abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218012575
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jij denkt dat de PvdA zichzelf hiermee electoraal een dienst bewezen heeft?
Het zal misschien enkele zetels schelen, maar ik verwacht nog steeds dat PvdA - GroenLinks ergens tussen de 25 - 30 zetels gaat halen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218012583
Verkeerd topic :')
  zondag 22 juni 2025 @ 12:25:49 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218012588
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:20 schreef Falco het volgende:

[..]
Ben lid geworden en sta hier wel achter! En nee, ik ben geen extremist.
Of deze motie wel of niet extremistisch is, is een woordenspelletje. Dat is verder niet zo interessant. Maar de partij plaatst zichzelf met dit voorstel in elk geval in politiek opzicht wel aan de zijlijn, aangezien alleen een paar marginale partijen dit voorstel steunen. Als partijen als het CDA of D66 van plan zijn om Israël steviger aan te pakken, dan is het in elk geval niet op deze manier.

Het risico dat Timmermans zich na de volgende verkiezingen opnieuw in de Volkskrant af zit te vragen waarom hij toch niet aan de onderhandelingstafel mag, is hiermee in elk geval levensgroot aanwezig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 juni 2025 @ 12:27:41 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012605
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of deze motie wel of niet extremistisch is, is een woordenspelletje. Dat is verder niet zo interessant. Maar de partij plaatst zichzelf met dit voorstel in elk geval in politiek opzicht wel aan de zijlijn, aangezien alleen een paar marginale partijen dit voorstel steunen. Als partijen als het CDA of D66 van plan zijn om Israël steviger aan te pakken, dan is het in elk geval niet op deze manier.

Het risico dat Timmermans zich na de volgende verkiezingen opnieuw in de Volkskrant af zit te vragen waarom hij toch niet aan de onderhandelingstafel mag, is hiermee in elk geval levensgroot aanwezig.
De vraag is of je je morele grenzen moet opgeven in jacht naar regeringsdeelname
pi_218012618
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar de tegenstanders van de motie van Kati Piri komen ook niet met het soort voorstellen dat je hier noemt.
Jawel, zie Paternotte: https://nos.nl/artikel/25(...)ege-situatie-in-iran

Zie ook het CDA al eerder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)meerderheid-a4893137

Dat zijn nou echt moties die serieus zijn en wat willen doen voor Gaza, de motie van Piri polariseert en maakt daardoor de kans op serieuze maatregelen een stuk kleiner.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218012619
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Welnee joh, wat een overtrokken reactie.

De hele discussie over Israël is echt geen hoofdissue aan de onderhandelingstafel. Dat is migratie, klimaat, woningbouw, sociale zekerheid, defensie, zorg.

Kwesties als Israël komen als bijzaak een keer ter sprake.

Tenminste, zo zou het moeten zijn bij regeringsvorming voor een Nederlands kabinet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218012631
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De vraag is of je je morele grenzen moet opgeven in jacht naar regeringsdeelname
Tja, als je morele grens is "tienduizenden onschuldige doden zijn prima omdat Israël wat militaire doelen aan valt", dan moet je je afvragen of die morele grenzen niet op de verkeerde plek liggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218012646
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Welnee joh, wat een overtrokken reactie.

De hele discussie over Israël is echt geen hoofdissue aan de onderhandelingstafel. Dat is migratie, klimaat, woningbouw, sociale zekerheid, defensie, zorg.

Kwesties als Israël komen als bijzaak een keer ter sprake.

Tenminste, zo zou het moeten zijn bij regeringsvorming voor een Nederlands kabinet.
Internationale samenwerking is een hoofdonderdeel. Bij zowel kiezer als bij kabinetsvorming. Alleen afgelopen keer niet bij de kabinetsformatie.
pi_218012662
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, als je morele grens is "tienduizenden onschuldige doden zijn prima omdat Israël wat militaire doelen aan valt", dan moet je je afvragen of die morele grenzen niet op de verkeerde plek liggen.
Tienduizenden onschuldige slachtoffers in Israël zijn net zo verschrikkelijk als tienduizenden onschuldige slachtoffers in de Gaza strook, in Iran, in Jemen of in Syrië.

Dat er een statement gemaakt wordt kan ik wel begrijpen. Of dit de juiste manier is weet ik evenmin. Maar sta wel achter het principe dat Nederland geen wapens moet leveren aan oorlogsmisdadigers zoals Netanyahu.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:33:28 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012663
quote:

[..]
Je blijft die punt maar herhalen. Ik snap het, ik ben het met je eens dat deze motie op dat punt riskant is.

Maar tegelijk mag jij ook erkennen dat Israel zich inderdaad onschendbaar waant doordat zij de wapens van hele wereld geleverd krijgen voor hun Iron Dome. Daarmee hebben zij zich de bescherming verschaft om Iran aan te vallen. Dat is net zo laakbaar.

Dat mag jij ook erkennen. Het ene sluit het andere niet uit.
pi_218012697
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je blijft die punt maar herhalen. Ik snap het, ik ben het met je eens dat deze motie op dat punt riskant is.

Maar tegelijk mag jij ook erkennen dat Israel zich inderdaad onschendbaar waant doordat zij de wapens van hele wereld geleverd krijgen voor hun Iron Dome. Daarmee hebben zij zich de bescherming verschaft om Iran aan te vallen. Dat is net zo laakbaar.

Dat mag jij ook erkennen. Het ene sluit het andere niet uit.
Ik ben het gewoon met dat punt niet eens, want dan doe je alsof Netanyahu een leider is die het beste voor heeft met zijn volk. Ben ik het niet mee eens. Sterker: ik denk dat hij elke Israëlische dode zou aangrijpen om nog harder terug te slaan. Ik geef blijkbaar minder hoog op van Netanyahu dan Piri, ik zie in Netanyahu iemand die over lijken gaat, ook over Israëlische lijken.
pi_218012711
quote:

[..]
Het zal waarschijnlijk onderaan de streep weinig uitmaken. De PVV zal heel wat stemmers verliezen na het falen van het kabinet dus die zullen ze deels ook opvegen (zijn ook gevoelig voor extremisme, wat helpt). Dus dat een paar oude leden verdwijnen zal weinig uitmaken uiteindelijk.

Eerder een probleem voor een partij als de SP, die duidelijk geen alternatief is voor mensen die PvdA-GL zat zijn en je hebt kans dat heel wat SP stemmers zien dat dit de mogelijkheid is om links de macht te geven door tactisch te stemmen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 12:40:38 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218012725
quote:

[..]
Ik zou dat nog wat scherper stellen, ik vind dat moreel failliet.

En totaal contraproductief als je tegelijkertijd - terecht - wil argumenteren dat niet alle Gazanen Hamasstrijders zijn en Israël nooit zo bruut tekeer mag gaan in civiel gebied.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218012731
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef Falco het volgende:

[..]
Aardig debiel trouwens dat ik moet posten dat ik geen extremist ben
Niet zo gek als iedereen die afwijkt van de motie Piri wordt versleten voor extreem rechts, genocide in de hand werken en niet willen voldoen aan internationaal recht. Niet specifiek door jou, wel gisteren in de zaal en hier in de topics. De morele lijn van wat juist is, is de motie Piri en al het andere is moreel fout. Prima, dan krijg je het terug ook.
pi_218012826
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Tienduizenden onschuldige slachtoffers in Israël zijn net zo verschrikkelijk als tienduizenden onschuldige slachtoffers in de Gaza strook, in Iran, in Jemen of in Syrië.

Dat er een statement gemaakt wordt kan ik wel begrijpen. Of dit de juiste manier is weet ik evenmin. Maar sta wel achter het principe dat Nederland geen wapens moet leveren aan oorlogsmisdadigers zoals Netanyahu.
Eens. Iedere dode is even erg. En we moeten Netanyahu geen aanvalswapens geven. Maar dat is de Iron Dome natuurlijk niet. Het is een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden klaarliggende raketten.

Ik zou willen dat we ook een schild hadden om de Gazanen te verdedigen tegen Israël. Maar het feit dat we dat niet hebben betekent niet dat we het schild dat de onschuldige Israëli's beschermt weg moeten halen, met als argument "dan gaan er tenminste aan beide kanten onschuldigen dood". Dat is verwerpelijk.
pi_218012863
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:52 schreef Hanca het volgende:
Maar het feit dat we dat niet hebben betekent niet dat we het schild dat de onschuldige Israëli's beschermt weg moeten halen, met als argument "dan gaan er tenminste aan beide kanten onschuldigen dood". Dat is verwerpelijk.
Dat argument is natuurlijk wel erg oud-testamentisch.
pi_218012878
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Niet zo gek als iedereen die afwijkt van de motie Piri wordt versleten voor extreem rechts,
Welke fokker deed dat van de week. 1 of 3 fokkers ?
Niet druk maken over een enkeling

Ik ben van de week door een fokker uitgemaakt voor extremistisch, geen morele basiswaarden hebbend en ik zou verkeren in de hoek van nazi's.
Nogal opgefokt de opponent niet willen begrijpen en verketteren.
Ook hier: niet druk maken over die enkeling.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 13:00:38 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218012883
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Niet zo gek als iedereen die afwijkt van de motie Piri wordt versleten voor extreem rechts, genocide in de hand werken en niet willen voldoen aan internationaal recht. Niet specifiek door jou, wel gisteren in de zaal en hier in de topics. De morele lijn van wat juist is, is de motie Piri en al het andere is moreel fout. Prima, dan krijg je het terug ook.
Dit is ook bijzonder kort door de bocht een heel flauw.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:03:44 #44
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218012909
quote:

[..]
Ja, ik twijfelde nog, maar ik stap over van D'66 naar GL-PvdA.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:11:07 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218012974
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:00 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dit is ook bijzonder kort door de bocht een heel flauw.
Zeker kort door de bocht en flauw, en om niet te zeggen schofterig, hoe ze op dat congres met mensen met een andere mening omgaan. De mond vol van solidariteit maar het blijkt gewoon net zo'n onderbuikfestijn als de PVV.

[ Bericht 18% gewijzigd door Perrin op 22-06-2025 15:06:58 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:13:29 #46
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218012992
Zou me trouwens niet verbazen als Timmermans geen zin heeft in die geregisseerde televisiedebatjes. Uiteindelijk gaat het om het partijprogramma en debatteren doe je in de kamer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Niels0Kurovski op 22-06-2025 13:22:32 (typo) ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 13:16:49 #47
375570 crew  Cyan9
pi_218013020
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker kort door de bocht en flauw, en om niet te zeggen schofterig, hoe ze op dat congres met mensen met een andere mening omgaan. De mond vol van solidariteit maar het blijkt gewoon net zo'n onderbuikfestijn als de PVV.
[..]

Graag een bron bij het plaatsen van (een quote uit) een artikel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218013166
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens. Iedere dode is even erg. En we moeten Netanyahu geen aanvalswapens geven. Maar dat is de Iron Dome natuurlijk niet. Het is een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden klaarliggende raketten.

Ik zou willen dat we ook een schild hadden om de Gazanen te verdedigen tegen Israël. Maar het feit dat we dat niet hebben betekent niet dat we het schild dat de onschuldige Israëli's beschermt weg moeten halen, met als argument "dan gaan er tenminste aan beide kanten onschuldigen dood". Dat is verwerpelijk.
Hier ben ik ook helemaal mee eens. We zitten aardig op één lijn.

Al heb ik me laten vertellen dat er qua wapenleveranties geen onderscheid te maken valt tussen wapens die voor aanval bedoelt zijn en wapens ter verdediging van Israël.

In hoeverre dat argument klopt kan ik moeilijk inschatten want ik heb 0 verstand van wapens en defensie.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 13:34:03 #49
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218013186
quote:

[..]
[..]

Ook weer een idiote conlusie van je. Dit is een erg uitvergroot stuk, Natalie Righton van VK zeker? Het was voor 99% behoorlijk respectvol, er was één moment van uitfluiten en dat werd direct gecorrigeerd. Waarom we medelijden moeten hebben met Rob Oudkerk en Gerdi Verbeet ontgaat me.
pi_218014042
quote:

[..]
[..]

Ze kennen we inclusief links weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')