abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218013058
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zionistische deel van de PvdA. Je gaat wel lekker he met je antisemitische takes de laatste tijd.
Wat is daar antisemitisch aan. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn. Zionisme is een walgelijke ideologie.
Maar triest dat Nederland zo gepolariseerd is dat mensen denken dat wapens sturen naar een land dat oorlogsmisdaden pleegt een moetje is.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:30:14 #77
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218013137
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is daar antisemitisch aan. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn. Zionisme is een walgelijke ideologie.
Maar triest dat Nederland zo gepolariseerd is dat mensen denken dat wapens sturen naar een land dat oorlogsmisdaden pleegt een moetje is.
Uiteraard is dat antisemitisch. Het idee dat een partij die Israël niet afvalt of enigszins sympathisch is naar Israël meteen Zionistisch is betrekt meteen Joden erbij en suggereert dat Joden overal een hand in hebben, een bekende bloedlibel.

Je kunt ook als Jan Boerenlul iets vinden over Israël zonder dat je een Zionist bent of dat er Joden bij betrokken zijn. Je kunt zelfs iets over Israël vinden zonder te weten wat Zionisme is.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:31:02 #78
396550 Richestorags
pi_218013146
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 01:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.
Dus Hitler was een progressieve politicus?
pi_218013215
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm wat...
Als de macht maar bij de boze witte man weg gaat is het ok.
pi_218013358
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Uiteraard is dat antisemitisch. Het idee dat een partij die Israël niet afvalt of enigszins sympathisch is naar Israël meteen Zionistisch is betrekt meteen Joden erbij en suggereert dat Joden overal een hand in hebben, een bekende bloedlibel.
Nee je moet hier een hoop gedachtesprongen maken om tot deze conclusie te komen.
Het idee dat zionisme inhoud; een partij die Israel niet afvalt of enigzins sympathisch is naar Israel dat is jouw framing. Dat het suggereert dat joden overal een hand in hebben is ook nogal een invulling van jou.

quote:
Je kunt ook als Jan Boerenlul iets vinden over Israël zonder dat je een Zionist bent of dat er Joden bij betrokken zijn. Je kunt zelfs iets over Israël vinden zonder te weten wat Zionisme is.
Dat kan inderdaad. Het is dan ook jouw claim dat er meteen naar zionisme wordt gegrepen.

Wat je hier doet met zionisme is een beetje alsof wanneer iemand zegt dat salafisten een groot probleem zijn in weet ik veel Syrié dat dit direct moslimhaat zou zijn want door te spreken over salafisten zet je direct alle moslims in de hoek ofzo. Dat klopt uiteraard niet want met salafisten spreek je over een subset moslims. Net zoals je met zionisten niet alle joden omschrijft maar een subgroep daarvan. De groep die in een extremistische ideologie gelooft. Maar uiteraard ook onder salafisten of zionisten zitten er gradatiees in hoe hardcore ze zijn in hun opvattingen. Ik zie salafisten best vaak gebruikt worden, dat heb ik je nog niet aan zien stippen als moslim haat.
pi_218013414
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:57 schreef Mylene het volgende:
Het zal wel besproken zijn, maar eerder zei ze kennelijk dit?

[ afbeelding ]
Was dat op haar IG account?
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:05:54 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218013439
Ik ben wel benieuwd waar die opzeggers als Roopram, Terstall en Jacobi nu denken hun ware sociaaldemocratie te gaan halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 22-06-2025 19:07:17 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 14:07:09 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013450
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar die opzeggers als Roopram, Terstall en Jacobi nu denken hun ware sociaaldemocratie de ken te gaan halen.
Wat moet hier staan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 22 juni 2025 @ 14:08:37 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218013467
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat moet hier staan?
Denken te gaan halen
  zondag 22 juni 2025 @ 14:09:58 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013496
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Denken te gaan halen
Dank! ^O^
  zondag 22 juni 2025 @ 14:11:17 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218013525
https://x.com/RonnyNaftaniel/status/1767237717602005083

Sommige figuren vinden zichzelf heel belangrijk en onmisbaar
  zondag 22 juni 2025 @ 14:11:52 #87
396550 Richestorags
pi_218013536
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee je moet hier een hoop gedachtesprongen maken om tot deze conclusie te komen.
Het idee dat zionisme inhoud; een partij die Israel niet afvalt of enigzins sympathisch is naar Israel dat is jouw framing. Dat het suggereert dat joden overal een hand in hebben is ook nogal een invulling van jou.
[..]
Dat kan inderdaad. Het is dan ook jouw claim dat er meteen naar zionisme wordt gegrepen.

Wat je hier doet met zionisme is een beetje alsof wanneer iemand zegt dat salafisten een groot probleem zijn in weet ik veel Syrié dat dit direct moslimhaat zou zijn want door te spreken over salafisten zet je direct alle moslims in de hoek ofzo. Dat klopt uiteraard niet want met salafisten spreek je over een subset moslims. Net zoals je met zionisten niet alle joden omschrijft maar een subgroep daarvan. De groep die in een extremistische ideologie gelooft. Maar uiteraard ook onder salafisten of zionisten zitten er gradatiees in hoe hardcore ze zijn in hun opvattingen. Ik zie salafisten best vaak gebruikt worden, dat heb ik je nog niet aan zien stippen als moslim haat.
Ehm, de user heeft het letterlijk over "het Zionistische deel". Dat is dus niet mijn claim dat er naar Zionisme wordt gegrepen.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:12:48 #88
16715 Mylene
*schatje*
pi_218013539
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Was dat op haar IG account?
Twitter
pi_218013554
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar die opzeggers als Roopram, Terstall en Jacobi nu denken hun ware sociaaldemocratie de ken te gaan halen.
Als het opzeggen direct gerelateerd is aan de motie-Piri, dan wordt het inderdaad lastig.
PvdD en SP waren ook voor.

Dat probleem zal voor meer linkse stemmers gelden.

Tenzij ze wel gaan stemmen op GL/PvdA, maar dan zonder partijlid te blijven. Dat kan.
Sowieso vermoed ik dat er pogingen worden ondernomen om een nieuwe partij op te richten.

Daarom:

quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 13:20 schreef Toby56 het volgende:

[...]

Ik ben het zelden met Heleen van Royen eens, maar toen zij tijdens Zomergasten 2004 voorstelde om wereldwijd geen enkele maar dan ook geen enkele aandacht meer aan alle rotzooi in het Midden-Oosten te besteden, was ik het volkomen met haar eens.

Er is geen gebied op deze planeet te bedenken waar de bevolkingen zich zo volhardend hebben overgegeven aan haat, haat en nog eens haat. Eeuw na eeuw na eeuw. En de hele wereld schijnt dat te moeten weten. En er een mening over te moeten vormen. En een bepaalde voorkeur te moeten uitspreken. De wereldpolitiek dient zich er bijna dagelijks mee bezig te houden, met dat stukje kut-grondgebied.
Culturen, rassen, religies: alles vliegt er elkaar al walgelijk lang naar de strot.

Rust in vrede, Yitzhak Rabin.
Ook links Nederland is nu in rep en roer gebracht door het niet te stoppen haatproces in het Midden-Oosten.
En dat gaat lang doorzeuren en Fransie c.s. krijgen er een hele kluif aan om de discussie te laten gaan over zaken waar het voor ons land echt om gaat.

Het Midden-Oosten.
Wat een k*tregio.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:16:13 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218013570
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:51 schreef Havermout2 het volgende:
Het lijkt me vooral een interne actie, waarbij Timmermans vrij effectief de oudere, kritische PvdA-prominenten heeft uitgeschakeld via Piri. Ik denk dat wat electorale schade in het midden is ingecalculeerd om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Bijkomend voordeel is dat PvdA-GL nu eindelijk eens de politieke agenda bepaalt, terwijl de rest moet reageren.

Helaas werkt dit wel de polarisatie in de hand. De politieke verhoudingen beginnen steeds meer op die in de VS te lijken, waarbij de uitersten op links en rechts eisen dat de kiezer in het midden een kant kiest.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee, ondanks dat ik het standpunt niet deel. De oproep tot een wapenembargo tegen Israël is ongeveer net zo realistisch als de asieleisen van Wilders: leuk voor een deel van de eigen parochie, maar je hoeft toch nooit te leveren. Hopelijk verschuift de focus snel naar de Nederlandse problemen zoals bestaanszekerheid, woon- en stikstofcrisis en het onderwijs. Het electoraat is wat minder links dan de leden, maar het geheugen van de kiezer is kort.
Ironisch eigenlijk; de Nederlandse politiek stabiliseert zich. We hebben nu ook een PVV op links, die in plaats van tegen de Islam tegen de Zionisten strijdt.

Nog even wachten welke vogel ze als logo kiezen en onder welke naam ze verder gaan..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 22 juni 2025 @ 14:18:18 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013591
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ironisch eigenlijk; de Nederlandse politiek stabiliseert zich. We hebben nu ook een PVV op links, die in plaats van tegen de Islam tegen de Zionisten strijdt.

Nog even wachten welke vogel ze als logo kiezen en onder welke naam ze verder gaan..
:')
pi_218013716
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja in Nederland hebben we de strijd om geloven al een hele tijd achter ons. Bij ons is elk geloof gelijk.
Linkse partijen snappen dat. Misschien dat rechtse partijen als VVD inderdaad een geloofs-strijd zien in plaats van internationaal recht tegenwoordig. Dan zijn ze nog extremistischer geworden dan ik al dacht
  zondag 22 juni 2025 @ 14:30:34 #93
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218013771
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja in Nederland hebben we de strijd om geloven al een hele tijd achter ons. Bij ons is elk geloof gelijk.
Linkse partijen snappen dat. Misschien dat rechtse partijen als VVD inderdaad een geloofs-strijd zien in plaats van internationaal recht tegenwoordig. Dan zijn ze nog extremistischer geworden dan ik al dag.
Wat grappig dat je over geloven begint. Want als het aan de progressieve kant in mijn beleving ergens mis gaat, is het wel dat ze niet in staat zijn om met betrekking tot religie en geloof consequente politiek te bedrijven. Men bevecht in die kringen "het juk van het christendom" maar zodra dezelfde inhoud onder de vlag van de orthodoxe Islam voorbij komt wuift men het weg onder de vlag van "diversiteit".

En zo beland je dus ook in situaties waarin je als LHBTQetc figuur samen met Islamisten staat te protesteren ten behoeve van regimes die jou als persoon actief bestrijden. Ik zou het niet rondkrijgen in de kop.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218013811
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Linkse partijen snappen dat. Misschien dat rechtse partijen als VVD inderdaad een geloofs-strijd zien in plaats van internationaal recht tegenwoordig. Dan zijn ze nog extremistischer geworden dan ik al dacht
Wel fijn om te weten als jood dat het niet vanwege je geloof is dat extreem en groen links je dood wenst en daar ook doelbewust naar handelt.
-
pi_218014008
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat grappig dat je over geloven begint. Want als het aan de progressieve kant in mijn beleving ergens mis gaat, is het wel dat ze niet in staat zijn om met betrekking tot religie en geloof consequente politiek te bedrijven. Men bevecht in die kringen "het juk van het christendom" maar zodra dezelfde inhoud onder de vlag van de orthodoxe Islam voorbij komt wuift men het weg onder de vlag van "diversiteit".

En zo beland je dus ook in situaties waarin je als LHBTQetc figuur samen met Islamisten staat te protesteren ten behoeve van regimes die jou als persoon actief bestrijden. Ik zou het niet rondkrijgen in de kop.
Heb je recente voorbeelden van dat juk van het christendom bevechten? Ik zeg niet dat het niet gebeurd maar ik zou er niet achter staan en ik hoor daar ook niets over.
Wat is de vlag van de orthodoxe islam? Bedoel je de vlag van een Islamitisch land? De protesten waar je het over hebt zijn niet voor regimes. Ze zijn voor slachtoffers van regimes. Ook als mensen geen LHBTQI rechten zouden ondersteunen kunnen LHBTQ mensen hen nog wel mensenrechten toekennen. Zeker op links is het normaal om op te komen voor meer dan alleen het belang van je eigen groepje. Dat ik als man ook voor vrouwenrechten opkom. Een homo ook voor hetero's etcetera.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 14:51:50 #96
236264 crew  capricia
pi_218014022
De een na de andere wikt en weegt om het lidmaatschap op te zeggen.
Lutz:
https://x.com/ChrisAalber(...)bXOgGxuBgt9zaZg&s=19

Fractievoorzitter PvdA provincie Utrecht:
https://x.com/ChrisAalber(...)wjoMasFqaTq_Tdw&s=19
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218014047
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het Midden-Oosten.
Wat een k*tregio.
Kan wel wezen, maar ook een onderwerp waarmee je veel stemmen kan binnenslepen. Wanneer je van mening bent dat Israël en Amerika de vijand zijn dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt.

Overigens zou een slimme cartoonist nog wel iets leuks weten te maken van de Nederlandse vlag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 14:54:05 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218014051
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hoeveel mensen aan de progressieve kant hebben het er over "het juk van het christendom"?

Genoeg voorbeelden van gelovige politici uit die hoek.
pi_218014055
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wel fijn om te weten als jood dat het niet vanwege je geloof is dat extreem en groen links je dood wenst en daar ook doelbewust naar handelt.
Er wordt niemand doodgewenst. Stoppen met het leveren van wapens aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt hoort gewoon bij geloven in internationaal recht. Je woede richten op Nederland omdat Israel zich misdraagt is bijzonder. De linkse partijen komen op voor onschuldige burgers, midden en rechts Nederland vinden blijkbaar dat die mogen stikken.
pi_218014095
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 14:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kan wel wezen, maar ook een onderwerp waarmee je veel stemmen kan binnenslepen. Wanneer je van mening bent dat Israël en Amerika de vijand zijn dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt.

Overigens zou een slimme cartoonist nog wel iets leuks weten te maken van de Nederlandse vlag.
Niemand in de Nederlandse politiek ziet die landen als de vijand. Wel als onbetrouwbare bondgenoten die je eventueel net zo goed kwijt als rijk kunt zijn. Amerika is een stuk belangrijker voor ons dan Israel. Dus als je politiek gezien realistisch bent is ons losweken van Amerika lastiger dan van Israel. Maar beide landen houden zich niet aan gemaakte afspraken, dat maakt ze onbetrouwbaar en onberekenbaar.

Ik mag bij de Navo top hopen dat de EU mensen aangeven dat we onder geen beding deelnemen aan conflicten in de zandbak die Amerika raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')