Ja joh, op de knieën en schrobben maar.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet me dit keer wel wat beter voorbereiden op een schoon en opgeruimd huis (unicum) en dat om 16.10 er ineens 25 koelboxen, tassen, jassen en god weet wat nog meer overal liggen.
Oops.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:40 schreef fietsie het volgende:
Ik moest iets warm in een pot doen, en het daar laten koelen.
De pot was het daar niet mee eens. **pats**
Dus morgen een nieuwe pot kopen en een nieuwe poging doen.
Dat had een vriendin ooit met het verwarmen van kaas voor kaasfondue. Gesmolten kaas sijpelt overal door. Nog maanden blauwe walmen wanneer de oven aangingquote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:40 schreef fietsie het volgende:
Mijn hele aanrecht liep onder, dus dat is nu volledig gesoptquote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had een vriendin ooit met het verwarmen van kaas voor kaasfondue. Gesmolten kaas sijpelt overal door. Nog maanden blauwe walmen wanneer de oven aanging
Nee toch, dat ga je toch niet doen? Nergens voor nodigquote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet me dit keer wel wat beter voorbereiden op een schoon en opgeruimd huis (unicum) en dat om 16.10 er ineens 25 koelboxen, tassen, jassen en god weet wat nog meer overal liggen.
Ai, dat is matig!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:40 schreef fietsie het volgende:
De pot was voorgespoeld met kokend water....quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ai, dat is matig!
Bij wecken of inmaken geldt over het algemeen dat je koude producten in koude glazen doet en warme producten in warme glazen. Waarom dat is, heb je nu dus uitgevonden.
Doorgaans doe je dat alleen als je het pas over lange tijd pas gaat eten, anders heeft het geen toegevoegde waarde. Ik zou het gewoon in een plastic bak doen
Het is momenteel best schoon dus extra werk is niet nodig. Opruimen voor er bezoek komt vind ik wel prettig. Alleen al zodat jullie je spullen ergens kunnen laten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee toch, dat ga je toch niet doen? Nergens voor nodig
Klinkt plausibel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
De pot was voorgespoeld met kokend water....
Ik verdenk hem er van al een beschadiging gehad te hebben
Ik zou meloen mee kunnen nemen, is dat een aanvulling?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
LS & JFlip: feta, vegan champignonspiezen en vegan tofu met couscous, pulled pork
Kaatje1: dipsaus, borrelbrood, salade
Borisz: Pesto, stokbrood/ciabatta en (kruiden)boter
Fietsie: iets met vlees en groente
Whiskers & Starflyer: drinken
Tele6:
Golfer & Blues: kipsaté, satésaus en maïskolven
AnneX & MrX: iets met tomaat, dessert
Z80: gerookte bockworst
Cat-astrophe: koude schotel, gevuld ei, vlaai op bestelling
We hebben alleen nog niets van @:tele6 gehoord
Prio’squote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, nou komt de aap uit de mouw![]()
Ik doe trouwens mijn best om de koelkast leeg te eten om voor zo veel mogelijk koelruimte te zorgen. Maar dat is relevanter voor golfer's kip dan voor de koude schotel.
Fruit is altijd lekkerquote:Op donderdag 7 augustus 2025 06:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou meloen mee kunnen nemen, is dat een aanvulling?
Heerlijk, sowieso fruit is altijd lekker bij bbqquote:Op donderdag 7 augustus 2025 06:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mjam sappigquote:Op donderdag 7 augustus 2025 06:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zeker!quote:Op donderdag 7 augustus 2025 06:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zeker dat aangezien jij ook een educated guess kan doen dat dat evt erg goed zou kunnen aansluiten op wat ik meesleep.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook helemaal prima als @:tele6 iets met tofu of een andere vleesvervanger maakt.
Voor op de barbecue?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook helemaal prima als @:tele6 iets met tofu of een andere vleesvervanger maakt.
Lijkt me prima. Tempehquote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Voor op de barbecue?
Ik heb nog nooit vleesvervanger voor op de barbecue gemaakt maar ik geloof dat B nog wel een recept voor gekruide tempeh spiezen heeft liggen
Wij doen ook alvast gekookte maiskolven op spiezen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lijkt me prima. TempehTip: niet te veel suiker in de marinade, dat bakt snel aan.
Als je twijfelt of dat lukt, kan ik voor de zekerheid ook wel een kleine portie maken van mijn tofuspiezen, dan weet jij in elk geval zeker dat je te eten hebt. Laat maar weten
Misschien snap ik het schema niet, maar staat er niet al in het schema dat je champignons en tofu en feta gaat maken?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lijkt me prima. TempehTip: niet te veel suiker in de marinade, dat bakt snel aan.
Als je twijfelt of dat lukt, kan ik voor de zekerheid ook wel een kleine portie maken van mijn tofuspiezen, dan weet jij in elk geval zeker dat je te eten hebt. Laat maar weten
Ik zie dat ik het niet goed had opgeschreven. Ik bedoelde dat jij iets met een vleesvervanger maakt in plaats van dat ik dat doe.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien snap ik het schema niet, maar staat er niet al in het schema dat je champignons en tofu en feta gaat maken?
Misschien zoiets:quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:29 schreef Tele6 het volgende:
Sowieso maak ik me geen zorgen over of er genoeg te eten gaat zijn hoor
Eergisteren gaven ze aan dat het droog zou zijn, gisteren veel regen en vandaag weer droogquote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:25 schreef fietsie het volgende:
Oow. De weermeneren beweren nu ineens dat het niet bloedverziekend heet gaat zijn zaterdag
Is "het bordenprobleem" al opgelost eigenlijk?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je geen PM van mij hebt ontvangen, geef dan even een gil.
Ik heb 4 kartonnen gevonden, de rest heeft volgens mij de benen genomenquote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is "het bordenprobleem" al opgelost eigenlijk?
En ‘wij’ hebben een overkappingquote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eergisteren gaven ze aan dat het droog zou zijn, gisteren veel regen en vandaag weer droog
Eerder gekeken en niet gevonden.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is het helaas niet. Ik snap er niets van. Maar dat leek me handiger om hier te bespreken. Het lastige is dat er ook altijd een hoop borden op gaan aan voorbereiding. En wat jullie doen maakt me niet uit maar ik verdom het echt om van een plastic of papieren bord te etenquote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serveerschalen liggen klaar. Op de papieren borden kan brood, dat lekt nietquote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik heb ook 6 fondueborden!
Misschien wil Cat die serveerschalen wel voor de koude schotel. Die ging vorige keer op borden maar ja
Zal ik gewoon mijn eigen serveergerei meenemen? Houd jij meer overzicht over wat je beschikbaar hebt voor de rest.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik heb ook 6 fondueborden!
Misschien wil Cat die serveerschalen wel voor de koude schotel. Die ging vorige keer op borden maar ja
Hoeveel heb jij er?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
De borden staan op het aanrecht, even afwassen straks
Dat zijn dan al 12 fondueborden totaal. Voor 14 personen. En @Lucky_Strike had ook nog gewone borden. Dus "het bordenprobleem" lijkt me opgelostquote:
Ja hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zal ik gewoon mijn eigen serveergerei meenemen? Houd jij meer overzicht over wat je beschikbaar hebt voor de rest.
Mag koude schotel evt wel op plastic schalen? #durftevragen
Yesquote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zijn dan al 12 fondueborden totaal. Voor 14 personen. En @:Lucky_Strike had ook nog gewone borden. Dus "het bordenprobleem" lijkt me opgelost
Ja tuurlijkquote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:55 schreef AnneX het volgende:
Vraag @:Lucky _Strike Mag eten wel vervoerd worden in st.joseph containers? En/of in bakjes van de Chinees. De vaatwasser draait.
Mijn vlaaienimperium is Limburgs dagversquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:29 schreef golfer het volgende:
@:Cat-astrophe: borisz in CUL / CULinair nieuws #3
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:20 schreef z80 het volgende:
Nog verzoekjes om iets van de DM mee te nemen?
En als het goed is hebben kaatje en tele een dm mbt vervoer.
Ben er nog nooit geweest, dus geen ideequote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:20 schreef z80 het volgende:
Nog verzoekjes om iets van de DM mee te nemen?
En als het goed is hebben kaatje en tele een dm mbt vervoer.
Dat zou tof zijn zegquote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:19 schreef sigme het volgende:
Er is een kansje dat ik ook aansluit. Mist er nog iets op de menukaart?
Adres heb ik nog wel
Doe niet zo eng.quote:
Dit had ik nog bedacht (eigenlijk voor @Tele6 ):quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:19 schreef sigme het volgende:
Adres heb ik nog wel
Maar mocht je nog vlees van eigen dieren hebben (kleine kans, I know!) dan lijkt me dat ook héérlijk om eens te proeven.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien zoiets:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/groentespies-bbq/
Of
https://www.leukerecepten.nl/recepten/halloumi-spies/
Klinkt heerlijk!
Of gepofte aardappel met een dip/vulling? Past ook goed bij de rest denk ik! Verzoekje mijnerzijds: géén zoete aardappel gebruiken aub![]()
https://www.eefkooktzo.nl/gepofte-aardappel/
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:19 schreef sigme het volgende:
Adres heb ik nog wel
Leukquote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:19 schreef sigme het volgende:
Adres heb ik nog wel
Nee, absoluut nietquote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog 2 stoelen gevonden trouwens. Dat dan weer wel.
Ik kan dat van die borden niet uitstaan mensen. Valt het op?
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kan iedereen nu zitten of is dat een minder groot probleem voor je
Dat is wel een kwestie die wat naar de achtergrond is verschoven jaquote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet![]()
Kan iedereen nu zitten of is dat een minder groot probleem voor je
Ik ben ook op t werk, je mag mij ook wel ff bellenquote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:52 schreef fietsie het volgende:
Ik ga morgen gewoon ingredienten snijdend mijn confcalls doen
Of mijquote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben ook op t werk, je mag mij ook wel ff bellen
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:32 schreef Queller het volgende:
Zal ik even langskomen om borden te brengen?
Wij hadden een week of 4 geleden hetzelfde probleem en hebben er uiteindelijk maar een stapel bij gekocht.quote:
Volgens mij is al eerder gezegd dat je van harte welkom bent, dus: doen!quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:32 schreef Queller het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:32 schreef Queller het volgende:
Essentieel!quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:58 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
Ik heb gisteren ook al wat voorbereid hoor. De satépennen uit t zakkie gehaald
Grinnik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:58 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
Ik heb gisteren ook al wat voorbereid hoor. De satépennen uit t zakkie gehaald
Kom brengen dannnnquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:32 schreef Queller het volgende:
Nee hoor. Mix van o.a. olie, sojasaus, ketjap, mirin, tabasco, gember, nog wat kruiden en veel knoflook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zit toch geen vissaus in die satemarinade @:golfer? Kaat heeft visallergie.
Ok, dat gaat me lukken. Geen tijd om dingen te bereiden, maar ik heb nog een handvol plakken lamsschouder liggen van eigen lam. Neem ik mee. Bereiding laat ik over aan de bbq’ers.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit had ik nog bedacht (eigenlijk voor @:Tele6 ):
[..]
Maar mocht je nog vlees van eigen dieren hebben (kleine kans, I know!) dan lijkt me dat ook héérlijk om eens te proeven.
Of iets met lamsvlees
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, dat gaat me lukken. Geen tijd om dingen te bereiden, maar ik heb nog een handvol plakken lamsschouder liggen van eigen lam. Neem ik mee. Bereiding laat ik over aan de bbq’ers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |