abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 23:20:36 #151
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218085771
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik schoot een beetje uit mijn slof, maar het effect is helaas tamelijk onafhankelijk van je bedoeling. Het gebeurt ook hier en nu.
Een moment van onachtzaamheid mijnerzijds :)

Ik veronderstelde zelf ook wel dat dikke mensen meer zouden kosten. Dat blijkt inderdaad genuanceerder te liggen. Ik lees dat ze de gezondheidszorg minder zouden kosten. Wat ik nog niet meegenomen heb zien worden, is het verschil in bijvoorbeeld arbeidspotentieel door obesitasgerelateerde beperkingen. Hetgeen ook bijvoorbeeld in dit artikel wordt benoemd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218086126
Een "Sentimentenpeing". Leuke naam voor een geslaagde lobby poging.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 02:07:48 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218086154
Wat een onzin topic. Nederlanders vreten teveel, net als Amerikanen maar die lopen 10 jaar voor.

We eten als bouwvakkers terwijl iedereen op kantoor zit, het huishouden geen enkele energie meer kost.

Ik vind de porties in restaurants ook schandalig groot. Ik zat zaterdag in een restaurant en kreeg een stuk vlees van 250 gram. Thuis eten we daar met 2,5 persoon van. En dan nog salade en friet…
Het concept all you can dat is ook zo’n gezwel van deze tijd.

En serieus een zak chips is altijd ergens goedkoper dan fruit. Terwijl mijn ervaring is dat kinderen liever vers fruit willen dan snoep. En dat ze uiteindelijk de interesse krijgen in andere smaken dan zoet. Zuur is hier altijd favoriet.

Maar ff naar de biologische kas en zelf plukken kost gemiddeld ¤25,00 voor een volle doos en dat is veel te duur.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 02:12:21 #154
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218086159
500 jaar geleden aten mensen hooguit een homp brood en wat soep per dag. Maar deden zwaar fysiek werk, ze werden niet oud. Maar de balans nu met voedsel inname en fysieke arbeid is nu compleet weg.

Iedereen eet teveel.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:29:04 #155
22565 asco
Los in deze tent
pi_218086866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat een onzin topic. Nederlanders vreten teveel, net als Amerikanen maar die lopen 10 jaar voor.

We eten als bouwvakkers terwijl iedereen op kantoor zit, het huishouden geen enkele energie meer kost.

Ik vind de porties in restaurants ook schandalig groot. Ik zat zaterdag in een restaurant en kreeg een stuk vlees van 250 gram. Thuis eten we daar met 2,5 persoon van. En dan nog salade en friet…
Het concept all you can dat is ook zo’n gezwel van deze tijd.

En serieus een zak chips is altijd ergens goedkoper dan fruit. Terwijl mijn ervaring is dat kinderen liever vers fruit willen dan snoep. En dat ze uiteindelijk de interesse krijgen in andere smaken dan zoet. Zuur is hier altijd favoriet.

Maar ff naar de biologische kas en zelf plukken kost gemiddeld ¤25,00 voor een volle doos en dat is veel te duur.
Allemaal eens.

Ik werk met veel millennials en z-ers.
Je moet voor de gein eens opletten hoe vaak ze het over eten hebben. Eten in het algemeen, uiteten, nieuw eten, nieuwe/leuke restaurants, nieuwe ongezonde supermarkttrends, waar je grote porties krijgt etc etc. :')
Het lijken wel boomers, maar die hebben het dan bijna alleen maar over ziektes.
Lunch is óf McDonalds, óf de frituur óf de broodjeszaak. Zo goed als élke dag.

Neuh, dat komt echt niet meer goed, met of zonder spuit.
Ook hier staan we pas aan het begin van de ellende.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:46:46 #156
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_218087031
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Sport is bewezen een vrij nutteloos middel om af te vallen. Voeding is het allerbelangrijkste.

Sterker nog, je lichaam reguleert je energieverbranding. Als je 200kcal hebt verbrand d.m.v. sporten, verbrandt je lichaam iets minder energie in rust.
Lol. Als jij aan krachttraining doet, verbrand je juist meer in rust. Het is volledig afhankelijk van wat voor soort sport je doet. Sommige sporten verbranden meer dan de ander.
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 07:47:27 #157
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218087034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 02:12 schreef ootjekatootje het volgende:
500 jaar geleden aten mensen hooguit een homp brood en wat soep per dag. Maar deden zwaar fysiek werk, ze werden niet oud. Maar de balans nu met voedsel inname en fysieke arbeid is nu compleet weg.

Iedereen eet teveel.
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
pi_218087233
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:47 schreef maily het volgende:

[..]
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
Je kunt op straat ook de hele dag ongezond eten want om de 100 meter kun je ongezond eten kopen.
pi_218087265
Het enigste medicijn tegen obesitas kost bijna niets, gezonder eten en meer bewegen.
pi_218087353
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:47 schreef maily het volgende:

[..]
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
Ja nu je het zegt.
Vooral in steden, lopend zitten ze nog te vreten
Vakman pur sang
  dinsdag 1 juli 2025 @ 08:52:08 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218087399
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:47 schreef maily het volgende:

[..]
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
Dat is iets wat 30 jaar geleden nog als onfatsoenlijk gold.
The End Times are wild
  dinsdag 1 juli 2025 @ 09:41:34 #162
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087730
Vakantievluchten betalen op gewicht.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 09:42:44 #163
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087736
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:47 schreef maily het volgende:

[..]
Je wordt ook de hele dag geconfronteerd met eten. Iedereen loopt ook op straat te eten.
In het jaar 0 al bij de romeinen. Staand eten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 09:44:55 #164
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087748
60Kg hier. Doe maar wat vaker een hittegolf. Goed tegen vergrijzing.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218087775
Iedereen zich vol laten spuiten met een middel waar de langetermijn risico's nog niet bekend zijn, klinkt top inderdaad
  dinsdag 1 juli 2025 @ 09:52:47 #166
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087796
Dikke mensen kosten de samenleving veel. Ze nemen meer ruimte in en hebben vaker zorg nodig. Om niet te spreken over hun ecologische footprint.

Fatties afzeiken is niet zo ingewikkeld.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 10:00:30 #167
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218087844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Vakantievluchten betalen op gewicht.
Ik las laatst een post van @kwiwi

Een stoel bij de ingang van het vliegtuig. Pas je niet? Dan voor twee stoelen betalen. :+
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:01:40 #168
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087849
Roken ook aanmoedigen. We sterven gemiddeld jonger. Scheelt AOW/Pensioen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 10:01:43 #169
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218087851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 09:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In het jaar 0 al bij de romeinen. Staand eten.
Juist niet.
Liggend.

https://isgeschiedenis.nl/node/16788
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:04:25 #170
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087865
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik las laatst een post van @:kwiwi

Een stoel bij de ingang van het vliegtuig. Pas je niet? Dan voor twee stoelen betalen. :+
Kwiwi van de KoffieChat. Swiss International. Prima carrier.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:04:55 #171
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218087869
Meng gewoon Ozempic standaard door het drinkwater.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:05:46 #172
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:01 schreef maily het volgende:

[..]
Juist niet.
Liggend.

https://isgeschiedenis.nl/node/16788
Als een prefect. Ik ken het van Asterix. Staand eten is voor arbeiders naast het Colloseum.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:07:16 #173
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218087885
Obelix liggend eten. Liflafjes. Ik wil gevulde everzwijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218087887
Hoppa, nu jij vetzak! @Mikeytt

pi_218087978
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:33 schreef capricia het volgende:
Het is echt de hormonen. De overgang. Ik raak de kilos niet mee kwijt.
Heb jij je schildklier wel eens laten testen? Want juist de veranderingen in vrouwelijke hormonen veroorzaken nogal eens dat de schildklier ook minder goed gaat functioneren en ja dan is de caloriebehoefte van het lichaam ook minder. Kijk ook eens of je in meer symptomen van hypothyreoïdie herkenning hebt. Je zal de eerste niet zijn die jarenlang loopt te ploeteren met een lijf wat niet meer reageert zoals vroeger terwijl het misschien niet nodig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')