Wel potsierlijk dat je voor een sociaaldemocratisch geluid nu nergens meer heen kunt (wat al jaren aan de gang is natuurlijk). Stemde al jaren blanco bij wijze van een soort protest, maar voel me nu eigenlijk echt verweesd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:23 schreef timmmmm het volgende:
Bontenbal heeft vandaag juichend gadegeslagen denk ik. Dat is de enige redelijke middenpartij die nog over is, wellicht met D66
Ik vind dat geschreeuw zo erg. De PvdA was met Bos, Cohen, Asscher in ieder geval een nette partij. Als je ziet hoe men nu met andersdenkenden omgaat is een ramp.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:29 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Wel potsierlijk dat je voor een sociaaldemocratisch geluid nu nergens meer heen kunt (wat al jaren aan de gang is natuurlijk). Stemde al jaren blanco bij wijze van een soort protest, maar voel me nu eigenlijk echt verweesd.
Nu is het ook zo dan nuance al jaren niet sexy meer is. Een beetje wereldproblematiek wordt in soundbites van hooguit een minuut geduid en reacties op lastige kwesties worden beantwoord in max 140 tekens. En kritisch al je bronnen doorgaan is ook zo vermoeiend. Tsja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind dat geschreeuw zo erg. De PvdA was met Bos, Cohen, Asscher in ieder geval een nette partij. Als je ziet hoe men nu met andersdenkenden omgaat is een ramp.
Iemand heeft ooit tegen Timmermans gezegd dat hij wel van zich af moet bijten richting Wilders dus die zakt mee in het bedenkelijke niveau van ordinaire schreeuwers als Wilders en Yesilgoz. Op het partijcongres praten ze schofterig over mensen die jaren hebben gegeven voor het land, alleen omdat ze anders denken. Men staat letterlijk schreeuwend tegenover elkaar.
Maakt het land nog minder bestuurbaar. De PVV is onbetrouwbaar gebleken, GL-PvdA kan binnen de eigen partij niet eens met elkaar door 1 deur. Wat moeten we dan nog?
Nee boeit me niks om kritiek te hebben op geloven het zijn allemaal sprookjes. Maar ik heb weinig behoefte om met kritiek alle christenen of moslims over een kam te scheren dus ik spreek niet zo over die geloven als monoliet zoals jij. Ik heb kritiek op wat ik wil, wil ik kritiek hebben op vrouwen of mensen met een kleurtje of moslims dan lever ik die. Jij bepaalt niet wat ik wel en niet mag of durf te zeggen, gelukkig niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest...
Natuurlijk.
Trad wives en islam, is echt helemaal anders.
Toe, verlicht ons Lord: waarom ZOU een vrouw haar hoofd moeten bedekken, en een man niet?
Je bent gewoon als de dood kritiek te hebben op de islam omdat je in je intersectionele fabel nu eenmaal als witte man geen kritiek MAG hebben op die exotische getinte religie.
Vrouwen hoeven niets van jouw soort 'progressivisme' te verwachten. Maar ook illusratief: ALTIJD de deur op een kiertje laten voor het 'exotische', ofwel, een soort vrouwenonderdrukking waarvan je zegt te gruwen, zolang het maar gekoppeld kan worden aan wit, Westers en Christelijk.
Ik ben daarentegen daar vrij helder in: trad wives, hoofddoeken... allemaal dezelfde seksitische middeleeuwse bagger, voortgekomen uit een seksitisch wereldbeeld en inherent vrouwvijandig.
https://www.uva.nl/shared(...)24/07/tradwives.htmlquote:Politieke ondertoon en raciale implicaties
De tradwife-trend gaat niet alleen over persoonlijke keuzes, maar heeft ook politieke en raciale implicaties. Mgge wijst erop dat tradwives vaak een nostalgisch beeld hebben van een tijd waarin vrouwen thuisbleven, wat overeenkomt met conservatieve overtuigingen. ‘Hoewel niet iedereen in de tradwife-gemeenschap openlijk rechtse politiek steunt, biedt de trend ruimte voor deze ideen,’ zegt ze.
Bracke voegt toe: ‘Sommige tradwives delen ideen die lijken op die van extreem-rechtse groepen, vooral rond het verhogen van geboortecijfers onder witte bevolkingsgroepen.’ Dit toont aan dat de trend niet alleen over lifestyle gaat, maar ook deel uitmaakt van grotere politieke ideen. De opkomst van de tradwife gaat hand in hand met de groei van conservatieve politiek, die vaak tegen moderne gendergelijkheid is. Sociale media verspreiden deze conservatieve ideen door ze aantrekkelijk te maken.
Ik reken erop dat Bontenbal met de nuance en het fatsoenlijke geluid gaat laten zien dat mensen er naar snakken, een tijd dat mensen normaal met elkaar omgaanquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:43 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Nu is het ook zo dan nuance al jaren niet sexy meer is. Een beetje wereldproblematiek wordt in soundbites van hooguit een minuut geduid en reacties op lastige kwesties worden beantwoord in max 140 tekens. En kritisch al je bronnen doorgaan is ook zo vermoeiend. Tsja.
Maar goed, naast dat meezakken in het niveau is het vooral schrijnend om te zien dat er op een fusiecongres hoofdzakelijk over een geopolitiek conflict gesproken wordt en moties over worden ingediend en amper over thema's als bestaanszekerheid, woningkwesties en leefbaarheid. Dingen waar ik ook dagelijks mee bezig ben zeg maar.
Als het CDA de kaarten goed speelt dan gaan ze een grote winst boeken ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik reken erop dat Bontenbal met de nuance en het fatsoenlijke geluid gaat laten zien dat mensen er naar snakken, een tijd dat mensen normaal met elkaar omgaan
Bakermat van de progressiviteit? Waarom dan? Omdat we vroeger nog vonden dat vluchtelingen als de Hugenoten ons juist voordelen brachten?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:47 schreef Jojoke het volgende:
Het is een soort van simpel. Nederland is een bakermat van progressiviteit. Heel lang al zo geweest, dus als mensen van buitenaf komen dan moet je niet verwachten dat ze gaan zorgen dat het land meer progressief wordt. Deze nieuwe mensen zijn conservatiever, want ze zijn gewend waar ze vandaan komen.
Dus het omarmen van conservatieve nieuwelingen en tegelijkertijd enorm progressief willen zijn, is interne strijd.
Ja het is hopen op een tweestrijd tussen PvdA en CDA allebij een zetel of 38 dan kan het formeren ook rap gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik reken erop dat Bontenbal met de nuance en het fatsoenlijke geluid gaat laten zien dat mensen er naar snakken, een tijd dat mensen normaal met elkaar omgaan
Ik denk dat de PvdA zichzelf had kunnen redden door dezelfde koers te gaan varen als de Deense sociaaldemocraten. Veel openlijk kritischer op (asiel)migratie en tegelijkertijd opkomen voor de problemen van de middenklasse. Daarmee zou de PVV gemarginaliseerd zijn, want die partij vist nu juist in die vijver.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:29 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Wel potsierlijk dat je voor een sociaaldemocratisch geluid nu nergens meer heen kunt (wat al jaren aan de gang is natuurlijk). Stemde al jaren blanco bij wijze van een soort protest, maar voel me nu eigenlijk echt verweesd.
Vroeger, lang geleden, waren we progressief en tolerant. Die tijden zijn helaas verdwenen. Vreemdelingenhaat en de wens om de tijd terug te draaien tot voor de globalisering vieren nu hoogtij. En gezien het niveau van onze opleidingen gaat dat niet snel veranderen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:47 schreef Jojoke het volgende:
Het is een soort van simpel. Nederland is een bakermat van progressiviteit. Heel lang al zo geweest, dus als mensen van buitenaf komen dan moet je niet verwachten dat ze gaan zorgen dat het land meer progressief wordt. Deze nieuwe mensen zijn conservatiever, want ze zijn gewend waar ze vandaan komen.
Dus het omarmen van conservatieve nieuwelingen en tegelijkertijd enorm progressief willen zijn, is interne strijd.
Ik heb na de wanvertoning omtrent het partijcongres en daarvoor het gedoe in de partij over de fusie niet echt het idee dat GL-PvdA een betrouwbare partner is...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja het is hopen op een tweestrijd tussen PvdA en CDA allebij een zetel of 38 dan kan het formeren ook rap gaan.
In hun hoofd leven de meeste mensen nog in de tijd dat hun land de hele wereld regeerde.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bakermat van de progressiviteit? Waarom dan? Omdat we vroeger nog vonden dat vluchtelingen als de Hugenoten ons juist voordelen brachten?
Nederland is ook juist conservatief. Kijk bijvoorbeeld hoe de SGP'ers erin staan. Uberhaupt kijk naar de zetelverdeling, conservatief zou ik naar aanleiding van de inhoud van onze kamer als het merendeel omschrijven
De nieuwkomers zijn ook lang niet allemaal conservatief. Denk aan Maxima, die beschreef het mooi, De Nederlander bestaat niet. Ik zou dat als een progressieve migrant omschrijven.
Conservatieve nieuwelingen passen qua sociale issues uiteraard niet per se het beste bij een centrum linkse partij, maar misschien passen ze er op economische issues wel heel goed. Tegelijk zijn ze natuurlijk meer welkom bij centrumlinks dan bij hele conservatieve partijen.
Kweenie hoor, Nederland was altijd een land van doemaargewoondandoejealgekgenoeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, waren we progressief en tolerant. Die tijden zijn helaas verdwenen. Vreemdelingenhaat en de wens om de tijd terug te draaien tot voor de globalisering vieren nu hoogtij. En gezien het niveau van onze opleidingen gaat dat niet snel veranderen.
Volgens mij heb je geen enkel benul wat er hier allemaal naar binnenkomt. Op de schaal van verlichting en ontwikkeling zit de meerderheid tussen de neanderthaler en de late middeleeuwer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De nieuwkomers zijn ook lang niet allemaal conservatief. Denk aan Maxima, die beschreef het mooi, De Nederlander bestaat niet. Ik zou dat als een progressieve migrant omschrijven.
Conservatieve nieuwelingen passen qua sociale issues uiteraard niet per se het beste bij een centrum linkse partij, maar misschien passen ze er op economische issues wel heel goed. Tegelijk zijn ze natuurlijk meer welkom bij centrumlinks dan bij hele conservatieve partijen.
Het partijcongres viel mij juist reuze mee. Had meer onenigheid en dergelijke gedacht, ja wel een hyperfocus op bijzaken. Maar geen betrouwbare partner dat snap ik niet helemaal. Waarom is de partij door een partijcongres nou weer onbetrouwbaarder geworden. Volgens mij communiceert de PvdA op dit moment vrij aardig wat ze willen wat is er dan onbetrouwbaar?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb na de wanvertoning omtrent het partijcongres en daarvoor het gedoe in de partij over de fusie niet echt het idee dat GL-PvdA een betrouwbare partner is...
Dus ik weet het ook niet. PVV kan natuurlijk niet, maar ik heb ook echt geen zin in weer die ellendige VVD
Boeiende insteek!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:51 schreef Havermout2 het volgende:
Het lijkt me vooral een interne actie, waarbij Timmermans vrij effectief de oudere, kritische PvdA-prominenten heeft uitgeschakeld via Piri. Ik denk dat wat electorale schade in het midden is ingecalculeerd om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Bijkomend voordeel is dat PvdA-GL nu eindelijk eens de politieke agenda bepaalt, terwijl de rest moet reageren.
Helaas werkt dit wel de polarisatie in de hand. De politieke verhoudingen beginnen steeds meer op die in de VS te lijken, waarbij de uitersten op links en rechts eisen dat de kiezer in het midden een kant kiest.
Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee, ondanks dat ik het standpunt niet deel. De oproep tot een wapenembargo tegen Isral is ongeveer net zo realistisch als de asieleisen van Wilders: leuk voor een deel van de eigen parochie, maar je hoeft toch nooit te leveren. Hopelijk verschuift de focus snel naar de Nederlandse problemen zoals bestaanszekerheid, woon- en stikstofcrisis en het onderwijs. Het electoraat is wat minder links dan de leden, maar het geheugen van de kiezer is kort.
QFPquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:47 schreef Jojoke het volgende:
Nouja ik vind de bakermat altijd een mooi woord. Maar ik snap oprecht niet waarom progressiviteit bij ons vandaaan zou komen. Dan lijkt weet ik veel mesopothamie of een andere zeer oude cultuur me een stuk waarschijnlijker.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In hun hoofd leven de meeste mensen nog in de tijd dat hun land de hele wereld regeerde.
Ik weet best wat er binnenkomt heb vrienden die vluchteling zijn geweest bijvoorbeeld. Ook als je met nieuwere immigranten praat het zijn allemaal mensen met dezelfde behoeftes als jij en ik. Met jouw benadering zie je ze als minderwaardig. Je lult zelf maar wat overduidelijk dat je vooral via de media met migranten te maken denkt te hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel benul wat er hier allemaal naar binnenkomt. Op de schaal van verlichting en ontwikkeling zit de meerderheid tussen de neanderthaler en de late middeleeuwer.
En dan Maxima opvoeren als progressieve immigrant. En persoon in de laatste 25 jaar en dan ook nog uit een totaal niet respresenatief milieu.
Je bent toch totaal niet serieus te nemen met dit soort praatjes.
De afkomst van mensen is voor mij geen reden om ze als minderwaardig aan te duiden.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet best wat er binnenkomt heb vrienden die vluchteling zijn geweest bijvoorbeeld. Ook als je met nieuwere immigranten praat het zijn allemaal mensen met dezelfde behoeftes als jij en ik. Met jouw benadering zie je ze als minderwaardig. Je lult zelf maar wat overduidelijk dat je vooral via de media met migranten te maken denkt te hebben.
Ik hoef je niks aan te wrijven als het hebt over neanderthalers dan beschrijf je mensen als een ander soort mens, primitiever dan wij. Je gaf ook duidelijk aan dat het gaat om wie er binnenkomt, dat gaat automatisch over afkomst. Misschien bedoel je het anders, dan druk je je erg dom uit.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
De afkomst van mensen is voor mij geen reden om ze als minderwaardig aan te duiden.
Bij gedrag ligt dat anders. En het doelbewust en met voorbedachte rade opvoeren van foute aannames en conclusies om mensen dingen aan te wrijven is niet al te lekker.
Laat maar, geen probleem dat je bepaalde dingen niet goed snapt omdat je niet goed kunt lezen.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik hoef je niks aan te wrijven als het hebt over neanderthalers dan beschrijf je mensen als een ander soort mens, primitiever dan wij. Je gaf ook duidelijk aan dat het gaat om wie er binnenkomt, dat gaat automatisch over afkomst. Misschien bedoel je het anders, dan druk je je erg dom uit.
Je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken. Daar weet ik alles vanaf.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kweenie hoor, Nederland was altijd een land van doemaargewoondandoejealgekgenoeg.
Spruitjeslucht, verzuiling, het calvinistische keurslijf, kneuterigheid, land van dominees en kooplieden, de VOC-mentaliteit.
Dat hele progressieve is misschien iets uit de jaren '70-'90 toen de boomers jong waren en zich afzetten. Ook weer snel voorbij met de opkomst van Fortuyn en de PVV en alle maatschappelijke ellende van nu met polarisatie en verharding.
En hoeverre is dat tegenwoordig nog beter dan een autochtoon? Van onze opleidingen moeten we het niet meer hebben en als je wat meer wilt dan bij je ouders blijven leven en een baantje voor net boven het minimum, dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel benul wat er hier allemaal naar binnenkomt. Op de schaal van verlichting en ontwikkeling zit de meerderheid tussen de neanderthaler en de late middeleeuwer.
En dan Maxima opvoeren als progressieve immigrant. En persoon in de laatste 25 jaar en dan ook nog uit een totaal niet respresenatief milieu.
Je bent toch totaal niet serieus te nemen met dit soort praatjes.
PVV en realistisch? Wow, daar moet ik even van bijkomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Boeiende insteek!
En wel lekker vals om het realiteitsgehalte van het GL-stokpaardje als PVV-realistisch af te doen
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik vind de bakermat altijd een mooi woord. Maar ik snap oprecht niet waarom progressiviteit bij ons vandaaan zou komen. Dan lijkt weet ik veel mesopothamie of een andere zeer oude cultuur me een stuk waarschijnlijker.
Nee precies maar vernieuwing omarmen is dan toch iets van nog voordat er mensen in Nederland waren. Ik wil gewoon zo graag weten op welk moment in onze geschiedenis wij ontdekten wat vernieuwing was en dat over de wereld zouden hebben verspreid. Maar het is wat off-topic lol.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.
VVD is zelf ook veel te radicaal om mee samen te werken. Alleen maar goed dat PvdA daar afstand van neemt. VVD gaat veel verliezen deze verkiezingen met hun extremistische koers.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
Steeds meer geluiden bij de VVD om dit geradicaliseerde GL/PvdA uit te sluiten.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Die foute aannames zijn dus dingen die zij tijdens hun opvoeding anders hebben geleerd. En wat zij normaal vinden, vinden wij misschien schandalig, en omgekeerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
De afkomst van mensen is voor mij geen reden om ze als minderwaardig aan te duiden.
Bij gedrag ligt dat anders. En het doelbewust en met voorbedachte rade opvoeren van foute aannames en conclusies om mensen dingen aan te wrijven is niet al te lekker.
De verkiezingen komen er aan. Had je wat anders verwacht? Maakt het nog iets uit waar het over ging?quote:Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
We hebben min of meer het kapitalisme bedacht zoals het nu werkt. Dat kun je zien als een hoogtepunt of een dieptepunt. maar bij de introductie (VOC) was het heel effectief. Wel ook voornamelijk voor de rijken, maar dat is natuurlijk bijna altijd zo. Die hebben het meeste in de melk te brokkelen.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee precies maar vernieuwing omarmen is dan toch iets van nog voordat er mensen in Nederland waren. Ik wil gewoon zo graag weten op welk moment in onze geschiedenis wij ontdekten wat vernieuwing was en dat over de wereld zouden hebben verspreid. Maar het is wat off-topic lol.
Welnee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt, die laatste foto ook van het hok GL-PvdA, met Timmermans en gesluierde Lalah op de voorste rij...
Beter kan je het failliet van 'links progressivisme' niet in beeld brengen.
Stel je voor dat daar een dame met Staphorst-kap in de kamer gaat zitten. De reacties op Joop zullen niet mals zijn.
RIP Links.
Hoe kan het dan dat ze een openlijk katholiek gelovige leider hebben?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel simpel:
PvdA-GL vindt religie ouderwets en kut, totdat het de islam betreft.
Toevallig is Frans Timmermans er niet bepaald stiekem over gelovig te zijn. Wouter Bos ook al niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De suggestie dat christenen niet welkom zouden zijn bij linkse mensen heb ik nog nooit gezien. Ik moet wel toegeven dat ik heel weinig christenen tegenkom in progressieve kringen als het zo is meestal uit spaans sprekende landen.
En ook Jesse Klaver is al katholiek.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toevallig is Frans Timmermans er niet bepaald stiekem over gelovig te zijn. Wouter Bos ook al niet.
Maar toch schijnt de PvdA christenen te haten, rara politiepet.
Beperkte leesvaardigheden dus.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
PVV en realistisch? Wow, daar moet ik even van bijkomen.
Het is denk ik ook niet geheel toevallig dat gelovige landen als Spanje en Ierland het meest kritisch zijn op dat punt.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ze een openlijk katholiek gelovige leider hebben?
Begrijp ik nu dat jij tegen het opnemen van asielzoekers bent, en het onterecht vind dat PvdA/GL de schuld krijgen van het opnemen ervan?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:05 schreef -XOR- het volgende:
De radicaal-rechtse Israelfappers zijn alweer overal aan het juichen voor de volgende regime change zie ik trouwens.
Dat worden weer een hoop asielzoekers door rechtse domheid waarvan PvdAGl de schuld gaat krijgen, en het domme klootjesvolk gaat er wederom met boter en suiker in.
Ik stel goedbeschouwd nergens dat ik tegen de opname van vluchtelingen ben maar om nu zo'n stroom te gaan triggeren terwijl je niet happig bent op asielzoekers is niet erg handig.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat jij tegen het opnemen van asielzoekers bent, en het onterecht vind dat PvdA/GL de schuld krijgen van het opnemen ervan?
Heb ik iets gemist? Wie triggert nu welke stroom?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik stel goedbeschouwd nergens dat ik tegen asielzoekers ben maar om nu zo'n stroom te gaan triggeren terwijl je niet happig bent op asielzoekers is niet erg handig.
Godzijdank!quote:Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Dezelfde reactie als Yesilgoz en Wildersquote:Op zondag 22 juni 2025 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heeft Frans Timmermans al gereageerd op de aanval op Iran haar nucleaire installaties?
Las ergens dat het afgelopen week ging om 100 opzeggingen en 300 aanmeldingen. Benieuwd wel inderdaad komende week..quote:Op zondag 22 juni 2025 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Een symbolisch beeld:
[ x ]
Houden we al een lijstje bij van opzeggingen?
[ x ]
Op zich was die stabiele basis eerder al geslonken tot een zetel of negen…quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Las ergens dat het afgelopen week ging om 100 opzeggingen en 300 aanmeldingen. Benieuwd wel inderdaad komende week..
Wat je wel lijkt te zien is dat dit de stabiele basis van de PVDA lijkt aan te tasten. Net als bij het CDA heb je toch veel verstokte stemmers voor wie dit nu toch wel de druppel lijkt te zijn.
Ik ben nu al benieuwd naar de analyses na de verkiezingen, want het is inderdaad belangrijk om te weten in hoeverre er nieuwe kiezers bij komen en waar die dan vandaan komen. In de analyse bij de recente peiling van Maurice de Hond werd gesteld dat links als blok niet echt groeimogelijkheden heeft. Deze radicalisering maakt vooral het risico op versplintering groter, lijkt me, want waarom zouden de ontheemde sociaal-democraten geen nieuwe partij starten?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Las ergens dat het afgelopen week ging om 100 opzeggingen en 300 aanmeldingen. Benieuwd wel inderdaad komende week..
Wat je wel lijkt te zien is dat dit de stabiele basis van de PVDA lijkt aan te tasten. Net als bij het CDA heb je toch veel verstokte stemmers voor wie dit nu toch wel de druppel lijkt te zijn.
ach ja het is allemaal weer 1 groot zionistisch complotquote:Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die motie van Kati Piri is misschien best wel een goede zet geweest, want Rood Vooruit heeft nu zijn masker afgeworpen.
Het is wel duidelijk dat de PvdA leden die op het congres een motie hadden ingediend om afstand te nemen van de motie van Kati Piri in de Tweede Kamer, uit de kringen van Rood Vooruit komen.
Vanaf het begin was het argument van Rood Vooruit tegen de voorgenomen fusie met GroenLinks dat ze zich zorgen maakten of de sociaaldemocratie binnen de fusiepartij wel voldoende vertegenwoordigd zou zijn.
Nu kon iedereen wel weten dat dat niet het echte argument was. De sociaaldemocratie was binnen de PvdA al langer dood. Die is dertig jaar geleden onder leiding van Wim Kok ten grave gedragen toen de PvdA de ideologische veren van zich afschudde. Als het de initiatiefnemers van Rood Vooruit werkelijk om de sociaaldemocratie te doen was geweest, dan waren ze dertig jaar geleden wel in actie gekomen.
Maar nu hebben ze kleur bekend. Rood Vooruit is gewoon het zionistische deel van de PvdA die geen fusie met GroenLinks wil, omdat GroenLinks veel kritischer over Israel is dan de PvdA, en de fusiepartij dus een veel kritischer standpunt over Israel zal innemen dan de PvdA nu doet. Voor het zionistische geluid, waar in de PvdA nog volop ruimte is, zal in de fusiepartij veel minder ruimte zijn.
Het had de initiatiefnemers van Rood Vooruit gesierd als ze er vanaf het begin eerlijk over waren geweest wat hun werkelijke bezwaren tegen de fusie zijn. Dat ze daar niet eerlijk over zijn geweest, is natuurlijk gewoon om van te kotsen.
Dan zie je iets heel anders dan wat ik zie. Ik vind dat de VVD zich de afgelopen jaren vooral als een allemansvriend heeft gedragen. Ze buigen wel mee naar links of rechts, zolang ze maar in het centrum van de macht kunnen blijven. Enerzijds positief, want het betekent dat de partij bereid is om over de eigen grenzen heen te kijken om zo te zorgen dat er een regering kan worden gevormd. Anderzijds negatief, want voor mijn gevoel wordt er altijd met gespleten tong gesproken.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD is zelf ook veel te radicaal om mee samen te werken. Alleen maar goed dat PvdA daar afstand van neemt. VVD gaat veel verliezen deze verkiezingen met hun extremistische koers.
quote:Op zondag 22 juni 2025 11:34 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan zie je iets heel anders dan wat ik zie. Ik vind dat de VVD zich de afgelopen jaren vooral als een allemansvriend heeft gedragen. Ze buigen wel mee naar links of rechts, zolang ze maar in het centrum van de macht kunnen blijven. Enerzijds positief, want het betekent dat de partij bereid is om over de eigen grenzen heen te kijken om zo te zorgen dat er een regering kan worden gevormd. Anderzijds negatief, want voor mijn gevoel wordt er altijd met gespleten tong gesproken.
Weet niet wat het CDA ermee te maken heeft, maar de PvdA heeft ervoor gekozen om bepaalde groepen stemmers voor altijd af te stoten. En dat moeten ze zelf weten. Een groter probleem vind ik de fans op onder meer dit forum. Daar wil je als nuchter persoon toch niet bijhoren? De Wilders van de linkervleugel (stop het er maar in, voordat ik weer de titel extreemrechts krijg omdat mijn mening afwijkt).quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
14 van die 15 topics zijn gevuld met door (extreem-)rechts verzonnen verschillen.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:42 schreef nostra het volgende:
Toch bijzonder dat het al vijftien topiques gaat over welke enorme verschillen er precies ten grondslag iiggen aan de interne wrevel, tegelijk betogend dat de PvdA al twintig jaar een ChatGPT-kopie van GL is. Something does not compute.
Wat een Hamas taal zeg.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die motie van Kati Piri is misschien best wel een goede zet geweest, want Rood Vooruit heeft nu zijn masker afgeworpen.
Het is wel duidelijk dat de PvdA leden die op het congres een motie hadden ingediend om afstand te nemen van de motie van Kati Piri in de Tweede Kamer, uit de kringen van Rood Vooruit komen.
Vanaf het begin was het argument van Rood Vooruit tegen de voorgenomen fusie met GroenLinks dat ze zich zorgen maakten of de sociaaldemocratie binnen de fusiepartij wel voldoende vertegenwoordigd zou zijn.
Nu kon iedereen wel weten dat dat niet het echte argument was. De sociaaldemocratie was binnen de PvdA al langer dood. Die is dertig jaar geleden onder leiding van Wim Kok ten grave gedragen toen de PvdA de ideologische veren van zich afschudde. Als het de initiatiefnemers van Rood Vooruit werkelijk om de sociaaldemocratie te doen was geweest, dan waren ze dertig jaar geleden wel in actie gekomen.
Maar nu hebben ze kleur bekend. Rood Vooruit is gewoon het zionistische deel van de PvdA die geen fusie met GroenLinks wil, omdat GroenLinks veel kritischer over Israel is dan de PvdA, en de fusiepartij dus een veel kritischer standpunt over Israel zal innemen dan de PvdA nu doet. Voor het zionistische geluid, waar in de PvdA nog volop ruimte is, zal in de fusiepartij veel minder ruimte zijn.
Het had de initiatiefnemers van Rood Vooruit gesierd als ze er vanaf het begin eerlijk over waren geweest wat hun werkelijke bezwaren tegen de fusie zijn. Dat ze daar niet eerlijk over zijn geweest, is natuurlijk gewoon om van te kotsen.
Beetje rare vraag. Vanwaar precies?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Mag Isral zich van Piri ook niet verdedigen als Iran een aanval op de VS afreageert op Isral?
Ik denk dat de stijl meer verschilt dan de inhoud de laatste jaren.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:42 schreef nostra het volgende:
Toch bijzonder dat het al vijftien topiques gaat over welke enorme verschillen er precies ten grondslag iiggen aan de interne wrevel, tegelijk betogend dat de PvdA al twintig jaar een ChatGPT-kopie van GL is. Something does not compute.
Toch wel bijzonder dat er zo extreem veel mensen niet lijken te begrijpen dat een lijstje met standpunten hooguit 15% is van waar een partij voor staat. Prioriteiten, offers, focus en toon zijn veel belangrijker, en daarin zat het bestaansrecht van beide partijen.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:42 schreef nostra het volgende:
Of een partij nu links of rechts angehaucht is, het onder druk zetten van een land door te dreigen dat de medewerking aan een verdedigingsschild - ten behoeve van burgers - zal worden stopgezet, kan voor veel mensen een brug te ver zijn. Ongeacht het feit dat de regering van die burgers zich aan zeer laakbare daden te buiten gaat.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ja ja, de strijd bij de fusiepartij gaat tussen salafisten en zionisten.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat een Hamas taal zeg.
Waren Asscher en Cohen van roodvooruit? Volgens mij niet. En niet iedereen denkt alleen maar in termen van macht, maar sommigen ook nog om inhoud. Genoeg mensen die het eens waren met de motie Asscher en die niks met roodvooruit hebben, inclusief mijzelf. Maar he, zet iedereen gewoon weg als zionistisch, je hebt de strijd gewonnen toch? Fuck de ander.
De motie Piri sloeg op de acties van Isral, maar het moet zich nu verdedigen als gevolg van aanvallen van de VS. Wil Piri daar Isral ook kwetsbaar voor laten voelen?quote:Op zondag 22 juni 2025 12:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beetje rare vraag. Vanwaar precies?
Dit. En dan is een fusie ineens helemaal niet meer zo logischquote:Op zondag 22 juni 2025 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat er zo extreem veel mensen niet lijken te begrijpen dat een lijstje met standpunten hooguit 15% is van waar een partij voor staat. Prioriteiten, offers, focus en toon zijn veel belangrijker, en daarin zat het bestaansrecht van beide partijen.
Zat, want PvdA was op streven na dood voor de fusie.
Zionistische deel van de PvdA. Je gaat wel lekker he met je antisemitische takes de laatste tijd.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat is daar antisemitisch aan. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn. Zionisme is een walgelijke ideologie.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zionistische deel van de PvdA. Je gaat wel lekker he met je antisemitische takes de laatste tijd.
Uiteraard is dat antisemitisch. Het idee dat een partij die Isral niet afvalt of enigszins sympathisch is naar Isral meteen Zionistisch is betrekt meteen Joden erbij en suggereert dat Joden overal een hand in hebben, een bekende bloedlibel.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is daar antisemitisch aan. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn. Zionisme is een walgelijke ideologie.
Maar triest dat Nederland zo gepolariseerd is dat mensen denken dat wapens sturen naar een land dat oorlogsmisdaden pleegt een moetje is.
Dus Hitler was een progressieve politicus?quote:Op zondag 22 juni 2025 01:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.
Nee je moet hier een hoop gedachtesprongen maken om tot deze conclusie te komen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteraard is dat antisemitisch. Het idee dat een partij die Isral niet afvalt of enigszins sympathisch is naar Isral meteen Zionistisch is betrekt meteen Joden erbij en suggereert dat Joden overal een hand in hebben, een bekende bloedlibel.
Dat kan inderdaad. Het is dan ook jouw claim dat er meteen naar zionisme wordt gegrepen.quote:Je kunt ook als Jan Boerenlul iets vinden over Isral zonder dat je een Zionist bent of dat er Joden bij betrokken zijn. Je kunt zelfs iets over Isral vinden zonder te weten wat Zionisme is.
Was dat op haar IG account?quote:Op zondag 22 juni 2025 12:57 schreef Mylene het volgende:
Het zal wel besproken zijn, maar eerder zei ze kennelijk dit?
[ afbeelding ]
Wat moet hier staan?quote:Op zondag 22 juni 2025 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar die opzeggers als Roopram, Terstall en Jacobi nu denken hun ware sociaaldemocratie de ken te gaan halen.
Ehm, de user heeft het letterlijk over "het Zionistische deel". Dat is dus niet mijn claim dat er naar Zionisme wordt gegrepen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je moet hier een hoop gedachtesprongen maken om tot deze conclusie te komen.
Het idee dat zionisme inhoud; een partij die Israel niet afvalt of enigzins sympathisch is naar Israel dat is jouw framing. Dat het suggereert dat joden overal een hand in hebben is ook nogal een invulling van jou.
[..]
Dat kan inderdaad. Het is dan ook jouw claim dat er meteen naar zionisme wordt gegrepen.
Wat je hier doet met zionisme is een beetje alsof wanneer iemand zegt dat salafisten een groot probleem zijn in weet ik veel Syri dat dit direct moslimhaat zou zijn want door te spreken over salafisten zet je direct alle moslims in de hoek ofzo. Dat klopt uiteraard niet want met salafisten spreek je over een subset moslims. Net zoals je met zionisten niet alle joden omschrijft maar een subgroep daarvan. De groep die in een extremistische ideologie gelooft. Maar uiteraard ook onder salafisten of zionisten zitten er gradatiees in hoe hardcore ze zijn in hun opvattingen. Ik zie salafisten best vaak gebruikt worden, dat heb ik je nog niet aan zien stippen als moslim haat.
Als het opzeggen direct gerelateerd is aan de motie-Piri, dan wordt het inderdaad lastig.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar die opzeggers als Roopram, Terstall en Jacobi nu denken hun ware sociaaldemocratie de ken te gaan halen.
Ook links Nederland is nu in rep en roer gebracht door het niet te stoppen haatproces in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:20 schreef Toby56 het volgende:
[...]
Ik ben het zelden met Heleen van Royen eens, maar toen zij tijdens Zomergasten 2004 voorstelde om wereldwijd geen enkele maar dan ook geen enkele aandacht meer aan alle rotzooi in het Midden-Oosten te besteden, was ik het volkomen met haar eens.
Er is geen gebied op deze planeet te bedenken waar de bevolkingen zich zo volhardend hebben overgegeven aan haat, haat en nog eens haat. Eeuw na eeuw na eeuw. En de hele wereld schijnt dat te moeten weten. En er een mening over te moeten vormen. En een bepaalde voorkeur te moeten uitspreken. De wereldpolitiek dient zich er bijna dagelijks mee bezig te houden, met dat stukje kut-grondgebied.
Culturen, rassen, religies: alles vliegt er elkaar al walgelijk lang naar de strot.
Rust in vrede, Yitzhak Rabin.
Ironisch eigenlijk; de Nederlandse politiek stabiliseert zich. We hebben nu ook een PVV op links, die in plaats van tegen de Islam tegen de Zionisten strijdt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:51 schreef Havermout2 het volgende:
Het lijkt me vooral een interne actie, waarbij Timmermans vrij effectief de oudere, kritische PvdA-prominenten heeft uitgeschakeld via Piri. Ik denk dat wat electorale schade in het midden is ingecalculeerd om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Bijkomend voordeel is dat PvdA-GL nu eindelijk eens de politieke agenda bepaalt, terwijl de rest moet reageren.
Helaas werkt dit wel de polarisatie in de hand. De politieke verhoudingen beginnen steeds meer op die in de VS te lijken, waarbij de uitersten op links en rechts eisen dat de kiezer in het midden een kant kiest.
Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee, ondanks dat ik het standpunt niet deel. De oproep tot een wapenembargo tegen Isral is ongeveer net zo realistisch als de asieleisen van Wilders: leuk voor een deel van de eigen parochie, maar je hoeft toch nooit te leveren. Hopelijk verschuift de focus snel naar de Nederlandse problemen zoals bestaanszekerheid, woon- en stikstofcrisis en het onderwijs. Het electoraat is wat minder links dan de leden, maar het geheugen van de kiezer is kort.
quote:Op zondag 22 juni 2025 14:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ironisch eigenlijk; de Nederlandse politiek stabiliseert zich. We hebben nu ook een PVV op links, die in plaats van tegen de Islam tegen de Zionisten strijdt.
Nog even wachten welke vogel ze als logo kiezen en onder welke naam ze verder gaan..
Ja in Nederland hebben we de strijd om geloven al een hele tijd achter ons. Bij ons is elk geloof gelijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ironisch eigenlijk; de Nederlandse politiek stabiliseert zich. We hebben nu ook een PVV op links, die in plaats van tegen de Islam tegen de Zionisten strijdt.
Nog even wachten welke vogel ze als logo kiezen en onder welke naam ze verder gaan..
Wat grappig dat je over geloven begint. Want als het aan de progressieve kant in mijn beleving ergens mis gaat, is het wel dat ze niet in staat zijn om met betrekking tot religie en geloof consequente politiek te bedrijven. Men bevecht in die kringen "het juk van het christendom" maar zodra dezelfde inhoud onder de vlag van de orthodoxe Islam voorbij komt wuift men het weg onder de vlag van "diversiteit".quote:Op zondag 22 juni 2025 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja in Nederland hebben we de strijd om geloven al een hele tijd achter ons. Bij ons is elk geloof gelijk.
Linkse partijen snappen dat. Misschien dat rechtse partijen als VVD inderdaad een geloofs-strijd zien in plaats van internationaal recht tegenwoordig. Dan zijn ze nog extremistischer geworden dan ik al dag.
Wel fijn om te weten als jood dat het niet vanwege je geloof is dat extreem en groen links je dood wenst en daar ook doelbewust naar handelt.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja in Nederland hebben we de strijd om geloven al een hele tijd achter ons. Bij ons is elk geloof gelijk.
Linkse partijen snappen dat. Misschien dat rechtse partijen als VVD inderdaad een geloofs-strijd zien in plaats van internationaal recht tegenwoordig. Dan zijn ze nog extremistischer geworden dan ik al dacht
Heb je recente voorbeelden van dat juk van het christendom bevechten? Ik zeg niet dat het niet gebeurd maar ik zou er niet achter staan en ik hoor daar ook niets over.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat grappig dat je over geloven begint. Want als het aan de progressieve kant in mijn beleving ergens mis gaat, is het wel dat ze niet in staat zijn om met betrekking tot religie en geloof consequente politiek te bedrijven. Men bevecht in die kringen "het juk van het christendom" maar zodra dezelfde inhoud onder de vlag van de orthodoxe Islam voorbij komt wuift men het weg onder de vlag van "diversiteit".
En zo beland je dus ook in situaties waarin je als LHBTQetc figuur samen met Islamisten staat te protesteren ten behoeve van regimes die jou als persoon actief bestrijden. Ik zou het niet rondkrijgen in de kop.
Kan wel wezen, maar ook een onderwerp waarmee je veel stemmen kan binnenslepen. Wanneer je van mening bent dat Isral en Amerika de vijand zijn dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt.quote:
Hoeveel mensen aan de progressieve kant hebben het er over "het juk van het christendom"?quote:Op zondag 22 juni 2025 14:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat grappig dat je over geloven begint. Want als het aan de progressieve kant in mijn beleving ergens mis gaat, is het wel dat ze niet in staat zijn om met betrekking tot religie en geloof consequente politiek te bedrijven. Men bevecht in die kringen "het juk van het christendom" maar zodra dezelfde inhoud onder de vlag van de orthodoxe Islam voorbij komt wuift men het weg onder de vlag van "diversiteit".
Er wordt niemand doodgewenst. Stoppen met het leveren van wapens aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt hoort gewoon bij geloven in internationaal recht. Je woede richten op Nederland omdat Israel zich misdraagt is bijzonder. De linkse partijen komen op voor onschuldige burgers, midden en rechts Nederland vinden blijkbaar dat die mogen stikken.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wel fijn om te weten als jood dat het niet vanwege je geloof is dat extreem en groen links je dood wenst en daar ook doelbewust naar handelt.
Niemand in de Nederlandse politiek ziet die landen als de vijand. Wel als onbetrouwbare bondgenoten die je eventueel net zo goed kwijt als rijk kunt zijn. Amerika is een stuk belangrijker voor ons dan Israel. Dus als je politiek gezien realistisch bent is ons losweken van Amerika lastiger dan van Israel. Maar beide landen houden zich niet aan gemaakte afspraken, dat maakt ze onbetrouwbaar en onberekenbaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar ook een onderwerp waarmee je veel stemmen kan binnenslepen. Wanneer je van mening bent dat Isral en Amerika de vijand zijn dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt.
Overigens zou een slimme cartoonist nog wel iets leuks weten te maken van de Nederlandse vlag.
En dat is nu precies mijn punt.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar ook een onderwerp waarmee je veel stemmen kan binnenslepen. [...]
De keuze van de SGP om geen vrouwen op hun lijst te zetten of het verbieden van homogenezing. Ik zet voor de zekerheid deze disclaimer maar even bij: dit zijn geen standpunten die ik persoonlijk onderschrijf, maar in een vrije samenleving vind ik dat dit moet kunnen op basis van een aantal grondrechten.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je recente voorbeelden van dat juk van het christendom bevechten? Ik zeg niet dat het niet gebeurd maar ik zou er niet achter staan en ik hoor daar ook niets over.
Nee, ik bedoel dat figuurlijk - hoewel het ook letterlijk gebeurt. O.a. ISIS vlaggen bij protesten hoewel je dat inmiddels niet meer ziet (omdat het verboden is). Maar figuurlijk ook door bijvoorbeeld de hoofddoek hier in den lande als onderdeel van de emancipatoire strijd vr vrouwenrechten op te voeren, en daarmee ook de inzet om dit soort religieuze bedekking bij politie en handhaving goedgekeurd te krijgen.quote:Wat is de vlag van de orthodoxe islam? Bedoel je de vlag van een Islamitisch land?
Zeker, dat kan allemaal natuurlijk. Maar dat doet niets af aan dat het schuurt, omdat er enige mate van inconsequentie mbt de principes voor nodig is. Dat maakt vervolgens het figuurlijke vingertje richting anderen wel minder sterk.quote:De protesten waar je het over hebt zijn niet voor regimes. Ze zijn voor slachtoffers van regimes. Ook als mensen geen LHBTQI rechten zouden ondersteunen kunnen LHBTQ mensen hen nog wel mensenrechten toekennen. Zeker op links is het normaal om op te komen voor meer dan alleen het belang van je eigen groepje. Dat ik als man ook voor vrouwenrechten opkom. Een homo ook voor hetero's etcetera.
En anders gewoon dreigen dat er behalve universiteitsgebouwen ook andere gebouwen in aanmerking komen voor de sloop.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik mag bij de Navo top hopen dat de EU mensen aangeven dat we onder geen beding deelnemen aan conflicten in de zandbak die Amerika raken.
De SGP keuze is een voorbeeld van hoe PvdA het juk van het christendom bevecht?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De keuze van de SGP om geen vrouwen op hun lijst te zetten of het verbieden van homogenezing. Ik zet voor de zekerheid deze disclaimer maar even bij: dit zijn geen standpunten die ik persoonlijk onderschrijf, maar in een vrije samenleving vind ik dat dit moet kunnen op basis van een aantal grondrechten.
Isis vlaggen bij een protest van PvdA zullen nooit gewaardeerd worden. Niet omdat het verboden is.quote:Nee, ik bedoel dat figuurlijk - hoewel het ook letterlijk gebeurt. O.a. ISIS vlaggen bij protesten hoewel je dat inmiddels niet meer ziet (omdat het verboden is). Maar figuurlijk ook door bijvoorbeeld de hoofddoek hier in den lande als onderdeel van de emancipatoire strijd vr vrouwenrechten op te voeren, en daarmee ook de inzet om dit soort religieuze bedekking bij politie en handhaving goedgekeurd te krijgen.
Wat schuurt. Dat je als man opkomt voor rechten van de vrouw? Het is nodig dat je inconsequent daarin bent en als man niet voor de vrouw opkomt? Ik snap niet welk punt je probeert te maken.quote:Zeker, dat kan allemaal natuurlijk. Maar dat doet niets af aan dat het schuurt, omdat er enige mate van inconsequentie mbt de principes voor nodig is. Dat maakt vervolgens het figuurlijke vingertje richting anderen wel minder sterk.
quote:Op zondag 22 juni 2025 15:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En anders gewoon dreigen dat er behalve universiteitsgebouwen ook andere gebouwen in aanmerking komen voor de sloop.
Het was gewoon schandalig hoe er met oud gedienden omgegaan werd. Snap heel goed dat steeds meer mensen zich niet prettig meer voelen bij deze partij en hun lidmaatschap opzeggen.quote:
Enige relativering uit een ander topic:quote:Op zondag 22 juni 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was gewoon schandalig hoe er met oud gedienden omgegaan werd. Snap heel goed dat steeds meer mensen zich niet prettig meer voelen bij deze partij en hun lidmaatschap opzeggen.
quote:Op zondag 22 juni 2025 13:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ook weer een idiote conlusie van je. Dit is een erg uitvergroot stuk, Natalie Righton van VK zeker? Het was voor 99% behoorlijk respectvol, er was n moment van uitfluiten en dat werd direct gecorrigeerd. Waarom we medelijden moeten hebben met Rob Oudkerk en Gerdi Verbeet ontgaat me.
Als zelfs de Volkskrant met zo'n kop komt, is er iets niet helemaal goed gegaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Enige relativering uit een ander topic:
[..]
Ja fuck die Verbeet. Weg ermee. Lekker relativerend.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde bijna iets zeggen over linkse vijanden, maar toen herinnerde ik me het congres van gisterenquote:Op zondag 22 juni 2025 15:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Jij bent zeker een van die slopers. Lekker false flagje voor je linkse vijanden.
Ik was er niet bij, @Slobeend kennelijk wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Als zelfs de Volkskrant met zo'n kop komt, is er iets niet helemaal goed gegaan.
Het was gewoon respectloos.
Het was een even lollige grap als jij maakte.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik wilde bijna iets zeggen over linkse vijanden, maar toen herinnerde ik me het congres van gisteren![]()
Wel mooi in elk geval dat je geen Jood hoeft te zijn voor een goede complottheorie.
Ja inderdaad. Walgelijk hoe mensen die tegen motie Piri zijn dat doen. Tegenstand bieden aan het wapens leveren richting een conflict gebied gaat letterlijk over de ruggen van onschuldige slachtoffers. Gelukkig dat alle linkse partijen en 80% van de PvdA leden daar niet aan mee doet.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja fuck die Verbeet. Weg ermee. Lekker relativerend.
De samenleving kachelt hard achteruit met dit soort ideologische verblindheid die lettelijk over lijken gaat.
Lees het verslag van Chris Aalberts:quote:Op zondag 22 juni 2025 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Chris Aalberts jonguh dat is net de mannelijke Natalie Righton. Allemaal van die extreem-rechtse lui met een anti-linkse agenda.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:45 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lees het verslag van Chris Aalberts:
https://chrisaalberts.nl/(...)vda-niet-toegestaan/
Bijzonder wel...quote:Op zondag 22 juni 2025 16:47 schreef Perrin het volgende:
Chris Aalberts jonguh dat is net de mannelijke Natalie Righton. Allemaal van die extreem-rechtse lui met een anti-linkse agenda.
quote:CONTACT
Vanwege intimidatie vanuit rechts radicale hoek is mijn telefoonnummer op deze plek verwijderd. Ik ben via e-mail (caalbert@xs4all.nl) of Twitter (@ChrisAalberts) het snelst te bereiken. Ik reageer niet op telefoontjes met een afgeschermd nummer. Let op: van bedreiging wordt altijd aangifte gedaan.
https://chrisaalberts.nl/over-mij/
Jeetje, sorry dat ik de post van iemand die er (naar ik meen/waar ik vanuit ga) bij was plaatste ter enige relativering zegquote:Op zondag 22 juni 2025 16:43 schreef Perrin het volgende:
Weg ermee net als Oudkerk en Verbeet. De partij gezuiverd van onkuise elementen.
Klappen en juichen.
quote:Op zondag 22 juni 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja fuck die Verbeet. Weg ermee. Lekker relativerend.
De samenleving kachelt hard achteruit met dit soort ideologische verblindheid die lettelijk over lijken gaat.
Ik ben er wel blij mee. Zo kan ik in oktober in elk geval zien welke types ik dien te vermijden.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:43 schreef Perrin het volgende:
Weg ermee net als Oudkerk en Verbeet. De partij gezuiverd van onkuise elementen.
Klappen en juichen.
Probeer eens een inhoudelijke reactie. Je kunt het!quote:
Kijk eens in de spiegel met je idiote framende oneliners en persoonlijke aanvallen richting andere users de laatste dagen...quote:Op zondag 22 juni 2025 17:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Probeer eens een inhoudelijke reactie. Je kunt het!
quote:Op zondag 22 juni 2025 16:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jeetje, sorry dat ik de post van iemand die er (naar ik meen/waar ik vanuit ga) bij was plaatste ter enige relativering zeg![]()
Laatste dagen lijkt er van enige nuance richting GL/PvdA geen sprake meer te mogen zijn. De termen als bruinlinks, extremisten en fascisten vliegen hier ineens rond of het niks is
Jammer jaquote:Op zondag 22 juni 2025 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kijk eens in de spiegel met je idiote framende oneliners en persoonlijke aanvallen richting andere users de laatste dagen...
Verder:
[..]
Inderdaad, in Spanje gaat het op dit moment ook top.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat ook mooi is aan de geo-poltieke opstelling van PvdA, dat Nederland op die manier weer een voortrekkersrol kan spelen binnen Europa op gebied van internationaal recht. De Spaanse sociaaldemocraten zijn ook zeer kritisch op onze rol bij conflicten als Irsael - Iran of Israel Gaza. Met Spanje optrekken tegen de oorlogshitsers is geen slechte rol om te spelen.
Heb je nooit iets te melden? Waarom telkens een beetje dommig zuigen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inderdaad, in Spanje gaat het op dit moment ook top.
Je doet zelf niet anders met al jouw met jodenhaat doordrenkte posts.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je nooit iets te melden? Waarom telkens een beetje dommig zuigen.
Ik heb inderdaad nooit iets te melden wat je interesse heeft.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je nooit iets te melden? Waarom telkens een beetje dommig zuigen.
Zo te lezen heeft PvdA-Groenlinks een serieus probleem. Met deze leden gaat er niets terechtkomen van een brede linkse volkspartij. Het leest meer alsof Groenlinks de PvdA heeft overgenomen.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:45 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bingo.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo te lezen heeft PvdA-Groenlinks een serieus probleem. Met deze leden gaat er niets terechtkomen van een brede linkse volkspartij. Het leest meer alsof Groenlinks de PvdA heeft overgenomen.
Chris Aalberts kent noch PvdA, noch GL, die nemen we niet serieus.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:45 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hij schrijft anders wel columns voor Joop.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
Chris Aalberts kent noch PvdA, noch GL, die nemen we niet serieus.
Iedereen maar op de man aanvallen want inhoudelijk is er geen greintje tegenin te brengen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Chris Aalberts kent noch PvdA, noch GL, die nemen we niet serieus.
VVDer, zat een tijdje geleden nog bij Kelder samen met Jort te delibereren over dat PvdAGl niet te horen was in de discussie over de sluiting van het Zuyderlandziekenhuis en dus niet bezig was met de noden van de gewone man. Als je zulke onzin staat te roepen heb je totaal niet opgelet en lul je maar wat.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:03 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Hij schrijft anders wel columns voor Joop.
https://www.bnnvara.nl/joop/personen/a/chrisaalberts
Het wordt vooral een probleem bij eventuele onderhandelingen tijdens de kabinetsformatie. Dan moeten er ook concessies gedaan worden en dat gaat er bij die achterban echt niet in.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo te lezen heeft PvdA-Groenlinks een serieus probleem. Met deze leden gaat er niets terechtkomen van een brede linkse volkspartij. Het leest meer alsof Groenlinks de PvdA heeft overgenomen.
Ja, als je je eigen partijgenoten uitjoelt omdat ze op een punt een andere mening hebben, dan wordt een samenwerking met bijvoorbeeld de VVD wel ingewikkeld.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het wordt vooral een probleem bij eventuele onderhandelingen tijdens de kabinetsformatie. Dan moeten er ook concessies gedaan worden en dat gaat er bij die achterban echt niet in.
Het scheen dat Timmermans zich al ernstige zorgen maakte voor eventuele onderhandelingen na de afgelopen verkiezingen. Succes ermee Frans.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, als je je eigen partijgenoten uitjoelt omdat ze op een punt een andere mening hebben, dan wordt een samenwerking met bijvoorbeeld de VVD wel ingewikkeld.
Yup. Wat daarvan over was is na dit weekend geneutraliseerd. De neuzen staan nu dezelfde kant op.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen eigenlijk concluderen dat de PvdA simpelweg niet meer bestaat na dit debacle. Niet bepaald een fusie, eerder een consumptie.
Niet de laatste gok ik zo.quote:
Ja en dat vind ik eigenlijk heel erg.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen eigenlijk concluderen dat de PvdA simpelweg niet meer bestaat na dit debacle. Niet bepaald een fusie, eerder een consumptie.
Een overwinning van woke lijkt me. Een implosie van de brede sociaaldemocratie.quote:
Nee, dat is hooguit op alleen het Isralstandpunt. Verder is het minstens net zo veel PvdA als GL. En hopelijk is dat Isralstandpunt binnenkort weer irrelevant.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is ook heel erg, maar de spiraal naar beneden is al langer geleden ingezet. Dit is de nekslag.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik eigenlijk heel erg.
De partij van de sociaal democratie opgegeten door radicale elementen. De mensen die veel voor ons land betekend hebben, zich met hart en ziel ingezet hebben, zo uitgejoeld.
Schandalig. En tekenend voor de tijdgeest van nu. Meedogenloos ideologisch en populistisch.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De partij van de sociaal democratie opgegeten door radicale elementen. De mensen die veel voor ons land betekend hebben, zich met hart en ziel ingezet hebben, zo uitgejoeld.
Denk je? Ik denk dat vooral het electoraat van wat ooit PvdA was hier niet op zit te wachten.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is hooguit op alleen het Isralstandpunt. Verder is het minstens net zo veel PvdA als GL. En hopelijk is dat Isralstandpunt binnenkort weer irrelevant.
Triest allemaal.quote:
Er zal wel een alternatief komen want veel sociaaldemocraten zijn nu thuisloos.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook heel erg, maar de spiraal naar beneden is al langer geleden ingezet. Dit is de nekslag.
quote:Op zondag 22 juni 2025 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, dat is wel sneu. Je zou maar je hele leven keihard voor de PvdA aan de slag zijn geweest. Voor het sociaaldemocratische geluid. En uiteindelijk wordt je uitgejoeld door je eigen partijleden, zelfs de befaamde vroegere CDA-partijcongressen zijn nooit zo diep gezonken.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De partij van de sociaal democratie, opgegeten door radicale elementen. De mensen die veel voor ons land betekend hebben, zich met hart en ziel ingezet hebben, zo uitgejoeld.
Respectloos ook.
Ik had dit ook niet onder Timmermans verwacht, eerlijk.
Dat blijkt nergens uit, ze pieken enorm in peilingen. Hebben ook dik gewonnen de eerste verkiezingen dat ze samen mee deden, ondanks dat ze tegen het Omtzigteffect moesten opboksen, NSC heeft deels in hun vijver gevist. Dus er blijkt nergens uit dat de kiezers deze fusie niet zouden zien zitten.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat vooral het electoraat van wat ooit PvdA was hier niet op zit te wachten.
Daarom staat GL-PvdA op 30 zetels? Hoeveel sociaaldemocraten denk je dat Nederland telt?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zal wel een alternatief komen want veel sociaaldemocraten zijn nu thuisloos.
Dat verwacht ik ook. Er is echt wel ruimte in Nederland voor een sociaaldemocratische volkspartij.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het vooral heel erg hoe er door de blijkbaar zeer geradicaliseerde achterban van GL-PvdA gesproken wordt over deze partijprominenten.quote:
Ik zeg dan ook dat ik het denk, ik stel het niet als feit.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit, ze pieken enorm in peilingen. Hebben ook dik gewonnen de eerste verkiezingen dat ze samen mee deden, ondanks dat ze tegen het Omtzigteffect moesten opboksen, NSC heeft deels in hun vijver gevist. Dus er blijkt nergens uit dat de kiezers deze fusie niet zouden zien zitten.
Het zegt veel over hoe geradicaliseerd en gepolariseerd men is. Iedereen buiten het eigen gelijk is 'de vijand'. En mag zo behandeld worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het vooral heel erg hoe er door de blijkbaar zeer geradicaliseerde achterban van GL-PvdA gesproken wordt over deze partijprominenten.
Men doet of ze nobodies zijn, terwijl het mensen zijn die decennia hun leven voor de partij gegeven hebben, men doet of ze rancuneus zijn omdat ze een andere mening hebben, men heeft het over Cohen en zijn zionistische agenda, men loopt te schreeuwen als Verbeet haar motie presenteert etc etc etc
Ik vind het zorgelijk. Aan de ene kant hebben we als grootste partij de extreme PVV gehad en we hebben aan de andere kant als grootste oppositiepartij nu dit, met een hardvochtig zero tolerance beleid voor andere meningen als je normaal enkel van de andere kant kent. Die sancties op Israel voorstelt als ze bombarderen om te voorkomen dat Iran kernwapens krijgt, ongetwijfeld met het idee van the enemy of my enemy is my friend. Terwijl wij nog herinneren dat we hier een half jaar geleden nog moord en brand schreeuwde dat er een meisje verdween, omdat ze in onderbroek demonstreerde.
Het is jammer dat GL-PvdA zich zo duidelijk een onredelijke partij toont, de linkse variant op de PVV. Weg is het fatsoen. Schokkend, want dat maakt het landsbestuur extreem moeilijk. Ik hoop dat mensen het zien en binnen de linkerflank overstappen naar redelijker alternatieven.
Hecht dan waarde aan de eerste 2 verkiezingen waar ze samen mee deden en waar ze 2 keer dik wonnen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat ik het denk, ik stel het niet als feit.
Peilingen hecht ik vrij weinig waarde aan, eerlijk gezegd. Bovendien is dit nog heel vers.
Hoezo? Dit is toch van een hele andere orde, de partij heeft ook ontwikkelingen doorgemaakt met dit als zure slagroom op de taart.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hecht dan waarde aan de eerste 2 verkiezingen waar ze samen mee deden en waar ze 2 keer dik wonnen.
Dan zal iemand die toch eerst moeten oprichtenquote:Op zondag 22 juni 2025 18:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Er is echt wel ruimte in Nederland voor een sociaaldemocratische volkspartij.
Dit is inderdaad verschrikkelijk en ik vrees ook dat het wel iets gaat schelen met de verkiezingen en vooral ook bij de formatie (waar Bontenbal meer fan leek van Timmermans dan Yeşilgz, lijkt dat nu veranderd). Maar de fusie staat nog steeds als een huis, zo blijkt gewoon in alle peilingen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoezo? Dit is toch van een hele andere orde, de partij heeft ook ontwikkelingen doorgemaakt met dit als zure slagroom op de taart.
Ik denk dat heel veel Nederland hier helemaal niet op zitten te wachten. We weten hoe groot het extreme electoraat aan de rechterkant is, links is aan het radicaliseren, maar ik heb hoop dat de overgrote meerderheid hier helemaal niet op zit te wachten.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zegt veel over hoe geradicaliseerd en gepolariseerd men is. Iedereen buiten het eigen gelijk is 'de vijand'. En mag zo behandeld worden.
Lijkt me juist wel. Dat een VVD'er het heel extreem vind is niet zo gek. Die zijn zelf zo rechts dat bijna alles radicaal links voor ze is.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie de fusie ook niet mislukken of om andere reden niet doorgaan, wel zie ik een flinke deuk in het imago.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is inderdaad vervelend en ik vrees ook dat het wel iets gaat schelen met de verkiezingen en vooral ook bij de formatie (waar Bontenbal meer fan leek van Timmermans dan Yeşilgz, lijkt dat nu veranderd). Maar de fusie staat nog steeds als een huis, zo blijkt gewoon in alle peilingen.
Timmermans heeft het imago van EU bobo nooit van zich kunnen afschudden. Dan helpen dit soort acties niet mee.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:51 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dacht dat Yeşilgz voor de bhne deed alsof samenwerking met PvdA-Groenlinks bijna net zo moeilijk is als met PVV. Ik dacht dat Timmermans het meende met zijn brede linkse volkspartij, maar als de zaken er zo bij liggen dan begrijp ik de zorgen van Yeşilgz nu beter.
Het valt me nog mee hoeveel zetels de VVD in de peilingen verliest. En er is een dikke kans dat dat net voor het stemmen nog aantrekt. Maar inderdaad, als je de PVV en GroenLinks uitsluit - ik zal de PvdA niet meer noemen, want die partij is er niet meer - hoe moet er dan in hemelsnaam een regering worden gevormd?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel Nederland hier helemaal niet op zitten te wachten. We weten hoe groot het extreme electoraat aan de rechterkant is, links is aan het radicaliseren, maar ik heb hoop dat de overgrote meerderheid hier helemaal niet op zit te wachten.
Maarja, wat moeten die dan? Het CDA zal daarom enorm goed scoren denk ik, maar met wie moeten die dan een coalitie vormen? PVV of GL-PvdA wordt lastig met hun opstelling, maar dan ben je dus al een boel zetels kwijt.
De VVD zijn de mensen inmiddels ook wel moe, een ronde in de oppositie zou ze goed doen. Eigenlijk zijn er alleen maar slechte keuzes voor het redelijke midden, de partijen die daar traditioneel to behoren zijn er niet meer, alleen CDA en D66 zijn nog over
Dat standpunt is gewoon ht voorbeeld van wat hier nu mis gaat.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, ik denk dat ik sowieso wel klaar ben met links, eigenlijk.
Zelfs de SP heeft het niet meer over normale zaken maar banjert mee met de XR/Pro-Pallie crowd.
Progressief links is, vanuit de VS, fataal genfecteerd geraakt door DEI, woke en witte erfschuld.
Doe ik niet aan mee. Dan maar CDA.
Ik mag toch hopen dat die man de intellectuele capaciteiten heeft om te zien wat hij aan het doen is?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PvdA-GL is geen volkspartij. Het is tot een hobbyclub van chronische demonstranten, DEI-figuren, islamofielen en klimaatapocalyptici verworden.
En Timmermans... mijn goedheid wat een opportunistische gladjakker is het toch ook. I.p.v. paal en perk te stellen aan deze radicale fascistische invloed op de partij, gaat 'ie er in mee.
We zien het toch gebeuren?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die man de intellectuele capaciteiten heeft om te zien wat hij aan het doen is?
Hij staat op de schouders van reuzen. En het kan toch niet zo zijn dat hij zijn partij zo door radicaal links laat kapen?
Ja. En ik begrijp hier dus niets van.quote:
Ik ook geen reet.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ik begrijp hier dus niets van.
Ik haal dit er even tussenuit.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:55 schreef timmmmm het volgende:
Wat het redelijke midden te ver gaat is dat mensen met Iraanse vlaggen loopt te demonstreren en men nu ineens op lijkt te komen voor een land wat kernwapens wil maken, het westen omver wil werpen en die alle mensenrechten die we kennen met voeten schenden.
Goed dat je de SP noemt. Laten we niet vergeten dat de PvdD ook vr de motie heeft gestemd. De SP had zich hiermee als links alternatief kunnen positioneren - gemiste kans. En de PvdD verliest meer en meer de reputatie als lieve dierenpartij.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, ik denk dat ik sowieso wel klaar ben met links, eigenlijk.
Zelfs de SP heeft het niet meer over normale zaken maar banjert mee met de XR/Pro-Pallie crowd.
Progressief links is, vanuit de VS, fataal genfecteerd geraakt door DEI, woke en witte erfschuld.
Doe ik niet aan mee. Dan maar CDA.
De VVD lijkt dan de minst slechte optie. Ik hoop nu op een scenario waarin Bontenbal een spurt maakt in de peilingen, de VVD zich af blijft zetten tegen de twee extremen in PVV en GL-PvdA en D66 kan profiteren van de het activisme van GL-PvdA en ook wat zetels kan schrapen. Dan kan men met redelijke middenpartijen proberen het land weer een beetje te besturen. CDA-VVD-D66. En als ik dan nog een wens mag doen, hoop ik dat Yesilgoz opstapt omdat ze niet de grootste is.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het valt me nog mee hoeveel zetels de VVD in de peilingen verliest. En er is een dikke kans dat dat net voor het stemmen nog aantrekt. Maar inderdaad, als je de PVV en GroenLinks uitsluit - ik zal de PvdA niet meer noemen, want die partij is er niet meer - hoe moet er dan in hemelsnaam een regering worden gevormd?
Polarisatie, tribalisme.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik haal dit er even tussenuit.
Het enige wat je ook nog ziet zijn de totale wappies van welke kant dan ook. De grenscontroles door burgers, universiteiten die bezet worden etc. Politiek gezien gebeurt nu hetzelfde.
So true.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:59 schreef timmmmm het volgende:
Dat we ooit nog eens zoveel ellende over ons heen gestort kregen van de politiek dat ik terugverlang naar de spruitjeslucht van Balkenende en Bos.
En maar roepen dat ze niets meer met CPN hebben... Zijn nog steeds zo radicaalquote:Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook heel erg, maar de spiraal naar beneden is al langer geleden ingezet. Dit is de nekslag.
Overdreven? Ik denk dat de betekenis wordt onderschat. Er is hier sprake van een rode lijn (ik gebruik maar even terminologie die de radicalen begrijpen).quote:Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
Het wordt hier enorm overdreven. Het is uiteindelijk 1 (wmb verschrikkelijke) motie, 1 grote inschattingsfout. Maar het blijft de grote, sociaaldemocratische beweging. Het is absoluut niet zo dat daar iets van verloren is gegaan. Kijk gewoon naar alle andere moties die zijn aangenomen op het congres en je ziet pure sociaaldemocratie.
Als oud PvdA'ers met tranen in de ogen afdruipen denk ik niet dat je dat zonder meer kan stellen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
Het wordt hier enorm overdreven. Het is uiteindelijk 1 (wmb verschrikkelijke) motie, 1 grote inschattingsfout. Maar het blijft de grote, sociaaldemocratische beweging. Het is absoluut niet zo dat daar iets van verloren is gegaan. Kijk gewoon naar alle andere moties die zijn aangenomen op het congres en je ziet pure sociaaldemocratie.
De politiek moet eens ophouden met hun oren te laten hangen naar die gekken. Vroeger, toen mensen varkenskoppen naar AZC's gooiden, vonden we die mensen nog gewoon gestoord en wilden politieke partijen daar het liefst niet mee geassocieerd worden. Nu willen we de 'actievoerders' die jij hier noemt vooral niet voor het hoofd stoten en proberen we ze tegemoet te komen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik haal dit er even tussenuit.
Het enige wat je ook nog ziet zijn de totale wappies van welke kant dan ook. De grenscontroles door burgers, universiteiten die bezet worden etc. Politiek gezien gebeurt nu hetzelfde.
Waar slaat dit nou weer op? Zeer matige reflex om meteen met extreem rechts te strooien. Jammer.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, er zitten hier weer allemaal (extreem-)rechtse figuren, ook als ze doen alsof er een kans is dat ze ooit links zouden stemmen, af te geven op de fusie. Dat scheelt natuurlijk 0 zetels.
Ik moet zeggen dat je gelijk hebt. Alles waar de PvdA voor stond is weg, of gekaapt door hun extremere GroenLinks-leden met een vele malen activistischer agenda.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Er is niets sociaal-democratisch te bespeuren aan die partij. Nul.
Ik vind de motie tot daaraan toe. Ik vind het vooral echt tekenend hoe ze met die andersdenkenden omgaan. Partijprominenten die decennia voor die partij gegeven hebben worden weggezet als paria's, dwarsliggers en eigenlijk mensen die je liever kwijt dan rijk bent.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
Dit zie je bijna overal. Ze proberen de meningen van de tegenstanders zo weg te zetten, het vaste trucje van het immer radicaler wordende GL. Zelfs die prominente PvdA'ers hebben er al aan moeten geloven.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Zeer matige reflex om meteen met extreem rechts te strooien. Jammer.
Fucking schandalig. De beschaving voorbij.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind de motie tot daaraan toe. Ik vind het vooral echt tekenend hoe ze met die andersdenkenden omgaan. Partijprominenten die decennia voor die partij gegeven hebben worden weggezet als paria's, dwarsliggers en eigenlijk mensen die je liever kwijt dan rijk bent.
Dat tekent voor mij nog veel meer het extremisme dan zo'n motie. Wat je staat van dienst ook is, als je iets anders vindt, word je bij het grofvuil gezet door de achterban
Dit is precies mijn zorg. De motie is opmerkelijk, aangezien er zoveel andere opties waren, maar ze mogen dit vinden. Eigenlijk vind ik wat er gebeurde op het congres veel zorgelijker.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind de motie tot daaraan toe. Ik vind het vooral echt tekenend hoe ze met die andersdenkenden omgaan. Partijprominenten die decennia voor die partij gegeven hebben worden weggezet als paria's, dwarsliggers en eigenlijk mensen die je liever kwijt dan rijk bent.
Dat tekent voor mij nog veel meer het extremisme dan zo'n motie. Wat je staat van dienst ook is, als je iets anders vindt, word je bij het grofvuil gezet door de achterban
Ik wel hoor, dat hij zeer onbetrouwbaar is en je van hem sws al geen loyaliteit hoeft te verwachten was mij al jaren geleden duidelijk. Gewoon een super opportunist dat is wat hij is.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De partij van de sociaal democratie, opgegeten door radicale elementen. De mensen die veel voor ons land betekend hebben, zich met hart en ziel ingezet hebben, zo uitgejoeld.
Respectloos ook.
Ik had dit ook niet onder Timmermans verwacht, eerlijk.
Nee, dat is wat men hier en en in rechts politiek Den Haag hoopt.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:04 schreef Claudia_x het volgende:
Let wel: het zijn niet alleen opportunistische partijen die hier schande van spreken, maar ook de doorgaans reflectieve en gematigde partijen. Als het stof is neergedaald, zou dit toch grote gevolgen moeten hebben. Toch?
Misschien heb ik mijn landgenoten te hoog zitten (constateerde ik eerder al).
Voor PvdA als partij voor de timmerman gewoon met z'n bus naar klanten toe wil heb ik best sympathie voor. Van huis uit stemmen beide ouders PvdA, maar dat doen ze al enkele jaren niet meer. Op de fusiepartij zullen ze ook nooit stemmen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, er zitten hier weer allemaal (extreem-)rechtse figuren, ook als ze doen alsof er een kans is dat ze ooit links zouden stemmen, af te geven op de fusie. Dat scheelt natuurlijk 0 zetels.
Ik bekeek net de verkiezingskalender (ook gezien de PvdA-ers die nu hun lidmaatschap opzeggen) en er is inderdaad nog tijd om een sociaaldemocratische partij op te richten en deel te nemen aan de komende verkiezingen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Dit land heeft echt een afscheiding nodig die puur PvdA is. Er is nog tijd, ik heb hoop.
Wat intens vermoeiend om dit allemaal op ''rechts'' te gooien.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat men hier en en in rechts politiek Den Haag hoopt.
Veel mensen in het land hebben echter door wat voor een oorlogszuchtig land Israel is.
Maar los van die opinie zal het weinig effect hebben op stemgedrag. De belangrijke zaken zijn namelijk, betaalbare zorg, hypotheek, woningbouw, bestaanszekerheid, werk, etc.
Mensen die obsessief bezig zijn met het Israel Palestina Iran conflict en daarop hun stemgedrag laten benvloeden hebben het waarschijnlijk veel en veel te goed. Zwaar verwend.
Idd. Hoe kun je een normaal volwassen gesprek houden als iedereen vanuit zijn loopgraafje op de flanken alleen maar instinctief met poep smijt?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat intens vermoeiend om dit allemaal op ''rechts'' te gooien.
Als het nou zou kloppen had ik er nog wat van kunnen maken, dit is gewoon het klassieke alles wat me niet bevalt is ''links/rechts'' en daar heb ik echt een broertje dood aan.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Hoe kun je een normaal voplwassen gesprek houden als iedereen vanuit zijn loopgraafje op de flanken alleen maar instinctief met poep smijt?
Er zitten in deze reeks nou eenmaal meer posts van mensen van de rechterkant van het spectrum dan linkse mensen. En die rechterkant doet steeds alsof ze die PvdA die ze altijd als de vijand zagen zo zouden missen. Yeşilgz deed dat retorische trucje ook al.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Zeer matige reflex om meteen met extreem rechts te strooien. Jammer.
Rob Oudkerk hadden ze gewoon een levenslang verbod op politiek moeten geven.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bel Rob Oudkerk, die wil nog wel een kansloos clubje oprichten waarvan je lid kunt worden om op zolderkamertjes de toekomst van Nederland in brallerige bacchanalen weg te drinken.
Wordt Jacques Monasch weer uit de mottenballen getrokken?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de linkse partijen niet verontwaardigd?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat intens vermoeiend om dit allemaal op ''rechts'' te gooien.
Is dat echt de reflex ja? Als je kijkt naar de reacties en vooral afkeur komt dat uit alle hoeken en gaten van het politieke bestel. Niet alleen rechts.
Ik snap waar je vandaan komt, maar ik denk dat je onderschat hoe basic mensen naar politiek en de uitwerking er van kijken. Hier op het forum is er verbreding en verdieping, maar in het grote maatschappelijke debat zul je dat niet zo snel aantreffen. Daar ''scoren'' dit soort acties veel beter (of slechter, zo je wil)quote:Op zondag 22 juni 2025 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten in deze reeks nou eenmaal meer posts van mensen van de rechterkant van het spectrum dan linkse mensen. En die rechterkant doet steeds alsof ze die PvdA die ze altijd als de vijand zagen zo zouden missen. Yeşilgz deed dat retorische trucje ook al.
Die PvdA die ze zeggen te missen, heeft nooit bestaan. De PvdA bestaat uit activisten, uit regelmatig opgepakte GreenPeace leden (Samsom, Thijssen), klimaat en milieu was het belangrijkste onderwerp voor Den Uyl. Dus die fusie met GL, dat is de PvdA ten voeten uit.
Behalve dan op dit ene onderwerp, waar ze dan ook vooral hun mond over hadden moeten houden en vooral niet zo'n extreme, schandalige motie moeten indienen. Maar deze ene schandalige motie maakt ze niet gelijk niet sociaal-democratisch. En die 15/20 joelende kinderen op het congres ook niet.
Niet persee partijen, ook leden of geaffilieerde partijen/mensen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de linkse partijen niet verontwaardigd?
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bronnen, s.v.p.
Ik merk namelijk dat de meeste Nederlanders XR, Pro-Palestina en al die andere linkse hobbyclubs spuugzat zijn.
Dat zegt hij niet he, hij zegt dat hij een overwegend rechts beeld ziet. Kan ik ook niet echt ontkennen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In POL is het overgrote deel verre van rechts.
Ik ben zelf ook niet rechts.
Dus waar haal je vandaan dat het hier bruist van 'rechtse' sympathisanten?
De wens voor een niet linkse PvdA, een partij die een kopie is van PVV, die zal nooit werkelijkheid worden. Links is pro-klimaat, pro-milieu, opkomen voor de zwakken in de hele wereld, mensen die het nodig hebben willen opvangen. Zonder die onderdelen ben je niet links en al helemaal niet sociaal-democratisch. En zonder die onderdelen lijk je ook totaal niet op de PvdA, uit welk tijdperk ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap waar je vandaan komt, maar ik denk dat je onderschat hoe basic mensen naar politiek en de uitwerking er van kijken. Hier op het forum is er verbreding en verdieping, maar in het grote maatschappelijke debat zul je dat niet zo snel aantreffen. Daar ''scoren'' dit soort acties veel beter (of slechter, zo je wil)
En ik denk dat er vooral een hoop bestaat dat zo'n fictive PvdA werkelijkheid zou worden. Het is een wens.
Je vergeet Wouter Bos, alles was de schuld van Bos, hoe dan ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten in deze reeks nou eenmaal meer posts van mensen van de rechterkant van het spectrum dan linkse mensen. En die rechterkant doet steeds alsof ze die PvdA die ze altijd als de vijand zagen zo zouden missen. Yeşilgz deed dat retorische trucje ook al.
Die PvdA die ze zeggen te missen, heeft nooit bestaan. De PvdA bestaat uit activisten, uit regelmatig opgepakte GreenPeace leden (Samsom, Thijssen), klimaat en milieu was het belangrijkste onderwerp voor Den Uyl. Dus die fusie met GL, dat is de PvdA ten voeten uit.
Behalve dan op dit ene onderwerp, waar ze dan ook vooral hun mond over hadden moeten houden en vooral niet zo'n extreme, schandalige motie moeten indienen. Maar deze ene schandalige motie maakt ze niet gelijk niet sociaal-democratisch. En die 15/20 joelende kinderen op het congres ook niet.
Ah, de "je bent het niet met me eens, dus je bent extreemrechts" drogredenatie. Classic.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Toch is dat een tendens die blijkbaar leeft in onze samenleving.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De wens voor een niet linkse PvdA, een partij die een kopie is van PVV, die zal nooit werkelijkheid worden. Links is pro-klimaat, pro-milieu, opkomen voor de zwakken in de hele wereld, mensen die het nodig hebben willen opvangen. Zonder die onderdelen ben je niet links en al helemaal niet sociaal-democratisch. En zonder die onderdelen lijk je ook totaal niet op de PvdA, uit welk tijdperk ook.
Het klopt gewoonquote:Op zondag 22 juni 2025 19:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ah, de "je bent het niet met me eens, dus je bent extreemrechts" drogredenatie. Classic.
Ach, het kleuterschool argument. "Het is gewoon zo"quote:
Al je de gespeelde verontwaardiging maar doorprikt.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je alleen maar op de persoon komt brallen kun je beter uitloggen. Dank je.
Ik vind veel goed, dat weet je zelf ook, maar het hoeft hier niet op een BBB congres te lijken.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Al je de gespeelde verontwaardiging maar doorprikt.
Ok, we zullen zien.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind veel goed, dat weet je zelf ook, maar het hoeft hier niet op een BBB congres te lijken.
Bijna de helft van het Nederlandse electoraat is extreemrechts, want stemmend op Wilders, Yesilgz, Baudet, Eerdmans of die lobbyboerentroela. Ik snap dat het lastig is om als fascist uit de kast te komen, maar we hebben allang gezien welke kant deze mensen het liefste opkijken.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ach, het kleuterschool argument. "Het is gewoon zo"
quote:Op zondag 22 juni 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik wil de PvdA van Den Uyl terug.
Yesilgz Kan je eventueel over twijfelen, al doet ze haar best het tegendeel te bewijzen. Maar verder doen ze allemaal hard hun best om extreemrechts te faciliteren.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als dat extreemrechts is, is het misschien eens tijd wat geschiedensboeken te gaan lezen.
Yesilgoz geef ik nog het voordeel van de twijfel maar de anderen in dat lijstje hebben die term dubbel en dwars verdiend.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als dat extreemrechts is, is het misschien eens tijd wat geschiedensboeken te gaan lezen.
Niet zo lang geleden was Den Uyl hier nog het grote kwaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
Die was hier inderdaad heel erg geliefd nadat hij de mijnen heeft gesloten en de hele regio in zware armoede is geraakt.
De PvdA van Jan Pronk bedoel je zekerquote:Op zondag 22 juni 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik wil de PvdA van Den Uyl terug.
Yesilgz is de gevaarlijkste van allemaal. Die is hard bezig om de VVD om te buigen naar een rechtse leuzen lallende nationaal-conservatieve applausmachine.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:34 schreef KareldeStoute het volgende:
Yesilgz Kan je eventueel over twijfelen
Ik wil het oude GroenLinks terug. Dat was een partij waar ik veel mee gemeen had.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is ook zoiets, "Ik wil de oude PvdA terug". Hopelijk niet de stormram van Samsom en Asscher die het leed dat participatiewet heet hebben gentroduceerd, met het studentenleenstelsel zijn aangekomen, en niet te vergeten het sluiten van verzorgingshuizen.
Daar heb je een punt. Uiteindelijk is het altijd “centrumrechts” dat extreemrechts faciliteert…quote:Op zondag 22 juni 2025 19:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Yesilgz is de gevaarlijkste van allemaal. Die is hard bezig om de VVD om te buigen naar een rechtse leuzen lallende nationaal-conservatieve applausmachine.
Dan moet je de PPR heroprichten en jezelf naakt met een koe in het weiland laten fotograferen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil het oude GroenLinks terug. Dat was een partij waar ik veel mee gemeen had.
Het is al eerder gezegd, maar in geen enkele partij zal het gewaardeerd worden als je openlijk zit te verkondigen dat je overweegt om een nieuwe partij op te richten, ook al heb je in het verleden nog zo veel voor de partij gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:05 schreef timmmmm het volgende:
Partijprominenten die decennia voor die partij gegeven hebben worden weggezet als paria's, dwarsliggers en eigenlijk mensen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een zelfbenoemd rechtse politicus die publiekelijk pleit minder Marokkanen te gaan regelen, knieschoten wil geven, en claimen dat het belachelijk is dat niet westerse mensen op de IC liggen is gewoon extreem.quote:
Inderdaad, die was woker dan woke als dat toen al had bestaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:35 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De PvdA van Jan Pronk bedoel je zeker
Kijkend naar de huidige koers is het weer gewoon zwaar asociaal rechts neo liberalisme of libertarisme.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Yesilgz is de gevaarlijkste van allemaal. Die is hard bezig om de VVD om te buigen naar een rechtse leuzen lallende nationaal-conservatieve applausmachine.
Die beruchte verkiezingsposter uit 1971 was niet van de PPR maar van de PSP.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:39 schreef Ringo het volgende:
Dan moet je de PPR heroprichten en jezelf naakt met een koe in het weiland laten fotograferen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-horen/73150293.htmlquote:Het Friese PvdA-boegbeeld Lutz Jacobi keert haar oude partij de rug toe.
’Als je je schaamt voor je eigen club, dan moet je wegwezen’
Lutz Jacobi verlaat PvdA met zwaar gemoed: ’Ik wil hier cht niet meer bij horen’
Den Haag- PvdA-icoon Lutz Jacobi knipt, in navolging van meer leden, haar partijkaart door. Dat doet zij een dag na het uit de hand gelopen partijcongres, waar prominenten werden uitgejoeld en de omstreden anti-Isralplannen uit de motie-Piri zijn omarmd. „Als je je schaamt voor je eigen club, dan moet je wegwezen”, zegt het karakteristieke oud-Kamerlid.
Met een zwaar gemoed heeft Jacobi dit besluit genomen, legt zij uit aan De Telegraaf. „Het partijbestuur begon nog met mooie woorden, net als Frans Timmermans. Hij zei dat we elkaar vast moesten houden. Het tegenoverstelde gebeurde”, constateert de Friezin.
No Lutz, no glory.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef rutger05 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-horen/73150293.html
[..]
De bekende en karakteristieke PvdA-vrouw Lutz Jacobi zegt waar het op staat en en alhoewel het haar zeer doet verlaat zij de PvdA.
Dat is precies waar het mis is gegaanquote:Op zondag 22 juni 2025 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is ook zoiets, "Ik wil de oude PvdA terug". Hopelijk niet de stormram van Samsom en Asscher die het leed dat participatiewet heet hebben gentroduceerd, met het studentenleenstelsel zijn aangekomen, en niet te vergeten het sluiten van verzorgingshuizen.
Ik vermoed dat een aantal het probeert uit te zitten in de hoop dat de PvdA op deze morele dwaling terugkomt en dat Timmermans het veld zal ruimen als ongeschikte leider.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En terecht.
Dat er maar meer volgen.
Ik denk dat elke vervanger radicaler gaat zijn, dan kan je het al helemaal vergeten.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een aantal het probeert uit te zitten in de hoop dat de PvdA op deze morele dwaling terugkomt en dat Timmermans het veld zal ruimen als ongeschikte leider.
En als men dit radicaal vindt moet men het verkiezingsprogram van del Uyl eens lezen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, die was woker dan woke als dat toen al had bestaan.
Genoeg prominenten die het daar dus niet mee eens zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een draak van een topicquote:Op zondag 22 juni 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
Kunnen we ophouden met dat persoonlijke gedoe?
Moorman staat al klaar als vervanger, die is helemaal niet radicaal.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat elke vervanger radicaler gaat zijn, dan kan je het al helemaal vergeten.
Hoop het niet, maar goed je kunt het niet voorspellen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat elke vervanger radicaler gaat zijn, dan kan je het al helemaal vergeten.
Doe eens delenquote:Op zondag 22 juni 2025 19:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
En als men dit radicaal vindt moet men het verkiezingsprogram van del Uyl eens lezen.
Het ligt wel aan de vorm. In Denemarken is de sociaaldemocratie nog steeds succesvol, maar dat is omdat ze echt opkomen voor de belangen van arbeiders en de lagere middenklasse.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De wens voor een niet linkse PvdA, een partij die een kopie is van PVV, die zal nooit werkelijkheid worden. Links is pro-klimaat, pro-milieu, opkomen voor de zwakken in de hele wereld, mensen die het nodig hebben willen opvangen. Zonder die onderdelen ben je niet links en al helemaal niet sociaal-democratisch. En zonder die onderdelen lijk je ook totaal niet op de PvdA, uit welk tijdperk ook.
Bestaat die nog wel in een land als Denemarken?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het ligt wel aan de vorm. In Denemarken is de sociaaldemocratie nog steeds succesvol, maar dat is omdat ze echt opkomen voor de belangen van arbeiders en de lagere middenklasse.
Natuurlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Socialdemokratietquote:Op zondag 22 juni 2025 20:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bestaat die nog wel in een land als Denemarken?
Dat er meer mogen volgen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De bekende en karakteristieke PvdA-vrouw Lutz Jacobi zegt waar het op staat en en alhoewel het haar zeer doet verlaat zij de PvdA.
VVD en BBB zijn dan ook niet extreemrechts, maar centrumrechts.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bijna de helft van het Nederlandse electoraat is extreemrechts, want stemmend op Wilders, Yesilgz, Baudet, Eerdmans of die lobbyboerentroela. Ik snap dat het lastig is om als fascist uit de kast te komen, maar we hebben allang gezien welke kant deze mensen het liefste opkijken.
Je bedoelt de politicus die net de PVV heeft uitgesloten en het liever of links wilt spelen? Poeh, gevaarlijk ja.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wel als je het in het Pools, Bulgaars, Tsjechisch of Roemeens doet.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:02 schreef Hexagon het volgende:
Ga op een willekeurig plein staan en roep "Arbeiders luister!!" en ik denk dat niemand gaat reageren.
Maar die hebben vaak geen stemrecht.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel als je het in het Pools, Bulgaars, Tsjechisch of Roemeens doet.
Ze hebben wel meer rechten nietquote:
Nee, ik ben centrumlinks. Ik ben meer van de rede, ratio en dialoog. Ik heb het niet zo hoog op met radicalen en extremisten, daar komt alleen maar ellende van, ongeacht ze nu links, rechts of religieus zijn.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:07 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Nee, ik ben centrumlinks. Ik ben meer van de rede, ratio en dialoog. Ik heb het niet zo hoog op met radicalen en extremisten, daar komt alleen maar ellende van, ongeacht ze nu links, rechts of religieus zijn.
We hebben in dit land mensen die keihard werken, meestal in hele nuttige beroepen en die in een sociale huurwoningen zitten. Die mensen zitten in wijken die veranderen. En die mensen gaan niet stemmen op Groenlinks-PvdA.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:02 schreef Hexagon het volgende:
Ga op een willekeurig plein staan en roep "Arbeiders luister!!" en ik denk dat niemand gaat reageren.
Mooi, kunnen die bij voorbaat al fuseren.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die beruchte verkiezingsposter uit 1971 was niet van de PPR maar van de PSP.
Tja, dit waren ooit de mensen waar linkse partijen voor in de bres sprongen, nu kijkt men op zulke mensen neer en veracht ze. Dat zijn namelijk zoals men dan wel stelt 'domrechtsen', die racistisch zijn en niet begrijpen hoe belangrijk het klimaat, stikstof, inclusieve voornaamwoorden en een iftar op het werk zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We hebben in dit land mensen die keihard werken, meestal in hele nuttige beroepen en die in een sociale huurwoningen zitten. Die mensen zitten in wijken die veranderen. En die mensen gaan niet stemmen op Groenlinks-PvdA.
Er is ook niks mis met het verachten van mensen die zich racistisch gedragen en die alles willen vervuilen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit waren ooit de mensen waar linkse partijen voor in de bres sprongen, nu kijkt men op zulke mensen neer en veracht ze. Dat zijn namelijk zoals men dan wel stelt 'domrechtsen', die racistisch zijn en niet begrijpen hoe belangrijk het klimaat, stikstof, inclusieve voornaamwoorden en een iftar op het werk zijn.
Racist en vervuiler ben je anno nu nogal snel, niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is ook niks mis met het verachten van mensen die zich racistisch gedragen en die alles willen vervuilen.
Dat ben je als je mensen van buitenlandse komaf verdacht maakt op basis van slechts hun komaf.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racist en vervuiler ben je anno nu nogal snel, niet.
Ja, hield men die gradaties maar eens echt aan.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ben je als je mensen van buitenlandse komaf verdacht maakt op basis van slechts hun komaf.
En je bent het wanneer je leugens verspreid over klimaatverandering en maatregelen om dat aan te pakken.
De PVV doet beide ongegeneerd. Dus wie daar willens en wetens alsnog achteraan rent besmeurt zichzelf ermee.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, hield men die gradaties maar eens echt aan.
Oh de PVV niet alleen hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV doet beide ongegeneerd. Dus wie daar willens en wetens alsnog achteraan rent besmeurt zichzelf ermee.
Het kan snel gaan. Eerder had je dat iemand een misdaad pleegde en dat we wilden begrijpen waarom het gebeurde. Maar nu is het ok om de lagere middenklasse te verachten als ze zich kritisch opstellen tegen migratie en milieuregels. Alsof alles plots zwart-wit is geworden.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is ook niks mis met het verachten van mensen die zich racistisch gedragen en die alles willen vervuilen.
En dan verrast zijn als de PVV wint..quote:Op zondag 22 juni 2025 20:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kan snel gaan. Eerder had je dat iemand een misdaad pleegde en dat we wilden begrijpen waarom het gebeurde. Maar nu is het ok om de lagere middenklasse te verachten als ze zich kritisch opstellen tegen migratie en milieuregels. Alsof alles plots zwart-wit is geworden.
Helaas is dat "kritisch opstellen" in werkelijkheid gewoon leugens verspreiden.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kan snel gaan. Eerder had je dat iemand een misdaad pleegde en dat we wilden begrijpen waarom het gebeurde. Maar nu is het ok om de lagere middenklasse te verachten als ze zich kritisch opstellen tegen migratie en milieuregels. Alsof alles plots zwart-wit is geworden.
Tuurlijk Hex.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helaas is dat "kritisch opstellen" in werkelijkheid gewoon leugens verspreiden.
We zien voornamelijk dat als mensen bijvoorbeeld de oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit of het probleem met Islam en terrorisme opmerken, dit al erg snel als 'racistisch' wordt gezien. Maar dit heeft niets met racisme te maken.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ben je als je mensen van buitenlandse komaf verdacht maakt op basis van slechts hun komaf.
En je bent het wanneer je leugens verspreid over klimaatverandering en maatregelen om dat aan te pakken.
Wat zeg je er van dat we dan weer zo'n poster maken, maar dan iets moderner?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
PPR en PSP zijn in 1990 al, samen met CPN en EVP, gefuseerd tot GroenLinks.
Hoewel ik het wel deels met je eens bent is het voor de andere zijde tegenwoordig ook belangrijker om religie van de vrede te roepen dan wat inhoudelijker naar misdaden te kijkenquote:Op zondag 22 juni 2025 20:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Eerder had je dat iemand een misdaad pleegde en dat we wilden begrijpen waarom het gebeurde.
UIteraardquote:
Ok...quote:Op zondag 22 juni 2025 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
UIteraard
Maar dat moet tegenworodig door bepaalde verzuurde linkse moraalridders met een verstikkende deken van politieke correctheid bedenkt worden. De PVV-kiezers zijn allemaal zielig en hulpeloos en kunnen er helemaal niets aan doen. Daaro moet iedere kritiek op hen meteen in de taboesfeer worden geschreeuwd.
Nee hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit waren ooit de mensen waar linkse partijen voor in de bres sprongen, nu kijkt men op zulke mensen neer en veracht ze. Dat zijn namelijk zoals men dan wel stelt 'domrechtsen', die racistisch zijn en niet begrijpen hoe belangrijk het klimaat, stikstof, inclusieve voornaamwoorden en een iftar op het werk zijn.
die vredes religie wordt nog gewoon altijd ruimschoots in hun noden voorzien en gefaciliteerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoewel ik het wel deels met je eens bent is het voor de andere zijde tegenwoordig ook belangrijker om religie van de vrede te roepen dan wat inhoudelijker naar misdaden te kijken
Nee dat is dat niet. Dat is meer door migranten en vluchtelingen de framen als barbaren, neanderthalers, middeleeuwers, en nog meer verbale vuilnis op basis van wie ze zijn en niet wat ze doen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien voornamelijk dat als mensen bijvoorbeeld de oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit of het probleem met Islam en terrorisme opmerken, dit al erg snel als 'racistisch' wordt gezien. Maar dit heeft niets met racisme te maken.
Vertel nog eens wat over Brabanders en Brabant.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Als die mensen racistische uitspattingen hebben dat wordt dat gewoon benoemd, echter wordt er tegelijkertijd ook gestreden voor hun arbeidsrechten en bestaanszekerheid. Voor iedereen in Nederland.
Bij de verkiezingen in '21 hadden GL en PvdA samen 17 zetels. Bij de verkiezingen van '24 had de gecombineerde lijst 17 zetels. Hoezo vind je dan dat er dik gewonnen is?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit, ze pieken enorm in peilingen. Hebben ook dik gewonnen de eerste verkiezingen dat ze samen mee deden, ondanks dat ze tegen het Omtzigteffect moesten opboksen, NSC heeft deels in hun vijver gevist. Dus er blijkt nergens uit dat de kiezers deze fusie niet zouden zien zitten.
Nergens pleit ik serieus om hun allerlei rechten te ontnemen. Dat kunnen we van veel "bezorgde burgers" nou niet bepaald zeggen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel nog eens wat over Brabanders en Brabant.
Of Belgen.
Of Duitsers.
Of was dat dan weer een 'lolletje'?
Ja dat zeg ik, dat zijn dan weer gewoon lolletjes.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nergens pleit ik serieus om hun allerlei rechten te ontnemen. Dat kunnen we van veel "bezorgde burgers" nou niet bepaald zeggen.
De pot met de ketel maakt de ander uit voor racist en klimaatontkenner ? Moet niet gekker worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:28 schreef Hexagon het volgende:
Op zondag 22 juni 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Racist en vervuiler ben je anno nu nogal snel, niet.
Nee. Als jij om je heen buren krijgt uit het verre oorden, dan hebben die families andere normen, waarden en gebruiken. Dat is logisch, want dat zijn ze zo gewend. Maar het gevolg is gewoon dat je een beetje eenzaam wordt in je eigen oude wijk. En ja, dan kan je misschien de gedachte krijgen dat je dat niet zo leuk vindt. Dat is niet leugens verspreiden, maar eerlijk zijn over hoe je iets ervaart.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helaas is dat "kritisch opstellen" in werkelijkheid gewoon leugens verspreiden.
Migranten kunnen uit culturen komen die barbaars zijn en haaks staan op de Westerse cultuur. Dit is simpelweg een feit.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is dat niet. Dat is meer door migranten en vluchtelingen de framen als barbaren, neanderthalers, middeleeuwers, en nog meer verbale vuilnis op basis van wie ze zijn en niet wat ze doen.
Dan is Den Uyl volgens jou dus al nieuw links. Die man regeerde 50 jaar geleden...quote:Op zondag 22 juni 2025 19:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het ligt wel aan de vorm. In Denemarken is de sociaaldemocratie nog steeds succesvol, maar dat is omdat ze echt opkomen voor de belangen van arbeiders en de lagere middenklasse.
Je hebt misschien oud links, die opkomen voor de arbeiders en de lagere middenklasse, en je hebt nieuw links die opkomen voor thema's als klimaat, identiteit en inclusiviteit. Maar dat is in tegenstrijd met elkaar, want een humaan en ruimhartig migratiebeleid is heel mooi, maar betekent ook dat je als lagere middenklasse een Arabische buurman krijgt met hele andere normen en waarden.
Dus waar oud links voor vocht is heel anders dan waar nieuw links voor vecht. Het gevolg is dat de kiezers voor oud links en nieuw links ook totaal verschillend zijn, oud links was een brede linkse volkspartij met steun van arbeiders, nieuw links zijn hoger opgeleide stedelingen. Het is een totaal andere partij.
Verkiezingen van 23 bedoel je denk ik? Toen kwamen ze van 17 en gingen ze, ondanks Omtzigt die veel wegsnoepte, naar 25. Een winst van bijna 50% dus.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bij de verkiezingen in '21 hadden GL en PvdA samen 17 zetels. Bij de verkiezingen van '24 had de gecombineerde lijst 17 zetels. Hoezo vind je dan dat er dik gewonnen is?
Je hebt gelijk, ik keek niet goed in de bron die ik raadpleegde. Laat onverlet dat ik niet verwacht dat ze nogmaals zullen stijgen, daarvoor zijn ze nu wel te besmet.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verkiezingen van 23 bedoel je denk ik? Toen kwamen ze van 17 en gingen ze, ondanks Omtzigt die veel wegsnoepte, naar 25. Een winst van bijna 50% dus.
Ze hebben nu 25 zetels en zijn de 2e partij in de Kamer.
Misschien, geen idee. Ik ken de beste man niet zo goed.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan is Den Uyl volgens jou dus al nieuw links. Die man regeerde 50 jaar geleden...
Die was iig erg pro-klimaat en milieu, was de eerste in Nederland die klimaatmaatregelen en klimaatverandering politiek op de kaart zette. En ik denk dat hij tegenwoordig ook woke zou worden genoemd.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien, geen idee. Ik ken de beste man niet zo goed.
"Die radicaal linkse woke Uyl wil van onze steenkool af.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die was iig erg pro-klimaat en milieu, was de eerste in Nederland die klimaatmaatregelen en klimaatverandering politiek op de kaart zette. En ik denk dat hij tegenwoordig ook woke zou worden genoemd.
"En hij gelooft die maffe Club van Rome, die ons proberen te regeren buiten het democratische stelsel om."quote:Op zondag 22 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Die radicaal linkse woke Uyl wil van onze steenkool af."
Een quote ergens uit de jaren 60.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |