Je was toch autootjes kijken?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben het hele weekend actief geweest in deze temperaturen, kan bevestigen dat het went. Zelfs de 28 graden in huis deed me niet veel.
Wellicht dat het een autistending is, maar dat is ook een van de redenen dat ik dit dus zo kut vind, dat plakkerige voelt wel zo machtig ranzigquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:17 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, genoeg buiten gedaan. Pak een ijsje en ik kap ermee
Trek het op zich wel, maar voel me inmiddels wel plakkerig :p
Het is niet eens de warmste dag ooit in Nederland. Kortom, het is helemaal niet echt warm.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In 1976 was het op 3 juli om 13:00 in De Bilt 34,9C
Dat is warmer dan vandaag met 33,1C
In 1923 was het op van 10 t/m 13 juli een hittegolf met dagelijks boven de 33C rond 13:00 op De Bilt.
Ik bedoel het is inderdaad warm maar of het bijzonder warm is?
Bijzonder is wat anders dan uniek. Is het uniek warm? Nee. Is het bijzonder warm? Ja. Het is immers sinds 2022 niet meer zo warm geweest. Temperaturen die eens in de 3 jaar voorkomen vind ik wel bijzonder.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In 1923 was het op van 10 t/m 13 juli een hittegolf met dagelijks boven de 33C rond 13:00 op De Bilt.
Dat krijgen we morgen....quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Maar het is nu nog geen plakkerige warmte.
Ja. Jij denkt dat je uit je bed de tribune op rolt? Ik heb behoorlijk wat hoogtemeters erop zittenquote:
Ik heb lekker liggen bakken in de tuin na de kinderen opgehaald te hebben. Na ongeveer 10 minuten kon ik mijn zonnebril niet meer ophebben...ding smolt.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Omdat je pas echt een mening kunt geven als je het op zijn minst probeert: ik ben even in de tuin gaan zitten, onder de overkapping dus in de schaduw. Met het superlichte briesje en helemaal niks bewegend trek ik het nét, maar lekker is anders
Bijna 10 minuten inmiddels zowaar, misschien ga ik er zo wel aan wennen ofzo
Niks gewendquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Jij denkt dat je uit je bed de tribune op rolt? Ik heb behoorlijk wat hoogtemeters erop zitten
En gisteren 18km in totaal gelopen.
Ja, met een eigen zwembad snap ik ook wel dat het lekker kan zijn, zelfs met dit superlichte briesje voelt het lekker fris aan als dat over je natte lijf waaitquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb lekker liggen bakken in de tuin na de kinderen opgehaald te hebben. Na ongeveer 10 minuten kon ik mijn zonnebril niet meer ophebben...ding smolt.
Ben in het zwembad gaan liggen in zo,n hangmat...superlekker en werd net wakker. Was in slaap gevallen
Topdagje zo..ga zo een biertje pakken, denk ik
Goeiemorgenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb lekker liggen bakken in de tuin na de kinderen opgehaald te hebben. Na ongeveer 10 minuten kon ik mijn zonnebril niet meer ophebben...ding smolt.
Ben in het zwembad gaan liggen in zo,n hangmat...superlekker en werd net wakker. Was in slaap gevallen
Topdagje zo..ga zo een biertje pakken, denk ik
Ik wel, maar is me veel te heet midden in de zomer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, met een eigen zwembad snap ik ook wel dat het lekker kan zijn, zelfs met dit superlichte briesje voelt het lekker fris aan als dat over je natte lijf waait
Maar ja, ik heb geen zwembad
36C hier in de tuin in kop van NH. Wat mij opvalt is dat het 34%RH is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerder je temperatuurmeter. Of heb je een tegeltuin? Je meet namelijk 4 graden meer dan het KNMI. Op zulke dagen meet ik zelf in een erg ruime en groene tuin 1 tot 1.5 graden hoger dan KNMI.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
36C hier in de tuin in kop van NH. Wat mij opvalt is dat het 34%RH is.
Dat valt nog wel mee. Of is mijn meetapparatuur stuk?
Heb er 2. Digitaal en kwik. Beide geven rond hetzelfde uit.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eerder je temperatuurmeter. Of heb je een tegeltuin? Je meet namelijk 4 graden meer dan het KNMI. Op zulke dagen meet ik zelf in een erg ruime en groene tuin 1 tot 1.5 graden hoger dan KNMI.
In een stad kun je niet meten. Dat kan wel maar dat zegt niet zoveel door warmte accumulatie.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
36C hier in de tuin in kop van NH. Wat mij opvalt is dat het 34%RH is.
Dat valt nog wel mee. Of is mijn meetapparatuur stuk?
Wel op 1 juli, sinds 1901 was het niet zo warm op 1 juli.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is niet eens de warmste dag ooit in Nederland. Kortom, het is helemaal niet echt warm.
I know, het is zeer plaatselijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In een stad kun je niet meten. Dat kan wel maar dat zegt niet zoveel door warmte accumulatie.
Verder zeg ik om 13:00, nu is het wel warmer maar de metingen in de dagtabel zijn de temperaturen om 13:00.
Ja, in een wijk warmt het ook wel goed op ja. Ik zit echt aan de rand van het dorp. Voorkant van het huis valt nog net 'in de wijk'. Als je aan de achterkant van mijn tuin eruit loopt sta je compleet in het buitengebiedquote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb er 2. Digitaal en kwik. Beide geven rond hetzelfde uit.
In de schaduw.
Zeker geen tegeltuin, wel in een wijk in een dorp.
Ahh heerlijk. Na, ik hoef ook maar 200m te lopen hoor. Sta ik ook op een akker.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, in een wijk warmt het ook wel goed op ja. Ik zit echt aan de rand van het dorp. Voorkant van het huis valt nog net 'in de wijk'. Als je aan de achterkant van mijn tuin eruit loopt sta je compleet in het buitengebied
Gilze doet weer even een gooi naar het oude record.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:08 schreef Momo het volgende:
En ondertussen ook boven de 35 graden
[ afbeelding ]
Cheers! Ben aan de tweede bezig. Nou ja, ik had vandaag vrij en werk morgen vanuit huis, tuin en zwembadquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
GoeiemorgenAlsof je al weekend hebt.
Proost.
Ja veel bewolking in rotterdam. Slaat een beetje dichtquote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
Lijken wel steeds meer wolkjes te ontstaan hier in het zuidwesten, voor vandaag staat nog geen regen op de planning toch?
Weerrecords zijn dan ook nieuwswaardig. Alleen kouderecords zie je nou eenmaal niet zo vaak, want ja, het warmt op.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel op 1 juli, sinds 1901 was het niet zo warm op 1 juli.
Maar eerder was het net een dag later dus nog wel warmer.
Ook een jaar dat het 13,7C was op 1 juli om 13:00.
Maakt ook niet uit maar het gaat om niks anders in het (weer) nieuws.
Dus dan lijkt het super uniek.
Voor het echte werk moet je in Duitsland zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
Lijken wel steeds meer wolkjes te ontstaan hier in het zuidwesten, voor vandaag staat nog geen regen op de planning toch?
Klopt, mooie paddestoelen. Maar gaat niets gebeuren hoor. In ieder geval vandaag niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
FOK is een Nederlandstalig forum.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:22 schreef Maver24 het volgende:
Hete temps met lage humidity is wel echt heel fijn. Hier kan ik wel goed op teren
Ik leef nog, maar ik heb airco. Het is hier nu 37 graden. Ik woon in Midden-Brabant, in Gilze-Rijen (Rijen)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:16 schreef Revanches het volgende:
Hoe gaat het met de mensen in Brabant en limburg? Inmiddels gekookt?
Ik ook niet. Sterker; ik woon al een jaar of 10 op 3 minuten lopen van het strand maar de keren dat ik in die tijd op het strand heb liggen bakken zijn op 1 hand te tellen. Niks voor mij.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Ik begrijp dan alleen echt helemaal niks van mensen die op een handdoekje in het zand op het strand volle bak zon gaan liggen. Onder het mom van "verkoeling aan zee"
Als je net gezwommmen hebt voel je je toch wel zeker 10 min als God in Frankrijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik ook niet. Sterker; ik woon al een jaar of 10 op 3 minuten lopen van het strand maar de keren dat ik in die tijd op het strand heb liggen bakken zijn op 1 hand te tellen. Niks voor mij.
Lekker kanker kweken, ofzo. "Maar ik heb vanochtend een keertje gesmeerd hoor."quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Ik begrijp dan alleen echt helemaal niks van mensen die op een handdoekje in het zand op het strand volle bak zon gaan liggen. Onder het mom van "verkoeling aan zee"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |