abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 21:41:54 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084963
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je moet ook nog andere factoren meenemen.

Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/

Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen :T
Je lichaam doet precies hetzelfde met voedselinname.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:41:56 #102
236264 crew  capricia
pi_218084964
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
Ja. Snap ik. :)
Ik heb hier een fanatiek sporter in huis als man, maar die begint het ook wel te merken (50+). Al is het veel minder extreem dan bij mij. Gelukkig.

En echt serieus, volgens al die Garmin of Fitbit of whatever horloges, verbrand je zoveel, maar je lijf vindt toch dat alles omgezet moet worden in vet en niet in spieren ofzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218084968
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 21:43:00 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218084978
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218084992
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gewoon een verslaving voor hoop mensen

Mensen met een seksverslaving of een heroïneverslaving krijgen ook gewoon medicatie

Of zou je bij hen ook liever willen dat de gezondheidszorg zegt: gewoon minder spuiten (deze geldt voor beide verslavingen (lol) )
niks gewoons aan.

We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
pi_218085020
Eigenlijk is echte democratie onmogelijk. Het gros heeft geen idee, van wat goed is, wat zaken kosten, welke invloed ze hebben op de toekomst, op de financiën van een land.

Dat moet je slimme mensen laten doen.
Het gemiddelde SBS6 volk wil alle medicijnen in het pakket, energie gratis, minimum loon op ¤50,-
Alle grote bedrijven het land uit en 200 dagen vakantie per jaar.
En de boeren moeten maar naar het buitenland.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 21:47:32 #107
65846 Bocaj
47th President.
pi_218085029
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
pi_218085055
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.

Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.

Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.

Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218085062
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij werd de honger naar dat soort eten minder met ozempic.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:51:20 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_218085063
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
Denk niet dat je dan begrijpt hoe Ozempic werkt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:53:15 #111
236264 crew  capricia
pi_218085077
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218085098
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.

De ongemakkelijke waarheid helaas.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:56:20 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_218085109
Vreet gewoon wat minder man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:01:11 #114
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218085156
Gratis menu bij de Mac vergoeden aub
Je bent een waardeloze agent.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:01:27 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_218085157
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:56 schreef Hathor het volgende:
Vreet gewoon wat minder man.
Drink gewoon wat minder
Snuif gewoon wat minder
Ruk gewoon wat minder
Gok gewoon wat minder

Oh the life of a simple man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:01:46 #116
236264 crew  capricia
pi_218085161
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.

De ongemakkelijke waarheid helaas.
Ja. Dat is gewoon zo, technisch gezien. Ik ben niet meer vruchtbaar. Het uiterlijk van mijn lijf doet er niet meer toe. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 22:03:31 #117
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218085172
quote:

Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.

Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.

Ook nog relevant dat we om 1 of andere reden vezels 4kcal per gram meetellen, wat natuurlijk flauwekul is.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 30 juni 2025 @ 22:03:39 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_218085174
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
niks gewoons aan.

We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
Volgens mij normaliseer ik het niet. Verre van zelfs. Het is alleen bijzonder hypocriet hoe de schuld volledig bij de dikke persoon wordt neergelegd en daar bij rokers, drinkers en andere groepen wel een stuk breder gekeken kan worden
pi_218085179
quote:

Dit lees ik vaker de laatste tijd.
Erg vervelend lijkt me dat het zo werkt.

Er is zo’n vrouwtje uit de VS die beweer dat je die hele overgang kunt voorkomen, is zelf ook een hardbody, maar ben de naam kwijt.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:06:34 #120
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218085192
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.

Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.

Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.

Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
Uit onderzoek blijkt dit juist wel.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com

28% zelfs
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218085202
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:

> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."

Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:

> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."

Of droog en passief-agressief:

> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."

Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:08:20 #122
236264 crew  capricia
pi_218085208
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.

Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.
Ik geloof je meteen.
Dat zal wel te maken hebben met vezels en verteerbaarheid enzo.

Dat 500 kcals groente meer energie kost om te verteren dan 500kcals processed food. Waarbij die burger gewoon meteen opgenomen wordt, zonder enige inspanning van je lichaam.
En los nog van alle nutriënten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 22:15:09 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085254
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
I
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat doe jij dan nog?
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
The End Times are wild
pi_218085263
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.

Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:16:23 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085264
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
The End Times are wild
pi_218085279
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt. :)
pi_218085283
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

ChatGPT is het niet met je eens
ChatGPT :')

Hoewel @Mikeytt doorgaans (fake) onzin uitbraakt, heeft hij hier wel gelijk. Die informatie is gewoon te vinden op de site van de Rijksoverheid.

quote:
Uitbannen roken leidt tot hogere zorgkosten
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting (Het gemiddeld aantal nog te verwachten levensjaren op een bepaalde leeftijd. ) toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid (in't Panhuis-Plasmans et al., 2012 (in't Panhuis-Plasmans, M., Luijben, A. H. P., Hoogenveen, R.T., Zorgkosten van ongezond gedrag. Kosten van ziekten notities 2012-2, Bilthoven (2012)) ).
https://www.vzinfo.nl/roken/kosten
  maandag 30 juni 2025 @ 22:22:06 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085310
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt. :)
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
The End Times are wild
pi_218085325
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
I
[..]
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:23:53 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085332
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Nee. Ik moet in topconditie blijven.
The End Times are wild
pi_218085344
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Vakman pur sang
  Forum Admin maandag 30 juni 2025 @ 22:25:22 #132
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218085348
Ozempic is net zo goed een medicijn als paracetamol dat is voor spanningshoofdpijn. Het neemt de oorzaak niet weg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 30 juni 2025 @ 22:26:28 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085356
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Dan zou ik vooral gewoon doorgaan met wat je doet.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:27:09 #134
236264 crew  capricia
pi_218085362
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 22:28:44 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085371
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
The End Times are wild
pi_218085378
Zo duur is dat medicijn niet hoor

Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:31:14 #137
236264 crew  capricia
pi_218085390
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218085403
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Ja eens. In mijn studententijd was het verschil tussen 0 en 3 bier nul komma nul de volgende dag. Tegenwoordig voelt 3 bier als 10 bier in m’n studententijd :')
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:34:48 #139
236264 crew  capricia
pi_218085414
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
^O^
Hij drinkt inmiddels sws weinig alcohol. Misschien een fles wijn per jaar in totaal. Maar die alcoholvrije biertjes wel graag dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:38:06 #140
236264 crew  capricia
pi_218085433
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218085462
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.

Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
Het interesseert mij verder niet of je het gebruikt, je kunt het niet aan iemand tegenwerpen die iets anders beweert omdat het totaal ondoorzichtig is en dus geen autoriteit heeft. Zelfs Wikipedia heeft bronnen en de wijzigingen en discussies zijn transparant en daardoor heeft het enige autoriteit.

Wij zien hier live gebeuren dat de gerespecteerde user @fluitbekzeenaald2.0, zeker niet de domste, ChatGP autoriteit gééft. Wij geven AI autoriteit, dat begint al met het kunstmatige intelligentie te noemen, dat heeft niks te maken met machtige AI bedrijven of zo, de autoriteit komt van ons en dat is op geen enkele wijze verdiend of onderbouwd.
pi_218085466
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kunt het niet “niet eens” zijn met wat ik ervaar.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:45:16 #143
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218085499
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.

Spellchecker maandag 30 juni 2025 @ 22:46:36 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218085512
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
https://www.voedingscentr(...)ier-alcoholvrij.aspx

quote:
Er zitten 88 kilocalorieën in 1 vaasje (340 gram) bier, alcoholvrij. Wil je weten hoe het zit met de andere voedingswaarden in 'bier, alcoholvrij'? In onze caloriechecker hieronder kom je te weten hoeveel vet, verzadigd vet, eiwit, koolhydraten, suikers en vezels erin zit.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:49:27 #145
236264 crew  capricia
pi_218085530
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen. :D Frisse Duik
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218085587
Fris biertje, zonder bittere ipa smaak is two chefs brewing, Bon Chef
Vh weekend gehad.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:58:09 #147
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218085597
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen. :D Frisse Duik
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt' :P Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:03:53 #148
pi_218085649
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klinkt al genuanceerder ;) Ook wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218085692
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat klinkt al genuanceerder ;) Ook wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
Ik schoot een beetje uit mijn slof, maar het effect is helaas tamelijk onafhankelijk van je bedoeling. Het gebeurt ook hier en nu.
  Spellchecker maandag 30 juni 2025 @ 23:12:56 #150
197773 crew  maily
pi_218085720
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:58 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt' :P Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
ik ken ze allebei niet, maar ga ze wel proberen :Y
  maandag 30 juni 2025 @ 23:20:36 #151
pi_218085771
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik schoot een beetje uit mijn slof, maar het effect is helaas tamelijk onafhankelijk van je bedoeling. Het gebeurt ook hier en nu.
Een moment van onachtzaamheid mijnerzijds :)

Ik veronderstelde zelf ook wel dat dikke mensen meer zouden kosten. Dat blijkt inderdaad genuanceerder te liggen. Ik lees dat ze de gezondheidszorg minder zouden kosten. Wat ik nog niet meegenomen heb zien worden, is het verschil in bijvoorbeeld arbeidspotentieel door obesitasgerelateerde beperkingen. Hetgeen ook bijvoorbeeld in dit artikel wordt benoemd.
pi_218086126
Een "Sentimentenpeing". Leuke naam voor een geslaagde lobby poging.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 02:07:48 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218086154
Wat een onzin topic. Nederlanders vreten teveel, net als Amerikanen maar die lopen 10 jaar voor.

We eten als bouwvakkers terwijl iedereen op kantoor zit, het huishouden geen enkele energie meer kost.

Ik vind de porties in restaurants ook schandalig groot. Ik zat zaterdag in een restaurant en kreeg een stuk vlees van 250 gram. Thuis eten we daar met 2,5 persoon van. En dan nog salade en friet…
Het concept all you can dat is ook zo’n gezwel van deze tijd.

En serieus een zak chips is altijd ergens goedkoper dan fruit. Terwijl mijn ervaring is dat kinderen liever vers fruit willen dan snoep. En dat ze uiteindelijk de interesse krijgen in andere smaken dan zoet. Zuur is hier altijd favoriet.

Maar ff naar de biologische kas en zelf plukken kost gemiddeld ¤25,00 voor een volle doos en dat is veel te duur.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 02:12:21 #154
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218086159
500 jaar geleden aten mensen hooguit een homp brood en wat soep per dag. Maar deden zwaar fysiek werk, ze werden niet oud. Maar de balans nu met voedsel inname en fysieke arbeid is nu compleet weg.

Iedereen eet teveel.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:29:04 #155
22565 asco
Los in deze tent
pi_218086866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat een onzin topic. Nederlanders vreten teveel, net als Amerikanen maar die lopen 10 jaar voor.

We eten als bouwvakkers terwijl iedereen op kantoor zit, het huishouden geen enkele energie meer kost.

Ik vind de porties in restaurants ook schandalig groot. Ik zat zaterdag in een restaurant en kreeg een stuk vlees van 250 gram. Thuis eten we daar met 2,5 persoon van. En dan nog salade en friet…
Het concept all you can dat is ook zo’n gezwel van deze tijd.

En serieus een zak chips is altijd ergens goedkoper dan fruit. Terwijl mijn ervaring is dat kinderen liever vers fruit willen dan snoep. En dat ze uiteindelijk de interesse krijgen in andere smaken dan zoet. Zuur is hier altijd favoriet.

Maar ff naar de biologische kas en zelf plukken kost gemiddeld ¤25,00 voor een volle doos en dat is veel te duur.
Allemaal eens.

Ik werk met veel millennials en z-ers.
Je moet voor de gein eens opletten hoe vaak ze het over eten hebben. Eten in het algemeen, uiteten, nieuw eten, nieuwe/leuke restaurants, nieuwe ongezonde supermarkttrends, waar je grote porties krijgt etc etc. :')
Het lijken wel boomers, maar die hebben het dan bijna alleen maar over ziektes.
Lunch is óf McDonalds, óf de frituur óf de broodjeszaak. Zo goed als élke dag.

Neuh, dat komt echt niet meer goed, met of zonder spuit.
Ook hier staan we pas aan het begin van de ellende.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:46:46 #156
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_218087031
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Sport is bewezen een vrij nutteloos middel om af te vallen. Voeding is het allerbelangrijkste.

Sterker nog, je lichaam reguleert je energieverbranding. Als je 200kcal hebt verbrand d.m.v. sporten, verbrandt je lichaam iets minder energie in rust.
Lol. Als jij aan krachttraining doet, verbrand je juist meer in rust. Het is volledig afhankelijk van wat voor soort sport je doet. Sommige sporten verbranden meer dan de ander.
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 07:47:27 #157
197773 crew  maily
pi_218087034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 02:12 schreef ootjekatootje het volgende:
500 jaar geleden aten mensen hooguit een homp brood en wat soep per dag. Maar deden zwaar fysiek werk, ze werden niet oud. Maar de balans nu met voedsel inname en fysieke arbeid is nu compleet weg.

Iedereen eet teveel.
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
pi_218087233
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:47 schreef maily het volgende:

[..]
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
Je kunt op straat ook de hele dag ongezond eten want om de 100 meter kun je ongezond eten kopen.
pi_218087265
Het enigste medicijn tegen obesitas kost bijna niets, gezonder eten en meer bewegen.
pi_218087353
quote:

[..]
Ja nu je het zegt.
Vooral in steden, lopend zitten ze nog te vreten
Vakman pur sang
  dinsdag 1 juli 2025 @ 08:52:08 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218087399
quote:

[..]
Dat is iets wat 30 jaar geleden nog als onfatsoenlijk gold.
The End Times are wild
pi_218087730
Vakantievluchten betalen op gewicht.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218087736
quote:

[..]
In het jaar 0 al bij de romeinen. Staand eten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218087748
60Kg hier. Doe maar wat vaker een hittegolf. Goed tegen vergrijzing.
pi_218087775
Iedereen zich vol laten spuiten met een middel waar de langetermijn risico's nog niet bekend zijn, klinkt top inderdaad
pi_218087796
Dikke mensen kosten de samenleving veel. Ze nemen meer ruimte in en hebben vaker zorg nodig. Om niet te spreken over hun ecologische footprint.

Fatties afzeiken is niet zo ingewikkeld.
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 10:00:30 #167
197773 crew  maily
pi_218087844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Vakantievluchten betalen op gewicht.
Ik las laatst een post van @kwiwi

Een stoel bij de ingang van het vliegtuig. Pas je niet? Dan voor twee stoelen betalen. :+
pi_218087849
Roken ook aanmoedigen. We sterven gemiddeld jonger. Scheelt AOW/Pensioen.
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 10:01:43 #169
197773 crew  maily
pi_218087851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 09:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In het jaar 0 al bij de romeinen. Staand eten.
Juist niet.
Liggend.

https://isgeschiedenis.nl/node/16788
pi_218087865
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik las laatst een post van @:kwiwi

Een stoel bij de ingang van het vliegtuig. Pas je niet? Dan voor twee stoelen betalen. :+
Kwiwi van de KoffieChat. Swiss International. Prima carrier.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:04:55 #171
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218087869
Meng gewoon Ozempic standaard door het drinkwater.
pi_218087878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:01 schreef maily het volgende:

[..]
Juist niet.
Liggend.

https://isgeschiedenis.nl/node/16788
Als een prefect. Ik ken het van Asterix. Staand eten is voor arbeiders naast het Colloseum.
pi_218087885
Obelix liggend eten. Liflafjes. Ik wil gevulde everzwijn.
pi_218087887
Hoppa, nu jij vetzak! @Mikeytt

pi_218087978
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:33 schreef capricia het volgende:
Het is echt de hormonen. De overgang. Ik raak de kilos niet mee kwijt.
Heb jij je schildklier wel eens laten testen? Want juist de veranderingen in vrouwelijke hormonen veroorzaken nogal eens dat de schildklier ook minder goed gaat functioneren en ja dan is de caloriebehoefte van het lichaam ook minder. Kijk ook eens of je in meer symptomen van hypothyreoïdie herkenning hebt. Je zal de eerste niet zijn die jarenlang loopt te ploeteren met een lijf wat niet meer reageert zoals vroeger terwijl het misschien niet nodig is.
pi_218088015
En een leefstijlinterventie, ook wel bekend als een Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI), is een tweejarig programma dat mensen met overgewicht of obesitas helpt om hun leefstijl te veranderen en een gezonder gewicht te bereiken. Het richt zich op voeding, beweging en gedragsverandering, en wordt vaak aangeboden door leefstijlcoaches. De GLI wordt sinds 2019 vergoed vanuit de basisverzekering, meestal bij een BMI boven de 25.

Dus voor alle dieet en sport schreeuwers. Dit zit al in de basisverzekering. Ik denk dat het heel nuttig is om voor mensen met morbide obesitas de GLI en Ozempic te combineren. Want dikke mensen leven misschien minder lang, ze veroorzaken alsnog wel een flinke belasting op de gezondheidszorg.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:21:39 #177
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218088020
Gewoon ongezond eten & drinken verbieden. Koop maar een zak Elstar voor je vreetkick, ben je er zo van genezen.
pi_218088309
Niet enkel bij overgewicht. Gewoon bij iedereen. Het maakt het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om het laatste beetje vet te verliezen tijdens droogtrainen. We moeten echt de Amerikaanse kant op, waarbij je bijvoorbeeld ook vrij makkelijk aan allerlei peptides kan komen.

Die extreme regulatie hier....
pi_218088358
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:21 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon ongezond eten & drinken verbieden. Koop maar een zak Elstar voor je vreetkick, ben je er zo van genezen.
BMI scanner voordat je bij KFC en andere snelvreetmeuk naar binnen mag. BMI te hoog? Dan geen toegang.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:57:02 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218088389
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Sporten is voor een ieder belangrijk, maar voor afvallen helpt het bar weinig.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_218088443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:57 schreef xzaz het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
In praktijk klopt dit.
  Miss 200.000.000! dinsdag 1 juli 2025 @ 11:04:25 #182
367000 roos94
pi_218088486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 09:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
60Kg hier. Doe maar wat vaker een hittegolf. Goed tegen vergrijzing.
Ja maar jij bent 1.05 m zo kunnen we het ook he :')
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:18:35 #183
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218088692
Kunnen we godverdomme met z'n allen weer extra zorgpremie op gaan hoesten omdat bepaalde mensen geen zelfdiscipline hebben.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218088928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
Kunnen we godverdomme met z'n allen weer extra zorgpremie op gaan hoesten omdat bepaalde mensen geen zelfdiscipline hebben.
Dat is altijd al zo geweest.
Alleen nu nog wat extra.
Vakman pur sang
pi_218088939
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is altijd al zo geweest.
Alleen nu nog wat extra.
Waarom niet zoals in Amerika? waar je gewoon aan allerlei peptides kan komen?
pi_218088956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja maar jij bent 1.05 m zo kunnen we het ook he :')
1,76m
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:45:35 #187
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218088969
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
1,76m
70 bij 1,82 hier. Wat is het toch heerlijk om perfectie zo dicht te naderen hè?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218088988
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
70 bij 1,82 hier. Wat is het toch heerlijk om perfectie zo dicht te naderen hè?
Fijn ja. Ik moet er niet aan denken vet mee te moeten sjouwen.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:44 #189
3542 Gia
User under construction
pi_218089028
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:21 schreef maily het volgende:
Laat ze fitness eerst maar in het basispakket vergoeden.
En voedingsleer :!
Dit ja. Ik heb hartfalen en al van jongs af aan gewichtsproblemen. Fitness/fysio is voor mij heel belangrijk, zeker ook om te proberen iets aan dat overgewicht (bmi 33) te doen. De kans dat ik een dergelijk medicijn mag gebruiken bij al mijn medicijnen, acht ik niet zo groot. Ik heb nu een abonnement 'medische fitness' bij een fysiopraktijk. Kosten 40 euro in de maand. 1 uur in de week. Ik vind dat hartfalen onder de chronische aandoeningen zou moeten vallen en 2x in de week fysio vergoed zou moeten worden. Gelukkig kan ik het betalen, maar er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen.
pi_218089402
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:10 schreef Mikeytt het volgende:
Alles is tegenwoordig in een zero variant, maar waarom is er nog geen Radler 0,0 zero??

Zit echt tantoe veel suiker in..... zou wel fijn zijn voor de fans van dit bazendrankje
Begin maar met 2,5 liter water per dag.

(Nee ik probeer je niet te vergiftigen)
pi_218089481
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:21 schreef maily het volgende:
Laat ze fitness eerst maar in het basispakket vergoeden.
En voedingsleer :!
Grootste probleem is toch naar de fitness gaan ipv er voor betalen. Hele verdienmodel van Basic Fit is gebouwd op mensen die wel betalen maar nooit komen.

Kan je het wel gratis maken maar mensen gaan dan nog steeds niet.

Voedingsleer en gezond eten goedkoper maken zou al een boel helpen. 0% BTW op groente en fruit zou een mooie start zijn.

Al werkt de lobby daarin tegen door te zeuren over bewerkt groente/fruit waardoor de hele discussie vertraagd word.
pi_218089518
quote:
Onderschat de lobby niet van dit medicijn. Valt veel geld te verdienen als dit in het basispakket zit.

Overigens is de geneesmiddelen branch best verziekt. Commercieel gezien kan je beter een medicijn hebben dat iemand levenslang moet gebruiken dan iets wat je 1x slikt en het probleem oplost.

Je snapt wel waar de aandeelhouders voor kiezen....
pi_218089526
quote:
Dat heet sociaal bezig zijn, maar dat is een vies woord voor de mensen die slechts op winstbejag uit zijn.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:41:06 #194
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218089547
Ik had gisteren net zo een filmpje van een afvalcoach gezien die beweerde dat Ozempic heel veel bijwerkingen heeft. Want ik ben nu aan het afvallen.

Maar bij mij lukt het zo wel hoor. Ik eet 1500 calorieën per dag.

Wat zijn de nadelen van Ozempic?

Ozempic, een medicijn voorgeschreven voor diabetes type 2, kan inderdaad bijwerkingen hebben. De meest voorkomende zijn maag-darmklachten zoals misselijkheid, diarree en overgeven. Ernstigere bijwerkingen, hoewel minder vaak, kunnen pancreatitis (ontsteking van de alvleesklier), galblaasproblemen, en nierproblemen omvatten. Daarnaast is er het risico van een verstoord eetpatroon en gewichtstoename na het stoppen met het medicijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:43:35 #195
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218089560
Vergissing, sorry.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218089989
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat onder aan de streep obesitas meer kost dan dit medicijn. Maar dan nog is het tekenend dat we in een maatschappij beland zijn waarbij iedere kleine moeite met een pil wordt opgelost. Altijd maar zoveel kunnen zuipen en vreten als je wil. Geen enkel oog meer voor discipline en zelfcontrole
Het is niet eens een oplossing, men valt een prcent of 10 af en moet de medicatie (die fakking duur is) blijven slikken want zodra je ermee stopt komt die 10% er gewoon weer bij. Tenzij je weer meer bent gaan vreten, want dan ben je zwaarder als voordat je begon. De langlopende onderzoeken zijn een stuk genuanceerder nu. Het is het geld gewoon niet waard.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:39:22 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218090000
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:13 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)wicht-in-basispakket
[..]
90%! Goed nieuws en zo kunnen medische professionals bepalen of iemand in aanmerking zou moeten komen. Afvallen is zeer moeilijk voor sommigen, en dat drukt iedereen.
misschien de hamburgers en het ijs laten staan een jaartje

tomaten zijn in de aanbieding bij de Aldi
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juli 2025 @ 13:43:45 #198
842 Zorro
Z
pi_218090028
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:23 schreef heywoodu het volgende:
Doe eerst maar weer even goed investeren in (breedte)sport en goede voeding. Als mensen met weinig geld nou vooral gezonde dingen als keuze hadden...
Bij breedtesport kunnen ze inderdaad prima aansluiten!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 14:01:47 #199
197773 crew  maily
pi_218090151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:41 schreef tesssssssss het volgende:
Ik had gisteren net zo een filmpje van een afvalcoach gezien die beweerde dat Ozempic heel veel bijwerkingen heeft. Want ik ben nu aan het afvallen.

Maar bij mij lukt het zo wel hoor. Ik eet 1500 calorieën per dag.

Wat zijn de nadelen van Ozempic?

Ozempic, een medicijn voorgeschreven voor diabetes type 2, kan inderdaad bijwerkingen hebben. De meest voorkomende zijn maag-darmklachten zoals misselijkheid, diarree en overgeven. Ernstigere bijwerkingen, hoewel minder vaak, kunnen pancreatitis (ontsteking van de alvleesklier), galblaasproblemen, en nierproblemen omvatten. Daarnaast is er het risico van een verstoord eetpatroon en gewichtstoename na het stoppen met het medicijn.
Als je aan de pil bent moet je ook oppassen voor ongewenste zwangerschap.
pi_218090175
Laat ze eerst de speeltuintjes en voetbalvelden terug brengen de wijken in. Overal zijn ze gesloopt om ruimte te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')