Half doorgesneden meloen met aluminiumfolie erover en dan fruitspiesjes erinquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:21 schreef fietsie het volgende:
Gekoelde saroma met klopklop voor een nostalgisch tintje (gezien de verjaring van @:JFlip) ging heeeeeeeeel even door mijn hoofd![]()
Mij niet mentionenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:Jflip @:fietsie @:kaatje1 @:borisz,@:Whiskers2009 @:Starflyer @:Tele6 @:golfer @:blues @:AnneX @:Z80 @:Leintjeuh @:Flipsen @:Vlindertje89 @:MadMaster @:Lonaa @:Queller
Egelquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Half doorgesneden meloen met aluminiumfolie erover en dan fruitspiesjes erin
Dit is de huidige versie, de anderen een nabrander van de vorigequote:
Invriezen? Of recept vragenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mij niet mentionen
Ik wist niet meer wat ik de vorige keer meenam maar @:AnneX postte gelukkig elders wat foto’s.
Alleen heeft de slager van de destijds best goed bevallen koude schotel dan vakantie
Gelukkig is hij niet de enige die huisgemaakte kojsjottel maakt.quote:
Invriezen kan nietquote:
Je bent niet @MadMaster dus ik moet weten of je je rijstevlaaitjes metquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Vlaai: appelkruimel, kruisbessenschuim (halven, geen helen) en als ze hebben 4 van die kleine rijstevlaaitjes
Zonder graag. Je dat naar Moushmoush meegenomen. In een grijs verleden heb ik eens een hele vieze rijstevlaai gehad (nog voordat multivlaai bestond) en dat ook nooit mee gegeten, tot die van jou.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je bent niet @:madmaster dus ik moet weten of je je rijstevlaaitjes metof zonder
slagroom wil hebben.
Of een combi. Ik bestel vooraf dus ze hebben álles.
Et tu, Kaatjequote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zonder graag. Je dat naar Moushmoush meegenomen. In een grijs verleden heb ik eens een hele vieze rijstevlaai gehad (nog voordat multivlaai bestond) en dat ook nooit mee gegeten, tot die van jou.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mij niet mentionen
Ik wist niet meer wat ik de vorige keer meenam maar @:AnneX postte gelukkig elders wat foto’s.
Alleen heeft de slager van de destijds best goed bevallen koude schotel dan vakantie
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:30 schreef golfer het volgende:
We zijn nog aan het nadenken wat wij meenemen.
Twijfel tussen zelf saté's van kippedij van de poelier te marineren of iets van de slager mee te nemen.
Hierbij leggen we vast dat we zelf gemarineerde kipdijsaté spiezen en voorgekookte maïskolven meenemenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:35 schreef Blues het volgende:
En wat van die gekookte maiskolven voor op de BBQ, lekker met boter en zout
Ik vind het zo leuk dat jullie er dit keer wel bij kunnen zijn!quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:10 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Hierbij leggen we vast dat we zelf gemarineerde kipdijsaté spiezen en voorgekookte maïskolven meenemen
DVquote:Op donderdag 3 juli 2025 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het zo leuk dat jullie er dit keer wel bij kunnen zijn!
quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voorlopig lijstje. Er is nog alle tijd om aan te vullen, haast je niet om iets vast te leggen![]()
LS & JFlip: feta, iets vegan en iets vlees
Kaatje1: dipsaus, borrelbrood, misschien salade
Borisz:
Fietsie:
Whiskers & Starflyer: drinken
Tele6:
Golfer & Blues: kipsaté en satésaus en maïskolven
AnneX & MrX: iets met tomaat, dessert
Z80:
Cat-astrophe: koude schotel, gevuld ei, vlaai op bestelling
Wat is nou echt de lekkerste echte Limburgse vlaai?quote:
Kersen rastervlaai of kersenkruimelvlaai?quote:
Als jullie het eens kunnen worden over smaken en L_S een scherp mes heeft kan er veel geregeld wordenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:26 schreef Kaatje1 het volgende:
@:cat_astrophe ‘s bakker heeft ook halve vlaaien. Bijna een vlaaien tapas (zou zoiets geregeld kunnen worden?)
Meer smaken voor dezelfde ruimte in de vriezer
Ook een idee. Ik dacht meer aan een vlaai meet. Tig vlaaien op een tafel en wij er om heen met heel veel vorkjesquote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als jullie het eens kunnen worden over smaken en L_S een scherp mes heeft kan er veel geregeld worden
Met een halve kersenkruimelvlaai en een halve riestevlaoj (zonder slagroom) maak je ons wel gelukkig.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als jullie het eens kunnen worden over smaken en L_S een scherp mes heeft kan er veel geregeld worden
Kan ookquote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook een idee. Ik dacht meer aan een vlaai meet. Tog vlaaien op een tafel en wij er om heen met heel veel vorkjes
Hoe smaakt een togvlaai?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook een idee. Ik dacht meer aan een vlaai meet. Tog vlaaien op een tafel en wij er om heen met heel veel vorkjes
Wat waren de meningen over de koude schotel van je boerderijwinkel? Goedgekeurd of afgekeurd?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zou @:yinny haar monsterbestelling van de vorige keer al op hebben?
Als ik er aan denk kan ik deze wel mee nemen. Ik heb alleen geen koude elementen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik ergens een koelbox vandaan kan halen neem ik ingrediënten voor een salade mee. Ook de dip die vorige keer zo in de smaak viel en borrelbrood
Volgens mij heb ik die wel.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Als ik er aan denk kan ik deze wel mee nemen. Ik heb alleen geen koude elementen.
En zijn er liefhebbers voor gerookte bockworst? Ik kan wel een pak meenemen. Die van de Aldi hier zijn goed te eten.
De auto rijt toch. En als Tele6 ook vervoer zoekt. Er is plek zat.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die wel.
Maar begrijp ik hieruit dat jij zo aardig bent om mij weer op te pikken? Zo fijn (vond het zo brutaal om te vragen)
quote:Op maandag 7 juli 2025 20:55 schreef z80 het volgende:
[..]
De auto rijt toch. En als Tele6 ook vervoer zoekt. Er is plek zat.
En mij is altijd geleed. Vragen staat vrij.
En geen vragen stellen waarop je het antwoord niet wil horen.
Door omstandigheden heb ik de laatste tijd heel veel moeten vragen (niet aan jou) en soms vind ik het moeilijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:55 schreef z80 het volgende:
[..]
Dan rij ik ook heel graag mee!!quote:Op maandag 7 juli 2025 20:55 schreef z80 het volgende:
[..]
Gezellig. Is het ook niet raar dat ik met been omhoog op de achterbank ga.quote:
Ik heb geen idee. Ik heb er eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik weet niet eens of we nog wel een oude deur hebben om op schragen te leggen eigenlijk. Ik zal er eens naar kijken. Ik heb in elk geval een ronde tafel zonder kleed maar die is mooi genoeg. En een rechthoek met kleed. Dat zijn 11 zitplaatsen. Ik heb 14 stoelen.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike in het magazijn liggen nog tafelkleden. Heb je interesse?
Adres DM ik jou alvast, de rest krijgt het voor de meet nog wel een keer.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:43 schreef Blues het volgende:
Wij hebben nog 2 van die insect-werende netkoepeltjes vliegenkappenvoor over borden of schalen met eten, meenemen? (Na afloop neem ik ze wel weer mee naar huis
)
En mag ik nog een keer het adres in DM @:lucky_strike had t opgeslagen in oude tel![]()
Ik vind dat wel lekker ja maar het hangt een beetje af van wat er verder voor vlees aanwezig is of we ze ook gaan eten denk ik. Maar ze kunnen goed in de vriezer dus je kunt ze altijd weer mee terugnemen in je koelbox.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:19 schreef z80 het volgende:
En zijn er liefhebbers voor gerookte bockworst? Ik kan wel een pak meenemen. Die van de Aldi hier zijn goed te eten.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 00:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gezellig. Is het ook niet raar dat ik met been omhoog op de achterbank ga.
Ja ik ookquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Vind het zo leuk om jullie allemaal weer te zien en bij sommigen voor het eerst te zien
Zo vermoeiend ook, me elke ochtend weer aan je voorstellenquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:36 schreef golfer het volgende:
Mijn gezichtsherkenning met bijbehorende namenmode is al een tijdlang uitgeschakeld, dus ontmoet ik iedereen voor het eerst.
Doet me denken aan mijn schoonzus. Wanneer zij bij haar moeder is en ze gaat even naar de wc krijgt ze iedere keer te horen “he wat gezellig dat je er bent, wil je koffie? Ik roep papa even” (schoonzus lust geen koffie en papa is al ruim 5 jaar geleden overleden)quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo vermoeiend ook, me elke ochtend weer aan je voorstellen
Ja maar dat is dementie?quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn schoonzus. Wanneer zij bij haar moeder is en ze gaat even naar de wc krijgt ze iedere keer te horen “he wat gezellig dat je er bent, wil je koffie? Ik roep papa even” (schoonzus lust geen koffie en papa is al ruim 5 jaar geleden overleden)
Ja zij is echt de weg kwijt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja maar dat is dementie?
golfer is echt een ramp met gezichten
Euh. Al mijn inspiratie gaat naar mijn eigen inbrengquote:Op zondag 13 juli 2025 17:26 schreef fietsie het volgende:
@ L_S & JFlip denken jullie ook nog even na over wat leuk is als ik dat meebreng ?
Het is mijn eerste werkweek na de vakantie maar in de week ervoor kan ik bv nog een relaxed tripje Gross Germanien doen..
Jammer!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:04 schreef Yinny het volgende:
Helaas ben ik op die dag nog op vakantie! Waarschijnlijk kan ik dan mijn eigen Limburgse vlaai halen die dag, of misschien wel een Franse croissant...
@:cat-astrophe sommige vlaaien gingen in stukjes gesneden in de vriezer en in de loop der weken was het wel op!
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:04 schreef Yinny het volgende:
Helaas ben ik op die dag nog op vakantie! Waarschijnlijk kan ik dan mijn eigen Limburgse vlaai halen die dag, of misschien wel een Franse croissant...
@:cat-astrophe sommige vlaaien gingen in stukjes gesneden in de vriezer en in de loop der weken was het wel op!
Stokbrood? Of ciabatta oid? Eventueel ook (kruiden-/knoflook/ander smaakje/geen smaakje)boter?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:36 schreef borisz het volgende:
Wat zal ik eens meenemen? Traditioneel is altijd pesto geweest.
Ben verder een beetje inspiratieloos![]()
Jammer inderdaad dat @Yinny er niet kan zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]en
![]()
@:Lucky_Strike welke vlaai kan ik voor jullie meenemen als dankjewel voor het gastmens-schap?
Twee halfjes kunnen ook.
Ik stem voor. Al heeft Kaatje ook brood en een dip. Maar stokbrood, pesto en een boter lijkt me primaquote:Op zondag 20 juli 2025 14:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stokbrood? Of ciabatta oid? Eventueel ook (kruiden-/knoflook/ander smaakje/geen smaakje)boter?
quote:Op zondag 20 juli 2025 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jammer inderdaad dat @:yinny er niet kan zijn.
Er bestaat vast nog steeds geen pruimenkruimeldus we willen graag een halve abrikozenkruimel en halve pruimenraster
![]()
Oh en wil je alsjeblieft niet meer 6 kilo koude schotel meenemen? We kregen het vorige keer bij lange na niet op voor het bedorven was
Thanks, lijkt me een goed ideequote:Op zondag 20 juli 2025 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:whiskers2009 heeft de drank op zich genomen. Maar dat lijkt me wel veel voor 1 persoon (+ introducé) om op zich te nemen. Het kan vast wel opgedeeld worden in frisdrank, bier en wijn ofzo.
Inventarisatie:quote:Op zondag 20 juli 2025 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks, lijkt me een goed idee![]()
En ook om te inventariseren wat iedereen graag wil drinken, zodat de hoeveelheid (en de verdeling) daarop afgestemd kan worden
Wat is 'frisdrank' zonder koolzuur? Vruchtensap? Of aanlenglimonade? Of Dubbelfriss o.i.d.?quote:Op maandag 21 juli 2025 11:41 schreef golfer het volgende:
Frisdrank (liefst zonder koolzuur) en misschien 1 pilsje.
Dat inderdaad allemaal.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is 'frisdrank' zonder koolzuur? Vruchtensap? Of aanlenglimonade? Of Dubbelfriss o.i.d.?
Serieuze vraag.
Ik heb natuurlijk nog geen idee hoe we e.e.a. gaan verdelen qua drinken.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:48 schreef borisz het volgende:
Ik drink van alles. Maar bij mooi weer een BBQ heeft weizen altijd wel de voorkeur. Wit mag ook.
Verder mn modknopjes gebruikt om de pesto in het bericht van LS te zetten.
Limonadesiroop, appelsap, vruchtensap...dat soort dingen zonder prik.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Frisdrank zonder prik (bijv een sapje. Welk sapje dan?): golfer
@Cat-astrophe @z80 Wat willen jullie drinken?quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga het eens proberen te turven (post wordt gewijzigd als ik daar mee bezig ben)
Bruiswater/"Spa" rood: LS
Water: Blues, AnneX, Kaatje1, Starflyer
Pils mét alcohol: Jflip, MenX, Blues
Pils (of ander 'bier') zónder alcohol: Starflyer
Droge witte wijn: Whiskers, Kaatje1, AnneX, Blues
Frisdrank zonder prik (bijv. Appelsap): golfer, Kaatje1, Starflyer
Cola light: AnneX
Weizen: borisz
*Iedereen is vermeld bij élk drankje dat hij/zij noemde
@fietsie @Tele6 Wat willen jullie drinken?quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga het eens proberen te turven (post wordt gewijzigd als ik daar mee bezig ben)
Bruiswater/"Spa" rood: LS
Water: Blues, AnneX, Kaatje1, Starflyer
Pils mét alcohol: Jflip, MenX, Blues
Pils (of ander 'bier') zónder alcohol: Starflyer
Droge witte wijn: Whiskers, Kaatje1, AnneX, Blues
Frisdrank zonder prik (bijv. Appelsap): golfer, Kaatje1, Starflyer
Cola light: AnneX
Weizen: borisz
*Iedereen is vermeld bij élk drankje dat hij/zij noemde
Geen alcohol (want BOB), geen cola en voor de rest drink ik zowat alles.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:Cat-astrophe @:Z80 Wat willen jullie drinken?
Thanks, turfpost is bijgewerktquote:Op woensdag 23 juli 2025 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen alcohol (want BOB), geen cola en voor de rest drink ik zowat alles.
Sapje, fris zonder prik is sowieso prima. Kraanwater lust ik ook
Sla niet, daar heb ik geen talent voor. Maar tomaten heb ik zeker voor je.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike hebben jullie in de moestuin sla en tomaten die ik mag gebruiken voor de salade? Dan maak ik de dressing en neem de rest van de vulling mee.
hahaha, ik had ooit op het balkon sla gekweekt. Ook geen succes neequote:Op donderdag 24 juli 2025 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sla niet, daar heb ik geen talent voor. Maar tomaten heb ik zeker voor je.
Ook alcoholvrij bier? Of dat liever niet?quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:55 schreef fietsie het volgende:
Ik ben echt heel saai; als het alcoholvrij is dan lust ik het over het algemeen. Muv Tonic
Ook voor jou: ook alcoholvrij bier, of liever niet?quote:Op donderdag 24 juli 2025 19:21 schreef z80 het volgende:
Als het alcoholvrij is vind ik het al snel best. Ik zie wel wat er is.
Alcoholvrij ivm de bob.
voor mij hoef je niet speciaal alcoholvrij bier te halen. Kan zijn dat ik een flesje mee drink. Maar aanmaaklimonade doet het voor mij ook goed. Dat gaat er hier per liter doorheen op een dag.quote:Op donderdag 24 juli 2025 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook voor jou: ook alcoholvrij bier, of liever niet?
Je naam staat nu iig bij alle andere alcoholvrije drankjes
@Starflyer lust ook wel alcoholvrij bier (en al het andere alcoholvrije, hij is ook de BOB), dus voel je niet bezwaardquote:Op donderdag 24 juli 2025 20:55 schreef z80 het volgende:
[..]
voor mij hoef je niet speciaal alcoholvrij bier te halen. Kan zijn dat ik een flesje mee drink. Maar aanmaaklimonade doet het voor mij ook goed. Dat gaat er hier per liter doorheen op een dag.
Dat is dan alvast geregeldquote:Op donderdag 24 juli 2025 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb aanmaaklimonade in huis, drink dat vooral op want anders staat die fles er over 3 jaar nog.
Levensgenietersquote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:48 schreef golfer het volgende:
Wij maken er een weekend-uitje van en hebben even verderop in Willemstad een hotel geboekt.
Nietes.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Wij zijn waarschijnlijk nog op vakantie op 9 augustus.
Bij de post kan ik alleen maar duimpje omhoog geven dus nuquote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Jullie kwamen toch eerder terug!? 😎quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:28 schreef Lonaa het volgende:
We hebben nog geen terugvlucht geboektquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jullie kwamen toch eerder terug!? 😎
#Vakantie in eigen land.
Tja…quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Ja, grote sorry jong0ns
[..]
We hebben nog geen terugvlucht geboekt
Da's toch prima, dan boek je die voor 8 augustusquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Ja, grote sorry jong0ns
[..]
Ik zie mogelijkheden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Ja, grote sorry jong0ns
[..]
Waar moet ik jullie ophalen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Ja, grote sorry jong0ns
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |