Als dat zo is moet je die mensen therapie geven, geen Ozempic.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is te simpel. Als iemand 110 kilo weegt, dan is dat meestal niet simpelweg vanwege te veel eten. Dan moet je dat vanuit veel meer hoeken bekijken, waaronder ook mentaal.
Laat de artsen en diėtisten die keuze samen maken.
Uiteraard. Ik ben ook tegen de suikertaks.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Onzin. Die suikertaks op dranken is ook gewoon ingevoerd, inclusief lukraak onderscheid en onterechte classificaties. De overheid heeft er helemaal geen moeite mee om onduidelijk en inconsequent te zijn, zolang het maar meer geld oplevert. Maar nee een belastingverlaging, dat kan niet want dat is 'te lastig'.
Laat dat lekker aan de professionals over danquote:Op maandag 30 juni 2025 20:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als dat zo is moet je die mensen therapie geven, geen Ozempic.
Ja doei, jij zit mij net te vertellen dat je niet dik wordt van teveel eten. Laat jij dat dan ook lekker over aan de professionals.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Laat dat lekker aan de professionals over dan
Sporten is voor een ieder belangrijk, maar voor afvallen helpt het bar weinig.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Kortom, zorgen dat er goed wordt geļnvesteerd in het toegankelijk maken van allerlei zaken die bewezen preventief werken, zoals sport en gezonde voeding
Daar ga je het overigens uiteraard niet mee eens zijn, want dat ga je sowieso niet met iemand die iets anders zegt dan "Ja, je hebt gelijk!", maar dat is niet erg
Ja dat klopt, maar de lagere BTW op groente en fruit is dus niet gestrand op 'te lastig'. Dat is de kutsmoes vanuit de politiek.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben ook tegen de suikertaks.
Zo zie je juist dat dit averechts werkt. Chocolademelk zonder suikertaks... en ineens allemaal drankproducenten die 'een vleugje zuivel' toevoegen aan hun suikerhoudende drank zodat deze taks niet van toepassing is.
De maatschappij wordt er ook mee gestraft.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:52 schreef RotatoR het volgende:
Jammer dat dit medicijn überhaupt bestaat. Nu wordt luiheid niet meer bestraft.
Gewoon minder vreten en gaan bewegen.
Dat kan best. Ik geloof natuurlijk ook niet dat de huidige regeringspartijen het hart op de goede plaats hebben.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar de lagere BTW op groente en fruit is dus niet gestrand op 'te lastig'. Dat is de kutsmoes vanuit de politiek.
Die zijn te laat begonnen inderdaad. Zeker als ze ondertussen ook nog te veel blijven eten. Als je wel consistent sport en/of consistent gezond eet, ga je zonder ernstige medische aandoening gewoon afvallen.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Sporten is voor een ieder belangrijk, maar voor afvallen helpt het bar weinig.
Sport moet worden gestimuleerd vanwege de goede gezondheidseffecten en verlengde gezonde levensverwachting. Zo zie je vaak dikke mensen in de sportschool die denken af te kunnen vallen met sport. Slecht idee.
Dat kan, maar de focus hoort volgens diėtisten niet op sport te liggen, maar op voeding. Dat volg ik danquote:Op maandag 30 juni 2025 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die zijn te laat begonnen inderdaad. Zeker als ze ondertussen ook nog te veel blijven eten. Als je wel consistent sport en/of consistent gezond eet, ga je zonder ernstige medische aandoening gewoon afvallen.
Is dat zo? Meestal gaan viesdikke mensen ook eerder dood.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De maatschappij wordt er ook mee gestraft.
Klopt. Fun fact... ondanks de extra kwalen, kosten dikke mensen en rokers de maatschappij minder.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Is dat zo? Meestal gaan viesdikke mensen ook eerder dood.
Rokers ook, maar dat schijnt toch allemaal zo langzaam en met ellende gepaard te gaan dat het toch een hoop geld kost. Obese mensen zijn vaak van kinds af aan al dik en lopen allerlei gezondheidsproblemen op, vaak lang voordat ze de pijp uit gaan.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Is dat zo? Meestal gaan viesdikke mensen ook eerder dood.
ChatGPT is het niet met je eensquote:Op maandag 30 juni 2025 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Fun fact... ondanks de extra kwalen, kosten dikke mensen en rokers de maatschappij minder.
Het is niet zo dat Ozempic je meer kcal laat verbranden he... het enige wat het doet is je GLP-1 level verhogen waardoor je je voller voelt en minder eetlust hebt.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:57 schreef halfway het volgende:
Jonge jonge, kunnen ze gewoon doorvreten, dit valt in de categorie vapen ipv roken
Mannen wel, maar ken wel vrouwen in de overgang voor wie dit wel een uitvinding is gebleken. Die kwamen toch aardig aan door hormonale schommelingen ondanks een gezond eetpatroon. Lijkt mij dan wel een geschikte doelgroep, zeker als dat dan ouderdom diabetes kan voorkomen.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die zijn te laat begonnen inderdaad. Zeker als ze ondertussen ook nog te veel blijven eten. Als je wel consistent sport en/of consistent gezond eet, ga je zonder ernstige medische aandoening gewoon afvallen.
ChatGPT weet ook bar weinigquote:Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
ChatGPT is het niet met je eens
Het stimuleren en dus goedkoper maken van gezonde voeding is samen met het stimuleren en toegankelijk maken van sport inderdaad een erg belangrijk onderdeel van preventie, dan zijn diabetesmiddelen niet eens meer nodig voor dingen...nou ja, behalve diabetes.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat kan, maar de focus hoort volgens diėtisten niet op sport te liggen, maar op voeding. Dat volg ik dan
Ook mensen met een schildklierprobleem hebben geen ontheffing van de wet van behoud van energie en vallen ook af wanneer ze minder calorieen binnenkrijgen dan ze verbranden.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:18 schreef Solispolar het volgende:
'Afvallen is zeer moeilijk voor sommigen'.
Minder eten dan je verbrandt op een dag. De eerste die vervolgens nog aankomt moet ik nog tegenkomen.
MaAr MiJn MedIsChe ConDitiE!/111?
Sure, 1% van die groep mensen zal bijv. een schildklier probleem hebben, maar de rest is gewoon zo lui als dikke stront en prefereert wijn zuipen/frituurvet vreten boven afvallen.
Kortom: zwakke maatschappij.
En vrouwen die de pil slikken moeten daar dan weer mee oppassen: Risico op zwangerschap bij gebruik van ozempicquote:Op maandag 30 juni 2025 20:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mannen wel, maar ken wel vrouwen in de overgang voor wie dit wel een uitvinding is gebleken. Die kwamen toch aardig aan door hormonale schommelingen ondanks een gezond eetpatroon. Lijkt mij dan wel een geschikte doelgroep, zeker als dat dan ouderdom diabetes kan voorkomen.
Maar ik algemene zin lijkt het mij geen goede ontwikkeling, zeker niet als er dingen als sport en gezonde voeding onder druk staan. Begin daar eerst.
De maatschappij begint steeds meer op de Amerikaanse te lijken.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat onder aan de streep obesitas meer kost dan dit medicijn. Maar dan nog is het tekenend dat we in een maatschappij beland zijn waarbij iedere kleine moeite met een pil wordt opgelost. Altijd maar zoveel kunnen zuipen en vreten als je wil. Geen enkel oog meer voor discipline en zelfcontrole
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |