abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 21:41:54 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218084963
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je moet ook nog andere factoren meenemen.

Je lichaam is echt een wonderbaarlijke machine die gebouwd is om geen energie te verliezen.
Rekening houden met adaptieve thermogenese. Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25906426/

Van 500kcal minder eten, val je meer af dan 500kcal verbranden met hardlopen :T
Je lichaam doet precies hetzelfde met voedselinname.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:41:56 #102
236264 crew  capricia
pi_218084964
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ben blij als man dat gedoe niet te hebben. Wat dat betreft hebben die het wel gemakkelijker. En is het meer aan hen zelf te wijten.
Ja. Snap ik. :)
Ik heb hier een fanatiek sporter in huis als man, maar die begint het ook wel te merken (50+). Al is het veel minder extreem dan bij mij. Gelukkig.

En echt serieus, volgens al die Garmin of Fitbit of whatever horloges, verbrand je zoveel, maar je lijf vindt toch dat alles omgezet moet worden in vet en niet in spieren ofzo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218084968
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 21:43:00 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218084978
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, vond ik. Ik was voorheen ook niet te dik trouwens. Maar merkte wel dat het dus stiekem eerder aankwam.
Bijvoorbeeld koffie drinken zonder melk en suiker, dat is gewoon een maandje wennen en dan vind je het met melk en suiker niet eens meer lekker. Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, haal ik gewoon niet meer in huis. En alcohol ben ik mee gestopt, kostte me geen moeite. Drink 'buiten' nog wel eens een alcoholvrij biertje. Verder drink ik dus gewoon niks met calorieen.
Nee, vond het eigenlijk op deze manier niet moeilijk.
Ik denk dat dit op deze wijze voor iedereen gemakkelijker is dan 'minder' eten van zaken die je lekker vind.
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218084992
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gewoon een verslaving voor hoop mensen

Mensen met een seksverslaving of een heroïneverslaving krijgen ook gewoon medicatie

Of zou je bij hen ook liever willen dat de gezondheidszorg zegt: gewoon minder spuiten (deze geldt voor beide verslavingen (lol) )
niks gewoons aan.

We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
pi_218085020
Eigenlijk is echte democratie onmogelijk. Het gros heeft geen idee, van wat goed is, wat zaken kosten, welke invloed ze hebben op de toekomst, op de financiën van een land.

Dat moet je slimme mensen laten doen.
Het gemiddelde SBS6 volk wil alle medicijnen in het pakket, energie gratis, minimum loon op ¤50,-
Alle grote bedrijven het land uit en 200 dagen vakantie per jaar.
En de boeren moeten maar naar het buitenland.
Vakman pur sang
  maandag 30 juni 2025 @ 21:47:32 #107
65846 Bocaj
47th President.
pi_218085029
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
pi_218085055
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Als je calorieën verbrandt d.m.v. sport, dan compenseert je lichaam dat door minder te verbranden in rust. Je lichaam wil binnen een bepaalde range blijven. Dat neemt pas iets af als je echt extreem veel gaat sporten.
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.

Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.

Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.

Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218085062
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
Volgens mij werd de honger naar dat soort eten minder met ozempic.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:51:20 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_218085063
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef Bocaj het volgende:
In de ene hand Ozempic en in de andere een whopper. :')
Denk niet dat je dan begrijpt hoe Ozempic werkt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 21:53:15 #111
236264 crew  capricia
pi_218085077
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085098
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.

De ongemakkelijke waarheid helaas.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:56:20 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_218085109
Vreet gewoon wat minder man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:01:11 #114
420862 uitkeringsgenieter
graag op anoniem
pi_218085156
Gratis menu bij de Mac vergoeden aub
graag op anoniem
  maandag 30 juni 2025 @ 22:01:27 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_218085157
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:56 schreef Hathor het volgende:
Vreet gewoon wat minder man.
Drink gewoon wat minder
Snuif gewoon wat minder
Ruk gewoon wat minder
Gok gewoon wat minder

Oh the life of a simple man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:01:46 #116
236264 crew  capricia
pi_218085161
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Technisch gesproken is het vehikel afgeschreven. Het doet het nog wel maar lang niet meer zo goed als voorheen.

De ongemakkelijke waarheid helaas.
Ja. Dat is gewoon zo, technisch gezien. Ik ben niet meer vruchtbaar. Het uiterlijk van mijn lijf doet er niet meer toe. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218085172
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.

Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.

Ook nog relevant dat we om 1 of andere reden vezels 4kcal per gram meetellen, wat natuurlijk flauwekul is.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:03:39 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_218085174
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
niks gewoons aan.

We hebben geen miljoenen heroine junkies trouwens, wel een miljoen volwassenen met obesitas. En veel te veel dikke kinderen. Laten we het vooral niet normaliseren en makkelijk maken en maar roepen dat het een verslaving is.
Volgens mij normaliseer ik het niet. Verre van zelfs. Het is alleen bijzonder hypocriet hoe de schuld volledig bij de dikke persoon wordt neergelegd en daar bij rokers, drinkers en andere groepen wel een stuk breder gekeken kan worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218085179
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd van de school 'kcals in vs kcals out'. En dat werkte gewoon ook altijd goed. Mijn hele leven.

Maar in de overgang kennelijk niet meer. Zijn de wetten veranderd. Verbrand je spier in plaats van vet (ondanks veel eiwitten) en zulk soort ongein.
Dit lees ik vaker de laatste tijd.
Erg vervelend lijkt me dat het zo werkt.

Er is zo’n vrouwtje uit de VS die beweer dat je die hele overgang kunt voorkomen, is zelf ook een hardbody, maar ben de naam kwijt.
Vakman pur sang
pi_218085192
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hier dienen wij even te corrigeren want dit is ook weer een dingetje van "geloof" maar niet waar.

Er compenseert helemaal niks. Dat kan ook niet eens. Er is geen activiteit die dit regelt.

Maar als je dus het Pareto principe in de gaten houdt dan betekent dat dat je slechts 20% minder hoeft in te nemen en dat is niet zo lastig om op gewicht te blijven, En met nog ietsje minder zal je afvallen. Ja echt waar.

Het ironische is dat het lichaam bijna alles verbrandt door gewoon helemaal niks te doen. Dus op de bank liggen en 25% minder inname doet de trick.
Uit onderzoek blijkt dit juist wel.

https://www.sciencedirect(...)m_source=chatgpt.com

28% zelfs
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218085202
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hier is een gevatte, ietwat scherpe maar toch beheerste reactie die je zou kunnen gebruiken:

> "Rustig aan, vriend. Je hoeft geen AI te gebruiken, maar je hoeft ook niet te blaffen tegen een algoritme dat beleefder is dan jij."

Of wat luchtiger, met een vleugje zelfspot:

> "Geen zorgen, ik begrijp dat nuance soms moeilijk is — voor mensen én voor bots."

Of droog en passief-agressief:

> "Dank voor je constructieve bijdrage. Je sarcasme is bijna menselijk."

Wil je dat het wat vriendelijker, venijniger of humoristischer is?
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:08:20 #122
236264 crew  capricia
pi_218085208
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het aantal kcal in en uit ligt ook aan het soort voedsel. Je kan 500kcal aan broccoli eten en 500kcal aan burgers... maar van de broccoli kom je minder aan.

Uit onderzoek is gebleken dat de ontlasting van mensen die meer vezels innemen, meer kcal bevat.
Ik geloof je meteen.
Dat zal wel te maken hebben met vezels en verteerbaarheid enzo.

Dat 500 kcals groente meer energie kost om te verteren dan 500kcals processed food. Waarbij die burger gewoon meteen opgenomen wordt, zonder enige inspanning van je lichaam.
En los nog van alle nutriënten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 juni 2025 @ 22:15:09 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085254
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
I
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie zwart, geen frisdrank of snoep veel water, gezond eten, relatief veel sporten, allemaal geen probleem.
Maar ook geen alcohol, nou dan spring wel gelijk van een brug. Niet dat ik veel drink maar bij gelegenheden vind ik dat lekker.

Wat doe jij dan nog?
Ik heb een 18 jaar jongere Afrikaanse vriendin..
The End Times are wild
pi_218085263
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik erger blauw aan wat we nu voor onze ogen zien gebeuren en dat is dat een volkomen niet transparante oncontroleerbare bot als bron met autoriteit komt te gelden. Dat moeten we gewoon niet doen, daar moeten we meteen één van de twee middelvingers tegen opsteken. Vandaar.
Ja dit zeer zeker. Alleen is de ongerustheid volledig nutteloos omdat het hoe dan ook gaat gebeuren. AI gaat een parallel universum maken waar we steeds meer in meegetrokken worden.

Of er sprake is van een masterplan of dat men gewoon laat zien hoe knap het is weet ik niet zeker. Maar ik vermoed het eerste.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:16:23 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218085264
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is dan inderdaad met alle troep. Frisdrank, koeken, snoep, gebak. Gewoon niet lekker meer als het niet meer in je voedingspatroon zit.
Inderdaad. Daarom is het ook gemakkelijker als het lijkt. Je kunt er van 'afkicken', net als van tabak. En dan na drie maanden mis je het niet meer echt en na een jaar ga je het vies vinden.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')