Tuurlijk Hex.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helaas is dat "kritisch opstellen" in werkelijkheid gewoon leugens verspreiden.
We zien voornamelijk dat als mensen bijvoorbeeld de oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit of het probleem met Islam en terrorisme opmerken, dit al erg snel als 'racistisch' wordt gezien. Maar dit heeft niets met racisme te maken.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ben je als je mensen van buitenlandse komaf verdacht maakt op basis van slechts hun komaf.
En je bent het wanneer je leugens verspreid over klimaatverandering en maatregelen om dat aan te pakken.
Wat zeg je er van dat we dan weer zo'n poster maken, maar dan iets moderner?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
PPR en PSP zijn in 1990 al, samen met CPN en EVP, gefuseerd tot GroenLinks.
Hoewel ik het wel deels met je eens bent is het voor de andere zijde tegenwoordig ook belangrijker om religie van de vrede te roepen dan wat inhoudelijker naar misdaden te kijkenquote:Op zondag 22 juni 2025 20:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Eerder had je dat iemand een misdaad pleegde en dat we wilden begrijpen waarom het gebeurde.
UIteraardquote:
Ok...quote:Op zondag 22 juni 2025 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
UIteraard
Maar dat moet tegenworodig door bepaalde verzuurde linkse moraalridders met een verstikkende deken van politieke correctheid bedenkt worden. De PVV-kiezers zijn allemaal zielig en hulpeloos en kunnen er helemaal niets aan doen. Daaro moet iedere kritiek op hen meteen in de taboesfeer worden geschreeuwd.
Nee hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit waren ooit de mensen waar linkse partijen voor in de bres sprongen, nu kijkt men op zulke mensen neer en veracht ze. Dat zijn namelijk zoals men dan wel stelt 'domrechtsen', die racistisch zijn en niet begrijpen hoe belangrijk het klimaat, stikstof, inclusieve voornaamwoorden en een iftar op het werk zijn.
die vredes religie wordt nog gewoon altijd ruimschoots in hun noden voorzien en gefaciliteerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoewel ik het wel deels met je eens bent is het voor de andere zijde tegenwoordig ook belangrijker om religie van de vrede te roepen dan wat inhoudelijker naar misdaden te kijken
Nee dat is dat niet. Dat is meer door migranten en vluchtelingen de framen als barbaren, neanderthalers, middeleeuwers, en nog meer verbale vuilnis op basis van wie ze zijn en niet wat ze doen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien voornamelijk dat als mensen bijvoorbeeld de oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit of het probleem met Islam en terrorisme opmerken, dit al erg snel als 'racistisch' wordt gezien. Maar dit heeft niets met racisme te maken.
Vertel nog eens wat over Brabanders en Brabant.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Als die mensen racistische uitspattingen hebben dat wordt dat gewoon benoemd, echter wordt er tegelijkertijd ook gestreden voor hun arbeidsrechten en bestaanszekerheid. Voor iedereen in Nederland.
Bij de verkiezingen in '21 hadden GL en PvdA samen 17 zetels. Bij de verkiezingen van '24 had de gecombineerde lijst 17 zetels. Hoezo vind je dan dat er dik gewonnen is?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit, ze pieken enorm in peilingen. Hebben ook dik gewonnen de eerste verkiezingen dat ze samen mee deden, ondanks dat ze tegen het Omtzigteffect moesten opboksen, NSC heeft deels in hun vijver gevist. Dus er blijkt nergens uit dat de kiezers deze fusie niet zouden zien zitten.
Nergens pleit ik serieus om hun allerlei rechten te ontnemen. Dat kunnen we van veel "bezorgde burgers" nou niet bepaald zeggen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel nog eens wat over Brabanders en Brabant.
Of Belgen.
Of Duitsers.
Of was dat dan weer een 'lolletje'?
Ja dat zeg ik, dat zijn dan weer gewoon lolletjes.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nergens pleit ik serieus om hun allerlei rechten te ontnemen. Dat kunnen we van veel "bezorgde burgers" nou niet bepaald zeggen.
De pot met de ketel maakt de ander uit voor racist en klimaatontkenner ? Moet niet gekker worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:28 schreef Hexagon het volgende:
Op zondag 22 juni 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Racist en vervuiler ben je anno nu nogal snel, niet.
Dat ben je als je mensen van buitenlandse komaf verdacht maakt op basis van slechts hun komaf.
En je bent het wanneer je leugens verspreid over klimaatverandering en maatregelen om dat aan te pakken.
Nee. Als jij om je heen buren krijgt uit het verre oorden, dan hebben die families andere normen, waarden en gebruiken. Dat is logisch, want dat zijn ze zo gewend. Maar het gevolg is gewoon dat je een beetje eenzaam wordt in je eigen oude wijk. En ja, dan kan je misschien de gedachte krijgen dat je dat niet zo leuk vindt. Dat is niet leugens verspreiden, maar eerlijk zijn over hoe je iets ervaart.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helaas is dat "kritisch opstellen" in werkelijkheid gewoon leugens verspreiden.
Migranten kunnen uit culturen komen die barbaars zijn en haaks staan op de Westerse cultuur. Dit is simpelweg een feit.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is dat niet. Dat is meer door migranten en vluchtelingen de framen als barbaren, neanderthalers, middeleeuwers, en nog meer verbale vuilnis op basis van wie ze zijn en niet wat ze doen.
Dan is Den Uyl volgens jou dus al nieuw links. Die man regeerde 50 jaar geleden...quote:Op zondag 22 juni 2025 19:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het ligt wel aan de vorm. In Denemarken is de sociaaldemocratie nog steeds succesvol, maar dat is omdat ze echt opkomen voor de belangen van arbeiders en de lagere middenklasse.
Je hebt misschien oud links, die opkomen voor de arbeiders en de lagere middenklasse, en je hebt nieuw links die opkomen voor thema's als klimaat, identiteit en inclusiviteit. Maar dat is in tegenstrijd met elkaar, want een humaan en ruimhartig migratiebeleid is heel mooi, maar betekent ook dat je als lagere middenklasse een Arabische buurman krijgt met hele andere normen en waarden.
Dus waar oud links voor vocht is heel anders dan waar nieuw links voor vecht. Het gevolg is dat de kiezers voor oud links en nieuw links ook totaal verschillend zijn, oud links was een brede linkse volkspartij met steun van arbeiders, nieuw links zijn hoger opgeleide stedelingen. Het is een totaal andere partij.
Verkiezingen van 23 bedoel je denk ik? Toen kwamen ze van 17 en gingen ze, ondanks Omtzigt die veel wegsnoepte, naar 25. Een winst van bijna 50% dus.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bij de verkiezingen in '21 hadden GL en PvdA samen 17 zetels. Bij de verkiezingen van '24 had de gecombineerde lijst 17 zetels. Hoezo vind je dan dat er dik gewonnen is?
Je hebt gelijk, ik keek niet goed in de bron die ik raadpleegde. Laat onverlet dat ik niet verwacht dat ze nogmaals zullen stijgen, daarvoor zijn ze nu wel te besmet.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verkiezingen van 23 bedoel je denk ik? Toen kwamen ze van 17 en gingen ze, ondanks Omtzigt die veel wegsnoepte, naar 25. Een winst van bijna 50% dus.
Ze hebben nu 25 zetels en zijn de 2e partij in de Kamer.
Misschien, geen idee. Ik ken de beste man niet zo goed.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan is Den Uyl volgens jou dus al nieuw links. Die man regeerde 50 jaar geleden...
Die was iig erg pro-klimaat en milieu, was de eerste in Nederland die klimaatmaatregelen en klimaatverandering politiek op de kaart zette. En ik denk dat hij tegenwoordig ook woke zou worden genoemd.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien, geen idee. Ik ken de beste man niet zo goed.
"Die radicaal linkse woke Uyl wil van onze steenkool af.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die was iig erg pro-klimaat en milieu, was de eerste in Nederland die klimaatmaatregelen en klimaatverandering politiek op de kaart zette. En ik denk dat hij tegenwoordig ook woke zou worden genoemd.
"En hij gelooft die maffe Club van Rome, die ons proberen te regeren buiten het democratische stelsel om."quote:Op zondag 22 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Die radicaal linkse woke Uyl wil van onze steenkool af."
Een quote ergens uit de jaren 60.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |