abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 21:41:54 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084963
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je moet ook nog andere factoren meenemen.

Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/

Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen :T
Je lichaam doet precies hetzelfde met voedselinname.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:41:56 #102
236264 crew  capricia
pi_218084964
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
Ja. Snap ik. :)
Ik heb hier een fanatiek sporter in huis als man, maar die begint het ook wel te merken (50+). Al is het veel minder extreem dan bij mij. Gelukkig.

En echt serieus, volgens al die Garmin of Fitbit of whatever horloges, verbrand je zoveel, maar je lijf vindt toch dat alles omgezet moet worden in vet en niet in spieren ofzo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218084968
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 21:43:00 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218084978
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218084992
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gewoon een verslaving voor hoop mensen

Mensen met een seksverslaving of een heroïneverslaving krijgen ook gewoon medicatie

Of zou je bij hen ook liever willen dat de gezondheidszorg zegt: gewoon minder spuiten (deze geldt voor beide verslavingen (lol) )
niks gewoons aan.

We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
pi_218085020
Eigenlijk is echte democratie onmogelijk. Het gros heeft geen idee, van wat goed is, wat zaken kosten, welke invloed ze hebben op de toekomst, op de financiën van een land.

Dat moet je slimme mensen laten doen.
Het gemiddelde SBS6 volk wil alle medicijnen in het pakket, energie gratis, minimum loon op ¤50,-
Alle grote bedrijven het land uit en 200 dagen vakantie per jaar.
En de boeren moeten maar naar het buitenland.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 21:47:32 #107
65846 Bocaj
47th President.
pi_218085029
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
pi_218085055
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.

Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.

Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.

Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218085062
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
Volgens mij werd de honger naar dat soort eten minder met ozempic.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:51:20 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_218085063
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
Denk niet dat je dan begrijpt hoe Ozempic werkt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:53:15 #111
236264 crew  capricia
pi_218085077
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085098
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.

De ongemakkelijke waarheid helaas.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:56:20 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_218085109
Vreet gewoon wat minder man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:01:11 #114
420862 uitkeringsgenieter
graag op anoniem
pi_218085156
Gratis menu bij de Mac vergoeden aub
graag op anoniem
  maandag 30 juni 2025 @ 22:01:27 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_218085157
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:56 schreef Hathor het volgende:
Vreet gewoon wat minder man.
Drink gewoon wat minder
Snuif gewoon wat minder
Ruk gewoon wat minder
Gok gewoon wat minder

Oh the life of a simple man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:01:46 #116
236264 crew  capricia
pi_218085161
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.

De ongemakkelijke waarheid helaas.
Ja. Dat is gewoon zo, technisch gezien. Ik ben niet meer vruchtbaar. Het uiterlijk van mijn lijf doet er niet meer toe. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085172
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.

Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.

Ook nog relevant dat we om 1 of andere reden vezels 4kcal per gram meetellen, wat natuurlijk flauwekul is.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:03:39 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_218085174
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
niks gewoons aan.

We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
Volgens mij normaliseer ik het niet. Verre van zelfs. Het is alleen bijzonder hypocriet hoe de schuld volledig bij de dikke persoon wordt neergelegd en daar bij rokers, drinkers en andere groepen wel een stuk breder gekeken kan worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218085179
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Dit lees ik vaker de laatste tijd.
Erg vervelend lijkt me dat het zo werkt.

Er is zo’n vrouwtje uit de VS die beweer dat je die hele overgang kunt voorkomen, is zelf ook een hardbody, maar ben de naam kwijt.
Vakman pur sang
pi_218085192
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.

Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.

Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.

Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
Uit onderzoek blijkt dit juist wel.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com

28% zelfs
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218085202
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:

> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."

Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:

> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."

Of droog en passief-agressief:

> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."

Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:08:20 #122
236264 crew  capricia
pi_218085208
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.

Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.
Ik geloof je meteen.
Dat zal wel te maken hebben met vezels en verteerbaarheid enzo.

Dat 500 kcals groente meer energie kost om te verteren dan 500kcals processed food. Waarbij die burger gewoon meteen opgenomen wordt, zonder enige inspanning van je lichaam.
En los nog van alle nutriënten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 22:15:09 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085254
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
I
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
The End Times are wild
pi_218085263
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.

Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:16:23 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085264
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
The End Times are wild
pi_218085279
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218085283
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

ChatGPT is het niet met je eens
ChatGPT :')

Hoewel @Mikeytt doorgaans (fake) onzin uitbraakt, heeft hij hier wel gelijk. Die informatie is gewoon te vinden op de site van de Rijksoverheid.

quote:
Uitbannen roken leidt tot hogere zorgkosten
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting (Het gemiddeld aantal nog te verwachten levensjaren op een bepaalde leeftijd. ) toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid (in't Panhuis-Plasmans et al., 2012 (in't Panhuis-Plasmans, M., Luijben, A. H. P., Hoogenveen, R.T., Zorgkosten van ongezond gedrag. Kosten van ziekten notities 2012-2, Bilthoven (2012)) ).
https://www.vzinfo.nl/roken/kosten
  maandag 30 juni 2025 @ 22:22:06 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085310
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt. :)
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
The End Times are wild
pi_218085325
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
I
[..]
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:23:53 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085332
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Nee. Ik moet in topconditie blijven.
The End Times are wild
pi_218085344
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Vakman pur sang
pi_218085348
Ozempic is net zo goed een medicijn als paracetamol dat is voor spanningshoofdpijn. Het neemt de oorzaak niet weg
  maandag 30 juni 2025 @ 22:26:28 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085356
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Dan zou ik vooral gewoon doorgaan met wat je doet.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:27:09 #134
236264 crew  capricia
pi_218085362
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 22:28:44 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085371
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
The End Times are wild
pi_218085378
Zo duur is dat medicijn niet hoor

Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:31:14 #137
236264 crew  capricia
pi_218085390
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085403
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
Ja eens. In mijn studententijd was het verschil tussen 0 en 3 bier nul komma nul de volgende dag. Tegenwoordig voelt 3 bier als 10 bier in m’n studententijd :')
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:34:48 #139
236264 crew  capricia
pi_218085414
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
^O^
Hij drinkt inmiddels sws weinig alcohol. Misschien een fles wijn per jaar in totaal. Maar die alcoholvrije biertjes wel graag dus.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:38:06 #140
236264 crew  capricia
pi_218085433
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085462
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.

Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
Het interesseert mij verder niet of je het gebruikt, je kunt het niet aan iemand tegenwerpen die iets anders beweert omdat het totaal ondoorzichtig is en dus geen autoriteit heeft. Zelfs Wikipedia heeft bronnen en de wijzigingen en discussies zijn transparant en daardoor heeft het enige autoriteit.

Wij zien hier live gebeuren dat de gerespecteerde user @fluitbekzeenaald2.0, zeker niet de domste, ChatGP autoriteit gééft. Wij geven AI autoriteit, dat begint al met het kunstmatige intelligentie te noemen, dat heeft niks te maken met machtige AI bedrijven of zo, de autoriteit komt van ons en dat is op geen enkele wijze verdiend of onderbouwd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218085466
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
Je kunt het niet “niet eens” zijn met wat ik ervaar.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:45:16 #143
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218085499
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.



  Spellchecker maandag 30 juni 2025 @ 22:46:36 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218085512
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
https://www.voedingscentr(...)ier-alcoholvrij.aspx

quote:
Er zitten 88 kilocalorieën in 1 vaasje (340 gram) bier, alcoholvrij. Wil je weten hoe het zit met de andere voedingswaarden in 'bier, alcoholvrij'? In onze caloriechecker hieronder kom je te weten hoeveel vet, verzadigd vet, eiwit, koolhydraten, suikers en vezels erin zit.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:49:27 #145
236264 crew  capricia
pi_218085530
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen. :D Frisse Duik
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085587
Fris biertje, zonder bittere ipa smaak is two chefs brewing, Bon Chef
Vh weekend gehad.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:58:09 #147
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218085597
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen. :D Frisse Duik
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt' :P Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:03:53 #148
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218085649
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Dat klinkt al genuanceerder ;) Ook wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218085692
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat klinkt al genuanceerder ;) Ook wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
Ik schoot een beetje uit mijn slof, maar het effect is helaas tamelijk onafhankelijk van je bedoeling. Het gebeurt ook hier en nu.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker maandag 30 juni 2025 @ 23:12:56 #150
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218085720
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:58 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt' :P Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
ik ken ze allebei niet, maar ga ze wel proberen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')