abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 21:03:05 #51
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218084579
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
ChatGPT is het niet met je eens
https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld

Een roker is dus inderdaad goedkoper. (Maar steeds minder naar mate de medische ontwikkeling verbeterd)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218084580
Wtf :{

Gewoon minder eten, beter eten en bewegen. Zo moeilijk is het niet
  maandag 30 juni 2025 @ 21:03:30 #53
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218084584
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:01 schreef capricia het volgende:
Ik zou het ook wel willen.
Mijn hele metabolisme ligt overhoop sinds de overgang en afvallen lukt opeens ook niet meer.

Zou het niet erg vinden om zelf te moeten betalen. Maar ik vrees dat de huisarts met een preek begint van gezond eten en gezond bewegen. En eerlijk, dat doe ik al wel. En alle websites die het wel aanbieden zien er obscuur uit.
Ik ken ze die dit ook hadden en waar de huisarts in mee ging. Gewoon goed onder begeleiding ook. En had positief effect.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:04:18 #54
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218084588
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het stimuleren en dus goedkoper maken van gezonde voeding is samen met het stimuleren en toegankelijk maken van sport inderdaad een erg belangrijk onderdeel van preventie, dan zijn diabetesmiddelen niet eens meer nodig voor dingen...nou ja, behalve diabetes.
Nouja... *in sommige gevallen* is het niet nodig.

Het is natuurlijk niet zo dat huisartsen staan te springen om a la Oprah Winfrey Ozempic weg te geven. Er gaat wel gekeken worden of alle alternatieven zijn geprobeerd.
pi_218084589
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:21 schreef maily het volgende:
Laat ze fitness eerst maar in het basispakket vergoeden.
Punt is dat "beweging" op zich heel weinig doet voor/tegen het gewicht. M.a.w. je kunt er niet echt door afvallen (als dat het doel is) omdat het menselijk lichaam zo'n ontzettend efficiënte machine is. Je kunt door bewegen e.e.a. slechts 10% beïnvloeden. De bulk van de mensheid begrijpt dat niet omdat het contra-intuïtief is. Wat wil zeggen dat men dingen die echt waar zijn toch niet gelooft.

Die 10% betekent tevens dat de andere 90% gewoon aan de inname van brandstof ligt. Het is niet anders.

Jouw idee gaat dus niet echt iets doen aan de problematiek van dienst.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:06:41 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084600
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Punt is dat "beweging" op zich heel weinig doet voor/tegen het gewicht. M.a.w. je kunt er niet echt door afvallen (als dat het doel is) omdat het menselijk lichaam zo'n ontzettend efficiënte machine is. Je kunt door bewegen e.e.a. slechts 10% beïnvloeden. De bulk van de mensheid begrijpt dat niet omdat het contra-intuïtief is. Wat wil zeggen dat men dingen die echt waar zijn toch niet gelooft.

Die 10% betekent tevens dat de andere 90% gewoon aan de inname van brandstof ligt. Het is niet anders.
Alleen in extreme gevallen, zoals een wielrenner die 100km fietst met 30 km/hr, die verbruikt merkbaar wel veel (en moet ook veel calorieen eten dit aan te vullen)
The End Times are wild
pi_218084606
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alleen in extreme gevallen, zoals een wielrenner die 100km fietst met 30 km/hr, die verbruikt merkbaar wel veel (en moet ook veel calorieen eten dit aan te vullen)
Ja klopt. Topsport. Wat een heel ander beest is dan "fitness" uiteraard.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:07:52 #58
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084607
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld

Een roker is dus inderdaad goedkoper. (Maar steeds minder naar mate de medische ontwikkeling verbeterd)
WNL als bron _O- Nee joh.

En dan ging het topic ook nog eens niet over roken maar obesitas.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:08:24 #59
236264 crew  capricia
pi_218084611
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik ken ze die dit ook hadden en waar de huisarts in mee ging. Gewoon goed onder begeleiding ook. En had positief effect.
Dat zou ik wel willen. En ik denk dat ik gewoon de afspraak moet maken. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 21:08:49 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084615
Toch verbrand je met een vierdaagsedag 40 km ongeveer het dubbele ten opzichte van een normale dag. Dus langdurige inspanning tikt wel aan. Maar dan heb je het over 10 uur bezig zijn ipv een halfuurtje hardlopen
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:09:04 #61
319979 Fok-it
All is well
pi_218084617
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:03 schreef Bofjijff het volgende:
Wtf :{

Gewoon minder eten, beter eten en bewegen. Zo moeilijk is het niet
Gewoon een verslaving voor hoop mensen

Mensen met een seksverslaving of een heroïneverslaving krijgen ook gewoon medicatie

Of zou je bij hen ook liever willen dat de gezondheidszorg zegt: gewoon minder spuiten (deze geldt voor beide verslavingen (lol) )
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218084627
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook mensen met een schildklierprobleem hebben geen ontheffing van de wet van behoud van energie en vallen ook af wanneer ze minder calorieen binnenkrijgen dan ze verbranden.

In het zwembad en in pretparken e.d. zijn het altijd de mensen die te dik zijn die je om 11:00 al met een frietje en twee frikandellen ziet waggelen, en die daarna een halve liter cola drinken.

Nu wil ik die mensen niet veroordelen, want ik denk dat het voor hen inderdaad heel lastig is om niet teveel te eten. Dat is een gewoonte die er in zit. Maar het is volledig gedrag en niks met medische condities.

Ik vraag me af of het gebruik van dit soort middelen op de langere termijn niet weer allerlei onverwachte bijwerkingen en ziektes met zich mee brengt.
Ja natuurlijk heeft het dat. De belangrijkste bijwerking is misschien wel dat we een maatschappij vol met zwakkelingen kweken. De consumptiemaatschappij in volle glorie.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:10:45 #63
pi_218084632
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jouw idee gaat dus niet echt iets doen aan de problematiek van dienst.
Die efficiënte machine kan het ook heel lastig maken om af te vallen door minder te eten. Zowel hormonaal als neurologisch. Net zoals je kunt afvallen door toch weinig genoeg te eten, kun je dat ook door genoeg te sporten. Weliswaar is dat laatste moeilijker te realiseren voor de gemiddelde kantoormens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218084633
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:18 schreef Solispolar het volgende:
'Afvallen is zeer moeilijk voor sommigen'.

Minder eten dan je verbrandt op een dag. De eerste die vervolgens nog aankomt moet ik nog tegenkomen.

MaAr MiJn MedIsChe ConDitiE!/111?

Sure, 1% van die groep mensen zal bijv. een schildklier probleem hebben, maar de rest is gewoon zo lui als dikke stront en prefereert wijn zuipen/frituurvet vreten boven afvallen.

Kortom: zwakke maatschappij.
Men zou het produceren van ongezonde producten streng moeten bestraffen en onmogelijk moeten maken , zodat de minderjarigen nog slechts gezonde producten zouden vinden.
Maar dat willen de klagers over de te dikke mensen ook weer niet.
pi_218084638
Leeftijd heeft ook te maken met óf en hoe hard je aankomt.

Voor de 40 was er bij mij niks aan de hand, ongeacht wat ik at. Toen werd ik 40 en moest ik er in ene rekening mee gaan houden. Natuurlijk ging dat niet goed. Ik ben nu 50 en weeg 115 kilo (1,82m).

Maar, afvalpillen in het basispakket voor jan en alleman? Dat lijkt mij een slecht idee.

Diëtist en sporten, dat lijkt mij een goed idee om in het basispakket te doen.
pi_218084658
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Men zou het produceren van ongezonde producten streng moeten bestraffen en onmogelijk moeten maken , zodat de minderjarigen nog slechts gezonde producten zouden vinden.
Maar dat willen de klagers over de te dikke mensen ook weer niet.
Ze mogen daar (mijn mening) best wat strenger op zijn inderdaad. De rokers zijn inmiddels verworven tot volksvijand nummer 1, maar zoek voor de aardigheid eens op wat dikke mensen onze maatschappij kosten..
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:15:18 #67
236264 crew  capricia
pi_218084665
Ik spreek alleen voor mijzelf. Maar ik eet al jaren hetzelfde, zo ongeveer, met afwisseling natuurlijk.

En ik beweeg al jaren hetzelfde.

En toch, sinds de overgang, vliegen de kilo's er aan. Ook in combinatie met krachtsport, duursport etc.
Ik weet niet of die Garmin horloges wat zeggen, maar ik verbrand nu dagelijks meer kcals dan een vijf jaar geleden (toen ik echt veel meer op kantoor zat).

Het is echt bizar om mee te maken wat hormonen met je doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218084667
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
kun je dat ook door genoeg te sporten.
Dat kan dus niet. Althans dan zou je er een dagtaak aan hebben, dan wel. Hier geldt zoals bij bijna alles het Parento principe cq de 80/20 regel. Maar dat uurtje fitness verbrandt nog geen Snicker die je dan wel verdient hebt. :)

Men begrijpt dat principe niet of wil het liever niet weten. Dit staat verder los van het feit dat beweging wel bewezen gezond is.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:16:57 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084677
Ik snap wel dat het eenvoudiger is om bijvoorbeeld te stoppen met roken dan om weinig te eten. Roken kun je gewoon 100% mee stoppen en dan ben je er na 3 maanden van af. Maar je zult altijd een hoeveelheid moeten blijven eten, en dan is de verleiding om door te blijven eten groot.

Wat ik zelf gedaan heb toen ik ouder werd en merkte dat ik niet vanzelf slank en atletisch bleef is gewoon stoppen met een aantal dingen. Dus voor 100%. Dan is er ook geen verleiding meer. Dingen als: alcohol, frisdranken, suiker en melk in de koffie en thee, suikergoed. Gewoon helemaal niet meer nemen. Dat is juist weer relatief gemakkelijk. En dat scheelt al zo ontzettend veel in lege calorieen!

9/10 mensen hebben de neiging om vet te worden als ze ouder worden (+40). Dat gaat er ook heel lelijk uitzien, vooral dat vet rond de buik. Ongeveer drie kwart van de mensen laat dat zich dan overkomen. Terwijl dat onnodig is.
The End Times are wild
pi_218084679
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:15 schreef capricia het volgende:
En toch, sinds de overgang, vliegen de kilo's er aan.
Dat is gewoon de teruggang van het metabolisme. Zoals alles minder wordt na de 40. Behalve de haren op de oorschelpen dan. Dat wordt alleen maar meer.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:17:24 #71
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218084681
Novo Nordisk kwijlt bij deze nieuwsberichten :')
Maar ik vind het wel prima, een paar euro per maand om een straatbeeld van alleen maar fitte/slanke/gezonde mensen te hebben, geen vadsige papzakken meer? Lijkt me top.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_218084688
Eerst het hele land volplempen met (Amerikaanse) snelvreetschuren, de supermarkten volstoppen met suikertroep en dan zou dit nu vergoed moeten worden?
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:18:29 #73
236264 crew  capricia
pi_218084692
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat kan dus niet. Althans dan zou je er een dagtaak aan hebben, dan wel. Hier geldt zoals bij bijna alles het Parento principe cq de 80/20 regel. Maar dat uurtje fitness verbrandt nog geen Snicker die je dan wel verdient hebt. :)

Men begrijpt dat principe niet of wil het liever niet weten. Dit staat verder los van het feit dat beweging wel bewezen gezond is.
Dat is het ook. Gewoon een normaal voedingspatroon en gewoon bewegen. Wandelen, wat krachtsport, fietsen etc. En (voor mij) gewoon lekker buiten bezig zijn. Dagelijks.

Dat is gewoon gezond.
Maar ik val daar niet door af. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:20:13 #74
236264 crew  capricia
pi_218084709
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is gewoon de teruggang van het metabolisme. Zoals alles minder wordt na de 40. Behalve de haren op de oorschelpen dan. Dat wordt alleen maar meer.
Ja. En uithongeren lukt niemand op de lange termijn. En jojoën is ook niet wat je zoekt.
Het is lastig allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 21:20:49 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084714
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:15 schreef capricia het volgende:
Ik spreek alleen voor mijzelf. Maar ik eet al jaren hetzelfde, zo ongeveer, met afwisseling natuurlijk.

En ik beweeg al jaren hetzelfde.

En toch, sinds de overgang, vliegen de kilo's er aan. Ook in combinatie met krachtsport, duursport etc.
Ik weet niet of die Garmin horloges wat zeggen, maar ik verbrand nu dagelijks meer kcals dan een vijf jaar geleden (toen ik echt veel meer op kantoor zat).

Het is echt bizar om mee te maken wat hormonen met je doen.
Ja. Dan zul je dus toch minder moeten gaan eten dan je eerst deed. Wil je je gewicht behouden..
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:21:26 #76
pi_218084722
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Met een uur hardlopen verbrandt je zo'n 700 kcal, natuurlijk kan dit sterk variëren. Met een dagelijks tekort van zoiets kun je wel degelijk afvallen. Met een wekelijks tekort daarvan ook, maar dan duurt het zeven keer zo lang. Dat je het niet weer erbij moet eten is logisch, net zoals je niet de hele dag op de bank moet gaan liggen omdat je je lamlendig voelt door je nieuwe dieet.

Maw: mensen moeten gewoon kiezen welke mix voor hen het beste werkt. Je 80/20 opmerking is in zoverre correct, dat 80% van de mensen minder eten makkelijker vindt. Maar dat is iets anders dan of het werkt of niet.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:22:33 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084728
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En uithongeren lukt niemand op de lange termijn. En jojoën is ook niet wat je zoekt.
Het is lastig allemaal.
Je moet gewoon bepaalde dingen resoluut uit je voeding schrappen. Die geen meerwaarde bieden. Zoals bijvoorbeeld frisdrank of alcohol.
Onder aan de streep ben jij ook geen perpetuum mobilum en moet je al je energie toch eerst binnen krijgen.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:23:33 #78
236264 crew  capricia
pi_218084742
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Dan zul je dus toch minder moeten gaan eten dan je eerst deed. Wil je je gewicht behouden..
Dat is dan dagelijks honger hebben. Ik pas daarvoor. Ik eet gewoon gezond en gevarieerd.

Ik hoop ook niet dat dat het advies van de huisarts gaat worden. Want dat zou al mijn vooroordelen bevestigen.
Jammer is dat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 21:24:52 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084757
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is dan dagelijks honger hebben. Ik pas daarvoor. Ik eet gewoon gezond en gevarieerd.

Ik hoop ook niet dat dat het advies van de huisarts gaat worden. Want dat zou al mijn vooroordelen bevestigen.
Jammer is dat.
Maar denk je niet dat je op zeker moment er gewoon aan gewend bent? Ik weet niet of je nu bijvoorbeeld frisdrank drinkt of suiker in je koffie doet. Maar van dat soort dingen ontstaat een insulinepiek die na enige tijd dus juist hongergevoel veroorzaakt. Dus er zijn dingen die je niet meer kunt eten waardoor je honger afneemt.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:25:43 #80
236264 crew  capricia
pi_218084770
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet gewoon bepaalde dingen resoluut uit je voeding schrappen. Die geen meerwaarde bieden. Zoals bijvoorbeeld frisdrank of alcohol.
Onder aan de streep ben jij ook geen perpetuum mobilum en moet je al je energie toch eerst binnen krijgen.
Ik drink geen frisdrank en gebruik zeer weinig alcohol.
Mijn koffie drink ik al jaren zwart.
Sinds de overgang is dat metabolisme gewoon helemaal veranderd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218084794
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met een uur hardlopen verbrandt je zo'n 700 kcal,
Ja weet ik. Maar een uur "echt" hardlopen is voor weinigen weggelegd. Dat is in het kader van een kilometer of 12 per uur. Om dat elke dag te doen vraagt een ijzeren discipline en voldoende tijd en motivatie. Dus doet vrijwel niemand dit. Men neemt de auto naar de sportschool, zo ironisch is de realiteit.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:28:16 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084801
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik drink geen frisdrank en gebruik zeer weinig alcohol.
Mijn koffie drink ik al jaren zwart.
Sinds de overgang is dat metabolisme gewoon helemaal veranderd.
Ok. Dan begrijp ik het. Dan wordt het inderdaad lastig. Want dat zijn de 'easy wins'
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:29:11 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084814
Ik ben overigens verbaast hoeveel mijn kinderen eten zonder ook maar enig last van dik worden te hebben. Dan vraag ik me af wat andere kinderen wel niet eten!
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:29:28 #84
236264 crew  capricia
pi_218084818
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar denk je niet dat je op zeker moment er gewoon aan gewend bent? Ik weet niet of je nu bijvoorbeeld frisdrank drinkt of suiker in je koffie doet. Maar van dat soort dingen ontstaat een insulinepiek die na enige tijd dus juist hongergevoel veroorzaakt. Dus er zijn dingen die je niet meer kunt eten waardoor je honger afneemt.
Nee. Helaas.
Ik ben niet van de frisdrank of toegevoegde suikers.
Ik eet en drink het liefst dingen waar geen ingrediënten-lijstje openstaat. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218084825
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
ChatGPT is het niet met je eens
Ja, en? Donder op met je garbage in garbage outbot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:30:37 #86
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218084826
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met een uur hardlopen verbrandt je zo'n 700 kcal, natuurlijk kan dit sterk variëren. Met een dagelijks tekort van zoiets kun je wel degelijk afvallen. Met een wekelijks tekort daarvan ook, maar dan duurt het zeven keer zo lang. Dat je het niet weer erbij moet eten is logisch, net zoals je niet de hele dag op de bank moet gaan liggen omdat je je lamlendig voelt door je nieuwe dieet.

Maw: mensen moeten gewoon kiezen welke mix voor hen het beste werkt. Je 80/20 opmerking is in zoverre correct, dat 80% van de mensen minder eten makkelijker vindt. Maar dat is iets anders dan of het werkt of niet.
Je moet ook nog andere factoren meenemen.

Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/

Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen :T
  maandag 30 juni 2025 @ 21:32:18 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084846
Volgens chatgpt kom je op jaarbasis 10kg aan wanneer je iedere dag 1 glaasje cola, vier koppen koffie met melk en suiker en een klein bakje chips eet. Wat niks bijzonder is.
The End Times are wild
pi_218084856
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook mensen met een schildklierprobleem hebben geen ontheffing van de wet van behoud van energie en vallen ook af wanneer ze minder calorieen binnenkrijgen dan ze verbranden.
Als het echt zo simpel was, zou iedereen exact hetzelfde afvallen/aankomen bij dezelfde inname van voeding en dezelfde hoeveelheid beweging. Ook zou spiermassa net zo snel opgebouwd worden bij exact dezelfde training en voeding. Maar guess what, in de praktijk is dit bij beiden niet het geval.

En zijn duizenden factoren die meespelen in dit proces en velen lijken vooral een genetisch oorsprong te hebben.

Zo ken ik een kerel die ongeveer net zo lang is als ik ben, nog minder beweegt, veel minder spiermassa heeft en slechts een paar jaar jonger is, en al z'n hele leven wel 3500kcal moet eten per dag om niet af te vallen (in vetmassa en spiermassa). Ik daarentegen kom met 3500kcal per dag behoorlijk snel aan in vetmassa. Tegelijkertijd bouw ik ook sneller spiermassa aan dan hij. Kortom, het is geen simpel 1 + 1 = 2 sommetje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cockwhale op 30-06-2025 21:38:55 ]
  maandag 30 juni 2025 @ 21:33:44 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084863
En stabiliseert dat uiteindelijk op 15 tot 20 kg te zwaar. Precies wat veel Nederlanders te zwaar zijn btw
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:33:46 #90
236264 crew  capricia
pi_218084866
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Dan begrijp ik het. Dan wordt het inderdaad lastig. Want dat zijn de 'easy wins'
Ja. Ik moet het gewoon eens met de huisarts bespreken.

Dagen dat ik krachttraining doe, wel een extra schaaltje kwark met fruit na afloop (want dan heb ik echt honger, en van eiwitten zit ik vaak langer vol).

Het is echt de hormonen. De overgang. Ik raak de kilos niet mee kwijt.

Dus ik heb echt wel oren naar die ozempic :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 21:34:21 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084875
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:33 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als het echt zo simpel was, zou iedereen exact hetzelfde afvallen/aankomen bij dezelfde inname van voeding en dezelfde hoeveelheid beweging. Ook zou spiermassa net zo snel opgebouwd worden bij exact dezelfde training en voeding. Maar guess what, in de praktijk is dit bij beiden niet het geval.

En zijn duizenden factoren die meespelen in dit proces en velen lijken vooral een genetisch oorsprong te hebben.
Het verschilt blijkbaar, maar onder aan de streep kun je niet meer aankomen dan dat je binnenkrijgt.
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:35:10 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084884
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik moet het gewoon eens met de huisarts bespreken.

Dagen dat ik krachttraining doe, wel een extra schaaltje kwark met fruit na afloop (want dan heb ik echt honger, en van eiwitten zit ik vaak langer vol).

Het is echt de hormonen. De overgang. Ik raak de kilos niet mee kwijt.

Dus ik heb echt wel oren naar die ozempic :)
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:36:10 #93
22565 asco
Los in deze tent
pi_218084896
Ik weeg 6 kilo minder dan op mijn 40e. Ben nu vijftiger. En in de tussentijd ook nog gestopt met roken. 1.95m/92kg. Top fit, nooit ziek, nul medicijnen. Als ik zo om me heen kijk voel ik me gezegend. Maar zeg wel vaak NEE in deze vreet-maatschappij.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:36:14 #94
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218084898
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet gewoon bepaalde dingen resoluuti uit je voeding schrappen. Die geen meerwaarde bieden. Zoals bijvoorbeeld frisdrank of alcohol.
Ik vind het best wel bijzonder dat jij dit zo resoluut hebt gedaan. Dat vind ik heel knap. Heb je zelf dat beeld ook? Want het lijkt of je denkt dat iedereen datzelfde kan. Ik denk dat je je eigen vermogens onderschat. Of die van anderen overschat.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:37:47 #95
236264 crew  capricia
pi_218084913
Zijn er trouwens al verhalen wat Ozempic met je spieropbouw doet?

Want ik ben wel een tijdlang serieus bezig geweest met een diëtist met eiwitrijk eten en krachttraining enzo. Maar alles wat ik toen afviel was voornamelijk spieren. En dat wil ik dus niet.

De overgang is echt niet leuk wat dat betreft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 juni 2025 @ 21:38:49 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084928
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:36 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik vind het best wel bijzonder dat jij dit zo resoluut hebt gedaan. Dat vind ik heel knap. Heb je zelf dat beeld ook? Want het lijkt of je denkt dat iedereen datzelfde kan. Ik denk dat je je eigen vermogens onderschat. Of die van anderen overschat.
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:38:52 #97
pi_218084929
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja weet ik. Maar een uur "echt" hardlopen is voor weinigen weggelegd. Dat is in het kader van een kilometer of 12 per uur. Om dat elke dag te doen vraagt een ijzeren discipline en voldoende tijd en motivatie. Dus doet vrijwel niemand dit. Men neemt de auto naar de sportschool, zo ironisch is de realiteit.
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Lees de rest van mijn post nog even door.
pi_218084942
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:29 schreef LXIV het volgende:
Ik ben overigens verbaast hoeveel mijn kinderen eten zonder ook maar enig last van dik worden te hebben. Dan vraag ik me af wat andere kinderen wel niet eten!
Het verschil zit m vaak in de beweging.
Die dikkies ploffen na school in de bank en komen er niet meer uit.
Vakman pur sang
pi_218084945
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het verschilt blijkbaar, maar onder aan de streep kun je niet meer aankomen dan dat je binnenkrijgt.
Ik ken een kerel die ongeveer net zo lang is als ik ben, minder beweegt, veel minder spiermassa heeft en slechts een paar jaar jonger is, en al z'n hele leven minstens 3500kcal moet eten per dag om niet af te vallen (in vetmassa en spiermassa). Ik daarentegen kom met 3500kcal per dag behoorlijk snel aan in vetmassa. Tegelijkertijd bouw ik ook sneller spiermassa op dan hij, dat wel. Kortom, het is geen simpel 1 + 1 = 2 sommetje.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:41:02 #100
pi_218084953
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, en? Donder op met je garbage in garbage outbot.
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:

> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."

Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:

> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."

Of droog en passief-agressief:

> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."

Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')