Je lichaam doet precies hetzelfde met voedselinname.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je moet ook nog andere factoren meenemen.
Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/
Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen
Ja. Snap ik.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
niks gewoons aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gewoon een verslaving voor hoop mensen
Mensen met een seksverslaving of een heroïneverslaving krijgen ook gewoon medicatie
Of zou je bij hen ook liever willen dat de gezondheidszorg zegt: gewoon minder spuiten (deze geldt voor beide verslavingen (lol) )
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
Volgens mij werd de honger naar dat soort eten minder met ozempic.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper.
Denk niet dat je dan begrijpt hoe Ozempic werktquote:Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper.
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.
Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Drink gewoon wat minderquote:
Ja. Dat is gewoon zo, technisch gezien. Ik ben niet meer vruchtbaar. Het uiterlijk van mijn lijf doet er niet meer toe.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.
De ongemakkelijke waarheid helaas.
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.
Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Volgens mij normaliseer ik het niet. Verre van zelfs. Het is alleen bijzonder hypocriet hoe de schuld volledig bij de dikke persoon wordt neergelegd en daar bij rokers, drinkers en andere groepen wel een stuk breder gekeken kan wordenquote:Op maandag 30 juni 2025 21:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
niks gewoons aan.
We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
Dit lees ik vaker de laatste tijd.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.
Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Uit onderzoek blijkt dit juist wel.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.
Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.
Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.
Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:
> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."
Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:
> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."
Of droog en passief-agressief:
> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."
Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
Ik geloof je meteen.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.
Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.
Iquote:Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.
Wat doe jij dan nog?
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..quote:Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.
Wat doe jij dan nog?
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |