Je lichaam doet precies hetzelfde met voedselinname.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je moet ook nog andere factoren meenemen.
Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/
Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen
Ja. Snap ik.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
niks gewoons aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gewoon een verslaving voor hoop mensen
Mensen met een seksverslaving of een heroïneverslaving krijgen ook gewoon medicatie
Of zou je bij hen ook liever willen dat de gezondheidszorg zegt: gewoon minder spuiten (deze geldt voor beide verslavingen (lol) )
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
Volgens mij werd de honger naar dat soort eten minder met ozempic.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper.
Denk niet dat je dan begrijpt hoe Ozempic werktquote:Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper.
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.
Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Drink gewoon wat minderquote:
Ja. Dat is gewoon zo, technisch gezien. Ik ben niet meer vruchtbaar. Het uiterlijk van mijn lijf doet er niet meer toe.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.
De ongemakkelijke waarheid helaas.
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.
Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Volgens mij normaliseer ik het niet. Verre van zelfs. Het is alleen bijzonder hypocriet hoe de schuld volledig bij de dikke persoon wordt neergelegd en daar bij rokers, drinkers en andere groepen wel een stuk breder gekeken kan wordenquote:Op maandag 30 juni 2025 21:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
niks gewoons aan.
We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
Dit lees ik vaker de laatste tijd.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.
Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Uit onderzoek blijkt dit juist wel.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.
Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.
Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.
Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:
> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."
Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:
> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."
Of droog en passief-agressief:
> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."
Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
Ik geloof je meteen.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.
Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.
Iquote:Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.
Wat doe jij dan nog?
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..quote:Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.
Wat doe jij dan nog?
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
ChatGPTquote:Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ChatGPT is het niet met je eens
quote:Uitbannen roken leidt tot hogere zorgkosten
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting (Het gemiddeld aantal nog te verwachten levensjaren op een bepaalde leeftijd. ) toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid (in't Panhuis-Plasmans et al., 2012 (in't Panhuis-Plasmans, M., Luijben, A. H. P., Hoogenveen, R.T., Zorgkosten van ongezond gedrag. Kosten van ziekten notities 2012-2, Bilthoven (2012)) ).
https://www.vzinfo.nl/roken/kosten
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt.
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?quote:Op maandag 30 juni 2025 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
I
[..]
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
Nee. Ik moet in topconditie blijven.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Dan zou ik vooral gewoon doorgaan met wat je doet.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?
Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
Ben het daar niet mee eens.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Ja eens. In mijn studententijd was het verschil tussen 0 en 3 bier nul komma nul de volgende dag. Tegenwoordig voelt 3 bier als 10 bier in m’n studententijdquote:Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.
Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.
Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
quote:Op maandag 30 juni 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
Het interesseert mij verder niet of je het gebruikt, je kunt het niet aan iemand tegenwerpen die iets anders beweert omdat het totaal ondoorzichtig is en dus geen autoriteit heeft. Zelfs Wikipedia heeft bronnen en de wijzigingen en discussies zijn transparant en daardoor heeft het enige autoriteit.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.
Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
Je kunt het niet “niet eens” zijn met wat ik ervaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.
Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.
Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?
Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
https://www.voedingscentr(...)ier-alcoholvrij.aspxquote:Op maandag 30 juni 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
quote:Er zitten 88 kilocalorieën in 1 vaasje (340 gram) bier, alcoholvrij. Wil je weten hoe het zit met de andere voedingswaarden in 'bier, alcoholvrij'? In onze caloriechecker hieronder kom je te weten hoeveel vet, verzadigd vet, eiwit, koolhydraten, suikers en vezels erin zit.
Thanks!quote:Op maandag 30 juni 2025 22:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt'quote:Op maandag 30 juni 2025 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen.Frisse Duik
Dat klinkt al genuanceerderquote:Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Ik schoot een beetje uit mijn slof, maar het effect is helaas tamelijk onafhankelijk van je bedoeling. Het gebeurt ook hier en nu.quote:Op maandag 30 juni 2025 23:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat klinkt al genuanceerderOok wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
ik ken ze allebei niet, maar ga ze wel proberenquote:Op maandag 30 juni 2025 22:58 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt'Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |