abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218008571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Boeiende insteek!
En wel lekker vals om het realiteitsgehalte van het GL-stokpaardje als PVV-realistisch af te doen :)
PVV en realistisch? Wow, daar moet ik even van bijkomen.
pi_218008574
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja ik vind de bakermat altijd een mooi woord. Maar ik snap oprecht niet waarom progressiviteit bij ons vandaaan zou komen. Dan lijkt weet ik veel mesopothamie of een andere zeer oude cultuur me een stuk waarschijnlijker.
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.
pi_218008581
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 01:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Progressief betekent dat je vernieuwing omarmt. Het maakt daarbij niet uit of het ook een verbetering is.
Nee precies maar vernieuwing omarmen is dan toch iets van nog voordat er mensen in Nederland waren. Ik wil gewoon zo graag weten op welk moment in onze geschiedenis wij ontdekten wat vernieuwing was en dat over de wereld zouden hebben verspreid. Maar het is wat off-topic lol.
pi_218008589
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:57 schreef RotatoR het volgende:
Steeds meer geluiden bij de VVD om dit geradicaliseerde GL/PvdA uit te sluiten.

[ x ]

[ x ]

[ x ]
VVD is zelf ook veel te radicaal om mee samen te werken. Alleen maar goed dat PvdA daar afstand van neemt. VVD gaat veel verliezen deze verkiezingen met hun extremistische koers.
pi_218008599
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:20 schreef quo_ het volgende:

[..]
De afkomst van mensen is voor mij geen reden om ze als minderwaardig aan te duiden.
Bij gedrag ligt dat anders. En het doelbewust en met voorbedachte rade opvoeren van foute aannames en conclusies om mensen dingen aan te wrijven is niet al te lekker.
Die foute aannames zijn dus dingen die zij tijdens hun opvoeding anders hebben geleerd. En wat zij normaal vinden, vinden wij misschien schandalig, en omgekeerd.

Normen en waarden. Dingen die ze tijdens hun opvoeding hebt geleerd. Je kunt je kwaad maken op hun machtshebbers en het feit dat mensen graag geloven wat anderen zeggen, maar dat maakt hun niet tot minderwaardige mensen. Hoe graag je dat ook zou willen.

Het zijn allemaal werkende manieren om een samenleving vorm te geven. Je kunt hoogstens steggelen over welke op welk punt beter is dan de andere varianten. Mensen zijn geen computers, maar volgen ook hun programmering.
pi_218008601
quote:

[ x ]

[ x ]

[ x ]
De verkiezingen komen er aan. Had je wat anders verwacht? Maakt het nog iets uit waar het over ging?
pi_218008610
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 01:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee precies maar vernieuwing omarmen is dan toch iets van nog voordat er mensen in Nederland waren. Ik wil gewoon zo graag weten op welk moment in onze geschiedenis wij ontdekten wat vernieuwing was en dat over de wereld zouden hebben verspreid. Maar het is wat off-topic lol.
We hebben min of meer het kapitalisme bedacht zoals het nu werkt. Dat kun je zien als een hoogtepunt of een dieptepunt. maar bij de introductie (VOC) was het heel effectief. Wel ook voornamelijk voor de rijken, maar dat is natuurlijk bijna altijd zo. Die hebben het meeste in de melk te brokkelen.
pi_218008725
twitter

Lol
pi_218009540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt, die laatste foto ook van het hok GL-PvdA, met Timmermans en gesluierde Lalah op de voorste rij...

Beter kan je het failliet van 'links progressivisme' niet in beeld brengen.

Stel je voor dat daar een dame met Staphorst-kap in de kamer gaat zitten. De reacties op Joop zullen niet mals zijn.

RIP Links.
Welnee.
Gezien de door kenners verwachte tsunami van moslims kan deze partij juist heel groot worden.

Verder blijf ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
De motie Piri was/is een gedrocht.

Toch blijf ik links stemmen.
Ik heb nog nooit een partij weten te vinden waarin ik 100% mijn eigen meningen terugzag.
Oorlogen brengen nu eenmaal het slechtste in de mens naar boven. Zelfs ;) bij linkse mensen.

(Ik zet maar een knipoogje, maar feitelijk vind ik het allemaal bijzonder treurig.)
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 22 juni 2025 @ 07:16:11 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218009711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heel simpel:

PvdA-GL vindt religie ouderwets en kut, totdat het de islam betreft.
Hoe kan het dan dat ze een openlijk katholiek gelovige leider hebben?
  zondag 22 juni 2025 @ 07:19:39 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218009725
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

De suggestie dat christenen niet welkom zouden zijn bij linkse mensen heb ik nog nooit gezien. Ik moet wel toegeven dat ik heel weinig christenen tegenkom in progressieve kringen als het zo is meestal uit spaans sprekende landen.
Toevallig is Frans Timmermans er niet bepaald stiekem over gelovig te zijn. Wouter Bos ook al niet.

Maar toch schijnt de PvdA christenen te haten, rara politiepet.
pi_218010273
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 07:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Toevallig is Frans Timmermans er niet bepaald stiekem over gelovig te zijn. Wouter Bos ook al niet.

Maar toch schijnt de PvdA christenen te haten, rara politiepet.
En ook Jesse Klaver is al katholiek.

Als je zegt dat je weinig christenen tegen komt in progressieve kringen, heb je volgens mij gewoon niet door dat veel mensen die je spreekt christen zijn. De hele Banningvereniging, vernoemd naar de dominee die het oprichtingscongres van de PvdA voor zat, bestaat voornamelijk uit christenen.

En sterker: in 2021 is gepeild dat 7% van de minstens 1 keer in de maand naar de kerk gaande christenen D66 stemde. 6% PvdA en 5% GL. Samen is dat dus al bijna 1 op de 5 van de christenen die minstens 1 keer in de maand naar de kerk gaan: https://www.nporadio1.nl/(...)-christelijke-partij

Dit was toen bij D66 goed voor 2 zetels van de partij: https://www.nporadio1.nl/(...)heeft-spijt-van-stem
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218010311
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 01:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
PVV en realistisch? Wow, daar moet ik even van bijkomen.
Beperkte leesvaardigheden dus.
-
pi_218010324
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 07:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe kan het dan dat ze een openlijk katholiek gelovige leider hebben?
Het is denk ik ook niet geheel toevallig dat gelovige landen als Spanje en Ierland het meest kritisch zijn op dat punt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 09:05:29 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218010536
De radicaal-rechtse Israelfappers zijn alweer overal aan het juichen voor de volgende regime change zie ik trouwens.

Dat worden weer een hoop asielzoekers door rechtse domheid waarvan PvdAGl de schuld gaat krijgen, en het domme klootjesvolk gaat er wederom met boter en suiker in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:09:32 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218010566
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:05 schreef -XOR- het volgende:
De radicaal-rechtse Israelfappers zijn alweer overal aan het juichen voor de volgende regime change zie ik trouwens.

Dat worden weer een hoop asielzoekers door rechtse domheid waarvan PvdAGl de schuld gaat krijgen, en het domme klootjesvolk gaat er wederom met boter en suiker in.
Begrijp ik nu dat jij tegen het opnemen van asielzoekers bent, en het onterecht vind dat PvdA/GL de schuld krijgen van het opnemen ervan?
  zondag 22 juni 2025 @ 09:11:49 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218010585
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Begrijp ik nu dat jij tegen het opnemen van asielzoekers bent, en het onterecht vind dat PvdA/GL de schuld krijgen van het opnemen ervan?
Ik stel goedbeschouwd nergens dat ik tegen de opname van vluchtelingen ben maar om nu zo'n stroom te gaan triggeren terwijl je niet happig bent op asielzoekers is niet erg handig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:13:02 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218010605
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik stel goedbeschouwd nergens dat ik tegen asielzoekers ben maar om nu zo'n stroom te gaan triggeren terwijl je niet happig bent op asielzoekers is niet erg handig.
Heb ik iets gemist? Wie triggert nu welke stroom?
pi_218010606
quote:

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Godzijdank!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:20:01 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218010662
Heeft Frans Timmermans al gereageerd op de aanval op Iran haar nucleaire installaties?
pi_218010850
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heeft Frans Timmermans al gereageerd op de aanval op Iran haar nucleaire installaties?
Dezelfde reactie als Yesilgoz en Wilders :Y
pi_218011407
Een symbolisch beeld:

twitter

Houden we al een lijstje bij van opzeggingen?

twitter
pi_218011431
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Een symbolisch beeld:

[ x ]

Houden we al een lijstje bij van opzeggingen?

[ x ]
Las ergens dat het afgelopen week ging om 100 opzeggingen en 300 aanmeldingen. Benieuwd wel inderdaad komende week..

Wat je wel lijkt te zien is dat dit de stabiele basis van de PVDA lijkt aan te tasten. Net als bij het CDA heb je toch veel verstokte stemmers voor wie dit nu toch wel de druppel lijkt te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wienerschnitzels op 22-06-2025 10:44:37 ]
pi_218011689
De partij (hoe ze ook mogen heten) staat voor mij nu te boek als extremistisch. Niet veel beter dan de PVV. Het vormen van een kabinet zal erg lastig worden als die kiezers hiervoor willen stemmen.
pi_218011706
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Las ergens dat het afgelopen week ging om 100 opzeggingen en 300 aanmeldingen. Benieuwd wel inderdaad komende week..

Wat je wel lijkt te zien is dat dit de stabiele basis van de PVDA lijkt aan te tasten. Net als bij het CDA heb je toch veel verstokte stemmers voor wie dit nu toch wel de druppel lijkt te zijn.
Op zich was die stabiele basis eerder al geslonken tot een zetel of negen…
pi_218011762
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Ik ben nu al benieuwd naar de analyses na de verkiezingen, want het is inderdaad belangrijk om te weten in hoeverre er nieuwe kiezers bij komen en waar die dan vandaan komen. In de analyse bij de recente peiling van Maurice de Hond werd gesteld dat links als blok niet echt groeimogelijkheden heeft. Deze radicalisering maakt vooral het risico op versplintering groter, lijkt me, want waarom zouden de ontheemde sociaal-democraten geen nieuwe partij starten?

Nog één die niet verrassend zal zijn:

twitter
pi_218011846
Die motie van Kati Piri is misschien best wel een goede zet geweest, want Rood Vooruit heeft nu zijn masker afgeworpen.

Het is wel duidelijk dat de PvdA leden die op het congres een motie hadden ingediend om afstand te nemen van de motie van Kati Piri in de Tweede Kamer, uit de kringen van Rood Vooruit komen.

Vanaf het begin was het argument van Rood Vooruit tegen de voorgenomen fusie met GroenLinks dat ze zich zorgen maakten of de sociaaldemocratie binnen de fusiepartij wel voldoende vertegenwoordigd zou zijn.

Nu kon iedereen wel weten dat dat niet het echte argument was. De sociaaldemocratie was binnen de PvdA al langer dood. Die is dertig jaar geleden onder leiding van Wim Kok ten grave gedragen toen de PvdA de ideologische veren van zich afschudde. Als het de initiatiefnemers van Rood Vooruit werkelijk om de sociaaldemocratie te doen was geweest, dan waren ze dertig jaar geleden wel in actie gekomen.

Maar nu hebben ze kleur bekend. Rood Vooruit is gewoon het zionistische deel van de PvdA die geen fusie met GroenLinks wil, omdat GroenLinks veel kritischer over Israel is dan de PvdA, en de fusiepartij dus een veel kritischer standpunt over Israel zal innemen dan de PvdA nu doet. Voor het zionistische geluid, waar in de PvdA nog volop ruimte is, zal in de fusiepartij veel minder ruimte zijn.

Het had de initiatiefnemers van Rood Vooruit gesierd als ze er vanaf het begin eerlijk over waren geweest wat hun werkelijke bezwaren tegen de fusie zijn. Dat ze daar niet eerlijk over zijn geweest, is natuurlijk gewoon om van te kotsen.
pi_218011872
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die motie van Kati Piri is misschien best wel een goede zet geweest, want Rood Vooruit heeft nu zijn masker afgeworpen.

Het is wel duidelijk dat de PvdA leden die op het congres een motie hadden ingediend om afstand te nemen van de motie van Kati Piri in de Tweede Kamer, uit de kringen van Rood Vooruit komen.

Vanaf het begin was het argument van Rood Vooruit tegen de voorgenomen fusie met GroenLinks dat ze zich zorgen maakten of de sociaaldemocratie binnen de fusiepartij wel voldoende vertegenwoordigd zou zijn.

Nu kon iedereen wel weten dat dat niet het echte argument was. De sociaaldemocratie was binnen de PvdA al langer dood. Die is dertig jaar geleden onder leiding van Wim Kok ten grave gedragen toen de PvdA de ideologische veren van zich afschudde. Als het de initiatiefnemers van Rood Vooruit werkelijk om de sociaaldemocratie te doen was geweest, dan waren ze dertig jaar geleden wel in actie gekomen.

Maar nu hebben ze kleur bekend. Rood Vooruit is gewoon het zionistische deel van de PvdA die geen fusie met GroenLinks wil, omdat GroenLinks veel kritischer over Israel is dan de PvdA, en de fusiepartij dus een veel kritischer standpunt over Israel zal innemen dan de PvdA nu doet. Voor het zionistische geluid, waar in de PvdA nog volop ruimte is, zal in de fusiepartij veel minder ruimte zijn.

Het had de initiatiefnemers van Rood Vooruit gesierd als ze er vanaf het begin eerlijk over waren geweest wat hun werkelijke bezwaren tegen de fusie zijn. Dat ze daar niet eerlijk over zijn geweest, is natuurlijk gewoon om van te kotsen.
ach ja het is allemaal weer 1 groot zionistisch complot :')
pi_218011989
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 01:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
VVD is zelf ook veel te radicaal om mee samen te werken. Alleen maar goed dat PvdA daar afstand van neemt. VVD gaat veel verliezen deze verkiezingen met hun extremistische koers.
Dan zie je iets heel anders dan wat ik zie. Ik vind dat de VVD zich de afgelopen jaren vooral als een allemansvriend heeft gedragen. Ze buigen wel mee naar links of rechts, zolang ze maar in het centrum van de macht kunnen blijven. Enerzijds positief, want het betekent dat de partij bereid is om over de eigen grenzen heen te kijken om zo te zorgen dat er een regering kan worden gevormd. Anderzijds negatief, want voor mijn gevoel wordt er altijd met gespleten tong gesproken.
pi_218012024
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:34 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Dan zie je iets heel anders dan wat ik zie. Ik vind dat de VVD zich de afgelopen jaren vooral als een allemansvriend heeft gedragen. Ze buigen wel mee naar links of rechts, zolang ze maar in het centrum van de macht kunnen blijven. Enerzijds positief, want het betekent dat de partij bereid is om over de eigen grenzen heen te kijken om zo te zorgen dat er een regering kan worden gevormd. Anderzijds negatief, want voor mijn gevoel wordt er altijd met gespleten tong gesproken.
_O- Yesilgos de allemansvriend. Ze hebben nu juist ongeveer ruzie met iedereen, in de eigen coalitie, zeker met de oppositie. Onder Rutte klopte het wel een beetje dat hij met iedereen een vlotte babbel had een paar uitzonderingen daar gelaten.
Ja ze weten wel me mensen samen te werken dat klopt, dat is een positief punt. Maar hun ideen hebben minder gewerkt. Het liegen en nooit verantwoording willen nemen voor een faal, het is altijd de schuld van anderen, dat is waar het probleem ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')