abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218011598
Dat geframe begint me de keel uit te hangen en het zal wellicht nog erger zijn omdat ik meer dan 30 mensen op ignore heb staan. Ik kan hun drek alleen lezen als ze worden gequotet.

Verder vind ik het tegenvallen van NSC en vooral D'66 dat ze die motie niet hebben gesteund ivm met al hun geblaat over rechtstaat dit en dat. Het gaat hier over ernstige overtreding van oorlogsrecht/mensenrechten/associatieverdrag.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218011940
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat geframe begint me de keel uit te hangen en het zal wellicht nog erger zijn omdat ik meer dan 30 mensen op ignore heb staan. Ik kan hun drek alleen lezen als ze worden gequotet.

Verder vind ik het tegenvallen van NSC en vooral D'66 dat ze die motie niet hebben gesteund ivm met al hun geblaat over rechtstaat dit en dat. Het gaat hier over ernstige overtreding van oorlogsrecht/mensenrechten/associatieverdrag.
Ze hadden voor economische sancties kunnen pleiten, voor een gezamenlijke statement/aanpak van Europa (dat is nml het standaard antwoord van Timmermans indien er iets geregeld moet worden), ze hadden kunnen pleiten voor een verbod op aanvalswapens etc etc.
Ze hebben achter de afweging gemaakt om de inwoners van Israël een mes op de keel te zetten in de hoop dat Netanyahu stopt.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:32:35 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218011968
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze hadden voor economische sancties kunnen pleiten, voor een gezamenlijke statement/aanpak van Europa (dat is nml het standaard antwoord van Timmermans indien er iets geregeld moet worden), ze hadden kunnen pleiten voor een verbod op aanvalswapens etc etc.
Ze hebben achter de afweging gemaakt om de inwoners van Israël een mes op de keel te zetten in de hoop dat Netanyahu stopt.
Mes op de keel, yeah right. Het gaat om slechts een bedrijf uit Almelo dat componenten aanlevert, waarbij Israël prima voor een alternatief kan kiezen.

Wat een ophef allemaal terwijl er een genocide plaatsvindt op de Gazastrook...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218011984
Wat is dit nu weer voor debiele TT?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:43 #6
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218012197
Als iemand met Duits bloed kan ik het alleen maar eens zijn met de titel van dit topic.

Toll ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218012218
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:32 schreef Falco het volgende:

[..]
Mes op de keel, yeah right. Het gaat om slechts een bedrijf uit Almelo dat componenten aanlevert, waarbij Israël prima voor een alternatief kan kiezen.

Twee weken geleden waren het de woorden van Piri zelf dat het Iron Dome systeem bescherming bied aan duizenden onschuldige burgers.

Als je er dan twee weken later ervoor pleit om cruciale onderdelen voor dat systeem niet meer te sturen zou ik niet weten hoe je dat anders moet zien.
pi_218012277
quote:

[..]
Die alternatieven schijnen er niet of nauwelijks te zijn, aldus Veldkamp. En sowieso: dan is het een onzinnig motie. De onderbouwing van Piri en Timmermans was ook dat Israël pijn moest lijden, wisselen van leverancier doet Israël geen pijn. Dus dat was niet de bedoeling van GL-PvdA.

Pijn lijden is internationale tegoeden van regeringsfunctionarissen bevriezen, economische sancties, inreisverboden in de EU voor iedereen die met de Israëlische regering te maken heeft, zulke zaken. Niet het schild dat tussen tienduizenden inwoners van Israël en duizenden klaarliggende raketten in staat weg halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 22 juni 2025 @ 11:59:29 #9
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012326
quote:

[..]

Als je niet bereid bent om uit te voeren waar je mee dreigt, moet je er ook niet mee dreigen.

De motie Piri was al laf onschuldige burgers voor de bus gooien, maar dan ook nog doen alsof het allemaal in de praktijk wel losloopt :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:00:01 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012334
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Twee weken geleden waren het de woorden van Piri zelf dat het Iron Dome systeem bescherming bied aan duizenden onschuldige burgers.

Als je er dan twee weken later ervoor pleit om cruciale onderdelen voor dat systeem niet meer te sturen zou ik niet weten hoe je dat anders moet zien.
Ze heeft daarna geduid dat Israel Iran enkel kon en durfde aanvallen omdat zij de bescherming van de Iron Dome hadden. Zonder zouden ze dat niet hebben gedaan en zou er nu geen bommenregen over en weer vallen. Dat is haar redenatie.

Je mag ervan vinden wat je wil maar ze heeft ergens een punt. Of je daarmee moet stoppen met leveren van onderdelen voor hun verdediging nu is een ander discussiepunt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:07:33 #11
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012415
Voor Timmermans is het te hopen dat alles overwaait voor de debatten beginnen. Hij heeft nu op zich tactisch roodvooruit uit de fusie gewerkt, pleister er maar af. Vraag is beetje wat die pleister allemaal meetrekt. Ben geen onderdeel van roodvooruit, lijkt mij achterhoede gevecht, maar volgens mij is een veel breder gedeelte van de achterban geschoffeerd.

En schuift de partij behoorlijk naar het extremisme (imo heeft dit weinig met linkse ideologie te maken). Nederland snakt naar een stabiel midden maar men heeft zich juist gediskwalificeerd als betrouwbare bestuurders partij - je zal maar ineens Piri in de ministerraad hebben. Dus waar voorheen mensen nog op glpvda konden stemmen vanuit strategie is die optie een stuk minder aantrekkelijk geworden. Als je dan ook nog een deel van je bestaande achterban schoffeert dan zie ik niet hoe glpvda de grootste gaat worden of een machtsfactor van belang.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:09:40 #12
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012446
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze heeft daarna geduid dat Israel Iran enkel kon en durfde aanvallen omdat zij de bescherming van de Iron Dome hadden. Zonder zouden ze dat niet hebben gedaan en zou er nu geen bommenregen over en weer vallen. Dat is haar redenatie.

Je mag ervan vinden wat je wil maar ze heeft ergens een punt. Of je daarmee moet stoppen met leveren van onderdelen voor hun verdediging nu is een ander discussiepunt.
De motie Asscher betwist het bovenliggende punt ook niet, de vraag is alleen welke maatregelen neem je om dat doel te bereiken. Het is niet dat er geen alternatief is voor het voor de bus gooien van duizenden onschuldige burgers
  zondag 22 juni 2025 @ 12:09:57 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012454
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Voor Timmermans is het te hopen dat alles overwaait voor de debatten beginnen. Hij heeft nu op zich tactisch roodvooruit uit de fusie gewerkt, pleister er maar af. Vraag is beetje wat die pleister allemaal meetrekt. Ben geen onderdeel van roodvooruit, lijkt mij achterhoede gevecht, maar volgens mij is een veel breder gedeelte van de achterban geschoffeerd.

En schuift de partij behoorlijk naar het extremisme (imo heeft dit weinig met linkse ideologie te maken). Nederland snakt naar een stabiel midden maar men heeft zich juist gediskwalificeerd als betrouwbare bestuurders partij - je zal maar ineens Piri in de ministerraad hebben. Dus waar voorheen mensen nog op glpvda konden stemmen vanuit strategie is die optie een stuk minder aantrekkelijk geworden. Als je dan ook nog een deel van je bestaande achterban schoffeert dan zie ik niet hoe glpvda de grootste gaat worden of een machtsfactor van belang.
Dit heeft niks met extremisme te maken joh. Je diskwalificeert jezelf met zo'n term.
pi_218012475
quote:

[..]

De aanval op Iran is via internationaal recht prima te verdedigen en alleen op militaire doelen, als je daarmee de potentiële dood van tienduizenden onschuldige burgers (haar eigen woorden) wil verdedigen mist er toch wel flink veel aan je beoordelingsvermogen en ben je niet geschikt om echte invloed te hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218012491
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:55 schreef Hanca het volgende:
Pijn lijden is internationale tegoeden van regeringsfunctionarissen bevriezen, economische sancties, inreisverboden in de EU voor iedereen die met de Israëlische regering te maken heeft, zulke zaken. Niet het schild dat tussen tienduizenden inwoners van Israël en duizenden klaarliggende raketten in staat weg halen.
Maar de tegenstanders van de motie van Kati Piri komen ook niet met het soort voorstellen dat je hier noemt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:14:54 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218012495
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit heeft niks met extremisme te maken joh. Je diskwalificeert jezelf met zo'n term.
Jij denkt dat de PvdA zichzelf hiermee electoraal een dienst bewezen heeft?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 juni 2025 @ 12:15:22 #17
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012498
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als het oude standpunt is: niet doen want kans op duizenden doden. En dit gaat naar: wel doen ondanks de kans op duizenden doden. Dan schuif je op de as van gematigd tot extremisme meer op richting het extremisme. Of wil je beweren dat glpvda nu een gematigder standpunt heeft ingenomen?

Ook als je het relateert naar de stemming in de Kamer dan kan je niet anders dan concluderen dat deze partij op dit onderwerp aan de extremistische kant zit. Geldt niet voor alle onderwerpen, maar hiervoor wel.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:16:38 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012509
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
De aanval op Iran is via internationaal recht prima te verdedigen en alleen op militaire doelen, als je daarmee de potentiële dood van tienduizenden onschuldige burgers (haar eigen woorden) wil verdedigen mist er toch wel flink veel aan je beoordelingsvermogen en ben je niet geschikt om echte invloed te hebben.
Ik ben toch wel benieuwd waarom je het prima te verdedigen vindt. Uit een NOS-artikel haal ik het volgende;

"Israël heeft net zoals elk ander land niet het recht om een ander land aan te vallen omwille van preventieve redenen", zegt Tom Sauer, professor internationale politiek aan de Universiteit Antwerpen. "Er was geen acute dreiging vanuit Iran", zegt ook Paul van Hooft, nucleair expert bij denktank Rand Europe.

Dus ja, waar is die rechtvaardiging. De dreiging van nucleaire wapens? Waren die echt zo ver dat het een acute dreiging is? Israel heeft naar verluidt zelf ook kernwapens. We vallen hun toch ook niet zomaar aan?
pi_218012517
quote:

[..]

Ik denk dat iedereen het wel eens is dat deze duiding zich nogal op dun ijs begeeft al dan niet gebaseerd op een aantal aannames.
En dat op het moment van indienen van de motie het station van eerste aanval op Iran deels al was gepasseerd.

Daarom snap ik de hele motie ook niet.
Als ze hadden opgeroepen tot economische sancties, een verbod op aanvalswapens dan was deze er vermoedelijk wel doorheen gekomen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:17:29 #20
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012518
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar de tegenstanders van de motie van Kati Piri komen ook niet met het soort voorstellen dat je hier noemt.
Die zijn in de topics gisteren tig keer voorbij gekomen.

Maar los van dat is dit toch geen argument? Ik vind iets raar want er waren wel alternatieven maar die werden niet genoemd dus ik kan niks aan mijn gekke standpunt doen?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:18:03 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012524
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet perse, tegelijk vind ik het goed dat ze een signaal afgeven dat er veel meer gedaan moet worden tegen huidige Israelische regering. Zij wanen zich onschendbaar en worden volop gesteund door USA en het Westen.

Als zij daarmee aantal zetels verliezen dan is dat maar zo. Klinkt wellicht wat moreel verheven maar ik sta liever aan de goede kant dan dat ik over 10 jaar moet zeggen ja hadden we maar. De tijd van ingrijpen was een jaar geleden al en here we are.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:20:29 #22
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012540
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen het wel eens is dat deze duiding zich nogal op dun ijs begeeft al dan niet gebaseerd op een aantal aannames.
En dat op het moment van indienen van de motie het station van eerste aanval op Iran deels al was gepasseerd.

Daarom snap ik de hele motie ook niet.
Als ze hadden opgeroepen tot economische sancties, een verbod op aanvalswapens dan was deze er vermoedelijk wel doorheen gekomen.
En er zijn zat andere Arabische partijen die Israël zouden willen aanvallen als de verdediging minder is. Dus in de lijn van Piri kan je beargumenteren dat GlPvdA de aanvalskracht van alle tegenstanders van Israël bewust bevordert - inclusief de terroristische groepen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:20:33 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218012541
quote:

[..]
Ben lid geworden en sta hier wel achter! En nee, ik ben geen extremist.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 juni 2025 @ 12:21:18 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218012547
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:20 schreef Falco het volgende:

[..]
Aardig debiel trouwens dat ik moet posten dat ik geen extremist ben
pi_218012569
Imbeciele motie om redenen die hier al veelvuldig zijn genoemd.

Ik zou alleen niet weten waarom dit PvdA/GL de verkiezingen zou kosten of hen zou uitsluiten van kabinetsdeelname. Er zijn meer (midden)partijen met rare standpunten, zo'n wapenembargo is het eerste wat Timmermans laat vallen tijdens zo'n onderhandeling. Wellicht dat het hem een paar zetels gaat kosten, maar elke peiling laat zien dat het electoraat het Midden-Oosten weinig interesseert.
Incelfrikandel
pi_218012575
quote:

[..]
Het zal misschien enkele zetels schelen, maar ik verwacht nog steeds dat PvdA - GroenLinks ergens tussen de 25 - 30 zetels gaat halen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218012583
Verkeerd topic :')
  zondag 22 juni 2025 @ 12:25:49 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218012588
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:20 schreef Falco het volgende:

[..]
Of deze motie wel of niet extremistisch is, is een woordenspelletje. Dat is verder niet zo interessant. Maar de partij plaatst zichzelf met dit voorstel in elk geval in politiek opzicht wel aan de zijlijn, aangezien alleen een paar marginale partijen dit voorstel steunen. Als partijen als het CDA of D66 van plan zijn om Israël steviger aan te pakken, dan is het in elk geval niet op deze manier.

Het risico dat Timmermans zich na de volgende verkiezingen opnieuw in de Volkskrant af zit te vragen waarom hij toch niet aan de onderhandelingstafel mag, is hiermee in elk geval levensgroot aanwezig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 juni 2025 @ 12:27:41 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012605
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of deze motie wel of niet extremistisch is, is een woordenspelletje. Dat is verder niet zo interessant. Maar de partij plaatst zichzelf met dit voorstel in elk geval in politiek opzicht wel aan de zijlijn, aangezien alleen een paar marginale partijen dit voorstel steunen. Als partijen als het CDA of D66 van plan zijn om Israël steviger aan te pakken, dan is het in elk geval niet op deze manier.

Het risico dat Timmermans zich na de volgende verkiezingen opnieuw in de Volkskrant af zit te vragen waarom hij toch niet aan de onderhandelingstafel mag, is hiermee in elk geval levensgroot aanwezig.
De vraag is of je je morele grenzen moet opgeven in jacht naar regeringsdeelname
pi_218012618
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Jawel, zie Paternotte: https://nos.nl/artikel/25(...)ege-situatie-in-iran

Zie ook het CDA al eerder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)meerderheid-a4893137

Dat zijn nou echt moties die serieus zijn en wat willen doen voor Gaza, de motie van Piri polariseert en maakt daardoor de kans op serieuze maatregelen een stuk kleiner.
pi_218012619
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Welnee joh, wat een overtrokken reactie.

De hele discussie over Israël is echt geen hoofdissue aan de onderhandelingstafel. Dat is migratie, klimaat, woningbouw, sociale zekerheid, defensie, zorg.

Kwesties als Israël komen als bijzaak een keer ter sprake.

Tenminste, zo zou het moeten zijn bij regeringsvorming voor een Nederlands kabinet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218012631
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De vraag is of je je morele grenzen moet opgeven in jacht naar regeringsdeelname
Tja, als je morele grens is "tienduizenden onschuldige doden zijn prima omdat Israël wat militaire doelen aan valt", dan moet je je afvragen of die morele grenzen niet op de verkeerde plek liggen.
pi_218012646
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Welnee joh, wat een overtrokken reactie.

De hele discussie over Israël is echt geen hoofdissue aan de onderhandelingstafel. Dat is migratie, klimaat, woningbouw, sociale zekerheid, defensie, zorg.

Kwesties als Israël komen als bijzaak een keer ter sprake.

Tenminste, zo zou het moeten zijn bij regeringsvorming voor een Nederlands kabinet.
Internationale samenwerking is een hoofdonderdeel. Bij zowel kiezer als bij kabinetsvorming. Alleen afgelopen keer niet bij de kabinetsformatie.
pi_218012662
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, als je morele grens is "tienduizenden onschuldige doden zijn prima omdat Israël wat militaire doelen aan valt", dan moet je je afvragen of die morele grenzen niet op de verkeerde plek liggen.
Tienduizenden onschuldige slachtoffers in Israël zijn net zo verschrikkelijk als tienduizenden onschuldige slachtoffers in de Gaza strook, in Iran, in Jemen of in Syrië.

Dat er een statement gemaakt wordt kan ik wel begrijpen. Of dit de juiste manier is weet ik evenmin. Maar sta wel achter het principe dat Nederland geen wapens moet leveren aan oorlogsmisdadigers zoals Netanyahu.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:33:28 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218012663
quote:

[..]
Je blijft die punt maar herhalen. Ik snap het, ik ben het met je eens dat deze motie op dat punt riskant is.

Maar tegelijk mag jij ook erkennen dat Israel zich inderdaad onschendbaar waant doordat zij de wapens van hele wereld geleverd krijgen voor hun Iron Dome. Daarmee hebben zij zich de bescherming verschaft om Iran aan te vallen. Dat is net zo laakbaar.

Dat mag jij ook erkennen. Het ene sluit het andere niet uit.
pi_218012697
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je blijft die punt maar herhalen. Ik snap het, ik ben het met je eens dat deze motie op dat punt riskant is.

Maar tegelijk mag jij ook erkennen dat Israel zich inderdaad onschendbaar waant doordat zij de wapens van hele wereld geleverd krijgen voor hun Iron Dome. Daarmee hebben zij zich de bescherming verschaft om Iran aan te vallen. Dat is net zo laakbaar.

Dat mag jij ook erkennen. Het ene sluit het andere niet uit.
Ik ben het gewoon met dat punt niet eens, want dan doe je alsof Netanyahu een leider is die het beste voor heeft met zijn volk. Ben ik het niet mee eens. Sterker: ik denk dat hij elke Israëlische dode zou aangrijpen om nog harder terug te slaan. Ik geef blijkbaar minder hoog op van Netanyahu dan Piri, ik zie in Netanyahu iemand die over lijken gaat, ook over Israëlische lijken.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:39:16 #37
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218012711
quote:

[..]
Het zal waarschijnlijk onderaan de streep weinig uitmaken. De PVV zal heel wat stemmers verliezen na het falen van het kabinet dus die zullen ze deels ook opvegen (zijn ook gevoelig voor extremisme, wat helpt). Dus dat een paar oude leden verdwijnen zal weinig uitmaken uiteindelijk.

Eerder een probleem voor een partij als de SP, die duidelijk geen alternatief is voor mensen die PvdA-GL zat zijn en je hebt kans dat heel wat SP stemmers zien dat dit de mogelijkheid is om links de macht te geven door tactisch te stemmen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 12:40:38 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218012725
quote:

[..]
Ik zou dat nog wat scherper stellen, ik vind dat moreel failliet.

En totaal contraproductief als je tegelijkertijd - terecht - wil argumenteren dat niet alle Gazanen Hamasstrijders zijn en Israël nooit zo bruut tekeer mag gaan in civiel gebied.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:41:29 #39
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218012731
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef Falco het volgende:

[..]
Aardig debiel trouwens dat ik moet posten dat ik geen extremist ben
Niet zo gek als iedereen die afwijkt van de motie Piri wordt versleten voor extreem rechts, genocide in de hand werken en niet willen voldoen aan internationaal recht. Niet specifiek door jou, wel gisteren in de zaal en hier in de topics. De morele lijn van wat juist is, is de motie Piri en al het andere is moreel fout. Prima, dan krijg je het terug ook.
pi_218012826
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Tienduizenden onschuldige slachtoffers in Israël zijn net zo verschrikkelijk als tienduizenden onschuldige slachtoffers in de Gaza strook, in Iran, in Jemen of in Syrië.

Dat er een statement gemaakt wordt kan ik wel begrijpen. Of dit de juiste manier is weet ik evenmin. Maar sta wel achter het principe dat Nederland geen wapens moet leveren aan oorlogsmisdadigers zoals Netanyahu.
Eens. Iedere dode is even erg. En we moeten Netanyahu geen aanvalswapens geven. Maar dat is de Iron Dome natuurlijk niet. Het is een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden klaarliggende raketten.

Ik zou willen dat we ook een schild hadden om de Gazanen te verdedigen tegen Israël. Maar het feit dat we dat niet hebben betekent niet dat we het schild dat de onschuldige Israëli's beschermt weg moeten halen, met als argument "dan gaan er tenminste aan beide kanten onschuldigen dood". Dat is verwerpelijk.
pi_218012863
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:52 schreef Hanca het volgende:
Maar het feit dat we dat niet hebben betekent niet dat we het schild dat de onschuldige Israëli's beschermt weg moeten halen, met als argument "dan gaan er tenminste aan beide kanten onschuldigen dood". Dat is verwerpelijk.
Dat argument is natuurlijk wel erg oud-testamentisch.
pi_218012878
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Niet zo gek als iedereen die afwijkt van de motie Piri wordt versleten voor extreem rechts,
Welke fokker deed dat van de week. 1 of 3 fokkers ?
Niet druk maken over een enkeling

Ik ben van de week door een fokker uitgemaakt voor extremistisch, geen morele basiswaarden hebbend en ik zou verkeren in de hoek van nazi's.
Nogal opgefokt de opponent niet willen begrijpen en verketteren.
Ook hier: niet druk maken over die enkeling.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 13:00:38 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218012883
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Niet zo gek als iedereen die afwijkt van de motie Piri wordt versleten voor extreem rechts, genocide in de hand werken en niet willen voldoen aan internationaal recht. Niet specifiek door jou, wel gisteren in de zaal en hier in de topics. De morele lijn van wat juist is, is de motie Piri en al het andere is moreel fout. Prima, dan krijg je het terug ook.
Dit is ook bijzonder kort door de bocht een heel flauw.
pi_218012909
quote:

[..]
Ja, ik twijfelde nog, maar ik stap over van D'66 naar GL-PvdA.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:11:07 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218012974
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:00 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dit is ook bijzonder kort door de bocht een heel flauw.
Zeker kort door de bocht en flauw, en om niet te zeggen schofterig, hoe ze op dat congres met mensen met een andere mening omgaan. De mond vol van solidariteit maar het blijkt gewoon net zo'n onderbuikfestijn als de PVV.

[ Bericht 18% gewijzigd door Perrin op 22-06-2025 15:06:58 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218012992
Zou me trouwens niet verbazen als Timmermans geen zin heeft in die geregisseerde televisiedebatjes. Uiteindelijk gaat het om het partijprogramma en debatteren doe je in de kamer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Niels0Kurovski op 22-06-2025 13:22:32 (typo) ]
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 13:16:49 #47
375570 crew  Cyan9
pi_218013020
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker kort door de bocht en flauw, en om niet te zeggen schofterig, hoe ze op dat congres met mensen met een andere mening omgaan. De mond vol van solidariteit maar het blijkt gewoon net zo'n onderbuikfestijn als de PVV.
[..]

Graag een bron bij het plaatsen van (een quote uit) een artikel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218013166
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens. Iedere dode is even erg. En we moeten Netanyahu geen aanvalswapens geven. Maar dat is de Iron Dome natuurlijk niet. Het is een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden klaarliggende raketten.

Ik zou willen dat we ook een schild hadden om de Gazanen te verdedigen tegen Israël. Maar het feit dat we dat niet hebben betekent niet dat we het schild dat de onschuldige Israëli's beschermt weg moeten halen, met als argument "dan gaan er tenminste aan beide kanten onschuldigen dood". Dat is verwerpelijk.
Hier ben ik ook helemaal mee eens. We zitten aardig op één lijn.

Al heb ik me laten vertellen dat er qua wapenleveranties geen onderscheid te maken valt tussen wapens die voor aanval bedoelt zijn en wapens ter verdediging van Israël.

In hoeverre dat argument klopt kan ik moeilijk inschatten want ik heb 0 verstand van wapens en defensie.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 13:34:03 #49
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218013186
quote:

[..]
[..]

Ook weer een idiote conlusie van je. Dit is een erg uitvergroot stuk, Natalie Righton van VK zeker? Het was voor 99% behoorlijk respectvol, er was één moment van uitfluiten en dat werd direct gecorrigeerd. Waarom we medelijden moeten hebben met Rob Oudkerk en Gerdi Verbeet ontgaat me.
pi_218014042
quote:

[..]
[..]

Ze kennen we inclusief links weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')