Ik hoef je niks aan te wrijven als het hebt over neanderthalers dan beschrijf je mensen als een ander soort mens, primitiever dan wij. Je gaf ook duidelijk aan dat het gaat om wie er binnenkomt, dat gaat automatisch over afkomst. Misschien bedoel je het anders, dan druk je je erg dom uit.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
De afkomst van mensen is voor mij geen reden om ze als minderwaardig aan te duiden.
Bij gedrag ligt dat anders. En het doelbewust en met voorbedachte rade opvoeren van foute aannames en conclusies om mensen dingen aan te wrijven is niet al te lekker.
Laat maar, geen probleem dat je bepaalde dingen niet goed snapt omdat je niet goed kunt lezen.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik hoef je niks aan te wrijven als het hebt over neanderthalers dan beschrijf je mensen als een ander soort mens, primitiever dan wij. Je gaf ook duidelijk aan dat het gaat om wie er binnenkomt, dat gaat automatisch over afkomst. Misschien bedoel je het anders, dan druk je je erg dom uit.
Je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken. Daar weet ik alles vanaf.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kweenie hoor, Nederland was altijd een land van doemaargewoondandoejealgekgenoeg.
Spruitjeslucht, verzuiling, het calvinistische keurslijf, kneuterigheid, land van dominees en kooplieden, de VOC-mentaliteit.
Dat hele progressieve is misschien iets uit de jaren '70-'90 toen de boomers jong waren en zich afzetten. Ook weer snel voorbij met de opkomst van Fortuyn en de PVV en alle maatschappelijke ellende van nu met polarisatie en verharding.
En hoeverre is dat tegenwoordig nog beter dan een autochtoon? Van onze opleidingen moeten we het niet meer hebben en als je wat meer wilt dan bij je ouders blijven leven en een baantje voor net boven het minimum, dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel benul wat er hier allemaal naar binnenkomt. Op de schaal van verlichting en ontwikkeling zit de meerderheid tussen de neanderthaler en de late middeleeuwer.
En dan Maxima opvoeren als progressieve immigrant. En persoon in de laatste 25 jaar en dan ook nog uit een totaal niet respresenatief milieu.
Je bent toch totaal niet serieus te nemen met dit soort praatjes.
PVV en realistisch? Wow, daar moet ik even van bijkomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Boeiende insteek!
En wel lekker vals om het realiteitsgehalte van het GL-stokpaardje als PVV-realistisch af te doen
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik vind de bakermat altijd een mooi woord. Maar ik snap oprecht niet waarom progressiviteit bij ons vandaaan zou komen. Dan lijkt weet ik veel mesopothamie of een andere zeer oude cultuur me een stuk waarschijnlijker.
Nee precies maar vernieuwing omarmen is dan toch iets van nog voordat er mensen in Nederland waren. Ik wil gewoon zo graag weten op welk moment in onze geschiedenis wij ontdekten wat vernieuwing was en dat over de wereld zouden hebben verspreid. Maar het is wat off-topic lol.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.
VVD is zelf ook veel te radicaal om mee samen te werken. Alleen maar goed dat PvdA daar afstand van neemt. VVD gaat veel verliezen deze verkiezingen met hun extremistische koers.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
Steeds meer geluiden bij de VVD om dit geradicaliseerde GL/PvdA uit te sluiten.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Die foute aannames zijn dus dingen die zij tijdens hun opvoeding anders hebben geleerd. En wat zij normaal vinden, vinden wij misschien schandalig, en omgekeerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
De afkomst van mensen is voor mij geen reden om ze als minderwaardig aan te duiden.
Bij gedrag ligt dat anders. En het doelbewust en met voorbedachte rade opvoeren van foute aannames en conclusies om mensen dingen aan te wrijven is niet al te lekker.
De verkiezingen komen er aan. Had je wat anders verwacht? Maakt het nog iets uit waar het over ging?quote:Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
We hebben min of meer het kapitalisme bedacht zoals het nu werkt. Dat kun je zien als een hoogtepunt of een dieptepunt. maar bij de introductie (VOC) was het heel effectief. Wel ook voornamelijk voor de rijken, maar dat is natuurlijk bijna altijd zo. Die hebben het meeste in de melk te brokkelen.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee precies maar vernieuwing omarmen is dan toch iets van nog voordat er mensen in Nederland waren. Ik wil gewoon zo graag weten op welk moment in onze geschiedenis wij ontdekten wat vernieuwing was en dat over de wereld zouden hebben verspreid. Maar het is wat off-topic lol.
Welnee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt, die laatste foto ook van het hok GL-PvdA, met Timmermans en gesluierde Lalah op de voorste rij...
Beter kan je het failliet van 'links progressivisme' niet in beeld brengen.
Stel je voor dat daar een dame met Staphorst-kap in de kamer gaat zitten. De reacties op Joop zullen niet mals zijn.
RIP Links.
Hoe kan het dan dat ze een openlijk katholiek gelovige leider hebben?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel simpel:
PvdA-GL vindt religie ouderwets en kut, totdat het de islam betreft.
Toevallig is Frans Timmermans er niet bepaald stiekem over gelovig te zijn. Wouter Bos ook al niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De suggestie dat christenen niet welkom zouden zijn bij linkse mensen heb ik nog nooit gezien. Ik moet wel toegeven dat ik heel weinig christenen tegenkom in progressieve kringen als het zo is meestal uit spaans sprekende landen.
En ook Jesse Klaver is al katholiek.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toevallig is Frans Timmermans er niet bepaald stiekem over gelovig te zijn. Wouter Bos ook al niet.
Maar toch schijnt de PvdA christenen te haten, rara politiepet.
Beperkte leesvaardigheden dus.quote:Op zondag 22 juni 2025 01:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
PVV en realistisch? Wow, daar moet ik even van bijkomen.
Het is denk ik ook niet geheel toevallig dat gelovige landen als Spanje en Ierland het meest kritisch zijn op dat punt.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ze een openlijk katholiek gelovige leider hebben?
Begrijp ik nu dat jij tegen het opnemen van asielzoekers bent, en het onterecht vind dat PvdA/GL de schuld krijgen van het opnemen ervan?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:05 schreef -XOR- het volgende:
De radicaal-rechtse Israelfappers zijn alweer overal aan het juichen voor de volgende regime change zie ik trouwens.
Dat worden weer een hoop asielzoekers door rechtse domheid waarvan PvdAGl de schuld gaat krijgen, en het domme klootjesvolk gaat er wederom met boter en suiker in.
Ik stel goedbeschouwd nergens dat ik tegen de opname van vluchtelingen ben maar om nu zo'n stroom te gaan triggeren terwijl je niet happig bent op asielzoekers is niet erg handig.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat jij tegen het opnemen van asielzoekers bent, en het onterecht vind dat PvdA/GL de schuld krijgen van het opnemen ervan?
Heb ik iets gemist? Wie triggert nu welke stroom?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik stel goedbeschouwd nergens dat ik tegen asielzoekers ben maar om nu zo'n stroom te gaan triggeren terwijl je niet happig bent op asielzoekers is niet erg handig.
Godzijdank!quote:Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |