abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 21:21:26 #76
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084722
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat kan dus niet. Althans dan zou je er een dagtaak aan hebben, dan wel. Hier geldt zoals bij bijna alles het Parento principe cq de 80/20 regel. Maar dat uurtje fitness verbrandt nog geen Snicker die je dan wel verdient hebt. :)

Men begrijpt dat principe niet of wil het liever niet weten. Dit staat verder los van het feit dat beweging wel bewezen gezond is.
Met een uur hardlopen verbrandt je zo'n 700 kcal, natuurlijk kan dit sterk variëren. Met een dagelijks tekort van zoiets kun je wel degelijk afvallen. Met een wekelijks tekort daarvan ook, maar dan duurt het zeven keer zo lang. Dat je het niet weer erbij moet eten is logisch, net zoals je niet de hele dag op de bank moet gaan liggen omdat je je lamlendig voelt door je nieuwe dieet.

Maw: mensen moeten gewoon kiezen welke mix voor hen het beste werkt. Je 80/20 opmerking is in zoverre correct, dat 80% van de mensen minder eten makkelijker vindt. Maar dat is iets anders dan of het werkt of niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 30 juni 2025 @ 21:22:33 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084728
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En uithongeren lukt niemand op de lange termijn. En jojoën is ook niet wat je zoekt.
Het is lastig allemaal.
Je moet gewoon bepaalde dingen resoluut uit je voeding schrappen. Die geen meerwaarde bieden. Zoals bijvoorbeeld frisdrank of alcohol.
Onder aan de streep ben jij ook geen perpetuum mobilum en moet je al je energie toch eerst binnen krijgen.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:23:33 #78
236264 crew  capricia
pi_218084742
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Dan zul je dus toch minder moeten gaan eten dan je eerst deed. Wil je je gewicht behouden..
Dat is dan dagelijks honger hebben. Ik pas daarvoor. Ik eet gewoon gezond en gevarieerd.

Ik hoop ook niet dat dat het advies van de huisarts gaat worden. Want dat zou al mijn vooroordelen bevestigen.
Jammer is dat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 21:24:52 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084757
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is dan dagelijks honger hebben. Ik pas daarvoor. Ik eet gewoon gezond en gevarieerd.

Ik hoop ook niet dat dat het advies van de huisarts gaat worden. Want dat zou al mijn vooroordelen bevestigen.
Jammer is dat.
Maar denk je niet dat je op zeker moment er gewoon aan gewend bent? Ik weet niet of je nu bijvoorbeeld frisdrank drinkt of suiker in je koffie doet. Maar van dat soort dingen ontstaat een insulinepiek die na enige tijd dus juist hongergevoel veroorzaakt. Dus er zijn dingen die je niet meer kunt eten waardoor je honger afneemt.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:25:43 #80
236264 crew  capricia
pi_218084770
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet gewoon bepaalde dingen resoluut uit je voeding schrappen. Die geen meerwaarde bieden. Zoals bijvoorbeeld frisdrank of alcohol.
Onder aan de streep ben jij ook geen perpetuum mobilum en moet je al je energie toch eerst binnen krijgen.
Ik drink geen frisdrank en gebruik zeer weinig alcohol.
Mijn koffie drink ik al jaren zwart.
Sinds de overgang is dat metabolisme gewoon helemaal veranderd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218084794
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met een uur hardlopen verbrandt je zo'n 700 kcal,
Ja weet ik. Maar een uur "echt" hardlopen is voor weinigen weggelegd. Dat is in het kader van een kilometer of 12 per uur. Om dat elke dag te doen vraagt een ijzeren discipline en voldoende tijd en motivatie. Dus doet vrijwel niemand dit. Men neemt de auto naar de sportschool, zo ironisch is de realiteit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:28:16 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084801
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik drink geen frisdrank en gebruik zeer weinig alcohol.
Mijn koffie drink ik al jaren zwart.
Sinds de overgang is dat metabolisme gewoon helemaal veranderd.
Ok. Dan begrijp ik het. Dan wordt het inderdaad lastig. Want dat zijn de 'easy wins'
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:29:11 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084814
Ik ben overigens verbaast hoeveel mijn kinderen eten zonder ook maar enig last van dik worden te hebben. Dan vraag ik me af wat andere kinderen wel niet eten!
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:29:28 #84
236264 crew  capricia
pi_218084818
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar denk je niet dat je op zeker moment er gewoon aan gewend bent? Ik weet niet of je nu bijvoorbeeld frisdrank drinkt of suiker in je koffie doet. Maar van dat soort dingen ontstaat een insulinepiek die na enige tijd dus juist hongergevoel veroorzaakt. Dus er zijn dingen die je niet meer kunt eten waardoor je honger afneemt.
Nee. Helaas.
Ik ben niet van de frisdrank of toegevoegde suikers.
Ik eet en drink het liefst dingen waar geen ingrediënten-lijstje openstaat. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218084825
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
ChatGPT is het niet met je eens
Ja, en? Donder op met je garbage in garbage outbot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218084826
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met een uur hardlopen verbrandt je zo'n 700 kcal, natuurlijk kan dit sterk variëren. Met een dagelijks tekort van zoiets kun je wel degelijk afvallen. Met een wekelijks tekort daarvan ook, maar dan duurt het zeven keer zo lang. Dat je het niet weer erbij moet eten is logisch, net zoals je niet de hele dag op de bank moet gaan liggen omdat je je lamlendig voelt door je nieuwe dieet.

Maw: mensen moeten gewoon kiezen welke mix voor hen het beste werkt. Je 80/20 opmerking is in zoverre correct, dat 80% van de mensen minder eten makkelijker vindt. Maar dat is iets anders dan of het werkt of niet.
Je moet ook nog andere factoren meenemen.

Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/

Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen :T
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:32:18 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084846
Volgens chatgpt kom je op jaarbasis 10kg aan wanneer je iedere dag 1 glaasje cola, vier koppen koffie met melk en suiker en een klein bakje chips eet. Wat niks bijzonder is.
The End Times are wild
pi_218084856
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook mensen met een schildklierprobleem hebben geen ontheffing van de wet van behoud van energie en vallen ook af wanneer ze minder calorieen binnenkrijgen dan ze verbranden.
Als het echt zo simpel was, zou iedereen exact hetzelfde afvallen/aankomen bij dezelfde inname van voeding en dezelfde hoeveelheid beweging. Ook zou spiermassa net zo snel opgebouwd worden bij exact dezelfde training en voeding. Maar guess what, in de praktijk is dit bij beiden niet het geval.

En zijn duizenden factoren die meespelen in dit proces en velen lijken vooral een genetisch oorsprong te hebben.

Zo ken ik een kerel die ongeveer net zo lang is als ik ben, nog minder beweegt, veel minder spiermassa heeft en slechts een paar jaar jonger is, en al z'n hele leven wel 3500kcal moet eten per dag om niet af te vallen (in vetmassa en spiermassa). Ik daarentegen kom met 3500kcal per dag behoorlijk snel aan in vetmassa. Tegelijkertijd bouw ik ook sneller spiermassa aan dan hij. Kortom, het is geen simpel 1 + 1 = 2 sommetje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cockwhale op 30-06-2025 21:38:55 ]
  maandag 30 juni 2025 @ 21:33:44 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084863
En stabiliseert dat uiteindelijk op 15 tot 20 kg te zwaar. Precies wat veel Nederlanders te zwaar zijn btw
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:33:46 #90
236264 crew  capricia
pi_218084866
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Dan begrijp ik het. Dan wordt het inderdaad lastig. Want dat zijn de 'easy wins'
Ja. Ik moet het gewoon eens met de huisarts bespreken.

Dagen dat ik krachttraining doe, wel een extra schaaltje kwark met fruit na afloop (want dan heb ik echt honger, en van eiwitten zit ik vaak langer vol).

Het is echt de hormonen. De overgang. Ik raak de kilos niet mee kwijt.

Dus ik heb echt wel oren naar die ozempic :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 21:34:21 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084875
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:33 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als het echt zo simpel was, zou iedereen exact hetzelfde afvallen/aankomen bij dezelfde inname van voeding en dezelfde hoeveelheid beweging. Ook zou spiermassa net zo snel opgebouwd worden bij exact dezelfde training en voeding. Maar guess what, in de praktijk is dit bij beiden niet het geval.

En zijn duizenden factoren die meespelen in dit proces en velen lijken vooral een genetisch oorsprong te hebben.
Het verschilt blijkbaar, maar onder aan de streep kun je niet meer aankomen dan dat je binnenkrijgt.
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:35:10 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084884
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik moet het gewoon eens met de huisarts bespreken.

Dagen dat ik krachttraining doe, wel een extra schaaltje kwark met fruit na afloop (want dan heb ik echt honger, en van eiwitten zit ik vaak langer vol).

Het is echt de hormonen. De overgang. Ik raak de kilos niet mee kwijt.

Dus ik heb echt wel oren naar die ozempic :)
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:36:10 #93
22565 asco
Los in deze tent
pi_218084896
Ik weeg 6 kilo minder dan op mijn 40e. Ben nu vijftiger. En in de tussentijd ook nog gestopt met roken. 1.95m/92kg. Top fit, nooit ziek, nul medicijnen. Als ik zo om me heen kijk voel ik me gezegend. Maar zeg wel vaak NEE in deze vreet-maatschappij.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:36:14 #94
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218084898
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet gewoon bepaalde dingen resoluuti uit je voeding schrappen. Die geen meerwaarde bieden. Zoals bijvoorbeeld frisdrank of alcohol.
Onder aan de streep ben jij ook geen perpetuum mobilum en moet je al je energie toch eerst binnen krijgen.
Ik vind het best wel bijzonder dat jij dit zo resoluut hebt gedaan. Dat vind ik heel knap. Heb je zelf dat beeld ook? Want het lijkt of je denkt dat iedereen datzelfde kan. Ik denk dat je je eigen vermogens onderschat. Of die van anderen overschat.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:37:47 #95
236264 crew  capricia
pi_218084913
Zijn er trouwens al verhalen wat Ozempic met je spieropbouw doet?

Want ik ben wel een tijdlang serieus bezig geweest met een diëtist met eiwitrijk eten en krachttraining enzo. Maar alles wat ik toen afviel was voornamelijk spieren. En dat wil ik dus niet.


De overgang is echt niet leuk wat dat betreft.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 21:38:49 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084928
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:36 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik vind het best wel bijzonder dat jij dit zo resoluut hebt gedaan. Dat vind ik heel knap. Heb je zelf dat beeld ook? Want het lijkt of je denkt dat iedereen datzelfde kan. Ik denk dat je je eigen vermogens onderschat. Of die van anderen overschat.
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
The End Times are wild
  maandag 30 juni 2025 @ 21:38:52 #97
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084929
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja weet ik. Maar een uur "echt" hardlopen is voor weinigen weggelegd. Dat is in het kader van een kilometer of 12 per uur. Om dat elke dag te doen vraagt een ijzeren discipline en voldoende tijd en motivatie. Dus doet vrijwel niemand dit. Men neemt de auto naar de sportschool, zo ironisch is de realiteit.
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Lees de rest van mijn post nog even door.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218084942
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:29 schreef LXIV het volgende:
Ik ben overigens verbaast hoeveel mijn kinderen eten zonder ook maar enig last van dik worden te hebben. Dan vraag ik me af wat andere kinderen wel niet eten!
Het verschil zit m vaak in de beweging.
Die dikkies ploffen na school in de bank en komen er niet meer uit.
Vakman pur sang
pi_218084945
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het verschilt blijkbaar, maar onder aan de streep kun je niet meer aankomen dan dat je binnenkrijgt.
Ik ken een kerel die ongeveer net zo lang is als ik ben, minder beweegt, veel minder spiermassa heeft en slechts een paar jaar jonger is, en al z'n hele leven minstens 3500kcal moet eten per dag om niet af te vallen (in vetmassa en spiermassa). Ik daarentegen kom met 3500kcal per dag behoorlijk snel aan in vetmassa. Tegelijkertijd bouw ik ook sneller spiermassa op dan hij, dat wel. Kortom, het is geen simpel 1 + 1 = 2 sommetje.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:41:02 #100
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084953
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, en? Donder op met je garbage in garbage outbot.
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:

> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."

Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:

> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."

Of droog en passief-agressief:

> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."

Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')