abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218085279
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218085283
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

ChatGPT is het niet met je eens
ChatGPT :')

Hoewel @Mikeytt doorgaans (fake) onzin uitbraakt, heeft hij hier wel gelijk. Die informatie is gewoon te vinden op de site van de Rijksoverheid.

quote:
Uitbannen roken leidt tot hogere zorgkosten
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting (Het gemiddeld aantal nog te verwachten levensjaren op een bepaalde leeftijd. ) toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid (in't Panhuis-Plasmans et al., 2012 (in't Panhuis-Plasmans, M., Luijben, A. H. P., Hoogenveen, R.T., Zorgkosten van ongezond gedrag. Kosten van ziekten notities 2012-2, Bilthoven (2012)) ).
https://www.vzinfo.nl/roken/kosten
  maandag 30 juni 2025 @ 22:22:06 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085310
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat had ik met koffie met suiker en melk. Maar met een Belgisch biertje is dat nog niet gelukt. :)
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
The End Times are wild
pi_218085325
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
I
[..]
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:23:53 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085332
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aaah vandaar. En ze is er niet vies van?
Nee. Ik moet in topconditie blijven.
The End Times are wild
pi_218085344
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Vakman pur sang
pi_218085348
Ozempic is net zo goed een medicijn als paracetamol dat is voor spanningshoofdpijn. Het neemt de oorzaak niet weg
  maandag 30 juni 2025 @ 22:26:28 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085356
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Dan zou ik vooral gewoon doorgaan met wat je doet.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:27:09 #134
236264 crew  capricia
pi_218085362
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is een keuze. Ik zal ook nooit bepleiten dat mensen ergens mee moeten stoppen als ze er plezier van hebben. Zolang het niet te gek wordt.
Voor mij persoonlijk gold dat het plezier van bier niet opwoog tegen het plezier van fitter zijn. Ik drink enkel nog eens een alcoholvrij biertje. Maar prima als je dat doet, moet je ook zeker blijven doen als het je vreugde brengt.
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 22:28:44 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085371
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
The End Times are wild
pi_218085378
Zo duur is dat medicijn niet hoor

Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:31:14 #137
236264 crew  capricia
pi_218085390
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij kon je wel erg slecht tegen drank wel.
Een paar biertjes in het weekend of helemaal niks voor weken lang,…echt ik merk geen verschil
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085403
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
Ja eens. In mijn studententijd was het verschil tussen 0 en 3 bier nul komma nul de volgende dag. Tegenwoordig voelt 3 bier als 10 bier in m’n studententijd :')
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:34:48 #139
236264 crew  capricia
pi_218085414
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zelf houd ik van de wat meer bittere biertjes zoals Grolsch. Voor je man: als je een half jaar geen alcohol drinkt dan mis je het ontbreken van alcohol in een alcoholvrij biertje niet meer en is hij net zo lekker als een biertje met alcohol voorheen.
^O^
Hij drinkt inmiddels sws weinig alcohol. Misschien een fles wijn per jaar in totaal. Maar die alcoholvrije biertjes wel graag dus.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:38:06 #140
236264 crew  capricia
pi_218085433
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085462
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.

Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
Het interesseert mij verder niet of je het gebruikt, je kunt het niet aan iemand tegenwerpen die iets anders beweert omdat het totaal ondoorzichtig is en dus geen autoriteit heeft. Zelfs Wikipedia heeft bronnen en de wijzigingen en discussies zijn transparant en daardoor heeft het enige autoriteit.

Wij zien hier live gebeuren dat de gerespecteerde user @fluitbekzeenaald2.0, zeker niet de domste, ChatGP autoriteit gééft. Wij geven AI autoriteit, dat begint al met het kunstmatige intelligentie te noemen, dat heeft niks te maken met machtige AI bedrijven of zo, de autoriteit komt van ons en dat is op geen enkele wijze verdiend of onderbouwd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218085466
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben het daar niet mee eens.
Ik drink ook wel eens over langere tijd (zeg een paar maanden) 0 alcohol. En als je dan een keer twee biertjes of wijntjes of standaard glazen alcohol drinkt, dan kun je dat wel waarnemen de volgende ochtend. Het maakt wel verschil.

Het is niet problematisch ofzo. Maar je kunt het wel waarnemen.

Dus ik snap wel dat mensen daar geen zin in hebben. En dat is prima, lijkt me.
Je kunt het niet “niet eens” zijn met wat ik ervaar.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:45:16 #143
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218085499
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Alcoholvrij bier is het hier ook helemaal geworden. Voor mijn man dan. Na het mountainbiken.
Heb je nog tips voor alcoholvrij bier? Hij houdt voornamelijk van Warsteiner. Maar wat is nog meer lekker?

Zelf drink ik alleen alcohol als we op vakantie zijn, of bij een speciaal restaurant eten ofzo.
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.



  Spellchecker maandag 30 juni 2025 @ 22:46:36 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218085512
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
Hoeveel kcals zitten er eigenlijk in die alcoholvrije biertjes?
https://www.voedingscentr(...)ier-alcoholvrij.aspx

quote:
Er zitten 88 kilocalorieën in 1 vaasje (340 gram) bier, alcoholvrij. Wil je weten hoe het zit met de andere voedingswaarden in 'bier, alcoholvrij'? In onze caloriechecker hieronder kom je te weten hoeveel vet, verzadigd vet, eiwit, koolhydraten, suikers en vezels erin zit.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:49:27 #145
236264 crew  capricia
pi_218085530
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Warsteiner is wel de beste imo, die met dat rode etiket dan, want daar zit extra hop in. De andere smaakt mij teveel naar mout. Ook een goed en betaalbaar alcoholarm bier (0,3%) kun je gewoon bij de Lidl halen, het heet 'Frisse Duik'. Dit is een IPA-achtig bier dus ook een beetje bitter maar niet zo overdreven bitter als een echte IPA, die ik vaak niet te zuipen vind.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen. :D Frisse Duik
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085587
Fris biertje, zonder bittere ipa smaak is two chefs brewing, Bon Chef
Vh weekend gehad.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 22:58:09 #147
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218085597
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks!
Dat is wel leuk om eens te proberen. :D Frisse Duik
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt' :P Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:03:53 #148
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218085649
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Dat klinkt al genuanceerder ;) Ook wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218085692
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat klinkt al genuanceerder ;) Ook wel mee eens, het was ook niet bedoeld als ontegenzeggelijke waarheid maar meer als losse prikkel.
Ik schoot een beetje uit mijn slof, maar het effect is helaas tamelijk onafhankelijk van je bedoeling. Het gebeurt ook hier en nu.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker maandag 30 juni 2025 @ 23:12:56 #150
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218085720
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:58 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
En dan is er ook nog 'Frisse Flirt' :P Maar dat is dus een Witbier en daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van want die zijn altijd zo waterig. Maar volgens mijn vriendin is die ook prima te drinken.
ik ken ze allebei niet, maar ga ze wel proberen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')