat nattebol temperaturen ons de komende jaren bespaard blijven. Maar met de huidige ramkoers moeten we daar wel rekening mee gaan houden.
---
This is far more dangerous. High humidity prevents sweat from evaporating, which blocks cooling.
The key measure here is "Wet-Bulb Temperature" — a combination of heat and humidity.
A wet-bulb temperature of 95°F (35°C) is considered the upper survivability limit for more than a few hours, even for healthy people at rest, in the shade, and with water.
At this point, your body can no longer cool itself, and internal temperature starts rising.
Studies (e.g. by Penn State, 2020) show that in real conditions, the limit is even lower — closer to 88–90°F (31–32°C) wet-bulb — due to physical exertion and variation in metabolism.
----
Lang verhaal kort. Als we hier de 34 of 35 graden aantikken met een hoge luchtvochtigheid. Dan kan dat letterlijk verstikkend werken.
Ja dus.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:06 schreef Beathoven het volgende:
---
----
Inderdaad. Maar ook ertegenaan is gevaarlijk.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies? Want het dauwpunt moet dan ook heel hoog zijn toch? Ik geloof dat er wel grafieken online zijn om zoiets te meten.
Ah gevonden
Inderdaad vanaf 35 graden en 70% luchtvochtigheid kom je in de 'dodelijke' zone terecht...
Ik zie deze omstandigheden hier aan de Spaanse zuidoost kust wel gebeuren in de komende jaren ja. Luchtvochtigheid hangt nu al vaak rond de 60/65% met temps rond de 30c
Nattebol temperaturen zijn van een zeldzaam lokaal fenomeen naar een toename en langer aanhoudende trends gegaan. En als je er zin in hebt mag je jezelf best beschikbaar stellen als heldhaftig proefkonijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja dus.
Hele leefgebieden op aarde leven al eeuwen zo. Dit soort angshazerij
Ik schuif dit aanbod door naar @Evangelion die doet bij een nattekutbol tempratuur van 30 graden nog zijn hardloop rondje.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nattebol temperaturen zijn van een zeldzaam lokaal fenomeen naar een toename en langer aanhoudende trends gegaan. En als je er zin in hebt mag je jezelf best beschikbaar stellen als heldhaftig proefkonijn.
30 graden is niet waar het over ging.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik schuif dit aanbod door naar @:evangelion die doet bij een nattekutbol tempratuur van 30 graden nog zijn hardloop rondje.
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @KingRolandquote:Op maandag 30 juni 2025 10:15 schreef Zipportal het volgende:
Zo wat klusjes gedaan. Nu doen we geen zak meer.
Gisteren een wedstrijd gewonnen. De andere deelnemers gaven waarschijnlijk meer om hun gezondheid dan om de winst.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik schuif dit aanbod door naar @:evangelion die doet bij een nattekutbol tempratuur van 30 graden nog zijn hardloop rondje.
Donderdagmiddag 16 uur weekendquote:
Wie is Koel en waarom wil je die vangen?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Een hele fijne bijna 21 graden in Assen nu.
Dus ik ben druk om koel te vangen!
Koel streelt de huid en die aanraking bezorgt kippenvel.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wie is Koel en waarom wil je die vangen?
Roeleert. Dat woord heb ik sinds 2001 ook niet meer gehoord.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Koel streelt de huid en die aanraking bezorgt kippenvel.
Koel roeleert
Koel is dus een goede partij om te vangen.
Geen zware lichamelijke activiteiten? Valt lopen daar ook onder?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Klinkt alsof het weer tijd is voor een zomerbingokaart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |