SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Yeah. Laat die shit maar komen. Kamertemperatuur is op dit moment 20.8 graden met een luchtvochtigheid van 39%.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 01:29 schreef Twieki het volgende:
[..]
Yeah. Laat die shit maar komen. Kamertemperatuur is op dit moment 20.8 graden met een luchtvochtigheid van 39%.
Lang leve een split airco en een woningbreed zonnescherm. Hitte komt er bij mij niet in. Zelfs geen zonnestraaltje.
En voor degenen die het zich afvragen: Ja, de airco blijft de komende dagen 24/7 aan. En nee, dat kost geen vermogen, integendeel. Ruimschoots goedgemaakt door geen gas te gebruiken afgelopen 'lente'.
Dat dat nog maar heel lang mag duren voor we daar zijn. Wat minder daglicht mag best, maar december/januari mag best wat meer. Helaas geen guldenmiddenweg en dat hebben we ook niet in de hand om te veranderen.quote:
Potverdorie zeg. Ben je helemaal gek worden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Dit soort idioten zouden een WKN ban moeten krijgen.quote:
Inherent aan ons klimaat, dus onvermijdelijk. Voor iets minder dan 80%, hè. Volgens jouw berekening. Maar dat komt natuurlijk mede door de ligging van ons land.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op naar de intens trieste grijze treurnis, of nie dan @:invictus
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Potverdorie zeg. Ben je helemaal gek worden?![]()
Check deze fluitketel. @:onlogischIk wordt het liefst wakker wanneer het buiten nog donker isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wanneer ik nu om 04u naar het toilet moet wordt het al licht![]()
Mocht de wintertijd ooit standaard worden dan zou het al om 03u licht worden![]()
Verder heb ik niets tegen de zomer hoor![]()
*ijsje eet met airco aan
Ik stap om 06:45 in de auto en op sommige dagen heb ik die zon in m’n gezicht ook wel gehad.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik wordt het liefst wakker wanneer het buiten nog donker is![]()
![]()
Wanneer ik nu om 04u naar het toilet moet wordt het al licht![]()
Mocht de wintertijd ooit standaard worden dan zou het al om 03u licht worden![]()
Verder heb ik niets tegen de zomer hoor![]()
*ijsje eet met airco aan
Heb gelukkig in de ochtend de zon in de rug en in de middag dus ookquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stap om 06:45 in de auto en op sommige dagen heb ik die zon in m’n gezicht ook wel gehad.Blij met de afwisselende seizoenen.
Alles heeft z’n charme.
Ik heb hem na 1 minuut ook weer in de rug, de snelweg is geen rechte lijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb gelukkig in de ochtend de zon in de rug en in de middag dus ook. Elk seizoen heeft wel zo zijn charmes, maar de winter is weinig winter meer en de herfst duurt daarom eigenlijk te lang.
Alleen de uren daglicht zal nooit veranderen want dat is gewoon zoals het is. Als de zon 20:30 onder zou gaan en 6:30 op zou komen, dan zou ik dat prima vinden. Nu is dat later onder en veel eerder op. Maar in de winter ist op de piek ook net niet. Donker van huis en bijna donker naar huis. Maar slaap er niet minder van
Ohne Ende!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op naar de intens trieste grijze treurnis, of nie dan @:invictus
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Potverdorie zeg. Ben je helemaal gek worden?![]()
Check deze fluitketel. @:onlogischNa vandaag worden de dagen weer korter maatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alpen glühen is eigenlijk altijd mooi.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Lang licht in de bergen vind ik wel fijn. Op een gegeven moment zit de zon toch achter de berg als je in het dal bent
En anders mooie zonsondergang/opkomst op de berg
Eigenlijk boeit me het daglicht helemaal niet zoveel. Als is december/januari wel vrij karig altijd.
Doe dan maar een seizoensbanquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort idioten zouden een WKN ban moeten krijgen.
Gelukkig is de langste avond over 4 dagen pas, en de ochtenden kunnen me voorlopig toch gestolen worden. Veel te vroeg licht.
Moest lachen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:46 schreef kibo het volgende:
Het is wachten op een paar fikse onweersbuien
Idd, lekker voorspellen met code geel. Komt er geen druppel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moest lachen.
Tuurlijk gaan we die niet krijgen.
Morgen staat er toch iets in de modellen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moest lachen.
Tuurlijk gaan we die niet krijgen.
Sterkte vandaagquote:Op zondag 22 juni 2025 04:46 schreef heywoodu het volgende:
Zo, hele boel open, hopelijk heeft dat nog een beetje effect voor vandaag
Zo lang ik gewoon thuis kan blijven en geen verplichtingen buiten de deur heb kom ik zulke dagen wel door, de 24 graden in de woonkamer overleef ik nog welquote:
Hier iets minder aan de kust is het nu al bijna even warm als gisteren rond het middaguur.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:09 schreef Haags het volgende:
Het is hier aan de kust al stukken koeler dan gister op dit tijdstip.
Groot lichtgrijs vlak over het land, ook hier, maar de zon schijnt toch echt en er valt geen druppelquote:Op zondag 22 juni 2025 09:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bedankt voor de waarschuwing
Buienradar is stuk
Dan is het toch wel weer zo lullig als dat ene vlekje toch wel regen schijnt te zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Groot lichtgrijs vlak over het land, ook hier, maar de zon schijnt toch echt en er valt geen druppel
Loafertjes aan?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:15 schreef RamboDirk het volgende:
Al bijna 30 graden
Heerlijk capucinno & krantje in de tuin
Als dit nou gewoon een paar uur later was gekomen... maar nee, wij horen geen onweer te krijgen in het westen.quote:
Dit kan ik beamen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Gerommel en heel donkere lucht richting het Westen in Den Haag.
Ik (nog) niet, al beginnen er nu wat donkerdere wolken over het centrum te trekken.quote:
Waarom moet het persé in de middag?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dit nou gewoon een paar uur later was gekomen... maar nee, wij horen geen onweer te krijgen in het westen.
Vorige keer te laat, nu te vroeg, het kan nooit eens in de middag komen. Nu is dit sowieso wel een ongeorganiseerd kutlijntje, maar het gaat om het principe.
Onweer piekt meestal in intensiteit aan het einde van de middag/begin van de avond. Het allerslechtste moment is vroeg in de ochtend.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom moet het persé in de middag?
Ah, helder!quote:Op zondag 22 juni 2025 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onweer piekt meestal in intensiteit aan het einde van de middag/begin van de avond. Het allerslechtste moment is vroeg in de ochtend.
Noordoost Brabant hetzelfde en we tikken de 30 graden al aan.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:11 schreef d.k. het volgende:
Hier in Zuidoost Brabant is het vies warm, de lucht is niet meer strakblauw maar grijzig en de zon komt er nog wel ongeveer door. Echt Nederlands plakweer, ranzig gewoon.
Pff blaas dat van de kust ff landinwaarts danquote:Op zondag 22 juni 2025 11:30 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Einde zomer kustgebied, tot volgend jaar.
quote:Op zondag 22 juni 2025 11:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Deze moest ook voor jou te horen zijn.
Kloptquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 11:48 schreef RamboDirk het volgende:
Mensen die klagen over deze prachtige zomer van 2025, gun ik een enkeltje Bergen-Belsen
[ afbeelding ]Boh, wat zou ik dat graag inruilen met wat we hier hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Jeumig wat een verschillen.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:20 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Begint weer een spekkoekkaart te worden.
Je kan ook daarheen, hèquote:Op zondag 22 juni 2025 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, wat zou ik dat graag inruilen met wat we hier hebben
Ging dat allemaal maar zo makkelijkquote:
25 graden, doe er hier nog maar een paar graden bijquote:Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef heywoodu het volgende:
Het dichtstbijzijnde getalletje op de KNMI-kaart ging bij de 10-minutenupdate van 25.2 naar 25.6, dat is niet de bedoeling he
Ik wacht er met smart opquote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Starhopper het volgende:
In NH is het heerlijk hoor! 20 graden en een windje! Alle bloedhitte het huis uit
28,8 graden hierquote:Op zondag 22 juni 2025 13:25 schreef heywoodu het volgende:
Thermostaat: 24.5
KNMI-station het dichtst in de buurt: 24.0
Deur open: alsof ik de oven in loop
Nunspeet ligt toch nog in een iets roder lijntje
[ afbeelding ]
Binnen?quote:
Oke man....quote:Op zondag 22 juni 2025 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, wat zou ik dat graag inruilen met wat we hier hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 14:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke man....Dat het niet voor iedereen geldt snap ik ook wel heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dauwpunt loopt wel op, dus dat maakt het alsnog vies.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:30 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
De afkoeling is er in Bunschoten
Opbokken met die hitte.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maandag & Donderdag jas aan.
Jawel, want petrichor!quote:Op zondag 22 juni 2025 15:44 schreef INViCTuS het volgende:
Zowaar zelfs onweer hier. Maar 29 graden en regen is geen beste combi
Waarom?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:37 schreef Nattekat het volgende:
Dit soort idioten zouden een WKN ban moeten krijgen.
Ik dacht meer aan:quote:Op zondag 22 juni 2025 17:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gewoon weer 10 setjes pull ups gedaan in 31 graden.
[ afbeelding ]
Toch 20 keer.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gewoon weer 10 setjes pull ups gedaan in 31 graden.
[ afbeelding ]
Nah, vorige week wat ochtenden met 12-14 graden gehad. Was beterquote:
Dat was beter, maar na het verschroeiende weekeinde vind ik dit relatief gezien ook wel erg lekker en kan de boel weer goed openquote:Op maandag 23 juni 2025 08:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nah, vorige week wat ochtenden met 12-14 graden gehad. Was beter
Begin volgende week geen afkoeling voor je helaas zo te zienquote:Op maandag 23 juni 2025 09:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was beter, maar na het verschroeiende weekeinde vind ik dit relatief gezien ook wel erg lekker en kan de boel weer goed open
Komende 10 dagen voornamelijk 25-28 graden, dus niet tyfus heet meer. Wel zomersquote:Op maandag 23 juni 2025 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Begin volgende week geen afkoeling voor je helaas zo te zien
Tsja ze kunnen toch niet altijd met boer zoekt vrouw bezig zijnquote:Op maandag 23 juni 2025 14:41 schreef Zipportal het volgende:
Van doorluchten is geen sprake. Die stinkboeren moeten weer gauw strontjen.
Een airco maakt geen herrie binnen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:20 schreef Nattekat het volgende:
Op dagen als deze mis ik echt de mogelijkheid tot doorluchten
Zit ik alsnog in de airco-herrie.
Dan woon ik in een fatsoenlijk huis. Heerlijk afgekoeld hierquote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een fatsoenlijk huis kun je doorluchten.
Oo dacht dat ik voor thuis vanaf zaterdag/zondag 30ers zag. Wel nog ver weg.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende 10 dagen voornamelijk 25-28 graden, dus niet tyfus heet meer. Wel zomers
Zeg dat maar tegen mijn aircoquote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een airco maakt geen herrie binnen.
Dit is dan ook een appartementquote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een fatsoenlijk huis kun je doorluchten
Hij conditioneert de lucht in mijn huis. Airco.quote:Op maandag 23 juni 2025 19:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik weiger dat ding een airco te noemen
Vanavond lekker onder de deken kruipen.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan woon ik in een fatsoenlijk huis. Heerlijk afgekoeld hier
Dat doe ik sowieso wel, maar dit is wel behaaglijkerquote:Op maandag 23 juni 2025 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vanavond lekker onder de deken kruipen.![]()
quote:Op maandag 23 juni 2025 19:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel, maar dit is wel behaaglijker
Gisteravond lag ik bovenop mijn dekbedovertrek (die altijd dekbedloos is), vandaag ga ik er wel onder liggen denk ikquote:Op maandag 23 juni 2025 19:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel, maar dit is wel behaaglijker
Watjequote:Op maandag 23 juni 2025 21:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gisteravond lag ik bovenop mijn dekbedovertrek (die altijd dekbedloos is), vandaag ga ik er wel onder liggen denk ik
Maar ik lig pal naast het natuurlijk weer open raam, dat is ook wel heerlijk
Kies je zelf voor.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk vanaf donderdag. Ik ga dood.
Hogerop zoeken. Prima te doenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk vanaf donderdag. Ik ga dood.
Ik was toen ik het boekte meer bezorgd dat het kutweer zou worden dan dat er een flinke hittegolf huis zou gaan houdenquote:
Lijkt daarna wel weer lekkerder te worden (eind volgende week).quote:
Heb ik ook aan het balkon hangen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:54 schreef AchJa het volgende:
Nieuw weerstation gescoord, de Ecowitt GW300/WS90, ik ben dik tevreden!![]()
[ afbeelding ]
Heb je in de bergen altijdquote:
35 graden maar.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:05 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is best wel weer een warme uitdraai 🥵🥵
[ x ]
Dat is al 10 graden boven de kritische grensquote:
Wat ik in de verwachtingen zie is dat er een piek op volgende week dinsdag zit, maar dat het verder een "herfstige" periode lijkt. Dus echt last van hitte met een hoge en oplopende grondtemperatuur zullen we eerst wel niet krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:05 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Weekend 30 graden geweest en morgen 25 graden. HEEL VER WEG!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:23 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag de hitte losbarsten. Want wat een regen! De zomer is echt nog heel, heel ver weg
Zwemband-/Riesling-/Bakstrand-/Flaneer-heaven!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:05 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Kachelmann heeft het altijd correct. Volgende week dinsdag alvast mijn agenda geblokt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zwemband-/Riesling-/Bakstrand-/Flaneer-heaven!
HEAVEN!
Geniet er nog maar van, we tellen al af naar de winterquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zwemband-/Riesling-/Bakstrand-/Flaneer-heaven!
HEAVEN!
winter kennen we hier nietquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, we tellen al af naar de winter
Thanks man, en jij succes...oh ik heb je ff gerectificeerdquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, ik, in mijn eentje, tel al af naar de winter
Witte Kerstquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, we tellen al af naar de winter
Jezus. Dat is dodelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 00:45 schreef Elan het volgende:
Broertje zit in NYC, 41 graden vandaag met een luchtvochtigheid van bijna 70%.
De airbnb waarin ze zitten is klein en monumentaal en heeft alleen een mobiele airco met een slang naar buiten
Ze zouden oorspronkelijk naar Vietnam gaan maar hadden geen zin in extreme hitte
Gevoelstemperatuur is op sommige plekken 50 graden. Zijn reisgenoot komt oorspronkelijk Florida en vergelijkt het met thuis qua luchtvochtigheid en warmte. En stinkt ook enorm die stad naar vuilnis en hondenpis.quote:
Maar ik tel ook met hem meequote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Thanks man, en jij succes...oh ik heb je ff gerectificeerd
Qua weer sla ik half november - half maart het liefst gewoon over. Saaie koude treurnisquote:
Ik zag zaterdag een soortgelijk ziek gruwelijk droog lichaam zonder shirt hardlopen. Prachtig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:34 schreef RamboDirk het volgende:
We rennen richting week 27
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net zoals afgelopen jaar?quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer sla ik half november - half maart het liefst gewoon over. Saaie koude treurnis
Dat is wel dom, New York staat bekend om de hete zomers. En dat dan in een betonnen jungle… zit je beter in een echte jungle.quote:Op woensdag 25 juni 2025 00:45 schreef Elan het volgende:
Broertje zit in NYC, 41 graden vandaag met een luchtvochtigheid van bijna 70%.
De airbnb waarin ze zitten is klein en monumentaal en heeft alleen een mobiele airco met een slang naar buiten
Ze zouden oorspronkelijk naar Vietnam gaan maar hadden geen zin in extreme hitte
@Wereldgozer in het wild gespotquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag zaterdag een soortgelijk ziek gruwelijk droog lichaam zonder shirt hardlopen. Prachtig.
Ik heb gisteren met mijn weerstation ook nog de 25.2 aangetikt. Het zal er morgen om spannen of we de 25 gaan halen, maar als dat lukt lijkt het zomaar een lokale hittegolf van een dag of 14 te kunnen gaan worden.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuiden lijkt een hittegolf te krijgen van zaterdag t/m woensdag.
Foute rectificatie, want ik ben er ook zo een. Ook al staan nog zware maanden als augustus en september (en oktober met een hogedrukgebied boven Centraal Europa) te wachten, de zonnewende is geweest, dus de dagen gaan weer korter worden. Ik heb geen moeite met het vroeger licht worden, dan werkt lekker als ik vroeg start,maar wel moeite met langer licht in de avond.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Thanks man, en jij succes...oh ik heb je ff gerectificeerd
Blijft genieten. Koud? Extra laagje aan, probleem opgelostquote:Op woensdag 25 juni 2025 08:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer sla ik half november - half maart het liefst gewoon over. Saaie koude treurnis
Nee, toen 2 weken Seoul geweest. Zonnig en aangenaam herfstweer gehad. Kunnen we hier nog wat van lerenquote:
Afgelopen herfst was prachtig. Dus ik heb dezelfde besteld.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, toen 2 weken Seoul geweest. Zonnig en aangenaam herfstweer gehad. Kunnen we hier nog wat van leren
Droevig is hoe ik het zou omschrijven. Voor mij is kou ook het probleem niet zo, al vind ik het wel veel fijner om nu gewoon in korte broek en t-shirt naar buiten te kunnen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijft genieten. Koud? Extra laagje aan, probleem opgelost
Nu? Kan nu sowieso. Bijna 25 graden hier en veel te hoge luchtvochtigheidquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Droevig is hoe ik het zou omschrijven. Voor mij is kou ook het probleem niet zo, al vind ik het wel veel fijner om nu gewoon in korte broek en t-shirt naar buiten te kunnen.
Kijk voor de grap eens naar de temperatuurkaart. Groetjes uit het westen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu? Kan nu sowieso. Bijna 25 graden hier en veel te hoge luchtvochtigheid
Vandaag wel ja, hele ochtend ook heerlijk gefietst, graadje of 21, keurig. Maar als het echt warm wordt kun je er op een gegeven moment niks tegen doen (binnen de grenzen van fatsoen uiteraard, hoewel dat soms ook niet genoeg zou zijn), als het echt koud wordt kun je er wél iets tegen doen. En vooral daarom hebben koudehaters/warmtefans het makkelijker dan warmtehaters/koudefansquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Droevig is hoe ik het zou omschrijven. Voor mij is kou ook het probleem niet zo, al vind ik het wel veel fijner om nu gewoon in korte broek en t-shirt naar buiten te kunnen.
19-20 graden. Niks mis mee voor de korte broek toch? Of...?quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de temperatuurkaart. Groetjes uit het westen.
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
19-20 graden. Niks mis mee voor de korte broek toch? Of...?
Dit vanuit het koutisten perspectief geschreven aanname-plaatje kennen we wel ja....quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaag wel ja, hele ochtend ook heerlijk gefietst, graadje of 21, keurig. Maar als het echt warm wordt kun je er op een gegeven moment niks tegen doen (binnen de grenzen van fatsoen uiteraard, hoewel dat soms ook niet genoeg zou zijn), als het echt koud wordt kun je er wél iets tegen doen. En vooral daarom hebben koudehaters/warmtefans het makkelijker dan warmtehaters/koudefans
Ja jij stelt dat je met 20 graden dus niet in een korte broek naar buiten kunt. Maar dat kan toch prima bij die temperatuur lijkt me?quote:
Nu heb je het met de eerste twee punten ook gelijk over -10/15 of kouder, alsof ik het over 40+ hadquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit vanuit het koutisten perspectief geschreven aanname-plaatje kennen we wel ja....
Even vooropstellend dat 30+ ook niet mijn favo temperatuur is maar ik kan daar wél beter mee dealen dan met vies waterkoud weer wat je vaak in Nederland hebt.
Waarom?
1: Jezelf helemaal moeten inpakken als een Michelin poppetje voordat je naar buiten gaat is gewoon kut. Het is gewoon niet prettig om zoveel lagen kleding plus handschoenen plus muts op te moeten hebben als je je buiten begeeft. In tshirt, korte broek en slippertjes lopen is gewoon een stuk relaxter, sowieso.
2: Die kou gaat uiteindelijk toch door je kleding heen, sooner or later.
Jah, misschien niet als je een of andere 700 euro dure polar jacket aan hebt en thermo broek, maar punt is dat die weer vaak te warm zijn voor de NLse winters en dan ga je weer zweten als een malle. Dus met de normale winterkleding die zeg 90% van alle NLers bezit, krijg je gewoon uiteindelijk alsnog koude benen, koude handen, koud gezicht met een druppelneus en ga zo maar door. Het is gewoon net zo goed niet comfortabel, punt.
3: Wat voor leuke buiten activiteiten ga je doen met een gesloten wolkendek en motregen bij 2 graden gevoelstemperatuur?
Ja, die paar koutisten hier gaan wss een beetje buiten in de korte broek rondjes lopen/fietsen want hhheeeeeeeeerrrrlijk toch?
Maar, de overige 97% van de mensen gaat weinig buiten ondernemen want, waarom de fuck zou je. Koud, vies en niet uitnodigend.
(en ja met hitte ga je ook geen uren wandelen in de brandende zon, dat snap ik) Maar je kan nog steeds in een zwembadje lekker dobberen, of naar een meer, zwemplas gaan. Onder de schaduw van een boom lekker relaxt liggen. Of naar strand gaan zelfs als je niet te ver woont. Koude drankjes mee, goeie vibes, chicas in bikinis spotten. Vamos!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
IJsland heeft toch het hele jaar voor jou en mij heerlijk weer en lijkt me echt fantastisch mooi?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Welk land heeft jaarrond 15 graden met redelijk wat zon en een mooie omgeving?
Doet @Nova het hier eigenlijk?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Welk land heeft jaarrond 15 graden met redelijk wat zon en een mooie omgeving?
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu heb je het met de eerste twee punten ook gelijk over -10/15 of kouder, alsof ik het over 40+ had
Het is in Nederland ook nogal zeldzaam dat we dagen hebben waarbij je 'jezelf helemaal in moet pakken als een Michelinpoppetje', doorgaans is een degelijke winterjas toch al ruim voldoende. Sowieso handiger dan bij 20+, want zonder jas moet je ook alles in je broekzak drukken (of met een tas lopen, nog onhandiger), dat is dus superonpraktisch
En dingen ondernemen als het 25+ is....gadverdamme. Dan is het zo warm dat het enige wat echt ontspannen is neerkomt op onderuit hangen en he-le-maal niks doen behalve af en toe gapend, sloom en gaar gekookt naar de koelkast lopen, krijgen mensen het ineens helemaal in de bol en willen ze dit gaan doen en daar naartoe en dat doen en weet ik het wat allemaal.
Maar goed, jij en ik weten natuurlijk allebei net zo goed dat we het hier nooit over eens gaan worden en er geen goed of fout is, maar alleen heel veel verschillende voorkeurenOpbokken met dat drankje. In Nederland hebben we gelukkig meer 'ons' weer dan 'hun' weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, maar als ik kou kut zou vinden kon ik er makkelijker mee om gaan, door warmte zie ik serieus tegen allerlei dingen op en dat heeft invloed op mijn leven en vind ik niet leukquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met dat drankje. In Nederland hebben we gelukkig meer 'ons' weer dan 'hun' weer
Maar ook redelijk weinig zon (en ook klote verdeeld) door het volgende punt. Dat ik het niks vindt om langdurig te wonen met dat overmatig licht in de zomer en duisternis in de winterquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
IJsland heeft toch het hele jaar voor jou en mij heerlijk weer en lijkt me echt fantastisch mooi?
Eerder dit jaar in Trondheim geweest, daar zitten ze deze week nog steeds rond de 15-20 graden zie ik, boh.
Ik zou mijn post nog even een tweede keer lezen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja jij stelt dat je met 20 graden dus niet in een korte broek naar buiten kunt. Maar dat kan toch prima bij die temperatuur lijkt me?
Zie namelijk bij die temperatuur best veel mensen in de korte broek lopen altijd.
Ja ik snap je wel hoor. Bij 10 graden trekt een normaal mens zich een lekkere jas aan en heeft het 'prima'. Bij 30 graden trek ik het vel van mijn lijf op zoek naar verkoelingquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar als ik kou kut zou vinden kon ik er makkelijker mee om gaan, door warmte zie ik serieus tegen allerlei dingen op en dat heeft invloed op mijn leven en vind ik niet leukMaar goed, overleven we wel weer
Na zonneschijn komt regen, zullen we maar zeggen
Kun je op twee manieren lezen blijkbaar die post waar @INViCTuS op reageerdequote:Op woensdag 25 juni 2025 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou mijn post nog even een tweede keer lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt niet helemaal lekker. Ik kom uit op Innsbruck, maar ja, bedankt he ChatGPT, hier word ik dus niet vrolijk van:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:52 schreef heywoodu het volgende:
ChatGPT een flow chart laten maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt niet helemaal lekker. Ik kom uit op Innsbruck, maar ja, bedankt he ChatGPT, hier word ik dus niet vrolijk van:Innsbruck moet je wel de hoogte in op veel zomerdagen voor verkoeling jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:00 schreef Evangelion het volgende:
Wil je bergen of kust?
Bergen → Overweeg: Innsbruck (Oostenrijk), Bariloche (Argentinië)
Kust → Overweeg: Bergen (Noorwegen), Ushuaia (Argentinië)
I see what you did therequote:Op woensdag 25 juni 2025 14:00 schreef Evangelion het volgende:
Wil je bergen of kust?
Kust → Overweeg: Bergen (Noorwegen), Ushuaia (Argentinië)
Overal in Nederland kan nu makkelijk de korte broek anquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kun je op twee manieren lezen blijkbaar die post waar @:INViCTuS op reageerde
Ik zag net iemand krabben Innsbruckquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Innsbruck moet je wel de hoogte in op veel zomerdagen voor verkoeling ja
Dat sowiesoquote:Op woensdag 25 juni 2025 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zag net iemand krabben Innsbruck![]()
Grapje, maar Innsbruck is wel echt heel mooi. Stad en omgeving
Ja dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overal in Nederland kan nu makkelijk de korte broek an
Zeker. Paar daagjes op en om de Nordkette is altijd primaquote:Op woensdag 25 juni 2025 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zag net iemand krabben Innsbruck![]()
Grapje, maar Innsbruck is wel echt heel mooi. Stad en omgeving
quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:34 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is echt zo'n dag dat je terreurbuien zou verwachten.
Vannacht hopelijk lekker onweer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:34 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is echt zo'n dag dat je terreurbuien zou verwachten.
IJsland kan het goed en lang koud zijn in de winter, hoor. Lente en Zomer kennen ze amperquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
IJsland heeft toch het hele jaar voor jou en mij heerlijk weer en lijkt me echt fantastisch mooi?
Eerder dit jaar in Trondheim geweest, daar zitten ze deze week nog steeds rond de 15-20 graden zie ik, boh.
Ik wil volgend jaar naar IJsland voor de zonsverduisteringquote:Op woensdag 25 juni 2025 21:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
IJsland kan het goed en lang koud zijn in de winter, hoor. Lente en Zomer kennen ze amperof het duurt heel kort.
Plus inderdaad een shitload aan licht in de zomermaanden en intense duisternis 3 maanden lang. Poh, dat lijkt me verrot
Het heeft natuurlijk wel een bijzonder en mooie natuur, dus als je dat daar kan zien, dan zou ik absoluut gaan. Ik wil ook absoluut nog wel een keer naar Lapland en/of wat meer het noorden van Canada/Alaska. Maar zo noordelijk wonen dat trek ik denk ik nietquote:Op woensdag 25 juni 2025 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil volgend jaar naar IJsland voor de zonsverduistering
Er komt regen aan. Zeeland is al aan de beurt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:59 schreef THEFXR het volgende:
Nog 24 graden, komen niet onder de 21 deze nacht
Perfecte zomer zo. Af en toe goeie buien en dan weer wat zonnige, warme dagen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
Regen is wel goed voor de tuin. De restanten van de terreur buien uit Frankrijk
Vind het ook wel prima. Alleen die hitte doordeweeks hoeft niet. Niet zo prettig met werkenquote:Op donderdag 26 juni 2025 08:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Perfecte zomer zo. Af en toe goeie buien en dan weer wat zonnige, warme dagen.
quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:01 schreef RamboDirk het volgende:
Kennen jullie dit ding nog?
[ afbeelding ]Erg inclusief, netjes van je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die luchtvochtigheid is niet te doen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel lekker even die regen, stof uit de lucht
En pollen wegquote:Op donderdag 26 juni 2025 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel lekker even die regen, stof uit de lucht
Groeizaam weer.quote:Op donderdag 26 juni 2025 08:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Perfecte zomer zo. Af en toe goeie buien en dan weer wat zonnige, warme dagen.
Wat denk je van gewoon Bergen, NHquote:Op woensdag 25 juni 2025 14:00 schreef Evangelion het volgende:
Wil je bergen of kust?
Kust → Overweeg: [b]Bergen (Noorwegen), Ushuaia (Argentinië)
[/b]
quote:A level 3 is issued for NE Italy and S Austria for severe convective wind gusts and large hail.
In Oostenrijk zijn al behoorlijk wat waarschuwingen gedeeld met betrekking tot mogelijk noodweer.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:19 schreef Frutsel het volgende:
Midden Europa aan de beurt vandaag?
[ afbeelding ]
[..]
[ x ]
Ook al beelden gezien van o.a fügen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:46 schreef Dven het volgende:
[..]
In Oostenrijk zijn al behoorlijk wat waarschuwingen gedeeld met betrekking tot mogelijk noodweer.
Het is alsnog behoorlijk droog natuurlijkquote:Op donderdag 26 juni 2025 16:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet goed voor de Coen Dillen Index 1976
https://x.com/unwetterfre(...)MBAl-OFVkHwnWyg&s=19quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier valt het (nog) wel mee. Nat en wind, maar op andere plaatsen wel o.a. dikke hagel gevallen hoorde ik. Benieuwd naar de rest van de dag.
Ja dat is klote altijd die hagel.quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
https://x.com/unwetterfre(...)MBAl-OFVkHwnWyg&s=19
We doen nog meequote:Op donderdag 26 juni 2025 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is alsnog behoorlijk droog natuurlijk
[ afbeelding ]
'All weather'. Veel plezier met je jasje dinsdagquote:Op donderdag 26 juni 2025 20:06 schreef INViCTuS het volgende:
Mooi ff de frisse wind naar binnen.
Mezelf maar vast een nieuwe all weather jas aangeschaft https://www.bever.nl/p/ar(...)-jas-B12AE90391.html
Niet haten op mijn jasquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
'All weather'. Veel plezier met je jasje dinsdag
tfoe rijke rattaquote:Op donderdag 26 juni 2025 20:06 schreef INViCTuS het volgende:
Mooi ff de frisse wind naar binnen.
Mezelf maar vast een nieuwe all weather jas aangeschaft https://www.bever.nl/p/ar(...)-jas-B12AE90391.html
Haha, ja nee zeker mooi jasjequote:Op donderdag 26 juni 2025 21:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet haten op mijn jas. Dinsdag niet nodig natuurlijk. In de bergen wel nuttig
Hij is iig al een klein beetje voorbereid op zijn crematie.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:58 schreef Elan het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ederlander-overleden
Vaat weer zo'n debiel die met 35 graden is gaan hardlopen.
@Evangelion krijgt een uithaal van user @Elanquote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:58 schreef Elan het volgende:
Ik kreeg al milde symptomen van gewoon wandelen in 35 graden gisterenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:58 schreef Elan het volgende:
Doe ik ook in het buitenland met die temperatuur in de ochtend. Wel een kleine afstand.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:58 schreef Elan het volgende:
THE SUMMER IS MAGIC. OH OH OH.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:19 schreef Jor_Dii het volgende:
De regen trekt weg en we kunnen ons op gaan maken voor 4-5 (snoei)hete dagen.
Dinsdag potentieel 36-37 graden hier in het zuiden![]()
https://www.indebergen.nl(...)p-3200-meter-hoogte/quote:Wandelaar in T-shirt en korte broek gered op 3200 meter hoogte
Jezusquote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Genoten van deze vlucht vannacht
[..]
https://www.indebergen.nl(...)p-3200-meter-hoogte/
Woensdag nog een Nederlands koppel datbomhoog aan het lopen was op slippers, mevrouw had een handtasje bij en meneer een flesje water in de hand. Hadden er toch al een heel stuk op zitten vanaf de dichtstbijzijnde patkeerplek.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jezus
Ik wandel ook wel eens hoog in de bergen, maar je staat elke keer weer versteld van de onvoorbereide idioten die je tegenkomt.
Ik loop zelf ook op sneakers (wel met goed profiel) in de bergen. Loopt veel lichter dan die lompe bergschoenen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jezus
Ik wandel ook wel eens hoog in de bergen, maar je staat elke keer weer versteld van de onvoorbereide idioten die je tegenkomt.
En de rest van je uitrusting? Minstens net zo belangrijkquote:Op vrijdag 27 juni 2025 12:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik loop zelf ook op sneakers (wel met goed profiel) in de bergen. Loopt veel lichter dan die lompe bergschoenen.
GEM liet dat soort kaarten zien in 2019, toen moest iedereen lachenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Dinsdag in Limburg mogelijk tegen de 40 graden..
![]()
![]()
Woensdag ook modellen die op grotere schaal 40 graden berekenen:
[ afbeelding ]
Gaan we gewoon steeds vaker meemaken.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:50 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
GEM liet dat soort kaarten zien in 2019, toen moest iedereen lachen![]()
Het zal maar uitkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |