abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218088015
En een leefstijlinterventie, ook wel bekend als een Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI), is een tweejarig programma dat mensen met overgewicht of obesitas helpt om hun leefstijl te veranderen en een gezonder gewicht te bereiken. Het richt zich op voeding, beweging en gedragsverandering, en wordt vaak aangeboden door leefstijlcoaches. De GLI wordt sinds 2019 vergoed vanuit de basisverzekering, meestal bij een BMI boven de 25.

Dus voor alle dieet en sport schreeuwers. Dit zit al in de basisverzekering. Ik denk dat het heel nuttig is om voor mensen met morbide obesitas de GLI en Ozempic te combineren. Want dikke mensen leven misschien minder lang, ze veroorzaken alsnog wel een flinke belasting op de gezondheidszorg.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:21:39 #177
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218088020
Gewoon ongezond eten & drinken verbieden. Koop maar een zak Elstar voor je vreetkick, ben je er zo van genezen.
Graag op anoniem
pi_218088309
Niet enkel bij overgewicht. Gewoon bij iedereen. Het maakt het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om het laatste beetje vet te verliezen tijdens droogtrainen. We moeten echt de Amerikaanse kant op, waarbij je bijvoorbeeld ook vrij makkelijk aan allerlei peptides kan komen.

Die extreme regulatie hier....
pi_218088358
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:21 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon ongezond eten & drinken verbieden. Koop maar een zak Elstar voor je vreetkick, ben je er zo van genezen.
BMI scanner voordat je bij KFC en andere snelvreetmeuk naar binnen mag. BMI te hoog? Dan geen toegang.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:57:02 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218088389
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Sporten is voor een ieder belangrijk, maar voor afvallen helpt het bar weinig.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_218088443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:57 schreef xzaz het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
In praktijk klopt dit.
  Miss 200.000.000! dinsdag 1 juli 2025 @ 11:04:25 #182
367000 roos94
pi_218088486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 09:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
60Kg hier. Doe maar wat vaker een hittegolf. Goed tegen vergrijzing.
Ja maar jij bent 1.05 m zo kunnen we het ook he :')
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:18:35 #183
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218088692
Kunnen we godverdomme met z'n allen weer extra zorgpremie op gaan hoesten omdat bepaalde mensen geen zelfdiscipline hebben.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218088928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
Kunnen we godverdomme met z'n allen weer extra zorgpremie op gaan hoesten omdat bepaalde mensen geen zelfdiscipline hebben.
Dat is altijd al zo geweest.
Alleen nu nog wat extra.
Vakman pur sang
pi_218088939
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is altijd al zo geweest.
Alleen nu nog wat extra.
Waarom niet zoals in Amerika? waar je gewoon aan allerlei peptides kan komen?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:44:41 #186
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218088956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja maar jij bent 1.05 m zo kunnen we het ook he :')
1,76m
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:45:35 #187
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218088969
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
1,76m
70 bij 1,82 hier. Wat is het toch heerlijk om perfectie zo dicht te naderen hè?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:46:42 #188
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218088988
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
70 bij 1,82 hier. Wat is het toch heerlijk om perfectie zo dicht te naderen hè?
Fijn ja. Ik moet er niet aan denken vet mee te moeten sjouwen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:44 #189
3542 Gia
User under construction
pi_218089028
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:21 schreef maily het volgende:
Laat ze fitness eerst maar in het basispakket vergoeden.
En voedingsleer :!
Dit ja. Ik heb hartfalen en al van jongs af aan gewichtsproblemen. Fitness/fysio is voor mij heel belangrijk, zeker ook om te proberen iets aan dat overgewicht (bmi 33) te doen. De kans dat ik een dergelijk medicijn mag gebruiken bij al mijn medicijnen, acht ik niet zo groot. Ik heb nu een abonnement 'medische fitness' bij een fysiopraktijk. Kosten 40 euro in de maand. 1 uur in de week. Ik vind dat hartfalen onder de chronische aandoeningen zou moeten vallen en 2x in de week fysio vergoed zou moeten worden. Gelukkig kan ik het betalen, maar er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen.
pi_218089402
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:10 schreef Mikeytt het volgende:
Alles is tegenwoordig in een zero variant, maar waarom is er nog geen Radler 0,0 zero??

Zit echt tantoe veel suiker in..... zou wel fijn zijn voor de fans van dit bazendrankje
Begin maar met 2,5 liter water per dag.

(Nee ik probeer je niet te vergiftigen)
pi_218089481
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:21 schreef maily het volgende:
Laat ze fitness eerst maar in het basispakket vergoeden.
En voedingsleer :!
Grootste probleem is toch naar de fitness gaan ipv er voor betalen. Hele verdienmodel van Basic Fit is gebouwd op mensen die wel betalen maar nooit komen.

Kan je het wel gratis maken maar mensen gaan dan nog steeds niet.

Voedingsleer en gezond eten goedkoper maken zou al een boel helpen. 0% BTW op groente en fruit zou een mooie start zijn.

Al werkt de lobby daarin tegen door te zeuren over bewerkt groente/fruit waardoor de hele discussie vertraagd word.
pi_218089518
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
Kunnen we godverdomme met z'n allen weer extra zorgpremie op gaan hoesten omdat bepaalde mensen geen zelfdiscipline hebben.
Onderschat de lobby niet van dit medicijn. Valt veel geld te verdienen als dit in het basispakket zit.

Overigens is de geneesmiddelen branch best verziekt. Commercieel gezien kan je beter een medicijn hebben dat iemand levenslang moet gebruiken dan iets wat je 1x slikt en het probleem oplost.

Je snapt wel waar de aandeelhouders voor kiezen....
pi_218089526
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
Kunnen we godverdomme met z'n allen weer extra zorgpremie op gaan hoesten omdat bepaalde mensen geen zelfdiscipline hebben.
Dat heet sociaal bezig zijn, maar dat is een vies woord voor de mensen die slechts op winstbejag uit zijn.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:41:06 #194
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218089547
Ik had gisteren net zo een filmpje van een afvalcoach gezien die beweerde dat Ozempic heel veel bijwerkingen heeft. Want ik ben nu aan het afvallen.

Maar bij mij lukt het zo wel hoor. Ik eet 1500 calorieën per dag.


Wat zijn de nadelen van Ozempic?


Ozempic, een medicijn voorgeschreven voor diabetes type 2, kan inderdaad bijwerkingen hebben. De meest voorkomende zijn maag-darmklachten zoals misselijkheid, diarree en overgeven. Ernstigere bijwerkingen, hoewel minder vaak, kunnen pancreatitis (ontsteking van de alvleesklier), galblaasproblemen, en nierproblemen omvatten. Daarnaast is er het risico van een verstoord eetpatroon en gewichtstoename na het stoppen met het medicijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:43:35 #195
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218089560
Vergissing, sorry.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218089989
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat onder aan de streep obesitas meer kost dan dit medicijn. Maar dan nog is het tekenend dat we in een maatschappij beland zijn waarbij iedere kleine moeite met een pil wordt opgelost. Altijd maar zoveel kunnen zuipen en vreten als je wil. Geen enkel oog meer voor discipline en zelfcontrole
Het is niet eens een oplossing, men valt een prcent of 10 af en moet de medicatie (die fakking duur is) blijven slikken want zodra je ermee stopt komt die 10% er gewoon weer bij. Tenzij je weer meer bent gaan vreten, want dan ben je zwaarder als voordat je begon. De langlopende onderzoeken zijn een stuk genuanceerder nu. Het is het geld gewoon niet waard.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:39:22 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218090000
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:13 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)wicht-in-basispakket
[..]
90%! Goed nieuws en zo kunnen medische professionals bepalen of iemand in aanmerking zou moeten komen. Afvallen is zeer moeilijk voor sommigen, en dat drukt iedereen.
misschien de hamburgers en het ijs laten staan een jaartje

tomaten zijn in de aanbieding bij de Aldi
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!Fotograaf dinsdag 1 juli 2025 @ 13:43:45 #198
842 Zorro
Z
pi_218090028
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:23 schreef heywoodu het volgende:
Doe eerst maar weer even goed investeren in (breedte)sport en goede voeding. Als mensen met weinig geld nou vooral gezonde dingen als keuze hadden...
Bij breedtesport kunnen ze inderdaad prima aansluiten!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 14:01:47 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218090151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:41 schreef tesssssssss het volgende:
Ik had gisteren net zo een filmpje van een afvalcoach gezien die beweerde dat Ozempic heel veel bijwerkingen heeft. Want ik ben nu aan het afvallen.

Maar bij mij lukt het zo wel hoor. Ik eet 1500 calorieën per dag.


Wat zijn de nadelen van Ozempic?


Ozempic, een medicijn voorgeschreven voor diabetes type 2, kan inderdaad bijwerkingen hebben. De meest voorkomende zijn maag-darmklachten zoals misselijkheid, diarree en overgeven. Ernstigere bijwerkingen, hoewel minder vaak, kunnen pancreatitis (ontsteking van de alvleesklier), galblaasproblemen, en nierproblemen omvatten. Daarnaast is er het risico van een verstoord eetpatroon en gewichtstoename na het stoppen met het medicijn.
Als je aan de pil bent moet je ook oppassen voor ongewenste zwangerschap.
pi_218090175
Laat ze eerst de speeltuintjes en voetbalvelden terug brengen de wijken in. Overal zijn ze gesloopt om ruimte te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')