abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2025 @ 19:33:15 #1
862 Arcee
Look closer
pi_218034453

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218034490
Wel apart dat Trump zonder toestemming van het congres blind achter het land is aangehuppeld waarvan hij vindt dat het geen benul heeft van wat het doet.
pi_218034548
Een bewuste keuze te maken om mee te doen aan een kansloze missie in Afghanistan is voor mij een oorlog ingerommeld worden. Artikel 5 was al bullshit een aanslag door een terroristische organisatie, Al Qaida is geen aanval.
Vervolgens wilde Amerika achter Bin Laden aan, Afghanistan wilde hem niet uitleveren dus de oorlog. Volgens mij werd Bin Laden uiteindelijk gevonden in Pakistan.
Er kozen ook Europese landen om mee te doen met de Invasie, Nederland kwam later. Die hele oorlog was een totale flop, het land is nu terug bij af na een bodemloze put voor letterlijk 100den of 1000den miljarden te zijn geweest. Dan hebben we het nog niet over het aantal doden.
Zonder Amerika was niks van dat gebeurd. Op eenzelfde manier kunnen nitwits als Merz maar ook bijvoorbeeld een Starmer zeker nog steeds naief een oorlog ingetrokken worden. Stel Iran implodeert en Amerika zegt wij gaan daarheen want het is cruciaal om boots on the ground te hebben dan gaan er gewoon weer Europese landen daaraan mee doen dat geef ik je nu al op een schaaltje.

Zo is Amerika toch door Israel dat oorlogje met Iran ingerommeld. Ja het was een 'bewuste' beslissing door Trump. Toch ook een die hij zonder Israel niet maakt. Zoals wij nooit op het idee zouden komen Afghanistan te bevrijden of op te voeden zonder Amerika.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:48:47 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218034664
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu op commando van die president die zo fier gaat op overheidsefficintie, in heel veel landen achterlijk veel uitgeven aan militaire doeleinden. Met wat als doel? Zodat we die hebben, of gaan er straks ook allemaal nieuwe ideen bijkomen om al die troepen ergens in te gaan zetten?

Of zijn we nu gewoon de Amerikaanse wapenindustrie aan het paaien? En ook die moet blijven draaien dus is er ook in dat geval weer een vervolgstap. Ik heb het gevoel dat weinig mensen zich precies daarover druk maken, maar naar mijn idee worden 'we' klaargestoomd voor oorlog.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2025 @ 19:51:59 #5
862 Arcee
Look closer
pi_218034732
quote:
Bekijk deze YouTube-video
Rep. Al Green Introduces H.Res.537 to Impeach Trump for Bypassing Congress on War with Iran
Daar zie ik eigenlijk niks in. Zo'n impeachment-poging leidt nooit ergens toe.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:52:36 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218034741
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja. Was een geheel eigen keuze. Frankrijk, Duitsland, Itali deden niet mee bijvoorbeeld. Die stuurden pas troepen ruim na de invasie als peacekeepers.
Dat was Irak.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:54:11 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218034761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:51 schreef Arcee het volgende:

[..]
Het wordt allemaal volledig ondergesneeuwd, maar in een beetje land was een president met dit soort gedrag al meerdere keren afgetreden.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:54:51 #8
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218034775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Zo lang Trump POTUS is, is het zaak om de schade te beperken. Hopelijk heeft de VS straks weer een capabele president en dan kunnen we gewoon weer vooruit.
Zou daar geen geld op inzetten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218034806
quote:

[..]
Wel bijzonder dat iemand van Trumps eigen partij dit doet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 20:02:43 #10
426493 crew  PippenScottie
pi_218034898
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rep is Representative, niet Republican.

Al Green vertegenwoordigt namens de Democraten Harris Country, waar onder andere Houston ligt. Een grote stad, dus een democratisch bolwerk.
My friends all drive horses
  dinsdag 24 juni 2025 @ 20:03:09 #11
330914 Sherlock_Holmes
pi_218034907
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is pijnlijk ;(
pi_218035000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu op commando van die president die zo fier gaat op overheidsefficintie, in heel veel landen achterlijk veel uitgeven aan militaire doeleinden. Met wat als doel? Zodat we die hebben, of gaan er straks ook allemaal nieuwe ideen bijkomen om al die troepen ergens in te gaan zetten?

Of zijn we nu gewoon de Amerikaanse wapenindustrie aan het paaien? En ook die moet blijven draaien dus is er ook in dat geval weer een vervolgstap. Ik heb het gevoel dat weinig mensen zich precies daarover druk maken, maar naar mijn idee worden 'we' klaargestoomd voor oorlog.
Hoewel we een Europees leger moeten hebben naast de Navo, denk ik niet dat we nu al ergens een oorlog inwandelen.

Navo is er voor bedoeld om broedhaarden te deescaleren ook. En de taak van Rutte is om dat te doen. Naar mijn persoonlijke mening had Navo Gazanen en Israeliers moeten beschermen in de conflicten. Maar goed.

Europa heeft bovendien niet zoveel van doen met Israel versus Iran en de redenen van Netanyahu om een oorlog te beginnen zijn al niet legitiem bestempeld. De kansen dat Rusland ergens anders een oorlog begint buiten Oekraine (in n van de Navo landen met name) zijn ook al door links en rechts naar het rijk der fabelen gestuurd.

Waar we hier vooral voor moeten uitkijken zijn politieke partijen die niet willen besturen, maar wel brandjes willen stoken door burgerwachthooligans toe te juichen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 24-06-2025 20:16:44 ]
pi_218035025
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:00 schreef Eagles89 het volgende:
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

Trump in 2017, toen hij de deal met Iran opblies, gevolgd door de aankondiging van Iran dat ze vanaf dat moment zonder enige vorm van beperking het verrijken van uranium weer kunnen opstarten...

De redenatie van Trump was erg bijzonder. Hij dacht dat Iran met deal sneller een atoombom heeft dan zonder deal.
Alsof zonder deal er ook maar iets is dat Iran daar in kan tegenhouden.

pi_218035030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dit is pijnlijk ;(
Je bent veel te serieus.
pi_218035069
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump in 2017, toen hij de deal met Iran opblies, gevolgd door de aankondiging van Iran dat ze vanaf dat moment zonder enige vorm van beperking het verrijken van uranium weer kunnen opstarten...

De redenatie van Trump was erg bijzonder. Hij dacht dat Iran met deal sneller een atoombom heeft dan zonder deal.
Alsof zonder deal er ook maar iets is dat Iran daar in kan tegenhouden.

Trump vond het vooral heel vervelend dat de handtekening van Obama eronder stond.

Hij had 'm ook door zn eigen kunnen vervangen en het een gouden naam kunnen geven. Gemiste kans.
pi_218035106
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoewel we een Europees leger moeten hebben naast de Navo, denk ik niet dat we nu al ergens een oorlog inwandelen.

Navo is er voor bedoeld om broedhaarden te deescaleren ook. En de taak van Rutte is om dat te doen. Naar mijn persoonlijke mening had Navo Gazanen en Israeliers moeten beschermen in de conflicten. Maar goed.
Die mening mag je hebben, maar dat is niet de taak van de NAVO.

quote:
Europa heeft bovendien niet zoveel van doen met Israel versus Iran en de redenen van Netanyahu om een oorlog te beginnen zijn al niet legitiem bestempeld. De kansen dat Rusland ergens anders binnen wil wandelen buiten Oekraine (een van de Navo landen met name) zijn ook al door links en rechts naar het rijk der fabelen gestuurd.
Dat Rusland Oekrane zou binnenwandelen was destijds ook naar het Rijk der fabelen gestuurd ..

Verder heeft Europa met zo min van doen met een oorlog tussen Isral en Gaza, als een oorlog tussen Iran en Isral.

Die laatste heeft echter wel potentieel grotere gevolgen voor de Europese economie.

quote:
Waar we hier vooral voor moeten uitkijken zijn politieke partijen die niet willen besturen, maar wel brandjes willen stoken door burgerwachthooligans toe te juichen.
pi_218035115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Trump vond het vooral heel vervelend dat de handtekening van Obama eronder stond.

Met de huidige situatie als gevolg.
pi_218035160
quote:

Natuurlijk gaan die troepen ergens ingezet moeten worden als je 5% besteed. Al helemaal als men ziet dat een bevolking binnen een paar dagen warm gemaakt kan worden voor een oorlog. Je ziet het bij dit Iran gebeuren partijen als PVVD zijn echt wel te porren voor dat soort missies, het is dat we het leger niet hebben maar natuurlijk Israel vraagt dan gaan we toch! In Engeland gingen bij de Tories ook meteen stemmen op nou als we gevraagd worden moeten we misschien wel gaan. In Duitsland zegt Merz ze doen ons vuile werk, dus die zou ook wel hebben gewild enzovoort.

Daarbij zoals Rutte zich nu gedraagt, al zou Trump opeens echt zin hebben in Canada of/en Groenland dan zou Rutte gewoon lollig overal verkondigen dat het een geweldig idee is dat Canada door Amerika wordt ingelijfd en dat iedereen troepen moet sturen omdat het zo in het belang van heel de Navo is om Trump Canada en Groenland cadeau te doen wat een GENIOUS idea Donald you are truly a special president!
  dinsdag 24 juni 2025 @ 20:33:30 #19
330914 Sherlock_Holmes
pi_218035345
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bent veel te serieus.
Ja, dat ben ik. Altijd serieus over de zaken die zich afspelen in de wereld. Ken hier ZEKER niemand die nog meer serieus is :P
pi_218035545
quote:

[..]
Alweer Al Green? Lol
pi_218035578
quote:

Welnee, maak je niet druk. Het is niet dat we de wapenindustrie sponsoren om uiteindelijk met de verliezende Oekraners mee te strijden om heel Oekrane te bevrijden?
Het sterven laten we over aan de Oekraners, zolang we maar genoeg wapens sturen komt er uiteindelijk een omslagpunt. Wanneer weten we niet maar het liefst wel voordat de laatste Oekrainsche soldaten het loodje hebben gelegd.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 20:58:17 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218035627
Ik hoor de koekoeksklok afgaan.
pi_218035671
Zelensky was vandaag weer eens in de 2e kamer, waarschijnlijk om ons eraan te herinneren dat hij ook nog bestaat.
Zoals gebruikelijk waren alle partijen behalve FvD weer aanwezig om de toespraak van die oplichter weer te beluisteren. Binnenkort gaat er weer een leuk bedrag daar naar toe en wellicht wat nieuw aangekocht wapentuig. Mocht de VS zich terugtrekken dan komen die budgetten en manschappen nog goed van pas in Oekrane.
Misschien is dat wel de reden dat een ieder in Europa met Rutte voorop buigt voor Trump.
pi_218035690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welnee, maak je niet druk. Het is niet dat we de wapenindustrie sponsoren om uiteindelijk met de verliezende Oekraners mee te strijden om heel Oekrane te bevrijden?
Het sterven laten we over aan de Oekraners, zolang we maar genoeg wapens sturen komt er uiteindelijk een omslagpunt. Wanneer weten we niet maar het liefst wel voordat de laatste Oekrainsche soldaten het loodje hebben gelegd.
Leuke manier om het onderwerp te buigen, zodat je antwoordt zonder antwoord te geven.
pi_218035704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:04 schreef Chivaz het volgende:
Zelensky was vandaag weer eens in de 2e kamer, waarschijnlijk om ons eraan te herinneren dat hij ook nog bestaat.
Zoals gebruikelijk waren alle partijen behalve FvD weer aanwezig om de toespraak van die oplichter weer te beluisteren. Binnenkort gaat er weer een leuk bedrag daar naar toe en wellicht wat nieuw aangekocht wapentuig. Mocht de VS zich terugtrekken dan komen die budgetten en manschappen nog goed van pas in Oekrane.
Misschien is dat wel de reden dat een ieder in Europa met Rutte voorop buigt voor Trump.
Ik bewonder je rijkelijke fantasie.

Maar deze reactie raakt kant noch wal.
pi_218035706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:04 schreef Chivaz het volgende:
Die oplichter? Leg 's uit?
pi_218035737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Chivaz hoopt nog steeds op een cheque uit Moskou.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218035766
quote:

[..]
Dat is het BNW standpunt.

Kennelijk is de oorlog in Oekrane nep...
pi_218035786
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is het BNW standpunt.

Kennelijk is de oorlog in Oekrane nep...
Ah oke. Nouja, dat is ook voortgang. Eerder was 't nog de schuld van Oekrane en daarvoor de EU.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 21:15:07 #30
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218035787
quote:

[..]
Don't feed the trolls.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218035874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:15 schreef V. het volgende:

[..]
Don't feed the trolls.
Ik blijf er maar voor vallen :@ :'(
pi_218036258
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuke manier om het onderwerp te buigen, zodat je antwoordt zonder antwoord te geven.
Enig idee waarom het defensiebudget drastisch omhoog moet? Ik hoor onze politici toch echt roepen dat het iets te maken heeft met de Russische dreiging. Ik kan er naast zitten hoor, dan hoor ik het graag.
Er staat mij ook nog het een en ander bij dat we noodpakketjes in huis moesten hebben en dat de oorlog in Oekrane ook onze oorlog is.
Ook zeer toevallig dat ze aan het peilen zijn hoe hoog onze sneuvelbereidheid is en dat er zelfs voorzichtig word gesproken over een dienstplicht.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 22:09:44 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218036259
Hoewel ik de wijze waarop begrijp om zo een onaantastbare narcist in de porseleinkast tevreden te stellen houden, blijft het een uiterst gnante vertoning.
quote:
bron: msn
Mr. President, dear Donald, Congratulations and thank you for your decisive action in Iran, that was truly extraordinary, and something no one else dared to do. It makes us all safer,” Rutte wrote in the message. “You are flying into another big success in The Hague this evening. It was not easy but we’ve got them all signed onto 5 percent!

Donald, you have driven us to a really, really important moment for America and Europe, and the world. You will achieve something NO American president in decades could get done,” he added. “Europe is going to pay in a BIG way, as they should, and it will be your win. Safe travels and see you at His Majesty’s dinner!

The message was sent as Trump was flying over the Atlantic to meet Rutte as the host of the gathering of 32-member states. Rutte himself said that while the public airing of his text “wasn’t planned” he had “no problem with it at all.”
De volgende leijder zal wel nadenken voordat die Trump bewierrookt dat die naaktlopend geen kleren heeft en Trump het gebruikt om zichzelf in de etalage te zetten. Zeggen dat dit knap is van Rutte is wijzen naar een emmer vol met gladde alen die zich ronddraaien in (het ge)slijm.
Iets dat Rutte zeker goed kan, dat ook als dienst Nederland bewezen heeft en in die wereld, kennelijk de manier is om andermans belangen te versjacheren.

Trump gedraagt zich echt als soort van keizer boven iedereen verheven, ook de manier hoe hij onze Koning compleet tegen het protocol op de arm tikt en begroette van goed gedaan jochie, leuk dat ik hier ben.
Wat wel weer goed is te weten dat Trump bereid was om te komen want zijn bijdrage hier ter plaatse is nergens voor nodig (geweest). Benieuwd welk vertoning het morgen weer gaat worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218036292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Enig idee waarom het defensiebudget drastisch omhoog moet? Ik hoor onze politici toch echt roepen dat het iets te maken heeft met de Russische dreiging.
Net zei je nog dat het was in Oekrane te helpen in hun oorlog.

Je springt van de hak op de tak.

quote:
Ik kan er naast zitten hoor, dan hoor ik het graag.
Er staat mij ook nog het een en ander bij dat we noodpakketjes in huis moesten hebben en dat de oorlog in Oekrane ook onze oorlog is.
Ook zeer toevallig dat ze aan het peilen zijn hoe hoog onze sneuvelbereidheid is en dat er zelfs voorzichtig word gesproken over een dienstplicht.
Allemaal bladiebla.
pi_218036363
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Net zei je nog dat het was in Oekrane te helpen in hun oorlog.

Je springt van de hak op de tak.
[..]
Allemaal bladiebla.
Ah ontkenning, altijd leuk.
pi_218036374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ah ontkenning, altijd leuk.
Ja, ergens is het best vermakelijk hoe ver je gaat in het ontwijken van een antwoord.

Je schiet alle kanten op.
pi_218036405
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ergens is het best vermakelijk hoe ver je gaat in het ontwijken van een antwoord.

Je schiet alle kanten op.
Nee hoor, zelfde punt nog steeds. Je weet wel sneuvelbereidheid, onze oorlog, hogere defensie-uitgaven.
Het is echt een mysterie hoe dit alles enige connectie met elkaar kan hebben.

Ik zag overigens wel dat Zelensky deze keer wel een soort van pak had aangetrokken. Lol
pi_218036479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, zelfde punt nog steeds. Je weet wel sneuvelbereidheid, onze oorlog, hogere defensie-uitgaven.
Het is echt een mysterie hoe dit alles enige connectie met elkaar kan hebben.

Ik zag overigens wel dat Zelensky deze keer wel een soort van pak had aangetrokken. Lol
Ja, de nodige wartaal weer.

Kennelijk raak je getriggerd door Zelensky.

Houd dat vooral voor BNW zou ik zeggen.

Hier leven we in de realiteit.
pi_218036602
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de nodige wartaal weer.

Kennelijk raak je getriggerd door Zelensky.

Houd dat vooral voor BNW zou ik zeggen.

Hier leven we in de realiteit.
Lol hier leven we in de realiteit zegt hij. Hoe zit het onderhand met de fascistische overname van Trump? Is de democratie al de nek omgedraaid? Lol
  dinsdag 24 juni 2025 @ 22:57:40 #40
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218036658
Even kijken, CNN zegt dat de VS geen bunkers heeft verwoest, Iran heeft een symbolische aanval gedaan op een militair kamp, en nu is er ineens vrede...

Ik ruik vis,
  dinsdag 24 juni 2025 @ 23:14:13 #41
136 V.
pi_218036765
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol hier leven we in de realiteit zegt hij. Hoe zit het onderhand met de fascistische overname van Trump? Is de democratie al de nek omgedraaid? Lol
Een goed eind onderweg.
Als je dat niet ziet, ben je f niet al te nozel, f flink verdorven.
Of allebei, sluit ik ook niet uit.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218036897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Enig idee waarom het defensiebudget drastisch omhoog moet? Ik hoor onze politici toch echt roepen dat het iets te maken heeft met de Russische dreiging. Ik kan er naast zitten hoor, dan hoor ik het graag.
Neemt jouw sneuvelbereidheid toe als je het voor Bibi of Donald mag doen?
pi_218037015
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lseapwpak22i

Justice Dept. Leader Suggested Violating Court Orders, Whistle-Blower Says

Emil Bove III, a Trump judicial nominee, voiced his intent to disobey court orders as others stonewalled and misled judges, according to a complaint.

Trump's Pick for the Third Circuit Is Clearly Unfit

Emil Bove's tenure as acting deputy attorney general should disqualify him from serving as a federal judge.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 24-06-2025 23:54:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218037194
'COMPLETELY AND TOTALLY OBLITERATED!'

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lsescs76252n

De beloofde classified House briefing ging vandaag ook niet door.

Draadje

8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 25-06-2025 00:54:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218037266
quote:
82s.gif Op woensdag 25 juni 2025 00:05 schreef Kijkertje het volgende:
TOTALLY OBLITERATED!

[ afbeelding ]

Draadje

[ afbeelding ]
Zag een post voorbijkomen van een Iraans hackersteam dat controversilere beelden van Epstein en Trump wilde opsporen en vrijgeven.

Vraag me wel af of er meer beelden zijn dan er nu zijn. Anders waren ze ook al lang gevonden. Maar goed. Laten we eens afwachten.
pi_218037405
quote:
RFK Jr. wants a wearable on your wrist

Health Secretary Robert F. Kennedy Jr. wants all Americans wearing a wearable within the next four years, he told House members Tuesday.

Kennedy promised “one of the biggest advertising campaigns in HHS history” to reach that goal during a hearing of the House Energy and Commerce Health Subcommittee.

Wearable devices can include smartwatches and fitness trackers — like Apple Watches and Oura rings — and medical devices that monitor health metrics like heart rate, blood pressure and glucose levels.

Kennedy said the devices are key to his Make America Healthy Again agenda, which is largely focused on combating the rise of chronic disease.

“It’s a way people can take control of their own health. They can take responsibility,” he said. “They can see, as you know, what food is doing to their glucose levels, their heart rates and a number of other metrics as they eat it, and they can begin to make good judgments about their diet, about their physical activity, about the way that they live their lives.”

Kennedy said he has friends who’ve “changed their lives” from wearing glucose monitors — losing weight and freeing themselves from diabetes. The continuous glucose monitors can be costly, from $100 to $300 a month, but Kennedy said the agency is “exploring ways of making sure that those costs can be paid for.” He noted that Ozempic — the blockbuster weight-loss drug that can treat diabetes and obesity — costs more than $1,000 a month.

“If you can achieve the same thing with an $80 wearable, it’s a lot better for the American people,” he said.

Even so: The wearable devices have raised ethics concerns, particularly over how the technology tracks and monitors personal health data. This data is often stored in the cloud and could be sold to companies, advertisers or researchers without an individual’s knowledge or consent, according to the Brown University Center for Digital Health. The health information the devices can store is also associated with a high risk of data breaches and identity theft.

And doctors and health experts have mixed views on the potential health benefits of using wearable technology. While some see benefits in monitoring health and empowering patients to take control of their health, some practitioners are concerned about the devices fueling medical anxiety, self-diagnosis and self-medication.
https://www.politico.com/(...)-your-wrist-00419190

Mooi wel, van de man die genoeg conspiracies over 5G en wat dan ook had is dit opeens geen probleem. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218037417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 00:46 schreef OMG het volgende:

[..]

Mooi wel, van de man die genoeg conspiracies over 5G en wat dan ook had is dit opeens geen probleem. :').
Misschien moeten ze eens beginnen met fatsoenlijke gezondheidszorg voor iedereen.
pi_218037438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 00:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien moeten ze eens beginnen met fatsoenlijke gezondheidszorg voor iedereen.
Kom op, socialist commie, gewoon het Donakd Trump Gold Platinum Deluxe plan voor je wearable nemen voor 9000 bitcoin per maand zodat ze voor nog meer hun insuline mogen halen. Anders ga je er maar aan kapot. Of ICE/DHS haalt je op om maar in de soylent te mikken. Of zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218037455
quote:
82s.gif Op woensdag 25 juni 2025 00:05 schreef Kijkertje het volgende:
'COMPLETELY AND TOTALLY OBLITERATED!'

[ afbeelding ]

Draadje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

8)7

Zegt die domme doos nu dat het pentagon top secret fake berichten opstelt?
pi_218037488
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik bewonder je rijkelijke fantasie.

Maar deze reactie raakt kant noch wal.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat die reactie niet al weggehaald is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218037555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 00:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Zegt die domme doos nu dat het pentagon top secret fake berichten opstelt?
Dat is de Deep State! :{w
pi_218037580
Het is toch ook te gek voor woorden dat dit soort anonimiteit van ICE-agenten toegestaan is? Want dat is veiliger voor ze terwijl ze juist pretenderen dat ze de veiligheid aan het verbeteren zijn voor de bevolking met dit soort acties.

‘Who are these people?’ Masked immigration agents challenge local police, sow fear in L.A.

Er komen regelmatig van dit soort filmpjes langs:

https://bsky.app/profile/cwebbonline.com/post/3lscpwc5d6c2f

Jen Psaki had er een paar dagen geleden ook een item over:

quote:
Bad actors mimic masked ICE agents; Community outraged over snatchings by unidentified agents

Jen Psaki looks at the problems of federal immigration agents hiding their identities with masks and refusing to identify themselves as they conduct raids and carry people away in unmarked cars. NBC News correspondent David Noriega reports live from a protest in Pasadena, California where locals are upset that friends and neighbors are being disappeared without notification or information.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 25-06-2025 02:23:41 ]
pi_218037724
Ze doen het weer! :'(

pi_218037737
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juni 2025 02:10 schreef Kijkertje het volgende:
Het is toch ook te gek voor woorden dat dit soort anonimiteit van ICE-agenten toegestaan is? Want dat is veiliger voor ze terwijl ze juist pretenderen dat ze de veiligheid aan het verbeteren zijn voor de bevolking met dit soort acties.

‘Who are these people?’ Masked immigration agents challenge local police, sow fear in L.A.

[ afbeelding ]

Er komen regelmatig van dit soort filmpjes langs:

https://bsky.app/profile/cwebbonline.com/post/3lscpwc5d6c2f

[ afbeelding ]

Jen Psaki had er een paar dagen geleden ook een item over:

[..]

Tuurlijk is dat veiliger voor ze en je ziet aan het gedrag van die Karen in die video van jou wel waarom dat nodig is. Wat die linkse rebellen willen, is alle ordehandhavers identificeren en doxen en mogelijk zelfs kwaad doen. Groot gelijk dat ze anoniem rondlopen en het lijkt me ook logisch dat ze geen naam hoeven te noemen.

Fijn dat er mensen zijn die daar nu de orde handhaven. Zou in Nederland ook het straatbeeld moeten worden. _O_
Mja
pi_218037744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is hier geen BNW h.
pi_218037766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 05:51 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat veiliger voor ze en je ziet aan het gedrag van die Karen in die video van jou wel waarom dat nodig is. Wat die linkse rebellen willen, is alle ordehandhavers identificeren en doxen en mogelijk zelfs kwaad doen. Groot gelijk dat ze anoniem rondlopen en het lijkt me ook logisch dat ze geen naam hoeven te noemen.

Fijn dat er mensen zijn die daar nu de orde handhaven. Zou in Nederland ook het straatbeeld moeten worden. _O_
Dan identificeren ze zich toch met een nummer of zo? Zo moeilijk is het niet.
pi_218037799
  woensdag 25 juni 2025 @ 07:35:42 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218037947
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Politiek is moeilijk. Maar tussen iemand die vurig menselijkheid verdedigd of iemand die vurig het kapitaal verdedigd zit imho een groot verschil.
Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218037952
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 23:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Neemt jouw sneuvelbereidheid toe als je het voor Bibi of Donald mag doen?
Voor die zwakke Europese leiders die zich nu van belastinggeld in Den Haag aan hoeren zitten te verkneukelen in elk geval niet.

Ik zou inmiddels voor niemand meer vechten in deze wereld, laat ze het maar lekker uitzoeken. Zag toevallig net een artikel dat in de jaren 70 al besloten was dat er goedkoop olie naar t Westen geimporteerd mocht worden op voorwaarde van de massale ontvangst van Islamitische mensen met hun waarden en normen die een grote toevoeging zouden zijn voor Europa. Maar het meest schandalige was, dat de overheden de media moesten controleren om er een heel positief nieuwsverhaal van te maken. En die uitwas zien we ook nog iedere dag in de media. Waar zelfs misdadigers van bepaalde afkomst de hand nog boven t hoofd wordt gehouden als dat zo uitkomt.
Ik vond het schrikbarend om te lezen in elk geval, in de jaren 70 dus al nota bene. Dat er dus vanuit overheidsniveau actief een programma was opgezet de multiculture samenleving zeer positief te berichten en te ondersteunen. Dat zou je in mijn ogen zelfs landsverraad mogen noemen.
pi_218037960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Voor die zwakke Europese leiders die zich nu van belastinggeld in Den Haag aan hoeren zitten te verkneukelen in elk geval niet.

Ik zou inmiddels voor niemand meer vechten in deze wereld, laat ze het maar lekker uitzoeken. Zag toevallig net een artikel dat in de jaren 70 al besloten was dat er goedkoop olie naar t Westen geimporteerd mocht worden op voorwaarde van de massale ontvangst van Islamitische mensen met hun waarden en normen die een grote toevoeging zouden zijn voor Europa. Maar het meest schandalige was, dat de overheden de media moesten controleren om er een heel positief nieuwsverhaal van te maken. En die uitwas zien we ook nog iedere dag in de media. Waar zelfs misdadigers van bepaalde afkomst de hand nog boven t hoofd wordt gehouden als dat zo uitkomt.
Ik vond het schrikbarend om te lezen in elk geval, in de jaren 70 dus al nota bene.
Bron?
  woensdag 25 juni 2025 @ 07:39:36 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_218037966
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2025 05:30 schreef Kijkertje het volgende:
Ze doen het weer! :'(

[ afbeelding ]
Want ‘the public’ weet natuurlijk meer dan veiligheidsdiensten van de staat. :Y
  woensdag 25 juni 2025 @ 07:41:51 #63
66444 Lord_Vetinari
pi_218037973
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bron?
pi_218038200
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]

Ik vond het schrikbarend om te lezen in elk geval, in de jaren 70 dus al nota bene. Dat er dus vanuit overheidsniveau actief een programma was opgezet de multiculture samenleving zeer positief te berichten en te ondersteunen. Dat zou je in mijn ogen zelfs landsverraad mogen noemen.
Geen bron gelul over van alles en nog wat wat weinig met Amerikaanse politiek te maken heeft.
pi_218038246
Zoals de ad een treffende titel over het ontvangst van Trump had maar helaas het verandert heeft het was.

Operatie paai Donald is begonnen . :D

Veranderd naar

De lach van Trump, de handkus voor Amalia, plek van Zelensky: dit was het paleisdiner
pi_218038342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 08:39 schreef Basp1 het volgende:
Zoals de ad een treffende titel over het ontvangst van Trump had maar helaas het verandert heeft het was.

Operatie paai Donald is begonnen . :D

Veranderd naar

De lach van Trump, de handkus voor Amalia, plek van Zelensky: dit was het paleisdiner

Ik wist niet dat Donald een abonnement op het AD heeft.
  woensdag 25 juni 2025 @ 09:52:04 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_218038625
Kaboing!

pi_218038820
Werd er vandaag weer even aan herinnert dat Rusland sterk leunt op drones geleverd door het Iraanse regime en dit regime eigenlijk in de oorlog de enige supply-line nog is voor nieuw in te zetten spul voor Rusland, waar de andere ex-partners al zijn weggelopen.

Die afhankelijkheid van inkomsten maakt dat Putin een hele sterke troef zou kunnen hebben in tot hoever het mag escaleren en het kunnen uitgaan als een nachtkaars. Waar natuurlijk geen garanties aan te verbinden zijn, want Iran kan ook eigen beslissingen maken

Maar als het niet escaleert zitten Netanyahu en Trump er mogelijk nog minder in dan als het wel zou escaleren. De oorlog kwam ook wel lekker uit als persoonlijke escape route voor problemen in eigen land. En daar gaat weer de focus op komen, met de kaarten die anders geschud zijn.
  woensdag 25 juni 2025 @ 10:28:11 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218038838
Die afhankelijkheid lijkt er idd nog steeds te zijn ook al is veel van die productie naar Rusland verschoven.

bron
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218038885
quote:
18s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kaboing!

[ afbeelding ]
Het account van Liam Nissan is altijd geweldig, imho. _O- _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218039219
quote:
18s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kaboing!

[ afbeelding ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_218039261
quote:
quote:
Amerikaanse inlichtingendiensten concluderen in een voorlopig rapport dat de Iraanse nucleaire faciliteiten niet vernietigd zijn bij de Amerikaanse bombardementen.

De voorlopige onderzoeksresultaten zijn afkomstig van de Defense Intelligence Agency (DIA), de inlichtingentak van het ministerie van Defensie

( )

Ook defensieminister Pete Hegseth noemde de aanval zondag een overweldigend succes. "We hebben het Iraanse nucleaire programma verwoest", zei hij.
Hegseth dus weer ondermijnd door zijn eigen ministerie.
Goed gewerkt weer @Hegseth @Trump @Leavitt _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_218039311
twitter

Mensen stemmen voor de socialist als ze het socialisme kunnen veroorloven.
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:37:27 #74
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218039352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Alsof de meltdown van Eyal nog niet genoeg was, ga jij ook nog beginnen. Dit is nu al een prachtige dag.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218039357
Dat Zohran Cuomo heeft verslagen is zeer goed nieuws inderdaad.

Zohran Mamdani offered New Yorkers a political revolution – and won

quote:
This was no ordinary primary. Andrew Cuomo, a former governor whose political fall from grace seemed irreparable only a few years ago, had positioned himself as the overwhelming favorite. Backed by millions from corporate interests, super PACs, and billionaire donors such as Michael Bloomberg and Bill Ackman, Cuomo relied heavily on institutional inertia and top-down endorsements. Yet Tuesday night, it became clear that this alone couldn’t carry him across the finish line.

The difference in campaign styles was stark and instructive. Mamdani’s campaign was fundamentally grassroots, driven by committed volunteers, including young activists from the Democratic Socialists of America (DSA). It was also modern and intelligent, recognizing that an ever-growing share of the electorate forms its opinions through social media and finding innovative ways to communicate policy proposals. Remarkably, almost one quarter of the early vote in this primary came from first-time voters in New York elections.

Yet the results make clear that his voting base wasn’t limited to young, college-educated voters most engaged by his campaign. Notably, Mamdani succeeded in neighborhoods like Bay Ridge, Bensonhurst, Dyker Heights, Sunset Park, and Brighton Beach — all areas that swung rightward in the 2024 presidential election.

This was a reward for his consistent efforts to reach out to young, working-class voters who felt alienated by the Democratic party; Mamdani’s first viral video of this campaign came in November, when he interviewed New Yorkers who had voted for Trump about their cost-of-living frustrations. In the face of a skeptical public, Mamdani was even able to communicate democratic socialism as a universal politics rather than a niche identity or a dangerous ideology.
Goede blueprint voor andere progressieve democraten. Er valt dus te winnen van het grote geld.
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:39:48 #76
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218039366
Het is eigenlijk een heel simpele rekensom: MAGA is woest omdat Cuomo niet heeft gewonnen, dus Zohran is de juiste kandidaat.
pi_218039411
HAHAHAHAHA

pi_218039437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 00:46 schreef OMG het volgende:

[..]

Follow-the-money ook. RFK jr zal vast een hoop aandeeltjes hebben van toko's die deze wearables maken of vrienden in zijn netwerk die dit hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218039481
Ik had natuurlijk kunnen weten dat de radicale marxist hier in goede smaak zou vallen.
Toegegeven NYC heeft ook een verschrikkelijke keuze, het is kiezen tussen de covidfascist en de marxist.
Ik hoop dat er voor de normale burger nog een alternatief is op rechts want anders zie ik het somber in voor de stad.
pi_218039486
quote:
[ x ]

Cuomo verzoop in de schandalen.
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:52:01 #81
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218039499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:50 schreef Chivaz het volgende:
Ik had natuurlijk kunnen weten dat de radicale marxist hier in goede smaak zou vallen.
Toegegeven NYC heeft ook een verschrikkelijke keuze, het is kiezen tussen de covidfascist en de marxist.
Ik hoop dat er voor de normale burger nog een alternatief is op rechts want anders zie ik het somber in voor de stad.
Wanneer kan ik de eerste boze berichten omtrent zijn moslimschap verwachten? :9
pi_218039578
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
HAHAHAHAHA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk ook wel tragisch dat het ook allemaal weer de schuld is van links dat medici zogenaamd banggemaakt zouden zijn voor vervolging, terwijl dat gewoon letterlijk is wat je op veel plaatsen ziet. Zelfs toen Roe v. Wade nog niet teruggedraaid was had Texas al zo'n NSB-wet om middels civiele procedures 'medeplichtigen aan abortus' aan te klagen.
pi_218039617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Geen idee, discriminatie en racisme laat ik over aan de links progressieven. Die stellen immers nooit teleur.
pi_218039676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:50 schreef Chivaz het volgende:
Is er momenteel uberhaupt nog gematigd rechts, of is dat hoe er naar Trump/MAGA gekeken wordt?
pi_218039722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Is er momenteel uberhaupt nog gematigd rechts, of is dat hoe er naar Trump/MAGA gekeken wordt?
Alles links van Trump is voor velen direct socialist/communist/Marxist.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218039795
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
MAGA is gematigd rechts, geen idee waar je Curtis Sliwa moet plaatsen maar het feit dat hij ieder geval niet gelooft in staatswinkels zoals Mamdami maakt hem al bij voorbaat de superieure kandidaat.

https://www.sliwafornyc.com/
pi_218039814
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
MAGA is gematigd rechts, geen idee waar je Curtis Sliwa moet plaatsen maar het feit dat hij ieder geval niet gelooft in staatswinkels zoals Mamdami maakt hem al bij voorbaat de superieure kandidaat.

https://www.sliwafornyc.com/
Ik heb moeite met MAGA/Trump zien als gematigd rechts, ze gaan naar mijn mening wel een heel stuk verder qua beleid
  woensdag 25 juni 2025 @ 12:18:56 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218039831
quote:
[ x ]

They've messed with the Zohran.
  woensdag 25 juni 2025 @ 12:23:12 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218039869
quote:
MAGA is gematigd rechts
En Koekjesmonster is gematigd koekjesliefhebber.
pi_218039923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb moeite met MAGA/Trump zien als gematigd rechts, ze gaan naar mijn mening wel een heel stuk verder qua beleid
Het valt echt reuze mee, er zijn talloze republikeinen die sociaal en fiscaal aan de rechterkant zitten van MAGA.
  woensdag 25 juni 2025 @ 12:36:50 #91
330914 Sherlock_Holmes
pi_218040035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wel in elk geval de perfecte stad om in te zitten :P
pi_218040118
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel in elk geval de perfecte stad om in te zitten :P
Hij heeft ieder geval al een echte huilsessie achter de rug vanwege islamofobie.
Ik krijg oprecht de rillingen van dat soort zwakke lui die in tranen uitbarsten vanwege wat onfatsoenlijk gedrag online.
Als je dat al niet trekt, hoe kun je dan burgermeester worden van misschien de belangrijkste stad van de VS?
pi_218040157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het valt echt reuze mee, er zijn talloze republikeinen die sociaal en fiscaal aan de rechterkant zitten van MAGA.
Het verschil tussen neo fascisten en echte Nazis. :D

Mensen zonder proces het land uit schoppen is gewoon kneiter rechts fascistisch beleid waarbij men hun eigen grondwet negeert .
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:19:04 #94
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218040411
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
HAHAHAHAHA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch wel weer knap om dan toch nog 'links' de schuld te geven.

Dat zit toch best diep daar die haat.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218040446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hij heeft ieder geval al een echte huilsessie achter de rug vanwege islamofobie.
Ik krijg oprecht de rillingen van dat soort zwakke lui die in tranen uitbarsten vanwege wat onfatsoenlijk gedrag online.
Als je dat al niet trekt, hoe kun je dan burgermeester worden van misschien de belangrijkste stad van de VS?
Als Rudy Giuliani het kan, kan iedereen het.

woensdag 25 juni 2025 @ 13:25:30 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Huilende mannen zijn zwak.... Wat dacht je van 'mannen die denken dat ze niet mogen huilen, omdat ze anders geen man zijn', zijn die dan wl sterk? Fijne prio's in het leven.
pi_218040491
twitter

We zien Mamdani wellicht nog een keer huilen als hij te maken krijgt met Tom “Lurch” Homan.
Hij is ieder geval al van plan om ICE tegen te werken.

[ Bericht 27% gewijzigd door capricia op 25-06-2025 15:12:24 ]
pi_218040515
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Huilende mannen zijn zwak.... Wat dacht je van 'mannen die denken dat ze niet mogen huilen, omdat ze anders geen man zijn', zijn die dan wl sterk? Fijne prio's in het leven.
Die zijn inderdaad mentaal sterk, die hebben controle over hun emoties en weten dat van een man verwacht word dat je sterk bent en zich daar ook naar gedragen.
Dat verwijfde gedrag dat mannen ook mogen huilen is geen voorbeeld voor jonge mannen.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:33:32 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die zijn inderdaad mentaal sterk, die hebben controle over hun emoties en weten dat van een man verwacht word dat je sterk bent en zich daar ook naar gedragen.
Dat verwijfde gedrag dat mannen ook mogen huilen is geen voorbeeld voor jonge mannen.
_O-

Jezelf zo limiteren, omdat je denkt 'dat het van je verwacht wordt'. Ik vind dat juist heel zwak. En mensen die het dan wel doen verwijfd noemen, en zo houd je dit ontzettend domme gedrag in leven. Jij bent niet zo van de vrijheid, merk ik wel weer.

Doe je ook zeker nooit de afwas, of kleren wassen, of kinderen opvoeden. Want dat is niet stoer! _O-

Nee het gaat jonge mannen heel erg helpen als je ze gaat vertellen geen emoties te uiten...
pi_218040582
Is Mamdani ondertussen ook al beschuldigd van antisemitisme?
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:38:01 #101
330914 Sherlock_Holmes
pi_218040595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel de meerderheid van de mannen, maar dat is een discussie voor een andere dag
pi_218040596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
We zien Mamdani wellicht nog een keer huilen als hij te maken krijgt met Tom “Lurch” Homan.
Hij is ieder geval al van plan om ICE tegen te werken, hij wil natuurlijk niet af van zijn goedkope schoonmaakster Consuela.
Gelukkig stel je ons weer niet teleur en blijf je staats fascisme goed praten waarbij je ook nog eens fantaseert om flink wat geweld tegen verkozen bestuurders te gaan gebruiken. :')
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:41:35 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel de meerderheid van de mannen, maar dat is een discussie voor een andere dag
Onzin, gevoelens onderdrukken is helemaal niet gezond. Dit zijn van die gedachtes uit begin vorige eeuw en een fijne bodem voor een hoop leed.
pi_218040614
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hij is ieder geval al van plan om ICE tegen te werken, hij wil natuurlijk niet af van zijn goedkope schoonmaakster Consuela.
Showworstelaar Chivaz ziet alweer wat leuks ontstaan in een botsing met het Maga-Regime

Even nieuwschierig. Zou jij Nederlandse telers en andere bedrijven zoals kabelleggers ook van hun goedkopere arbeidskrachten afhelpen? Dan zou je namelijk al tegen PVV en BBB ingaan en vele industrien op hun gat laten vallen, want er zijn nauwelijks tot geen alternatieven.

Dan moet je je uitspreken over dat de lonen omhoog moeten als je ze allemaal hebt weggestuurd. Of hopen dat Geert en Carolien kinderarbeid gaan lopen pluggen.

Maar je kunt ook gewoon nu al voor hogere lonen pleiten. Kleine moeite.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:42:10 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig stel je ons weer niet teleur en blijf je staats fascisme goed praten waarbij je ook nog eens fantaseert om flink wat geweld tegen verkozen bestuurders te gaan gebruiken. :')
Een heel goed voorbeeld voor jonge mannen. :Y
pi_218040630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ehm, volgen we hetzelfde nieuws? De hoeveelheid meltdowns die we gezien hebben van Trump, Vance, Hegseth en ga zo maar door vind ik niet echt overeen komen met controle hebben over hun emoties.

Trump heeft zo'n beetje elke dag een boze rant op TruthSocial. Dat is niet omdat hij zijn emoties zo goed onder controle heeft, dat is omdat hij ze juist niet onder controle heeft.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:45:55 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040651
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ehm, volgen we hetzelfde nieuws? De hoeveelheid meltdowns die we gezien hebben van Trump, Vance, Hegseth en ga zo maar door vind ik niet echt overeen komen met controle hebben over hun emoties.

Trump heeft zo'n beetje elke dag een boze rant op TruthSocial. Dat is niet omdat hij zijn emoties zo goed onder controle heeft, dat is omdat hij ze juist niet onder controle heeft.
Het is ook een rare conclusie dat als iemand over zijn gevoelens praat hij ze dan niet onder controle heeft. Bek dicht, aansteller! What could go wrong? De psychologen hebben er heerlijk veel werk aan gehad.
pi_218040652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O-

Jezelf zo limiteren, omdat je denkt 'dat het van je verwacht wordt'. Ik vind dat juist heel zwak. En mensen die het dan wel doen verwijfd noemen, en zo houd je dit ontzettend domme gedrag in leven. Jij bent niet zo van de vrijheid, merk ik wel weer.

Doe je ook zeker nooit de afwas, of kleren wassen, of kinderen opvoeden. Want dat is niet stoer! _O-

Nee het gaat jonge mannen heel erg helpen als je ze gaat vertellen geen emoties te uiten...
Werkt dat zo bevrijdend voor je om je zwakheid aan een ieder te openbaren? Dat is een rol die is weggelegd voor vrouwen en kinderen, niet voor mannen die een gemeenschap willen leiden.
Hoe kun je een leider zijn als je met een beetje tegenslag begint te huilen als een kind?

twitter

Boehoehoe mensen zijn gemeen tegen mij online. Dit kun je toch niet zien als een leider man….
En nee dat heeft niets met zijn politieke overtuigingen te maken, Bernie Sanders heb ik dit nooit zien doen.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:46:04 #109
330914 Sherlock_Holmes
pi_218040653
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Onzin, gevoelens onderdrukken is helemaal niet gezond. Dit zijn van die gedachtes uit begin vorige eeuw en een fijne bodem voor een hoop leed.
Moet je voor de grap eens doen (bij een man of een vrouw) en kijken hoe ze erop reageren.

Maar goed, dit is allemaal theoretisch.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:49:23 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040681
Een vrouw met een mening? Hysterisch! Een man met gevoelens? Verwijfd!

_O-
pi_218040703
Mamdani wil de belasting verhogen voor de 1% allerrijksten in New York.

Volgens mij is hij daarmee de eerste die een stap weg zet van het vastgelopen hyperkapitalisme in een poging alles beter te laten balanceren.

Als andere grote steden nu even volgen, dan kan het roer van het land op een gegeven moment ook om. "Even" een coalitiesysteem erbij. Al kost het decennia, het is een lichtpunt voor een werkelijke nieuwe koers.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:54:49 #112
330914 Sherlock_Holmes
pi_218040742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:49 schreef Vis1980 het volgende:
Een vrouw met een mening? Hysterisch! Een man met gevoelens? Verwijfd!

_O-
Nou, nou, dat klinkt wel een beetje anti-religie :{w
pi_218040750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is ook een rare conclusie dat als iemand over zijn gevoelens praat hij ze dan niet onder controle heeft. Bek dicht, aansteller! What could go wrong? De psychologen hebben er heerlijk veel werk aan gehad.
Praten over gevoelens is iets heel anders dan je gevoelens onder controle hebben. Blijkbaar snap je dat essentile verschil niet.
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:56:33 #114
254452 Friggles
Ja precies
pi_218040756
quote:
[ x ]

Ruimhartig gedacht van die mensen zeg. Denken aan de bevolking die het minder heeft. Dus eigenlijk stemmen de mensen voor de socialist tegen hun eigen belangen in?
pi_218040854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Werkt dat zo bevrijdend voor je om je zwakheid aan een ieder te openbaren? Dat is een rol die is weggelegd voor vrouwen en kinderen, niet voor mannen die een gemeenschap willen leiden.
Hoe kun je een leider zijn als je met een beetje tegenslag begint te huilen als een kind?

[ x ]

Boehoehoe mensen zijn gemeen tegen mij online. Dit kun je toch niet zien als een leider man….
En nee dat heeft niets met zijn politieke overtuigingen te maken, Bernie Sanders heb ik dit nooit zien doen.
Ik ben in elk geval blij dat dit de defacto standaard is voor "mannen die hun emoties onder controle hebben":
pi_218040885
Over mannen die hun emosies onder controle hebben, hieronder nog een voorbeeld van een diep onzekere man die helemaal boos is dat zijn matties zijn narcisme niet willen voeden:

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 25-06-2025 14:25:50 ]
pi_218040894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:56 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ruimhartig gedacht van die mensen zeg. Denken aan de bevolking die het minder heeft. Dus eigenlijk stemmen de mensen voor de socialist tegen hun eigen belangen in?
Het aparte is dat de wat minder bedeelden daar dan weer niet voor stemmen. Die zien blijkbaar wat het voor hun gaat betekenen.
Bijvoorbeeld, hij is een defund the police adept.
Als je het niet breed hebt en je woont in een buurt dat last heeft van criminaliteit dan is het laatste wat je wil dat de politie minder aanwezig is. Hetzelfde geld voor de staatswinkels, als staatswinkels her en der geopend mogen worden gaat dat ten koste van de kleine ondernemers waar een deel van die arme lui werkzaam zijn.
Dit soort socialisme is leuk voor de rijklinkse stemmer die het gevoel krijgen dat ze iets goeds doen maar de arme mensen zijn niet geholpen met dit beleid.
  woensdag 25 juni 2025 @ 14:19:34 #118
66444 Lord_Vetinari
pi_218040918
quote:

[..]
MAGA is gematigd rechts
_O-

Kom op, zelfs JIJ bent niet zo stom.
  woensdag 25 juni 2025 @ 14:21:01 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040925
Man, man, de leugens van de jaren '50 zijn weer helemaal terug in dit topic.
pi_218040940
US Defense Intelligence Agency:
quote:
We estimate Iran's nuclear program has been set back 3 to 6 Months
Trump:
quote:
They're wrong. I still believe they're totally obliterated
Als je als president je eigen mensen al weigert te geloven gaat er volgens mij echt iets mis.

woensdag 25 juni 2025 @ 14:24:15 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218040943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het aparte is dat de wat minder bedeelden daar dan weer niet voor stemmen. Die zien blijkbaar wat het voor hun gaat betekenen.
Bijvoorbeeld, hij is een defund the police adept.
Als je het niet breed hebt en je woont in een buurt dat last heeft van criminaliteit dan is het laatste wat je wil dat de politie minder aanwezig is. Hetzelfde geld voor de staatswinkels, als staatswinkels her en der geopend mogen worden gaat dat ten koste van de kleine ondernemers waar een deel van die arme lui werkzaam zijn.
Dit soort socialisme is leuk voor de rijklinkse stemmer die het gevoel krijgen dat ze iets goeds doen maar de arme mensen zijn niet geholpen met dit beleid.
Ja, die linkse mensen altijd. Geven niets om arme mensen! De armen meer belasting laten betalen, de rijken ontzien, vangnetten afbreken, zorg onbetaalbaar maken, een antivaxxer op zorg...nee, daar gaan ze beter van worden.

_O-
  woensdag 25 juni 2025 @ 14:27:34 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_218040958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:21 schreef Vis1980 het volgende:
Man, man, de leugens van de jaren '50 zijn weer helemaal terug in dit topic.
Toen waren mannen nog mannen! En schreven we poep nog met een lange oe!
pi_218040962
pi_218040984
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
Over mannen die hun emosies onder controle hebben, hieronder nog een voorbeeld van een diep onzekere man die helemaal boos is dat zijn matties zijn narcisme niet willen voeden:

[ x ]
Ja, je kan veel in Amerika maken maar "het fuck word" zeggen is wel crossing the line.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 25 juni 2025 @ 14:35:29 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218041013
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, je kan veel in Amerika maken maar "het fuck word" zeggen is wel crossing the line.
Er zijn in de VS ongeveer 320 miljoen slachtoffers van 'fuck'.
pi_218041023
De fascisten die boeken verbieden, ze verbieden die toch ook vanwege de emoties die het bij onze conservatieven oproept de mensen zouden op een kaft maar eens een foto van een oud Grieks beeld zien wat naakt is. _O-
pi_218041027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er zijn in de VS ongeveer 320 miljoen slachtoffers van 'fuck'.
Iets minder met IVF. En min Donald die door God is gezonden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 25 juni 2025 @ 14:39:22 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218041042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:36 schreef Basp1 het volgende:
De fascisten die boeken verbieden, ze verbieden die toch ook vanwege de emoties die het bij onze conservatieven oproept de mensen zouden op een kaft maar eens een foto van een oud Grieks beeld zien wat naakt is. _O-
Freedom!
  woensdag 25 juni 2025 @ 14:41:49 #129
66444 Lord_Vetinari
pi_218041059
quote:

[..]
Voor Trump niet. Die kan iemand doodschieten op 5th Avenue en ermee wegkomen, zegt hij zelf. Dus een F-bombje meer of minder zal ook weinig indruk maken.
pi_218041069
quote:

[..]
Een tiet in het openbaar is nog veel erger. :{w
pi_218041101
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een tiet in het openbaar is nog veel erger. :{w
Echte mannen die kunnen daar wel mee omgaan. Maar waar zijn de echt mannen in de VS dan. Misschien dat onze chivaz dit eens kan duiden.. :+
pi_218041125
Donald is blijkbaar Rutte's sugardaddy _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218041190
Trump heeft z'n emoties zo goed onder controle dat hij CNN en New York Times tijdens de NAVO summit nog eens moet aanvallen. Schoof zit erbij van "waarom ben ik hier?"

Ja, is inderdaad een emotioneel stabiel persoon.
pi_218041261
quote:
Sowieso heb ik iets tegen een VP die grote onrusten opstoken "exciting" vindt. Pyromaans pubergedrag.
pi_218041268
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 15:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Sowieso heb ik iets tegen een VP die grote onrusten opstoken "exciting" vind. Pyromaans gedrag.
Deze VP?
pi_218041279
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2025 15:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Deze VP?
[ afbeelding ]
Die VP

Als je nu naar de VS reist, mag je meteen weer terug :)

Niet dat dat een straf is.
  woensdag 25 juni 2025 @ 15:59:13 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218041645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:54 schreef beefkeek het volgende:
Trump heeft z'n emoties zo goed onder controle dat hij CNN en New York Times tijdens de NAVO summit nog eens moet aanvallen. Schoof zit erbij van "waarom ben ik hier?"

Ja, is inderdaad een emotioneel stabiel persoon.
'When Dicks think the asshole next to them is a pussy'

'Here you see Dick and Tiny Kox'
pi_218041788
Wat staat het weer te leuteren. Wat een act van een President.
#Den Haag
pi_218041919
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 16:15 schreef AnneX het volgende:
#Den Haag
pi_218042263
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 16:15 schreef AnneX het volgende:
#Den Haag
Ze doen het weer!

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lsgttu3a4u2u

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lsgtwhvezc2j

pi_218042269
Trouwens: al ergerend aan het gewauwel gemist:
…msnbc is verontwaardigd, dat trump toestemming gaf aan Iran om een Amerikaanse basis te bestoken in Quatar.
Zeg maar hoe laat, dan zorg ik dat de mensen weg zijn…

I rest my case

# moron #art of the deal.
  woensdag 25 juni 2025 @ 17:30:24 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218042331
quote:
Je kan het spelletje van hem nog zo meespelen door te doen alsof hij geweldig is, maar hij zal na de gegeven vinger altijd voor de arm gaan. Als iemand zich altijd inbindt voor zo'n persoon zal zien dat hij zich dagelijks voor iets nieuws moet inbinden.

Deze foto gaat inmiddels het internet rond.

Ze doet op dat moment Trump na.

Hier de bewegende beelden rond 23 seconden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vis1980 op 25-06-2025 18:18:58 ]
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:03:35 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218042552
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:18 schreef AnneX het volgende:
Trouwens: al ergerend aan het gewauwel gemist:
…msnbc is verontwaardigd, dat trump toestemming gaf aan Iran om een Amerikaanse basis te bestoken in Quatar.
Zeg maar hoe laat, dan zorg ik dat de mensen weg zijn…

I rest my case

# moron #art of the deal.
Een 'symbolisch' bombardement, Tactical Nukes, Iran is niet te vertrouwen als het aankomt op deal en nu is het vrede want er is een deal met Iran gesloten; ik heb een hoop nieuwe dingen geleerd afgelopen week.
pi_218042745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je kan het spelletje van hem nog zo meespelen door te doen alsof hij geweldig is, maar hij zal na de gegeven vinger altijd voor de arm gaan. Als iemand zich altijd inbindt voor zo'n persoon zal zien dat hij zich dagelijks voor iets nieuws moet inbinden.

[ afbeelding ]

Ze doet op dat moment Trump na.

Wat is er met deze foto?

Maxima leek even later Trump zn "O" mond te imiteren. Maar hier zie ik t even niet. (Ah, zie het filmpje inmiddels ook / edit)

Wat trouwens compleet uit de context gerukt is, was dat Rutte 'daddy' zei.

Trump schetse namelijk een beeld van twee kinderen op een schoolplein die tot de orde geroepen moest worden. Rutte zei toen zoiets als 'yes, then [their] daddy needs to use strong language".

In die context was het gewoon een aanvulling op het voorbeeld.
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:41:55 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218042915
Ook zou Trump langer dan de koning moeten zijn als je afgaat op officile getallen.

quote:
Donald Trump, the current president, is 6 feet 3 inches (190 centimeters) according to a physical examination summary from April 2025.
Willem Alexander is 1 meter 83, Maxima 1 meter 78 (zonder hakken).
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:43:25 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218042931
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
Ook zou Trump langer dan de koning moeten zijn als je afgaat op officile getallen.
[..]
Willem Alexander is 1 meter 83, Maxima 1 meter 18 (zonder hakken).
Willem Alexander is geen 1.83 en Trump is geen 1.90
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:44:20 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218042939
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou vertel mij eens, hoe lang zijn ze dan? Overigens is duidelijk dat Trump liegt over zijn lengte.
pi_218042946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 17:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze doet op dat moment Trump na
.

_O- _O_
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:46:12 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218042959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou vertel mij eens, hoe lang zijn ze dan? Overigens is duidelijk dat Trump liegt over zijn lengte.
Het lijkt me eerder zo’n beetje andersom, Wimpie is niet klein. Die gaat wel richting de 1.90 of iets langer
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:46:53 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218042964
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Het lijkt me eerder zo’n beetje andersom, Wimpie is niet klein. Die gaat wel richting de 1.90 of iets langer
Ik kan nergens andere getallen vinden dan degene die ik genoemd heb. Rutte is 1 meter 93. Men liegt juist over de lengte van Trump. Over zijn gewicht en zo ook. Volgende de cijfers zou hij zo meekunnen in de NBA.
pi_218042970
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Moet je nagaan dat de Amerikanen zelfs nog liegen over de lengte van hun president. Totaal onbetrouwbaar, je zo snel mogelijk van losmaken. Jezelf vernederen zoals Rutte dient geen enkel doel bij Trump, praat hij een keer met zijn papa Putin dan is al het gekruip van Mark meteen vergeten. Trump heeft veel meer respect voor fighters, als Rutte echt handig was zou hij meer een good-cop bad-cop routine doen waar hij af en toe Trump de hemel in prijst maar hem de volgende keer juist met de grond gelijk maakt.
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:51:46 #152
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218043014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik kan nergens andere getallen vinden dan degene die ik genoemd heb. Rutte is 1 meter 93. Men liegt juist over de lengte van Trump. Over zijn gewicht en zo ook. Volgende de cijfers zou hij zo meekunnen in de NBA.
Ja no way dat Wimlex zo klein is als 1.83, dat zie je zo ook wel

Van Rico Verhoeven weten we 100% zeker dat hij 1.96 is
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:55:47 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218043033
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja no way dat Wimlex zo klein is als 1.83, dat zie je zo ook wel

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Van Rico Verhoeven weten we 100% zeker dat hij 1.96 is
Goed punt, inderdaad!

Waarom er dan overal 1,83 te vinden is? Misschien was hij die lengte in 1983.

En zijn we nog wel veilig in ons land nu dat onze koningin Trump publiekelijk belachelijk heeft gemaakt? Er waren tijden in het verleden dat er oorlogen gevoerd werden voor minder... ;)
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:56:40 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218043039
Ik raakte gisteren ook al in de war van het filmpje waar Trump uit zijn limo stapte. Ik snap dat dat een bruut grote auto is, maar hij kwam er nauwelijks bovenuit. Ik kreeg de verhoudingen echt niet kloppend in mijn hoofd.

Maar... waarom zou je er zo moeilijk over doen?

Hij zal trouwens ook stevig hebben moeten opkijken tegen Amalia, Net goed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:57:00 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218043040
twitter

Er waren blijkbaar meer vragen over
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 juni 2025 @ 18:58:28 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218043046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ik raakte gisteren ook al in de war van het filmpje waar Trump uit zijn limo stapte. Ik snap dat dat een bruut grote auto is, maar hij kwam er nauwelijks bovenuit. Ik kreeg de verhoudingen echt niet kloppend in mijn hoofd.

Het ding is natuurlijk dat die man bijna geen zin uit zijn mond krijgt zonder een leugen of compliment aan zichzelf, wat de situatie ook is. De man groter maken dan ie is neemt soms zelfs zulke absurde vormen aan dat je dit soort groepsoplichting krijgt:

Bedenk je dat dit, qua leeftijd, eigenlijk allemaal volwassen mensen zijn.
  woensdag 25 juni 2025 @ 19:20:23 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_218043208
pi_218043606
twitter
  woensdag 25 juni 2025 @ 20:03:28 #159
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218043899
Geen idee welk punt je hier wil maken. Kan je wat context geven?
  woensdag 25 juni 2025 @ 20:04:32 #160
346939 Janneke141
pi_218043914
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:03 schreef Gunner het volgende:
Ik heb wel een idee, maar het lijkt me een bijzonder slecht plan om het daarover te gaan hebben.
pi_218043934
Wel heel pro-life van ze.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2025 @ 20:15:25 #162
862 Arcee
Look closer
pi_218044023
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Is de bovenste of de onderste tweet je punt?
  woensdag 25 juni 2025 @ 20:22:28 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218044084
Weer een vrouw die niet haar eigen keuzes mocht maken
pi_218044155
hEt Is ToCh MaAr eEn KlOmPjE cElLeN, nIeTwAaR lIbZ??
pi_218044193
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:03 schreef Gunner het volgende:
De ongeboren vrucht wordt een baby genoemd, oftewel een persoon.
pi_218044266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:06 schreef OMG het volgende:
Wel heel pro-life van ze.
Het laat vooral zien dat er meer geld nodig is voor ICE.
  woensdag 25 juni 2025 @ 20:41:25 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218044269
Wel schattig eigenlijk. Denkt een punt te maken over 'woordkeuze' en heeft niet door dat het verhaal zelf vele malen erger is. Het zegt wat over de prio's. Sorry voor de suffe afko.
  woensdag 25 juni 2025 @ 20:43:37 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218044300
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
De ongeboren vrucht wordt een baby genoemd, oftewel een persoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hey, jongens, is dat niet dat ene liedje?

pi_218044345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Hey, jongens, is dat niet dat ene liedje?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Classic, zouden ze die draaien op het kantoor daar?
  woensdag 25 juni 2025 @ 20:49:51 #170
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218044362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zeker. Alleen ik denk zelf om andere redenen dan jij.
pi_218044367
Misschien moeten ze bij ICE wat minder uitgeven aan maskers als ze verlegen om cash zitten. Of misschien kan Trump wat van zijn bribes doneren.
pi_218044481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Misschien moeten ze bij ICE wat minder uitgeven aan maskers als ze verlegen om cash zitten. Of misschien kan Trump wat van zijn bribes doneren.
Voor het geld dat El Salvador kost kun je aardig wat kakkerlakvrij voedsel krijgen.

Als het onder pro-life illegaal voor artsen en zorgverleners is om een 5 weken oude foetus te aborteren omdat de moeder kan overlijden, is 't dan ook illegaal om een zwangere vrouw de nodige zorg te weigeren? Houdt dat dan in dat ICE hierin illegaal gehandeld heeft? Of is dat iets anders?
  Forum Admin woensdag 25 juni 2025 @ 21:08:18 #173
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218044562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:

Hij draagt ook plateauzolen. Het is een onzeker ventje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 25 juni 2025 @ 22:01:30 #174
330914 Sherlock_Holmes
pi_218044884
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze hadden ze inderdaad ook gratis bij de politie kunnen halen van al die gearresteerde studenten het afgelopen jaar.
  woensdag 25 juni 2025 @ 22:23:02 #175
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218044972
Maar goed, zou Trump nog aan Wim-Lex hebben gevraagd of 'ie z'n kroon even op mocht?
pi_218045091
Ja je kan natuurlijk niet van Trump & Co verwachten dat ze van te voren bedenken dat die duizenden opgepakte 'illegalen' ook eten en medische zorg nodig hebben.

MAGA!
pi_218045137
Bove heeft ook last van geheugenverlies:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lshdhjrebs2e

pi_218045164
pi_218045191
quote:
Ik denk dat ik eindelijk begrijp wat de bedoeling was met het hernoemen van de Perzische Golf.
pi_218045263

Deze hele persconferentie is echt bizar.

(vanaf ~8 minuten) Zijn eigen intel diensten zeggen dat het maar een paar maanden schade opgeleverd heeft, maar intel vanuit Isral zegt dat het vernietigd is. Trump kiest er dus voor om de intel uit Isral te geloven en niet zijn eigen intel.
(10 min) hij vergelijkt het bombardement op Iran met Nagasaki - lolwut?
(44 min) momentje van een man die zijn emoties echt onder controle heeft
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2025 @ 23:14:16 #181
862 Arcee
Look closer
pi_218045336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:02 schreef beefkeek het volgende:
(44 min) momentje van een man die zijn emoties echt onder controle heeft
"... that I won three times by a lot."

Won what three times by a lot?
pi_218045347
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:14 schreef Arcee het volgende:

[..]
"... that I won three times by a lot."

Won what three times by a lot?
Hij heeft het over de verkiezingen, specifiek Missouri volgens mij.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2025 @ 23:21:00 #183
862 Arcee
Look closer
pi_218045363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hij heeft het over de verkiezingen, specifiek Missouri volgens mij.
Ah, 1 enkele staat, okee. Valt mee. :Y)

Sowieso vond ik Trump opvallend goedgemutst vandaag.
pi_218045402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ah, 1 enkele staat, okee. Valt mee. :Y)

Sowieso vond ik Trump opvallend goedgemutst vandaag.
In dit soort gevallen is het erg jammer dat we Prins Bernard niet meer hebben in ons Koningshuis. Anders was het echt the MOST AMAZING time he EVER had in his live. GREAT GUY! What a WONDERFULL stay in the HOTTEST KINGDOM of the world.
pi_218045405
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2025 @ 23:39:22 #186
862 Arcee
Look closer
pi_218045412
quote:
Ja, we zijn gewend dat we alleen dat soort fragmenten zijn. Nu zagen we eens the full Trump. ;)
pi_218045417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:39 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ja, we zijn gewend dat we alleen dat soort fragmenten zijn. Nu zagen we eens the full Trump. ;)
Hoe bedoel je? Je ziet nooit de hele persconferenties?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2025 @ 23:44:17 #188
862 Arcee
Look closer
pi_218045423
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Je ziet nooit de hele persconferenties?
Niet zo zeer de persconferentie, maar de hele dag.

Naja, eigenlijk ook onzin. We zien altijd alles van Trump.

En dan vond ik 'm over de hele top gezien opvallend goedgehumeurd.
pi_218045440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:44 schreef Arcee het volgende:

[..]
Niet zo zeer de persconferentie, maar de hele dag.

Naja, eigenlijk ook onzin. We zien altijd alles van Trump.

En dan vond ik 'm over de hele top gezien opvallend goedgehumeurd.
Ik wou net zeggen als er van iemand altijd alles wordt uitgezonden is het Trump wel.

Trump leeft vandaag natuurlijk nog op zijn roze 'unbelieveble victory' wolk versterkt door het in de watten gelegd worden bij de NAVO-top vermoed ik. Dat werkt wel bij hem.
pi_218045451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:36 schreef Basp1 het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ngelo-santis-florida

Geen les over de evolutieleer n de Italiaanse Renaissance.

Ban Galilei en Copernicus ook maar meteen uit het lespakket. Met een kleine update van Ptolomeus kunnen we onderwijzen dat alles draait om de hottest country in the universe.
pi_218045461

Trump die nu net doet alsof de schuld bij de piloten wordt gelegd is ook best wel bizar.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 26-06-2025 03:55:57 ]
  donderdag 26 juni 2025 @ 00:16:50 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218045498
Indien de doelen niet zijn behaald, komt dat omdat de Iraniers de installaties mogelijk voortijds hebben stilggelegd.
Er is dan wel wat (schok)schade maar niet aan de essentile infrastructuur (die vele voetbalvelden zal tellen).
Zouden de centrifuges in werking zijn geweest, is het verloren moeite leed voor Iran niet te overzien want dan mogen die 10.000-20.000 hoogwaardige draaitollen (die uraanhexafluoride 235UF6 in gasvorm scheiden van het chemisch identieke 238UF6) opnieuw (op)gebouwd en gecalibreerd worden.

Terzijde, wat ook in de pers een misverstand is van (nofi) complete nitwits op dit gebied; je kunt verrijkt uranium niet vernietigen met explosieven of aardbevingen. Trump zelf heeft helemaal geen enkele kennis van deze terreinen, die zal denken dat uranium zoiets is als ijzererts dat je kan gebruiken om het licht aan te steken.
Hooguit dat bij een explosie het uraan wat wordt verpreid of begraven om daarna weer bij elkaar geveegd te worden om weer gebruikt te worden.
Nu heb ik begrepen die 400kg (60% verrijkte) zooi niet daar op die locatie(s) lag. Ook logisch want waarom zou je een (dure) productie in de fabriekshal bewaren ?
pi_218045499
quote:
88s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:58 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]

Trump die nu net doet alsof de schuld bij de piloten wordt gelegd is ook best wel bizar.
Ik vind het verontrustender dat hij Hegseth omfloerst secretary of War noemt. That's fucking omnious. En ook: alsof je die bourbon barrel met kruisvaarders tattoos enige strategische beslissingen wilt laten nemen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 26 juni 2025 @ 00:23:00 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218045508
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vind het verontrustender dat hij Hegseth omfloerst secretary of War noemt. That's fucking omnious. En ook: alsof je die bourbon barrel met kruisvaarders tattoos enige strategische beslissingen wilt laten nemen.
Hegseth is wel van (tattoo) "Join or Die" en daarom de perfecte kruisvaarder die Trump onvoorwaardelijk zal steunen en iedereen die anders denkt, zal afserveren,
pi_218045529
quote:
18s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:16 schreef Vallon het volgende:
Indien de doelen niet zijn behaald, komt dat omdat de Iraniers de installaties mogelijk voortijds hebben stilggelegd.
Er is dan wel wat (schok)schade maar niet aan de essentile infrastructuur (die vele voetbalvelden zal tellen).
Zouden de centrifuges in werking zijn geweest, is het verloren moeite leed voor Iran niet te overzien want dan mogen die 10.000-20.000 hoogwaardige draaitollen (die uraanhexafluoride 235UF6 in gasvorm scheiden van het chemisch identieke 238UF6) opnieuw (op)gebouwd en gecalibreerd worden.

Terzijde, wat ook in de pers een misverstand is van (nofi) complete nitwits op dit gebied; je kunt verrijkt uranium niet vernietigen met explosieven of aardbevingen. Trump zelf heeft helemaal geen enkele kennis van deze terreinen, die zal denken dat uranium zoiets is als ijzererts dat je kan gebruiken om het licht aan te steken.
Hooguit dat bij een explosie het uraan wat wordt verpreid of begraven om daarna weer bij elkaar geveegd te worden om weer gebruikt te worden.
Nu heb ik begrepen die 400kg (60% verrijkte) zooi niet daar op die locatie(s) lag. Ook logisch want waarom zou je een (dure) productie in de fabriekshal bewaren ?
De meeste mensen (zoals ik) hebben er geen verstand van en dan ben je toch aangewezen op wat deskundigen rapporteren waarbij het duidelijk is dat Trump (die werkelijk alles politiseert in eigen voordeel) dat iig niet is.

Kwam dit (uitgebreide) draadje nog tegen van Jeffrey Lewis:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsageddlpk2l

Met daaruit oa:

Interview met hem:

quote:
Assessing the Damage to Iran's Nuclear Program

Dmitri Alperovitch talks with Dr. Jeffrey Lewis, a nuclear nonproliferation expert, to assess the damage that has been inflicted upon the Iranian nuclear program over the course of the past 11 days and potential for reconstitution.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 26-06-2025 01:03:15 ]
  donderdag 26 juni 2025 @ 01:08:27 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218045574
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De meeste mensen (zoals ik) hebben er geen verstand van en dan ben je toch aangewezen op wat deskundigen rapporteren waarbij het duidelijk is dat Trump dat iig niet is.

Kwam dit (uitgebreide) draadje nog tegen:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsageddlpk2l

[ afbeelding ]
Iemand hoeft er ook geen diepgaand verstand van te hebben maar het is dan wel zaak wat voorzichtig te zijn met boude uitspraken op grond van hearsay en op voorhand elke andere zienswijze uit te sluiten.
Wanneer iemand dan stelt dat dingen mogelijk wat anders zijn dan het lijkt, is het zaak dat te overwegen. Wetenschap als oordeel is daarin niet gelijk aan een mening om anderen te overtuigen.

Militair succes - we konden de zware bommen op de doellocaties afwerpen - is daarin heel wat anders dan of dit ook (geo)politiek zo zal uitpakt voor een nucleair programma. Hierbij ook opgemerkt dat het logistiek gezien zeker een gedurfde missie was die verder voor de deelnemers daarvan - vanwege de afwezigheid van effectieve luchtafweer - weinig tot geen gevaar in zich had.
Een chirurg kan wetenschappelijk gezien een perfecte uitgevoerde baanbrekende operatie uitvoeren waarbij niet dan daarmee ook is gezegd dat de patint het heeft -of zal overleven.

Trump zelf is het type van de straatvechter die met zijn consorten zorgt wat de waarheid is en andersdenkenden, inclusief kennishebbenden, simpelweg wegzet. Goed voorbeeld hier wat ten tijde van Covid speelde, hoe hij o.a. eminente wetenschappers (zoals Anthony Fauci) belachelijk maakte en (elders) als grappig idee opperde om chloor in te spuiten. Het blijft wonderlijk hoe Trump door bulleyen aan de macht kon en opnieuw kan komen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 01:18:47 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218045589
Kan zomaar dat het allemaal show was, want uiteindelijk 'gewoon' terug gaan naar Obama's deal zou zogenaamd gezichtsverlies opleveren. Iran speelde het spelletje prima mee, Isral leek even roet in het eten te gooien.
pi_218045607
Ah ja uiteraard mag Netanyahu nu ook niet meer vervolgd worden :|W

En anders :?

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 26-06-2025 01:57:57 ]
pi_218045635
Cuomo's grootste donor Mark Gorton legt uit waarom hij hem steunde:

pi_218045650
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ach daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Hegseth is er alleen om Trump's 'prestaties' aan te prijzen/ te verkopen. Mss kan hij die piloten morgen als prop gebruiken bij zijn Major News Conference! Doet het vast goed bij de aanhang :')
pi_218045740
Trump feliciteert Mamdani:

Lekker inhoudelijk ook weer ...

Stefanik is er ook erg blij mee zo te zien:

Hij is een FAR LEFT COMMUNIST!

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 26-06-2025 07:02:53 ]
pi_218045784
Lawrence O'Donnell over Trump's oorlogs-'beeindiging'/-'overwinning':

quote:
Lawrence: Trump, who dodged Vietnam, now feels like a warrior for watching bombs drop on Iran

MSNBC’s Lawrence O’Donnell explains Donald Trump’s reversal on NATO after he spent four years calling it a “rip-off” and why Trump believes he not only ended the war between Iran and Israel – he won it.
pi_218045788
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2025 06:46 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een socialist tussen de feudalisten. Moet niet gekker worden.
pi_218045806
Het verspreiden van niet welvallige nieuwsberichten moet ook al aangepakt worden zoals we in onderstaand stukje over de uitwerking van de aanval op iran ook kunnen lezen. De nyt dreigen om aan te klagen voor smaad omdat ze niet schrijven dat de aanval een echt super succes was. :')

In New Assessment, C.I.A. Chief Says U.S. Strikes ‘Severely Damaged’ Iranian Program

In a letter to The New York Times threatening to sue for libel over its article on Tuesday on the D.I.A. assessment, a personal lawyer for Mr. Trump took issue with The Times’s report that classified findings indicate that the U.S. attack sealed off the entrances to two of the facilities but did not collapse their underground buildings.
pi_218045838
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ah kijk, daar is de ‘het is een antisemiet’ opmerking. Het wordt wel wat voorspelbaar
pi_218045888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:23 schreef Basp1 het volgende:
Het verspreiden van niet welvallige nieuwsberichten moet ook al aangepakt worden zoals we in onderstaand stukje over de uitwerking van de aanval op iran ook kunnen lezen. De nyt dreigen om aan te klagen voor smaad omdat ze niet schrijven dat de aanval een echt super succes was. :')

In New Assessment, C.I.A. Chief Says U.S. Strikes ‘Severely Damaged’ Iranian Program

In a letter to The New York Times threatening to sue for libel over its article on Tuesday on the D.I.A. assessment, a personal lawyer for Mr. Trump took issue with The Times’s report that classified findings indicate that the U.S. attack sealed off the entrances to two of the facilities but did not collapse their underground buildings.
Hoe gaat dit eigenlijk met persvrijheid normaal gesproken? Pers moet toch zijn werk kunnen doen zonder constante angst voor vervolging als het nieuws niet aanstaat?
  donderdag 26 juni 2025 @ 07:57:38 #207
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218045938
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Echt wordt die vent nou er nooit eens moe van dat continu op de persoon spelen en lekker even eens los gaan op “links”?

Ik wel.
pi_218045979
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:57 schreef Gunner het volgende:

[..]
Echt wordt die vent nou er nooit eens moe van dat continu op de persoon spelen en lekker even eens los gaan op “links”?

Ik wel.
Of van de hele dag aangeven hoe aardig anderen tegen je doen en hoe goed je bent.
pi_218046218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ah kijk, daar is de ‘het is een antisemiet’ opmerking. Het wordt wel wat voorspelbaar
Duurde nog lang, vind je niet?
  donderdag 26 juni 2025 @ 09:11:58 #210
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218046544
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:23 schreef Basp1 het volgende:

Toch wel een fascinerend topic om te volgen, met de name de manier waarop ze bij MAGA over elkaar heen vallen om de 'lying propaganda media' weer van alles te betichten, maar tegelijkertijd hun ongenoegen uit te spreken over een lek. Dat rijmt niet helemaal. Of er is een lek waar men zich zorgen over maakt en waarmee de berichtgeving van CNN en NYT dus waarheidsgetrouw is, of de berichtgeving klopt niet. Het is of of, niet en en. Waarom zou je immers boos worden over een lek, als de gelekte informatie niet zou kloppen?

Getuige de manier waarop men bezig is de aanval vooral op papier tot een groot succes te bombarderen, zelfs de niet geheel belangeloze John Ratcliffe moest van stal worden gehaald, doet mij concluderen dat de aanval een complete sof was.
pi_218046837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Duurde nog lang, vind je niet?
Kritiek op Israel gelijkstellen aan antisemitisme zorgt er wel voor dat daadwerkelijk antisemitisme moeilijker wordt om aan te pakken.
Zohran zegt trouwens dat mocht hij burgemeester worden en Netanyahu komt naar New York dat hij hem op zal pakken omdat volgens hem New York wel in internationaal recht genoemd. Vreselijk 'antisemitisch' natuurlijk.
pi_218047248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 14:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, die linkse mensen altijd. Geven niets om arme mensen! De armen meer belasting laten betalen, de rijken ontzien, vangnetten afbreken, zorg onbetaalbaar maken, een antivaxxer op zorg...nee, daar gaan ze beter van worden.

_O-
Wat veel rechtse PVVD stemmers niet beseffen is dat het een steiler wordende helling is. De VVD zou eigenlijk voor middenstanders moeten opkomen, maar schuift steeds verder door waar het kan. De balans is nu ergens rechts van het midden, waar het ooit redelijk in het midden lag.

In de VS ben je als miljonair met 1 of 2 miljoen ook niet zeker van een goede toekomst wanneer feudalisme toeneemt. Je ziet het al met de boeren daar die hun goedkope krachten zien verdwijnen. De miljardairs en Trump zitten daar puur voor zichzelf , Israel en Rusland
  donderdag 26 juni 2025 @ 11:15:50 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218047490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe gaat dit eigenlijk met persvrijheid normaal gesproken? Pers moet toch zijn werk kunnen doen zonder constante angst voor vervolging als het nieuws niet aanstaat?
Tapper is al begonnen aan zijn nieuwe boek, toch?

Toch?
  donderdag 26 juni 2025 @ 11:35:24 #214
66444 Lord_Vetinari
pi_218047673
pi_218047800
MAGA-rechts is aardig over de flos vanwege die Mamdani h? Je ziet op het internet dat alle zeilen bijgezet zijn aan die kant. :D
  donderdag 26 juni 2025 @ 11:49:05 #216
38496 Perrin
pi_218047809
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
MAGA-rechts is aardig over de flos vanwege die Mamdani h? Je ziet op het internet dat alle zeilen bijgezet zijn aan die kant. :D
Dan moet het een goeie zijn.
pi_218047812
quote:
Wat belachelijk was in het debat tussen burgemeesterskandidaten was dat men op een gegeven moment de vraag moest beantwoorden of men naar Israel zou afreizen of niet.

Iedereen zou dat doen. Mamdani was de enige die aangaf zich op New York te concentreren.

Maar dit is dus precies waar invloedrijke magnaten een stempel willen zetten om zelfs een kandidaat als Cuomo met een waslijst aan persoonlijke schandalen, die sinds 1990 niet meer in NY geweest is en totaal geen beeld heeft, in het zadel te helpen.
pi_218047827
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan moet het een goeie zijn.
Ik ben niet bijster onder de indruk van z'n plannen van wat ik er tot dusver van heb gelezen. Hoop utopisme en weinig realistische ideen over hoe kwesties als de woningmarkt voortvarend moeten worden aangepakt.
pi_218047852
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben niet bijster onder de indruk van z'n plannen van wat ik er tot dusver van heb gelezen. Hoop utopisme en weinig realistische ideen over hoe kwesties als de woningmarkt voortvarend moeten worden aangepakt.
Hadden andere kandidaten gegronde plannen daarin?

Een grotere uitdaging zal ICE en Trump z'n skepter zijn. Die beste man kan zo worden opgepakt.
  donderdag 26 juni 2025 @ 11:57:09 #220
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218047863
Was Ossoff al voorbij gekomen? Dat vind ik nou een goede gast aan Dem zijde in de Senaat.

Hier doet hij het riekende vat genaamd "Vought" even dicht...

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lshklyd3vr2p
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:04:04 #221
38496 Perrin
pi_218047906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hm dat klinkt als een waardig opvolger van Adams dan.
pi_218048087
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is hij ook, vooral Stefanik heeft hier het gelijk aan haar zijde.
pi_218048112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is hij ook, vooral Stefanik heeft hier het gelijk aan haar zijde.
Ah omdat het een vrouw is mag ze emotioneel reageren en heeft ze volgens de trouwe maga volgers het gelijk aan haar zijde. Het gelijk wat met de dag opeens het tegenovergestelde kan zijn in maga wereld.. _O-
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:17:49 #224
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218048487
De Trump phone. Toch niet zo Made in the USA als men beloofde. De zoveelste leugen.

quote:
But with electronics supply chain experts casting doubt on the feasibility of designing and building an American-made phone in a short span of time, Trump Mobile's website doesn't currently promise an American-made phone. The website says the T1 is "designed with American values in mind," that it is "brought to life right here in the USA," and that there are "American hands behind every device."

After a week, Trump Mobile drops claim that Trump phone is “made in the USA”
pi_218048653
pi_218048881
Mail van Spoutible:
..”Greetings,

Yesterday, I published something that needed to be said. The Democratic Party just silenced one of its most effective voices, and they did it with a smile. Rep. Jasmine Crockett withdrew from the House Oversight Committee race after receiving just 6 votes from the steering committee. Six votes for a woman who traveled to over 100 events campaigning for Democrats. Six votes for someone who gave nearly $600,000 to help elect other candidates. Six votes for one of the only members of Congress actively fighting back against this administration.

You can read my op-ed here: https://www.newsweek.com/(...)loud-opinion-2090821

I watched this happen and couldn't stay quiet. The op-ed I wrote isn't just about Crockett. It's about every Black woman who's been told she's too much, too loud, too angry for leadership. It's about a party that claims Black women as its backbone while refusing to share actual power.

Join Nikki Barnes and me on The Morning Commute at 8 AM EDT today to discuss why this matters for all of us. We need to talk about what happens when Democrats prioritize politeness over fearlessness and comfort over courage. Because if they can do this to Jasmine Crockett, they're telling millions of voters exactly what they think of us too.

Join us today at 8 AM EDT: https://spoutible.com/pod/68547184e840012b52f8a9f8
Sincerely,
Christopher Bouzy
…”

Quote:…” I've watched Representative Crockett work a room. I've seen her connect with voters in ways that make veteran politicians look like amateurs. At an event, I witnessed something I hadn't seen since Barack Obama's early days. She had a genuine and electric connection with voters. When she spoke, people didn't just listen; they leaned in. They nodded. They felt seen. Apparently, that's not the kind of leadership Democratic leadership wants.

With Representative Crockett, Black women, especially, look at her and see themselves reflected in the halls of power for the first time. They see someone who refuses to code-switch, who won't moderate her truth for comfort, who brings their fury and their fight to Washington without apology. One older Black woman grabbed my arm after Representative Crockett finished speaking and said, "Finally, somebody up there who sounds like us when we're mad." That's precisely what Democratic leadership finds so threatening. They can't manage authentic rage. They can't control it. They can't focus-group it into submission.

While Republicans wage war on voting rights, reproductive freedom, and basic democracy, Democratic leaders apparently believe what they need is more of the same polite, procedural resistance that has failed us. They looked at Representative Crockett's promise to pursue impeachment proceedings against President Donald Trump, her viral moments calling out Republican lies, her refusal to play nice with fascists, and decided she was the problem.…”

Ja, ik ben ook onder de indruk van Jasmine. Slimme, intelligente vrouw.
pi_218048911
quote:
Ach, kan gebeuren. Je kunt niet van die arme mensen van ICE verwachten dat ze daadwerkelijk voor iedereen goed controleren of ze terecht gedeporteerd worden.
pi_218049035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:00 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ach, kan gebeuren. Je kunt niet van die arme mensen van ICE verwachten dat ze daadwerkelijk voor iedereen goed controleren of ze terecht gedeporteerd worden.
Hoe werd ‘t hier ook weer verdedigd? Je kunt hard en snel ingrijpen mits je secuur bent en er is geen indicatie dat ICE niet secuur is, zoiets was t toch?

That aged well..
pi_218049250
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:57 schreef AnneX het volgende:

Ja, ik ben ook onder de indruk van Jasmine. Slimme, intelligente vrouw.
Ik zie haar regelmatig op reddit langskomen. Ze praat wel vrij apart, ik zou het omschrijven als of boers of straattaal. Maar haar boodschap is eigenlijk altijd on point.
  donderdag 26 juni 2025 @ 15:40:31 #230
66444 Lord_Vetinari
pi_218049730
quote:
pi_218049874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe werd ‘t hier ook weer verdedigd? Je kunt hard en snel ingrijpen mits je secuur bent en er is geen indicatie dat ICE niet secuur is, zoiets was t toch?

That aged well..
Vertaling: "Geen w.a.s.p. dus geen ware Amerikaan." Purple Heart be damned...
pi_218050058
quote:
18s.gif Op donderdag 26 juni 2025 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een heel normaal figuur ja, met z'n 'globalize the intifada' en z'n pro BDS standpunten.
De grote Joodse gemeenschap in NYC zullen zich veel veiliger voelen als hij wordt gekozen.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:43:18 #233
66444 Lord_Vetinari
pi_218050106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:34 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Een heel normaal figuur ja, met z'n 'globalize the intifada' en z'n pro BDS standpunten.
De grote Joodse gemeenschap in NYC zullen zich veel veiliger voelen als hij wordt gekozen.
Ik vergeet steeds dat natuurlijk alleen Trump en MAGA Amerika naar de klote mogen helpen.
pi_218050112
quote:
18s.gif Op donderdag 26 juni 2025 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
We maken boodschappen betaalbaar door overheidswinkels te starten met als gevolg dat de middenstand compleet word weggevaagd.
Tegelijkertijd maken we het openbaar vervoer gratis terwijl de ondergrondse al draait met een enorm verlies.
En wie mag voor al die fantastische plannen opdraaien, de burger natuurlijk die het al moeilijk genoeg heeft in die peperdure stad.
En qua genocide, tja als je daar al in gelooft…. Ik zou niet weten wat een burgermeester daar aan zou moeten doen.
Gaat hij soms gemeenschapsgeld doneren aan Hamas?
Ik kan ieder geval niet wachten op Mayor Mamdani. Het is voor AOC en de andere socialisten te hopen dat zijn beleid gaat slagen anders is het snel afgelopen met het socialistische experiment in de VS.
pi_218050125
quote:
Hij wordt flink geframed door alles op rechts. Niet het meest fijne klimaat om Burgemeester in te worden.
pi_218050130
quote:

[..]
twitter

Hij gaat ieder geval stevig investeren in het tegengaan van hatecrimes. Ik hoop oprecht dat het niet op interseksionele principes gestoeld is. Mocht dat wel het geval zijn dan kunnen Joden als onderdrukkers natuurlijk nooit het slachtoffer zijn…..
pi_218050147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah omdat het een vrouw is mag ze emotioneel reageren en heeft ze volgens de trouwe maga volgers het gelijk aan haar zijde. Het gelijk wat met de dag opeens het tegenovergestelde kan zijn in maga wereld.. _O-
Bijzonder h dat een vrouw in deze kwestie het wel droog kan houden. Dat lukt meneer Mandani niet, die snottert al als mensen gemeen tegen hem zijn online……
pi_218050155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hij wordt flink geframed door alles op rechts. Niet het meest fijne klimaat om Burgemeester in te worden.
Inderdaad. Het is te hopen dat hij niet overhoop geschoten wordt zoals die twee andere Democraten laatst. De kogels in de VS komen nogal eens van rechts de laatste tijd.
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:53:41 #239
66444 Lord_Vetinari
pi_218050180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bijzonder h dat een vrouw in deze kwestie het wel droog kan houden. Dat lukt meneer Mandani niet, die snottert al als mensen gemeen tegen hem zijn online……
In tegenstelling tot Trump die koel als een komkommer blijft als een popzanger(es) iets over hem zegt of omdat hij maar geen Nobelprijs krijgt en Obama wel?
pi_218050218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In tegenstelling tot Trump die koel als een komkommer blijft als een popzanger(es) iets over hem zegt of omdat hij maar geen Nobelprijs krijgt en Obama wel?
Ik ben nooit zo van de emotionele uitspattingen, maar huilen als een bitch omdat iemand gemeen is op het internet is wel echt next level zwakheid.
  donderdag 26 juni 2025 @ 17:03:37 #241
66444 Lord_Vetinari
pi_218050252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben nooit zo van de emotionele uitspattingen, maar huilen als een bitch omdat iemand gemeen is op het internet is wel echt next level zwakheid.
En toch blijf je Trump verdedigen. Zo zwak vind je het dus niet.
pi_218050345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nobody is perfect, zelfs ik niet. Dat gezegd hebbende er zijn grenzen aan wat ik tolereer en van een leider verwacht ik dat hij op z’n minst niet gaat huilen als iemand gemene dingen tegen hem zegt op het internet. Nogmaals next level zwakheid, in mijn omgeving zou hij vierkant uitgelachen worden en nooit meer serieus genomen worden.
Wees een vent en kweek een dikke huid, als hij maar een fractie van de stront over zich heen kreeg wat Trump over zich heen krijgt dan gooide hij zichzelf voor de metro.
pi_218050371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso raar dat een doorsnee burger destructief hyperkapitalisme najaagt en steunt.

Blijkbaar is de trade off in het krijgen van entertainment genoeg.
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:02:54 #244
66444 Lord_Vetinari
pi_218050500
quote:

[..]
Proest...

pi_218050515
Vrijwilligers afzeiken is sowieso wel stoer, mannelijk en sterk gedrag.
pi_218050730
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:05 schreef xpompompomx het volgende:
Vrijwilligers afzeiken is sowieso wel stoer, mannelijk en sterk gedrag.
Ik herhaal slechts wat hij zelf heeft gezegd. Ik vond het overigens best moedig van hem om dat ronduit toe te geven dat hij emotioneel te betrokken was.
En het is helemaal prijzenswaardig dat hij de eer aan zichzelf heeft gehouden.
Hij was niemand uitleg verschuldigd en toch gaf hij uitleg over zijn beweegredenen.
  Moderator donderdag 26 juni 2025 @ 19:58:02 #247
375570 crew  Cyan9
pi_218051389
Het is maar weer eens tijd om er een waarschuwing uit te gooien dat persoonlijke aanvallen niet gewenst zijn. Het zou fijn zijn dat ik dit topic zou kunnen openen zonder de bezem er bij te hoeven pakken.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218051618
twitter

Chris Cuomo is (terecht) pissig over het feit dat de socialisten de partij langzaam maar zeker overnemen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2025 @ 20:21:52 #249
862 Arcee
Look closer
pi_218051731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:13 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Chris Cuomo is (terecht) pissig over het feit dat de socialisten de partij langzaam maar zeker overnemen.
pi_218051831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Niet alleen dat, maar de hele gereutel over capitalism kan een hoop mensen gestolen worden. Die hele "line must always go up" houding waar de employees dan bij een all-hands meeting te horen krijgen dat dit jaar weer een record brekend jaar was qua winst om vervolgens tijdens een beoordelingsgesprek te horen te krijgen dat je of niks of minder dan inflatie bij je salaris krijgt, en alleen de c-suite lui of weet ik het wat voor waardeloze leadership lui een bonus krijgen en de rest het moet doen met een pizza party, bekijk het dan ook maar met je kapitalisme, haal dan de overheid er maar bij om zaken te regelen.
pi_218051902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:30 schreef OMG het volgende:

[..]
Niet alleen dat, maar de hele gereutel over capitalism kan een hoop mensen gestolen worden. Die hele "line must always go up" houding waar de employees dan bij een all-hands meeting te horen krijgen dat dit jaar weer een record brekend jaar was qua winst om vervolgens tijdens een beoordelingsgesprek te horen te krijgen dat je of niks of minder dan inflatie bij je salaris krijgt, en alleen de c-suite lui of weet ik het wat voor waardeloze leadership lui een bonus krijgen en de rest het moet doen met een pizza party, bekijk het dan ook maar met je kapitalisme, haal dan de overheid er maar bij om zaken te regelen.
Daarom is men massal aan het quiet quitting geslagen. Men is helemaal klaar met de 'hustle' en de 'grind'. Is slechts een recept voor burn-out.
pi_218051903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Goedkope boodschappen met staatswinkels waardoor kleine ondernemers failliet gaan zodat die mensen uiteindelijk weer van de staat moeten leven.
Jammer dat ze dan geen politieagent kunnen worden want de politieagent is al wegbezuinigd omdat het racisten zijn en anti queer.
Misschien is er wel een baantje over als buschauffeur want de bus gaat voortaan gratis en met al die nieuwe passagiers die noodgedwongen hun auto moesten verkopen omdat ze werkeloos zijn valt er misschien nog een pensioen uit te slepen op de lange termijn.
pi_218051956
twitter

Lmao!!!
Ieder geval alle ballen op Adams nu, de hoop van gematigd links en rechts in NYC.
  donderdag 26 juni 2025 @ 20:47:01 #254
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218052022
Kan het ook eens zonder links-rechts gedoe?
pi_218052060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Goedkope boodschappen met staatswinkels waardoor kleine ondernemers failliet gaan zodat die mensen uiteindelijk weer van de staat moeten leven.
Jammer dat ze dan geen politieagent kunnen worden want de politieagent is al wegbezuinigd omdat het racisten zijn en anti queer.
Misschien is er wel een baantje over als buschauffeur want de bus gaat voortaan gratis en met al die nieuwe passagiers die noodgedwongen hun auto moesten verkopen omdat ze werkeloos zijn valt er misschien nog een pensioen uit te slepen op de lange termijn.
Heel vaak je argument herhalen maakt het niet opeens waarheid.
pi_218052126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:52 schreef Friggles het volgende:

[..]
Heel vaak je argument herhalen maakt het niet opeens waarheid.
Allemaal zaken waar Mamdani voorstander van is. Gratis busvervoer, staatswinkels en defund the police. Hij is een socialist en hij neemt deze posities in, wat moet ik er anders van maken?
pi_218052145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Allemaal zaken waar Mamdani voorstander van is. Gratis busvervoer, staatswinkels en defund the police. Hij is een socialist en hij neemt deze posities in, wat moet ik er anders van maken?
Hij kan er voorstander van zijn, wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden. Gaat mij vooral om de gevolgen die je er elke keer bijhaalt als argument. Die conclusies zijn gebaseerd op de onderbuik.
pi_218052207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
GGZ taken naar de GGZ en de politie mag zich focussen op de eigen taken
pi_218052278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:07 schreef Friggles het volgende:

[..]
Hij kan er voorstander van zijn, wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden. Gaat mij vooral om de gevolgen die je er elke keer bijhaalt als argument. Die conclusies zijn gebaseerd op de onderbuik.
Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat het niet uitmaakt of hij burgermeester word of niet?
Als hij zijn zin krijgt qua staatswinkels bijvoorbeeld, dan is het toch niet gek om te bedenken dat de middenstand daar ontzettend veel last van krijgt?
We praten hier over de kleine ondernemers die waarschijnlijk al moeite genoeg hebben om de zaak draaiende te houden.
pi_218052309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat het niet uitmaakt of hij burgermeester word of niet?
Als hij zijn zin krijgt qua staatswinkels bijvoorbeeld, dan is het toch niet gek om te bedenken dat de middenstand daar ontzettend veel last van krijgt?
We praten hier over de kleine ondernemers die waarschijnlijk al moeite genoeg hebben om de zaak draaiende te houden.
Maar als een Wal-Mart dit in een kleine gemeente doet en daar de lokale middenstand om zeep helpt is dat geen probleem?
pi_218052329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:23 schreef OMG het volgende:

[..]
Maar als een Wal-Mart dit in een kleine gemeente doet en daar de lokale middenstand om zeep helpt is dat geen probleem?
Ten eerste is dit een whataboutism, ten tweede waarom vind je dat de overheid die rol moet vervullen? En vind jij het berhaupt een probleem gezien deze valse vergelijking?
  donderdag 26 juni 2025 @ 21:29:56 #262
346939 Janneke141
pi_218052374
Blijkbaar vindt een meerderheid van de stemmers in NY van wel.
pi_218052384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ten eerste is dit een whataboutism, ten tweede waarom vind je dat de overheid die rol moet vervullen? En vind jij het berhaupt een probleem gezien deze valse vergelijking?
Hetgeen jij claimt is iets wat daadwerkelijk gebeurt wanneer een bedrijf als het eerder genoemde ergens een vestiging opent waar voorheen het aanbod kleine lokale ondernemers was, maar het is blijkbaar okay als het miljardairs zijn die het doen. Waarom is dat okay?
  donderdag 26 juni 2025 @ 21:37:12 #264
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218052471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:07 schreef Friggles het volgende:

[..]
Als ik even uitga van de post met het filmpje van Cuomo als startpunt van deze discussie: ik denk dat je met dit soort standpunten het redelijke midden van je electoraat kwijtraakt. Het wil inderdaad niet zeggen dat dit dan ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt, maar door er speerpunten van te maken jaag je bepaalde kiezers simpelweg weg.

Ze zijn misschien Democraat in hart en nieren, maar willen niet hun stem geven aan dit soort radicale ideen. Op die manier maak je dus je partij kapot en stemmen ze (met frisse tegenzin) op bijvoorbeeld een Trump. Niet omdat ze hardcore MAGA-debiel zijn, maar omdat ze zichzelf nog minder herkennen in de huidige koers van de Dems.

Ik denk dat je iets soortgelijks ook gaat zien bij een deel van de verstokte PvdA-stemmers, n.a.v. hun huidige (in mijn ogen) vrij extreme houding t.o.v. Isral. Nu is het voordeel in NL dat je wat meer alternatieven hebt om uit te kiezen die nog steeds grotendeels aansluiten bij je eigen waarden. In de VS is er eigenlijk maar 1 alternatief bij preaidentsverkiezingen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 21:52:54 #265
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_218052653
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:47 schreef Gunner het volgende:
Kan het ook eens zonder links-rechts gedoe?
Er is geen links in the USA, alleen extreem religieus rechts en eng rechts.
Feyenoord!!! * Bara
pi_218053439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom redeneer jij altijd in onrealistische hyperbolen?
pi_218053640
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
GGZ taken naar de GGZ en de politie mag zich focussen op de eigen taken
Dit dus.

quote:
Mamdani said he wants more social workers so that the NYPD can focus on serious crime but does not want to slash police funding.

“I will not defund the police. I will work with the police,” he said.

Bron
  vrijdag 27 juni 2025 @ 00:58:49 #268
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053887
En dit dus:

Gelukkig is er een DOD account dat dan weer Hegseth moet ophemelen

[ Bericht 39% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2025 01:05:28 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 01:12:03 #269
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053905
  vrijdag 27 juni 2025 @ 01:30:36 #270
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053932
Maar 5 jaar na dato ...

https://bsky.app/profile/annabower.bsky.social/post/3lsjoehznks27

En zijn baas mag niet vervolgd worden :')
  vrijdag 27 juni 2025 @ 01:58:45 #271
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053958
  vrijdag 27 juni 2025 @ 02:39:59 #272
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053984
Nog maar eens een bevestiging dat Trump's deportatiebeleid helemaal niet in zijn voordeel uitvalt.

Support Rises For Giving Most Undocumented Immigrants A Pathway To Legal Status vs. Deportations, Quinnipiac University National Poll Finds; More Than 9 In 10 Voters Say Politically Motivated Violence In The U.S. Is A Serious Problem

En voor de rest is het ook om te huilen:

- the military: 45 percent approve, while 49 percent disapprove, with 6 percent not offering an opinion;

- immigration issues: 41 percent approve, while 57 percent disapprove, with 2 percent not offering an opinion;

- foreign policy: 40 percent approve, while 54 percent disapprove, with 5 percent not offering an opinion;

- the Israel - Iran war: 39 percent approve, while 53 percent disapprove, with 8 percent not offering an opinion;

- the economy: 39 percent approve, while 56 percent disapprove, with 6 percent not offering an opinion;

- deportations: 39 percent approve, while 59 percent disapprove, with 3 percent not offering an opinion;

- trade: 38 percent approve, while 55 percent disapprove, with 7 percent not offering an opinion.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 02:44:43 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218053985
quote:
Dat stelde ik al, er is een schijnoorlog gevoerd, waarbij de drie partijen kunnen opscheppen in eigen land.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 02:48:18 #274
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 02:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat stelde ik al, er is een schijnoorlog gevoerd, waarbij de drie partijen kunnen opscheppen in eigen land.
Opscheppen waarover?

'The TOTAL OBLITERATION of Iran's nuclear program' is een leugen?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 02:50:51 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218053989
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 02:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Opscheppen waarover?

'The TOTAL OBLITERATION of Iran's nuclear program' is een leugen?
Haha, ja!

En in Iran doen ze alsof ze van Isral hebben gewonnen en Isral doet alsof Iran is uitgeschakeld. Ego's onder elkaar.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 02:56:09 #276
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 02:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha, ja!

En in Iran doen ze alsof ze van Isral hebben gewonnen en Isral doet alsof Iran is uitgeschakeld. Ego's onder elkaar.
En dan Lindsey Graham die doodleuk zegt dat uranium helemaal niet het doel was! Wie heeft dit 'geniale' plan bedacht?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 02:58:16 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218053994
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 02:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dan Lindsey Graham die doodleuk zegt dat uranium helemaal niet het doel was! Wie heeft dit 'geniale' plan bedacht?
Trump heeft liever alle complimenten (en geld) dan iets anders, dus ik zie hem er wel voor aan om dit af te spreken met Netanyahu en Iran. Van TOTAL SURRENDER!!! is ook weinig over.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 03:01:09 #278
323401 Kijkertje
met filter
pi_218053995
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 02:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Trump heeft liever alle complimenten (en geld) dan iets anders, dus ik zie hem er wel voor aan om dit af te spreken met Netanyahu en Iran. Van TOTAL SURRENDER!!! is ook weinig over.
Lekker kortzichtig als over een jaar blijkt dat Iran gewoon weer uranium aan het verrijken is maar dan versneld.

I'm confused again ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2025 03:13:43 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 03:17:20 #279
323401 Kijkertje
met filter
pi_218054004
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsjtdvh2422k

8)7

Eerst was 'From The River To The Sea' een pro terrorist oproep tot geweld, nu dus 'Globalize The Intifada' en het MAGA-volk gaat er weer gretig in mee.

Geen wonder dat Stefanik zich er weer 'heel verontwaardigd' mee bemoeit ....

Goed plan:

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2025 04:49:36 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 04:35:05 #280
323401 Kijkertje
met filter
pi_218054046
MAKE AMERICA SAFE AGAIN!

Pentagon Sends Hurricane Forecasters Scrambling After Suddenly Announcing Shutdown of Key Satellites

“I’ve never seen anything like this,” a former NOAA administrator said of the surprise announcement.

vrijdag 27 juni 2025 @ 06:09:09 #281
323401 Kijkertje
met filter
pi_218054131
Ook te bizar voor woorden: alle federale rechters in Maryland worden nu door DOJ aangeklaagd vanwege hun uitspraken mbt het deporteren van immigranten.

https://bsky.app/profile/joffirphd.bsky.social/post/3lsho2dyygk2t

Washington Post:

DOJ sues all federal judges in Maryland over deportation order

Legal experts said the unusual lawsuit marks an escalation in the Trump administration’s attacks on the U.S. judiciary.

ABC News:

Justice Department sues entire Maryland federal judiciary over immigration policy

The suit challenges a standing order limiting deportations.

New York Times:

Trump Administration Sues Federal Bench in Maryland, Escalating Fight With Judiciary

Lawyers for the administration said that a rule issued by a judge in Maryland intruded on the White House’s inherent powers to “enforce the nation’s immigration laws.”

Ik kan me iig een stuk beter voorstellen hoe dat precies werkt in landen waar de democratie verloren gaat. Met dank ook aan Trump's Supreme Court die onlangs in een emergency ruling het belabberde besluit nam dat Trump immigranten (voorlopig) mag blijven uitzetten zonder due process zolang het geschil nog loopt tegen de court orders van lagere rechters in.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2025 07:10:06 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 07:09:53 #282
323401 Kijkertje
met filter
pi_218054195
De zoveelste inhumane actie van ICE:

Filmpje

ICE Goes After Church Leaders and Christians Fleeing Persecution

On Tuesday, Iranian asylum-seekers were detained in Los Angeles, adding to the count of church members taken despite lawful status.

The Cruelty is the Point ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2025 07:24:17 ]
pi_218054282
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 07:09 schreef Kijkertje het volgende:
De zoveelste inhumane actie van ICE:

[ afbeelding ]

Filmpje

[ afbeelding ]

ICE Goes After Church Leaders and Christians Fleeing Persecution

On Tuesday, Iranian asylum-seekers were detained in Los Angeles, adding to the count of church members taken despite lawful status.

[ afbeelding ]

The Cruelty is the Point ;(

[ afbeelding ]
Dat land is echt moreel kapot. Dus mensen die een soort tijdelijke verblijfsvergunning hebben zijn nu ook aan de beurt? Ik dacht dat het ging om zware criminelen
pi_218054658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 07:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat land is echt moreel kapot. Dus mensen die een soort tijdelijke verblijfsvergunning hebben zijn nu ook aan de beurt? Ik dacht dat het ging om zware criminelen
Ik lees hierboven dat ze bij Republikeinen wel zo enorm in paniek zijn vanwege Mamdani dat er zelfs volk is dat hem wil laten deporteren. :')
pi_218054963
Moslimhaat in een Christelijk conservatief jasje. What else is new.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218055096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
Moderne laffe kruisridders die met hun asymmetrische oorlogsvoering wat bommetjes gooien. Vroeger zat er in die strijd tenminste nog wat symmetrie waardoor de aanvallende partij een probleem had om de vele verliezen van eigen burgers maar goed te blijven praten.. 8-)
pi_218055099
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik lees hierboven dat ze bij Republikeinen wel zo enorm in paniek zijn vanwege Mamdani dat er zelfs volk is dat hem wil laten deporteren. :')
Gezien de hysterische reacties zou je denken dat de man tot god emperor van de VS is verkozen ofzo.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218055473
quote:

[..]
Niet zomaar mensen h, Ogles is volgens mij een senator
pi_218055481
quote:
gebeurde inderdaad ook in de UK toen Khan burgemeester van Londen werd. al is het wel zielig dat iedere democraat die nu ergens goed presteert meteen tot RADICALE COMMUNIST wordt verklaard, of anders een terrorist is want hij is van Arabische afkomst.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218055499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:18 schreef Sabata het volgende:

[..]
gebeurde inderdaad ook in de UK toen Khan burgemeester van Londen werd. al is het wel zielig dat iedere democraat die nu ergens goed presteert meteen tot RADICALE COMMUNIST wordt verklaard, of anders een terrorist is want hij is van Arabische afkomst.
"Antisemitisch" moet er anno 2025 ook wel bij.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:31:18 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218055569
quote:

[..]
Je bedoelt dat n persoon daar schijnbaar een tweet over heeft geplaatst.
quote:
Haat? Moslims zijn ondertussen waarschijnlijk zelfs de meest geprivilegieerde groep in het Westen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Moderne laffe kruisridders die met hun asymmetrische oorlogsvoering wat bommetjes gooien. Vroeger zat er in die strijd tenminste nog wat symmetrie waardoor de aanvallende partij een probleem had om de vele verliezen van eigen burgers maar goed te blijven praten.. 8-)
Oorlogen moeten alleen tussen partijen worden gevoerd van ongeveer dezelfde sterkte? Dit is niet hoe het werk natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:55:32 #292
136 V.
pi_218055813
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nouououououou _O-
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218055886
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Nee, een lid van congress die een brief naar de DOJ heeft gestuurd en daar een tweet over heeft geplaatst.

Best kwalijk naar mijn mening. Het neigt heel erg naar:
“Ik ben het niet eens met de verkiezingsuitslag dus probeer ik ‘t op een andere manier maar”
pi_218055887
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:55 schreef V. het volgende:

[..]
Nouououououou _O-
Als een links radicale nitwit een extreme tweet plaatst is de reactie altijd precies omgekeerd en zijn alle linksen net zo radicaal. De zichtbare hypocrisie van conservatief rechts populisten.
pi_218055944
Hegseth heeft de laatste pionnen omgetrapt

https://x.com/atrupar/status/1938210404678648054

Hegseth, this morning to the free press:

Don’t ask questions.
Don’t report the facts.
Don’t seek the truth.
Don’t hold people in power to account.

Instead, your job is to put out the propaganda we give you. Your job is to simply say America is great.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 27-06-2025 12:13:56 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:42:03 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218056779
quote:

[..]
Dat is nu juist een van de problemen van discriminatie en deportatie. Het is wel erg makkelijk en dus ga je het steeds vaker willen inzetten. Je verantwoordelijkheid compleet omzeilen door iemand met geweld naar een buitenlandse gevangenis te laten vervoeren. Dat omdat hij niet blank is.

Maar nee, de mensen die gelijkheid willen zijn de engste...

Howard heeft al heel lang geleden hier precies laten zien wat voor racist hij is, terwijl hij vaak zijn best doet het weg te veinzen. Zelf vindt hij zijn morele kompas geweldig, maar eigenlijk geeft hij geen ruk om morele kwesties.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:49:27 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218056822
Hoe zit het eigenlijk met Qatar? Dat land is eigenlijk aangevallen door Iran, ik neem aan dat ze daar ook wel een mening over hebben? Zaten zij in het complot?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:59:25 #298
66444 Lord_Vetinari
pi_218056903
pi_218057028
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 03:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Lekker kortzichtig als over een jaar blijkt dat Iran gewoon weer uranium aan het verrijken is maar dan versneld.

I'm confused again ;(
Dit boek mag wel een extra hoofdstuk krijgen...

pi_218057130
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:09 schreef Beathoven het volgende:
Hegseth heeft de laatste pionnen omgetrapt

https://x.com/atrupar/status/1938210404678648054

Hegseth, this morning to the free press:

Don’t ask questions.
Don’t report the facts.
Don’t seek the truth.
Don’t hold people in power to account.

Instead, your job is to put out the propaganda we give you. Your job is to simply say America is great.

Misschien kan Vance nog iets zeggen tegen ons in Europa over Freedom of Speech _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:43:09 #301
66444 Lord_Vetinari
pi_218057381
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 03:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

I'm confused again ;(
Iran mag geen uranium verrijken, maar Trump en co mogen wel zichzelf verrijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')