abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 18:36:57 #151
236264 crew  capricia
pi_218015685
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Lutz Jacobi ook vertrokken.
Triest allemaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 22 juni 2025 @ 18:37:18 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218015689
quote:
13s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook heel erg, maar de spiraal naar beneden is al langer geleden ingezet. Dit is de nekslag.
Er zal wel een alternatief komen want veel sociaaldemocraten zijn nu thuisloos.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218015695
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen eigenlijk concluderen dat de PvdA simpelweg niet meer bestaat na dit debacle. Niet bepaald een fusie, eerder een consumptie.
pi_218015716
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja en dat vind ik eigenlijk heel erg.
De partij van de sociaal democratie, opgegeten door radicale elementen. De mensen die veel voor ons land betekend hebben, zich met hart en ziel ingezet hebben, zo uitgejoeld.
Respectloos ook.

Ik had dit ook niet onder Timmermans verwacht, eerlijk.
Ja, dat is wel sneu. Je zou maar je hele leven keihard voor de PvdA aan de slag zijn geweest. Voor het sociaaldemocratische geluid. En uiteindelijk wordt je uitgejoeld door je eigen partijleden, zelfs de befaamde vroegere CDA-partijcongressen zijn nooit zo diep gezonken.
pi_218015733
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Denk je? Ik denk dat vooral het electoraat van wat ooit PvdA was hier niet op zit te wachten.
Dat blijkt nergens uit, ze pieken enorm in peilingen. Hebben ook dik gewonnen de eerste verkiezingen dat ze samen mee deden, ondanks dat ze tegen het Omtzigteffect moesten opboksen, NSC heeft deels in hun vijver gevist. Dus er blijkt nergens uit dat de kiezers deze fusie niet zouden zien zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218015746
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daarom staat GL-PvdA op 30 zetels? Hoeveel sociaaldemocraten denk je dat Nederland telt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218015751
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook. Er is echt wel ruimte in Nederland voor een sociaaldemocratische volkspartij.
  zondag 22 juni 2025 @ 18:44:53 #158
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218015757
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Triest allemaal.
Ik vind het vooral heel erg hoe er door de blijkbaar zeer geradicaliseerde achterban van GL-PvdA gesproken wordt over deze partijprominenten.

Men doet of ze nobodies zijn, terwijl het mensen zijn die decennia hun leven voor de partij gegeven hebben, men doet of ze rancuneus zijn omdat ze een andere mening hebben, men heeft het over Cohen en zijn zionistische agenda, men loopt te schreeuwen als Verbeet haar motie presenteert etc etc etc

Ik vind het zorgelijk. Aan de ene kant hebben we als grootste partij de extreme PVV gehad en we hebben aan de andere kant als grootste oppositiepartij nu dit, met een hardvochtig zero tolerance beleid voor andere meningen als je normaal enkel van de andere kant kent. Die sancties op Israel voorstelt als ze bombarderen om te voorkomen dat Iran kernwapens krijgt, ongetwijfeld met het idee van the enemy of my enemy is my friend. Terwijl wij nog herinneren dat we hier een half jaar geleden nog moord en brand schreeuwde dat er een meisje verdween, omdat ze in onderbroek demonstreerde.

Het is jammer dat GL-PvdA zich zo duidelijk een onredelijke partij toont, de linkse variant op de PVV. Weg is het fatsoen. Schokkend, want dat maakt het landsbestuur extreem moeilijk. Ik hoop dat mensen het zien en binnen de linkerflank overstappen naar redelijker alternatieven.
Laffe huichelaar
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 18:45:26 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218015762
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat blijkt nergens uit, ze pieken enorm in peilingen. Hebben ook dik gewonnen de eerste verkiezingen dat ze samen mee deden, ondanks dat ze tegen het Omtzigteffect moesten opboksen, NSC heeft deels in hun vijver gevist. Dus er blijkt nergens uit dat de kiezers deze fusie niet zouden zien zitten.
Ik zeg dan ook dat ik het denk, ik stel het niet als feit.

Peilingen hecht ik vrij weinig waarde aan, eerlijk gezegd. Bovendien is dit nog heel vers.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 22 juni 2025 @ 18:45:49 #160
38496 Perrin
pi_218015766
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik vind het vooral heel erg hoe er door de blijkbaar zeer geradicaliseerde achterban van GL-PvdA gesproken wordt over deze partijprominenten.

Men doet of ze nobodies zijn, terwijl het mensen zijn die decennia hun leven voor de partij gegeven hebben, men doet of ze rancuneus zijn omdat ze een andere mening hebben, men heeft het over Cohen en zijn zionistische agenda, men loopt te schreeuwen als Verbeet haar motie presenteert etc etc etc

Ik vind het zorgelijk. Aan de ene kant hebben we als grootste partij de extreme PVV gehad en we hebben aan de andere kant als grootste oppositiepartij nu dit, met een hardvochtig zero tolerance beleid voor andere meningen als je normaal enkel van de andere kant kent. Die sancties op Israel voorstelt als ze bombarderen om te voorkomen dat Iran kernwapens krijgt, ongetwijfeld met het idee van the enemy of my enemy is my friend. Terwijl wij nog herinneren dat we hier een half jaar geleden nog moord en brand schreeuwde dat er een meisje verdween, omdat ze in onderbroek demonstreerde.

Het is jammer dat GL-PvdA zich zo duidelijk een onredelijke partij toont, de linkse variant op de PVV. Weg is het fatsoen. Schokkend, want dat maakt het landsbestuur extreem moeilijk. Ik hoop dat mensen het zien en binnen de linkerflank overstappen naar redelijker alternatieven.
Het zegt veel over hoe geradicaliseerd en gepolariseerd men is. Iedereen buiten het eigen gelijk is 'de vijand'. En mag zo behandeld worden.
pi_218015775
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook dat ik het denk, ik stel het niet als feit.

Peilingen hecht ik vrij weinig waarde aan, eerlijk gezegd. Bovendien is dit nog heel vers.
Hecht dan waarde aan de eerste 2 verkiezingen waar ze samen mee deden en waar ze 2 keer dik wonnen.
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 18:47:31 #162
pi_218015782
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hecht dan waarde aan de eerste 2 verkiezingen waar ze samen mee deden en waar ze 2 keer dik wonnen.
Hoezo? Dit is toch van een hele andere orde, de partij heeft ook ontwikkelingen doorgemaakt met dit als zure slagroom op de taart.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf zondag 22 juni 2025 @ 18:47:36 #163
842 Zorro
Z
pi_218015785
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook. Er is echt wel ruimte in Nederland voor een sociaaldemocratische volkspartij.
Dan zal iemand die toch eerst moeten oprichten
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 18:48:54 #164
pi_218015798
Niet persoonlijk worden aub.
pi_218015805
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoezo? Dit is toch van een hele andere orde, de partij heeft ook ontwikkelingen doorgemaakt met dit als zure slagroom op de taart.
Dit is inderdaad verschrikkelijk en ik vrees ook dat het wel iets gaat schelen met de verkiezingen en vooral ook bij de formatie (waar Bontenbal meer fan leek van Timmermans dan Yeşilgöz, lijkt dat nu veranderd). Maar de fusie staat nog steeds als een huis, zo blijkt gewoon in alle peilingen.
  zondag 22 juni 2025 @ 18:50:12 #166
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218015813
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zegt veel over hoe geradicaliseerd en gepolariseerd men is. Iedereen buiten het eigen gelijk is 'de vijand'. En mag zo behandeld worden.
Ik denk dat heel veel Nederland hier helemaal niet op zitten te wachten. We weten hoe groot het extreme electoraat aan de rechterkant is, links is aan het radicaliseren, maar ik heb hoop dat de overgrote meerderheid hier helemaal niet op zit te wachten.

Maarja, wat moeten die dan? Het CDA zal daarom enorm goed scoren denk ik, maar met wie moeten die dan een coalitie vormen? PVV of GL-PvdA wordt lastig met hun opstelling, maar dan ben je dus al een boel zetels kwijt.

De VVD zijn de mensen inmiddels ook wel moe, een ronde in de oppositie zou ze goed doen. Eigenlijk zijn er alleen maar slechte keuzes voor het redelijke midden, de partijen die daar traditioneel to behoren zijn er niet meer, alleen CDA en D66 zijn nog over
Laffe huichelaar
pi_218015821
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 17:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zo te lezen heeft PvdA-Groenlinks een serieus probleem. Met deze leden gaat er niets terechtkomen van een brede linkse volkspartij. Het leest meer alsof Groenlinks de PvdA heeft overgenomen.
Lijkt me juist wel. Dat een VVD'er het heel extreem vind is niet zo gek. Die zijn zelf zo rechts dat bijna alles radicaal links voor ze is.
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 18:50:44 #168
pi_218015823
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is inderdaad vervelend en ik vrees ook dat het wel iets gaat schelen met de verkiezingen en vooral ook bij de formatie (waar Bontenbal meer fan leek van Timmermans dan Yeşilgöz, lijkt dat nu veranderd). Maar de fusie staat nog steeds als een huis, zo blijkt gewoon in alle peilingen.
Ik zie de fusie ook niet mislukken of om andere reden niet doorgaan, wel zie ik een flinke deuk in het imago.
pi_218015833
Ik moet zeggen dat ik dacht dat Yeşilgöz voor de bühne deed alsof samenwerking met PvdA-Groenlinks bijna net zo moeilijk is als met PVV. Ik dacht dat Timmermans het meende met zijn brede linkse volkspartij, maar als de zaken er zo bij liggen dan begrijp ik de zorgen van Yeşilgöz nu beter.
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 18:54:35 #170
pi_218015863
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:51 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dacht dat Yeşilgöz voor de bühne deed alsof samenwerking met PvdA-Groenlinks bijna net zo moeilijk is als met PVV. Ik dacht dat Timmermans het meende met zijn brede linkse volkspartij, maar als de zaken er zo bij liggen dan begrijp ik de zorgen van Yeşilgöz nu beter.
Timmermans heeft het imago van EU bobo nooit van zich kunnen afschudden. Dan helpen dit soort acties niet mee.
pi_218015865
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik denk dat heel veel Nederland hier helemaal niet op zitten te wachten. We weten hoe groot het extreme electoraat aan de rechterkant is, links is aan het radicaliseren, maar ik heb hoop dat de overgrote meerderheid hier helemaal niet op zit te wachten.

Maarja, wat moeten die dan? Het CDA zal daarom enorm goed scoren denk ik, maar met wie moeten die dan een coalitie vormen? PVV of GL-PvdA wordt lastig met hun opstelling, maar dan ben je dus al een boel zetels kwijt.

De VVD zijn de mensen inmiddels ook wel moe, een ronde in de oppositie zou ze goed doen. Eigenlijk zijn er alleen maar slechte keuzes voor het redelijke midden, de partijen die daar traditioneel to behoren zijn er niet meer, alleen CDA en D66 zijn nog over
Het valt me nog mee hoeveel zetels de VVD in de peilingen verliest. En er is een dikke kans dat dat net voor het stemmen nog aantrekt. Maar inderdaad, als je de PVV en GroenLinks uitsluit - ik zal de PvdA niet meer noemen, want die partij is er niet meer - hoe moet er dan in hemelsnaam een regering worden gevormd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 18:55:53 #172
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218015877
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, ik denk dat ik sowieso wel klaar ben met links, eigenlijk.

Zelfs de SP heeft het niet meer over normale zaken maar banjert mee met de XR/Pro-Pallie crowd.

Progressief links is, vanuit de VS, fataal geïnfecteerd geraakt door DEI, woke en witte erfschuld.

Doe ik niet aan mee. Dan maar CDA.
Dat standpunt is gewoon hét voorbeeld van wat hier nu mis gaat.

Het redelijke midden vindt dat Netanyahu met zijn optreden in Gaza, waar hij voedsel als wapen gebruikt en wel heel losjes omgaat met het vermijden van burgerslachtoffers, te ver gaat.

Wat het redelijke midden te ver gaat is dat mensen met Iraanse vlaggen loopt te demonstreren en men nu ineens op lijkt te komen voor een land wat kernwapens wil maken, het westen omver wil werpen en die alle mensenrechten die we kennen met voeten schenden.
Laffe huichelaar
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 18:56:04 #173
236264 crew  capricia
pi_218015880
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
PvdA-GL is geen volkspartij. Het is tot een hobbyclub van chronische demonstranten, DEI-figuren, islamofielen en klimaatapocalyptici verworden.

En Timmermans... mijn goedheid wat een opportunistische gladjakker is het toch ook. I.p.v. paal en perk te stellen aan deze radicale fascistische invloed op de partij, gaat 'ie er in mee.
Ik mag toch hopen dat die man de intellectuele capaciteiten heeft om te zien wat hij aan het doen is?
Hij staat op de schouders van reuzen. En het kan toch niet zo zijn dat hij zijn partij zo door radicaal links laat kapen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218015888
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat die man de intellectuele capaciteiten heeft om te zien wat hij aan het doen is?
Hij staat op de schouders van reuzen. En het kan toch niet zo zijn dat hij zijn partij zo door radicaal links laat kapen?
We zien het toch gebeuren?
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 18:57:31 #175
236264 crew  capricia
pi_218015897
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
We zien het toch gebeuren?
Ja. En ik begrijp hier dus niets van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 22 juni 2025 @ 18:57:44 #176
38496 Perrin
pi_218015899
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En ik begrijp hier dus niets van.
Ik ook geen reet.
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 18:58:00 #177
pi_218015900
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:55 schreef timmmmm het volgende:
Wat het redelijke midden te ver gaat is dat mensen met Iraanse vlaggen loopt te demonstreren en men nu ineens op lijkt te komen voor een land wat kernwapens wil maken, het westen omver wil werpen en die alle mensenrechten die we kennen met voeten schenden.
Ik haal dit er even tussenuit.

Het enige wat je ook nog ziet zijn de totale wappies van welke kant dan ook. De grenscontroles door burgers, universiteiten die bezet worden etc. Politiek gezien gebeurt nu hetzelfde.
pi_218015902
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, ik denk dat ik sowieso wel klaar ben met links, eigenlijk.

Zelfs de SP heeft het niet meer over normale zaken maar banjert mee met de XR/Pro-Pallie crowd.

Progressief links is, vanuit de VS, fataal geïnfecteerd geraakt door DEI, woke en witte erfschuld.

Doe ik niet aan mee. Dan maar CDA.
Goed dat je de SP noemt. Laten we niet vergeten dat de PvdD ook vóór de motie heeft gestemd. De SP had zich hiermee als links alternatief kunnen positioneren - gemiste kans. En de PvdD verliest meer en meer de reputatie als lieve dierenpartij.
  zondag 22 juni 2025 @ 18:59:49 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218015917
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het valt me nog mee hoeveel zetels de VVD in de peilingen verliest. En er is een dikke kans dat dat net voor het stemmen nog aantrekt. Maar inderdaad, als je de PVV en GroenLinks uitsluit - ik zal de PvdA niet meer noemen, want die partij is er niet meer - hoe moet er dan in hemelsnaam een regering worden gevormd?
De VVD lijkt dan de minst slechte optie. Ik hoop nu op een scenario waarin Bontenbal een spurt maakt in de peilingen, de VVD zich af blijft zetten tegen de twee extremen in PVV en GL-PvdA en D66 kan profiteren van de het activisme van GL-PvdA en ook wat zetels kan schrapen. Dan kan men met redelijke middenpartijen proberen het land weer een beetje te besturen. CDA-VVD-D66. En als ik dan nog een wens mag doen, hoop ik dat Yesilgoz opstapt omdat ze niet de grootste is.

Dat we ooit nog eens zoveel ellende over ons heen gestort kregen van de politiek dat ik terugverlang naar de spruitjeslucht van Balkenende en Bos.
Laffe huichelaar
  zondag 22 juni 2025 @ 18:59:58 #180
38496 Perrin
pi_218015918
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het enige wat je ook nog ziet zijn de totale wappies van welke kant dan ook. De grenscontroles door burgers, universiteiten die bezet worden etc. Politiek gezien gebeurt nu hetzelfde.
Polarisatie, tribalisme.
pi_218015925
Het wordt hier enorm overdreven. Het is uiteindelijk 1 (wmb verschrikkelijke) motie, 1 grote inschattingsfout. Maar het blijft de grote, sociaaldemocratische beweging. Het is absoluut niet zo dat daar iets van verloren is gegaan. Kijk gewoon naar alle andere moties die zijn aangenomen op het congres en je ziet pure sociaaldemocratie.
pi_218015930
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:59 schreef timmmmm het volgende:

Dat we ooit nog eens zoveel ellende over ons heen gestort kregen van de politiek dat ik terugverlang naar de spruitjeslucht van Balkenende en Bos.
So true. :D Dat geldt zelfs voor mij als PvdA-hater.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 19:02:24 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218015949
quote:
13s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook heel erg, maar de spiraal naar beneden is al langer geleden ingezet. Dit is de nekslag.
En maar roepen dat ze niets meer met CPN hebben... Zijn nog steeds zo radicaal
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218015953
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
Het wordt hier enorm overdreven. Het is uiteindelijk 1 (wmb verschrikkelijke) motie, 1 grote inschattingsfout. Maar het blijft de grote, sociaaldemocratische beweging. Het is absoluut niet zo dat daar iets van verloren is gegaan. Kijk gewoon naar alle andere moties die zijn aangenomen op het congres en je ziet pure sociaaldemocratie.
Overdreven? Ik denk dat de betekenis wordt onderschat. Er is hier sprake van een rode lijn (ik gebruik maar even terminologie die de radicalen begrijpen).
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 19:02:51 #185
pi_218015956
quote:
Als oud PvdA'ers met tranen in de ogen afdruipen denk ik niet dat je dat zonder meer kan stellen.

Niet na deze motie. Al hoop ik dat je gelijk hebt/krijgt.
pi_218015963
Maar goed, er zitten hier weer allemaal (extreem-)rechtse figuren, ook als ze doen alsof er een kans is dat ze ooit links zouden stemmen, af te geven op de fusie. Dat scheelt natuurlijk 0 zetels.
  zondag 22 juni 2025 @ 19:03:29 #187
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218015964
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De politiek moet eens ophouden met hun oren te laten hangen naar die gekken. Vroeger, toen mensen varkenskoppen naar AZC's gooiden, vonden we die mensen nog gewoon gestoord en wilden politieke partijen daar het liefst niet mee geassocieerd worden. Nu willen we de 'actievoerders' die jij hier noemt vooral niet voor het hoofd stoten en proberen we ze tegemoet te komen.

Waar is de tijd gebleven dat de consensus, als mensen voor miljoenen aan een universiteit slopen, nog gewoon is dat je jezelf dan diskwalificeert
Laffe huichelaar
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 19:04:05 #188
pi_218015970
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, er zitten hier weer allemaal (extreem-)rechtse figuren, ook als ze doen alsof er een kans is dat ze ooit links zouden stemmen, af te geven op de fusie. Dat scheelt natuurlijk 0 zetels.
Waar slaat dit nou weer op? Zeer matige reflex om meteen met extreem rechts te strooien. Jammer.
pi_218015972
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.

Er is niets sociaal-democratisch te bespeuren aan die partij. Nul.
Ik moet zeggen dat je gelijk hebt. Alles waar de PvdA voor stond is weg, of gekaapt door hun extremere GroenLinks-leden met een vele malen activistischer agenda.
pi_218015974
Let wel: het zijn niet alleen opportunistische partijen die hier schande van spreken, maar ook de doorgaans reflectieve en gematigde partijen. Als het stof is neergedaald, zou dit toch grote gevolgen moeten hebben. Toch?

Misschien heb ik mijn landgenoten te hoog zitten (constateerde ik eerder al).
  zondag 22 juni 2025 @ 19:05:35 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218015987
quote:
Ik vind de motie tot daaraan toe. Ik vind het vooral echt tekenend hoe ze met die andersdenkenden omgaan. Partijprominenten die decennia voor die partij gegeven hebben worden weggezet als paria's, dwarsliggers en eigenlijk mensen die je liever kwijt dan rijk bent.

Dat tekent voor mij nog veel meer het extremisme dan zo'n motie. Wat je staat van dienst ook is, als je iets anders vindt, word je bij het grofvuil gezet door de achterban
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 juni 2025 @ 19:07:00 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218016001
quote:
13s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waar slaat dit nou weer op? Zeer matige reflex om meteen met extreem rechts te strooien. Jammer.
Dit zie je bijna overal. Ze proberen de meningen van de tegenstanders zo weg te zetten, het vaste trucje van het immer radicaler wordende GL. Zelfs die prominente PvdA'ers hebben er al aan moeten geloven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 22 juni 2025 @ 19:08:07 #193
38496 Perrin
pi_218016013
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik vind de motie tot daaraan toe. Ik vind het vooral echt tekenend hoe ze met die andersdenkenden omgaan. Partijprominenten die decennia voor die partij gegeven hebben worden weggezet als paria's, dwarsliggers en eigenlijk mensen die je liever kwijt dan rijk bent.

Dat tekent voor mij nog veel meer het extremisme dan zo'n motie. Wat je staat van dienst ook is, als je iets anders vindt, word je bij het grofvuil gezet door de achterban
Fucking schandalig. De beschaving voorbij.
pi_218016043
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is precies mijn zorg. De motie is opmerkelijk, aangezien er zoveel andere opties waren, maar ze mogen dit vinden. Eigenlijk vind ik wat er gebeurde op het congres veel zorgelijker.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 juni 2025 @ 19:12:08 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218016045
Dit land heeft echt een afscheiding nodig die puur PvdA is. Er is nog tijd, ik heb hoop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 22 juni 2025 @ 19:15:16 #196
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218016065
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja en dat vind ik eigenlijk heel erg.
De partij van de sociaal democratie, opgegeten door radicale elementen. De mensen die veel voor ons land betekend hebben, zich met hart en ziel ingezet hebben, zo uitgejoeld.
Respectloos ook.

Ik had dit ook niet onder Timmermans verwacht, eerlijk.
Ik wel hoor, dat hij zeer onbetrouwbaar is en je van hem sws al geen loyaliteit hoeft te verwachten was mij al jaren geleden duidelijk. Gewoon een super opportunist dat is wat hij is. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 22 juni 2025 @ 19:15:22 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218016066
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:04 schreef Claudia_x het volgende:
Let wel: het zijn niet alleen opportunistische partijen die hier schande van spreken, maar ook de doorgaans reflectieve en gematigde partijen. Als het stof is neergedaald, zou dit toch grote gevolgen moeten hebben. Toch?

Misschien heb ik mijn landgenoten te hoog zitten (constateerde ik eerder al).
Nee, dat is wat men hier en en in rechts politiek Den Haag hoopt.
Veel mensen in het land hebben echter door wat voor een oorlogszuchtig land Israel is.

Maar los van die opinie zal het weinig effect hebben op stemgedrag. De belangrijke zaken zijn namelijk, betaalbare zorg, hypotheek, woningbouw, bestaanszekerheid, werk, etc.

Mensen die obsessief bezig zijn met het Israel Palestina Iran conflict en daarop hun stemgedrag laten beïnvloeden hebben het waarschijnlijk veel en veel te goed. Zwaar verwend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 19:15:26 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218016067
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Voor PvdA als partij voor de timmerman gewoon met z'n bus naar klanten toe wil heb ik best sympathie voor. Van huis uit stemmen beide ouders PvdA, maar dat doen ze al enkele jaren niet meer. Op de fusiepartij zullen ze ook nooit stemmen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218016076
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Dit land heeft echt een afscheiding nodig die puur PvdA is. Er is nog tijd, ik heb hoop.
Ik bekeek net de verkiezingskalender (ook gezien de PvdA-ers die nu hun lidmaatschap opzeggen) en er is inderdaad nog tijd om een sociaaldemocratische partij op te richten en deel te nemen aan de komende verkiezingen.
  Forum Admin zondag 22 juni 2025 @ 19:16:08 #200
pi_218016077
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee, dat is wat men hier en en in rechts politiek Den Haag hoopt.
Veel mensen in het land hebben echter door wat voor een oorlogszuchtig land Israel is.

Maar los van die opinie zal het weinig effect hebben op stemgedrag. De belangrijke zaken zijn namelijk, betaalbare zorg, hypotheek, woningbouw, bestaanszekerheid, werk, etc.

Mensen die obsessief bezig zijn met het Israel Palestina Iran conflict en daarop hun stemgedrag laten beïnvloeden hebben het waarschijnlijk veel en veel te goed. Zwaar verwend.
Wat intens vermoeiend om dit allemaal op ''rechts'' te gooien.

Is dat echt de reflex ja? Als je kijkt naar de reacties en vooral afkeur komt dat uit alle hoeken en gaten van het politieke bestel. Niet alleen rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')